Rakkauteen ei voi sitoutua sanoin

Pitkän elämänsä aikana kohtaa ihmisiä, jotka loputtomalta ystävällisyydellään hemmottelevat joka tilanteessa.

Sanoin ei kuitenkaan voi saavuttaa rakkautta, vaan se on tunnettava sydämessä. Kun noin on, joutuu viettämään elämänsä vain sanoin rakennettujen keinorakkauksien varassa, ilman syvää, aitoa tunnette.

Toteutuuko se, että kuolema saapuu ennen aitoa rakkautta? Paikkosanat ovat kuin jatkuvaa valhetta ja petosta.

31

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turutkiertänyt

      Rakkaus ei löydy etsimällä, se vain ilmestyy jostain tai sitten ei?
      Rakkautta on lukemattomia *lajeja*
      -ruokaan,
      -vaatteisiin,
      -läheisiin,
      -lapsiin.....listaa voisi jatkaa loputtomiin, tutuimpia lienee vastakkaiseen sukupuoleen ja omiin lapsiin, rakkaus löytyy monessa muodossa, monesti itse on pahin jarru odottaa *kipinöitä* silmiin ja niitä voi jäädä yksinkin odottelemaa ja aika on pitkä sen lienee jokainen jossain vaiheessa kohdallaan kokenut. On vain toimittava ja katsottava kuin käy?

      • tuune.ja.tunteet

        Pitäminen, tykkääminen, ihastuminen, intohimo, sietäminen ja monta muuta halua tai himoa, jopa inhoa ja vihaa...
        Kaukana ovat rakkaudesta!

        Tunne jota ei voi edes selittää on paljon enemmän kuin leivästä tykkääminen tai naapurin auton ihailu.


    • Outoa ajattelua tyhjistä sanoista, joiden varassa pitää elää, on vaikea ymmärtää. Odottaako silloin jonkun tulevan elämäänsä, tarjoten sellaista rakkautta, jonka voisi hyväksyä?

      En kykenisi/haluaisi kyseenalaistaa kenenkään rakkautta, tuo tunnehan on niin kaiken kattava, ei vain miehen ja naisen välillä.
      Tunteiden aitous kaikessa pitää kyllä löytyä itseltään.


      ps.
      1 korittolaiskirje 13, sen kertoo parhaiten.

    • Mian-mielestä

      Eihän tuo puhekielen "rakaus ruokaan " tai muuhun aineelliseen ole rakkautta, sehän on tykkäämistä
      ihan suomeksi sanottuna pitämistä.

      Rakkauteni vanhempiini, sisaruksiini, läheisiini, ennen kaikkea mieheeni ja lapsiini on ollut Rakkautta.
      Muitakin lapsia olen aina rakastanut, samoin monia muita ihmisiä.

      • kaikkienselvyys

        Olishan se outoa jos ei perhettään rakasta enemmän kuin ruokaa. Tuskin on mikään tuore mielipide vaan itsestäänselvyys.


    • Katkeruuttako

      Eikö saisi olla ystävällinen, jos ei ole suuria rakkauden tunteita ? Voi olla että säälikin aiheuttaa hemmottelua sanoilla. Ei kaikki suurta romanttista rakkautta elämässään koe, joku kokee montakin. Aika katkeroituneelta valitukselta aloitus vaikuttaa. Kyllä se rakkaus muualta löytyy jos on löytyäkseen.

      • " Kyllä se rakkaus muualta löytyy jos on löytyäkseen. "

        Kyllä meidän ikäisillä on se rakkaus löytynyt aivan muualta, kuin nettipalstoilta, joista nykyisin joku (nuoret) voi löytääkkin sen sydänystävän.??

        Aloittajankin kannattaisi etsiä niitä entisiä heiloja ja viritellä sieltäpäin sitä rakkautta, koska tuskin se täältä enää löytyy, ainakaan meidän ikäisten taholta.

        Tietenkin toinen vaihtoehto olisi, että aloittaja heittää tänne suoran kosinnan mieltymyksensä kohteelle ja kertoo reilusti tunteensa. Rakkautensa.

        Mielenkiinnolla odotamme sitä vastausta ja onnittelun tulva on uskomattoman ylitsevuotava uudelle rakkaudelle.


      • yksin.eläjä

        Muistellaanpas vain kuinka meidän valtion johtopaikoillakin on suhteita ja rakkaus syttynyt juuri nettipalstoilla!
        Ei ole viisautta antaa ohjeita, siksi en aloittajalle ohjeita kirjoita.
        Elämässä on paljon muita arvoja kuin rakkaus, vaikka se on kai tunteista syvin, eikä sitä kyllä kannata teeskennellä, mutta hyvä ystävyyssuhde korvaa huonon rakkausushteen, sen olen kokenut ja olen onnellinen ystävistäni, vaikka toiseen sukupuoleen ei ole mitään rakkaussuhteita perheenjäsenten lisäksi.
        En kaipaa rakkautta, kaipaan enemmänkin hyvää ihmissuhdetta jossa on luottamus läsnä.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        " Kyllä se rakkaus muualta löytyy jos on löytyäkseen. "

        Kyllä meidän ikäisillä on se rakkaus löytynyt aivan muualta, kuin nettipalstoilta, joista nykyisin joku (nuoret) voi löytääkkin sen sydänystävän.??

        Aloittajankin kannattaisi etsiä niitä entisiä heiloja ja viritellä sieltäpäin sitä rakkautta, koska tuskin se täältä enää löytyy, ainakaan meidän ikäisten taholta.

        Tietenkin toinen vaihtoehto olisi, että aloittaja heittää tänne suoran kosinnan mieltymyksensä kohteelle ja kertoo reilusti tunteensa. Rakkautensa.

        Mielenkiinnolla odotamme sitä vastausta ja onnittelun tulva on uskomattoman ylitsevuotava uudelle rakkaudelle.

        Kyllä joihinkin palstan kirjoittajiin on ihastunut, kuin rakastunut. Ovathan kirjerskkaudetkin johtaneet avioliittoihinkin tai avanneet tiet tunteisiin.


    • Rakkaus on vain omassa sydämessä ei sitä muualta saa eikä sitä voi toiselle antaa, korkeintaan voi kertoa toiselle sen olemassaolosta. Jos se ei ole sinussa sitä ei ole ollenkaan, sitä ei toinen voi sinulle siirtää. Voit vain löytää rakkaudellesi kiintotähden joksikin aikaa jostain.. 🌟

    • totuus-on-tämä

      Kyllä totuus on se,
      vain nuoruuden ensirakkaus
      joka on johtanu avioliittoon ja perheen perustamiseen
      on ainoa aito rakkus,

      kaikki sen jälkeen on pelkää huumaa, kiimaa ja huoraamista,
      ei johda syvään sitoutumiseen,
      tunteet on pelkästään pinnalisia,

      vain oma puoliso on tärkein , rakkain ihminen ikinä maailmassa,

      • Missä.elät

        Tuollainen tapa on muslimeilla, jo lapsena määrätään puoliso ja parikymppiseä tyttö on monen lapsen äiti. Kamala taakka olisi mennä ekan kiinnostuksen kohteen kanssa yhteen loppuiäksi, molemmat vielä kehitysvaiheessa eikä kypsiä tuollaisiin päätöksiin. Elätkö jossain keskiajan pimeydessä vai sairaassa uskonlahkossa ?


      • Rakastuin.silmittömästi

        kaikki sen jälkeen on pelkää huumaa, kiimaa ja huoraamista,
        ei johda syvään sitoutumiseen,
        tunteet on pelkästään pinnalisia,

        Kun se nuorena saatu puoliso kuolee ja jää nuori leski, onko kaikki rakkaus mennyt kuolleen mukan?
        Minusta sinusta on silloin tullut pelkkä ihmiskuori jolla ei ole tunteita, tunnet vain hummaa ja kiimaa, pinnallisia tunteita.

        Vanhakin ihminen voi rakastua!
        Se on vain ihmisestä itsestänsä kiinni tunteeko kiimaa vai kuumaa, mutta olen itse rakastunut vanhemmalla iällä tulisemmin kai kuin silloin nuorena puolisooni.

        Kun rakastuu ja rakastaa vanhempana, tuntee jo itsensä, omat halunsa ja kykynsä, tietää omat voimansa ja tuntee kuinka venyvä kuminauha on sietämään ja hyväksymään virheet ja ominaisuudet itsessään ja siinä rakkautensa kohteessa. Nuorena piti opetella ensiksi tuntemaan itsensä ja siihen vielä ihan outo ihminen joka sekin oli vasta kasvamassa itsenäisyyteen ja itsensä tuntemiseen. Ristiriitoja oli varmasti enemmän kuin kypsällä iällä rakastuneilla.
        Kypsä ihminen osaa rakastaa aidosti, myöntää omat virheensä, hyväksä ne toisessa ja tiettä jo, ettei toista voi muuttaa, pitää muuttua itse.
        Se ei sitten ole rakkautta jos pitää vain antautua ja antaa vaikka ei halua!
        Se on jo ripustautumista toiseen ihmiseen!


      • niin-se-vaan-oli-on
        Missä.elät kirjoitti:

        Tuollainen tapa on muslimeilla, jo lapsena määrätään puoliso ja parikymppiseä tyttö on monen lapsen äiti. Kamala taakka olisi mennä ekan kiinnostuksen kohteen kanssa yhteen loppuiäksi, molemmat vielä kehitysvaiheessa eikä kypsiä tuollaisiin päätöksiin. Elätkö jossain keskiajan pimeydessä vai sairaassa uskonlahkossa ?

        Elämä on eletty just noin,
        avio päättyi puolison kuolemaan,
        avio kesti yli viisikymmentä vuotta,
        tietenki elämä oli taistelua ja ikuista opettelemista ,
        elämä ei koskaan ole helppoa,
        mutta se oli oikeeta elämää, kaikki on nyt ohi,
        itsekki olen myös jo sairas,
        jos tästä en kohta ala toipumaan se on sitte kuolemaksi , elämän loppu,


    • ar-voitus

      Mikä tekee mummelimian visteistäniin hyviä, että aina enemmän peukaloita kuin muilla ?

      • itsehän

        Peukaloi itse , om hänellä monta rekattuakin.


      • Säälittävä-olet

        Kateus vaivaa sinua aina näköjään. Koettaisit vapauttaa itsesi siitä!


      • kaikkisentietää
        Säälittävä-olet kirjoitti:

        Kateus vaivaa sinua aina näköjään. Koettaisit vapauttaa itsesi siitä!

        sinä itse olet kateellisena täällä vuosikaudet ollut tekemässä myyräntyötä nikkiä vaihtaen mutta mätä senkun lisääntyy


      • peukalointia
        Säälittävä-olet kirjoitti:

        Kateus vaivaa sinua aina näköjään. Koettaisit vapauttaa itsesi siitä!

        Kokeilu, kirjoitan tämän viestini kirjautuneena, mutta ruksaan tuon "Käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi" ja klikkaan peukalomerkkiä viestin perään välittömästi.


    • Kovin vähäiset ja köyhät ovat käsityksemme rakkaudesta. Aivan kun ei tiedettäisi mistä on kysymys.

      Kummallista on se, että rakkaus Jumalaankin käsitetään tunteeksi. Rakkaus Jumalaankin on Jumalan määräys tai käsite, ei tunne lainkaan.

      Ihettelette tietysti myös miten minä kaksin tietämätön voin esiintyä kuin asiantuntijana. Kyllä rakkauden puuttenkin voi voi kokea.

      Miten kaikki voivat olla noin ilman käsitystä tunteen olemassaolosta tai sen puutteesta?

      • Tabletissa on on oikeinkirjoituksen korjaus, joka tekee myös päinvastoin.


      • yksinitkijä

        Eihän kukaan ole ilmeisesti sanonut etteikö rakkaus olisi tunne?

        Kaikki meidän mielikuvammekin ovat tunnetta, joko kaipuuta, vihaa, unelmia, surua, iloa.
        Ei ole rakkautta ilman tunteita, mutta eihän sitä rakkaudesta puhuttaessa tarvitse erikseen mainita!
        Minulla on nyt ikävä tunne kun kaipaan rakkaita elämäni isä joita kohtaan minulla oli suuri rakkauden tunne.
        Uusia isiä en elämääni kaipaa, rakkaus saa tulla jos herättää minussa tunteet, muuten se on kuvitelmaa rakkaudesta.


    • että.ei.sitä.ole

      Lapset ja lapsenlapset ovat rakkaita.
      Puoliso ei samaa voi todeta.

      • että.ei.sitä.ole

        Korjaus äskeiseen: Puolisosta ei samaa ...


    • kohtaloveli

      Puheilla, lupauksilla ja sitoutumalla uskollisuuteen vahvistetaan olemassa olevaa rakkautta, mutta rakkautta ei löydy pelkistä lupauksista.
      Rakkauteen, oikemmin rakastumiseen tarvitaan henkilökohtainen kontakti, läheisyys, kosketukset ja lopulta kemioiden kohtaaminen. Ihastus ei ole vielä rakkautta, mutta jos siinä on molemminpuolisia tunteita mukana, voi siitäkin kehittyä rakkausuhde.

      Hyvä suhde, jossa on vaikka hitunen mukana kiintymystä ja toisen ihmisen kunnioitusta voikin olla ja antaa enemmän kuin ensihuumassa koettu rakastuminen.

      Kirjeenvaihto on hyvä tapa tutustua toisen ihmisen sielun ja hengen maailmaan, eli tutkailla ihmisen luonnetta. Josksu käy niin, että sanoilla rakastutaan kirjeystävään, mutta henkiläkohtainen kohtaaminen voi kaataa koko unelman.

      Olen itse lähes kahdeksankymmenen, elän yksin, tuttaviakin yhden käden sormin luettavissa, joten eipä se rakkauden etsiminen ole helppoa jos sellaista kohdallani harkitsisin. Elämä olisi ilman kerhoja ja kuntoiluja kovinkin yksinäistä, mutta yksinäisiä on paljon. Kaikkien kohdalla oma tarinansa syistä ja seurauksista, mutta oman mielenterveydenkin vuoksi pitää vain lähteä ovesta ulos. Pienen katukävelynkin aikana voi vaihtaa muutaman sanan vaikka ventovieraalle ja siitäkin saa pienen ilon.

      Yksin eläminen, rakkauden puute kun perhettä ei ole olemassa, saa monet sairastumaan masennukseen. Se taa edesauttaa muillekin sairauksille altistumista varsinkin kun edessä on pimeä vuoden aika.
      Yritään vain löytää jostain jokaiseen päivään jokin kirkas hetki jolloin saa itsellensä todistaa ettei se rakkaan ihmisen puuttuminen ole sentään tappavaa.
      Kaikkeen tottuu, mutta aikansahan sekin vie.

      Oppimalla tuntemaan itsensä, oppii hyväksymään yksinolonkin.

      #Opi tuntemaan itsesi. Tunne puutteesi, intohimosi ja ennakkoluulosi, jotta voit erottaa ne siitä mitä näet. Tiedä myös koska olet todella läpikotaisin ajatellut käsittelemäsi asian ja milloin et lainkaan ajattele... Tuntiessasi itsesi ja tosiasiat voit arvioida, voitko muuttaa tilanteen mieleisemmäksi. Ellet voi - tai ellet tiedä kuinka parantaa asioita - kasvata itsesi sopeutumaan välttämättömään. - Bernard M. Baruch "

    • Nosce_te_ibsum

      Kyllä kirjoitit hyvin, samaistuin täysin.

      Mieheni kuolema oli shokki, joka taisi jäädä pysyväksi, sillä olimme niin paljon yhdessä, puhuimme keskenämme kaikesta ja rakastimme toisiamme. Siksi olen tuntenut itseni niin yksinäiseksi jo pitkään.

      • Ainoa-vaihtoehtoni-on

        "Ellet voi - tai ellet tiedä kuinka parantaa asioita -
        kasvata itsesi sopeutumaan välttämättömään. "

        - Aika hyvin olen sopeutunut kuitenkin, minun ei ole vaikea asua "itseni kanssa"!

        Elämässäni on kaikki hyvin.


    • Kiitos!
      Lopultakin muutama ajatteleva ihminen, joka näkee tunteet,myös rakkauden, oikeana. Tilanteeni, jossa on pitkälti ykšinoloa, tuntuu vaikealta. Oleva on kuitenkin hyväksyttävä, sillä tosiasioita ei voi muuksi muuttaa.

    • osatotuuksia

      Kukaan ei pysty yleispätevästi määrittelemään mitä rakkaus on. Jokainen vastaus on osa asiaa, mutta mikään vastaus ei ole koko totuus . Mikään vastaus ei ole toisia parempi, typerää tuo peukutus. Koska ruune luulee tietävänsä rakkauden syvimmän olemuksen, hän on velvollinen sen kertomaan. Tuollainen ylimielinen asenne aiheuttaa sen, että ihminen jää yksin.

      • älä.ainamoiti

        ## Tuollainen ylimielinen asenne aiheuttaa sen, että ihminen jää yksin.## sanoo osatotuuksia.

        Mistä tuon vaikutelman olet saanut?
        Ilmeisesti olet asiantuntija tietämään miksi joku on yksin?
        Olet onnellinen jos olet onnitunut sumuttamaan jonkun ihmisen tuolla tietämykselläsi.

        Ruune on oikeassa, moni ei osaa selittää, et osannut sinäkään, mutta osasitpa etsiä syyn yksinoloon.

        Meitä ylimielisiä on sitten paljon tässä maailmassa, vaikka osa onkin yksin omasta halustaan.

        Vain asiantuntijan ominaisuudessa ei kukaan ole täällä esiintynyt, koska kukaan ei tiedä sitä hermokanavaa jossa rakkaus kulkee!!


    • Uskossa on hyvä elää ! No niin joku luulee ,että olen Vanhoillapäivilläni vielä haksahtanut "uskoonkin" en onneksi .
      Uskon Rakkauteen , se on sellainen tunne, että se tulee vaan kuinka sitä koittais estää.
      Menetin ensirakkauteni nuorena .
      Ehkä se oli liikaa minulle ,tulin vaillinaiseski tynteeseen Rakkaus
      --Koittanut olen uskotella itselleni -monesti ,että nyt se on sitä oikeeta ! Mutta se ei ole ollutkaan sitä mitä kaipasin .
      Koska olen Ihastunut ja minut on jopa saatu houkuteltua pitemmällekkin , .---en sano että olisin vastaankaan pannut --se on ollut jopa kivaakin -- mutta rakastua uudestaan .
      Ei sitä ei ole tapahtunut -
      Hyviä ystäviä olen saanut --ja vielä jälkeenkin päin muistellaan niitä hienoja hetkiä .
      Kiitos niistä .

      U.M

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      186
      4206
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      229
      2176
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1311
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      172
      1038
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1028
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      77
      1017
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      942
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      925
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      65
      909
    Aihe