Avomies on poissaoleva ja harvoin kotona

AnniinaZZZZ

Minä olen tilanteessa, jossa olen parisuhteessa mutta vietän ihan hirvittävän paljon aikaa yksinäni. Avomiehelläni on työ, joka vaatii matkustamista todella paljon ja välillä hän on viikkoja putkeen poissa kodista. Matkustamiseen menee pahimmillaan 1/3 osa vuodesta.

Matkustamisen voisin vielä joten kuten kestää, mutta ongelma on, että miehen mielestä hän voi Suomessa ollessaan mennä ja tulla ihan miten lystää, eikä yhtään ajattele, että nyt pitäisi viettää vähän enemmän aikaa myös minun kanssani. Asiasta on keskusteltu monta kertaa, mutta mikään ei kuitenkaan muutu. Mies ei myöskään osaa harrastaa sitä, että kävisi kavereiden kanssa ottamassa pari kaljaa, vaan aina ollaan sitten koko päivä ja ilta aamuyöhön asti poissa, kun nähdään kavereita. Ehkä itse olen sitten tylsä tyyppi, mutta minusta yli kolmikymppisten ei muutenkaan tarvitsisi bilettää kuin parikymppisten. Itse käyn tämän ikäisenä lähinnä yksillä tai kahvittelemassa ystävien kanssa. Ja silloin harvoin jos mies on kotona hän ei juurikaan tee mitään muuta kuin tuijota flegmaattisesti televisiota. Hän on kuulemma niin väsynyt.

Tunnen joskus itseni idiootiksi tässä suhteessa ja ero on ollut lähellä monta kertaa. Mies on kuitenkin saanut aina pääni käännettyä. Onko mitään keinoa saada häntä aidosti ymmärtämään, että parisuhteeseen kuuluu yhdessäolo ja yhdessätekeminen? Silloin harvoin kuin vietämme aikaa yhdessä meillä on mukavaa. Nyt vaan tuntuu, että ei elämän kuuluisi mennä niin, että ainoat aidot yhdessäolon hetket ovat yhteisillä ulkomaanmatkoilla, ja "onnellisia" päiviä on sitten se 14 vuodessa.

7

790

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaluaaLihaa

Itse miehenä ainakin vetäisin jotain hyväperäistä muijaa reissulla että et tietäisi mitään...

• n28hki

"Onko mitään keinoa saada häntä aidosti ymmärtämään, että parisuhteeseen kuuluu yhdessäolo ja yhdessätekeminen? " sinun mielestä kuuluu ja minun mielestä kuuluu, mutta maailmassa on paljon miehiä ja naisia, ketkä ajattelevat kuin miehesi ja tarvitsevat sitä etäisyyttä kumppaniinsa, ei ole olemassa mitään absoluuttista totuutta siitä miltä suhteen tulisi näyttää. Toinen asia on pystytkö hyväksymään kumppanisi erilaisuuden.

Sinä et koe, että emotionaaliset tarpeesi tulevat tyydytetyiksi. Tiedostat myös, että suhteessa oleminen vaatii työtä ja mies ei tunnu laittavan sitä energiaa ja panostusta teihin, kun hän on seurassasi passiivinen. Olisitko tyytyväinen siihen yhteisesti vietettyyn ajalliseen määrään mikäli mies noina aikoina olisi kiinnostuneempi sinusta ja haluaisi tehdä asioita yhdessä?

Kuulostaa siltä, että olette pyörineet samassa tilanteessa jo tovin. Einstein määritteli, että on hulluuden määritelmä tehdä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, odottaen eri tuloksia.

• Kyllätulen

Haluatko ystävän keskustelemaan asioistanne? Kutsut vain niin tulen puhumaan asioistanne.

• Mutkuuttajat

Kysy suoraan kannattaako suhdetta jatkaa vai lähteä eriteille. Taidat vain antaa ilmasen kämpän suomessa oleskeluaikaan. Jos mies todella välittäs hän roikkus sussa kiinni kun tulee suomeen. Mutta oletko ittellesi rehellinen siitä miksi ootte yhdessä. Kannattaa kysyä iteltä roikutko sinä miehessä joka ei susta välitä.

• kokemuksestatiedän

Mies tajuaa vasta sitten kun sut menettää, jos sittenkään. Suosittelen eri teille lähtemistä. Suhteen pitää alusta asti olla sellainen että molemmat sata lasissa mukana!

• Eoppeliini1

Maksaako avomiehesi vuokraa ja asuntoonne liittyvät kustannukset?
      Ellei, salli hänelle tilaisuus hankkia oma asunto jossa voi käydä nukkumassa niinä harvoina iltoina jolloin hän petiä tarvitsee Suomssa oloaikanaan.

Sinun asuntosi näyttää olevan vain ilmainen airb&b.

• eijärkeä

Kenties ulkomaan reissuilla on toiset avokit ja pedit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      67
      1084
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1054
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      902
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      62
      852
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      825
    6. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      134
      817
    7. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      57
      745
    8. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      721
    9. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      18
      694
    10. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      47
      632
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      617
    13. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      48
      600
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      82
      596
    15. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      594
    16. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      592
    17. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      47
      590
    18. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      580
    19. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      573
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      11
      549
    Aihe