Meillä on nyt

Presidentti ja Puolustusministeri joilla on suora selkä ja pitävät voiteet suksissaan. Onko meistä vihdoinkin tulossa oikea Länsimaa. Tämän kehityksen luonnollinen jatkumo on NATO-jäsenyys.

37

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo oli kyllä paha ;D Suoraselkäinen sekopäinen sotahullu puolustusministeri prosenttipuolueesta ;D Joo, kyllä nyt on turvallinen mieli, tasan yhtä turvallinen kuin Trumpin ollessa jenkkien pressa ja tapelessa minivaltioiden hallitsijoiden kanssa ja uhotessa heille.
      J. Niinistö on suuruudenhullu kokematon mulkku.

      • Perustele vähän tuota "sekopäistä sotahulluutta". NATO:n kannattajat ovat muuten rauhan asialla.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Perustele vähän tuota "sekopäistä sotahulluutta". NATO:n kannattajat ovat muuten rauhan asialla.

        Silmät päässä seisoen ja kiiluen, tiedottaa suursotaharjoituksista, keskustelematta asiasta muiden tahojen kanssa, Presidentti joutuu tasoittelemaan hölmöilyä, J. Niinistö lähettelee kutsuja noihin kehittämiinsä suursotaharjoituksiin, ymmärtämättä tuon taivaallista miten tällaisessa paikassa toimitaan ulkopoliittisen rauhan säilyttämisestä. Kyllä- sotahullu tuo on.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Perustele vähän tuota "sekopäistä sotahulluutta". NATO:n kannattajat ovat muuten rauhan asialla.

        Niin ja tuosta Natokannattajaien rauhan asialla olemistesta, kovin sotaiselta tuntuvat Natokannattajien rauhan asiat.


    • Kissanpentu.palkintona

      Allekirjoitan toverin sanoman, ilman Nato optiota.
      Kerrankin puolustusministeri joka hoitaa tonttinsa hyvin.
      Monet vasemmsitosta sanoo, että pitää jäädä makaaman,
      ja mieluummin poistaa hyviä aseitamme, kuten esim jalkaväkimiinat.
      Oli niin hepakassa silloinen presidentti asian suhteen. Nyt ei onnistuisi
      vastaava. Yksi pelottavista sissin aseista viholliselle. Vai oikein nämä meillä
      olleet miinat olisi turmelleet Afrikan lapsia, kuten sanoi perusteluissaan.
      Jos suoraan sanotaan, ne olisi turmelleet vain meidän maa alalla idän sotilaita.
      Siksi ne oli varastoituina. No..he Putinin kanssa näin asian nähneet.
      Halvalla möi turvallisuuttamme.

      • Ei yksi tapa käydä sotaa ole sen eettisempi kuin toinenkaan. Jalkaväkimiinojen poisto oli kammottava virhe. Meidän tulisi repiä koko Ottawan sopimus.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei yksi tapa käydä sotaa ole sen eettisempi kuin toinenkaan. Jalkaväkimiinojen poisto oli kammottava virhe. Meidän tulisi repiä koko Ottawan sopimus.

        Kenen kuvittelet tulevan kävellen tänne meitä "valloittamaan"?


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Kenen kuvittelet tulevan kävellen tänne meitä "valloittamaan"?

        Periaatteessa mikä tahansa valtio, jota Suomen valloittaminen kiinnostaa.

        Kävelemällä eteneminen on järkevin valloittamistapa silloin, kun valloitettava maa on varautunut maansa puolustamiseen yksinomaa muita strategioita vastaan. Tämän sai huomata jopa Amerikan Yhdysvallat siinä ensimmäisessä Persianlahden sodassa, jossa käveleminen jätettiin suorittamatta.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Periaatteessa mikä tahansa valtio, jota Suomen valloittaminen kiinnostaa.

        Kävelemällä eteneminen on järkevin valloittamistapa silloin, kun valloitettava maa on varautunut maansa puolustamiseen yksinomaa muita strategioita vastaan. Tämän sai huomata jopa Amerikan Yhdysvallat siinä ensimmäisessä Persianlahden sodassa, jossa käveleminen jätettiin suorittamatta.

        ;D


      • Oletko.sivari
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Kenen kuvittelet tulevan kävellen tänne meitä "valloittamaan"?

        Kyllä sotilaat aina jalkautuukin.
        Jos olet armeijan käynyt tiedät tämän kyllä.


      • Oletko.sivari kirjoitti:

        Kyllä sotilaat aina jalkautuukin.
        Jos olet armeijan käynyt tiedät tämän kyllä.

        Voi jumalauta !!


      • käyarneijatollo
        Oletko.sivari kirjoitti:

        Kyllä sotilaat aina jalkautuukin.
        Jos olet armeijan käynyt tiedät tämän kyllä.

        Ai miinakentälle tollo..


    • hähhhääähhhääää

      Oiksosdem kuvittelee mitä vaan. Kuvitteli itselleen oman puolueenkin.

    • mxncb

      Onneksi meillä on Presidenttinä Sauli Niinistö ja Puolustusministerinä Jussi Niinistö , jotka ovat rohkeita ja aloitteellisia Suomen asioiden hoidossa.
      Kummatkin tuntuvat Suomen sotahistorian tuntevilta henkilöiltä. He ymmärtävät, ettei maanpuolustukseen vaikuttavia tärkeitä asioita voi jättää eduskunnan lopputtomaan vatvontaan vaan on toimittava asioiden kiireellisyyden mukaan.
      Vuonna -39, kun Suomi joutui talvisotaan , ei oltu varauduttu vihollisen hyökkäystä torjumaan. Miehet jotka joutuivat rintamalle olivat monet hyvin puutteellisesti varustettuja. Useat saivat ainoastaan kokardin karvahattuunsa sotaan lähtiessään ja olivat omissa vaatteissaan, kunnes armeija sai haalittua riittävästi varusteita rintamamiehille, Oma isäni oli yksi heistä, joka haavoittui Kollaalla.
      Silloinkin eduskunta kiisteli armeijan määrärahoista ja hankintojen tarpeellisuudesta vaikka puolustusministeri oli vaatinut määrärahojen lisäämistä asehankintoihin. Olihan silloinkin jo maailman tilanteessa havaittu sodan mahdollinen uhka jo vuosia ennen kuin toinen maailmansota alkoi.
      Meidän tavallisten kansalaisten ei todellakaan tarvitse tietää armeijan sotilassalaisuuksia ja varustautumisia. Kaikkien asioitten ei tarvitse olla jokaisen tiedossa edes eduskunnassa kun kyseessä ovat maanpuolustukselliset strategiat.
      Hyvä. Jussi Niinistö kun ajat Suomen kannalta tärkeää asiaa omasta poliittisesta tulevaisuudestasi välittämättä.

      • meneeköhän_villiksi

        Jaa, kerrotaan presidentin maininneen, että harjoituksia tarvitaan, mutta niitä pohjustetaan myös eduskunnan kanssa.


      • Karrankin.hyvää.kuulee
        meneeköhän_villiksi kirjoitti:

        Jaa, kerrotaan presidentin maininneen, että harjoituksia tarvitaan, mutta niitä pohjustetaan myös eduskunnan kanssa.

        Eduskunta on näissä sivuroolissa, ammattilaiset hoitaa suunnittelun.
        Eikä suinkaan toisinpäin. Nyt kun kyvykäs puolustusministeri, tekee avauksia, oikeaan suuntaan, eduskunta ne leimaa.

        Älä edes kuvittele että punavihreät kykenisi tähän, mitä puolustusministeri osaa.
        myös osa sosialistien eliitistä ulkona näistä, mutten tarkoita sillä heitä kaikkia, heissä
        isänmaan ystäviä paljon.

        Näitä ei kissanpennuilla nyt hoideta.


    • rauhaa_rakennetaan

      Ja lisää on tulossa. Naton puolustusministereiden kokous keskiviikkona ja torstaina. Suomenkin puolustusministeri on mukana.
      Ensi viikolla on EU-puolustus on tapetilla. Käynnistetään EU-maiden pysyvä rakenteellinen puolustusyhteistyö. Ulko- ja puolustusministerit ovat mukana.

    • vbvv7hv8voki

      Hyvät ja toimivat asevoimat ja riittävän iskukykyinen kalusto, sekä maanpuolustustahto on pienen maan paras vakuus rauhan säilymiseksi.

      Onneksi meillä on kerrankin asiantuntija Puolustusministerinä, sekä taitava presidentti maan johdossa, joka osaa pitää suhteita niin naapurimaihin kuin ulkovaltoihinkin.

      • Asiantuntija puolustusministerinä ;D Minkä asiantuntija?

        Asiantuntemus rajoittunee aikuisiällä Hitler-jungin fanikokouksissa polvihousuissa ja "uniformupaitaan" pukeutumisessa ja tutun tervehdyksen suorittamiseen samanhenkisten kanssa ryhmässä ja erikseen.


      • Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Asiantuntija puolustusministerinä ;D Minkä asiantuntija?

        Asiantuntemus rajoittunee aikuisiällä Hitler-jungin fanikokouksissa polvihousuissa ja "uniformupaitaan" pukeutumisessa ja tutun tervehdyksen suorittamiseen samanhenkisten kanssa ryhmässä ja erikseen.

        Suomen itsenäisyys ajan sotahistorian asiantuntija ja upseeri, Tommi paljastaa taas tietämättömyytensä. Tietenkin voidaan pohtia mitä tietoa ministerillä pitää olla ministerin koulutusta kun ei ole. Ja kuten kaikissa tehtävissä jokainen on ensikertalainen.

        J.Niinistö on sentään selväsanainen päinvastoin kun S. Niinistö jonka sanomiset ovat niin monimutkaisia että ymmärtäneekö hän itsekään puheitaan.
        Ote wikistä
        "Niinistö on kirjoittanut Historialliseen Aikakauskirjaan.lähde? Hänet nimitettiin vuonna 2004 Helsingin yliopiston Suomen historian dosentiksi ja Maanpuolustuskorkeakoulun Suomen sotahistorian dosentiksi.[2]"


      • KauKes_
        DV8_HellRaiser kirjoitti:

        Suomen itsenäisyys ajan sotahistorian asiantuntija ja upseeri, Tommi paljastaa taas tietämättömyytensä. Tietenkin voidaan pohtia mitä tietoa ministerillä pitää olla ministerin koulutusta kun ei ole. Ja kuten kaikissa tehtävissä jokainen on ensikertalainen.

        J.Niinistö on sentään selväsanainen päinvastoin kun S. Niinistö jonka sanomiset ovat niin monimutkaisia että ymmärtäneekö hän itsekään puheitaan.
        Ote wikistä
        "Niinistö on kirjoittanut Historialliseen Aikakauskirjaan.lähde? Hänet nimitettiin vuonna 2004 Helsingin yliopiston Suomen historian dosentiksi ja Maanpuolustuskorkeakoulun Suomen sotahistorian dosentiksi.[2]"

        Suomessa on nyt kymmeniin vuosiin, parhaat Pääministeri Sipilä ja Puolustusministeri Niinistö.
        Sekä Presidentti Niinistökin menettelee, täällä on nyt turvallista asua. Kun sotakoneet harjoittelee maamme puolustamista taivaalla kaupungin yllä, pitkin iltaa.
        Noilla sossu-komukoilla on jotain tietoa Venäjän hyökkäys aikeista. Että eikö ne heidän rakkaat pääsekkään tänne kun täällä puolustaudutaan. Ovat sentähden niin hermona tälläkin saitilla.

        Noita Tarja Halosen poistamia jalkaväki miinoja voitaisiin valmistaa, ainakin sen verran.
        Että saataisiin täälläkin riehuvat pahimmat vasurit noiden miinojen koe polkijoiksi.
        Niin tämäkin saitti rauhoittuisi kummasti, ja saataisiin asia keskusteluakin aikaiseksi..


      • sepä.siitä
        KauKes_ kirjoitti:

        Suomessa on nyt kymmeniin vuosiin, parhaat Pääministeri Sipilä ja Puolustusministeri Niinistö.
        Sekä Presidentti Niinistökin menettelee, täällä on nyt turvallista asua. Kun sotakoneet harjoittelee maamme puolustamista taivaalla kaupungin yllä, pitkin iltaa.
        Noilla sossu-komukoilla on jotain tietoa Venäjän hyökkäys aikeista. Että eikö ne heidän rakkaat pääsekkään tänne kun täällä puolustaudutaan. Ovat sentähden niin hermona tälläkin saitilla.

        Noita Tarja Halosen poistamia jalkaväki miinoja voitaisiin valmistaa, ainakin sen verran.
        Että saataisiin täälläkin riehuvat pahimmat vasurit noiden miinojen koe polkijoiksi.
        Niin tämäkin saitti rauhoittuisi kummasti, ja saataisiin asia keskusteluakin aikaiseksi..

        diy ottaa nyt rauhallisesti ja unohtaa sossu-komukka-vasuri -vihansa. Mene nukkumaan, tekstisi on taas niin sekavaa.


      • JuurikinNoinSeOn
        KauKes_ kirjoitti:

        Suomessa on nyt kymmeniin vuosiin, parhaat Pääministeri Sipilä ja Puolustusministeri Niinistö.
        Sekä Presidentti Niinistökin menettelee, täällä on nyt turvallista asua. Kun sotakoneet harjoittelee maamme puolustamista taivaalla kaupungin yllä, pitkin iltaa.
        Noilla sossu-komukoilla on jotain tietoa Venäjän hyökkäys aikeista. Että eikö ne heidän rakkaat pääsekkään tänne kun täällä puolustaudutaan. Ovat sentähden niin hermona tälläkin saitilla.

        Noita Tarja Halosen poistamia jalkaväki miinoja voitaisiin valmistaa, ainakin sen verran.
        Että saataisiin täälläkin riehuvat pahimmat vasurit noiden miinojen koe polkijoiksi.
        Niin tämäkin saitti rauhoittuisi kummasti, ja saataisiin asia keskusteluakin aikaiseksi..

        Tuossa muuten oikein hyvä idea. Pahimmat vasemmistokomukat koelaukaisijoiksi jalkaväkimiinoille. Osmium, jolla Sirola opiston kemian kirjekurssi oppimäärä, sopisi hommaan oikein hyvin.


      • nointehdään
        JuurikinNoinSeOn kirjoitti:

        Tuossa muuten oikein hyvä idea. Pahimmat vasemmistokomukat koelaukaisijoiksi jalkaväkimiinoille. Osmium, jolla Sirola opiston kemian kirjekurssi oppimäärä, sopisi hommaan oikein hyvin.

        Kyllä Osmium ja Tommi, miinojen koe polkijoiksi niin palstakin rauhoituisi kummasti.


    • antakaamulleturpaan

      Natokiima on metriheikin uhittelua taksijonossa..

    • eläthorteessa

      Kerro tollodemu Natosta? Kuka tulis jelppii? Turkki jo estät halukkaat.

      • kusetuskos

        Kerro oi "viisas" milloin nato on voittanut jonkun sodan?


    • Äänestä OikeistoSosDem Nils Torvaldsia presidentinvaaleissa. Hänhän on ainoa ehdokas, joka liittäisi Suomen Natoon muitta mutkitta ilman kansanäänestystä.

      • NäinSeMeneee

        OikeistoSosDem äänestää todellisuudessa Väyrystä.

        Esittää vain täällä tuota Nato-haukkaa.


      • NäinSeMeneee kirjoitti:

        OikeistoSosDem äänestää todellisuudessa Väyrystä.

        Esittää vain täällä tuota Nato-haukkaa.

        Olen äänestänyt kahdesti vuosina 1988 ja 1994. Enää en äänestä.


    • NytPitääKysyä

      Nimimerkissäsi annat ymmärtää olevasi SosDem puolueen kannattaja.

      SDP:n puheenjohtajalta saamme kuulla kannanottoja, jotka ovat kuin suoraan Kekkosen ajan suomettuneisuuden synkimmistä syövereistä.

      https://www.verkkouutiset.fi/antti-rinne-sotaharjoitus-saatetaan-nahda-poliittisena-viestina/

      TV shopin mainosmaakari sanoisi ettei tässä vielä kaikki. Erkki Tuomioja, SDP, puolestaan väitti puolustusministerin puhkuvan Lapuan liikkeen sinimustia tuulia idän suuntaan. Tosin Tuomioja tapojensa mukaan pyllisti USA:n suuntaan samalla kun nuoli Moskovaa.

      Nyt pitää kysyä: Oletkohan valinnut viiteryhmäsi täysin väärin. Toki yksinkertaisuutesi on nähty, joten voihan olla, ettet edes ymmärrä missä joukoissa sanot seisovasi.

      • No tuosta liirum laarumistasi nyt ei ota pirukaan selvää, mutta oliko tuossa Rinteen kannanotossa jokin vika? Sitä kustsutaan suomen ulkopolitiikan oleelliseksi osaksi. Todella tärkeätä on, miltä asiat ulospäin näyttävät, sillä sitä ne yleensä ovatkin. Nythän J. Niinistö on tosiaan rymistellyt kuin norsu posliinikaupassa ja sotkunut monia varpaita. Johtuu se sitten osaamattomuudesta tai ylimielisyydestä, luultavasti molemmista - se on erittäin huonoa Suomen kannalta, että osa porukasta ajaa omaa linjaansa, oman etunsa vuoksi, neuvottelematta siitä muiden kanssa, joille asia ehdottomasti kuuluu.


      • Enhän minä missään ole sanonut olevani demareiden kannattaja. Taas keskitytään epäoleellisuuksiin. Eli kukahan se yksinkertainen onkaan?


      • Pirjerjaarli
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

        No tuosta liirum laarumistasi nyt ei ota pirukaan selvää, mutta oliko tuossa Rinteen kannanotossa jokin vika? Sitä kustsutaan suomen ulkopolitiikan oleelliseksi osaksi. Todella tärkeätä on, miltä asiat ulospäin näyttävät, sillä sitä ne yleensä ovatkin. Nythän J. Niinistö on tosiaan rymistellyt kuin norsu posliinikaupassa ja sotkunut monia varpaita. Johtuu se sitten osaamattomuudesta tai ylimielisyydestä, luultavasti molemmista - se on erittäin huonoa Suomen kannalta, että osa porukasta ajaa omaa linjaansa, oman etunsa vuoksi, neuvottelematta siitä muiden kanssa, joille asia ehdottomasti kuuluu.

        Kyllä presidentti on mitä todennäköisimmin tiennyt ministerin aikomuksista. Kunhan pahvisale taas venkoilee.


      • Tuskin.nytKokoomuslainen
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Enhän minä missään ole sanonut olevani demareiden kannattaja. Taas keskitytään epäoleellisuuksiin. Eli kukahan se yksinkertainen onkaan?

        Vaan keskustalainen demari, voidaan kai sanoa.
        Miten se sitten tulkitaankaan, ehkä viite antaa siihen parhaan kuvan.
        Ei demari, ei keskustalainen, vaan siltä väliltä, jos nyt sellaista onkaan.
        Kun molempien hyviä puolia etsii, se kääntyy keskustan suuntaan.
        Demarit ei vastusta ydinvoimaa, kuten ei keskustakaan. Demarit vastustaa
        vesivoimaa, ja siihen lisäyksiä, keskusta ajanut niitä. Demarit ei rajoita maahnatulijoita, keskusta haluaa niitä rajata johonkin sopivaan määrään, ja palauttaa jotka ei ei ole lupaa saaneet olla maassa, demarit ei halua heitä palauttaa. Demarit tukee lakkoja, keskustalle kauhistus, kun menee hyvää työaikaa hukkaan. SDP vastusti itsenäisyyttä 6.12.1917, keskusta kannatti sitä. SDP hyökkäsi asein oman kansan kimppuun 1918, keskusta vastusti sitä.

        Tätä voisi jatkaa vaikka kuin. Vaikka VR otetaan esille. Samoin Ay-liikkeen rooli.


      • Pirjerjaarli kirjoitti:

        Kyllä presidentti on mitä todennäköisimmin tiennyt ministerin aikomuksista. Kunhan pahvisale taas venkoilee.

        Enpä kyllä usko, että tuosta asiasta Presidentti valehtelisi. Liian riskaa peliä, politikkojen plantut laskettelee mitä sattuu.


    • SinisetNenäkarvapuolueet

      Häpeilemättömän perverssisti sikiämään pyrkivä nyrpeänaamainen konklaavijäänne ja vakuutuskuorilla veronmaksua välttelevä Lestakyrpä...

      Siinäpä sitä on parivaljakkoa kerrakseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe