Joo moi! Sanokaas te, jotka tiedätte mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla? Ovatko ne samaa käsitettä vai ihan eri oppilaitokset?
Oon niin pitkään miettinyt tätä, sillä moni muukaan mun kaveri piirissä ei tiedä näiden kahden eroa.
Toivoisin, että saisin riittävän kattavan selkeän eron, jos sitä edes onkaan.
Mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla?
2
730
Vastaukset
- eieroa
Ei ole mitään eroa. Ennen vanhaan oli kaikki ammattikouluja, mutta osa ammattikouluista on statustaan kohottaakseen muuttanut nimensä ammattiopistoksi tai ammatti-instituutuksi tai muuksi sellaiseksi.
Kauan sitten opisto oli korkeamman tason oppilaitos kuin koulu. Hierarkia meni seuraavasti esim. kauppakoulu, kauppaopisto, kauppakorkeakoulu. Mutta sitten kauppakoulusta tuli kaupallinen oppilaitos, instituutti tai opisto. Kauppaopistosta tuli ammattikorkeakoulun liiketalouden linja tms. ja osasta kauppakorkeakouluja on tullut yliopistoja.
Taustalla on ajatus, että on hohdokkaampaa opiskella opistossa tai instituutissa kuin käydä ammattikoulua. Itse opinahjo on kuitenkin ihan sama.- Mitäeroa
Kiitos paljon vastauksestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750