Joo moi! Sanokaas te, jotka tiedätte mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla? Ovatko ne samaa käsitettä vai ihan eri oppilaitokset?
Oon niin pitkään miettinyt tätä, sillä moni muukaan mun kaveri piirissä ei tiedä näiden kahden eroa.
Toivoisin, että saisin riittävän kattavan selkeän eron, jos sitä edes onkaan.
Mitä eroa on ammattikoululla ja ammattiopistolla?
2
903
Vastaukset
- eieroa
Ei ole mitään eroa. Ennen vanhaan oli kaikki ammattikouluja, mutta osa ammattikouluista on statustaan kohottaakseen muuttanut nimensä ammattiopistoksi tai ammatti-instituutuksi tai muuksi sellaiseksi.
Kauan sitten opisto oli korkeamman tason oppilaitos kuin koulu. Hierarkia meni seuraavasti esim. kauppakoulu, kauppaopisto, kauppakorkeakoulu. Mutta sitten kauppakoulusta tuli kaupallinen oppilaitos, instituutti tai opisto. Kauppaopistosta tuli ammattikorkeakoulun liiketalouden linja tms. ja osasta kauppakorkeakouluja on tullut yliopistoja.
Taustalla on ajatus, että on hohdokkaampaa opiskella opistossa tai instituutissa kuin käydä ammattikoulua. Itse opinahjo on kuitenkin ihan sama.- Mitäeroa
Kiitos paljon vastauksestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2843525Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell221958Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.411603- 841451
- 1431149
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.771126- 811054
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.91928Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.210811Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61747