Yksi idiootti pyöräilijä voi pilata muiden maineen. Kiinnitin kävelylenkillä huomiota erääseen pyörään. Pyörän valot oli miten sattuu. Lamppuhäikäisi vähäsen ja kun pyörä tuli kohdalle huomasin, että valot oli säädetty miten sattui. Itsekin pyöräilen paljon. On hyvä jos hankii valot pyörään. Lisäksi ne on osattava asentaa oikein. Nykyisin kouluissa ei taida olla kansalaistaitoa saatikka liikennekasvatusta. Yksi asia mikä pitäisi opettaa kouluissa on miten valot asennetaan oikein pyörään. Olen kuullut pyöräilijöille valitettavan siitä, että pyörien valot on liian tehokkaita, vaikka syy löytyy usein väärästä valon suuntauksesta.
Maineen pilaajat
3
124
Vastaukset
- Ou_nou
Suurin osa halvoista pyörässä olevista valoista ei ole liikennekäyttöön tarkoitettuja. Ihan sama, miten taskulampun asentaa pyörään, se häikäisee.
Toinen nykyisin näkyvä typerä muoti on laittaa se valo vilkkumaan. Huono juttu. Laitonta, häiritsevää, vaikea havaita oikein ja näyttää tyhmältä. Ensin hankitaan tosi kallis lamppu ja sitten on pidettävä sitä vilkulla kun ei ole varaa ostaa paristoja sen ajovalona käyttämiseen...- pelkkiävalheita
Oikein suunnattu valokeila ei häikäise joten älä puhu pehmosia.
- Valotpyörään
Kyllä opettaminen on vanhempien tehtävä ei koulun. Nämä nykyajan uusavuttomat vanhemmat ei tosin itsekään osaa lakia pyöränvaloista eikä edes liikennesääntöjä, jotka koskevat polkupyöräilijää.
Itse olen käynyt koulut -60 - 70 luvulla ja silloin se oli vanhempien tehtävä opettaa liikennesäännöt. Ja hyvin opettivat vaikka ei ollut nettejä, josta olisi saanut tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204994
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861782Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891646Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741605Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21451Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121190Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041139Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121