Maanpetturit?

antilehto

Luetelkaa maanpetturit.

31

208

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VastausLyhyesti

      Pakkoruotsittajat, pakkomamuttajat ja Euvostoliiton kannattajat.

    • Pakkoruotsittajat perkele. Itse olin samaa mieltä kun kävin koulua. Mutta olen huomannut että se olisi ollut vain rikkaus. Helppo siirtyä pohjoismaasta toiseen jos puhuu ruotsinkieltä. Voi että kun ei tullut luettua. Pakko ruotsin puhujat saisivat mennä itseensä. Nytten sitten luen ruotsinkielen oppikirjoja itsekseni. Ruotsi pitäisi olla osa koulua jo 1 luokalta lähtien Peppi, Eemeli, katto Kassinen, Pekka töpöhäntä olisivat hyviä oppi kirjoja ja elokuvia. Ei tarvitsisi olla numeroita vielä alku luokilla vaan se olisi osa päivittäistä opetusta. Vaikka rentoa yhdessä oloa iloista lasten riemua kun ei ole suoritus pakkoa.

      • huonompi_päivä

        Lähes kaikilla muilla on päinvastainen kokemus kuin sinulla! Lukuisat kielikeskustelijat ovat sanoneet, kuinka he eivät ole tarvinneet ruotsia KERTAAKAAN koulun jälkeen. Minä itse olen tarvinnut peräti kerran.

        Pakkoruotsi on järjettömyyden ja kohtuuttomuuden huippu. Vain Suomessa pääväestö pakotetaan kaikki lukemaan yhtä pientä vähemmistökieltä, joka lisäksi on mitätön marginaalikieli maailmassa.

        Luulin kommenttiasi aluksi hulvattomaksi vitsiksi, mutta pelkäänpä sinun olevan niin pihalla, että olet ihan tosissasi...


    • Olet maailmalla töissä sinulla on pohjoismainen työkaveri puhutte mutta ette toivo muun työryhmän jäsenten ymmärtävän asioita. Puhutte siis Ruotsia. Katalonian alueella puhutaan päiväkodissa Espanjaa Katalaania ja Ranskaa

      • huonompi_päivä

        Pohjoismaisten yhteisyritysten konsernikieli on englanti. Suomalaiset käyvät kauppaa kaikkien maiden kansa englanniksi. Miksi Ruotsin pitäisi olla poikkeus!? Ruotsalaiset osaavat hyvin englantia ja puhuvat mieluummin suomalaisten kanssa sitä kuin kuuntelevat tönkkö- ja muumiruotsia, jota eivät edes ymmärrä.

        Muutenkin kommenttisi on suorastaan sekopäinen...


      • jegkommerfra

        Tuossa on kyllä vinha perä. Kyllä minäkin asiakasrajapinnassa työskentelevänä voin riikinruotsalaisten kanssa jotain yrittää, mutta he yleensä alkavat auttaa ja vaihtavat englanniksi. Ei sitä hitaahkoa tankerrusta varmaan jakseta kuunnella tai ajatellaan olla kohteliaita ja otetaan englanti esiin.


    • Tuhatvuotta

      Suomen historia lyhyesti 1 Ruotsi. 2 Venäjä. 3 Suomi. 4 Islamkalifaatti. Loppu.

      • korp.lästunen

        Tuhatvuotta, kyllä se tästä älä viellä synkisty, meille jäi mustapekka ja nuija käteen.. uusimailmanjärjestys tulee ja asiat lutviintuu, älä anna pedolle valtaa ja muista pitää kymmenen käskyä.


    • ruurik

      Komentaja Aalto, Ilja Janitskin (Venäjän maanpetturi), Jussi Halla-aho.

      • 471156

        Johan sulla on kapea tietämys. OpiskeLE niin saatat viisastua.


    • Ölyhanat

      kiinni, niinkuin ne olisivat aina olleetkin!!

    • Oljyhanat

      siis kiinni!

    • Taijos

      Öljyn kostumusta voisi kokonaan muuttaa. Jotain sinne päin. Toi verenpumppaus seis.

    • finlandssvenskbättrefolk

      Ihmettelen kovasti miten ruotsinkielisyys voi olla maanpetturuutta ottaen huomioon
      historiamme, no ehkä kukaan ei tarkalleen niin sanonutkaan. Kyllä täällä yksi totesi jo sen
      minkä olen kuullut ennenkin että kyllä ruotsiakin olisi hyvä osata onhan se isompi kuin suomenkieli. Tiedättekö muuten mikä on pakkosuomi? Noh, sehän on tilanne missä joukossa kaikki muut puhuvat ruotsia mutta yksi ei osaa kuin suomea, joten kaikkien on puhuttava suomea! ruotsinkieliset osaavat nykyään yleensä ruotsia suomea englantia ja
      usein myös muitakin kieliä .

      • nikke_paljasti_sinut

        Tietysti maassa luetaan maan pääkieltä! Miksi ihmeessä Suomi olisi poikkeus maailmassa???

        Jotain tolkkua noihin kommentteihin...

        Tuo nimimerkkisi paljastaa sinun olevan suomalaisuutta halveksiva kiihkohurri.


      • finladssvenskbättrefolk

        No tottakai pääkieltä pitää lukea ei tässä muuta ole väitettykään ja kyllä minustakin
        ruotsinkielen lukeminen pitäisi olla vapaaehtoista, näin viisaammat lukisivat myös sitä
        ja vähemmän viisaat eivät koska eivät ymmärrä että sekä suomen että ruotsinkielen osaaminen on hyvä yhdistelmä kieliosaamista ja se auttaa myöskin muiden kielten oppimista. Näin myöskin erottuvat fiksummat esimerkiksi työhaastattelussa.
        Tolkkua kommentteihin, mietippäs itse tuota kun nimittelet ihmisiä, tosin arviosi on osaksi oikein, Olen kyllä suomenruotsalanen mutta en halveksi suomalaisuutta ja nytkin kirjoittelen tässä suomeksi, bättrefolk on suomalaisten itse ylläpitämä irooninen
        myytti josta on typerää henkilökohtaisesti ottaa nokkiinsa, hiukan siinä tosiaan on provoakin! Mielestäni kielen perusteella vastakkain asettelu kertoo lähinnä
        älykkyyden rajallisuudesta. Huomaa myös se asia että vaikka itse sanonkin minun
        suomenkieleni on ihan jees.


    • Per-kel

      40 vuotta Ruotsissa eikä oo vielä tarvinnu svedujen kanssa keskustella englanniks , aluks oli pikkasen vaikeeta tää Österleenin murre, mutta hyvin ymmärrän nykyään :D Grattis på Svenska Dagen tai kuten meillä Gustav Adolf :D

      • Et_voi_olla_tosissasi

        Voi hyvä mahoton näitä pakkoruotsituksen puolustuksia!? DDDDDDDD

        Totta hemmetissä tulee osata maan kieli, johon on muuttanut pysyvästi asumaan! Se pätee kuule kaikkiin maihin ja kieliin.

        Mutta on täysin eri asia vaatia kaikkia suomalaisia lukemaan itselleen turha kieli vain siksi, jos sattuisi käymään Ruotsissa!


    • Tässä sinulle ainoa oikea syy opetella Ruotsin kieltä. Lähden kaverittes ikanssa Ruotsiin viettää viikonloppua bailaamaan. Menet Laivalla meren yli. Kuka saa parhaat naiset se joka puhuu hyvi Englantia vai se joka ei osaa tanssia mutta uskaltaa puhua Ruotsia. Se joka puhuu Ruotsia minulla on kokemusta tanssin ja puhun Englantia. Kaverini on ruma ei osaa tanssia mutta vie aina hyvännäköset Ruotsalais naiset koska puhuu Ruotsia. Minä olen 10 kertoja hakannut päätäni laivateräkseen nuoruuteni tyhmyyden vuoksi. Laivateräs on kyllä kovaa ja kumajaa. Laivalla parhaimman näköiset Ruotsalais naiset vie Ruotsia osaavat Suomalaiset. KYLLÄ

      • huonompi_päivä

        Olet ihan oikeassa siinä, että pitää saada vapaasti valita opiskeltavat kielensä. Jos tuntee tarvitsevansa ruotsin taitoa, niin sitä pitää saada lukea. Kukaan ei ole kieltämässä ruotsin opiskelua Suomessa. Mutta ei kaikkia pidä pakottaa lukemaan ruotsia. Edes noin "hyvän" syyn varjolla...


    • Per-kel

      Mua joskus kaverit nuorena kiusas että : Roikut ovissa ja puhut ruotsia :D

    • hehhehhehhehhehheh

      Maailmanmatti , BrorErikOdinjokulukuperässä , kokkarevihervastrollit, rkpnpoppoo.

    • veölhGGG

      Olisko aloittaja taitaa olla siiitä pahimmasta päästä?

      • aliantimateria

        ...kun ei ymmärrä hyvän (=suursuomalaisen materiaalin) päälle mitään!?!


    • Top5

      1. Klasu
      2. Panu
      3. Jussi Jalonen
      4. PiF-Juan
      5. Dan Koivulaakso

    • Szezezezez

      väyrynen, volanen, visuri, bäckman ym.

    • lähtee

      Ruotsalaisnainen kävi kuumana kiinni melttiin eikä puhuttu kyllä mittään kieltä. Seksilläkin pärjää.

    • Hallitus.

      • Suomi-parka

        Jos hallitus on maanpetturi, niin entä sitten oppositio!?

        Toki PS on nykyään poikkeus oppositiossa...


      • Suomi-parka kirjoitti:

        Jos hallitus on maanpetturi, niin entä sitten oppositio!?

        Toki PS on nykyään poikkeus oppositiossa...

        Hallitus JA oppositio. Kaikki.


    • kusetukos

      Kepu Aho.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe