Sinä, minä vai hentun liisa?

https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjailevat-helmat
Tiedän että oli luvannut olla tekemättä aloituksia kunnes kirja olisi valmis, mutta nyt kun olen tavallaan "sairaslomalla" kirjan tekemisestä en voinut vastustaa kajoamasta tähän aiheeseen.
1_ miten pukeudut itse kauppareissulla? Lähdetkö noin vain treenihousuissa ja ylimitoitetussa virttyneessä t-paidassa kamelinvarvas esillä ja salaiset solat kaikkien ihailtavana kuten kolumnin suomalais-ugrilainen punkero vai laitatko jotain vähän säädyllisempää päälle?
2- Ketä varten yleensäkin pukeudut? Onko tarkoituksesi miellyttää pukeutumisellasi vastakkaista sukupuolta (eihän sitä koskaan tiedä mistä puskasta se prinssi hyppää ylös). Pukeudutko naapureiden ja yhteisösi muiden mielipiteiden ja vallitsevan tyylin mukaan ettet erottuisi liikaa massasta niin hyvässä kuin pahassakaan, siis siististi ja tavallisesti....tavallisuus kai se tärkein yhteinen tekijä vai evvvk mitä on päällä ja kuka näkee ja mitä muut ajattelevat?
3- vertailumielessä: pukeutuvatko nuoret naiset noin yleensä huonommin/paremmin kuin meidän ikäluokkamme kypsät daamit? Pukeutuvatko naiset muissa kulttuureissa (jätetään nyt niqabit ja burkhat omaan rauhaansa koska musliminaisten pukeutuminen on luku erikseen), esim itäblokin, Balttian maissa, Kauko-idässä, USA:ssa, Ranskassa, Espanjassa, Latinalaisessa Amerikassa paremmin/huonommin noin yleensä kuin me Pohjolan naiset
Onko pukeutumisella yleensäkään mitään merkitystä? Mitä haluamme viestittää pukeutumisellamme?
Mitä oikeutta kenelläkään on mennä julkisesti arvostelemaan kenenkään toisen ulkonäköä, ellei tämä arvostelun kohde ole itse asettanut itseään sellaiseen asemaan (fitness-"kaunottaret", julkkikset, valokuvamallit, näyttelijät jne. kurvipimut jotka yrittävät tienata rahaa ulkonäöllään, nykyisin kai instagram/twitter/bloggarikuuluisuudet joilla on biljoona seuraajaa ja jotka kaupittelevat paitsi keskinkertaista ulkonäköään hyvin keskinkertaisia mielipiteitään keskinkertaisella kirjoitustaidollaan ja tienaavat suuria summia mainostuloillaan).

257

3150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 ) En laita leggingsejä edes kotona lyhyen puseron kanssa. Treenihousuissa en voisi lähteä ihmisten ilmoille. Suomalais-ugrilainen taidan olla vaikka olenkin rannikolta lähtöisin. Kamelinvarvasta en mistään hinnasta paljasta kauppareissulla.
      En ilkeä lähteä kauppaan jos olen epäsiistin näköinen.

2) Eihän sitä tiedä vaikka kauppareissulla tulisi salainen ihalija vastaan ja kokisi järkytyksen minut nähdessään, viisainta olla varuillaan :)

3) Aika usein näkee nuoria naisia liian tiukoissa vaatteissa joista läskit pursuavat yli.
      Kypsissä daameissa on monenlaista pukeutujaa, hyvin kauniisti pukeutuva ja sitten muita, kuulun varmaan niiden välimuotoon.
      Saattaa olla että joissakin maissa naiset pukeutuvat kauniimmin, matkoilla olen tunnistanut suomalaiset pukeutumisesta jo kaukaa, ei aina imartelevassa mielessä. En sentään yleistä, ei kaikkia tunnista.

Hyvin harvoin arvostelen kenenkään pukeutumista. Ykköskohdan tyyppi voisi herättää säälinsekaista ihmetystä.

• Samoilla linjoilla kanssasi, Mielikki. Legginsejä voin pitää pikien toppien kanssa, mutta silloinkin mieluummin ryhdikästä, paksua elastista materiaalia joka muistuttaa enemmän tiukkoja farkkuja. Treenihousuja en pidä ihmisten ilmoilla myöskään.
        Käyn niin harvoin missään että huomioni ovat vain pohjoisen ylämaan neljästä ruokakaupasta: willys, coop, ica ja hemköp ja täällä norrlannin porteilla pukeutuminen on käytännöllistä ja naiset kulkee yleensä peittävissä asuissa ja asialliset jalkineet jaloissaan.
        Huomioitani matkalta länsi-Ruotsiin viikonlopun aikana: resufarkkuja ja pömppövatsoja nuorillakin naisilla. Tai sitten huipputreenattuja, mannekiinikroppia. Taitaa olla tosi yksilöllistä.
        Suomessakin näin kesällä paljon reisitaskushortseja, urheilusandaaleja, liian tiukkoja toppeja (monta numeroa liian pieniä) jne. jotka eivät välttämättä olleet esteettisesti kauniita kantajansa päällä. Mutta ehkä se ei ollut tarkoituskaan.

• Heilahtelevat helmat ovat tunnetusti miesten mieleen, mitä salaisuuksi sieltä helman alta löytyykään, niin kuin eivät tuota jo tietäisi.

Ihmisten ilmoille puen farkut, puseron ja takki jos tarvitaan sään mukaan.
      Viimeksi lyhyt musta kevyttoppa.

En ole kiinnostunut ihmisten pukeutumisesta, täytyy olla jotain tosi erikoista jos kiinnittää huomioni. Pirkolla on aikaa ja kiinnostusta, jopa kolumniin toisten olemuksesta kirjoittaa.

Ja kiva että ehdit poiketa palstallekin!

• Saga.Kabinetti

Yleensä pyöräilen kauppaan. Tänäänkin. On siis ulkoiluvaatteet. Luulen, että tukka on länässä enkä riisu kypärää. Jos menen ihan ihmisten ilmoille jalkapatikalla, niin kyllä mä silloin vähän fiinistelen.
      Olen huomannut joskus jonkun nuoren piukoissa vetemissä, mutta myös vanhemmankin naisen. En yleensä kiinnitä muihin huomiota jollei tule ihan läheistä kontaktia.

En oikein tykkää, että kukaan ruotii julkisesti tuolla tavoin kuin Arstila. Sitäpaitsi, hän voisi katsoa peiliin. Nuo kiristetyt kasvot lehtikuvissa pelottavat minua.

• hmpff

Ei mulla niin väliä ole. Sen olen huomannut, että jos miesten katseita haluaa, niin lähde rupusella autolla kauppaan. Kerää säälipisteitä. Samalla viestittää että on sinkku. Tai jos on mies, niin aika saamaton sellainen.

Mulla ei ole mitään verkkareita, leggingsejä tai urheiluhousuja vastaan. Saatan lähteä nekin päällä kauppaan. Joskus oli aivan ihana flanellinen pyjamapaita, käytin sitä tavallisena paitana. Ja flanellipöksyissäkin olen luuhannut koiran kanssa aamusella, naureskellut vastaantulijoille että tällaiset ne on. Kyläläisiä ei siis voi enää hätkähdyttää. Ja kappas vaan, kuulkaas! Pyjamat ovatkin tänä vuonna viimeisintä muotia! Olenkin trendien asettaja :)) no okei, ei ne flanellisia pidä... jotain satiinia taitaa olla.

Mutta, pukeudun sitten mihin vain, niin haluan olla säädyllinen. Ei läpinäkyvää, ei kamelinvarvasta, enkä pidä kovin paljon katsella ihmisten olemattomia pyllyjä leggingseissä. Joten en tarjoa sitä nähtävyyttä muillekaan. Ja jos on joku tyyli, sille pitää olla uskollinen. Ei tuulitakkia leningin kanssa. Ei korkkareita verkkareiden kanssa. Siistiä ja puhdasta. Siinä kaikki mun rajat.

Toisinaan pukeudun leninkiin ja meikkaan.

Kyllä mun mielestä nuoriso varsinkin on jonkinlainen nipottaja pukeutumisen ja ulkonäön suhteen. Pitää mahtua tiettyyn kaavaan. On paljon vapaampaa olla Aikuinen.

• Nuoriso kommenttisi mielestäni yleistämistä. Kyllä nuorisoonkin mahtuu monenlaista pukeutujaa kuten kaikkiin ikäluokkiin.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Nuoriso kommenttisi mielestäni yleistämistä. Kyllä nuorisoonkin mahtuu monenlaista pukeutujaa kuten kaikkiin ikäluokkiin.

Kyllä mahtuu. Mutta puhut nyt äidin kanssa jonka molemmat teinit juuri kasvoivat ulos koulukiusaamisesta. Se värjää mun mielipiteet.

• hmpff kirjoitti:

Kyllä mahtuu. Mutta puhut nyt äidin kanssa jonka molemmat teinit juuri kasvoivat ulos koulukiusaamisesta. Se värjää mun mielipiteet.

Vaatteidenko kautta heitä koulukiusattiin? Molempia?
        Nuorisossa on nykyisin monenlaisen pukeutumistyylin kannattajaa, minä peräänkuulutin sitä. On heitä, jotka kulkevat kulloisenkin trendin mukaisesti, heitä jotka sitten haluavat erottua massasta ym ym. Joten lähinnä yleistämisestä puhuin. Minunkin poikani oli yhden vuoden koulukiusattu, mutta ei se silti minun maailmankuvaani kaventanut vaikka monenlaisessa saatiinkin olla mukana :). Mutta kiusaaminen sinäsnä ikävä asia.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Vaatteidenko kautta heitä koulukiusattiin? Molempia?
        Nuorisossa on nykyisin monenlaisen pukeutumistyylin kannattajaa, minä peräänkuulutin sitä. On heitä, jotka kulkevat kulloisenkin trendin mukaisesti, heitä jotka sitten haluavat erottua massasta ym ym. Joten lähinnä yleistämisestä puhuin. Minunkin poikani oli yhden vuoden koulukiusattu, mutta ei se silti minun maailmankuvaani kaventanut vaikka monenlaisessa saatiinkin olla mukana :). Mutta kiusaaminen sinäsnä ikävä asia.

Ei sillä ole tässä keskustelussa väliä miksi kiusattiin. Paloma kysyi kysymyksiä ja minä vastasin omien kokemusten mukaisesti.

Jos vastoinkäymisissä on jotain hyvääkin, niin se on sitä että enemmänkin laajentaa kuvaa.

• hmpff kirjoitti:

Ei sillä ole tässä keskustelussa väliä miksi kiusattiin. Paloma kysyi kysymyksiä ja minä vastasin omien kokemusten mukaisesti.

Jos vastoinkäymisissä on jotain hyvääkin, niin se on sitä että enemmänkin laajentaa kuvaa.

Noi. Kommentissasi nuorista sinä yleistit ja minä kommentoin sitä yleistystä.kunnes sinä liitot siihen koulukiusaamisen joka taas ei liittynytkään pukeutumiseen🤣

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Noi. Kommentissasi nuorista sinä yleistit ja minä kommentoin sitä yleistystä.kunnes sinä liitot siihen koulukiusaamisen joka taas ei liittynytkään pukeutumiseen🤣

Mitä, ootko saanut liikaa kahvia vai liian vähän? :))

Kun katselen mun nuoria, ja muistelen mitä ne teineinä oli, millaisia ongelmia heillä oli, niin kyllä pukeutumiseen ja ulkonäköön liittyi huomattavasti enemmän paineita kuin tässä iässä. Eikö? Ollaanko nyt samalla kahvikupilla?

• hmpff kirjoitti:

Mitä, ootko saanut liikaa kahvia vai liian vähän? :))

Kun katselen mun nuoria, ja muistelen mitä ne teineinä oli, millaisia ongelmia heillä oli, niin kyllä pukeutumiseen ja ulkonäköön liittyi huomattavasti enemmän paineita kuin tässä iässä. Eikö? Ollaanko nyt samalla kahvikupilla?

Joo näin on että nuorena kiinnitetään yleensä enemmän huomiota mutta sitäkään ei voida yleistää. On niin monenlaista äärilaitaa sottapytystä peilinedessä asuviin :). Kolome kuppia on kahvia mennyt tänään. Ei siinä kupilla kyllä ketää hmpff:ää näkyny, yks oikee helmi kylläkin :). Ja se en ollunna minä.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Joo näin on että nuorena kiinnitetään yleensä enemmän huomiota mutta sitäkään ei voida yleistää. On niin monenlaista äärilaitaa sottapytystä peilinedessä asuviin :). Kolome kuppia on kahvia mennyt tänään. Ei siinä kupilla kyllä ketää hmpff:ää näkyny, yks oikee helmi kylläkin :). Ja se en ollunna minä.

Hei, ei saa laittaa koiranpentuja kahvikuppiin. Tuollaisia pieniä vilkkaita ainakaan :)

• 1) Kauppareissulle laitan asialliset vaatteet. En röntöstele lökäpöksyissä tai vastaavissa kotonakaan. Eikä haittaa vaikka olisi mukana vähän tyyliäkin - ainakin jos lähden lähikauppaa kauemmaksi.

2) Pukeudun tyyliin mikä miellyttää lähinnä itseäni - vaikka eihän sitä koskaan tiedä kuka tulee vastaan... En "tälläydy" suuremmin edes konsertteihin tai teatteriin.

3) Mielestäni nuoret naiset pukeutuvat kivasti, joskin kovin "yksituumaisesti"; kaikki samalla tavalla. Ylipulleat (joita on paljon) esittelevät mielestäni vähän liikaakin tuhteja ulottuvuuksiaan piukalla vaatetuksella, legginseillä ym. Itäblokin naisten pukeutumista en suuremmin ihaile, mutta yleisesti ottaen kaikkialla Euroopassa naiset pukeutuvat paljon tyylikkäämmin ja fiksummin kuin meillä Suomessa. Kaukoidässä en ole käynyt, ja USA:ssakin viimeksi 1990-luvulla. Ilmastokin vaikuttaa. Esim. Karibialla naiset pukeutuvat iloisen värikkäästi, oikeastaan sitä vaatii jo ihonvärikin ;-)

Pukeutuminen kertoo ihmisestä aika paljon. Rento vapaa-ajan vaatetuskin. Liian hienoksi laittautuminen (suhteessa tilanteeseen) on miinus siinä missä homssuisuuskin. Mutta toki jokaikinen saa puolestani pukeutua juuri niinkuin tykkää.

• lacucaracha

Kun menen ihmisten ilmoille, pukeudun katsomisen kestävään asuun. En lähde verryttelupuvussa tai muussa retaleessa (vaikka olisi merkkituote) kauppaankaan. Jos jostakin syystä olisin niin sairas tai olisi vammoja, että en kunnollisia pitkiksiä, siistiä takkia yms. saisi päälle, pitäisi tästä poiketa. Hieno ei tarvitse välttämättä olla, mutta siisti ja mieluiten tyylikäs.

Kysyt siis yli kuusikymppiseltä, että pukeutuuko miestä miellyttääkseen? Ei pukeudu, pukeutuu itseään miellyttääkseen. On mukavampi olo, kun on esittelykelpoinen. Mielestäni se kuuluu sekä sivistykseen että kohteliaisuuteen muita ihmisiä kohtaan. Samoin kuin peseytyminen, hiusten siisteys ja muukin siistiin ulkonäköön kuuluva.

Ääneen arvosteleminen julkisella tai muula paikalla, jossa arvostelun kohteena oleva voi kuulla sen (tai aistia), ei kuulu kohteliaaseen käytökseen. Yli kuusikymppisen viimeistään oletetaan sen tajuavan. Se tietysti ei ole käytännössä totta, mutta kertoo arvostelijasta itsestään paljon.

Kaikesta huolimatta emme synny tasa-arvoisina enempää ullonäön, älyn tai aseman suhteen. Siksi meitä on joka lähtöön ja arvostelua tulee olemaan kautta maailman sivu. Kas, kun se sivistys on niin vaikea asia omaksua omalle kohdalle ja sanotaan,että kateus vie kalatkin järvestä. Sitähän se ruma arvostelu on eli arvostelija on tyytymätön itseensä.

• maissiiii

Yleensä tilanteen ja tilaisuuden mukaan pukeudun.

Kotona voi koikkalehtia miten sattuu ja missä sattuu, mutta ihmisten ilmoille pikkasen joutuu miettimään mitä päällensä panee.
      Usein juoksen pikapikaa lähikaupassa ja silloin vetäisen vain jonkun pontson kaiken päälle. ja saappaat jalkaan.
      Sitten jos paseeraan kunnolla ja ajan kanssa, niin sitten vähän enemmän puen ja ainakin muut kengät kuin saappaat.
      Huulipunaa en unohda koskaan kun menen kauemmaksi kuin postilaatikolle.

Muitten pukeutumisen huomaan yleensä kun on persoonallinen ja oman tyylinsä nutut ihmisellä yllä, jos on mahdollista niin toki kommentoin, onpas kaunis väri tai jotain muuta mihin olen kiinnittänyt huomioni ja kommentti on mahdollista antaa vaivihkaa ja huomaamattomasti.
      Huolitellun ja oman näköisen, ,mutta ei ylipukeutuneen kokonaisuuden huomaan niin naisella kuin miehellä.

Yleensä yli tai ohi lipsahtaneet jutut annan olla ihan omassa arvossaan, jokainen pukeutuu kuin parhaaksi näkee ja se sopii.

• Saga.Kabinetti

Ai niin, vuosia sitten Brasiliassa häkellyin tosi tosi pyllykkäiden naisten uimastringejä. Paikalliset taitelilijat olivat hyödyntäneen muodokkaita naisiaa ja aivan ihastuttaa hiekkataidetta peboista. Katumuoti oli tietty siellä värikästä.
      Intiassa naiset tietysti kauniissa sareissaan omaa luokkaansa. Sarien alla usein vanhemmilla naisilla tiukka toppi joka jättää masun seudun paljaaksi. Afrikkalaisetkin pukeutuvat värikkäästi ja turbaanihuivit päässä.
      Thaimaassa nuoret naiset tiukoissa ja niukoissa.

• elämänkämmen

Afrikassa on monta maata ja monenlaista pukeutumista, joten tuollainen yleistäminen on tyhmää.

Köyhän intialaisen sari on risainen, haalistumut rätti ja köyhiä Intiassa on enemmän kuin rikkaita.

• Saga.Kabinetti
        elämänkämmen kirjoitti:

Afrikassa on monta maata ja monenlaista pukeutumista, joten tuollainen yleistäminen on tyhmää.

Köyhän intialaisen sari on risainen, haalistumut rätti ja köyhiä Intiassa on enemmän kuin rikkaita.

Tyhmähän minä, mitä sitä muuta esittämään. Senegal, Gambia nuo Afrikassa nähdyt. Intiassa Delhi, Goa, Mumbai. Kyllä ne intialaisten resuisetkin sarit olivat mielestäni värikkäitä.

• Saga.Kabinetti kirjoitti:

Tyhmähän minä, mitä sitä muuta esittämään. Senegal, Gambia nuo Afrikassa nähdyt. Intiassa Delhi, Goa, Mumbai. Kyllä ne intialaisten resuisetkin sarit olivat mielestäni värikkäitä.

En ole itse käynyt mutta kaverit dokumentoivat ahkerasti matkoiltaan ja ihastelevat länsi-afrikkalaisten naisten leninkien ja asuun kuuluvien "pääasetelemien" värikkyyttä ja kauneutta. Tulee ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan afrikkalaisesta pukeutumisesta, eikä se välttämättä tarkoita mitään kategorisoivaa yleistystä.
        Karibialainen ja etelä-amerikkalainen pukeutuminen on saanut paikoitellen vaikutteita länsi-afrikkalaisesta ja rannikkojen tummaihoiset naiset kietaisevat mielellään värikkään liinan turbaaniksi päähänsä. Minua on ihmetyttänyt noissa runsaskankaisissa asuissa se että eikö ne ole liian lämpimiä siihen ilmastoon.

• Saga.Kabinetti
        Paloma.se.co kirjoitti:

En ole itse käynyt mutta kaverit dokumentoivat ahkerasti matkoiltaan ja ihastelevat länsi-afrikkalaisten naisten leninkien ja asuun kuuluvien "pääasetelemien" värikkyyttä ja kauneutta. Tulee ensimmäiseksi mieleen kun puhutaan afrikkalaisesta pukeutumisesta, eikä se välttämättä tarkoita mitään kategorisoivaa yleistystä.
        Karibialainen ja etelä-amerikkalainen pukeutuminen on saanut paikoitellen vaikutteita länsi-afrikkalaisesta ja rannikkojen tummaihoiset naiset kietaisevat mielellään värikkään liinan turbaaniksi päähänsä. Minua on ihmetyttänyt noissa runsaskankaisissa asuissa se että eikö ne ole liian lämpimiä siihen ilmastoon.

Liekö juuri kuumuuden takia evoluution aikaansaamaa, että Länsi-Afrikkalaisella naisella on usein huonohkot hiukset. Siksi käyttävät usein myös hiuslisäkkeitä turbaanien vaihtoehtona. Toisaalta turbaani tai hellanrengas-tyyppinen panta päälaella pehmentää, kun niitä runsashedelmäisiä koreja kantavat. Hameet olivat kietaisuhameita aika usein ja todellakin runsaasti kangasta käytetty. Tiedä häntä onko sitten ilmavampi, ei ainakaan kiristä, kun usein kyykyllään kokkaavat ja tiskaavat.

Soisin kyllä suomalaistenkin pukeutuvan värikkäämmin nyt pimeän aikaan. Ihan jo turvallisuuden takiakin ulkosalla.

• Siistit tavalliset vaatteet yleensäkin päällä, kun ovesta ulos menen.
      Talvisin pitkät housut, kesällä käytän myös hameita, en lyhyitä.
      Pukeudun ensisijaisesti oman mukavuuden mukaan, toissijaisesti, että näyttäysin normaalilta ihmiseltä muiden joukossa.
      Mitä tuohon nuorten pukeutumiseen tulee, niillä taitaa olla niin erilaiset näkemykset, kuin meidän ikäisillä ja menevät omien muotiensa mukaan, vaikkei se sopisikaan itselle.

• Kuinka-kehtaakin

Luin tuon jutun toisaalta ja kaikki mitä ajattelen Arstilasta ja sen ex naamasta, täyttää törkeän kunnianloukkauksen kriteerit eikä ole painokelpoista...

Joten, enpä kommentoi.

• Etnista ei-länsimaisen pukeutumiskoodin mukaista pukeutumista on vaikea verrata meidän muotivirtauksiimme. Omat havaintoni ovat lähinnä rapakon takaa, Pohjois-ja Etelä-Amerikasta ja Euroopasta ja tavallaan pohjoismaisen naisen androgyynisyys tulee selvästi esille etenkin talviaikaan jolloin on todella vaikeaa kauempaa erottaa lumituiskussa onko ne nyt kaksi akkaa vai kaksi ukkoa jotka kävelee vierekkäin.

• Nuoristakaan aina erota, kun on miehilläkin korua ja ponihäntää.

• yksi_lenita_lisää

Epäilen vahvasti että rva. Arstila ei halua kuulla nuorten naisten mielipiteitä rva. Arstilan pukeutumisesta;)

• Jospa Rva. Arstila ei halua kuulla mutta minä kuuntelen.
        Mitä mieltä nuoret naiset treenaushousuissaan ja lepattavissa t-paidoissaan ovat meidän vanhenevien naisten pukeutumisesta?
        Mikä on pahin tyylivirheemme?
        Ymmärrän että on vaikea alkaa yleistämään, mutta otetaan vertauskohteeksi julkisuudessa esiintyviä "kypsiä" daameja noiden pukeutumistyyliä on helpompi verrata.

• Aikuisestioikee
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jospa Rva. Arstila ei halua kuulla mutta minä kuuntelen.
        Mitä mieltä nuoret naiset treenaushousuissaan ja lepattavissa t-paidoissaan ovat meidän vanhenevien naisten pukeutumisesta?
        Ymmärrän että on vaikea alkaa yleistämään, mutta otetaan vertauskohteeksi julkisuudessa esiintyviä "kypsiä" daameja noiden pukeutumistyyliä on helpompi verrata.

Heh! Ei kuule nuoria naisia kiinnosta teidän pukeutumistyylinne. Kohteliaasti sanovat että ihan ok tuota vähän muuttaisin jne

• Aikuisestioikee kirjoitti:

Heh! Ei kuule nuoria naisia kiinnosta teidän pukeutumistyylinne. Kohteliaasti sanovat että ihan ok tuota vähän muuttaisin jne

Ellei kiinnosta niin kyseenalaistan osallistumisesi meidän keskusteluihimme.

• piilolinssi
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ellei kiinnosta niin kyseenalaistan osallistumisesi meidän keskusteluihimme.

Miksi "kyselet" jos vastaus ei miellytä sinua.

Nuorisoa ei todellakaan kiinnosta meidän mummujen pukeutuminen, ei ainakaan
        täällä pk-seudulla.

• piilolinssi kirjoitti:

Miksi "kyselet" jos vastaus ei miellytä sinua.

Nuorisoa ei todellakaan kiinnosta meidän mummujen pukeutuminen, ei ainakaan
        täällä pk-seudulla.

Minä kommentoin vain Aikuisestioikee-nimimerkin kommenttia. En mitä yleisesti nuoriso "pääkaupunkiseudulla " ajattelee. Tein aloituksen ja kyseenalaistin asioita joista toivoin keskustelua. Se on minun tapani keskustella ja ellei sitten aihe kiinnosta tai ei ole mitään sanottavaa niin onko pakko tulla huomauttamaan että ei meitä nuoria kiinnosta teidän juttunne. Kysymys herää että miksi sitten yleensäkään on oltava heittämässä läppää ja tunkeutumassa keskusteluihin jotka eivät kiinnosta pätkääkään vain häiritäkseen aloittajaa ja muita keskustelijoita; elikkä siis jos tää katsotaan ohjeistukseksi niin olkoon se sitä sitten.
        Edelleenkin, toivon keskustelua, en ylimielisiä letkautuksia ja trollausta.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Jospa Rva. Arstila ei halua kuulla mutta minä kuuntelen.

Ei ole yhteneväistä ryhmää "me vanhenevat naiset".

Minä kommentoin vain Aikuisestioikee-nimimerkin kommenttia. En mitä yleisesti nuoriso "pääkaupunkiseudulla " ajattelee. Tein aloituksen ja kyseenalaistin asioita joista toivoin keskustelua. Se on minun tapani keskustella ja ellei sitten aihe kiinnosta tai ei ole mitään sanottavaa niin onko pakko tulla huomauttamaan että ei meitä nuoria kiinnosta teidän juttunne. Kysymys herää että miksi sitten yleensäkään on oltava heittämässä läppää ja tunkeutumassa keskusteluihin jotka eivät kiinnosta pätkääkään vain häiritäkseen aloittajaa ja muita keskustelijoita; elikkä siis jos tää katsotaan ohjeistukseksi niin olkoon se sitä sitten.
        Edelleenkin, toivon keskustelua, en ylimielisiä letkautuksia ja trollausta.

Ja Pamela.se.co kuulostaa siltä kuin hän olisi itse alkanut epäkohteliaasti sekoilemaan, ja se ihmetyttää minua. En ole ennen moista huomannut yleensä asiallisen ja kohteliaan henkilön teksteissä. Pamela.se.co (tai joku muu) olisi myös voinut kertoa enemmän linkin sisällöstä, koska se ei aukea kaikille luettavaksi. Ei ainakaan minulle, kun en jaksanut kaivaa nettilehtien avauskoodeja esille, kun luen yleensä vain muutamaa paperista.

En usko, että meidän ikäluokastammekaan mitään yhtenäistä, samoin ajattelevaa ryhmää muodostuu. Joku voi varmaan kuljeskella kaupungillakin ihan mielellään (kalliisti) revityissä farkuissa ja enemmän tai vähemmän kauniin rintavaon paljastavassa, vartalon mutkia myötäilevässä tiukassa trikoopaidassa ja hiukset vapaana hulmuten tai joustavalla hiuslenkillä kiinnitettynä. Joku toinen kampaa hiuksensa huolellisesti ja pukeutuu kauniiseen, hyvin hoidettuun asuunsa ennen kuin tohtii poistua kotiovesta, tai kukaties pitää huolta viehättävästä ulkoisesta olemuksestaan kaikkialla koko valveilla olo aikansa. On tosi tyylikkäitä leidejä, ja kaltaisiani huolettomia naisia, jotka toimivat tilanteen mukaan joskus huoliteltuina, useasti myös varsin huolettomina.

Legginsien kanssa pitänee vetäistä vähintään minihame päälle, etteivät muut mummot harmistu. Farkkuja en ostanut - ainakaan vielä - revittyinä, enkä ole ryhtynyt itse niitä repimään. Alkusyksystä huomasin, että miesten flanellipaita toimii hyvin jakkunakin. On miellyttävä, peittää ja lämmittää sopivasti. Ehkä pitäisi tarttua itseä niskasta kiinni, ja ottaa enemmän ympäristöä huomioon, ettei kenenkään tarvitsisi harmitella mielessään ajoittain varsin huoletoman näköistä ikäihmistä, jonka saattavat joutua kohtaamaan jossain lähiympäristössä.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Ja Pamela.se.co kuulostaa siltä kuin hän olisi itse alkanut epäkohteliaasti sekoilemaan, ja se ihmetyttää minua. En ole ennen moista huomannut yleensä asiallisen ja kohteliaan henkilön teksteissä. Pamela.se.co (tai joku muu) olisi myös voinut kertoa enemmän linkin sisällöstä, koska se ei aukea kaikille luettavaksi. Ei ainakaan minulle, kun en jaksanut kaivaa nettilehtien avauskoodeja esille, kun luen yleensä vain muutamaa paperista.

En usko, että meidän ikäluokastammekaan mitään yhtenäistä, samoin ajattelevaa ryhmää muodostuu. Joku voi varmaan kuljeskella kaupungillakin ihan mielellään (kalliisti) revityissä farkuissa ja enemmän tai vähemmän kauniin rintavaon paljastavassa, vartalon mutkia myötäilevässä tiukassa trikoopaidassa ja hiukset vapaana hulmuten tai joustavalla hiuslenkillä kiinnitettynä. Joku toinen kampaa hiuksensa huolellisesti ja pukeutuu kauniiseen, hyvin hoidettuun asuunsa ennen kuin tohtii poistua kotiovesta, tai kukaties pitää huolta viehättävästä ulkoisesta olemuksestaan kaikkialla koko valveilla olo aikansa. On tosi tyylikkäitä leidejä, ja kaltaisiani huolettomia naisia, jotka toimivat tilanteen mukaan joskus huoliteltuina, useasti myös varsin huolettomina.

Legginsien kanssa pitänee vetäistä vähintään minihame päälle, etteivät muut mummot harmistu. Farkkuja en ostanut - ainakaan vielä - revittyinä, enkä ole ryhtynyt itse niitä repimään. Alkusyksystä huomasin, että miesten flanellipaita toimii hyvin jakkunakin. On miellyttävä, peittää ja lämmittää sopivasti. Ehkä pitäisi tarttua itseä niskasta kiinni, ja ottaa enemmän ympäristöä huomioon, ettei kenenkään tarvitsisi harmitella mielessään ajoittain varsin huoletoman näköistä ikäihmistä, jonka saattavat joutua kohtaamaan jossain lähiympäristössä.

No mutta Orvokki!
        Jos tarkoitat minua, niin onhan meillä kaikilla pahoja päiviä ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ja emme kaikki jaksa olla yhtä ihanan yleismaailmallisen optimistisia, tasapainoisia ja positiivisia kuin sinä, vaikka haluaisimmekin. Olen pahoillani jos olen pilannut imagoni liialla kärkkäällä kannanotolla. (Sekoilukin tulee varmasti vielä kuvioihin, mutta sen aika ei ole vielä).

Arstilan kolumni poistettiin lehdestä ja siksi sitä ei voi enää lukea.
        Nyt voimme lukea Tuomas Enbusken kolumnia ja hänen katkeruutta tihkuvaa "analyysiaan" vanhemmista naisista. Hän sokeroi hieman pilleriä kirjoittamalla että yksilöllisyys pelaa roolia ja se onkin sitten se ainoa "viisaus" tässä mainitussa kirjoituksessa.
        Hyvää lauantaita ja siivouspäivää!

• On s hyvä, että joku kyseenalaistaa nämä kireät trikoot, ja legginssit.
      Ne ei kaikille sovi, tai sopii, mutta tekevät hassunnäköiseksi.
      Oikeastaa korkeintaa viidelle prosentille naisista ne siedettävästi sopii, muilta niiden käyttö pitäisi kieltää lailla, ainakin julkisilla paikoilla.
      Ei Arstila yksittäistä kummajaista ole nähnyt, näitä näkee joka kerta. Ne kumpareet kyllä erottaa, mutta niin ujonen olen, että niitä salaisia solia en tohtinut mennä tutkimaan. Pitääkin ottaa silmälasit ensi kerralla.
      Oma pukeutuminen on taatusti tylsä, jopa niin tylsä, jos juhlista palatessa pitää käydä ostoksilla, heitän pikkutakin ja kravatin autoon, ja otan nahkatakin päälle,

• Voisihan sitä ihminen vähän ajatella miten pukeutuneena kylille lähtee. Toisaalta ei fiksun ihmisen pitäisi kenenkään ulkonäköä julkisesti arvostella.

• Koketeeraus turhaa!

Nainen on upeimmillaan silloin kun saa nilkat niskan taa.......
      Näin Liisa Tuomi kertoi sketsissä kun ystävätär kysyi miten oikein isket miehiä? Liisa neuvoi laittamaan nilkat niskan taa, johon ystävätär murheellisena. En minä ole niin notkea....Liisa jatkoi, tarkoitin miehen niskan taa.

• aaahhhaaa

Oliko tämän tarkoitus olla semmoinen hauska juttu? Missä kohtaa piti nauraa?

• aaahhhaaa kirjoitti:

Oliko tämän tarkoitus olla semmoinen hauska juttu? Missä kohtaa piti nauraa?

Kuti, kuti :)

• hehehehee

Tosi pinnallista ja kypsymätöntä on 79-vuotiaan sanomaksi Arstilan teksti.
      On Arstilalla silmälasien uusiminen ajankohtaista, kun ei peiliin katsominen hillitse toisten ulkonäön arvostelua.
      Jaa, aloituksessa on kysymyksiä aika liuta. Vastataan sitten jotain nyt ainakin.
      Iloinen mieli on paras pukuni. Aina en jaksa sitä laittaa päälleni. Mutta tässä jokin aika sitten olin oikein tyytyväisellä ja energisellä mielellä , kun pyöräilykypärä päässä menin kauppaan -> pitkä tuntematon mies kysyi, mistä ostit tuon kypärän -> kerroin Intersport - paljonko maksoi, kysyi -> kerroin hinnan ja sanoin. että merkkituote, kun on, niin siksi kalliihko - mies lopuksi selitti, että on hyvännäköinen. Vähän ihmettelin. Kysyin tyttäreltäni, että onko mun pyöräilykypäräni jotenkin erityisen hyvännäköinen, kun yks mies tuli sitä kehumaan. Tytär pyöritteli silmiään ja hymyili. ja sitten sanoi: taisit olla sen näköinen, että mies ajatteli, että tuolle uskaltaa mennä juttelemaan.
      Siis mä kuljen kaupassakin sisällä siellä hyllyjen välissä ja käytävillä pyöräilykypärä päässä :)

• chimsf

Naiset ovat aika julmia rääpimään toistensa pukeutumista
      - oletteko koskaan miettineet kuinka paljon koko ikänsä joutuu makselemaan raiskaajilleen
      -oikeesti ja oikeasti - elämäkin kun on paljon muutakin kuin helmojen lieputusta
      -legginsit hyvä lisävaate pakkasilla vaikkaa farkkujen tai verkkareiden alla tai pidempi pusakka napapituisen takin alla - monet nimittelevät huorahameeksi tosin takin alta roikkuvia helmoja .
      Arstilan kommenteissa mun mielest välillä ihan asiaakin.

• Aikuisestioikee

Kyllä olette aika bimboja

• muumelis

Arstila on oikeassa, paljon on porukkaa joilla ei näytä olevan mitään käsitystä, miten ovat pukeutuneet. Nuorisossa on omat villitykset ja se ehkä ohjaa heitä, mutta toivottavasti järki voittaa ajan myötä.
      Vikaa on myös meissä mummoissa ja papoissa, jotka näyttävät olevan raskaana. Eikö todellakaan voi tehdä mitään sille kasvavalle masulle. Asiallinen pukeutuminen on varmaan meidän ikäluokassa yleisempää, mutta kyllä ylilyöntejä näkyy kesällä. Jos vartalossa on vikaa, niin onko sitä pakko korostaa, älytöntä on, mutta usein tunnen myötähäpeää.
      Jos on vielä kortti ja auto, ei liikuta mihinkään kävelen tai pyörällä. Kaupaan mennään kyttäämään punaisen lapun pullaa ja sitten ihmetellään, kun kiloja kertyy.
      Olin tilaisuudessa, jossa oli koolla eläkeläismummoja, tilaisuuteen kuului tietysti kahvi ja pulla, en ottanut pullaa, mikä ihmetytti. Joku aloitti listaamisen, miktä tuotteet oli jättänyt niiden kalorimäärän takia pois. Listalle kuului myös banaani, ja mummot kauhistelivat banaanin kaloreita ja rasvoja ja etteivät syö missään tapauksessa. Minä kerroin syöväni melkein joka päivä, koska siinä on runsaasti esimerksi kaliumia ja että pullassa on enempi rasvaa ja hiilihydraatteja, mutta ei ollut verailukelpoista tietoa heidän mielestään.
      Juttuni taisi mennä aivan muuhun kuin oli tarkoitus. Tosi on, että Arstila on timmissä kunnossa ja mitkä sääret, paremmat kuin nuorilla naisilla. Geeneille ei voi mitään, mutta kai me olemme olleet vauvoina samanlaisia ja lopuun olemme päässet itse vaikuttamaan ja nyt näkyy lopputulos, jota lienee mahdotonta enää oikaista.
      Mennään lenkille!

• 1. Minusta sinä tuossa kohdassa 1 arvotit ja ohjailit vastaajia kirjoittamalla "jotain säädyllisempää" eli sinun mielestäsi tuollainen pukeutuminen on säädytöntä

2. Pukeudun itseäni varten. Sellaisiin vaatteisiin joissa minulla on hyvä olla ja olemukseni on siisti. Siis pukeudun siististi ja tavallisesti koska olen siisti ja tavis :). Tästä kohdasta 2 puuttui vaihtoehto muu, jossa kirjoittaja itse olisi saanut kertoa miksi pukeutuu ja miten, nyt sinä ohjailit tätäkin vastausta antamalla valmiit vaihtoehdot. Ruksiko ruutuun vaan ja sillä siisti tai epäsiisti :)?

3. Aika laaja kysymys ja vaatii sen että vastaaja on tietoinen noden paikkojen naisten yleistetystä pukeutumoistyylistä

Onkp palstalle itseltään valokuvan laittaminen asettamista itseään arvostelun kohteena olemiseen? Onko palstalle kuvan laittaminen itsensä mainostamista ja jos niin mihin tarkoitukseen?

• tanhuan.päällä

Siilenämää hyviä kysymyksiä numerossa 3.
        Olen saanut sellaisen käsityksen noista profiilikuvansa laittaneista, että he pitävät itseään kauniina ja haluavat muidenkin ihailua. Jopa bikinikuvia ja ammekuvia, siis mielestäni seksistisiä ja itsensä objektiksi asettamista.
        Näinä aikoina, kun toisaalla yritetään muuttaa naiskuvaa.

• tanhuan.päällä kirjoitti:

Siilenämää hyviä kysymyksiä numerossa 3.
        Olen saanut sellaisen käsityksen noista profiilikuvansa laittaneista, että he pitävät itseään kauniina ja haluavat muidenkin ihailua. Jopa bikinikuvia ja ammekuvia, siis mielestäni seksistisiä ja itsensä objektiksi asettamista.
        Näinä aikoina, kun toisaalla yritetään muuttaa naiskuvaa.

No joku ehkä noinkin. Itseäni lähinnä kiinnosti se että saako profiilikuvasna laittaneita heidän itsensä mielestä arvostella eli siis ovatko tahallaan jalkautuneet arvosteltaviksi.

• siilenämää kirjoitti:

No joku ehkä noinkin. Itseäni lähinnä kiinnosti se että saako profiilikuvasna laittaneita heidän itsensä mielestä arvostella eli siis ovatko tahallaan jalkautuneet arvosteltaviksi.

Jos minä elättäisin itseni kauneudellani ja treenatulla kropallani ja pyrkisin lööppeihin ja julkisuuteen niin ihan vapaasti saisi arvostella, mutta yksityishenkilönä ja tavallisena pulliaisena ei ulkonäköni ruotiminen profiilikuvan perusteella ole toivottua. Puhun vain omasta puolestani, tietenkin. Laitan mielelläni oman kuvani profiiliini tavallaan ankkuroimaan palstapersoonani todellisuuteen: tällä rekisteröidyllä nimimerkillä ja tällä naamakertoimella vastaan puheistani vertaisryhmässäni.

Jos minä elättäisin itseni kauneudellani ja treenatulla kropallani ja pyrkisin lööppeihin ja julkisuuteen niin ihan vapaasti saisi arvostella, mutta yksityishenkilönä ja tavallisena pulliaisena ei ulkonäköni ruotiminen profiilikuvan perusteella ole toivottua. Puhun vain omasta puolestani, tietenkin. Laitan mielelläni oman kuvani profiiliini tavallaan ankkuroimaan palstapersoonani todellisuuteen: tällä rekisteröidyllä nimimerkillä ja tällä naamakertoimella vastaan puheistani vertaisryhmässäni.

Minä taas katson profiilikuvan laittamisen omalta kohdaltanI palstalla "julkisuuteen hakeutumisena" koska tämä on anonyymi palsta ja kommentit ja heitot saattavat olla sen mukaiset. Keskusteluryhmät joihin osallistutaan omalla nimellä on asia erikseen. Siellä kommentitkin tulevat sitten face to face.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Minä taas katson profiilikuvan laittamisen omalta kohdaltanI palstalla "julkisuuteen hakeutumisena" koska tämä on anonyymi palsta ja kommentit ja heitot saattavat olla sen mukaiset. Keskusteluryhmät joihin osallistutaan omalla nimellä on asia erikseen. Siellä kommentitkin tulevat sitten face to face.

Siilenmää ja Paloma, miksi ylipäänsä arvostella jonkun ulkonäköä?? Mitä väliä sillä ulkomuodolla on? Vaikka olisi kuinka tyrkyllä, onko siltikään oikeaa mennä sanomaan että sulla on iso perse. Sulla ohut tukka. Sun koira näyttää rotalta. Miksi jollakin pitää olla oikeus sanoa tällaisia asioita?

• Määkinoonruma
        siilenämää kirjoitti:

No jos sä oot niin ruma ettet ilkee profiiliin kuvaas laittaa nii älä oo kade kauniimmille ja häjyile heille.

• hmpff kirjoitti:

Siilenmää ja Paloma, miksi ylipäänsä arvostella jonkun ulkonäköä?? Mitä väliä sillä ulkomuodolla on? Vaikka olisi kuinka tyrkyllä, onko siltikään oikeaa mennä sanomaan että sulla on iso perse. Sulla ohut tukka. Sun koira näyttää rotalta. Miksi jollakin pitää olla oikeus sanoa tällaisia asioita?

Siksi kun ihminen on ihmiselle susi. Miksi on oikeaa ja väärää?

• siilenämää kirjoitti:

Sinä näet ehkä tämän palstan anonyymien puskanikkien huutelupalstana. Minulle tämä on rekisteröityjien käyttäjien yhteisö jossa puskat saa olla anonyymisti mukana :) Tavallaan kuin Facebook "light".

• Määkinoonruma kirjoitti:

No jos sä oot niin ruma ettet ilkee profiiliin kuvaas laittaa nii älä oo kade kauniimmille ja häjyile heille.

No auts, siehän se hoksasitkin missä tästä on kyse :). Minä en kommentoi täällä itsensä esille profiilikuvallaan tuoneita kauneuden tai komeuden kannalta.

Sinä näet ehkä tämän palstan anonyymien puskanikkien huutelupalstana. Minulle tämä on rekisteröityjien käyttäjien yhteisö jossa puskat saa olla anonyymisti mukana :) Tavallaan kuin Facebook "light".

Minä näen tämän palstan julkisena ei-suljettuna palstana jossa on monenlaista olijaa ja kävijää. Tännehän voi tulla kuka vaan, niin rekisteröity kuin rekisteröitymätönkin, jopa vielä rekisteröity ei rekisteröitymättä joten miks tänne kuvaansa altistaisin. Mut tämähän on mun mielipide, jokainen saa olla mitä mieltä hyvänsä.

• Ei.kuulu.muille
        siilenämää kirjoitti:

No auts, siehän se hoksasitkin missä tästä on kyse :). Minä en kommentoi täällä itsensä esille profiilikuvallaan tuoneita kauneuden tai komeuden kannalta.

Miksi sitten otat kantaa profiilikuviin, sehän on jokaisen oma asia laittaako naamansa näkösälle.

• hmpff kirjoitti:

Jos luit aloitukseni loppuun saakka niin kyseenalaistan myöskin sen: Ulkoiset ominaisuudet ovat perittyjä ja niihin voimme vaikuttaa vain rajallisesti itse. Ne eivät kuitenkaan aseta meitä minkäänlaiseen arvojärjestykseen tyyppi pitkät/lyhyet, pyöreäposkiset/kapeakasvoiset, tummat/vaaleat, lihavat/laihat, suomalais-ugrilaiset/germaaniset....tällainen ulkonäköön perustuva luokitteleminen on kaikkien länsimaisten arvojemme ja ihmiskäsityksemme vastaisia. Vain ja ainoastaan kun ihminen tekee omista fyysistä ominaisuuksistaan elinkeinoin, kauppatavaraa asettaa hän itsensä siihen asemaan jossa häntä voi julkisesti jopa arvostella ulkonäön perusteella. Eli sama kuin puhuisi mistä tahansa tarjolla olevasta hylly- tai näyteikkunatavarasta. Minä en esineellistä ihmistä. Ihmiset tekevät sen aivan itse.
        Minä nyt lähinnä puutuin vain tähän artikkeliin ja halusin kehittää edelleen ajatusta yksilön vastuusta muita kohtaan. Onko sellaista edes olemassa?

Samaa mieltä profiilikuvan laittamisesta. Miksi ei voisi laittaa koska sitä varten on paikka.
        Ei minulle ole ollut haittaa vaikka naamani on näkynyt profiilissa, välillä kissa ja kukkia.
        En hae kuvan laittamisella mitään, olisi mukavampi keskustella jos kaikilla olisi profiilikuva esillä.

• hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jos luit aloitukseni loppuun saakka niin kyseenalaistan myöskin sen: Ulkoiset ominaisuudet ovat perittyjä ja niihin voimme vaikuttaa vain rajallisesti itse. Ne eivät kuitenkaan aseta meitä minkäänlaiseen arvojärjestykseen tyyppi pitkät/lyhyet, pyöreäposkiset/kapeakasvoiset, tummat/vaaleat, lihavat/laihat, suomalais-ugrilaiset/germaaniset....tällainen ulkonäköön perustuva luokitteleminen on kaikkien länsimaisten arvojemme ja ihmiskäsityksemme vastaisia. Vain ja ainoastaan kun ihminen tekee omista fyysistä ominaisuuksistaan elinkeinoin, kauppatavaraa asettaa hän itsensä siihen asemaan jossa häntä voi julkisesti jopa arvostella ulkonäön perusteella. Eli sama kuin puhuisi mistä tahansa tarjolla olevasta hylly- tai näyteikkunatavarasta. Minä en esineellistä ihmistä. Ihmiset tekevät sen aivan itse.
        Minä nyt lähinnä puutuin vain tähän artikkeliin ja halusin kehittää edelleen ajatusta yksilön vastuusta muita kohtaan. Onko sellaista edes olemassa?

Joo, luin aloituksesi alusta loppuun, vastasin jopa kahteen kertaan. En nähnyt aloituksessasi että olisit mitenkään tuominnut ketään. Mutta tuo, että jos on julkkis pitää kestää arvostelua, se on minusta väärin. Okei, syyllistyn minäkin siihen välillä, mutta en minusta tee silloin oikein. Enkä ymmärrä miten joku voi pitää sitä oikeutettuna, haluan kyseenalaistaa koko homman.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

Siksi kun ihminen on ihmiselle susi. Miksi on oikeaa ja väärää?

Eikö oikea kysymys olisi MIKÄ on oikea ja väärä? Minusta on Väärää ylipäänsä arvostella muita, sillä tavallaan nostaa itsensä toisen yläpuolelle tietyssä suhteessa.

Susi puree vain pakon edessä.

• Ei.kuulu.muille kirjoitti:

Miksi sitten otat kantaa profiilikuviin, sehän on jokaisen oma asia laittaako naamansa näkösälle.

Nå Halåå. Minusta se liittyi aiheeseen. Minusta tänne kuvan laittaminen on itsensä tuomista julkisuteen koska tämä on julkinen palsta. Ja kysyin että onko oikein kun täällä aletaan arvostelemaan kuvia?

• hmpff kirjoitti:

Eikö oikea kysymys olisi MIKÄ on oikea ja väärä? Minusta on Väärää ylipäänsä arvostella muita, sillä tavallaan nostaa itsensä toisen yläpuolelle tietyssä suhteessa.

Susi puree vain pakon edessä.

No väärinhän se on arvostella mutta kuka tässä maailmassa enää piittaa? Ikinä ei tulla pääsemään sitä että tehtäisiin vain asioita, mitkä ovat oikein.

• hmpff
        siilenämää kirjoitti:

No väärinhän se on arvostella mutta kuka tässä maailmassa enää piittaa? Ikinä ei tulla pääsemään sitä että tehtäisiin vain asioita, mitkä ovat oikein.

Mitä varten on sitten olemassa oikea ja väärä, jos ei tarvitse piitata niistä? Ainakin lapsille ne on opetettava, voiko sitten unohtaa käytöstavat kun on 60v? Perhana, mulla vielä vähän aikaa ennen kuin saan olla piittaamatta... ;)

• hmpff kirjoitti:

Mitä varten on sitten olemassa oikea ja väärä, jos ei tarvitse piitata niistä? Ainakin lapsille ne on opetettava, voiko sitten unohtaa käytöstavat kun on 60v? Perhana, mulla vielä vähän aikaa ennen kuin saan olla piittaamatta... ;)

Hyvä kysymys😀. Syytettäiskö Eevaa joka otti sen omenan. Ihana että tässä iässäkin jaksat vielä uskoa siihen että päästään joskus siihen että kaikki käyttäytyvät ja tekevät oikein ja väärä kaikkoaa maailmasta.

• maissiiii
        mielikki.mummo kirjoitti:

Samaa mieltä profiilikuvan laittamisesta. Miksi ei voisi laittaa koska sitä varten on paikka.
        Ei minulle ole ollut haittaa vaikka naamani on näkynyt profiilissa, välillä kissa ja kukkia.
        En hae kuvan laittamisella mitään, olisi mukavampi keskustella jos kaikilla olisi profiilikuva esillä.

Sammoo mieltä miekin...
        Sehän on vain hauskaa kun ihmiset laittavat kuvansa kirjoituksensa viereen.

Puhe julkisuushakuisuudesta on aikamoista huuhaata, tuossa pienen pienessä pompulassa, eipäole kyllä edes tullut mieleen. Kova homma tuolla pikkiriikkipompulalla sitä julkisuutta hakea.

Laittakaa ihmeessä kuvia, sitä vartenhan se paikka juuri on.
        palsta on elävämmän ja aktiivisemman näköinen kuvien kanssa.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Nyt ei ollutkaa kyse profiilikuvan laittamisesta vaan siitä, altistuuko siinä julkisuudelle ja onko sitä kuvaa oikeus arvostella, rumastikin.

• hmpff

Kerran kauan aikaa sitten, kävin siskoni juhlissa. Mukana oli myös hänen naapureita ja ystäviä. Joista yksi asui samassa kylässä kuin minäkin. Hän oli tuohtunut siitä, että ihmiset menivät kauppaan verkkareissa. En voinut pitää suurta suutani kiinni, sanoin että "jaa... sä olet tainnut nähdä minut kaupassa?" Hän hämmentyi, eikä meitä sen koommin kutsuttu samoihin bileisiin :))

Jos ihmisellä on sellainen työ, että pitää pukeutua rennosti, niin minusta on ainoastaan tyhmää että pitää mennä kotiin välillä suihkun ja vaatekaapin kautta, pahimmassa tapauksessa ajaa 15 kilsaa takaisin sitä matkaa jota jo kuljit että pääset kauppaan miellyttämään jotain pukeutumisnatseja. Koska on heitä, vaikka tässä ketjussa ei, luojan kiitos.

Nuorten pursuavista läskeistä joku puhui. No eihän se nättiä ole, mutta on täysi ymmärrys täällä päässä. Teineillä on oma pukeutumiskoodinsa, joka on paljon tiukempi kuin Arstilan tai kenenkään muun. Poikkea siitä ja olet out, pelkästään erimerkkisten tennareiden käyttö on tuomittavaa. Ja ne kaupat... niin monet kerrat olen viettänyt aikaa pukukopeissa lohduttamaan tytärtä, kun mikään ei sovi, kun kaupasta ei löydy kuin pienenpienet teinivaatteet tai joku tantta-vaihtoehto. Vain siksi koska on rinnat. Ei ole yksinkertaisesti vaihtoehtoja. Se meni niin pahaksi, että hän sai lopulta ahdistusta kun vaatteita piti sovittaa. Ei pystynyt menemään sinne koppiin. Nyt kun hän on vapautunut näistä "koodeista", hän on päässyt eroon ahdistuksesta.

Ollaan armollisia toisillemme ♥

• Ukkorukka

Hetkonen. Siis ketä pukeutumistyyli haittaa? Katsojaako, käyttäjääkö? Mielestäni ihminen saa pukeutua miten haluaa, kunhan on puhtaat vaatteet. Kassajonossa törmää tuo tuosta nuoriin miehiin, jotka ovat laittaneet voimakastuoksuista deodoranttia likaisiin kainaloihinsa. Aikamoinen hajupommi. Mieluummin aistisin reilun hienhajun.

• Taikuritässä

Samaa mieltä, että puhtaus on puoli ruokaa. Siisti olemus on puolet. Persoonallisuutta on loput. Arstilalla lienee pulleampi lompakko kuin keskivertoeläkeläisellä edes. Sen takaa sopii arvostella.
        Omasta olemuksesta. Lähikauppaan jos piipahdan, voin mennä vauhtiraita tighteissa ja lenkkareissa pitkä rotsi päällä. Hiukset aina ja meikit ok.
        Kaupungille mennessä, tsekkaan taivaan, mitä voi sieltä tulla ja sen mukaan päälliset. Astemittarista katson, mitä jalkoihin voi laittaa.
        Teatteriin tai konserttiin haluan vähän tälläytyä, mutten halua olla mikään huutomerkki.
        Kävin eilen Jokisella Hesassa. Takkien värit ovat aika varovaisia: Harmaa, beige, sininen ja musta. Kaksi aivan ihanaa vihreää lyhyttä toppista, mutta ne olisivat olleet aika avomallia. Siis kauppa määrittää aika paljon, mitä on tarjota. Muuten oli kivaa pitkästä aikaa kierrellä ja makustella vaatteita, värejä ja malleja. Mitään en ostanut.
        Rehvastelenkin, että all right von Wright....

• vfihimsff

Aikuiset paremmin erottavat toisistaan sekstisen kaupallisuuden ja nuorten murrosikäisten maailmantuskan, angstin - hurjahan maailma on tässäkin ajassa -
      mummuikäisiltä yleensä kysytään että miltäs vuosikymmeniltä ti sun pomppatakkis lienee
      - ihan tyylillä mun mielestä vanhuksetkin kantaa pullistuneet kaljamahansakin
      ja kilonsa - maallisia ja maailmallisia asioita kaikki tyyni
      - miksi murheellisiksi pitäis saada immeisten mielet moisistakaan asioista
      - jos enempi tai vähemp kremppoja kehossaan lie 69-70-vuotiailla ja nuoremmillakin
      - eikä voimailulajit lie ihan kaikkien asiaa - laihduttajienkaan.

• botoxinbotoksi

Arstila olisi voinut puhua tuosta tulevadta lihavuusongelmasta assiallisesti eikä ruotimalla yksittäisen henkilön ulkonäköä ja pukeutumista.

Arstila on nyt niin mummo, että ei kestä katsoa nuoria naisia ihaillen vaan etsien vikoja js virheitä.
      Sitä se nuoruuden menetys joillakin teettää.

• Jotkut yrittävät pitää kiinni nuoruudesta turvautumalla kauneusleikkauksiin tekemälä niin kieän kasvojenkohotusleikkauksen että karvat näkyy kaula-aukosta.

• Saga.Kabinetti
        siilenämää kirjoitti:

Jotkut yrittävät pitää kiinni nuoruudesta turvautumalla kauneusleikkauksiin tekemälä niin kieän kasvojenkohotusleikkauksen että karvat näkyy kaula-aukosta.

:)) En ymmärrä tuota yletöntä nuoruuden ihannointia. Tai sii eihän nuo leikkaukset nuoruutta tuo siihen näköön vaan oudon ilmeettömän naamion.

• Saga.Kabinetti kirjoitti:

:)) En ymmärrä tuota yletöntä nuoruuden ihannointia. Tai sii eihän nuo leikkaukset nuoruutta tuo siihen näköön vaan oudon ilmeettömän naamion.

Sama tuli mieleen myös tänään aamutv;tä katsellessa. Paheksutaan nuroson pukeutumista ja itse samalla ollaan niin kireenaamaisia että kauas jo näkee että kasvoja on kiristetty.

• No, mitenkähän nyt asiaa kommentoisin, ettei syntyisi tulipalo. Mmm... minulle on ihan sama mitä kukin päällensä laittaa, en itsekään vaatteilla koreile. Milloinkahan olen viimeksi investoinut vaatteisiin, siitä on aikaa. Talvikengät pitää ostaa se on nyt ajankohtaisin tarve.

Kauppaan menen pääsääntöisesti ruokaa ostamaan.
      Pukeudun ihan iteksein ja itellein.
      Yleensä ei ole ongelma, mitä päälleni laitan.

Miksi arvostella? No,onhan meillä se pieni piru aina jommallakummalla olkapäässä etsimässä vikoja muista ja vertaamassa itseä muihin, vai kuinka.

Miksi omakuva profiilissa?

Olenko yksinkertainen vai olenko käsittänyt väärin, mutta profiilissa on omalle kuvalle tarkoitettu paikka.

• Ukkorukka

Onhan se niin. Toisaalta julkinen arvostelu lehden sivuilla ei ole kovin fiksua. Etenkään tuo ugrilaisuus. Viimeaikaisissa tutkimuksissa väkeä on tänne tullut aikoinaan kaakosta ja etelästä. Ainakin. Sitä paitsi runsas takamus on aikoinaan ollut selviytymiskeino, vararavintona nälkäaikona. Lyhyys taas on säästänyt energiaa. Sopeutumia.

• @korppis:
        mitä sä oot tehnyt sille oikeelle korppikselle?
        Sille joka on aina tykännyt pukeutua ja keskustella pukeutumisesta? Laittaa ja värjätä tukkaansa ja muutenkin hoitaa ulkonäköään?
        Sille korppikselle jonka kanssa olen puhunut näillä palstoilla jo yli kymmenen vuotta?

@korppis:
        Sille joka on aina tykännyt pukeutua ja keskustella pukeutumisesta? Laittaa ja värjätä tukkaansa ja muutenkin hoitaa ulkonäköään?
        Sille korppikselle jonka kanssa olen puhunut näillä palstoilla jo yli kymmenen vuotta?

Niin ja tietenkin....tää palsta on ollut täysin skitso siitä lähtien kun ylläpito ensin kannusti rekisteröitymään ja OMALLE kuvalle laitettiin paikka ja annettiin tilaa OMALLE kuvagallerialle, joka sittemmin otettiin pois. Kuitenkin foorumi jätettiin avoimeksi ja vapaaksi ja täyteen kaikenmaailman porsaanreikiä jotka mahdollistavat mielestäni epärehellisen puskasta kirjoittelun kirjattunakin. Vähän kuin nää veroparatiisihommat. Laillista mutta arveluttavaa.

@korppis:

On pakko aloittaa varovasti, esiintyä nöyrästi ; ) Olen ollut hirveässä myllytyksessä viikonlopun aijan, joten pitää laittaa sormet varovaisesti näppäimille.

En ole muuttunut, mutta sinä tiedät kuten itsekin miten vaikeaa joidenkin on ymmärtää normaalia elämäämme, josta kirjoitamme.

Tilasin ajan kampaajalle ensi perjantaiksi. Vietämme 11-vuotiskihlapäiväämme ja menemme lauantaina ulos juhlimaan.

Tapasin eilen vanhan ystävättäreni kaupassa. Hänellä oli sievä leikkaus ja somasti harmaantuneet hiukset. Joitakin harmaat pukee minua ei. Tykästyin tähän nykyiseen väriin pari vuotta sitten ja jatkan samalla eteenpäin. Joka toinen kerta kokopäänvärjäys ja joka toinen juurivärjäys. Kaksi käyntiä kampaajalla. Olen antanut hiukseni kasvaa, ulottuvat pitkälle lapaluiden alle.

Musta on mun värini ja korostan mustaa esim. oranssilla huivilla ja huulipunalla.

Vaatekaapistani löytyy pohjavaatteet joka lähtöön. Kirjoitin joku aika sitten, että otin kaksi lävistystä lisää. Toisen korvan ylärustoon. Reijissä on kullatut hoitokorut siihen asti kun reijät ovat kokonaan parantuneet.

Kuten tiedät vietän paljon aikaani mökillä enkä kotimatkalla viitsi vaihtaa parempiin kauppavaatteihin. Olenhan toki erikoinen pukeutuja. Yksi katseen kääntäjä on kirpputorilta kolmella eurolla ostamani miesten vyötäröpitutuinen kelsiturkki. Venäläiset ovat hyvin kiinnostuneita minusta kun liikun kaupoissa, ehkäpä pitävät minua venäläisenä. No, eivät kauaksi erehdy, isäni suvun myötä olen perinyt venäläis-ugrilaisia piirteitä.

Minusta nuoret ovat liikaa sidottuja muotiin, mutta se lie sitä massapukeutumista sopi tai ei. Kyllä kaikki löytää iän karttuessa tyylinsä tai jos ei ihan kaikki niin suurin osa.

Artsilasta en tiedä enempää kuin sika kontista, mutta kolummeilla saa näkyvyyttä ja ehkäpä ne poikii lisärahaa eläkkeen jatkeeksi.

• Ukkorukka

Hyvä! Siis pukeudut ensisijaisesti itseäsi varten? Silloin ei tarvitse arvostella muiden pukeutumista.

• Ukkorukka kirjoitti:

Hyvä! Siis pukeudut ensisijaisesti itseäsi varten? Silloin ei tarvitse arvostella muiden pukeutumista.

Kyllä. Pukeudun itseäni miellyttääkseni en muita. Muut tehköön siten kun parhaaksi näkevät.

• korppis-on-ylimielinen

korppis

Jotenkin odotin viestiäsi, koska sinähän olet pitkäsäärinen ja sen vuoksi kompastelet milloin minnekin pusikkoon? Miksi nuo miehet yleensä pysyvät pystyssä, esim. sinunkin kihlattusi, joka on selvästi sinua pidempi? Luulisi hänen olevan ensimäisenä siellä pusikossa?

Pukeutumiseesi joskus liitit sanan "hipster", oletko googlannut sanan?

ps. katsoin juuri korppiksen mielipiteitä ja on pahempi, kuin Pirkko Arstilan:

Siis korppis kirjoitti;
        "Kirjoitit epäilyistäsi mitä muut luulevat. Älä huoli, pian saavutat syöpä-, parkinssonin- ja alzheimerintauti-iän, silloin luulottelutautisi hellittää, luulot unohtuu."??

• helkaneitinäkö
        korpikirjailija kirjoitti:

Kyllä. Pukeudun itseäni miellyttääkseni en muita. Muut tehköön siten kun parhaaksi näkevät.

Pukeudut itseäsi miellyttääksesi ja jätät pukeutumatta miellyttääksesi muita? Sitäkö se ammekuva oli, muiden miellyttämistä. Ettei vaan ollut hunkille suunnattu 😍💕

• korppis-on-ylimielinen kirjoitti:

korppis

Jotenkin odotin viestiäsi, koska sinähän olet pitkäsäärinen ja sen vuoksi kompastelet milloin minnekin pusikkoon? Miksi nuo miehet yleensä pysyvät pystyssä, esim. sinunkin kihlattusi, joka on selvästi sinua pidempi? Luulisi hänen olevan ensimäisenä siellä pusikossa?

Pukeutumiseesi joskus liitit sanan "hipster", oletko googlannut sanan?

ps. katsoin juuri korppiksen mielipiteitä ja on pahempi, kuin Pirkko Arstilan:

Siis korppis kirjoitti;
        "Kirjoitit epäilyistäsi mitä muut luulevat. Älä huoli, pian saavutat syöpä-, parkinssonin- ja alzheimerintauti-iän, silloin luulottelutautisi hellittää, luulot unohtuu."??

Opettele ymmärtämään lukemasi viestin taustat. Ei vaadi kovinkaan paljon järjen valoa tarkistaa kenen kommentteja lainaan.

Pienetonkuviot
        8.11.2017 22:05
        Joo ja peukuttaa pois nämä viestit. Menisivät taliaivot feisbuukkiin. Muttaei, tarvii näes näyttää kuinka he ovat niiiin ihania. Joku noista rustaa kirjaa. Mahtaa olla myyntimenestys. Oikea bestselleri.

Pienetonkuviot
        8.11.2017 22:19

Tosiasia on että kun ikääntyy sairastuu syöpään, parkinssonintautiin, Alzheimerin tautiin. Niin ettei niitä tarvi pelätä.

Jos lukisit muidenkin kuin minun viestejä, ymmärtäisit enempi.

• Enpä päässyt Arstilan juttua lukemaan, mutta jotakin poikkeuksellista se sai aikaan: Lehti poistatti kolumnin nettisivuitaan ja pyysi anteeksi Arstilan puolesta !!!
      Paha tietysti sanoa itse jutusta mitään kun ei päässyt sitä lukemaan, mutta minusta Arstila on aina ollut "paha suustaan" ja esiintynyt jonkinlaisena tyylituomarina - onhan hän ollut toimittajana Linnan juhlissakin monesti. Hyväosainen porvarisrouva, joka tekee tarkkoja huomioita ajan ilmiöistä ja tahtoo räväyttää vähän Lenitan tapaan. Ei häneltä muuta voi odottaa ja onhan hän tähän saakka kelvannut.
      Mutta tuo median anteeksipyyntö on minusta aika hupaisa. Niin heikoillako lehti on, että täytyy sanoutua irti vakioavustajasta, kun niin moni lukija pahoitti mielensä hänen jutustaan ?

Noihin kysymyksiin vastaisin: En ole nuuka pukautumiseni suhteen, mutta totta kai kiinnitän siihen huomiota jos/kun lähden ihmisten ilmoille. En tietoisesti seuraa muotia, mutta jotakin ajan trendeistä tarttuu väkisinkin pirtaan kun liikkuu eri kuvioissa. Olmina en kuitenkaan välitä kovasti erottua massasta..))

• eppu2 kirjoitti:

Selasin nettilehtiä, sattumalta törmäsin tähän.
        https://www.is.fi/mystyle/art-2000005439705.html

Kardashianien suosikkiasuja?
        White trash-muotia rapakon takaa. Kestänee aikansa kuten kaikki muukin vastaava. Raunch elikkä rivokulttuuriksi myös sanotaan. Käyttänevät kardashianien tapaiset itsensä esineellistäjät ja esittelijät vaikka kroppa ei olisikaan yhtä työstetty kun näillä julkkissisaruksilla joiden ainoa anti viihdekulttuuriin on ollut kenellä on isoin persie.

• Napakasti Arstila otti kantaa näihin pyllyverkkareihin pukeutuneen nuoren naisen olemukseen. Minulle tuli mieleen nuorehko nainen jonka tapasimme viikonloppuna pienessä kaupungissa länsi-Ruotsissa.. Pullea masu liian tiukan topin alla, räsyfarkut, huonosti värjätty, hapsottava tukka, hurjat mustat irtoripset jotka painoivat niin paljon että hänen piti ponnistella että pystyi pitämään silmiä auki, liikaa kajalia, teräväkärkisiksi viilatut tekokynnet...tyttö on käynyt kosmetologi ja manikyyrikursseja ja työskennellyt alalla. Mikä minun mielestäni oli rumaa ja groteskia olikin viimeinen huuto pariisista. Vika oli katsojan silmissä.
        Me (tai ainakin monet) ikäluokkamme naiset olemme oppineet pukeutumaan siten että korostamme pukeutumisellamme parhaita fyysisiä ominaisuuksiamme, peitämme pahimmat kauneusvirheemme, pelaamme sillä pakalla mikä meille on jaettu syntymässä yrittäen hieman parannella korttejamme pelin jatkuessa, esiinnymme mieluimmin eduksemme ihmisten ilmoilla. Siksi laitamme toppeja jotka peittävät pömppömasut, tunikoita jotka piiloittavat takamuksen, joka ei ehkä ole yhtä pullea kuin nuorena, ja nännit ei mielellään saa näkyä puseron ohuen kankaan läpi. Laitamme rintaliivit joissa on tukikaaret ryhdistämään yläosaa ja vilkaisemme vielä peiliin lähtiessämme ulos. Kutsumme tätä "lookia" sanalla "siisti"
        Pyllyverkkareiden ja siistin välillä on kokonainen valtameri pukeutumisen paradigmeja.
        Itse pukeudun melkein aina vaatimattomasti joustofarkkuihin, lyhyeen takkiin ja mataliin kenkiin, siis kauppareissulla. Siististi.

• eppu2 kirjoitti:

Selasin nettilehtiä, sattumalta törmäsin tähän.
        https://www.is.fi/mystyle/art-2000005439705.html

Oho, eppu2. Tuota linkkiä siis ihmettelelen. Enpä ole moista ennen nähnyt. Mitä Arstila liekin sanonut, siunailemaan pistää minutkin tuollainen muoti.
        Eihän Suomi-naisen kroppa ole koskaan tuon näköinen. Tummat naiset ovat siinä onnekkaampia. Pylly kaartuu heillä kauniisti - ei meillä vain vaikka treenaisi miten.
        Jos tuollaista muotia tahtoo seurata pitää kylllä minustakin olla siihen varaa.

Noita irtoripsiå minäkin olen ihmetellyt, Paloma. Ja rakennekynsiä, joita näkee jopa hoitoalan väellä
        TV Femman Efter Nio-ohjelman toimittaja Sonja Kailassaari (toivottavasti muistin nimen oikein) taitaa olla ainoa TV-toimittaja, joka ei käytä sotamaalausta ohjelmassa. Raikas ilmestys minusta.
        Jos meidän ikäiset pukeutuvat kovin erikoisesti pidän sitä jonkinlaisena tyrkkyytenä; huomaattehan minut ?
        "Siisti" on minusta hyvä tavoite arkisiin kuvioihin. Mutta jos haluaa juhlistaa vaikka jotakin tapahtumaa tai olla kutsuttuna vieraana, pistää kyllä minunkin silmääni, jos ilmestyy sinne täysin arkisessa asussa. Sitäkin näkee.

• demeter1 kirjoitti:

Oho, eppu2. Tuota linkkiä siis ihmettelelen. Enpä ole moista ennen nähnyt. Mitä Arstila liekin sanonut, siunailemaan pistää minutkin tuollainen muoti.
        Eihän Suomi-naisen kroppa ole koskaan tuon näköinen. Tummat naiset ovat siinä onnekkaampia. Pylly kaartuu heillä kauniisti - ei meillä vain vaikka treenaisi miten.
        Jos tuollaista muotia tahtoo seurata pitää kylllä minustakin olla siihen varaa.

Noita irtoripsiå minäkin olen ihmetellyt, Paloma. Ja rakennekynsiä, joita näkee jopa hoitoalan väellä
        TV Femman Efter Nio-ohjelman toimittaja Sonja Kailassaari (toivottavasti muistin nimen oikein) taitaa olla ainoa TV-toimittaja, joka ei käytä sotamaalausta ohjelmassa. Raikas ilmestys minusta.
        Jos meidän ikäiset pukeutuvat kovin erikoisesti pidän sitä jonkinlaisena tyrkkyytenä; huomaattehan minut ?
        "Siisti" on minusta hyvä tavoite arkisiin kuvioihin. Mutta jos haluaa juhlistaa vaikka jotakin tapahtumaa tai olla kutsuttuna vieraana, pistää kyllä minunkin silmääni, jos ilmestyy sinne täysin arkisessa asussa. Sitäkin näkee.

Kyllä ihmisen kannaisi pukeutumisessa ottaa huomioon ikänsä ja muotonsa.
        Tyylikäs voi olla vain ne huomioimalla, ei muodin perässä juoksemalla.
        Muodista voi valita sen, mikä sopii, tai mukaellen.
        Ajaton malli on usein hyvä ratkaisu iäkkäämmälle väelle.

• eppu2 kirjoitti:

Kyllä ihmisen kannaisi pukeutumisessa ottaa huomioon ikänsä ja muotonsa.
        Tyylikäs voi olla vain ne huomioimalla, ei muodin perässä juoksemalla.
        Muodista voi valita sen, mikä sopii, tai mukaellen.
        Ajaton malli on usein hyvä ratkaisu iäkkäämmälle väelle.

Minä en ole ihan yhtä "ajaton" ja seuraan mielelläni muotiakin, enkä aina suinkaan ajattele että ei tää nyt sovi minun ikäiselleni. Minulle jotkut jutut sopii ja on aina sopineet tai sitten ei. Esimerkiksi otetaan nää ikäluokkani naisten suosimat bleiserit tai jakkupuvut....näytän lähinnä kävelevältä kaapinovelta joku laatikkomainen, muodoton jakku päälläni. Nuorten mallistosta löydän usein toppeja jotka ei ole ylimitoitettuja tai liian rouvamaisia. Nyt talvella olen tykästynyt neuleleninkeihin ja pitkiin saappaisiin, jämäkköihin joustofarkkuihin ja vartalonmukaisiin tunikoihin, lyhyisiin untuvatakkeihin ja nahkareppuihin ja käsineisiin.

• hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kardashianien suosikkiasuja?
        White trash-muotia rapakon takaa. Kestänee aikansa kuten kaikki muukin vastaava. Raunch elikkä rivokulttuuriksi myös sanotaan. Käyttänevät kardashianien tapaiset itsensä esineellistäjät ja esittelijät vaikka kroppa ei olisikaan yhtä työstetty kun näillä julkkissisaruksilla joiden ainoa anti viihdekulttuuriin on ollut kenellä on isoin persie.

Olkoon vaikka mitä trashiä jonkun mielestä, mutta on silläkin hyvät puolensa. Tässä tapauksessa takapuolensa. Kardashianit (mm.) ovat mun mielestä viljelleet ansiokkaasti sen päärynä-vartalomallin, olleet mukana tekemässä siitä ns. hyväksyttävän. Varmaan hyvä asia monelle just sen tyyppiselle kehon omistajalle.

Vielä kun skandinaaviselle omena-vartalotyypille tulisi oma uskalias lanseeraaja, niin oikein bueno :))

• hmpff kirjoitti:

Olkoon vaikka mitä trashiä jonkun mielestä, mutta on silläkin hyvät puolensa. Tässä tapauksessa takapuolensa. Kardashianit (mm.) ovat mun mielestä viljelleet ansiokkaasti sen päärynä-vartalomallin, olleet mukana tekemässä siitä ns. hyväksyttävän. Varmaan hyvä asia monelle just sen tyyppiselle kehon omistajalle.

Vielä kun skandinaaviselle omena-vartalotyypille tulisi oma uskalias lanseeraaja, niin oikein bueno :))

Ei nää aina vaan kasvavaa takamustaan instagramissa ja twitterissä esittelevät kardashianit yms trailor trashit sitä tee pelkästä hyväntekeväisyydestä tai siis siksi että meidän pohjoismaiset päärynäpeput voisivat hyvin ja jaksaisivat elää taas kevääseen saakka. :))
        Minne ihmeessä on hävinnyt se nuorten naisten ja miesten sukupolvi joka haluaa kehittää aivojaan, lahjakkuuttaan, vaikuttaa yhteiskunnalliseen kehitykseen uusilla ideoilla, kestävällä kehityksellä jne.? Eikö some/skandaaliblaskat/uutiset/media voisi nostaa heitä myös tapetille ja antaa heille tilaa aamuteeveessä ja viihdemediassa positiivisina roolimalleina kasvavalle sukupolvelle? Eikö ole tarpeeksi kaupallista tavaraa?
        Koskahan me oppisimme arvostamaan itseämme ja hyväksymään omat fyysiset ominaisuutemme ja olla antamatta raunch-kulttuurin ja roskamedian manipuloida itseämme ja esineellistämään itseämme?

• hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei nää aina vaan kasvavaa takamustaan instagramissa ja twitterissä esittelevät kardashianit yms trailor trashit sitä tee pelkästä hyväntekeväisyydestä tai siis siksi että meidän pohjoismaiset päärynäpeput voisivat hyvin ja jaksaisivat elää taas kevääseen saakka. :))
        Minne ihmeessä on hävinnyt se nuorten naisten ja miesten sukupolvi joka haluaa kehittää aivojaan, lahjakkuuttaan, vaikuttaa yhteiskunnalliseen kehitykseen uusilla ideoilla, kestävällä kehityksellä jne.? Eikö some/skandaaliblaskat/uutiset/media voisi nostaa heitä myös tapetille ja antaa heille tilaa aamuteeveessä ja viihdemediassa positiivisina roolimalleina kasvavalle sukupolvelle? Eikö ole tarpeeksi kaupallista tavaraa?
        Koskahan me oppisimme arvostamaan itseämme ja hyväksymään omat fyysiset ominaisuutemme ja olla antamatta raunch-kulttuurin ja roskamedian manipuloida itseämme ja esineellistämään itseämme?

En mä niin väittänytkään, että hyvää hyvyyttään laittavat itsensä mediaan. Mutta vastapainoksi trashiksi haukkumiselle - on heissä jotain hyvää myös.

Enkä näe että nuoriso tai nuoret aikuiset olisivat niin ulkonäkökeskeisiä kuin annat nyt ymmärtää... Ei minun lapset ole sitä, onko sinun? Totta kai he ovat nuorina epävarmempia ja alttiimpia paineille, mutta ei se tarkoita että se on ainut asia heidän mielessä. Ehkä se on kiinni siitä mediasta jota seuraa, mitä näkee? Jos lukee Iltalehteä, näkee pinnallisia juttuja. Tai jos somessa seuraa julkkiksia.

Koska opimme arvostamaan itseämme ja omat fyysiset ominaisuutemme... siinä vaiheessa kun lakkaamme arvostelemasta muita? Kun näemme heidän kauniit puolet? Ehkä sitten opimme katselemaan niitä omiakin?

• hmpff kirjoitti:

En mä niin väittänytkään, että hyvää hyvyyttään laittavat itsensä mediaan. Mutta vastapainoksi trashiksi haukkumiselle - on heissä jotain hyvää myös.

Enkä näe että nuoriso tai nuoret aikuiset olisivat niin ulkonäkökeskeisiä kuin annat nyt ymmärtää... Ei minun lapset ole sitä, onko sinun? Totta kai he ovat nuorina epävarmempia ja alttiimpia paineille, mutta ei se tarkoita että se on ainut asia heidän mielessä. Ehkä se on kiinni siitä mediasta jota seuraa, mitä näkee? Jos lukee Iltalehteä, näkee pinnallisia juttuja. Tai jos somessa seuraa julkkiksia.

Koska opimme arvostamaan itseämme ja omat fyysiset ominaisuutemme... siinä vaiheessa kun lakkaamme arvostelemasta muita? Kun näemme heidän kauniit puolet? Ehkä sitten opimme katselemaan niitä omiakin?

Oma nuorisoni on jo keski-ikäistä. Tyttäreni on huomattavasti konservatiivisempi maultaan kuin minä; hippiäiti sai liituraitatyttären, niin tyypillistä! Murkkuikäisenä kun häntä kuljetin Suomessa kesälomilla niin kyllä ne matkat muotipoliisin työmatkoja aina jollain tavalla muistutti.
        Enhän minä nyt missään vaiheessa puhun sun tai mun lapsista....me ollaan tietenkin osattu kasvattaa sen verran fiksuja tyttäriä että ne jaksaa pitää silmiään auki vaikka olisi silmäripsetkin. Minä lähinnä protestoin sitä palstatilaa, medianäkyvyyttä, mitä nämä itseään kaupittelevat fitness-tähdet ja realitystarat saavat ja koen sen negatiiviseksi koska se vaikuttaa enemmän nuorten naisten ja miestenkin arvomaailman kehitykseen kuin mitkään äidin neuvot.
        (Poikani on taas tehnyt viransijaisuuden lukiossa 16-19 vuotiaiden keskuudessa ja olemme keskustelleet nuorten asenteista ja odotuksista: teinibloggareista jotka ansaitsevat enemmän kuin lääkärit eivätkä edes osaa kirjoittaa oikein, mutta heillä on kolminkertaiset irtoripset ja biljoona seuraajaa, jääkiekkolukiopojista jotka eivät jätä sisään yhtä ainutta äidinkielen läksyä, koska he eivät katso tarvitsevansa koulusivistystä, koska he aikovat pelata vain NHL:ssä. Ihmisiähän heistä kaikista tietenkin jossain vaiheessa tulee, mutta miksi nuoriso ja heidän harhailunsa saa niin paljon tilaa julkisuudessa sitä en tajua.)

• Hyvää ja hyvää, Paloma @hmpff, Onko laumasieluisuus, mikä minustakin pistää ajassa silmään, koskaan "hyvää" tai edes kehityskelpoista ? Minusta se on pelkästään surullista. Että ihminen tuotteistaa itsensä, samaistuu kaupallisen median tuputtamiin roolimalleihin eikä edes etsi muuta?
        Muuten tuosta Arstilasta vielä: hän oli kolmostelkkarin vieraana aamulla pienen hetken - ei päässyt edes asiaan, mikä olisi vaatinut enemmän aikaa. Hän korosti kyllä minusta ihan oikeita asioita: tapakulttuurin rappiota ja tilannetajun puutetta kun pukeudutaan tai ollaan muuten keskenään tekemisissä. Hän kertoi myös saamistaan palautteista ja enemmistö niistä oli sitä mieltä, että kukin saa pukeutua miten tahtoo ja pukeutua ensisijaisesti itseään varten.

Mikä ettei ? Opetetaanhan meitä elämäänkin vain itseämme varten..)) Eli kyllä tuo piittaamattomuus pukeutumisessakin on mielestäni tämän minä-minä kulttuurin ilmentymä ja sopii huonosti niihin arvoihin, joita kehittynyt yhteiskunta kuitenkin katsoo edustavansa.

• missä-itsetunto
        hmpff kirjoitti:

Tämä viimeinen kappaleesi on niin totta.
        Ongelmiahan näillä arvostelijoilla on. Itsensä kanssa sinut oleva antaa kaikkien kukkien kukkia.

• hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

Oma nuorisoni on jo keski-ikäistä. Tyttäreni on huomattavasti konservatiivisempi maultaan kuin minä; hippiäiti sai liituraitatyttären, niin tyypillistä! Murkkuikäisenä kun häntä kuljetin Suomessa kesälomilla niin kyllä ne matkat muotipoliisin työmatkoja aina jollain tavalla muistutti.
        Enhän minä nyt missään vaiheessa puhun sun tai mun lapsista....me ollaan tietenkin osattu kasvattaa sen verran fiksuja tyttäriä että ne jaksaa pitää silmiään auki vaikka olisi silmäripsetkin. Minä lähinnä protestoin sitä palstatilaa, medianäkyvyyttä, mitä nämä itseään kaupittelevat fitness-tähdet ja realitystarat saavat ja koen sen negatiiviseksi koska se vaikuttaa enemmän nuorten naisten ja miestenkin arvomaailman kehitykseen kuin mitkään äidin neuvot.
        (Poikani on taas tehnyt viransijaisuuden lukiossa 16-19 vuotiaiden keskuudessa ja olemme keskustelleet nuorten asenteista ja odotuksista: teinibloggareista jotka ansaitsevat enemmän kuin lääkärit eivätkä edes osaa kirjoittaa oikein, mutta heillä on kolminkertaiset irtoripset ja biljoona seuraajaa, jääkiekkolukiopojista jotka eivät jätä sisään yhtä ainutta äidinkielen läksyä, koska he eivät katso tarvitsevansa koulusivistystä, koska he aikovat pelata vain NHL:ssä. Ihmisiähän heistä kaikista tietenkin jossain vaiheessa tulee, mutta miksi nuoriso ja heidän harhailunsa saa niin paljon tilaa julkisuudessa sitä en tajua.)

Minusta on jopa pikkaisen ristiriitaista tämä, että tavallaan vaaditaan parempaa pukeutumista nuorilta, ja sitten kuitenkin valitetaan seuraavaan hengenvetoon että kun maailma on niin keskittynyt ulkonäköön?

En tiedä, minusta vain murto-osa ihmisistä ovat sitä "tarjottimella" kansaa. Fitness tähtiä, reality staroja. Tietysti, ne ovat ne ainoat joita näkee jos haluaa sinnepäin katsella. Kannattaa äänestää sekä jaloilla, sormilla että silmillä, olla avaamatta hömppämediaa jos kerta se ei kiinnosta. Ymmärrän että se kiinnostaa epävarmoja nuoria, jotka hakee vielä omaa identiteettiä. Sillähän itse nousee, kun saa painaa muita alas. Edes mielessään.

Mitähän meidän mummot ovat aikoinaan tuumanneet meidän nuoruushuumasta? Varmaan päivitelleet ihan samoja asioita kuin me nyt.

• hmpff
        demeter1 kirjoitti:

Hyvää ja hyvää, Paloma @hmpff, Onko laumasieluisuus, mikä minustakin pistää ajassa silmään, koskaan "hyvää" tai edes kehityskelpoista ? Minusta se on pelkästään surullista. Että ihminen tuotteistaa itsensä, samaistuu kaupallisen median tuputtamiin roolimalleihin eikä edes etsi muuta?
        Muuten tuosta Arstilasta vielä: hän oli kolmostelkkarin vieraana aamulla pienen hetken - ei päässyt edes asiaan, mikä olisi vaatinut enemmän aikaa. Hän korosti kyllä minusta ihan oikeita asioita: tapakulttuurin rappiota ja tilannetajun puutetta kun pukeudutaan tai ollaan muuten keskenään tekemisissä. Hän kertoi myös saamistaan palautteista ja enemmistö niistä oli sitä mieltä, että kukin saa pukeutua miten tahtoo ja pukeutua ensisijaisesti itseään varten.

Mikä ettei ? Opetetaanhan meitä elämäänkin vain itseämme varten..)) Eli kyllä tuo piittaamattomuus pukeutumisessakin on mielestäni tämän minä-minä kulttuurin ilmentymä ja sopii huonosti niihin arvoihin, joita kehittynyt yhteiskunta kuitenkin katsoo edustavansa.

Minusta laumasieluisuus on ihmiselle ominaista. Toisista tulee pioneereja, oman tiensä tallaajia, jotka raivaavat tietä samanhenkisille, niin kuin Kardashianit leveäpersiisille :)) Hyvässä ja pahassa.

Onhan niitä muunlaisiakin trendejä nuorten joukossa kuin mitä täällä on esitetty. Yksi niistä on korostonut kunnianhimo. Sitä ei mun nuoruudessa ollut. Siinäkin hyvää ja pahaa. Toinen on tämä nuorten vagabond elämä. Eletään sitä varten että saa mennä viikonloppuisin vaeltamaan luontoon, nukkumaan autossa. Fitness, superruoka, ei ne minusta ole huonoja asioita. Ehkä kaukana meidän arjesta.

Kuinka paljon sitä on aikoinaan paheksuttu, kun äitiä ja isää ei tarvinnut enää teititellä? Koko ajan tapahtuu kehitystä, aina se suunta ei ole hyvä. Mutta ei se yksinomaan huonokaan ole. Riippuu vain siitä, mihin pisteeseen milloinkin tuijotetaan.

• hmpff kirjoitti:

Minusta on jopa pikkaisen ristiriitaista tämä, että tavallaan vaaditaan parempaa pukeutumista nuorilta, ja sitten kuitenkin valitetaan seuraavaan hengenvetoon että kun maailma on niin keskittynyt ulkonäköön?

En tiedä, minusta vain murto-osa ihmisistä ovat sitä "tarjottimella" kansaa. Fitness tähtiä, reality staroja. Tietysti, ne ovat ne ainoat joita näkee jos haluaa sinnepäin katsella. Kannattaa äänestää sekä jaloilla, sormilla että silmillä, olla avaamatta hömppämediaa jos kerta se ei kiinnosta. Ymmärrän että se kiinnostaa epävarmoja nuoria, jotka hakee vielä omaa identiteettiä. Sillähän itse nousee, kun saa painaa muita alas. Edes mielessään.

Mitähän meidän mummot ovat aikoinaan tuumanneet meidän nuoruushuumasta? Varmaan päivitelleet ihan samoja asioita kuin me nyt.

Niin, hmpff. Kaikki olisi hyvin jos nuoretkin olisivat enemmän meidän kaltaisia..)) Niinhän se pakkaa mennä. Silti ajattelen, että on olemassa myös sellaisia arvoja, mitä ei pitäisi hylätä, vaikka tuota toisten kunnioitusta ja hyviä tapoja. Laumassa nekin pakkaavat unohtua. "Joukossa tyhmyys tiivistyy".
        Minulla ei oikeastaan ole lähipiirissä varsinaista nuorisoa, siksi ne omat päätelmät tulevat enempi median välityksellä ja kun on ongelmaherkkä saattaa tietysti saada liiankin synkän kuvan heistä.
        Ihan kuin sanot, asioilla on puolensa, jokaisella hyvänäkin pidetyllä asialla. Olen täällä tainnut tilitelläkin, että oma tapani suhtautua asioihin on valita se "huonoin alternatiivi" (vrt Paasikivi) ja lähteä hakemaan sen kääntöpuolta. Kun yleensä halutaan nähdä vain hyvät puolet, minulle jää ilmaistavaksi aina se huono..))
        Kunnianhimo on hyvä esimerkki tästä. Minä näen sen korostumisen huonona: että täytyy pienestä saakka ajaa jotakin takaa, kilpailla paremmuudesta toisten kanssa. Joku putoaa aina kelkasta, eikä hänelle armoa anneta. Juuri viime viikolla kuulin järkyttäviä tarinoita niistä, jotka eivät olleet toipuneet koulukiusaamisesta. Oma pärjääminen tai pärjäämättömyys kai siinäkin on mukana.

Mutta ihan hyvä, että joku muistuttaa myös hyvän kehityksen olemassaolosta, ei meistä pessimisteistäkään ole asioita muuttamaan - ainakaan yksinämme..))

"Minne ihmeessä on hävinnyt se nuorten naisten ja miesten sukupolvi joka haluaa kehittää aivojaan, lahjakkuuttaan, vaikuttaa yhteiskunnalliseen kehitykseen uusilla ideoilla, ??"

Oletko koskaan lukenut, mistä uusimmat pelit on kotoisin ja kuka kehitti nämä "vihaiset ankat"?

Oletko lukenut suomalisesta koripalloilijasta, tai edes mistään, missä suomalaiset ovat pärjänneet. Julkkisjuorut on tietenkin yks`àsia, jossa myös suomalaiset haluaa "loistaa", mutta he ovat näitä "hiipuvia tähtiä", jotka kerran pääsevät otsikoihin, että "nain minäkin sitä ja hän nai minua ja olin niin kännissä, että en oikein muista, mutta kyllä hän raiskasi minut"!!

ÄläPaloma lue, älä edes katsele netistä, mitä julkkis tyrkyt haluaa päästäkseen otsikoihin, vaan lue Urheilusta, suomalaisen koulutuksen uusista tuulista, kuinka lapsia opetetaan nykyisin täällä ja kerro mielipiteesi, onko siellä paremmin?

• Kristiina23 kirjoitti:

"Minne ihmeessä on hävinnyt se nuorten naisten ja miesten sukupolvi joka haluaa kehittää aivojaan, lahjakkuuttaan, vaikuttaa yhteiskunnalliseen kehitykseen uusilla ideoilla, ??"

Oletko koskaan lukenut, mistä uusimmat pelit on kotoisin ja kuka kehitti nämä "vihaiset ankat"?

Oletko lukenut suomalisesta koripalloilijasta, tai edes mistään, missä suomalaiset ovat pärjänneet. Julkkisjuorut on tietenkin yks`àsia, jossa myös suomalaiset haluaa "loistaa", mutta he ovat näitä "hiipuvia tähtiä", jotka kerran pääsevät otsikoihin, että "nain minäkin sitä ja hän nai minua ja olin niin kännissä, että en oikein muista, mutta kyllä hän raiskasi minut"!!

ÄläPaloma lue, älä edes katsele netistä, mitä julkkis tyrkyt haluaa päästäkseen otsikoihin, vaan lue Urheilusta, suomalaisen koulutuksen uusista tuulista, kuinka lapsia opetetaan nykyisin täällä ja kerro mielipiteesi, onko siellä paremmin?

Tjaa, Kristiina23, en ole kyllä mitenkään kohdistanut tätä kritiikkiäni mitenkään erikoisesti suomalaiseen nuorisoon tai yhteiskuntaan, vaan ilmiö on yleismaailmallinen. Totta, onhan kehitys mennyt eteenpäin joissakin asioissa ja sitten taas hiipunut joissakin muissa. Tietoteknologia ja lääketiede esimerkiksi, mutta se ei ole ainoastaan suomalainen ilmiö. Yhteiskunnallinen kehitys on mielestäni taantunut, ainakin USA:ssa ja me täällä pohjan raukoilla rajoilla niin mielellämme takerrumme huonoihin esimerkkeihin kuten esim. juuri näihin jenkkilän vankila-ja katujengikulttuureihin.

• Pienetonkuviot

Taas vanhat ämmät jauhaa skeidaa. Ei ihme ettei täällä näy mitään järkevää ajatusta. Jos ikääntyminen on tuollaista niin taidan hypätä joortaniin

• huivipää

Ulkonäköaloitukset vetää ku muusta ei jakseta kiinnostua.
        Iät ajat ovat vanhat ihmiset siunailleet nuorten pukeutumista.

• Pienetonkuviot

Sano: iät ajat vanhat naiset. Ei ihme ettei täällä miehiä näy. Jos näkyy niin kaikkoavat huuthiiteen äkkiä.

• OOTTAKAA.HETKI
        Pienetonkuviot kirjoitti:

Sano: iät ajat vanhat naiset. Ei ihme ettei täällä miehiä näy. Jos näkyy niin kaikkoavat huuthiiteen äkkiä.

Eiköhän palstahurmuri kohta saavu piristämään teitä.

• luulen.ma
        OOTTAKAA.HETKI kirjoitti:

Eiköhän palstahurmuri kohta saavu piristämään teitä.

Palstahurmuri on Tellukan kanssa mökkeilemässä.

• Näki.vaan
        luulen.ma kirjoitti:

Palstahurmuri on Tellukan kanssa mökkeilemässä.

Palaavat tyydytettyinä ja lempeinä 😉

• huutaa.kor
        Näki.vaan kirjoitti:

Palaavat tyydytettyinä ja lempeinä 😉

Toivottavasti niin käy. Korppis kun ei päässyt hunkin kaa, kun sillä on 11-vuotis LAT-kihlat. 💕

• kvintetti

Onko kolmen kimppa, kun yks leskenkin on kadonnut vai peräti kvartettikimppa kun kylmätotuuskin on pois.

• Ryhmä.Hauskaa
        kvintetti kirjoitti:

Onko kolmen kimppa, kun yks leskenkin on kadonnut vai peräti kvartettikimppa kun kylmätotuuskin on pois.

Hunksihan tykkää et on monta naista ympärillä.

• Toivoaonyhä

No miten täällä on näin hiljaista. Tarttis saada ugrilaisen tyylineuvoja fiksusti ikääntyneiltä leideiltä.

• Taikuritässä

Huomenta.
        Miksi kysyt neuvoa?
        Kello on nyt 9.14 eli pari tuntia sitten olit täällä.
        Oletko saanut vaatteet päällesi? Mihin olet menossa?
        Kerropa lisää. Kun muutkin heräävät, neuvoja tupsahtelee, ehkä.)

(Tiedä tuosta fiksusta ikääntymisestä. Toivoa sopii.)

• Toivoaonyhä

Minähän toivoin pukeutumiseen neuvoja. Fiksuilta naisilta. Ei ole tullut. Tarkoitan, että fiksuilta

• Taikuritässä

Isohoo?
        Pukeudu toogaan.

• Toivoaonyhä kirjoitti:

Minähän toivoin pukeutumiseen neuvoja. Fiksuilta naisilta. Ei ole tullut. Tarkoitan, että fiksuilta

Palstalla on vaan meitä horiskoita, ei me mitään osata.
        Elleivät fiksut kaverisi osaa neuvoja antaa, niin joissakin liikkeissä on pukeutumisneuvoja, sellainen antaa hyviä vinkkejä tyylikkääseen pukeutumiseen.

• Toivoaonyhä
        Taikuritässä kirjoitti:

Isohoo?
        Pukeudu toogaan.

Siinä voisi olla ideaa. Mikä väri sopisi. Ja koko. Olen lyhytjalkainen ja hiukan isohko takamus

• Toivoaonyhä
        Ancelina kirjoitti:

Palstalla on vaan meitä horiskoita, ei me mitään osata.
        Elleivät fiksut kaverisi osaa neuvoja antaa, niin joissakin liikkeissä on pukeutumisneuvoja, sellainen antaa hyviä vinkkejä tyylikkääseen pukeutumiseen.

Ei ole oikein rahaa. Arstila neuvoi säkkihametta käyttämään. Sen voisi tietenkin itse neuloa

• Taikuritässä

Oranssi. Ehdottomasti.
        Ei jalkojen pituudella ole väliä tai takamuksen koolla.
        Hyvä ryhti on tärkeämpi. Niin kauan on hyvä, kun kaiken mukanaan kantaa.
        Afrikkalaisilla on usein iso takapuol, mutta kadehdittava ryhti.
        Nyt sitten kävelemään kirja tai vesiämpäri pään päällä.
        No rytmin jos haluat mukaan. Bob Marley reggeen tahdissa voit opetella rentoa lantiota.
        Laitan tähän harjoituskappaleen.

https://youtu.be/mcTKcMzembk

• Toivoaonyhä kirjoitti:

Ei ole oikein rahaa. Arstila neuvoi säkkihametta käyttämään. Sen voisi tietenkin itse neuloa

Jos saat jostain vanhoja vilja- ja jauhosäkkejä, niin äkkiä hameen tekaisisit.
        Katot vaan ettei säkissä ole kovin paljastavaa tekstiä, tyyliin "Myllärin parasta 100kg"..

• Toivoaonyhä
        Taikuritässä kirjoitti:

Oranssi. Ehdottomasti.
        Ei jalkojen pituudella ole väliä tai takamuksen koolla.
        Hyvä ryhti on tärkeämpi. Niin kauan on hyvä, kun kaiken mukanaan kantaa.
        Afrikkalaisilla on usein iso takapuol, mutta kadehdittava ryhti.
        Nyt sitten kävelemään kirja tai vesiämpäri pään päällä.
        No rytmin jos haluat mukaan. Bob Marley reggeen tahdissa voit opetella rentoa lantiota.
        Laitan tähän harjoituskappaleen.

https://youtu.be/mcTKcMzembk

Kiitos! Tosi hyvä neuvo. Olin jo luopua kun luulin ettei täällä ole älyllistä elämää. Tuo tunika pikkuisen arveluttaa. Luullaanko että olen naamiaisiin menossa. Toisaalta poikkeaisin valtavirtatiukkapöksy ugrilaisesta.

• Toivoaonyhä kirjoitti:

Kiitos! Tosi hyvä neuvo. Olin jo luopua kun luulin ettei täällä ole älyllistä elämää. Tuo tunika pikkuisen arveluttaa. Luullaanko että olen naamiaisiin menossa. Toisaalta poikkeaisin valtavirtatiukkapöksy ugrilaisesta.

Kirjoitit epäilyistäsi mitä muut luulevat. Älä huoli, pian saavutat syöpä-, parkinssonin- ja alzheimerintauti-iän, silloin luulottelutautisi hellittää, luulot unohtuu.

• Taikuritässä
        Toivoaonyhä kirjoitti:

Kaukana valtavirrasta. Naamiaiskuvitelmista ei kannata välittää. Brassailet muina miehinä ja annat muiden luulotella. Tosin kelit eivät natsaa asun kanssa.
        Varvassandaalit. Jokin kirja kainaloon. Kyllä saat länsimetrossa tilaa.
        Voi naamiaisiin on menty pappeina, tuulenviemänä, pikkutytteleinä, hoitajattarina.
        Toinen uskalias asu olisi a la Keihänen ja Spies. Chinchilla turkki ja simmarit.
        Älä välitä korpikirjailijan yrityksestä lätistää.
        Nenä pystyyn ja tukka tuuleen.
        Mihin muuten olet menossa? En ole utelias, mutta tiedonhaluinen.

• Taikuritässä kirjoitti:

Kaukana valtavirrasta. Naamiaiskuvitelmista ei kannata välittää. Brassailet muina miehinä ja annat muiden luulotella. Tosin kelit eivät natsaa asun kanssa.
        Varvassandaalit. Jokin kirja kainaloon. Kyllä saat länsimetrossa tilaa.
        Voi naamiaisiin on menty pappeina, tuulenviemänä, pikkutytteleinä, hoitajattarina.
        Toinen uskalias asu olisi a la Keihänen ja Spies. Chinchilla turkki ja simmarit.
        Älä välitä korpikirjailijan yrityksestä lätistää.
        Nenä pystyyn ja tukka tuuleen.
        Mihin muuten olet menossa? En ole utelias, mutta tiedonhaluinen.

Lätistinkö? Jos lukisit kommenttiketjun uusiksi.

• Taikuritässä

Se oli tuohon 2,2 riviä pitkään kommenttiin. Ei tosiaan kaikkiin kirjoituksiisi.
        Kelpaako täsmennys?

Se oli tuohon 2,2 riviä pitkään kommenttiin. Ei tosiaan kaikkiin kirjoituksiisi.
        Kelpaako täsmennys?

Täsmennä viestini, jlla lannistin ja ketä?

• korppis kirjoitti:

Täsmennä viestini, jlla lannistin ja ketä?

Lisään faktaa

Pienetonkuviot
        8.11.2017 22:05
        Joo ja peukuttaa pois nämä viestit. Menisivät taliaivot feisbuukkiin. Muttaei, tarvii näes näyttää kuinka he ovat niiiin ihania. Joku noista rustaa kirjaa. Mahtaa olla myyntimenestys. Oikea bestselleri.

Pienetonkuviot
        8.11.2017 22:19

Tosiasia on että kun ikääntyy sairastuu syöpään, parkinssonintautiin, Alzheimerin tautiin. Niin ettei niitä tarvi pelätä.

Jos lukisit muidenkin kuin minun viestejä, ymmärtäisit enempi.

• Kuvaellen

Voi pukeutua treffeille niinkin, ettei ole kaikkien luettavissa.

• pirremiinapa

Muistaakohan Arstila miten lyhyet oli ne mekot ja hameet silloin 60 luvulla ja miten ne herätti kauhistusta aikanaan, ja entä ne mikro housut, ihan kuin pikku shortseiessa mentiin ravintolaankin, no olihan ne kuviolliset sukkahousut alla ja korkeakorkoiset kengät jalassa ha..:). Entä sit ne keltaiset hiton tiukat samettihousut, mutta nuorisomuoti on aina hätkäyttävää, ja en kyllä usko että kukaan järkevä nyky nuorikaan töihin menee rivon näköisenä.

• Diarraahep

Paitsi lyhytjalkainen isotakamuksinen ugrilainen nainen. Näin tämä tyyliguru kirjoitti. Lienee jotain herrakansaa itse.

• pirremiunapa

Ai niin, että miten pukeudun kauppareissuille, asiallisesti, ja omasta mielestäni siististi .
        En laita leginsejä jalkaani kuin jos on sopiva hame päällä tai n.yli polven tunika tai pusero.

Yleensä jotakuinkin siisteissä farkuissa tai muissa sopivissa housuissa, ja hameen kanssa puolipitkä takki ja muuten, tällä hetkellä kevyt toppatakki, ns.makkaratakki :)

Kotona kävelen milloin missäkin, kissa ei psljoa välitä mitä päälläni on..he.

Ja että ketäkö varten, no en ketään, ihan oman oloni takia laitan mieluista ja siistiä päälle.

• pirremiinapa
        Diarraahep kirjoitti:

Paitsi lyhytjalkainen isotakamuksinen ugrilainen nainen. Näin tämä tyyliguru kirjoitti. Lienee jotain herrakansaa itse.

Liekö nähnyt semmoisia työpaikoilla..
        No toisaalta, onhan suomalaiset pitkä selkäisiä ja persejalkaista kansaa, minkäs sitä geeneilleen voi. :)

• hmpff

Pirremiinapa, nimenomaan! Ja sukkahousuja jotka jäätyivät kiinni koipiin.

Ja joskus mennään toiseen suuntaan... nykynuorisoa saa haukkomaan henkeä jos käyttää ohuita rintsikoita niin että nännit hahmottuu paidan alla. Se oli joskus 90-luvulla(?) ihan normaalia. Että vaikka pylly hahmottuu, ja rintavakokin, niin nännit vaikka teipataan. Jos ei muita vaatteita käytettäiskään :)

• hmpff

Minä kiitän tässä vaiheessa mielenkiintoisesta keskustelusta. On ollut paikkoin kiivastakin, mutta mielipiteethän ne oikeasti riitelee, ei ihmiset :) Monen viestin verran tää ketju ainakin viihdytti mua.

• hehehehee

Muistattekos, kun polkkatukka oli pahan pojan merkki? Silloinkin sitä uutta muotivirtausta juuri vanhat, hyvätuloiset, pinnalliset, vain kuoren näkevät, tantat taisivat eturintamassa paheksua.
      Veljeni antoi hiustensa kasvaa. Kylään tullut opettaja-täti kysyi äidiltäni, että miten sinä annat poikasi pitää tuollaista tukkaa.

Millähän silmällä vieläkin polkkatukassa viihtyvä Danny 75v katsoo salaiset solat paljastavia :)
      danny ja erika https://www.youtube.com/watch?v=A7uOHjphS_8

• Minulle on Mummo ankkaa lainatakseni "herttaisen yhdentekevää" , miten kanssaeläjät pukeutuvat. Kukin persoonansa ja tarpeensa mukaan! Ainoa, jonka pukeutumiseen saattaisin puuttua on rakas mieheni - yleensä teen sen "suosittelemalla" jotakin vaatetta ja homma hoituu ;D

• En minäkään kauheesti tuijottele en edes itseäni peilistä ja tän kylän mummot nyt mennä laahustaa eteenpäin raitilla koiriensa ja kissojensa kanssa miten kukakin. Treenivaatteet on päällä usein nuoremmilla ja autoissa kun kulkevat ohi niin näkyy vain pää.
      Nykyisin kun olen melkein aina kotona niin kauppareissut ovat monesti ainut tilaisuus vilkaista mitä muilla on päällä, mutta kyllä useimmilla näillä pohjolan porteilla on ilmastoon ja tarkoitukseen sopivat tamineet. Pitäisi oikeesti tehdä ihan kaupunkikierros että näkisi mitä ihmisillä on päällään ettei joutuisi muodostamaan mielipidettään ihan somen, internetin, median ja kauppareissujen varaan.
      "Oi aikoja oi tapoja" ja nuo persvakohousut miehillä ja pyllyverkkarit naisilla niin rivon näköisltä kuin ne meistä näyttääkin ovat vain muodin ja ajan oikkuja; ne tulee kohta väistymään vieläkin rivompien ja ekstreemiempien muotien rinnalta mutta jos nyt ollaan rehellisiä niin molemmat muodit ovat tulleet vankila/huume/rikollispiireistä. Nykkiläisestä katumuodista, missä kovanaamarapparit ja huumejengiläiset ovat nuorison roolimalleja ja siihen liittyy vahvasti naisten esineellistäminen ja halventava kohtelu. (Naiset ovat heille aina "huoria", "narttuja" ja kelpaavat vain vaihtotavaraksi kovanaama-gangsterinalkujen välillä.)

Meidän sukupolvemme kukkafarkut ja napapaita, korokesandaalit ja hapsuliivit viestittivät aivan muista asioista. Ei vertailukelpoinen paralleeli.

• hehehehee

@Paloma.se.co
        "Meidän sukupolvemme kukkafarkut ja napapaita, korokesandaalit ja hapsuliivit viestittivät aivan muista asioista. Ei vertailukelpoinen paralleeli."

Aivan on vertailukelpoista minun mielestäni.

Luehan!
        "ALL YOU NEED IS LOVE"
        Hipit ja hippikulttuuri Suomessa
        Janne Poikolainen - Suomen historian pro gradu-tutkielma
        Tampereen yliopisto https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/80344/gradu03352.pdf?sequence=1

• 22222222222222
        hehehehee kirjoitti:

@Paloma.se.co
        "Meidän sukupolvemme kukkafarkut ja napapaita, korokesandaalit ja hapsuliivit viestittivät aivan muista asioista. Ei vertailukelpoinen paralleeli."

Luehan!
        "ALL YOU NEED IS LOVE"
        Tampereen yliopisto https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/80344/gradu03352.pdf?sequence=1

ja entäs tämä Charles Manson....

• Paloma@
        Verkkarihousut on nykyisin lempparini, ei siksi, että ne on julkkismuotia vaan siksi, että tykkään niistä pitkän legginsvaiheen jälkeen. Ovat helppo vetäistä jalkaan.

Olen lähdössä kauppareissulle verkkariasussa. Tosin en omaa päärynäpyllyä liekö erotettavissa pyllyä lainkaan 😊 Verkkarit sopivat yhteen vyötärömallisen kevyttoppiksen kanssa.

• hehehehee kirjoitti:

@Paloma.se.co

Luehan!
        "ALL YOU NEED IS LOVE"

Hehe, minä voisin kirjoittaa pro gradun hippiekulttuurista ja siitä mitä se viestitti. Me emme todellakaan edes hippiekulttuurin kotimaassa USA:ssa vuonna 1969 viestittäneet pukeutumisellamme samoja asioita kuin nämä nykyiset trailer trash-kuningattaret joiden "rivokulttuuriasut" alentavat ja halventavat naista . Ei vertauskelpoiuutta.
        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2302235/Rise-raunch-culture-damaging-schoolgirls-warn-teachers.html

• korpikirjailija kirjoitti:

Paloma@
        Verkkarihousut on nykyisin lempparini, ei siksi, että ne on julkkismuotia vaan siksi, että tykkään niistä pitkän legginsvaiheen jälkeen. Ovat helppo vetäistä jalkaan.

Olen lähdössä kauppareissulle verkkariasussa. Tosin en omaa päärynäpyllyä liekö erotettavissa pyllyä lainkaan 😊 Verkkarit sopivat yhteen vyötärömallisen kevyttoppiksen kanssa.

Minäkin pidän paljon kotona college-tyyppistä oloasuani jonka ostin viimeisellä amerikanmatkallani; taisi olla päälläni siellä käydessänikin, ainakin saunan jälkeen. Siihen kuuluvat housut ovat kuitenkin sen verran paksua kangasta että armollisesti piiloittavat sen mitä ne on tarkoitettukin piiloittamaan. Kauppaan en lähde niissäkään vaikka voisin kyllä mennä ja kukaan ei tuijottaisi.

• hehehehee
        Paloma.se.co kirjoitti:

Hehe, minä voisin kirjoittaa pro gradun hippiekulttuurista ja siitä mitä se viestitti. Me emme todellakaan edes hippiekulttuurin kotimaassa USA:ssa vuonna 1969 viestittäneet pukeutumisellamme samoja asioita kuin nämä nykyiset trailer trash-kuningattaret joiden "rivokulttuuriasut" alentavat ja halventavat naista . Ei vertauskelpoiuutta.
        http://www.dailymail.co.uk/news/article-2302235/Rise-raunch-culture-damaging-schoolgirls-warn-teachers.html

@Paloma.se.co

Eppäilen sinun graduosaamistasi. Ja olen sitä mieltä, että samanlaista uuden sukupolven irtiottoa vanhoista oli silloin ja on nyt.

• Vertailu hippiekulttuurin ja nykyisen raunch-kulttuurin välillä on todella mahdoton. Meidän pukeutumisemme viestitti progressivisista arvoista ja nykyinen raunch ajaa naisasiaa 40 vuotta taaksepäin naisen esineellistämisellä.

• maijuska22

paloma
        Naista halventaa, alentaa ja esineellistä ja ajaa naista 40 vuotta taaksepäin????

Älä nyt ole vanhuuden höperö. Etkö todellakaan ymmärrä, että kenenkään ei
        tarvitse noita pöksyjä pitää. VAPAAEHTOISTA ja jokainen saa pistää päälleen.

• maijuska22 kirjoitti:

paloma
        Naista halventaa, alentaa ja esineellistä ja ajaa naista 40 vuotta taaksepäin????

Kumpi meistä on se seniili?
        Etkö todellakaan tajua miten suuri vaikutus näillä roolimalleilla on nuorten tyttöjen psyykeen?
        Luitko laittamani linkin jossa puhutaan juuri tästä asiasta?
        Valinnanvapautesi on täysin näennäistä.

Kumpi meistä on se seniili?
        Etkö todellakaan tajua miten suuri vaikutus näillä roolimalleilla on nuorten tyttöjen psyykeen?
        Luitko laittamani linkin jossa puhutaan juuri tästä asiasta?
        Valinnanvapautesi on täysin näennäistä.

Tämä keskustelu on välillä kuin järki törmäisi vasten tiiliseinää.

Tuolla ylenpänä nimimerkki taikuriässä kirjoitti nimimerkille toivoaonyhä lohdutuksen.

"Älä välitä korpikirjailijan yrityksestä lätistää."

Empatian tarpeessa olevan tyylinäyte.

Toivoaonyhä
        8.11.2017 22:01
        Älä menetä toivoasi! Kohta noista kääkistä joku kuolee syöpään.

• Taikuritässä

Kommentoin siihen 2,2 rivin tekstiisi yläpuolellani, en kaikkiin ketjussa olleisiin juttuihisi ja oikaisin siihen alle. Mene sinäkin lukemaan se ja käytä järkeä ja olisit tajunnut, jos olisit halunnut. Mutta ethän sinä.

Mitä hiton empatiantarvetta? Mitä sekoilet ja tunget joka väliin ja vedät ihan omia ihmejuttujasi outoon suuntaan = Utsjoki-Kevo.

Meidän nuoruudenaikaisista vaatteista muistaakseni Pirremiinapa
        mainitsi paheksunnan. Minihameet joku mainitsi.
        Jotkut sanoivat minihameita roiskeläpiksi 60-luvulla.
        Elikkäs paheksuntaa on ollut eri sukupolvien välillä kautta aikain.

Kommentoin siihen 2,2 rivin tekstiisi yläpuolellani, en kaikkiin ketjussa olleisiin juttuihisi ja oikaisin siihen alle. Mene sinäkin lukemaan se ja käytä järkeä ja olisit tajunnut, jos olisit halunnut. Mutta ethän sinä.

Mitä hiton empatiantarvetta? Mitä sekoilet ja tunget joka väliin ja vedät ihan omia ihmejuttujasi outoon suuntaan = Utsjoki-Kevo.

Meidän nuoruudenaikaisista vaatteista muistaakseni Pirremiinapa
        mainitsi paheksunnan. Minihameet joku mainitsi.
        Jotkut sanoivat minihameita roiskeläpiksi 60-luvulla.
        Elikkäs paheksuntaa on ollut eri sukupolvien välillä kautta aikain.

Vastaa suoraan mitä nimimerkkiä yritin lätistää ja miksi?

• nakunatiivi
        maijuska22 kirjoitti:

paloma

Paloma itse esiinneellistä naista laittamalla hiljattain bikinikuvansa profiiliin.

• aamuistunto
        nakunatiivi kirjoitti:

Paloma itse esiinneellistä naista laittamalla hiljattain bikinikuvansa profiiliin.

Siilin uusin puskanikki.

• hmpff

Paloma, enpä osaa pitää näppini näköjään erossa :))

Tästähän voi olla monta mieltä, mutta tämä riisuutuminen (mikä on varmaankin jo 20-luvulla aloitettu, nostamalla hameenhelmoja) voi nähdä myös osana naisten vapaustaistelua. Mieti hippiaikojen rintsikoiden polttaminen... Mä näen siinä pientä uhmaa, naisella on oikeus paljastaa kehostaa mitä ikinä haluaa, koska se on HÄNEN kehonsa. Hän kantaa ylpeästi sen minkä luoja on luonut (tai mistä on maksanut kalliisti).

Enemmän näen että joku burkha esineellistää naisia.

• hmpff kirjoitti:

Tästähän voi olla monta mieltä, mutta tämä riisuutuminen (mikä on varmaankin jo 20-luvulla aloitettu, nostamalla hameenhelmoja) voi nähdä myös osana naisten vapaustaistelua. Mieti hippiaikojen rintsikoiden polttaminen... Mä näen siinä pientä uhmaa, naisella on oikeus paljastaa kehostaa mitä ikinä haluaa, koska se on HÄNEN kehonsa. Hän kantaa ylpeästi sen minkä luoja on luonut (tai mistä on maksanut kalliisti).

Raunch ei ole lähtöisin feminismistä tai siis ole naisten alkuunpanemaa itsensä esineellistämistä, vaan chauvinismin vastaisku naisasialiikkeelle, kuten Ariel Levy kirjoitti jo yli kymmenen vuotta sitten kirjassaan Female Chauvinist Pigs.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Female_Chauvinist_Pigs
        https://www.huffingtonpost.com/cheryl-wang/celebrity-raunch-culture-_b_6511570.html

• nakunatiivi kirjoitti:

:))
        Testasin vanhaa valokuvaa 1970-luvulta jonka olin ajatellut kansikuvaksi lukuun "Kirjeitä kotoa". Olin bikineissä suurimman osan vapaa-aikaani, kotiasuna. Vähän kuin verkkarit ja teepaita täällä koti-Suomessa, ero lämpötilassa n. 30 astetta. En olettanut kenenkään loukkaantuvan näystä. Miksi vapaa-ajan asu tai uimapuku kotiasuna kuumassa ilmastossa olisi esineellistämistä?

• hmpff kirjoitti:

Viittasin aiheeseen jo aloituksessani vuodelta 2007.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/4581754/milloin-annoimme-periksi

Raunch ei ole lähtöisin feminismistä tai siis ole naisten alkuunpanemaa itsensä esineellistämistä, vaan chauvinismin vastaisku naisasialiikkeelle, kuten Ariel Levy kirjoitti jo yli kymmenen vuotta sitten kirjassaan Female Chauvinist Pigs.
        https://www.huffingtonpost.com/cheryl-wang/celebrity-raunch-culture-_b_6511570.html

"Men hur coolt är det att vara en smart brud, göra om sin look à la Playboy och tro att hon har lurat alla snubbar och snubbinnor genom att få snabb kosing för ett utvik? Då har man nämligen inte lurat någon. Du tror att du har kontroll över din egen kropp, att du VILL flasha brösten för kamerorna, att du är stolt över dig själv och att du är världens största feminist för att du gick ut gymnasiet med toppbetyg. Vem tror du att du lurar? Du är fortfarande ett offer för patriarkatet. Denna "trend" är bara ännu ett sätt för män i toppositioner att tjäna storkovan medan du luras att tro att du minsann gör detta för att det är kul, eller för att du som heterosexuell tjej känner för att grovhångla med fem andra tjejer på krogen. Fatta då i stället att denna trend är ännu ett sätt att tillfredsställa mäns behov."
        https://www.expressen.se/nyheter/hedersomnamnande-barbie-med-kafka-under-armen/

• hmpff
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mutta jos luet noiden vähäpukeisten artistien syistä riisuutua, se idea siinä takana on ollut, että haluavat voimaannuttaa naisia. Joku muu on sittemmin päättänyt että se mitä sanovat, ei vastaa heidän tekoja.

Minä olen sen verran putkiaivoinen, että jos joku sanoo että minun tarkoitukseni on tämä, niin minä uskon sen. En kaivele että mitähän sä Oikeasti tarkoitit.

Ariel Levy kirjoitti yli kymmenen sitten. Kymmenen vuotta on pitkä aika... Hän saa tietysti olla jotain mieltä, ja niitäkin mielipiteitä tarvitaan tasaamaan ihmisiä. Ei huonoa ollenkaan. Ei se mikään totuus naisista silti ole, se on hänen näkemyksensä.

Tämä kohahduttavien artistien esiintymispuvut ovan silti mun mielestä vähän eri juttu, kuin jokapäiväiset urheilutrikoot mistä näkee pyllyn muoto.

• hmpff kirjoitti:

Mutta jos luet noiden vähäpukeisten artistien syistä riisuutua, se idea siinä takana on ollut, että haluavat voimaannuttaa naisia. Joku muu on sittemmin päättänyt että se mitä sanovat, ei vastaa heidän tekoja.

Minä olen sen verran putkiaivoinen, että jos joku sanoo että minun tarkoitukseni on tämä, niin minä uskon sen. En kaivele että mitähän sä Oikeasti tarkoitit.

Ariel Levy kirjoitti yli kymmenen sitten. Kymmenen vuotta on pitkä aika... Hän saa tietysti olla jotain mieltä, ja niitäkin mielipiteitä tarvitaan tasaamaan ihmisiä. Ei huonoa ollenkaan. Ei se mikään totuus naisista silti ole, se on hänen näkemyksensä.

Tämä kohahduttavien artistien esiintymispuvut ovan silti mun mielestä vähän eri juttu, kuin jokapäiväiset urheilutrikoot mistä näkee pyllyn muoto.

Nyt jos puhutaan esim. Cyrus Milesista tai muista kuuluisuuksista jotka ovat esitelleet synnytyselimiään julkisuudessa niin olet ehkä oikeassa, mutta se on taas eri asia kuin kardashianin klaanin pyllytrikooesittelyt, jotka ovat sataprosenttista kaupallisuutta ja yleensä koko hyperseksistinen naismuoti on tarkoitettu tienaamaan vain rahaa. Onneksi useimmat feministit ovat tehneet pesäeron raunch-kulttuuriin ja eivät esittele anatomiaansa halpahallistarojen rinnalla dollareista ja penneistä.

• naku.natiivi
        aamuistunto kirjoitti:

Siilin uusin puskanikki.

Huomenta.
        Korppisko se täällä kylvää luulonsiemeniään.

• aamuistunto kirjoitti:

Siilin uusin puskanikki.

Luulotautikos täällä oikein epidemiana vaivaa. Minä saan itselleni siitä että kiroitan tunnistettavalla nikillä, eihän se muutoin mitään vaikuta. Saan napsaista aina ja osua paremmin kuin tuntemattomana puskanikkinä.

• esille.siis
        Paloma.se.co kirjoitti:

:))
        Testasin vanhaa valokuvaa 1970-luvulta jonka olin ajatellut kansikuvaksi lukuun "Kirjeitä kotoa". Olin bikineissä suurimman osan vapaa-aikaani, kotiasuna. Vähän kuin verkkarit ja teepaita täällä koti-Suomessa, ero lämpötilassa n. 30 astetta. En olettanut kenenkään loukkaantuvan näystä. Miksi vapaa-ajan asu tai uimapuku kotiasuna kuumassa ilmastossa olisi esineellistämistä?

Vähän samaa on jos fitness-mallit laittavat bikinikuvansa profiiliin. Ei paljoakaan eroa kotibikineihin ;)

• esille.siis kirjoitti:

Vähän samaa on jos fitness-mallit laittavat bikinikuvansa profiiliin. Ei paljoakaan eroa kotibikineihin ;)

Ero on suuri kuin valtameri.
        En markkinoi kroppaani enkä elätä itseäni fitness-mallina.
        Logiikka ei taida olla vahva puolesi.

• Yritin muotoilla aloitukseni siten että saisin mahdollisimman monesta erilaisesta näkökulmasta mielipiteitä Arstilan artikkelista, mutta ei ainoastaan siitä, vaan pukeutumiskoodeista yleensäkin ja siitä mitä haluamme viestittää pukeutumisellamme. Koska me viestitämme aina, tietoisesti tai tiedostamatta. Sinä, korppis joka touhuilet mökilläsi verkkareissa ja kun lähdet kauppaan laitat vain takin päälle ja lenkkarit jalkaan viestität että oma mukavuutesi on sinulle tärkeämpää kuin kenenkään muiden mielipiteet. Se on ihan hyvä niin. Juhliisi pukeuduit toisin, tilanteen mukaan, viestittäen että olet muotitietoinen, pidät itsestäsi ja nautit huomiosta. Olet aikuinen ja varma itsestäsi ja olet löytänyt oman tyylisi, niinkuin suurin osa tähän kirjoittaneista aikuisista naisista.
      Melkein kaikki keskusteluun osallistuneet pukeutuvat tavalla johon on helppo samaistua. Suurin osa muistaa myös nuoruutensa ja miten minihameitamme paheksuttiin ja tiukkoja farkkujamme katsottiin kieroon. On totta että vanhemmat sukupolvet ovat aina suhtautuneet kriittisesti nuorempien pukeutumistyyleihin. Hippipukeutuminen ja rivokulttuuri molemmat ottivat (ottavat) selvää pesäeroa edellisistä sukupolvista, mutta eivät ole verrattavissa, koska nykyinen pyllyverkkari/persvakokulttuuri on taantumuksellista ja naista alentavaa ja halventavaa, mitä hippikulttuuri ei missään nimessä ollut. Minua harmittaisi paljon enemmän jos tyttäreni kulkisi pyllyverkkareissa kuin minihameessa siitä syystä että tuntisin itseni täysin epäonnistuneeksi vanhempana ei siis vaatevalinnan suhteen vaan että en ole pystynyt opettamaan lapselleni niitä arvoja, joita toivoisin hänen viestittävän pukeutumisellaankin. Onnekseni olen onnistunut paremmin kuin hyvin.
      Kaikille keskusteluun osaa ottaneille, nimiä sen enempää mainitsematta (jopa sinäkin moninikki joka toivoit minulle syöpää ja alzheimeria, koska kommenttisi toi niin kirkkaasti esille arvomaailman hataruuden ja moraalisen kompassisi puutteen) suurkiitos.

• p.leivonen

Tää menee nyt ohi aiheen, mutta silti kysyn, et kuinka kauan olet asunut ruotsissa?

• p.leivonen kirjoitti:

Tää menee nyt ohi aiheen, mutta silti kysyn, et kuinka kauan olet asunut ruotsissa?

Vuodesta '87. Muutin tosin pois Suomesta pysyvästi jo tammikuussa 1970. Miksi kysyt?

• aamuistunto

Aamuistunto on opettavainen. Muutama viesti palstan ketjuihin välillä 6.00 - 8.00 ja yksi moninikki paloi

• vhimsff

Millä tavoin esm itsekkyys tai uhriutuminen "näkyy" ihmisten pukeutumisissa
      - paljonhan noita sairastumis- ja kuolematoiveita välillä satelee kuus-seittenkymppistenkin niskaan -muotioikutko petti ja silleen anteeksiannettavia ja vaan ryysyistä kiinni?

• mimmimum-..mi

Lehti...siis ET-lehti toimi aika hölmösti ....minun mielestäni....Ensin puolustivat sananvapaudella Arstilaa....sitten pyysivät anteeksi Arstilan puolesta ja lopulta poistivat kolumnin...

• hömötiaiset

Pakko lähteä asioille, mutta jos jollakin on aikaa ja halua tehdä aloitus tuosta Tuomas Enbusken kolumnista, niin antaa palaa vaan :)

• Luettuani koko artikkelin en osannut mitenkään samaistua Tuomaksen kuvaan ikääntyvistä ihmisistä. Eihän mitään tuollaista stereotyyppiä ole olemassa. Me kaikki ikäännymme ja jotkut ikääntyvät viisikymmentäluvun arvoineen, jotkut seitsemänkymmentäluvun arvoineen. Ero on todella suuri.
        Onhan sitten nämä meidän kissaa silittävät, lapsenlapselle nuttua kutovat, kynttilöitä sytyttävät isoäitimme, jotka taitavat olla täälläkin enemmistöinä. Hyvä niin. Jätämme perinnöksi viisautta, lempeyttä, suvaitsevaisuutta ja joulutortun tuoksua. Tuomas ei taida tuntea yhtään tällaista. Vahinko, koska he ovat yhteiskuntamme kantava voima.

Luettuani koko artikkelin en osannut mitenkään samaistua Tuomaksen kuvaan ikääntyvistä ihmisistä. Eihän mitään tuollaista stereotyyppiä ole olemassa. Me kaikki ikäännymme ja jotkut ikääntyvät viisikymmentäluvun arvoineen, jotkut seitsemänkymmentäluvun arvoineen. Ero on todella suuri.
        Onhan sitten nämä meidän kissaa silittävät, lapsenlapselle nuttua kutovat, kynttilöitä sytyttävät isoäitimme, jotka taitavat olla täälläkin enemmistöinä. Hyvä niin. Jätämme perinnöksi viisautta, lempeyttä, suvaitsevaisuutta ja joulutortun tuoksua. Tuomas ei taida tuntea yhtään tällaista. Vahinko, koska he ovat yhteiskuntamme kantava voima.

Uskon, että sinun on vaikea samaistua suomalaisiin ikänsä täällä asuneisiin ikäisiisi. Lähdit nuorena pois Suomesta.
        Molemmat lapsesi syntyivät erilaisessa kulttuuriympäristössä. Kasvoit maailmankansalaiseksi.

Mielestäni Enbusken muisto teini-iän kiusaajista, suvun vanhemmista naisista oli huokean hyvä. Puhuttaessa kiusaajasulupolvesta syyttävä sormi
        osoittaa väistämättä ikäpolveamme.

Plus 60-vuotta palsta kirjoituksineen todistaa Embusken osuneen nappiin.

Uskon, että sinun on vaikea samaistua suomalaisiin ikänsä täällä asuneisiin ikäisiisi. Lähdit nuorena pois Suomesta.
        Molemmat lapsesi syntyivät erilaisessa kulttuuriympäristössä. Kasvoit maailmankansalaiseksi.

Mielestäni Enbusken muisto teini-iän kiusaajista, suvun vanhemmista naisista oli huokean hyvä. Puhuttaessa kiusaajasulupolvesta syyttävä sormi

Minusta Enbuske osoittaa sormeaan meitä edeltäneeseen sukupolveen. Eli siis meidän vanhempiimme
        Rakkaalta edesmenneeltä äidiltäni olisin voinut kuulla noita sanoja esim. kynämiehistä ja lapionheiluttajista, miten "oikean" miehen tulisi olla ja käyttäytyä, miten pukeutua ettei naapurit ihmettelisi, miten likapyykki pestään suljettujen ovien takana, miten ulospäin pitää aina osoittaa että kaikki on hyvin vaikka ei olisikaan. Minun kokemukseni pohjoismaisesta naisesta on että meidän arvopohjamme on huomattavasti erilainen kuin omien vanhempiemme; olemme paljon vähemmän sovinnaisia ja paljon enemmän suvaitsevaisempia.
        En ehkä pysty koskaan enää täysin samaistumaan esim. suomalaiseen ikätoveriini; liikaa vettä on virrannut siltojen ali. Mutta erot ovat enemmän yksilöllisiä kuin kategorisia.
        Tällä palstallakin meitä on moneen lähtöön: on lempeitä ja äksyjä, on sovittelevia ja on ärsyttäjiä. On vanhoillisia ja on progressiivisia. Kaikkea luojamme viiniköynnöksessä, kuten sanonta kuuluu.

• Reisitaskut

Olen arvostanut sinua tällä paltalla, kun olet puolustanut kotimaatasi ja sen kansalaisia, vaan kääntyikö kelkkasi kesäisistä vieraistasi? Sääli.

Minusta Enbuske osoittaa sormeaan meitä edeltäneeseen sukupolveen. Eli siis meidän vanhempiimme
        Rakkaalta edesmenneeltä äidiltäni olisin voinut kuulla noita sanoja esim. kynämiehistä ja lapionheiluttajista, miten "oikean" miehen tulisi olla ja käyttäytyä, miten pukeutua ettei naapurit ihmettelisi, miten likapyykki pestään suljettujen ovien takana, miten ulospäin pitää aina osoittaa että kaikki on hyvin vaikka ei olisikaan. Minun kokemukseni pohjoismaisesta naisesta on että meidän arvopohjamme on huomattavasti erilainen kuin omien vanhempiemme; olemme paljon vähemmän sovinnaisia ja paljon enemmän suvaitsevaisempia.
        En ehkä pysty koskaan enää täysin samaistumaan esim. suomalaiseen ikätoveriini; liikaa vettä on virrannut siltojen ali. Mutta erot ovat enemmän yksilöllisiä kuin kategorisia.
        Tällä palstallakin meitä on moneen lähtöön: on lempeitä ja äksyjä, on sovittelevia ja on ärsyttäjiä. On vanhoillisia ja on progressiivisia. Kaikkea luojamme viiniköynnöksessä, kuten sanonta kuuluu.

Enbuske kirjoitti juuri meidän sukupolvestamme. Ei hänen mummoistaan tai vaareistaan. Hän on 40-vuotias. Artsila voisi olla hänen äitinsä tai hänelle toruja ladellut tätinsä.

Enbuske kirjoitti juuri meidän sukupolvestamme. Ei hänen mummoistaan tai vaareistaan. Hän on 40-vuotias. Artsila voisi olla hänen äitinsä tai hänelle toruja ladellut tätinsä.

Enbuske kirjoitti itsestään ja omista naispuolisista sukulaisistaan.
        En menisi yleistämään. En ole samaa mieltä että meidän sukupolvemme naiset olisivat erityisen sovinnaisia tai ahdasmielisiä. Arstilan kolumni on vain hänen oma otantansa.

• Reisitaskut kirjoitti:

Olen arvostanut sinua tällä paltalla, kun olet puolustanut kotimaatasi ja sen kansalaisia, vaan kääntyikö kelkkasi kesäisistä vieraistasi? Sääli.

Ihminen kehittyy läpi elämänsä jos haluaa. Kun tapaa fase to face erilaisia ihmisiä oppii ymmärtämään heitä, kuten olen jo kertonut. Kirjoittelu näinkin ristiriitaisella palstalla ei anna oikeaa kuvaa ihmisistä. Koska viittasit Palomaan voin paljastaa, että hän on viehättävä ihminen ja rauhallinen keskustelija. Hän puhalsi raikkaan tuulahduksen populistiseen ajatusvirtaani.

Enbuske kirjoitti itsestään ja omista naispuolisista sukulaisistaan.
        En menisi yleistämään. En ole samaa mieltä että meidän sukupolvemme naiset olisivat erityisen sovinnaisia tai ahdasmielisiä. Arstilan kolumni on vain hänen oma otantansa.

No, kuten jo kirjoitin, sinun on vaikea samaistua Enbusken ajatuksiin minä samastuin hänen sukulaisnaisiin 😊

• Kolumnista tuli ensimmäiseksi ajatus. ´´Ei siis mitään hyvää ikäihmisissä.´´
      Provosointia? Ikärasismia?
      Mitä koulukiusaamisen vähenemiseen tulee, vaikka sitä ennen oli, siitä ei puhuttu, en muista kuulleeni edes termiä nuoruudessani, joten mistä se Tuomas sen tietää.
      Perustelua, faktaa kaipasin.
      Toki pitää muistaa, että kolumni on mielipide, ei faktatotuus.
      Toinen juttu, ´´juopottelu on vähentynyt sitten 90-luvun´´ sanoo hän. Voi ollakin, mutta minunkin poikani oli silloin jo yli 20.
      Joten mistä hän oikein ylipäätään puhuu. Keitä hän kehenkin vertaa.
      Minä muistan hyvin sen kamalan väännön äiten kanssa, kun sitten viimein sain ne farkut ja sen peruukkilakin. Kun ne äiten mielestä olivat kamalia.
      Niin se on aina ollut sukupolvesta toiseen ja tulee vissiin olemaan.
      Mitä noihin ilkeyksiin tulee, on turha yleistää. niin on monta mieltä, kuin henkilöäkin.
      Tuomas sanoo otsikossa, että ´´kun heitä kohdellaan yksilöinä´´ puhuessaan arvostuksesta.
      Kuitenkin koko kolumni on suurinpiirtein yleistämistä.

• Taikuritässä

Jäi paljon kysymyksiä Tuomaksen paasauksesta. Aika ärjysti yleisti.
        Voisiko joskus käyttää sana joskus. Jos joskus, niin eihän se ole sama kuin aina.
        Jotain totta on siinä, kun hän vertaa kasvatusmetodeja: tukistaminen, karttakepillä lyöminen, häpeäminen kellon alla käytävällä, nurkassa häpeäminen tai suun peseminen saippualla kansankynttilöidemme toimesta oli 50-luvulla mahdollista. Kasvatustiede taisi olla tuntematonta.
        Sodan jälkeen pikakurssitetut opettajat olivat palkattuja kokopäivätoimisia vaikuttajia. Paljolti perheet olivat mukana juonessa: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Onneksi kasvattajalle 80- ja 90-luku oli parempaa aikaa, ei helpompaa, mutta edellytti jo muutakin kuin ruokaa ja vaatteita. Olihan käytöstavat jo opeteltu.
        P.A. teksti on ,kuten joku kirjoitti, vain mielipide. Mutta valkoiset tennissukatkin jäivät elämään, jäävätkö nämä?
        Ei kaikkea käytöstä tarvitse diagnosoida, ei edes yrittää, vaan joku on yksinkertaisesti vihainen. Syystä miksi? Sitä pitäisi miettiä.
        Jos sanat loppuvat, vetäistään jokin lapuke ja kuvitellaan, et se on siin shit.
        Poistutaan paikalta kuin olisi tehty kikkareet toisen ovelle.
        Keittiödiagnosointi, mihin Tuomaskin syyllistyy on alle barin.
        Ei pidä vesittää asioita: pitää kysyä miksi. Niinhän lapsetkin puhumaan opittuaan kysyvät: miksi.
        Hyvä asia Tuomaksen kirjoituksessa on se, että mistä tietää millainen hänestä tulee aikanaan. Tämän moni kolumnisti unohtaa. Tämä inhimillistää, mikä on hyvä.
        Sitten sana, mistä on tullut klisee, on olla a r m o l l i n e n.
        Kaikki ymmärtänevät, mitä sillä tarkoitetaan. Jotenkin se vaan vetää maton tekstiltä...vai?

• Päivän pottavimpia uutisointeja kuten olet huomannut on vanheneminen ja sen yhteiskunnalle tuottamat ongelmat.

Luin eilen illalla hoitajan titityksen vanhain- ja eritoten dementiaa- ja alzerheimintautia sairastavien potilaiden vaarallisesta työympäristöstä.

Alkoholinkäytön lisääntyminen 65-vuotiaiden keskuudessa oli viikon yksi uutisoinneista

Artsilan kolumni puhalsi tulta vanhojen vaikeitten ihmisten nuotioon.

Nykyiset nuoret (25 - 35-vuotiaat) ovat suvaitsevampia kuin heitä vanhemmat sukupolvet.

Voisiko joskus käyttää sana joskus. Jos joskus, niin eihän se ole sama kuin aina.
        Jotain totta on siinä, kun hän vertaa kasvatusmetodeja: tukistaminen, karttakepillä lyöminen, häpeäminen kellon alla käytävällä, nurkassa häpeäminen tai suun peseminen saippualla kansankynttilöidemme toimesta oli 50-luvulla mahdollista. Kasvatustiede taisi olla tuntematonta.
        Sodan jälkeen pikakurssitetut opettajat olivat palkattuja kokopäivätoimisia vaikuttajia. Paljolti perheet olivat mukana juonessa: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. Onneksi kasvattajalle 80- ja 90-luku oli parempaa aikaa, ei helpompaa, mutta edellytti jo muutakin kuin ruokaa ja vaatteita. Olihan käytöstavat jo opeteltu.
        P.A. teksti on ,kuten joku kirjoitti, vain mielipide. Mutta valkoiset tennissukatkin jäivät elämään, jäävätkö nämä?
        Ei kaikkea käytöstä tarvitse diagnosoida, ei edes yrittää, vaan joku on yksinkertaisesti vihainen. Syystä miksi? Sitä pitäisi miettiä.
        Ei pidä vesittää asioita: pitää kysyä miksi. Niinhän lapsetkin puhumaan opittuaan kysyvät: miksi.
        Hyvä asia Tuomaksen kirjoituksessa on se, että mistä tietää millainen hänestä tulee aikanaan. Tämän moni kolumnisti unohtaa. Tämä inhimillistää, mikä on hyvä.
        Kaikki ymmärtänevät, mitä sillä tarkoitetaan. Jotenkin se vaan vetää maton tekstiltä...vai?

Tämän päivän vinkkelistä, kun katsoo, kamaluuksiakin oli noissa yleisesti hyväksytyissä kasvatusmenetelmissä.
        Hyvä, että ymmärrys on yleisesti ottaen parempi nykyään.
        Asioita pitäisi mielestäni aina peilata aikaansa.
        Ei tämä päivä ja 50-100 vuotta sitten ole verrattavissa keskenään.
        Elämän kuuluu mennä niin, että se kehittyy eteenpäin. Valitettavasti vain ihmisen henkinen kehitys on se, joka ei ota kehittyäkseen.
        Sitten käytetään aikaa johonkin näin hedelmättömään, kuin edellisten sukupolvien haukkumiseen.
        Sitähän se Tuomaskin teki, mistä syytti muita.
        tuo ´´olla armollinen´´ on lapsellista itsensä ylentämistä.

"Syystä miksi? Sitä pitäisi miettiä.
        Poistutaan paikalta kuin olisi tehty kikkareet toisen ovelle."

"Ei pidä vesittää asioita: pitää kysyä miksi. Niinhän lapsetkin puhumaan opittuaan kysyvät: miksi."

Niinpä, jäin miettimään oletko sisäistänyt itsellesi nämä kirjoittamasi lauseet?

• Taikuritässä

Odotinkin jo, milloin rupeat minua näykkimään, vaikka sinun ilkeään. keittiödiagnosointiin viittaan. Sinulta kun loppuu taidot kirjoittaa järkevästi rupeat heittelemään nimikkeitä, vaikka sinulla ei ole mitään pätevyyttä.
        Pyysin ylläpitoa poistamaan erään kommenttisi, mutta tyhmyyttään eivät sitä tehneet.
        Noki noki. Osaatko muuta kuin käydä kimppuuni kirjoitan miten harvoin tai vähän tahansa.
        Ilmeisesti tekstissäni on haastetta.

Korppis: et sinä minua tunne.

Päivän pottavimpia uutisointeja kuten olet huomannut on vanheneminen ja sen yhteiskunnalle tuottamat ongelmat.

Luin eilen illalla hoitajan titityksen vanhain- ja eritoten dementiaa- ja alzerheimintautia sairastavien potilaiden vaarallisesta työympäristöstä.

Alkoholinkäytön lisääntyminen 65-vuotiaiden keskuudessa oli viikon yksi uutisoinneista

Artsilan kolumni puhalsi tulta vanhojen vaikeitten ihmisten nuotioon.

Nykyiset nuoret (25 - 35-vuotiaat) ovat suvaitsevampia kuin heitä vanhemmat sukupolvet.

Yksi asia mikä minua tässä kyseisessa asiassa närästää on se, kun puhutaan nykyhetkestä ja ajasta n.50 vuotta tai vanhemmasta sitten.
        Keskustelussa on asioita, joista ennen ei ei puhuttu, ei ole mitään tilastoja, kuka kiusasi ketä, kuka oli kaappijuoppo, kuka nai ketä, yhteiskuntarakennekin oli sellainen, että vanhuksetkin meni siinä sivussa oli niitä sitten 1,2, tai kolme.
        Nykyään kaikki asiat levitellään netissä, ympäri maailmaa, ei ole tabuja.
        Jos Tuomas on kokenut sukulaisensa piilovittuilijoiksi, ei se tarkoita, että Sinun, minun ja hentun Liisankin sukulaiset niitä olisivat olleet.Meidänkin sukupolvemme oli suvaitsevampaa, kuin vanhenpiemme ja isovanhempiemme.
        Muistellaas vaan 60-lukua.

• eppu2 kirjoitti:

Yksi asia mikä minua tässä kyseisessa asiassa närästää on se, kun puhutaan nykyhetkestä ja ajasta n.50 vuotta tai vanhemmasta sitten.
        Keskustelussa on asioita, joista ennen ei ei puhuttu, ei ole mitään tilastoja, kuka kiusasi ketä, kuka oli kaappijuoppo, kuka nai ketä, yhteiskuntarakennekin oli sellainen, että vanhuksetkin meni siinä sivussa oli niitä sitten 1,2, tai kolme.
        Nykyään kaikki asiat levitellään netissä, ympäri maailmaa, ei ole tabuja.
        Jos Tuomas on kokenut sukulaisensa piilovittuilijoiksi, ei se tarkoita, että Sinun, minun ja hentun Liisankin sukulaiset niitä olisivat olleet.Meidänkin sukupolvemme oli suvaitsevampaa, kuin vanhenpiemme ja isovanhempiemme.
        Muistellaas vaan 60-lukua.

Täyttä asiaa, eppu2.

Odotinkin jo, milloin rupeat minua näykkimään, vaikka sinun ilkeään. keittiödiagnosointiin viittaan. Sinulta kun loppuu taidot kirjoittaa järkevästi rupeat heittelemään nimikkeitä, vaikka sinulla ei ole mitään pätevyyttä.
        Pyysin ylläpitoa poistamaan erään kommenttisi, mutta tyhmyyttään eivät sitä tehneet.
        Noki noki. Osaatko muuta kuin käydä kimppuuni kirjoitan miten harvoin tai vähän tahansa.
        Ilmeisesti tekstissäni on haastetta.

Korppis: et sinä minua tunne.

Pakko sanoa, että en ymmärrä mitä kirjoituksellasi tarkoitat.

Kysyin yhdessä ketjussa ketä ja miksi puolustit todellista törkyturpaa minua vastaan. Et vastannut.

Täyttä asiaa, eppu2.

Kiitos Paloma
        Olen joitain Enbusken kolumneja lukenut, en pidä hänen tyylistään, heittelee kaikkea ilkeää, ilman mitään perusteita.
        Väittää, että Altzheimerin tautia yli yli puolella, ei tiedä sen taudin esiintyvyydestä näköjään mitään.
        Selittää, kuinka ilkeät vanhukset lisääntyy, tunteeko hän koko maailman vanhukset, joka ikäluokassa on eri luontoisia ihmisiä.
        Tällaisia kun luetaan, tulee mieleen, ettei suotta puhuta siitä, että on hyvä, jos kansalaisilla olisi medialukutaitoa.

• Taikuritässä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Täyttä asiaa, eppu2.

Eikö T.E. muka osaa kettuilla tai kirjoittaa kettuilevasti. Eli kaikkea löytyy kautta aikain kaikista ikäryhmistä, tyyli vain muuttuu ts. tapa ilmaista.
        Uskallan väittää kuitenkin niin, että lapsi voi "kasvattaa" vanhempiaan.
        Moneen asiaan mihin 30-vuotiaana suhtautui kovinkin jyrkästi, muuttui parissa kymmenessä vuodessa loivemmaksi ajatteluksi. Ei kaikessa.
        Mietin, mitä hyötyä on kurkkia vanhaan pärekoriin enää?
        Vakava asia viime aikaisista uutisista on ollut häirintä. Mutta mietin myös sitä, että jos traumaattisista tapahtumista on aikaa, auttaako se näitä häirittyjä nyt,tämä uudelleen muistelu. Hyvää taas olisi, että toivon mukaan uskaltaa tänä päivänä älähtää, jos on ahdistellaan, mies tai nainen.
        Ahdistelijat joutuvat nyt julkiseen ryöpytykseen, varsinkin jos on asemaa, mitä voi käyttää hyväkseen. Opiksi tästä pitäisi ottaa niin, että tulisi mennä keskustelemaan poliisin kanssa heti ja nostaa syyte. Olen ihmetellyt, mikseivät ole menneet.

Eikö T.E. muka osaa kettuilla tai kirjoittaa kettuilevasti. Eli kaikkea löytyy kautta aikain kaikista ikäryhmistä, tyyli vain muuttuu ts. tapa ilmaista.
        Uskallan väittää kuitenkin niin, että lapsi voi "kasvattaa" vanhempiaan.
        Moneen asiaan mihin 30-vuotiaana suhtautui kovinkin jyrkästi, muuttui parissa kymmenessä vuodessa loivemmaksi ajatteluksi. Ei kaikessa.
        Mietin, mitä hyötyä on kurkkia vanhaan pärekoriin enää?
        Vakava asia viime aikaisista uutisista on ollut häirintä. Mutta mietin myös sitä, että jos traumaattisista tapahtumista on aikaa, auttaako se näitä häirittyjä nyt,tämä uudelleen muistelu. Hyvää taas olisi, että toivon mukaan uskaltaa tänä päivänä älähtää, jos on ahdistellaan, mies tai nainen.
        Ahdistelijat joutuvat nyt julkiseen ryöpytykseen, varsinkin jos on asemaa, mitä voi käyttää hyväkseen. Opiksi tästä pitäisi ottaa niin, että tulisi mennä keskustelemaan poliisin kanssa heti ja nostaa syyte. Olen ihmetellyt, mikseivät ole menneet.

Ihminen imee vaikutteita koko ikänsä. Sen mukaan itse muokkautuu.
        On rikkaus, että eri sukupolvet voisivat keskustella hyvässä rakentavassa hengessä.
        Tuollainen lyttääminen, kuin tuossa kolumnissa, saa minun niskakarvani pystyyn.
        Tuo mainitsemasi 30 vuoden virstanpylväs, lienee yleensäkin sellainen, jolloin ihmisen ajatusmaailma laajenee. Useimmilla on jo tapahtumia takana ja toiveet eteenpäin seljenneet.
        On hyvä, että epäkohtia nostetaan päivänvaloon. Tuo ahdisteluasia on hyvässä paikassa nyt tapetilla, koska yhteiskuntaamme on tullut erikulttuurisia miehiä, jotka ajattelevat eri tavalla naisista.
        Joskin on myös niin, että se minkä joku toinen kokee ahdisteluksi, toinen viittaa kintaalla.
        Jos minua joku vaikka tökkäisi yllättäen tissin päällä, huitaisisin laakin käteen ja käskisin sian painua lättiinsä.
        Asia muuttuisi toiseksi, jos käsiksi käytäysiin. (Siis esimerkkinä näin)

• hehehehee
        eppu2 kirjoitti:

Ihminen imee vaikutteita koko ikänsä. Sen mukaan itse muokkautuu.
        On rikkaus, että eri sukupolvet voisivat keskustella hyvässä rakentavassa hengessä.
        Tuollainen lyttääminen, kuin tuossa kolumnissa, saa minun niskakarvani pystyyn.
        Tuo mainitsemasi 30 vuoden virstanpylväs, lienee yleensäkin sellainen, jolloin ihmisen ajatusmaailma laajenee. Useimmilla on jo tapahtumia takana ja toiveet eteenpäin seljenneet.
        On hyvä, että epäkohtia nostetaan päivänvaloon. Tuo ahdisteluasia on hyvässä paikassa nyt tapetilla, koska yhteiskuntaamme on tullut erikulttuurisia miehiä, jotka ajattelevat eri tavalla naisista.
        Joskin on myös niin, että se minkä joku toinen kokee ahdisteluksi, toinen viittaa kintaalla.
        Jos minua joku vaikka tökkäisi yllättäen tissin päällä, huitaisisin laakin käteen ja käskisin sian painua lättiinsä.
        Asia muuttuisi toiseksi, jos käsiksi käytäysiin. (Siis esimerkkinä näin)

Helsingin Sanomat julkaisi tänään tutkimuksen, millaista käytöstä pidetään seksuaalisena häirintänä. Kyselyssä oli ollut mukana 7 Euroopan maata. Suomi myös.

Mikä on seksuaalista häirintää? Euroopan maissa tästä on erilaisia käsityksiä, kyselystä selviää – Suomessa kannattaa vältellä kaksi­mielisyyksiä, Tanskassa harvempi piti vitsejä häirintänä https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005445480.html

• hehehehee kirjoitti:

Helsingin Sanomat julkaisi tänään tutkimuksen, millaista käytöstä pidetään seksuaalisena häirintänä. Kyselyssä oli ollut mukana 7 Euroopan maata. Suomi myös.

Mikä on seksuaalista häirintää? Euroopan maissa tästä on erilaisia käsityksiä, kyselystä selviää – Suomessa kannattaa vältellä kaksi­mielisyyksiä, Tanskassa harvempi piti vitsejä häirintänä https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005445480.html

Niinpä, eroja on. Tulipahan mieleen, miten sitä enää voi edes tositarkoituksella tutustua vastakkaiseen sukupuoleen, kun kaikkea voidaan pitää seksuaalisena häirintänä.
        Muistui mieleen takavuosilta juttu, olikohan se Englannista, kun joku lapsi oli antanut pusun poskelle saman ikäiselle toiselle lapselle, haloo kulki läpi koko maailman.
        Mietin silloin, että minkähänlaiset traumat nuo lapsiparat saivatkaan loppuelämäkseen. Ja syy oli aikuisten,jotka seksualisoivat asian, jota lapselt ilmeisesti eivät edes ymmärtäneet.

• Erot olisivat olleet huomattavasti suurempia jos kyselyyn olisi valittu miehiä ja naisia ei-eurooppalaisista kulttuureista. Sukupolvien välillä on myös suuri mielipidejakautuma. Oliko se Suomessa kun nuori tyttö syytti pakolaispoikaa raiskausyrityksestä, kun poika silitti hänen tukkaansa?

• "Paloma.se.co"

No miten on tyttö?
        Mikä manner on pahin?
        -
        Toinen kysymys:
        Ahdistellanko poikia(Icke bög) ja jos, niin missä?
        -
        Lisä-kommentti:
        Saisiko lisää Bikini-kuvia?
        Lupaan hipelöidä niitä.

H.

• Ei minulla ole suurta mannertenvälistä kokemusta. Kysy niiltä jotka tietävät. Ei minua häirinnyt latinomiesten viheltelyt kun nuorena neitona kävelin kadulla, eikä pienet huutelutkaan, niin kauan kun ne eivät olleet loukkaavia. Jotkut olivat aika hauskoja, kuten "oiiiii mitkä kurvat ja minulla ei ole jarrut kunnossa" tai "jos keität yhtä hyvin kuin kävelet kutsu syömään" mutta tää oli puoli vuosisataa sitten ja ajat ja tavat ovat muuttuneet ja me niiden mukana. Viattomuuden aikaa.

Toiseen kysymykseen en osaa myöskään vastata. En ole luuhannut paikoissa missä ihmisiä ahdisteltaisiin, olivatpa he sitten poikia tai tyttöjä.

Lisää bikinikuvia ei tule, koska minua on syytelty itseni esineellisestämisestä. (onko toi edes sana?) Ja muissa bikinikuvissani minulla on komea nuori mies rinnallani.

• "Paloma.se.co"

Minulla alkaa kuitenkin olla vahva tunne että olet yksi niistä älykkäistä naisista.
        Naisista jotka ymmärtävät käpälöinnin ja kähmimisen aiheuttamien jäykkyyksien perimmäisen tarkoituksen ja merkityksen.
        Osaten nauttia niistä.
        Ymmärtäen että ei olekaan naisista kaikista ruminpien joukossa.
        Sekä että taitaa näköjään olla sitä pilkettäkin.

H.

• hömötiaiset

Minusta Tuomas Enbusken kirjoitus oli loistava. Kynänsä oli terävän kärkäs.
      Jotkut kirjoittivat hänen yleistäneen, mutta tämä lause tasoittaa sitä:
      "Vanhukset eivät tietenkään ole mikään yksittäinen ryhmä samanlaisia ihmisiä. Ihan samoin kuin Olli Immosen tai Palefacen arvoissa on eroja, on myös muissa ikäluokissa."

Minulla on omakohtaisia kokemuksia koulukiusaamisesta. Ei ollut samanlaisia vaatteita kuin muilla. Nimiteltiin rumasti, jätettiin ulkopuolelle.

Tyttäreni venähti pituutta 15-vuotiaana ja oli hoikkaakin hoikempi. Täti-ihmiset katsoivat oikeudekseen kommentoida hänen laihuuttaa: "Sinun pitää tyttö saada lihaa luiden päälle, jotta tissit kasvavat". Tuosta ei ole aikaa kun reilut kymmenen vuotta.
      Kyllä tytär sittemmin sai muodot, kun pituuskasvu loppui.

Näitä suorasuisia, töksäytteleviä täti-ihmisiä valitettavasti kohtaa lähes päivittäin. Uimahalleissa, kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa. Jolleivat he suoraan ojenna, niin ainakin kovaäänisesti puhutaan toisella, että kohde varmaan kuulee.

• de-meter

Enbuskemainen kirjoitus. Paikoin osuvaa havainnointia, paikoin provoa, paikoin rankkaa yleistystä - ja kuten joku sanoikin: kyseessä oli kolumni - ei mikään tutkielma - ja kirjoittaja on nelikymppinen julkkismies.

Kyllähän tuosta vähän sellainen viesti välittyy, että vanhat eivät saisi sanoa. Jos sanovat, annetaan diagnoosi: juoppo tai muistisairas - pitää ymmärtää. Ei ottaa täydestä ainakaan.

Pitäisikö sitten vetää se johtopäätös, että sukupolvien välinen kuilu on ylittämätön ? Eikö vuoropuhelua kannata edes yrittää ilman että siitä tulee kilpalaulantaa, oman paremmuuden esittelyä kuten Enbuskella nyt ?

• de-meter
        de-meter kirjoitti:

Enbuskemainen kirjoitus. Paikoin osuvaa havainnointia, paikoin provoa, paikoin rankkaa yleistystä - ja kuten joku sanoikin: kyseessä oli kolumni - ei mikään tutkielma - ja kirjoittaja on nelikymppinen julkkismies.

Kyllähän tuosta vähän sellainen viesti välittyy, että vanhat eivät saisi sanoa. Jos sanovat, annetaan diagnoosi: juoppo tai muistisairas - pitää ymmärtää. Ei ottaa täydestä ainakaan.

Pitäisikö sitten vetää se johtopäätös, että sukupolvien välinen kuilu on ylittämätön ? Eikö vuoropuhelua kannata edes yrittää ilman että siitä tulee kilpalaulantaa, oman paremmuuden esittelyä kuten Enbuskella nyt ?

Taisi tulla viesti väärään kohtaan. Enbusken kirjoitusta kommentoin, en edellistä "hömötiaiset"- nimimerkin vastausta...

• hömötiaiset

Enbuske kärjistää tietoisesti tyylilleen uskollisena. Minusta tuo Arstilan kolumni oli paljon pahempi. Sitähän T.E. lähinnä kritisoi.
        Hyvin hän kuitenkin toi esiin tapojen muuttumisen esim. lasten kurituksen suhteen. Terävästi senkin lasten pahoinpitelynä joka toki sitä olikin.
        Minusta on oikein, että he joilla on sana hallussaan avaavat toisenlaisia näkökantoja eivätkä hymistele.

Kaut'aikain on tyttöjen/naisten pukeutumista ruodittu. Milloin on talomaalia myyty tisseillä, milloin kaljaa vähäpukeisena saunanlauteilla. Noissa mainitsemissani mainoksissa mainostajaneitoset ovat kaiketi olleet naiskuvamuottiin sopivia, mutta liian paljastavia. Arstila arvosteli tavista, joka saattoi olla tunnistettavissa. Siinä hän teki virheen mielestäni. Hän olisi voinut ottaa ko. muodin puheeksi yleisellä tasolla eikä arvostelemalla yksittäisen henkilön koko kehoa ja mahdollista tulevaisuutta.

• hömötiaiset kirjoitti:

Enbuske kärjistää tietoisesti tyylilleen uskollisena. Minusta tuo Arstilan kolumni oli paljon pahempi. Sitähän T.E. lähinnä kritisoi.
        Hyvin hän kuitenkin toi esiin tapojen muuttumisen esim. lasten kurituksen suhteen. Terävästi senkin lasten pahoinpitelynä joka toki sitä olikin.
        Minusta on oikein, että he joilla on sana hallussaan avaavat toisenlaisia näkökantoja eivätkä hymistele.

Kaut'aikain on tyttöjen/naisten pukeutumista ruodittu. Milloin on talomaalia myyty tisseillä, milloin kaljaa vähäpukeisena saunanlauteilla. Noissa mainitsemissani mainoksissa mainostajaneitoset ovat kaiketi olleet naiskuvamuottiin sopivia, mutta liian paljastavia. Arstila arvosteli tavista, joka saattoi olla tunnistettavissa. Siinä hän teki virheen mielestäni. Hän olisi voinut ottaa ko. muodin puheeksi yleisellä tasolla eikä arvostelemalla yksittäisen henkilön koko kehoa ja mahdollista tulevaisuutta.

Toivonpa, että sinäkin osaisit soveltaa omia oppejasi omiin kirjoituksiisi.

Kun viimeksi kirjoitin palstakirjoittajalle samanlaisen palautteen kuin nyt sinulle sain haukkumiset palkakseni.

Annat hienoja ohjeita......mutta...

Lainaus tekstistäsi.

"Siinä hän teki virheen mielestäni. Hän olisi voinut ottaa ko. muodin puheeksi yleisellä tasolla eikä arvostelemalla yksittäisen henkilön koko kehoa ja mahdollista tulevaisuutta."

Osaat kirjoittaa hyvää suomen kieltä.
        Teitä on pari nimimerkkiä, jotka taitavat oikein kirjoittamisen. Minä en, en käytä oikolukua vaikka alkaa tuntumaan, että pitäisiköhän. Minulla on diagnosoitu konsonanttilukihäiriö, joka aiheuttaa sanasokeutta kirjoituksissani, puhuessani sitä ei huomaa siis face to face tilanteissa.

Osoitteletko sinä sormellasi ja mollaat tuntemattomia henkilöitä, joilla on esim. jokin ulkoisesti erottuva vamma?

Mietin......

• hömötiaiset

Toivonpa, että sinäkin osaisit soveltaa omia oppejasi omiin kirjoituksiisi.

Kun viimeksi kirjoitin palstakirjoittajalle samanlaisen palautteen kuin nyt sinulle sain haukkumiset palkakseni.

Annat hienoja ohjeita......mutta...

Lainaus tekstistäsi.

"Siinä hän teki virheen mielestäni. Hän olisi voinut ottaa ko. muodin puheeksi yleisellä tasolla eikä arvostelemalla yksittäisen henkilön koko kehoa ja mahdollista tulevaisuutta."

Osaat kirjoittaa hyvää suomen kieltä.
        Teitä on pari nimimerkkiä, jotka taitavat oikein kirjoittamisen. Minä en, en käytä oikolukua vaikka alkaa tuntumaan, että pitäisiköhän. Minulla on diagnosoitu konsonanttilukihäiriö, joka aiheuttaa sanasokeutta kirjoituksissani, puhuessani sitä ei huomaa siis face to face tilanteissa.

Osoitteletko sinä sormellasi ja mollaat tuntemattomia henkilöitä, joilla on esim. jokin ulkoisesti erottuva vamma?

Mietin......

Jäi vähän epäselväksi k-kirjailija pari sanomaasi:
        "Toivonpa, että sinäkin osaisit soveltaa omia oppejasi omiin kirjoituksiisi."
        Pyrin kirjoittamaan niin etten loukkaisi ketään yksilönä. Olen saanut jonkun kerran palautetta palstalla siitä, että yleistän. Minusta se on vaan rakentavampaa puhua yleisellä tasolla kuin kohdistaa johonkin. Varsinkin jos puhutaan negatiivisista asioista.

"Osoitteletko sinä sormellasi ja mollaat tuntemattomia henkilöitä, joilla on esim. jokin ulkoisesti erottuva vamma? "
        En osoittele enkä mollaa tuntemattomia enkä tuttuja erilaisuuden tai "vamman" takia. Päinvastoin, pyrin kannustamaan heitä ja menen aina hiekompien puolelle jos katson, että omat rahkeeni kestävät.

Kiitos k-kirjailija, että annoit kiitospalautetta tekstistäni, se lämmitti. Olen tehnyt työurani sanojen parissa ja tunnen usein, että kirjoitan liiankin "täydellistä" kieltä, enkä puhekieltä. Siinä olisi petraamista.

Jäin miettimään sitä, että luuletkohan minua joksikin toiseksi.

Nuo konsonanttivirheesi eivät minua haittaa kuten ei muidenkaan kirjoitusvirheet. Kirjailija Arja Tiainen on lukihäiriöinen ja se ei estä häntä kirjoittamasta.

Ai niin, ei ollut tarkoitus antaa ohjeita, vaan kirjoitin ihan omia ajatuksiani ja mietin sitä miten tuo Arstilan kirjoitus olisi vähemmän loukannut ketään.

• hömötiaiset kirjoitti:

Jäi vähän epäselväksi k-kirjailija pari sanomaasi:
        "Toivonpa, että sinäkin osaisit soveltaa omia oppejasi omiin kirjoituksiisi."
        Pyrin kirjoittamaan niin etten loukkaisi ketään yksilönä. Olen saanut jonkun kerran palautetta palstalla siitä, että yleistän. Minusta se on vaan rakentavampaa puhua yleisellä tasolla kuin kohdistaa johonkin. Varsinkin jos puhutaan negatiivisista asioista.

"Osoitteletko sinä sormellasi ja mollaat tuntemattomia henkilöitä, joilla on esim. jokin ulkoisesti erottuva vamma? "
        En osoittele enkä mollaa tuntemattomia enkä tuttuja erilaisuuden tai "vamman" takia. Päinvastoin, pyrin kannustamaan heitä ja menen aina hiekompien puolelle jos katson, että omat rahkeeni kestävät.

Kiitos k-kirjailija, että annoit kiitospalautetta tekstistäni, se lämmitti. Olen tehnyt työurani sanojen parissa ja tunnen usein, että kirjoitan liiankin "täydellistä" kieltä, enkä puhekieltä. Siinä olisi petraamista.

Jäin miettimään sitä, että luuletkohan minua joksikin toiseksi.

Nuo konsonanttivirheesi eivät minua haittaa kuten ei muidenkaan kirjoitusvirheet. Kirjailija Arja Tiainen on lukihäiriöinen ja se ei estä häntä kirjoittamasta.

Ai niin, ei ollut tarkoitus antaa ohjeita, vaan kirjoitin ihan omia ajatuksiani ja mietin sitä miten tuo Arstilan kirjoitus olisi vähemmän loukannut ketään.

hömötiaiset nimimerkillä kirjoittaa ilmeisesti joku muukin kuin sinä?

• Taikuritässä

Hömötiaiset. Noihin kahteen viimeiseen kappaleeseen kommentoin. Todella tökeröä ja sivistymätöntä käytöstä. En tiedä, malttaisinko pysyä hiljaa. Lienee niin, että kehoittaisin jättämään tyhmät kommentit kotisohvalle, jos sinnekään.
        Paloma kertoi nuoruuden ohihuuteluista.
        Pariisissa ensikertaa parikymppisenä käydessäni huomautus: bonbon sivusta tai kun nousin Modernin taiteen museon portaita vartija naksuttelut joka askelmaa noustessani, olivat hämmentävä kokemus ja siksipä ovat myös jääneet mieleen. Ei meillä noin suoraan miehet ilmaisseet tuntojaan tuohon aikaan.
        Ravintolassa parikymmentä vuotta myöhemmin taputus takapuolelle sai niskakarvat nousemaan ja ajattelutti, että mitäs mies kuvittelet, heijastat vain omaa itseriittoisuuttasi. Juurikin sen oman itseriittoisuuden mainostaminen ja tyrkyttäminen on kiusallinen tapa, oli muoto mikä hyvänsä. Eri tavoin suhtautuu, jos oma kumppani tekee niin. Sitten myöhemmin jollain risteilyllä vonkaaminen selityksin, että vaimo on vakavasti sairas, makuuhuoneessa ei tapahdu mitään jne. Olivathan ne suorasukaisia ehdotuksia, muttei niillä mitään vastakaikua puoleltani saanut, ei tehonnut. Saa jäykistellä mielin määrin ja miten vain. Nainenhan päättää, mihin hömelöön juttuun juuttuu, jos miehellä on puute ja kurjuus kotona. Kiusallista. Näissä esimerkeissä on kyse molempien käytöksestä, eivätkä ole mitään viranomaisjuttuja. Mutta sitten, jos vastapuoli olisi ollut työpaikaltani tms. aspekti olisi toinen. Kuka ottaa kuormasta?

• hömötiaiset

Ai, en ole huomannut. Ei konekaan herjannut, että olisi käytössä.

• hömötiaiset
        Taikuritässä kirjoitti:

Hömötiaiset. Noihin kahteen viimeiseen kappaleeseen kommentoin. Todella tökeröä ja sivistymätöntä käytöstä. En tiedä, malttaisinko pysyä hiljaa. Lienee niin, että kehoittaisin jättämään tyhmät kommentit kotisohvalle, jos sinnekään.
        Paloma kertoi nuoruuden ohihuuteluista.
        Pariisissa ensikertaa parikymppisenä käydessäni huomautus: bonbon sivusta tai kun nousin Modernin taiteen museon portaita vartija naksuttelut joka askelmaa noustessani, olivat hämmentävä kokemus ja siksipä ovat myös jääneet mieleen. Ei meillä noin suoraan miehet ilmaisseet tuntojaan tuohon aikaan.
        Ravintolassa parikymmentä vuotta myöhemmin taputus takapuolelle sai niskakarvat nousemaan ja ajattelutti, että mitäs mies kuvittelet, heijastat vain omaa itseriittoisuuttasi. Juurikin sen oman itseriittoisuuden mainostaminen ja tyrkyttäminen on kiusallinen tapa, oli muoto mikä hyvänsä. Eri tavoin suhtautuu, jos oma kumppani tekee niin. Sitten myöhemmin jollain risteilyllä vonkaaminen selityksin, että vaimo on vakavasti sairas, makuuhuoneessa ei tapahdu mitään jne. Olivathan ne suorasukaisia ehdotuksia, muttei niillä mitään vastakaikua puoleltani saanut, ei tehonnut. Saa jäykistellä mielin määrin ja miten vain. Nainenhan päättää, mihin hömelöön juttuun juuttuu, jos miehellä on puute ja kurjuus kotona. Kiusallista. Näissä esimerkeissä on kyse molempien käytöksestä, eivätkä ole mitään viranomaisjuttuja. Mutta sitten, jos vastapuoli olisi ollut työpaikaltani tms. aspekti olisi toinen. Kuka ottaa kuormasta?

Nuo maiskuttelut ja naksuttelut ovat saaneet minut myös raivoihini, varsinkin kun ne kohdistuivat tyttäreeni yhdessä kävellessämme. Kiedoin käteni tyttäreni hartoille ja sanoin maiskuttelijalle että tämä on MINUN tyttäreni ja katsoin vihaisesti. En sentään keskisormea näyttänyt.
        Hienostuneet käytöstavat puolin ja toisin soisin.

• hömötiaiset

Katsoin etsi-toiminnolla ja totta totisesti on sellainen nimimerkki kuin hömötiainen.
        Tässä ketjussa olen vain minä kirjoittanut ja siinä on tuo monikkomuoto.

• Taikuritässä

Olen odottanut, milloin rva Sininen tulee esiin: älä ole kilisevä helinäkeiju.
        Kirjoitus on asiallinen. Ei provo. Mutta tunsin piston syömmessäin, koska
        saatan estoitta laittaa helyjä mielin määrin (aitoja, allergikko) ei mauttomuuteen asti sentään..
        Vähemmän on enemmän - on kuin kärpäsen surinaa korvissani.
        Olisipa mielenkiintoista, jos Lenita, rva Sininen, P.A. ja T.E. olisivat keskustelemassa jossain ohjelmassa.......tai shit ei.

• hömötiaiset

Minäkin olen odottanut rva Sinisen esiintuloa. Heh, olisipa mielenkiintoinen keskustelu tuossa kokoonpanossa. Lenita oli hiljattain "Pitääkö olla huolissaan ohjelmassa". Parissa kohtaa hän ei ollut oikein keskustelun ytimessä. Puhui asian vierestä ja Jenni Pääskysaari oikaisi hänen sanomisiaan.

• hömötiaiset kirjoitti:

Ai, en ole huomannut. Ei konekaan herjannut, että olisi käytössä.

hömötiäiset
        11.11.2017 19:07
        Fase to face
        KommentoiIlmiannaJaa
        UUSI
        Taikuritässä
        11.11.2017 21:26
        Face to face katosi galaksiin...luin horoskooppiketjua, muttei siellä ennustetta moiselle...
        On vain yksi hömötiainen, eli sinä. Aloituskin joka on poistettu oli sinun tekemä.
        Kirjoitustaito ei välttämättä kerro ihmisen sivistyksestä.

• Taikuritässä

Sivusta: mitä yrität sanoa kirjoituksellasi?
        Hömötiaset - ei hömötiäiset

• hömötiaiset

hömötiäiset
        11.11.2017 19:07
        Fase to face
        KommentoiIlmiannaJaa
        UUSI
        Taikuritässä
        11.11.2017 21:26
        Face to face katosi galaksiin...luin horoskooppiketjua, muttei siellä ennustetta moiselle...
        On vain yksi hömötiainen, eli sinä. Aloituskin joka on poistettu oli sinun tekemä.
        Kirjoitustaito ei välttämättä kerro ihmisen sivistyksestä.

Nyt en todellakaan ymmärrä mitä tarkoitat? En ole ollut eilen koneella klo 19:07. En ole tehnyt ainuttakaan aloitusta.
        En tiedä Taikuritässä:n kirjoituksista. En lue kaikkea.
        Outoa, että arvostelet minun sivistystäni.
        Voisitko selventää mitä tarkoitat ja miten nuo päivämäärät, kellonajat ja nimet liittyvät minun sivistykseeni?

• Taikuritässä

En ole minäkään tehnyt aloitusta saati poistoa. Tuolla on toinen ketju, mistä on poistettu 18 kommenttia. Sinne kirjoitinkin, että poistajan puukkarien pitäisi tulla näkyviin, niin tiedettäisiin, että kuka noin tekee.
        Yhden korppiksen kommentin olisin halunut pois, kun hän teki keittiö diagnoosejaan, mistä mainitsin tässä ketjussa.

• hömötiaiset

Outoa ne poistot. Tästä ketjusta on ainakin poistetu laittamani linkki T.E.:n kolumniin.
        Outoja tapahtuu ja luulottelua on ollut. Olikos eilen, kun "siilenämää" -nimimerkin teksteiksi laitettiin useita eri nimimerkkejä.

En oikein pidä siitä, että minuun kohdistetaan arvostelua, koska itse vältän palstan hekilöihin kohdistuvaa arvostelua.

• hömötiaiset
        hömötiaiset kirjoitti:

Outoa ne poistot. Tästä ketjusta on ainakin poistetu laittamani linkki T.E.:n kolumniin.
        Outoja tapahtuu ja luulottelua on ollut. Olikos eilen, kun "siilenämää" -nimimerkin teksteiksi laitettiin useita eri nimimerkkejä.

En oikein pidä siitä, että minuun kohdistetaan arvostelua, koska itse vältän palstan hekilöihin kohdistuvaa arvostelua.

Sori virheet. En jaksa korjata.

En ole minäkään tehnyt aloitusta saati poistoa. Tuolla on toinen ketju, mistä on poistettu 18 kommenttia. Sinne kirjoitinkin, että poistajan puukkarien pitäisi tulla näkyviin, niin tiedettäisiin, että kuka noin tekee.
        Yhden korppiksen kommentin olisin halunut pois, kun hän teki keittiö diagnoosejaan, mistä mainitsin tässä ketjussa.

Laitatko kopion sanojesi paikkansa pitävyyden merkiksi ja jotta tiedän mitä olen analysoinut, kiitos

• hömötiaiset kirjoitti:

Nyt en todellakaan ymmärrä mitä tarkoitat? En ole ollut eilen koneella klo 19:07. En ole tehnyt ainuttakaan aloitusta.
        En tiedä Taikuritässä:n kirjoituksista. En lue kaikkea.
        Outoa, että arvostelet minun sivistystäni.
        Voisitko selventää mitä tarkoitat ja miten nuo päivämäärät, kellonajat ja nimet liittyvät minun sivistykseeni?

Liitit linkin Enbusken kirjoitukseen. Luin ja kommentoin. Kirjoitin sinulle, että tekisit uuden aloituksen aiheesta. Vastasit, että et osaa vetää ketjua ja aijoit lähteä ostoksille tjs. Nuo kommenttimmehan ovat poistuneet.

Kun palasin koneelle luin aloituksen "myötähäpeästä" ja aloittaja oli nimimerkki hömötiaiset. Olin äimänä, aloitushan käsitteli jälleen kerran minun kirjoitusvirheitä ei Enbusken linkkiä.

Täällähän kirjoittaa nyt enkä yksi tai kaksi pannaan haisemaan tyyppiä, mutta ikävä kyllä höplästä vedettävät tulevat innolla mukaan. Kommentoin aloitusta itsekin, sillä kirjoitusvirheet toistuivat näissä minun kirjoitusvirheitä arvostelevissä kommenteissä. Vetäjä sai tarpeekseen. Ketju poistui.

Rekkaantuneita arvostellaan rekkaantumisesta, mutta se on yksi tapa suojata selusta. Nimissämme ei voi kuka vaan kirjoittaa. Rekkaantumattomien nikkien väärinkäyttö on yleistä. Minun rekisteröityä nimimerkkiä käytti joku väärin muutama viikko sitten se jopa ilmestyi sinisenä viestiketjuun. Otin yhteyttä ylläpitoon ja jätin selvityspyynnön nimimerkkini väärinkäytöstä. Viestini on vihdoin noteerattu. Odotan minkalaisen selvityksen saan.

Eli kun kirjoitamme tänne kannattaa välillä vilkaista aloituksia silloin ei tarvitse perään huutaa syyttömyyttään. Kannattaa tarttua nimimerkin väärinkäyttöön heti eikä sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut.

Minua on turha syyttää mistään, minun kommenttini perustuu palstalla luettavissa oleviin/olleisiin kommentteihin. Kyseiset hömötiaiset nimimerkin kommentit eivät olleet sivistyneen ihmisen kommentteja. Hän kuka lie, joka ne kirjoitti ei ikinä paljasta itseään.

Ota se vanha nikkisi käyttöön, sitähän ei kukaan ole tainnut väärinkäyttää.

• hömötiaiset

Liitit linkin Enbusken kirjoitukseen. Luin ja kommentoin. Kirjoitin sinulle, että tekisit uuden aloituksen aiheesta. Vastasit, että et osaa vetää ketjua ja aijoit lähteä ostoksille tjs. Nuo kommenttimmehan ovat poistuneet.

Kun palasin koneelle luin aloituksen "myötähäpeästä" ja aloittaja oli nimimerkki hömötiaiset. Olin äimänä, aloitushan käsitteli jälleen kerran minun kirjoitusvirheitä ei Enbusken linkkiä.

Täällähän kirjoittaa nyt enkä yksi tai kaksi pannaan haisemaan tyyppiä, mutta ikävä kyllä höplästä vedettävät tulevat innolla mukaan. Kommentoin aloitusta itsekin, sillä kirjoitusvirheet toistuivat näissä minun kirjoitusvirheitä arvostelevissä kommenteissä. Vetäjä sai tarpeekseen. Ketju poistui.

Rekkaantuneita arvostellaan rekkaantumisesta, mutta se on yksi tapa suojata selusta. Nimissämme ei voi kuka vaan kirjoittaa. Rekkaantumattomien nikkien väärinkäyttö on yleistä. Minun rekisteröityä nimimerkkiä käytti joku väärin muutama viikko sitten se jopa ilmestyi sinisenä viestiketjuun. Otin yhteyttä ylläpitoon ja jätin selvityspyynnön nimimerkkini väärinkäytöstä. Viestini on vihdoin noteerattu. Odotan minkalaisen selvityksen saan.

Eli kun kirjoitamme tänne kannattaa välillä vilkaista aloituksia silloin ei tarvitse perään huutaa syyttömyyttään. Kannattaa tarttua nimimerkin väärinkäyttöön heti eikä sen jälkeen kun vahinko on tapahtunut.

Minua on turha syyttää mistään, minun kommenttini perustuu palstalla luettavissa oleviin/olleisiin kommentteihin. Kyseiset hömötiaiset nimimerkin kommentit eivät olleet sivistyneen ihmisen kommentteja. Hän kuka lie, joka ne kirjoitti ei ikinä paljasta itseään.

Ota se vanha nikkisi käyttöön, sitähän ei kukaan ole tainnut väärinkäyttää.

En ole nähnyt tuota hömötiÄiset kirjoitusta. En ole aloituksia tehnyt.
        Minä en ole sinua syyttänyt. Kysyin miten nuo kopioimasi tekstit, päivämäärät ja kellonajat liittyvät sivistyneisyyteeni.

En lähde tällaiseen mukaan ollenkaan.

• hömötiaiset kirjoitti:

En ole nähnyt tuota hömötiÄiset kirjoitusta. En ole aloituksia tehnyt.
        Minä en ole sinua syyttänyt. Kysyin miten nuo kopioimasi tekstit, päivämäärät ja kellonajat liittyvät sivistyneisyyteeni.

En lähde tällaiseen mukaan ollenkaan.

Asia harvinaisen selvä.

Vielä kun nimimerkki taikuriässä perustelisi syytöksensä, mutta pitänee kai tyytyä lukemaan hänen syytöksiään ilman todisteita.

Asia harvinaisen selvä.

Vielä kun nimimerkki taikuriässä perustelisi syytöksensä, mutta pitänee kai tyytyä lukemaan hänen syytöksiään ilman todisteita.

Jännitys tihenee, juoni tiivistyy.
        Elikkä "hömötiaiset" joka teki eilen aloituksen korppiksen kirjoitusvirheistä (face-to-face-ketju joka sitten aiheellisesti poistettiin, kiitos ylläpidon) ei ole sama "hömötiaiset" joka kirjoittaa tässä ketjussa ja joka ei halua loukata kommenteillaan ketään? Ok, asia selvä minullekin.
        Muuten tuo lillukanvarsissa roikkuminen ja toisten kirjoitusvirheisiin takertuminen ja niistä numeroa tekeminen on täysin ala-arvoista ja pikkusieluista käyttäytymistä mukamas aikuisilta ihmisiltä.
        Minulla on copyright myös typoihini. :))

Elikkä "hömötiaiset" joka teki eilen aloituksen korppiksen kirjoitusvirheistä (face-to-face-ketju joka sitten aiheellisesti poistettiin, kiitos ylläpidon) ei ole sama "hömötiaiset" joka kirjoittaa tässä ketjussa ja joka ei halua loukata kommenteillaan ketään? Ok, asia selvä minullekin.
        Muuten tuo lillukanvarsissa roikkuminen ja toisten kirjoitusvirheisiin takertuminen ja niistä numeroa tekeminen on täysin ala-arvoista ja pikkusieluista käyttäytymistä mukamas aikuisilta ihmisiltä.

Se ketju päättyi nolosti, moittijoiden tekemiin kirjoituvirheisiin, joita joutuivat oikomaan ja nolona ilmoittivat lähtevänsä muihin hommiin ja jättivät lapiot ja hiekkalaatikon pyh...happamia ; )

Se ketju päättyi nolosti, moittijoiden tekemiin kirjoituvirheisiin, joita joutuivat oikomaan ja nolona ilmoittivat lähtevänsä muihin hommiin ja jättivät lapiot ja hiekkalaatikon pyh...happamia ; )

Ps. En ole uskaltanut ottaa osaa mennäporvooseen nimimerkin matkustusketjuun koska sen aloittajan ketjusta lähti nämä minun mollausketjut liikkeelle. Nyt kävin kommentoimassa sinun Turkki kirjoitustasi. Luin taas syytöksiä, että olisin poistattanut viestejä, mutta sormi suunnattu tahallaan minuun, että oikea syyllinen saisi olla rauhassa.

• hömötiaiset
        Paloma.se.co kirjoitti:

Valitettavasti olin niin sinisilmäinen, että ilmoitin poistumisestani ja joku halusi leikkiä nimimerkilläni. Se on harmillista. Hautaan tämän nimimerkkini nyt, joten se on kenen tahansa käytössä ja leikki jatkukoon jos niin haluavat.

• hehehehee
        hömötiaiset kirjoitti:

Valitettavasti olin niin sinisilmäinen, että ilmoitin poistumisestani ja joku halusi leikkiä nimimerkilläni. Se on harmillista. Hautaan tämän nimimerkkini nyt, joten se on kenen tahansa käytössä ja leikki jatkukoon jos niin haluavat.

Minunkin nimimerkkiäni joku minua paljon verbaalisesti lahjakkaampi lainasi siihen ketjuun ja kävinkin kehumassa lainaajan lahjakkuutta siellä. Olen ruskeasilmäinen. Olen imarreltu, että nimimerkkini kelpaa lainattavaksi hehehehee
        Jännitystä palstakytille, kun saavat herkulepoirotella, että kirjoittiko hehehehee-ensimmäinen vai hehehehee-toinen taikka hehehehee-kolmas vaiko Tsau:Friidu buahhahhahhaa
        Sitä luulotteluhourailuahan tällä palstalla on ollut ammoisista ajoista ja sehän tulee jatkumaan hamaan tuomiopäivään asti hehehehee

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito eikä sekään ole kovin tärkeää hehehehee

• kateus.on.kavalaa
        hehehehee kirjoitti:

Minunkin nimimerkkiäni joku minua paljon verbaalisesti lahjakkaampi lainasi siihen ketjuun ja kävinkin kehumassa lainaajan lahjakkuutta siellä. Olen ruskeasilmäinen. Olen imarreltu, että nimimerkkini kelpaa lainattavaksi hehehehee
        Jännitystä palstakytille, kun saavat herkulepoirotella, että kirjoittiko hehehehee-ensimmäinen vai hehehehee-toinen taikka hehehehee-kolmas vaiko Tsau:Friidu buahhahhahhaa
        Sitä luulotteluhourailuahan tällä palstalla on ollut ammoisista ajoista ja sehän tulee jatkumaan hamaan tuomiopäivään asti hehehehee

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito eikä sekään ole kovin tärkeää hehehehee

Korppis teki ite sen aloituksen. On pirun kateellinen kaikille jotka osaavat kirjoittaa. Halusi linkittää siihen kuuluisuuksien lukihäiriöit.
        Poistatti ketjun, kun hunkki kommentoi et vammalla saisi leuhkia vaan käyttää oikolukuohjelmaa.
        Korppis on yrittänyt savustaa Taikuritässää ja Kylmätotuutta jo pitemmän aikaa. JOten älä välitä hömötintti, korppis haluaa et siitä puhutaan.

• Taikuritässä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Huvittavaahan se on, jos kirjoittaa jotkut sanat niin pieleen, varsinkin jos yrittää tehdä vaikutuksen.. Huumorilla siihen kuittaan, koska meille kaikille tulee kirjoitusvirheitä. Jos jokin ei synkkaa ei se skynkkaakaan. Jos sinä leimaat aina muiden naurun pilkaksi ja sitten muka huvitut oikeassa paikassa itse. Pah. Etkö ole oppinut, että ihmisillä on erilainen huumorintaju. Puolustamisen ei pitäisi olla puolueellista. Minä en taas kestä sitä, kun joku mummo tai pappa kiipeää kaapin päälle ja rupeaa sieltä arvostelemaan.
        Ala-arvoista sinulta on se alentuva asenne, se-muka-tiedän-kaiken-ja tiedän-paremmin ja siinä Isohoo sitten lapsellisuuttaan liehittelemässä, soittamassa 3. tai 4. viulua tosi helpoin nuotein lapsellisen laskelmoidusti.
        Kuvitteletteko, ettei noiden liikkeiden lävitse näe.

Juu. Savunhajua on ollut kauan. Mutta onneksi on uusia selvänäköisiä kirjoittajia, joita ei hämätä.
        Arvo vois laittaa lisää kivaa, kun niin kaamostuttaa.

• kulddyyrilyyli
        Taikuritässä kirjoitti:

Huvittavaahan se on, jos kirjoittaa jotkut sanat niin pieleen, varsinkin jos yrittää tehdä vaikutuksen.. Huumorilla siihen kuittaan, koska meille kaikille tulee kirjoitusvirheitä. Jos jokin ei synkkaa ei se skynkkaakaan. Jos sinä leimaat aina muiden naurun pilkaksi ja sitten muka huvitut oikeassa paikassa itse. Pah. Etkö ole oppinut, että ihmisillä on erilainen huumorintaju. Puolustamisen ei pitäisi olla puolueellista. Minä en taas kestä sitä, kun joku mummo tai pappa kiipeää kaapin päälle ja rupeaa sieltä arvostelemaan.
        Ala-arvoista sinulta on se alentuva asenne, se-muka-tiedän-kaiken-ja tiedän-paremmin ja siinä Isohoo sitten lapsellisuuttaan liehittelemässä, soittamassa 3. tai 4. viulua tosi helpoin nuotein lapsellisen laskelmoidusti.

Juu. Savunhajua on ollut kauan. Mutta onneksi on uusia selvänäköisiä kirjoittajia, joita ei hämätä.

Nyt menit asian ytimeen. Hunkki tosiaan käyttää sitä lapsellista korttia, sinä olet niin älykäs ja mummo lakoo :))))))
        Tuo Paloman ivallisuus myötäillessään korppista on niiiiiin ilmiselvää.
        Mikäpä hänessä, pylly poiis tyynylt.

• kateus.on.kavalaa kirjoitti:

Korppis teki ite sen aloituksen. On pirun kateellinen kaikille jotka osaavat kirjoittaa. Halusi linkittää siihen kuuluisuuksien lukihäiriöit.
        Poistatti ketjun, kun hunkki kommentoi et vammalla saisi leuhkia vaan käyttää oikolukuohjelmaa.
        Korppis on yrittänyt savustaa Taikuritässää ja Kylmätotuutta jo pitemmän aikaa. JOten älä välitä hömötintti, korppis haluaa et siitä puhutaan.

Huomenta@

Tämä on juuri tätä, josta hekottelija kirjoitti.

Sinulle kateellinen sopii tämä vanha runoni pätkä. Katkera olet ja vääriä valoja vannot.

Kateus kalvaa katkeran mieltä,
        kauneuden katkera raivaa tieltä.
        Onnellinen on suolaa katkeran haavoihin,
        katkera syyllistyy kateuden kaavoihin.
        Katkera pukeutuu kateuden viittaan
        on ilkeä, häijy ei muista lain piittaa.

Mandi

Kirjoitin tämän runon pätkän joskus kun aloitin kirjoittamisen palstalla ja ihmetelin miten väärin bloggailuni kerta kerran jälkeen tulkittiin. Minähän kerron vain tavan elämästäni. Elämästäni, joka on ollut sitä sun tätä ja välillä up and down, iloa ja surua. Sitä samaa kuin muillakin tähän ikään matkanneilla.

"Minä en taas kestä sitä, kun joku mummo tai pappa kiipeää kaapin päälle ja rupeaa sieltä arvostelemaan." kirjoitit.

Huvittaahan se kun .........ja yrittää tehdä vaikutuksen.

En ajattele kuten sinä. Mietin vaan miten voi kokea alemmuutta/ ylemmyyttä jos ei tunne toista ja miten se vaikuttaa psyykkeen. Kirjoitit koet ärtymyksen. Ärtymys on mielentila ja jos koet ja näe asioita kuten kirjoitit olisiko pareen, että kirjoittelisit Arvon sinun ajatuksiesi kanssa samanhenkisiin ketjuihin.

Ei ole mielestäni pätkääkään huvittavaa. Kaikille tulee typoja ja kaikki eivät viitsi käyttää oikolukuohjelmia, koska eivät katso sitä tarpeelliseksi. Oikeinkirjoitus ja kielellinen täydellisyys eivät ole mikään tavoite suurimmalle osalle kirjoittajista.
        Lukihäiriöön olen törmännyt pitkän työelämäni aikana moneen otteeseen ja jopa lähisuvussa sitä on esiintynyt lievässä muodossa. Se ei naurata minua, kun tulee mieleen miten lapset, nuoret ja aikuisetkin kamppailevat tämän ongelman kanssa. Toisen ihmisen kirjoitusvirheisiin puuttuminen on edelleenkin mielestäni lapsellista ja halpaa huvia.
        Puolustan korppista, koska tunnen hänet ja olen tavannut hänet ja hän on ystäväni. Voin silti olla eri mieltä ja tuoda esiin eroavan mielipiteeni, mutta välillemme on muodostunut toistaan kunnioittava oikea ystävyys joka perustuu todellisuuteen, ei kuviteltuihin tai oletettuihin ominaisuuksiin toisen persoonassa.
        Mikä mielestäni on aivan tarpeetonta on tämä ainainen henkilökohtaisuuksiin meneminen. En ole koskaan aikaisemmin tieten tahtoen seurannut tätä piilosilla-leikkiä (now you see me, now you don't) koska sillä ei ole edes viihteellistä arvoa minulle mutta nyt olen vakuuttunut siitä että täällä on jengiä jotka kokevat itsensä nokkeliksi kun osaavat välillä heittää kiven ja piiloittaa käden. Vapaa-ajankodin pihalla voisi kuvitella tuollaista lapsellista toisten kiusaamista,

• lastu.lainehilla

Huomenta@

Tämä on juuri tätä, josta hekottelija kirjoitti.

Sinulle kateellinen sopii tämä vanha runoni pätkä. Katkera olet ja vääriä valoja vannot.

Kateus kalvaa katkeran mieltä,
        kauneuden katkera raivaa tieltä.
        Onnellinen on suolaa katkeran haavoihin,
        katkera syyllistyy kateuden kaavoihin.
        Katkera pukeutuu kateuden viittaan
        on ilkeä, häijy ei muista lain piittaa.

Mandi

Kirjoitin tämän runon pätkän joskus kun aloitin kirjoittamisen palstalla ja ihmetelin miten väärin bloggailuni kerta kerran jälkeen tulkittiin. Minähän kerron vain tavan elämästäni. Elämästäni, joka on ollut sitä sun tätä ja välillä up and down, iloa ja surua. Sitä samaa kuin muillakin tähän ikään matkanneilla.

Osu ja uppos. Pitäisikö sun tehä tuolle kateudelle ja katkeruudelle jottain?

• Taikuritässä

"Minä en taas kestä sitä, kun joku mummo tai pappa kiipeää kaapin päälle ja rupeaa sieltä arvostelemaan." kirjoitit.

Huvittaahan se kun .........ja yrittää tehdä vaikutuksen.

En ajattele kuten sinä. Mietin vaan miten voi kokea alemmuutta/ ylemmyyttä jos ei tunne toista ja miten se vaikuttaa psyykkeen. Kirjoitit koet ärtymyksen. Ärtymys on mielentila ja jos koet ja näe asioita kuten kirjoitit olisiko pareen, että kirjoittelisit Arvon sinun ajatuksiesi kanssa samanhenkisiin ketjuihin.

Väärin: en ole ainut joka ajattelee tavallani.
        Yllätys: en minä siirry muualle, turha luulo. Kirjoitan juuri niihin ketjuihin, mitkä minua huvittaa ja niin odotan muidenkin tekevän. Oik
        Ein haluan yllyttää omiin ajatuksiin, vaikka lunta tulisi tupaan tai notski käryää jossain. Pah. Ja Arvoon viittaan malliesimerkkinä henkilöstä, joka osaa ottaa leppoisasti, mutta jolla on mielipiteitäkin. Mutta ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia.

• Minä palaisin vielä hetkeksi tuohon esineellistämiseen.
      Riisutulla tai vain osittain verhotulla naisvartalolla on myyty vaikka mitä ja nytkin esim. kansainväliset huippumallit ansaitsevat huimaavia summia esittelemällä vaatteita ja meikkejä ja aina on ja todennäköisesti tulee olemaan naisia ja nuoria neitoja jotka ymmärtävät fyysisen kauneuden, nuoruuden ja sexappealin kaupallisen arvon ja omat mahdollisuutensa ansaita paljon rahaa ennenkuin ulkonäkö on rapistunut ja siihen mennessä viisaat tytöt ovat jo tehneet sijoituksensa joko rikkaaseen aviomieheen tai sitten mieluummin kiinteistöihin, osakkeihin, veroparatiisiyhtiöihin. Tämä on vain osa patriarkallista hegemoniaa ja eriarvoistaa naiset ikähaitarin ja ulkomuodon perusteella. Me joko menemme siihen mukaan ja hyväksymme että kroppamme ovat osa sitä "pakkaa joka meille on jaettu syntymässä" tai sitten tehdä pesäeron patriarkallisesta hegemoniasta, hyväksyä itsemme sellaisena kuin olemme ja kieltäytyä pelaamasta huonoilla korteilla.
      Arstilan virhe oli puhua "suomalais-ugrilaisesta" vartalotyypistä ikäänkuin vartalomme ja raajojemme mittasuhteet jotenkin jakaisivat meidät eri kasteihin. Oletan, en tiedä, että Rva. Arstila ei ole suomalais-ugrilainen itse.
      Mitä tulee Enbusken kolumniin niin se on taas reaktio Arstilan kolumniin ja sinänänsä pitkälti provoa.

• "Paloma.se.co"

Minulla alkaa kuitenkin olla vahva tunne että olet yksi niistä älykkäistä naisista.
        Naisista jotka ymmärtävät käpälöinnin ja kähmimisen aiheuttamien jäykkyyksien perimmäisen tarkoituksen ja merkityksen.
        Osaten nauttia niistä.
        Ymmärtäen että ei olekaan naisista kaikista ruminpien joukossa.
        Sekä että taitaa näköjään olla sitä pilkettäkin.

H.

• kysynn

Ketäs nyt maailma ahdistaa - tälläkin alueella on välillä ajoittain puukot heiluneet ja pyssyt paukkuneet.... vammaisille ja sairastuneillekaan ikänäs minkäänlaista rauhaa suotu.

• Taikuritässä

Eihän Paloma täällä mitään suoriteta. En oikein pidä siitä jos sitten loppupeleissä ilkeilyn jälkeen heitetään lukihäiriökortti pöytään. Tuo kirjoituksesi on liian likinäköistä ja peset käsiä kuin Pilatus. Et ole tasapuolinen, vaan puolueellinen, mikä värittää komeenttejasi ja vääristeletkin.
      Ei oikein tunnu aidolta ottaa mitään kantaa.
      On ihan ok. ystävyytesi. Sehän ei kuulu meille muille lainkaan.
      Paitsi jos sillä pelataan häiritsevästi. Emme me Paloma sokeita ole.
      Ymmärsitkö muuten ollenkaan kirjoittamaani: meille kaikille tulee virheitä.
      Luepa se.
      En kirjoita mitään esseetä. En käytä mitään oikolukijoita tabletiltani.
      Minulta karkaa tavantakaa virheitä. En lue tekstiä. En viitsi.
      Ei tämä ole koe tai tentti. Hyvin ovat monet ymmärtäneet. Monet. Hyvin.

• Lauraloveslife

No joo! Mun mielestä nää Arstilan kommentit saa jättåä ihan omaan arvoonsa.

Treenaan jossa7äin määrin säännööllisesti salilla. Jos vkl:na pukeudun vähänkään seksikkäästi, saan aina yöseuraa baari-illan päätteeksi. Jos pukeudun normisti, saan herätä sunnuntaina aamulla yksin ja tyytyä kylmään ja kumiseen jellyyn. Co'moon, valitsen 109 kertaa mieluumm7n sen, että treenaan arkipäivät salilla, pukeudun sekzikkäästi vkl:na ja nautin miesten flirtistä, katseista ja petiseurasta.

Antaa Arstiaon nukkua ypnsä yks7nään, ja kitistä. Vai mitä siskot?

* Laura *

• tööttt

- pitihän tämänkin aiheen ja asian olla leppoisaa kahvipöytäkeskustelua
      - kylmiin sotiinkin aina liittyy myös ihmismieltenkuviot
      - tavalla tai useammillakin - jopa pyhän jouluyönkin unohtaenkin ja
      vainoistakin kertoen
      - milloin minkin asian tiimoilta
      - että yhtään mitään uutta ei maailmassa silläkään saralla.
      Kun säät taas pian lauhtuvat, pirskatin liukasta lie kaikilla teillä
      - joten varokaa taas luitanne kaikki
      - säkenöivän kirkkaita tähtiä näkyi keskellä kirkasta päivää
      kun viimeksi otin vähän lukua
      -ilman lukihäiriötä tosin- koivet oikosina.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      6070
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3636
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3036
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      166
      2249
    5. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      643
      2242
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1515
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1455
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1258
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1176
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1137
    Aihe