Koska narsisti haluaa täydellisyyttä voisi ajatella että silloin kauniimmat lapset, kauniimmat ystävät pääsevät aina etusijalle narsistin hierarkiassa. Rumemmat tunnolliset lapset tai ystävät ovat niitä joita hän pitäisi kuin orjia, he saavat pestä likapyykin. Narsisti esiintyisi aina vain kauniimpien ihmisten seurassa ja rumemmat olisivat kulisseissa tekemässä työtä. Narsisti edustaa ja edustajan täytyy olla edustuksellinen, eikä siihen kuvaan sovi mukaan rumempi ihminen, he ovat aina piilossa ja näkymättömissä.
Narsistien uhrit rumia?
51
513
Vastaukset
- montapulloajomennnyt
Onko mielestäsi siis narisisti moniavioinen, kun sillä on rumemmat pyykkäreinä ja kauneimpien kanssa on julkisuudessa?
- hoosianna_harleydavidson
todennäköisesti on vaikka ei virallisesti, ruma hoitaa kotitaloutta sillä välin kun narsisti esiintyy kauniiden 'tuttavuuksien' kanssa...
- Tuota_
Tuota.. Narsisti yleensä melkoinen perverssi. Heiloja on oltava joka lähtöön. Uusimmat on yleensä esittelykierroksessa. Siitä sitten pikkuhiljaa valutaan takariviin. Voidaan vaihtaa huomattavasti rumempaan ja yleensä juoppoon lennossa, jos on putki päällä ja delirium lähellä.
Tämä nyt tällaista kaunistelematonta. Mitäpä sitä totuutta vääristelemään kenenkään mieliksi, vaikka vaatimuksia kaunistelusta on usein tullut. - sanottakoon
Tuota.. miten käy kauniille ihmiselle, joka ei lähde narsistin kelkkaan? Hän joutuu kostotoimien ja narsistin armottoman kateuden kohteeksi.
- poiuytrsxcvb
Mun psykopaatti sano kerran kun ma olin tosi kipee: " Ajattele jos sa saisit kunnolla ruokaa ja sulle kasvais semmoset hiukset ku nuorena !!!" (tilanteessa jossa en voinut saada kunnolla ruokaa ja sita olis tarvinnu ensisijaisesti uusien hermojen kasvatteluun )
Sanoin ettei jaksa kiinnostaa, eika hanella itsellaankaan kummemmat ole. Sitten siina han vahan pöyhisteli hiuksiaan peilin edessa: "Niin ei ." - poiuytrdsxcvb
Mun narsisti ja psykopaatti kadehtii sita jos ma saan ruokaa, ehkä se on lisasyy etta olen tosi laiha. Nuorena mua pilkattiin anorektikoksi, mika emävale sekin. Ma olen jatkuvasti toivonu kunnolla terveellista ruokaa vahan lihotaksenikin ja se on mun unelma. No on mulla kohtalotovereita ainakin kolmannessa maailmassa, Niissa maailmoissa ei kukaan nimittele anorektikoksi laihaa köyhää ja kärsinyttä..
ostin nyt yhhta harvinaista erkkua jota mun narsisti ei halua mun syövan. Mun psykopaatti sanoi etta an ainakaan ei kerro tai ei kertois mun narsistlle etta ma olen ostanu sita. - poiuytrsxcv
Ko jos ma saan ruokaa se kohentaa sitten huomattavasti mun sosiaalist asemaa muutenkin: someseuraajat lisaantyy jne. Joten mun nalässä pitäääminen lienee aika oleellista.
- poiuytresf
Ruokajonoihinkaan en ole mennyt koska on erityisruokavalio pakollinen ja en neurologisista syista edes pystyis seisomaan ruokajonossa
Samasta syysta vaikea menna taidenayttelyyn-.
Mutta taidemaailma on kuitenkin henkisesti lempeampi: Ilmoitathan henkiilökunnalle jos sinulla on sairaus, jossa vaenpaljous voi aiheuttaa oireita...
Tollassa suvaitsevassa tunnelmassa selviaiskin helpommin vaenpaljouden keskella- poiuytresf kirjoitti:
Ruokajonoihinkaan en ole mennyt koska on erityisruokavalio pakollinen ja en neurologisista syista edes pystyis seisomaan ruokajonossa
Samasta syysta vaikea menna taidenayttelyyn-.
Mutta taidemaailma on kuitenkin henkisesti lempeampi: Ilmoitathan henkiilökunnalle jos sinulla on sairaus, jossa vaenpaljous voi aiheuttaa oireita...
Tollassa suvaitsevassa tunnelmassa selviaiskin helpommin vaenpaljouden keskella-Sinulla on ilmeisesti hyvin vähän tietoa vammaispalveluista ja etuuksista.
Johtuneeko sitten siitä että, että ilmeisesti pidät omia ongelmiasi niin osittain erityis/ainutlaatuisina ettei niitä voi kukaan ymmärtää, saati että apua/apuvälineitäkin olisi saatavissa. Avun tarpeen hyväksyminen asettaisi sinut sitten samalle viivalle muiden avun tarvitsevien joukkoon.
Mutta tosiaan kommenttisi liittyen, vinkkaan ny kuitenkin, että sähköpyätuolilla pääsisit paremmin liikkumaan, eikä tarvisi pelätä esim. kaatumista ja erilaisilla tuilla voi hillitä pakkoliikkeitä jos sellaisia on. Oon kyllä muistaakseni aiemminkin maininnut asiasta.
http://www.oamk.fi/~eihautal/oppimateriaali/vammaispalvelut.htm
Mutta joo, olen tietoinen että omat ajatuksesi ovat suurin piirtein sitä tyyliä, ettei kukaan/mikään pysty auttamaan sinua/mistään ulkopuolelta tulevasta ei ole apua.
Mutta kommentoin ny senkin vuoksi, että tämmöistä asoistakin olisi hyvä tietää, jos jonkun lähipiirissä on joku joka voisi tarvita ja olla halukas ottamaan apua, mutta ei olla tietoisia omista oikeuksistaan.- poiuytrdsxcvbv
On mua kerran viranomainenkin kehottanu hakeen jotain vammaisille suunnattua rahaa, mutta se on jaany siks kun tuntuu niin rankalle prosessille ravata laakarissa jne mita kaikkea siien tarvitaan . Ja se ongelma on etta niita rahoja saa helpommin jos vaiva on tavallinen ja tarvii just ne tavallisimmat kaavamaiset tukitoimet. Ja ma en just niista suurinta osaa tarvitse. Siis esim. tarvitsisin kylla ikaankuin avustajaa, mutta en voi ottaa sellaista vastaan kumminkaan koska mulle tulis avustajasta niin kova lisastressi , etta sellanen avustaja olis mulle aivan liikaa kuormitusta eika tule kuuloonkaan. Siis ton typpiset jutut poikkee keskuvertooavintarvitsijasta.
Jotkut varmaan tykkaa avustajasta, ma en kun haluan nimenomaan omatoimiseksi naista narsisteista jne.
Anteeks ku itse sanon mutta kun aly kuitenki pelaa itsella, turhauttaa olla avustettava, Ei se ole ylimielisyytta, mun mielesta ihan luonnollista. Etta mieluummin nakee nalkaakin ja luuraa suurennnuslasilla kun on avustettava. tosin oon ma nyt haaveillu silmalaseista , joiden malli pitas valita niin etta naytan professorille :) (oon jo pitkaan haaveillu professorilookista. ensin mun psykopaatti sanoi no naytat sa jo ilman niitakin sellanen nayttäs typeralle. Sit kun innostuin : "jee ihanko totta naytanks ma professorille ?". niin mun psykopaatti: "no en ma tiedakaan naytätkö"
ehkä narsistin uhri vois myös nayttaa professorille jos saisi silmalasit :)
Onkohan se Aspergerista etta mua kiehtoo professori look - On_on
"Onkohan se Aspergerista etta mua kiehtoo professori look"
On, on ehdottomasti. Sinun luonteeseesi sopisi minusta vallan muunlainen juttu jolla säväyttää. Joku vähän räväkkä tai sähäkkä.
Moni joka sortuu professorilookiin joutuu pettymään koska vieras ensin luulee että kas, siinä professori. Ja heti kun tajuaa että tuli petetyksi, että se ollutkaan professori vaan Aspreger, niin kiinnostus hiipuu... Kääntyy ehkä päinvastaiseksi. Tod. näk. - Tällä_vaiv
poiuytrdsxcvbv kirjoitti:
On mua kerran viranomainenkin kehottanu hakeen jotain vammaisille suunnattua rahaa, mutta se on jaany siks kun tuntuu niin rankalle prosessille ravata laakarissa jne mita kaikkea siien tarvitaan . Ja se ongelma on etta niita rahoja saa helpommin jos vaiva on tavallinen ja tarvii just ne tavallisimmat kaavamaiset tukitoimet. Ja ma en just niista suurinta osaa tarvitse. Siis esim. tarvitsisin kylla ikaankuin avustajaa, mutta en voi ottaa sellaista vastaan kumminkaan koska mulle tulis avustajasta niin kova lisastressi , etta sellanen avustaja olis mulle aivan liikaa kuormitusta eika tule kuuloonkaan. Siis ton typpiset jutut poikkee keskuvertooavintarvitsijasta.
Jotkut varmaan tykkaa avustajasta, ma en kun haluan nimenomaan omatoimiseksi naista narsisteista jne.
Anteeks ku itse sanon mutta kun aly kuitenki pelaa itsella, turhauttaa olla avustettava, Ei se ole ylimielisyytta, mun mielesta ihan luonnollista. Etta mieluummin nakee nalkaakin ja luuraa suurennnuslasilla kun on avustettava. tosin oon ma nyt haaveillu silmalaseista , joiden malli pitas valita niin etta naytan professorille :) (oon jo pitkaan haaveillu professorilookista. ensin mun psykopaatti sanoi no naytat sa jo ilman niitakin sellanen nayttäs typeralle. Sit kun innostuin : "jee ihanko totta naytanks ma professorille ?". niin mun psykopaatti: "no en ma tiedakaan naytätkö"
Onkohan se Aspergerista etta mua kiehtoo professori look"On mua kerran viranomainenkin kehottanu hakeen jotain vammaisille suunnattua rahaa, mutta se on jaany siks kun tuntuu niin rankalle prosessille ravata laakarissa jne mita kaikkea siien tarvitaan ."
Tällä vaivalla, mitä näet esim. täällä palstalla kertoen vammaisuudestasi ja arvuutellen lukijoita sen syntysyistä, olisit jo tuet hakenut.
Tekstin ja ajatusten tiivistäminen voisi olla nyt järkevää, niin vaiva asoiden järjestämiseksi olisi sitten aikuisten oikeasti pienempi.
Eihän tukien hakeminen estäisi sinua sitäpaitsi kertomasta edelleen tytär-narsisitvanhempi suhteesta palstoilla. - Ota_nyt
Ota nyt yhteyttä joihinkin neuvoviin tahoihin, sosiaaliviranomaiseen, oikeaan sellaiseen, kotikaupunkisi/kuntasi sosiaalivarnomaiseen ja lähdet hakemaan tukia.
- poiuytfddfvb
Oleellisinta on se vaatisi patevan neurologin luona kayntia ja matkustamista ja rahaa toteuttaa ne kaynnit.
tahan ei kulu euroakaan ja onnistuu kotoa kasin - poiuytfdcvb
On_on kirjoitti:
"Onkohan se Aspergerista etta mua kiehtoo professori look"
On, on ehdottomasti. Sinun luonteeseesi sopisi minusta vallan muunlainen juttu jolla säväyttää. Joku vähän räväkkä tai sähäkkä.
Moni joka sortuu professorilookiin joutuu pettymään koska vieras ensin luulee että kas, siinä professori. Ja heti kun tajuaa että tuli petetyksi, että se ollutkaan professori vaan Aspreger, niin kiinnostus hiipuu... Kääntyy ehkä päinvastaiseksi. Tod. näk.hehhhe
(toisaalta Aspergeritt professorit ei kai ole kovin harvinaisia) - poiuytrsf
poiuytfddfvb kirjoitti:
Oleellisinta on se vaatisi patevan neurologin luona kayntia ja matkustamista ja rahaa toteuttaa ne kaynnit.
tahan ei kulu euroakaan ja onnistuu kotoa kasinToisaalta narsistien ilkeat kierot puheet on tullu mulle niin kalliiksi etta niilla rahoilla ois paassyt.
Narsistit hössää kun raha ei riitä mutta ei tajua miten paljon vain puhumalla asiallisesti olisi saastanyt - Eivät_
poiuytfdcvb kirjoitti:
hehhhe
(toisaalta Aspergeritt professorit ei kai ole kovin harvinaisia)Eivät, eiväkä aspergerit jotka päätyvät näyttämään professoireilta.
- Asut_
poiuytfddfvb kirjoitti:
tahan ei kulu euroakaan ja onnistuu kotoa kasinAsut pahassa paikassa palvelujen kannalta. Luultavasti myös kaikki alennusmyynnit ovat ulottumattomissasi. Kirjastot ja muut palvelut. Siinä yksi ongelma.
Tästä ollut kerran juttua tällä palstalla. Koet olevasi turvassa siellä piilossa korvessa. Mutta aikuisten oikeasti kaikki enemmän varmaan sinun mielikuvituksesi tuotetta.
"tahan ei kulu euroakaan ja onnistuu kotoa kasin "
Eli tämän palstan pitäisi korvata pätevällä neurologilla käynnit.
Kieltämättä minä maksan suolaisesti siitä että saan asua keskellä palveluita, työpaikkoja, harrastuksia... Olen tehnyt todella paljon työtä tämän asuinpaikkani eteen.
Mitä minulle kuuluu tästä? Mikä on minun oikeuteni?
Kuuluuko minun olla tasa-arvoisessa asemassa kaiken uhrauksen ja vaivannäöin jälkeen? Olen siis nähnyt vaivaa asuinpaikkani eteen. - poiuytrdvb
Eivät_ kirjoitti:
Eivät, eiväkä aspergerit jotka päätyvät näyttämään professoireilta.
heheh...ma haluan myös nayttää
yhdes paikas mua niin teitilteltiin, mun psykopaatti sano jos ne luuli mua jokskin oppineeksi
Aikoinaan eras henkilö syytti mua eparehelliseksi etta olen hänen mukaansa esiintynyt hanelle ihan tavallisena mutta osaankin oikeasti paljon enemman. Olin aivan jarkyttynyt enkä tajunnu yhttään mista kyse
mut sit kun tuli tuo hermostovaurio naytinkin muutaman vuoden vammaselle niin ettei kukaan olettanu mitaan alya
joittenkin mielesta jai sillom totuus perimmaisesta aaliömaisyydestani oli paljastunut. Eika mitaan keinoa ilmaista itsea niiden vaurioituneiden hermojen takaa. hirvittävä kokemus - Teittelyäkö
"yhdes paikas mua niin teitilteltiin, mun psykopaatti sano jos ne luuli mua jokskin oppineeksi"
Teitittelyäkö etsit? Siksikö haluat näyttää muulta kuin olet?
https://www.google.fi/search?q=professori&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDmJqO8qfXAhXHFOwKHfzTDdcQ_AUICigB&biw=1366&bih=659#imgdii=T5lo54v6OIyVCM:&imgrc=vvL69WoMz3_gdM:
Onneksi kaikki professoritkaan eivät halua näyttäytyä stereotypiana älykkäästä.
Liekö sattumaa että löytyi viestintäoikeuden professori joka ei näytä professorilta. poiuytrdsxcvbv kirjoitti:
Onkohan se Aspergerista etta mua kiehtoo professori look"Anteeks ku itse sanon mutta kun aly kuitenki pelaa itsella, turhauttaa olla avustettava, Ei se ole ylimielisyytta, mun mielesta ihan luonnollista. Etta mieluummin nakee nalkaakin ja luuraa suurennnuslasilla kun on avustettava."
Niin tavallaan tiesin, että keksit lukemattomia selityksiä, miksi et voi hakea apua ja tosiaan yksi selitys on myös se että kun sun vaivasi on niin erikoislaatuinen/ainutlaatuinen
Mutta joo, hieman jäin miettimään tuota lainaamaani kohtaa, siltä pohjalta, että tunnen parikin tyyppiä, jotka tarvitsevat avustajaa vaikka ihan täysjärkisiä ovatkin, elävät ns. normaalia elämää, tekevät töitä, ansaitsevat elantonsa, matkustelevat yms. vaikka istuvatkin pyörätuolissa.
Varmasti hekin ovat joskus olleet turhautuneita siihen että he eivät itse pysty kaikkeen vammastaan johtuen. Mutta joskus elämässä vaan nöyrtymään ja tunnustamaan oman rajallisuutensa ja tavallaan nousemaan sen yläpuolelle ja sitä kautta tuntemaan kiitollisuutta siitä, että on mahdollisuuksia ja apua tarjolla.
Mutta joo, tilanteeseesi liittyen mielen syövereistä tulee mieleen jostain lukemani ajatus, että kyllä tyhmä saa olla, mutta ei näin tyhmä.Niin tiedä sitten mitä se on, hulluutta vaiko tyhmyyttä jos mielummin näkee nälkää kuin on avustettava.
- Niin_ja
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin tiedä sitten mitä se on, hulluutta vaiko tyhmyyttä jos mielummin näkee nälkää kuin on avustettava.
Niin ja kaiken lisäksi, tuskin mitään ihmeellisempää apua saa jos ei ole välttämätöntä. Jos suoriutuu kaikesta kodin työstä ja itsestään pystyy huolehtimaan. Mutta tuettu asuminen jossain missä palvelut olisivat ulottuvilla voisi olla lähempänä. Eipä ole kertonut miten pitkän kävelylenkin pystyy tekemään. Käsittääkseni pystyy liikkumaan yksin julkisilla.
Nyt en tällä kertaa näe tätä kolmannesta keskustelemista epäeettisenä, kun tässä olen jo tunnustanut muutaman muun lailla että tapaus herättää huolta. - Eli_sillä
Eli sillä tavoin pitäisi olla avustettuna että olisi vaikka ruoka- ja terveyspalvelujen ulottuvilla ja tukea tarvitsisi asumiseen muualla kun nyt on jotenkin heitteillä vanhempien armoilla jotka eivät ilmeisesti ole riittävät ja tuntuvat kyseisestä henkilöstä jopa vastenmielisiltä ja pelottavilta tai jotain sellaista.
- Tarkoitan
Tarkoitan tässä tapauskessa itsestään huolehtimisella sitä että pystyy huolehtimaan omasta hygieniastaan esim. Niin tuollaisella on iso merkitys jos harkitaan apua. Jos on esim. psyykkessä ongelmia tai jotain konkreettisia muita onglemia ja lääkitys, niin lääkitystähän voi ja ulkopuolinen esim. lähihoitaja kunnan kotihoidosta käydä seuraamassa.
- poiuytresxcvv
No huolenne ei auta mitaan kun ette asiaa ole ymmartaneet etteka siita niin paljon voi tietaakaan, etta aiheen voi paattaa tahan. Ei auta pyöratuoli eika psykologia eika laake vikoihini...valitettavasti. Teidan ei nyt kannata pohtia asiaa enempaa varsinkaan koska ette ole neurologiaan edes minun vertaa perehtyneita.
Esim. jos joku pieni kohta fyysisissä aivoissa ei toimi hyvin mutta älyosa toimii, mita siina voi tehda ?
Ma koen ettei voi oikein muuta kuin yrittaa harjoitella ja keksia milla kompensoisi. - poiuytfd
Teilla on vaikeuksia hyvaksya tosiasia etta vammani ei ole niita tavallisia sortteja.
Saan kylla itse itseni niin siistiin kuntoon, etta voin vaikka esiintya tuhatpäiselle yleisölle ja viela suht rennosti mutta en valttis pystty samaan aikaan hahmottamaan omaa kehoani tai ymparistöani, mutta voin samaan aikaan esiintya ja puhua fiksusti alusta loppuun. Mutta liikkuminen ymparistössa on vaikeaa. Ma voisin vaikka esiintya, jos joku kuljettas mut kotoa kadesta pitaen nayttamölle. ja sitten takasin kotiin. - poiuytresd
Ma lopetan palstailun. "apu" taallakin on niin helkutin stressaavaa, etta häiritsee mun keskittymiskykya arjessa. Joo mieluummin naen nalkaa kuin koen sita stressia.
Ette omalla neurologiallanne ymmarra.,
Mut se riittaa että mö lopetan kaiken keskustelun, sitte ma saan ruokaa
Ja kun ei ne keskustelijat tule mua oikeesti ymmartamaan vaikka maksaisin jokaikisen euron
jos on edes tarkotus ymmartaa - poiuytfrd
Ma en kirjota tanne saadakseni apua vaan kuvaillakseni mita maailmassa tapahtuu mun havainnoimana-
- poiuytfrd
Ma en kirjota tanne saadakseni apua vaan kuvaillakseni mita maailmassa tapahtuu mun havainnoimana-
- poiuytfd
Mutta ma olen hyvin huolissani oletteko muistaneet harjata hampaanne ja viilata kyntenne
Mun hermostoöle tkee paaa naa palapelit joita jouktuu tekeen 30 ennenkuin voi lahettaa - Ja_sinä
poiuytfd kirjoitti:
Teilla on vaikeuksia hyvaksya tosiasia etta vammani ei ole niita tavallisia sortteja.
Saan kylla itse itseni niin siistiin kuntoon, etta voin vaikka esiintya tuhatpäiselle yleisölle ja viela suht rennosti mutta en valttis pystty samaan aikaan hahmottamaan omaa kehoani tai ymparistöani, mutta voin samaan aikaan esiintya ja puhua fiksusti alusta loppuun. Mutta liikkuminen ymparistössa on vaikeaa. Ma voisin vaikka esiintya, jos joku kuljettas mut kotoa kadesta pitaen nayttamölle. ja sitten takasin kotiin.Ja sinä esiintyisit miksi?
Kyllä olisit ihminen jonka paikka olisi palveluasumisessa ja avustajan tarve on täysin selvä että sinulla on. - TapuTapuu
poiuytfrd kirjoitti:
Kerrankin joku teistä on saanut älynväläyksen! Mitä enemmän olette "auttaneet", sitä kauemmas olen mennyt ja tulen menemään. Deletoikaas nyt tämäkin viesti. Joku itselleni tuntematon M-mies tuolla nyt uliuliulisee ja ikävöi erosta.. Mitenköhän voi erota ihmisestä, jonka kanssa ei ole edes ikinä keskustellut ja jopa kolmesti! On tämä elämä ihmeellistä...
- poiuytrsf
Sa et ole vissiin ole lukenu etta olen ammatiltani taiteiija ja yleensa taiteilijat joutuu tavalla tai toisella omalla olemuksellaan taidettaan edustamaan.
paha se on taidemaalarinkaan mennä yleisöään piiloon jonnei verhon taa - PainuSinne
poiuytrsf kirjoitti:
Sa et ole vissiin ole lukenu etta olen ammatiltani taiteiija ja yleensa taiteilijat joutuu tavalla tai toisella omalla olemuksellaan taidettaan edustamaan.
paha se on taidemaalarinkaan mennä yleisöään piiloon jonnei verhon taaMissä pippuri kasvaa taiteinesi ja työkavereinesi. Enää en vastaa, enkä palaa lukemaan mtn hevonkukkua.
- Narsistit_
Narsistit haluavat rahaa ja loistoa ja taas kerran rahaa, rahaa ja rahaa...
Narsistit heittävät vesilintua ns. kauniilla, jos nämä ovat tyhjätaskuja. Eri asia on jos kaunille on tulossa perintöjä tai on jotenkin muuten kytköksissä varakkaisiin henkilöihin joihin narsisti saa kauniin kautta yhteyksiä.
Narsistin pinna menee kireäksi kuin viulunkieli, jos vierellä on joku kaunis tai mielenkiintoinen tai kumpaakin, koska ne vievät huomion narsistilta. Kauniista ja mielenkiintoisesta tulee todella nopsaan takarivin henkilö.
Narsisteilla on yleensä pyykkäreitä rivissä tarjolla, eikä noilla ole narsistille kovin suurta arvoa. Nykyiset pesukoneet ovat niin helppoja ja hyviä. Narsistit eivät tee myönnytyksiä kotitöiden suuntaan, jos maikulla ei ole niitä huomiolähteitä joita narsisti tarvitsee.
Nöyristelijät eivät ole hyviä lähteitä, koska viihtyvät varjoissa. - Poistetaanko
Narsistit ovat moniavioisia.
- Oikeinkirjoitus
Koska Kanerva pyytää anteeksi vihapuheitaan televisiossa?
- mitäjoseivätlopetatuot
Narsisti ei yleensä pyydä anteeksi. Mutta ovat taitavia pelaamaan pelejä joten joskus jos todella löytää jonkun itselleen hyödyllisen kohteen voi olla että pyytääkin. Mutta yleensä ei pysty empatiaan eikä ymmärrä muiden ihmisten tunteita, kun ne eivät yleensä häntä myöskään kiinnosta. Edellyttää yleensä että muut ymmärtävät kaiken hänen tekemisensä ja pitävät häntä niin tärkeänä että saa käyttäytyä suurin piirtein miten vaan. Siis psykopaattiset piirteet ovat hyvin lähellä narsistia. Narsistin kanssa polttaa hermonsa, tunteensa ja tuntuu että välillä on sekoamassa joten narsistin piiristä ja läheltä kannattaa poistua, mutta yleensähän narsisti poistuu muutenkin koska on vaihtelunhaluinen ja kyllästyy liian kilttiin ihmiseen nopeasti, useimmiten mutta ei aina. Ihmiset ovat kuitenkin kerta käyttö kamaa usein narsistista, mutta ihme kyllä voi joskus johonkinkiinnittyä jostahyötyä
- nvjfdkjdk
Tarkentaisin että naristi ei "kiinnity" kehenkään. Hän sitouttaa ympärillään olevat ihmiset itseensä ja käyttää heitä hyödykseen, miten kulloinkin hänelle sopii ja tarve vaatii. Kaikki hänen vaikutuspiirissään olevat ovat pelkkiä hyödykkeitä narsistisen lähteen tankkauksessa.
- Tiedän_nars
" ihme kyllä voi joskus johonkinkiinnittyä jostahyötyä "
Tiedän narsisti-psykopaattini kiinnittyneen ainoastaan asuntoihin, jotka sopivilla paikoilla. Nämä arvokkaat asunnot tietenkin urhien nimissä, joten pakko sen narsistin on ollut käyttää asunnonhaltijauhria kotipassarina. Meno jatkunut kuitenkin entisenlaisena vapaana.
Kotipassaria esitelty aika-ajoin vaimon roolissa, koska narsisti tarvitsee sitä ns. toissijaista lähdettä.
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html
"Toissijainen Narsistinen Lähde sisältää tavallisen elämän viettämistä (suuri ylpeyden aihe narsistille), turvatun olemassaolon (taloudellinen turvallisuus, sosiaalinen hyväksyttävyys, eteneminen) ja kumppaneiden hankkimisen.
Toissijainen NL sisältää myös puolison omistamisen, silmiinpistävän varallisuuden, luovuuden ja sen tuotteet, bisneksen hoitamisen, anarkistisen vapauden tunteen, oikeaan ihmisryhmään kuulumisen, kunniallisuuden, hyvämaineisuuden, menestyksen, sekä omaisuuden ja statussymbolien näyttämisen."
- seonoikeuteni
minun mielestä yleistetään liikaa ,tuo on tai tämä.pitää vaan lähtee jos tuntuu epämukavalle.mee ja ja jätä.annaolla.ite sen pitää muuttua.itse en ole aikoihin ollut tekemisissä loukkaavien ihmisten kanssa.en välitä heistä.ja se on minun oikeus
- meitäonjokajunaan
Olet oikeassa, jos se läheinen ihminen kummastuttaa ja siitä esim. tällä palstalla haluaa kertoilla möhömaisena mitätöijänä ja itse kokee olevansa vain seksiobjekti, niin silloin pitää tajuta lopettaa suhde. Erityisesti jos kyseessä on sovittu seksisuhde, niin sitä varmemmalla syyllä, jos voi siinä pahoin, niin on lopetettava, eikä kyseltävä täällä, että onkohan puupää, k-pää vai narsisti. Jotenkin vain tulee mieleen, että ihmisessä, joka vaan sitten roikkuu mukana, on itsessäänkin joku masokistinen piirre, kun yleensä haetaan hyvää, ei pahaa. Voihan siinä sitten uhrilla olla sellainenkin salattu puoli, jota ei itsessään tuo esille, kuten haluaa päästä jotenkin täällä kertomansa henkilön omaisuuteen osalliseksi ja voihan sitä olla niin tittelinkipeä, että jos toinen on johtajan asemassa, niin sekin houkuttaa, kun onhan se hienoa kavereille leveillä suhteensa henkilökohtaisilla ansioilla.
- Ha-ha
meitäonjokajunaan kirjoitti:
Olet oikeassa, jos se läheinen ihminen kummastuttaa ja siitä esim. tällä palstalla haluaa kertoilla möhömaisena mitätöijänä ja itse kokee olevansa vain seksiobjekti, niin silloin pitää tajuta lopettaa suhde. Erityisesti jos kyseessä on sovittu seksisuhde, niin sitä varmemmalla syyllä, jos voi siinä pahoin, niin on lopetettava, eikä kyseltävä täällä, että onkohan puupää, k-pää vai narsisti. Jotenkin vain tulee mieleen, että ihmisessä, joka vaan sitten roikkuu mukana, on itsessäänkin joku masokistinen piirre, kun yleensä haetaan hyvää, ei pahaa. Voihan siinä sitten uhrilla olla sellainenkin salattu puoli, jota ei itsessään tuo esille, kuten haluaa päästä jotenkin täällä kertomansa henkilön omaisuuteen osalliseksi ja voihan sitä olla niin tittelinkipeä, että jos toinen on johtajan asemassa, niin sekin houkuttaa, kun onhan se hienoa kavereille leveillä suhteensa henkilökohtaisilla ansioilla.
"kun onhan se hienoa kavereille leveillä suhteensa henkilökohtaisilla ansioilla. "
Ha-ha.
Tuo on kaiken a ja o. Mutta väitän vastaan sen verran, että olen sitä mieltä että tuollainen ei ole mitenkään musta puoli, vaan ihan ok puoli melkein kaikissa ihmisissä. Tahdotaan löytää rinnalle kelvokas, sellainen jota voi esitella ja kenestä voi olla tavalla tai toisella ylpeä. Usein ylpeyden aiheeksi riittää sekin että "meillä menee hyvin"...
Narsisti tekee kaikkensa että ulkoiset pelimerkit täsmäisivät kunkin uhrin tarpeisiin räätälöityinä. On selvää, että empatia ja rakkaus ovat teatterikappaleina tärkeimmät. Siinä perässä tulee muuta tavaraa ja mitaliakin, jos sellaisia sattuisi olemaan...
Uhria odottaa narsistin kanssa suunnaton häpeä, kun narsisti näyttää todelliset karvansa ja pahan mustan puolensa. Narsisti pettää kaikkien odotukset ja narsisti pettää urhien odotukset, joka uhri putoaa jalustalta mahdollisimman julkisesti. Varsinkin sadistinen narsisti saa siitä tyydytystä. meitäonjokajunaan kirjoitti:
"Olet oikeassa, jos se läheinen ihminen kummastuttaa ja siitä esim. tällä palstalla haluaa kertoilla möhömaisena mitätöijänä ja itse kokee olevansa vain seksiobjekti, niin silloin pitää tajuta lopettaa suhde."
Jotenkin ny tuntui niin tutu nkuuloiselta tuo "möhömaha", et alkoi huvittaan ja tekee mieli kommentoidakkin, kun ny tosiaan aikoinaan vuosia sitten aiheutin pienimuotoisen myrskyn täällä palstalla, kun otin kantaa ketjuun jossa oltiin sitä mieltä, että kaikki narsistit ovat komeita ja kauniita tuomlla ilmi että se mun tuntemani tyyppi ei ollut vaan olihan ihan tavallisen keskikäinen lyhyehkö,hieman ylipainoinen vatsakas mies, joita ny näkee tosi paljon kadulla vastaantulijoissa ts. ei poikennut ulkonäöllisesti ns. valtavirrasta.
Mutta joo liittyy tuohon "möhämaha" sanaankin on oma tarinansa. Jossain vaiheessa toi mulle semmosen pienen nallen, jolla oli vaalea pyöreä ja pehmeä vatsa ja saatesanat kuuluivat, että kun tulee vaikeita aikoja, hän tietää että niitä tulee, niin muista ettei hän ollut mitään muuta kuin pieni möhömahainen mies
Että tämmöstä ny tuohon kohtaan. En ny tiedä viittasi kirjoittaja nimenomaan minun tapaukseeni, mut kommentoin ny tosiaan ku kuullosti niin tutulta.
Roikkumiseen yms. sellaiseen liittyen, palstallekkin tulin joitain kuukausia suhteen päättymisen jälkeen ja kyllä se suhde loppui sit ku se loppui, oliko ny 2011 syksyllä vai -12, en ny enää ihan tarkkaan muista ku vuodet niin vierii.
Tää ny vaan tähän kun kuullostaa kummalta jos joku sivullinen pitää jonkun toisen tarinaa muistissaan vuosikaudet, varsinkin ku itse en ny kovinkaan ole edes häneen/omaan juttuuni viime vuosina juurikaan enää palannut, että liekö sitte jollain tapaa asianosainen tai luulee olevansa.
Että edelleen, tyyppi ei ollut naimissa/kenenkään puoliso, ei mikään johtaja vaan persusduunari ja ei mikään erityisen varakaskaan.
Mitä tulee ketjun aiheeseen, narsistien uhrit rumia, niin minun tapauksessani väittämä pitänee paikkansa, hänen mielestään olin ruma, mutta ei pidä yleistää, että niin olisi kakkien uhrien kohdalla, vaan narsistien uhrien joukossa on varmaan ihan kauniitakin ihmisiä- Sen_on
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olet oikeassa, jos se läheinen ihminen kummastuttaa ja siitä esim. tällä palstalla haluaa kertoilla möhömaisena mitätöijänä ja itse kokee olevansa vain seksiobjekti, niin silloin pitää tajuta lopettaa suhde."
Jotenkin ny tuntui niin tutu nkuuloiselta tuo "möhömaha", et alkoi huvittaan ja tekee mieli kommentoidakkin, kun ny tosiaan aikoinaan vuosia sitten aiheutin pienimuotoisen myrskyn täällä palstalla, kun otin kantaa ketjuun jossa oltiin sitä mieltä, että kaikki narsistit ovat komeita ja kauniita tuomlla ilmi että se mun tuntemani tyyppi ei ollut vaan olihan ihan tavallisen keskikäinen lyhyehkö,hieman ylipainoinen vatsakas mies, joita ny näkee tosi paljon kadulla vastaantulijoissa ts. ei poikennut ulkonäöllisesti ns. valtavirrasta.
Mutta joo liittyy tuohon "möhämaha" sanaankin on oma tarinansa. Jossain vaiheessa toi mulle semmosen pienen nallen, jolla oli vaalea pyöreä ja pehmeä vatsa ja saatesanat kuuluivat, että kun tulee vaikeita aikoja, hän tietää että niitä tulee, niin muista ettei hän ollut mitään muuta kuin pieni möhömahainen mies
Että tämmöstä ny tuohon kohtaan. En ny tiedä viittasi kirjoittaja nimenomaan minun tapaukseeni, mut kommentoin ny tosiaan ku kuullosti niin tutulta.
Roikkumiseen yms. sellaiseen liittyen, palstallekkin tulin joitain kuukausia suhteen päättymisen jälkeen ja kyllä se suhde loppui sit ku se loppui, oliko ny 2011 syksyllä vai -12, en ny enää ihan tarkkaan muista ku vuodet niin vierii.
Tää ny vaan tähän kun kuullostaa kummalta jos joku sivullinen pitää jonkun toisen tarinaa muistissaan vuosikaudet, varsinkin ku itse en ny kovinkaan ole edes häneen/omaan juttuuni viime vuosina juurikaan enää palannut, että liekö sitte jollain tapaa asianosainen tai luulee olevansa.
Että edelleen, tyyppi ei ollut naimissa/kenenkään puoliso, ei mikään johtaja vaan persusduunari ja ei mikään erityisen varakaskaan.
Mitä tulee ketjun aiheeseen, narsistien uhrit rumia, niin minun tapauksessani väittämä pitänee paikkansa, hänen mielestään olin ruma, mutta ei pidä yleistää, että niin olisi kakkien uhrien kohdalla, vaan narsistien uhrien joukossa on varmaan ihan kauniitakin ihmisiäSen on täytynyt tapahtua 11, jos se oli syksyä, koska minä putkahdin tänne palstalle 12 syksyllä ja sinä olit jo kokenut palstahai...🦈
- KultaMitalistiiiii
Narsistille riittää omahyväisyys, omanapaisuus :)
Siis, muut toimivat tälle golddiggerille lähinnä peiliä josta loistaa oma erinomaisuus ja nerokkuus ^^ - kokija1
Itseasiassa tietämäni,onneksi ei tuntemani, narsistit ovat ehkä joskus olleet no ihan jees, mutta nykyään ei tosiaankaan. Myöskin se pirullisuus mikä heistä huokuu, ei todellakaan kauniita. Ainahan toki poikkeuksiakin on. Narsisti ei koskaan kyllä ole kaunis. Jos totta puhutaan.
- Rdgh
Rumia naisia on hyvä pitää tottelevaisina orjina
- tainavvv
Aika kamalaa naiset ei ole rumia,mun exä sanoi mulle,että hän katsoi yöllä miten ällöttävältä näytän,niin isolta ja rumalta. Mies oli koulutukseltaan ammattikoulua ja halusi kyykyttää minua psyykkisesti sairastanutta miten ruma ja läski olen. Enää en onneksi tuon miehen kanssa ole vaan mulla on mies,joka arvostaa mua.Miews,joka arvosti mua jo ennen koulutustaan,no okei en mee näistä takuuseen,en luota kehenkään,kusipäitä kaikki
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215424- 501461
- 12881
- 47819
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58808Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52807- 46792
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom134788Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49786Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille9766