Minulla on laktoosi-intoleranssi ja kotimaassa pärjään hienosti, kun melkein kaikkea saa hylana. Nyt olen kuitenkin lähdössä työmatkalle ja kävin ostamassa apteekista Kerutabs-nimisiä pillereitä. Yllätys oli suuri kun käyttöohjeessa lukikin, ettei niitä suositella raskauden tai imetyksen aikana.
Tiedättekö tai onko kellään kokemusta onko joitain toista merkkiä näitä ns. laktoosipillereitä, joita saisi raskauden (rv 9) aikana syödä? En pysty montaa päivää olemaan syömättäkään enkä myöskään halua että olisi "ass on fire"...
ns. laktoosipillerit
3
883
Vastaukset
- pilkkojat
Olipa hyvä kun otit tämän keskustelun aiheeksi, ei ollut tullut mieleenikään, tosin käytän tosi harvoin koska teen täysin laktoositonta ruokaa.Käytän soijapohjaisia ns.kermoja,jogurtteja tai täysin laktoosittomia tuotteita.Minulla oli myös kyseistä laktoosinpilkkojaa, ei tosiaan suositella raskaana oleville.Mutta toisessa tuotteessa ei mainittu asiasta, Lactrase-niminen.Tiedä sitten suositellaanko sitä...
- rv34
Soitin ihan varta vasten reilut puoli vuotta sitten lääkeneuvontaan ja kysyin asiaa. Mieheni nimittäin ihmetteli, että samaa kamaahan niissä on kuin ei-laktoositautisilla mahassaan.
Sanoivat että ei ole tehty tutkimuksia jotta olisi voitu sanoa että on turvallista syödä, kun tuollaiseen mainintaan on säädetty tarkat kriteerit. Eli laittoivat mieluummin sen ei suositella. Ja samaa kamaa se on kuin "normaalivatsaisilla" ihmisillä on elimistössään. Ei vaarallista! - rv 24
Minulla on sama ongelma ja soitin apteekkiin Lactrase tableteista. Sanoivat, että niitä voi syödä ihan hyvin ja olenkin niitä syönyt.
Hyvää matkaa sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265