Ruokapäiväkirjasta

Massey_Harris

Aloitin n. kuukausi sitten finelin päiväkirjan.
Lukemia viikottain.
13 728 kcal (5462 kJ), HH1048 g ,75355 mg suolaa, 624 g rasvaa
6 978 kcal (29329 kJ), HH 726 g,, 30455 mg suolaa, 266 g rasvaa
6 895 kcal (23239 kJ), HH 728 g, 24900 mg suolla, 238 g rasvaa
5 665 kcal (23715 kJ), HH 520 g, 24899 mg suola, 242 g rasvaa

Painan 118,5 kg ja olen 180 sm pitkä ja laskennallinen energian tarpeeni on n. 2 900...3 400 kcall (12 800...14 300 kJ)
Olen deeku2.
verenpaine 160/93 => 115/77, aamusokeri 12,8 => 5,5

Selviänkö tällä pelin hengissä?

19

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massey_Harris

      Onneksi sensori raakkasi sen trollin kommentin.

      Kun samantien vastasin trollille mielestäni sarkastisen napakasti sekin meni pesuveden mukana.

      Kuten yritin sanoa puhukoot puustiset mitä hyvänsä. Avauksessa on faktaa jota ei käy kiistäminen.
      Päiväkirjan tulokset eivät ehkä kaikkia (ml. diabetesliittoa) miellytä, mutta minä uskon omiin tuloksiini, ennenkaikkea vointiini.

      Verenpaineen putoaminen mm. oli niin rajua että oli pakko säätää lääkitystä pienemmäksi.
      Ateriainsuliinit oli myös pakko pienentää.

      • D1.jo.yli.40.vuotta

        Olen D1. Minun omalla "ruokavaliolla" myös saanut painoa alas. Sitä mukaa kun paino laskenut, sitä mukaa myön perusinsuliiniannos (Toujeo) pienentynyt. Itse pistän ateriainsuliinin hiilihydraattimäärien mukaan laskettuna. Sama laskeva suuntaus myös verenpainelääkityksellä. Tällä hetkellä en enää käytä verenpainelääkkeitä lainkaan. Tämä siitä huolimatta että lääkärini väittää että on pakko diabeetikon syödä Micardisia koska se suojaa munuaisia.. höpöhöpö..


      • Massey_Harris

        Sokeritautiahan ei varsinaisesti hoideta.
        Terveydenhuollon toimenpiteet ovat ainoastaan seurantaa, sekin on tietenkin hyvä että sairas tietää tilansa.
        Omahoito on varmasti monella retuperällä.
        Ohjeet ovat sellaiset kuin huoltohenkilöiden papukaijoille on opetettu.
        Omahoidon kyseenalaistaminen on likipitäen rikollista, mikäli se ei ole "käypäisen hoidon" suositusten mukaista.

        Tarkkana saa olla että ei haksahda tietotulvassa sen enempää markkinointipuheisiin kuin muihinkaan hullutuksiin ja "trendeihin".

        Esimerkkinä voidaan mainita lisätyn sokerin käyttö, jonka vaikutuksia voi helposti ja vaarattomasti kokeilla jättämällä sen pois. Sama koskee suolaa, molempien vaikutukset ovat nopeasti nähtävissä.
        Sama koskee ylensyömista jota jotkin auktoriteetit nimittavät "normaaliksi".

        Erilaisista näkemyksista tai poikkeavista tuloksista keskusteleminenkin sensuroidaan.
        Tosin Suoli24 palstalla on paljon mielenterveyden ongelmista kärsiviä, jotka purkautuvat täällä.

        Ruokapäiväkirjan tunnollinen täyttäminen ilman itsepetosta paljastaa nopeasti missä mennään.

        Itselleni oli järkytys miten helposti energiasumma kasvaa.


      • Ei_ihmeitätekevää
        Massey_Harris kirjoitti:

        Sokeritautiahan ei varsinaisesti hoideta.
        Terveydenhuollon toimenpiteet ovat ainoastaan seurantaa, sekin on tietenkin hyvä että sairas tietää tilansa.
        Omahoito on varmasti monella retuperällä.
        Ohjeet ovat sellaiset kuin huoltohenkilöiden papukaijoille on opetettu.
        Omahoidon kyseenalaistaminen on likipitäen rikollista, mikäli se ei ole "käypäisen hoidon" suositusten mukaista.

        Tarkkana saa olla että ei haksahda tietotulvassa sen enempää markkinointipuheisiin kuin muihinkaan hullutuksiin ja "trendeihin".

        Esimerkkinä voidaan mainita lisätyn sokerin käyttö, jonka vaikutuksia voi helposti ja vaarattomasti kokeilla jättämällä sen pois. Sama koskee suolaa, molempien vaikutukset ovat nopeasti nähtävissä.
        Sama koskee ylensyömista jota jotkin auktoriteetit nimittavät "normaaliksi".

        Erilaisista näkemyksista tai poikkeavista tuloksista keskusteleminenkin sensuroidaan.
        Tosin Suoli24 palstalla on paljon mielenterveyden ongelmista kärsiviä, jotka purkautuvat täällä.

        Ruokapäiväkirjan tunnollinen täyttäminen ilman itsepetosta paljastaa nopeasti missä mennään.

        Itselleni oli järkytys miten helposti energiasumma kasvaa.

        Diabetekseen, kuten moneen muuhunkaan sairauteen ei ole vielä keksitty parannuskeinoa. Sen vuoksi joudutaan hoitamaan vain oireita jotta seurannaissairauksia ei tulisi.


      • Massey_Harris

        Diabetes on seurannaissairaus.
        Voihan sitä sanoa että jos ihminen voi elää lääkkeettömästi se on parantumista.


      • tretstrhdhj
        Massey_Harris kirjoitti:

        Diabetes on seurannaissairaus.
        Voihan sitä sanoa että jos ihminen voi elää lääkkeettömästi se on parantumista.

        Kerropa minkä sairauden seuraus on diabetes.


    • ghvbfd

      Olet saanut hyviä tuloksia aikaan lyhyessä ajassa. Onnittelut.

      Kannattaa huomioida, että proteiinin tarve tulee täytetyksi. Nopeasti laskettuna alin rivi antaa noin 50 grammaa proteiinia viikossa. On alarajalla tarpeeseen nähden. Liian vähäinen proteiinin saanti johtaa siihen, että lihakset kutistuvat. Muitakin haittoja on. Proteiinien lähteenä parasta on eläinkunnan proteiini, koska se sisältää kaikkia aminohappoja oikeissa suhteissa.

      • ghvbfd

        Korjataan. Tuo 50 grammaa on päivässä eikä viikossa.


    • Massey_Harris

      Tilasto kertoo laskennallisen proteiinin saannin olevan noin 90... 150g päivässä

    • veijokiittääseurasta

      "Kuten yritin sanoa puhukoot puustiset mitä hyvänsä. Avauksessa on faktaa jota ei käy kiistäminen.
      Päiväkirjan tulokset eivät ehkä kaikkia (ml. diabetesliittoa) miellytä, mutta minä uskon omiin tuloksiini, ennenkaikkea vointiini."

      Juuri aloituksesi fakta minua huolestuttikin.

      No, omahan on terveytesi/sairautesi.
      Aasinkin voi johdattaa lähteelle mutte ei pakottaa juomaan.

      • Massey_Harris

        En tiedä mikä painon pudottamisessa veijolle on huolestuttavaa.

        Korjaan sillä:
        Itsetuntoani
        Ulkonäköäni
        Parannan mahdollisuuksiani naisten seurassa
        Parannan mieskuntoani
        Vointiani
        Rasvamaksaa
        Vähennän läheisten ahdistusta
        pienennän sydämen rasitusta
        pienennän silmänpohjarappeutuman riskiä
        parannan näkökykyäni
        pudotan verenpainetta
        pudotan verensokerieita
        Vähennän verenpainelääkitystä
        pienennän synteettisen insuliinin annosta
        lisään jaksamistani (lähinnä vapaa-ajallani)

        Sammutanko tulipaloa väärin?


      • hpv27
        Massey_Harris kirjoitti:

        En tiedä mikä painon pudottamisessa veijolle on huolestuttavaa.

        Korjaan sillä:
        Itsetuntoani
        Ulkonäköäni
        Parannan mahdollisuuksiani naisten seurassa
        Parannan mieskuntoani
        Vointiani
        Rasvamaksaa
        Vähennän läheisten ahdistusta
        pienennän sydämen rasitusta
        pienennän silmänpohjarappeutuman riskiä
        parannan näkökykyäni
        pudotan verenpainetta
        pudotan verensokerieita
        Vähennän verenpainelääkitystä
        pienennän synteettisen insuliinin annosta
        lisään jaksamistani (lähinnä vapaa-ajallani)

        Sammutanko tulipaloa väärin?

        Kyllä. Veijon mielestä vain laardilla laihduttaminen on mahdollista ja terveellistä. Esimerkiksi energiansaannin vähentämisestä tai energiankulutuksen lisäämisestä ei hänen mukaansa ole laihdutuksessa apua.


      • Massey_Harris

        No, joo ihan totta. olin takavuosina amerikan maalla.
        Siellähän se "fätpäk" ihan silkkaa sian läskiä käristettynä on oikein kansallisruokaa.
        Napostelin aikani sitä, mutta kun keppi ei enää noussut enkä saanut kengännauhoja solmuun, muutin tapojani.

        Liikkumalla ja läskit pois jättämällä paino putosi pitkäksi aikaa.
        Painon pudotus vuoden aikana 77 paunaa eli lähes 6 kiveä

        Seuraavksi voita reilusti leivälle vetelemäällä, kermaa, punasta maitoa, makkaroita rasvassa, paistinperunoita
        Ja paino taas punaiselle, indeksit 30 hipoen.

        Puustiset saa haistaa pirunkeuhkoa eli paikkaa johon aurinko ei paista.
        Ja tämä tarina on tosi.


    • veijoeiluule

      Massey_Harris

      Kuten sanottua, jatka luulojen maailmassasi.

      • Massey_Harris

        Väitätkö että se mitä olen kokenut on luuloa?


      • Massey_Harris

        Vielä semmonen kommentti veijoeiluule lle että opettele lukemaan, lue se avaus uudestaan ja ymmärrä lukemasi.
        En ymmärrä tuommosta jauhantaa.
        Jos olet itse Veijo Puustinen niin kyllä olet semmonen puupää ettei siihen edes naula uppoa.


      • siitäpäsai

        No nyt tulee asiaa. Voi vaan kuvitella kuinka Veijo kärvistelee sapessaan. Hyvä Massey_Harris!


    • Massey_Harris

      Jo kertaalleen, taisipa olla hpv27 nimimerkki, joka yritti argumentoimattomalla väitteellään dissata kokemukseni. Sen kyllä sensori pyyhkäisi pois.

      Kun se ei tuntunut tehoavan hän käyttää tällä samaa taktiikkaa josta amerikkalaiset käyttivät sanaa "bullying.".

      Epäilen että kyseessä on sama henkilö, joka pommittaan kaikkia, päätellen samanlaisesta sanavalinnasta useissa kommenteissa. Ellei sitten ole kyse sokeasta opetuslapsesta joka joka käänteessä hakee vahvistusta omille teorioilleen ja hylkii kaikkea joka on vastoin omaksuttu ideologiaa.

      Se on selvää että hiilareita pudottamalla pääsee pienemmillä lääkeannoksilla.
      Mutta väite että se pitää korvata "laardilla" on vaarallista.
      Molemmat rasva ja sokeri ovat nautinnollisia ravintoainenita ja niiden halu on atavistinen seviytymisvietti.
      Vaikka kolesteroliteoria on asetettu kyseenalaiseksi ja sen lääkehoitoakin epäillään, ei se tarkoita että kaikki energia tulee saada rasvoista.

      Lopeta toisten DISSAUS ja erilaisten mielipiteiden halveksunta!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe