Maineen pilaajat

Työmatkapyöräilyä

Yksi idiootti pyöräilijä voi pilata muiden maineen. Kiinnitin kävelylenkillä huomiota erääseen pyörään. Pyörän valot oli miten sattuu. Lamppuhäikäisi vähäsen ja kun pyörä tuli kohdalle huomasin, että valot oli säädetty miten sattui. Itsekin pyöräilen paljon. On hyvä jos hankii valot pyörään. Lisäksi ne on osattava asentaa oikein. Nykyisin kouluissa ei taida olla kansalaistaitoa saatikka liikennekasvatusta. Yksi asia mikä pitäisi opettaa kouluissa on miten valot asennetaan oikein pyörään. Olen kuullut pyöräilijöille valitettavan siitä, että pyörien valot on liian tehokkaita, vaikka syy löytyy usein väärästä valon suuntauksesta.

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ou_nou

      Suurin osa halvoista pyörässä olevista valoista ei ole liikennekäyttöön tarkoitettuja. Ihan sama, miten taskulampun asentaa pyörään, se häikäisee.

      Toinen nykyisin näkyvä typerä muoti on laittaa se valo vilkkumaan. Huono juttu. Laitonta, häiritsevää, vaikea havaita oikein ja näyttää tyhmältä. Ensin hankitaan tosi kallis lamppu ja sitten on pidettävä sitä vilkulla kun ei ole varaa ostaa paristoja sen ajovalona käyttämiseen...

      • pelkkiävalheita

        Oikein suunnattu valokeila ei häikäise joten älä puhu pehmosia.


    • Valotpyörään

      Kyllä opettaminen on vanhempien tehtävä ei koulun. Nämä nykyajan uusavuttomat vanhemmat ei tosin itsekään osaa lakia pyöränvaloista eikä edes liikennesääntöjä, jotka koskevat polkupyöräilijää.
      Itse olen käynyt koulut -60 - 70 luvulla ja silloin se oli vanhempien tehtävä opettaa liikennesäännöt. Ja hyvin opettivat vaikka ei ollut nettejä, josta olisi saanut tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      246
      2670
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1633
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1579
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1462
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1335
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1180
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      943
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      908
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      888
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      865
    Aihe