Kertokaas palstan kuulumisia...

FDA_II

Mitäpäs tänne adfetismi palstalle kuuluu?

23

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi_usko

      Hyvää kuuluu, kiitos kysymästä. Jeshua Messiaan tulo sen kun lähestyy ja joka seurakunnassa alkaa ikuinen evankeliumi avautumaan ja sapattia pyhittävien joukko kasvaa kasvamistaan. Voisi puhua jo yhdestä Jeesuksen uskosta eri seurakuntien uskovien välillä. Se on ilahduttavaa, että Raamattu kiinnostaa ja seurakuntien omat perinnäissäännöt alkavat tympimään yhtä jos toista.

      • <<Jeshua Messiaan tulo sen kun lähestyy>>

        No miten läheinen aika on kyseessä?

        Puhutaanko sadoista miljoonista vuosista, vaiko vain kymmenistä miljoonista vuosista?

        << joka seurakunnassa alkaa ikuinen evankeliumi avautumaan>>

        Taitaa avautua vain ovet ja yhteen suuntaan, ulos päin.


      • Yksi_usko
        bushmanni kirjoitti:

        <<Jeshua Messiaan tulo sen kun lähestyy>>

        No miten läheinen aika on kyseessä?

        Puhutaanko sadoista miljoonista vuosista, vaiko vain kymmenistä miljoonista vuosista?

        << joka seurakunnassa alkaa ikuinen evankeliumi avautumaan>>

        Taitaa avautua vain ovet ja yhteen suuntaan, ulos päin.

        Muotojumalisuus ei kiinnosta, siksi ovet käyvät ulospäin. Kirkot ovatkin usein pönkittäneet ainoastaan omia perinnäistapojaan eikä ne kaikkia kiinnosta. Mutta Raamattu kirkastuu kirkastumistaan ja monet sieltä ikuisen evankeliumin löytävät. Jeshua tulee, kun pelastettujen määrä on täynnä. Tätä aikaa ei tiedä muu kuin Isä.


      • MiesMäessä
        Yksi_usko kirjoitti:

        Muotojumalisuus ei kiinnosta, siksi ovet käyvät ulospäin. Kirkot ovatkin usein pönkittäneet ainoastaan omia perinnäistapojaan eikä ne kaikkia kiinnosta. Mutta Raamattu kirkastuu kirkastumistaan ja monet sieltä ikuisen evankeliumin löytävät. Jeshua tulee, kun pelastettujen määrä on täynnä. Tätä aikaa ei tiedä muu kuin Isä.

        Kun kirkon ovet käy, ateistien määrä lisääntyy, eikä loppua näy.


      • Yksi_usko
        MiesMäessä kirjoitti:

        Kun kirkon ovet käy, ateistien määrä lisääntyy, eikä loppua näy.

        Tämäkin käy toteen kirjoitusten kanssa.

        Luuk. 18:8 (loppuosa)
        Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tämäkin käy toteen kirjoitusten kanssa.

        Luuk. 18:8 (loppuosa)
        Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"

        Veikkaan että kun tänne taivaista joku maagisvoimainen sankari lakanassa pörähtää, niin ei löydä enää elämää täältä. Ei ensimmäistäkään pelastettavaa, vaan vain kasa luita ja maatunutta lihaa.

        Siinä sitten ihmettelee, että ai saatana, pieleen meni tämäkin homma. Siinä jumalat ovat ylivetoja. Epäonnistumisessa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Muotojumalisuus ei kiinnosta, siksi ovet käyvät ulospäin. Kirkot ovatkin usein pönkittäneet ainoastaan omia perinnäistapojaan eikä ne kaikkia kiinnosta. Mutta Raamattu kirkastuu kirkastumistaan ja monet sieltä ikuisen evankeliumin löytävät. Jeshua tulee, kun pelastettujen määrä on täynnä. Tätä aikaa ei tiedä muu kuin Isä.

        <<Mutta Raamattu kirkastuu kirkastumistaan ja monet sieltä ikuisen evankeliumin löytävät. >>>

        Tieteellinen raamatuntutkimus on kylläkin paljastanut, että raamattu on vain kasa myyttejä ja eräiden paimentolaisten toiveita menneisyydestään. Ei mitään muuta.

        Tämä ihmisille on kirkastunut.

        Ikuisen evankeliumin sieltä löytävät ainoastaan todellisuuden kieltävät pölvästit.


      • Yksi_usko
        bushmanni kirjoitti:

        <<Mutta Raamattu kirkastuu kirkastumistaan ja monet sieltä ikuisen evankeliumin löytävät. >>>

        Tieteellinen raamatuntutkimus on kylläkin paljastanut, että raamattu on vain kasa myyttejä ja eräiden paimentolaisten toiveita menneisyydestään. Ei mitään muuta.

        Tämä ihmisille on kirkastunut.

        Ikuisen evankeliumin sieltä löytävät ainoastaan todellisuuden kieltävät pölvästit.

        Raamattu paljastuu kaivauksissa ja totuus kirkastuu kirkastumistaan.

        Tässä kerrotaan kuinka arkeologit ovat löytäneet lisää todisteita Raamatun historiallisesta paikkansapitävyydestä: http://www.tv7.fi/vod/player/32594/

        Tässä kerrotaan Daavidin kaupungin löydöistä: http://www.tv7.fi/vod/player/6495/


      • Adventisti

        Sinulle ei vissiin ole vielä kukaan kertonut, että maailman ihmisluku kasvaa niin suurta vauhtia, että sapattiin uskovien määrän suhteellinen osuus pienenee koko ajan vaikka maailmassa ihmiset senkun lisääntyvät. Tätä menoa Jumalaan uskovien määrä sen kuin vain vähenee suhteessa maailman ihmislukuun. Mutta niinhän se Raamattu sanoo: löytäneekö hän enää uskoa maanpäältä kun hän saapuu.


      • Yksi_usko
        bushmanni kirjoitti:

        <<Jeshua Messiaan tulo sen kun lähestyy>>

        No miten läheinen aika on kyseessä?

        Puhutaanko sadoista miljoonista vuosista, vaiko vain kymmenistä miljoonista vuosista?

        << joka seurakunnassa alkaa ikuinen evankeliumi avautumaan>>

        Taitaa avautua vain ovet ja yhteen suuntaan, ulos päin.

        <<No miten läheinen aika on kyseessä?>>

        Kyllä lopun ajasta puhuvat muutkin kuin adventistit. Katso alla oleva Jonathan Cahnin uusi video

        https://www.youtube.com/watch?v=T8TSCO-1Rr0

        Hän saarnaa siitä, että muuri, joka on ollut Israelin ja seurakunnan välillä on murtunut! Halleluja!


      • Yksi_usko
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<No miten läheinen aika on kyseessä?>>

        Kyllä lopun ajasta puhuvat muutkin kuin adventistit. Katso alla oleva Jonathan Cahnin uusi video

        https://www.youtube.com/watch?v=T8TSCO-1Rr0

        Hän saarnaa siitä, että muuri, joka on ollut Israelin ja seurakunnan välillä on murtunut! Halleluja!

        Tuo edellinen videolinkki oli laadultaan heikohko. Alla olevassa videossa Cahn mainitsee myös seitsemännen päivän adventistit.

        Tässä videossa Cahn kertoo lopun ajasta: https://www.youtube.com/watch?v=cuTSzOnyaWQ


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tuo edellinen videolinkki oli laadultaan heikohko. Alla olevassa videossa Cahn mainitsee myös seitsemännen päivän adventistit.

        Tässä videossa Cahn kertoo lopun ajasta: https://www.youtube.com/watch?v=cuTSzOnyaWQ

        Mitä näiden typerien ja suttuisten videoiden pitäisi kertoa?

        Uskontojen kuvailemat lopun ajat ovat typerää taikauskoa ja ne eivät koskaan toteudu.


    • TajusinVitsin

      Hehheh, tajusin vitsin "ad" - "fetisismi"

      • Yksi_usko

        Vai niin. En tajua sitä vieläkään. Mitä tuo ad- tekee edessä? Miten fetisismi liittyy adventismiin?
        Eiköhän esim. katoliset ole enemmän kiinnostuneet kaiken maailman esineistä ja rihkamasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Fetisismi

        "Fetisismi (ransk. fétiche < lat. facticius 'keinotekoinen') eli lääketieteen kannalta ongelmaksi määriteltynä esinekohteinen seksuaalihäiriö[1] tarkoittaa seksuaalisen kiinnostuksen ja mielikuvien kohdistumista esineeseen, vaatekappaleeseen, materiaaliin tai johonkin ihmisen ruumiinosaan, ominaisuuteen tai piirteeseen. Yleisiä fetisismin kohteita ovat kumi, nahka, erilaiset kengät, peruukit ja vastakkaisen sukupuolen vaatteet (transvestistinen fetisismi). Jotkin fetisismit ovat saavuttaneet suosiota erityisesti internetissä; näihin kuuluvat esimerkiksi vaippafetissi ja emetofilia." (lainaus Wikipedian linkistä)

        Ehkä aloittaja ei tiennyt itsekään mitä fetisismi tarkoitti, vaan hän oli ajatellut ehkä, että adventismi ja fetisismi lisättynä ad-alulla olisivat jotenkin samantapaisia nimiä. En ymmärrä.


      • YksiIlonPilaaja
        Yksi_usko kirjoitti:

        Vai niin. En tajua sitä vieläkään. Mitä tuo ad- tekee edessä? Miten fetisismi liittyy adventismiin?
        Eiköhän esim. katoliset ole enemmän kiinnostuneet kaiken maailman esineistä ja rihkamasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Fetisismi

        "Fetisismi (ransk. fétiche < lat. facticius 'keinotekoinen') eli lääketieteen kannalta ongelmaksi määriteltynä esinekohteinen seksuaalihäiriö[1] tarkoittaa seksuaalisen kiinnostuksen ja mielikuvien kohdistumista esineeseen, vaatekappaleeseen, materiaaliin tai johonkin ihmisen ruumiinosaan, ominaisuuteen tai piirteeseen. Yleisiä fetisismin kohteita ovat kumi, nahka, erilaiset kengät, peruukit ja vastakkaisen sukupuolen vaatteet (transvestistinen fetisismi). Jotkin fetisismit ovat saavuttaneet suosiota erityisesti internetissä; näihin kuuluvat esimerkiksi vaippafetissi ja emetofilia." (lainaus Wikipedian linkistä)

        Ehkä aloittaja ei tiennyt itsekään mitä fetisismi tarkoitti, vaan hän oli ajatellut ehkä, että adventismi ja fetisismi lisättynä ad-alulla olisivat jotenkin samantapaisia nimiä. En ymmärrä.

        Selitetäämpä vitsi auki hidasälyisille ja pilataan kaikkien ilo. Eli ad (ilmoitus/mainos) on lyhenne sanasta advertisement. Tuo vitsi on, että kun on advetismi niin vaihdetaan v-kirjain f-kirjaimeen (adfetismi) saadaan aikaan "mainos fetissi".


      • Yksi_usko
        YksiIlonPilaaja kirjoitti:

        Selitetäämpä vitsi auki hidasälyisille ja pilataan kaikkien ilo. Eli ad (ilmoitus/mainos) on lyhenne sanasta advertisement. Tuo vitsi on, että kun on advetismi niin vaihdetaan v-kirjain f-kirjaimeen (adfetismi) saadaan aikaan "mainos fetissi".

        No avaa vielä sekin, että missä kohdassa olisi pitänyt nauraa? Ai niin. Tietenkin se naurattaa, että on "hoksannut" jotain olematonta, jota toinen ei ole hoksannut. :) Ehkä tämä kuuluu siihen samaan kategoriaan, kuin että: Mikä on vihreä ja on puussa? Homehtunut vesimeloni. Tai mikä on ruskea ja liikkuu nopeasti? Siivekäs pitsa.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        No avaa vielä sekin, että missä kohdassa olisi pitänyt nauraa? Ai niin. Tietenkin se naurattaa, että on "hoksannut" jotain olematonta, jota toinen ei ole hoksannut. :) Ehkä tämä kuuluu siihen samaan kategoriaan, kuin että: Mikä on vihreä ja on puussa? Homehtunut vesimeloni. Tai mikä on ruskea ja liikkuu nopeasti? Siivekäs pitsa.

        Se, joka viimeksi nauraa, ei yleensä ole honannut koko vitsiä.


      • Yksi_usko
        Exap kirjoitti:

        Se, joka viimeksi nauraa, ei yleensä ole honannut koko vitsiä.

        Täytyy myöntää, etten honannut vitsiä, mutta enpä nauranutkaan. :|


    • "Nälkä lähtee syömällä ja puoliso juomalla."

      Kaappijuoppoja on nykyään keski-ikäisissä ja vanhuksissa runsaasti.
      Monella vanhuksella kun puoliso on lähtenyt manan majoille ilman sitä juomistakin ja sitten yksin jäänyt osapuoli on aloittanut yksinäisyydessään tissuttelemaan. Alkon jonossa näkee usein rollaattorin kanssa yksin kulkevia kuselle haisevia miehiä ja naisia.

      • Exap

        "Alkon jonossa näkee usein rollaattorin kanssa yksin kulkevia kuselle haisevia miehiä ja naisia."

        Niitä tosin näkevät vain ne jotka Alkossa usein vierailevat. Mutta kerro toki lisää miten elämän ilman Jumalaa saa siedettyä.


      • katsele
        Exap kirjoitti:

        "Alkon jonossa näkee usein rollaattorin kanssa yksin kulkevia kuselle haisevia miehiä ja naisia."

        Niitä tosin näkevät vain ne jotka Alkossa usein vierailevat. Mutta kerro toki lisää miten elämän ilman Jumalaa saa siedettyä.

        Alkot on tuotu joidenkin ruokakauppojen viereen, usein sama eteinen.


      • Exap kirjoitti:

        "Alkon jonossa näkee usein rollaattorin kanssa yksin kulkevia kuselle haisevia miehiä ja naisia."

        Niitä tosin näkevät vain ne jotka Alkossa usein vierailevat. Mutta kerro toki lisää miten elämän ilman Jumalaa saa siedettyä.

        "Mutta kerro toki lisää miten elämän ilman Jumalaa saa siedettyä."

        Usein ne Alkon tuotteiden suurkuluttajat ovat hyvinkin Raamatun satukirjan lumoissa ja kirjat on tukevasti kirkon kirjoissa.
        Veden muuttaminen viiniksi ei myöskään ole nykypäivänä temppu eikä mikään.
        Viiniä ja alkoholipitoisia juomia kulutetaan Jumalien kanssa ja ilman jumalia.

        Jumalat eivät ole koskaan missään tarinoissa olleet viininkulutusta vastaan, päinvastoin.


      • Yksi_usko

        <<Monella vanhuksella kun puoliso on lähtenyt manan majoille ilman sitä juomistakin ja sitten yksin jäänyt osapuoli on aloittanut yksinäisyydessään tissuttelemaan. >>

        Tämä on totta monenkin kohdalla. Ja niiin surullista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe