Joo moi! Sanokaas te, jotka tiedätte mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla? Ovatko ne samaa käsitettä vai ihan eri oppilaitokset?
Oon niin pitkään miettinyt tätä, sillä moni muukaan mun kaveri piirissä ei tiedä näiden kahden eroa.
Toivoisin, että saisin riittävän kattavan selkeän eron, jos sitä edes onkaan.
Mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla?
2
901
Vastaukset
- eieroa
Ei ole mitään eroa. Ennen vanhaan oli kaikki ammattikouluja, mutta osa ammattikouluista on statustaan kohottaakseen muuttanut nimensä ammattiopistoksi tai ammatti-instituutuksi tai muuksi sellaiseksi.
Kauan sitten opisto oli korkeamman tason oppilaitos kuin koulu. Hierarkia meni seuraavasti esim. kauppakoulu, kauppaopisto, kauppakorkeakoulu. Mutta sitten kauppakoulusta tuli kaupallinen oppilaitos, instituutti tai opisto. Kauppaopistosta tuli ammattikorkeakoulun liiketalouden linja tms. ja osasta kauppakorkeakouluja on tullut yliopistoja.
Taustalla on ajatus, että on hohdokkaampaa opiskella opistossa tai instituutissa kuin käydä ammattikoulua. Itse opinahjo on kuitenkin ihan sama.- Mitäeroa
Kiitos paljon vastauksestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka972596Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww981616- 671505
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje141226Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi20992- 81953
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe42889Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta117876- 54803
- 30736