Onkohan teillä kellään ollut minunkaltaista "alkua" parkinssonin kanssa?
Olin aikaisemmin tottunut oireisiini, joten en huomannut niiden olemassaoloa, muuten kuin että olin kauhean väsynyt enkä palautunut öisin. Minulle yritettiin väkipakolla masennusdiagnoosia kun kaikki veriarvot, esim. kilpirauhanen, oli kunnossa. Menin kuitenkin viimeisenä oljenkortena uniklinikalle tutkimuksiin ja minulta löydettiin vakava-asteiden perioidinen raajaliikehäiriö, joka oli vilkkaimmillaan kello 2-6 välillä aamuyöllä. Lisäksi perioidisia liikehäiriöitä löytyi myös päiväaikaan. Ei niin paljon kuin yöllä, Mutta kyllä konaisarvo nousi kyllä lähes 1000 liikkeeseen yhteensä testipv ja yönä. Hassuinta ehkä on, etten oo tunnistanut päivällä noita raajaliikehäiriöitä enkä osannut yhdistää päiväväsymystä perioidiseen.
Lisäksi minulla on paljon parkin käypähoito.pdf:n mukaisia oireita. Kaikki muut löytyvät paitsi käden tärinä, sen sijaan mulla on elohiiri aika monesti reisilihaksessa. Kun ajan autoa, vasemman jalan pikkurilli ja nimetön puutuvat.
Luin käypähoidosta, että parkkia voidaan hidastaa jos se löydetään ajoissa. Kysyin kaverini mieheltä, joka on neurologi, mielipidettä ja hän vaan totesi, että se parkki tulee jos on tullakseen ja mä oon silloinjo kuuskymppinen, ei tartte vielä mennä neurologille.
Unilääkärini oli samaa mieltä. Hänen mielestään mulla on jo lääkitys joka hidastaa kun joudun syömään öisin pramipexolin, jotta saan nukuttua.
Mua silti mietityttää, eikö tää pitäs tutkia tarkemmin. Netistä löysin väittämän ettei kaikilla perioidista sairastavilla ole parkinssonia, mutta kaikilla parkeilla on perioidinen. Se, että mulla esiintyy perioidista myös päiväaikana , viittaa mun mielestä parkin mahdollisuuteen vaikkei mulla olekaan mitään kompetenssia näin diagnosoida. Molemmat tuntemattomia tauteja.
Mitä te ajattelisitte aiheesta?
Niin, jos sillä on jotain väliä niin olen vasta 38 vuotias nainen ja lääkärin mukaan mun perioidinen on jo siinä vaiheessa kun se eläkeläisillä yleensä on. Olen siis melko nuorena ehtinyt kehittää tuon vaivan.
Kiitos!
Huolettaa, että olen sairastumassa parkinsoniin.
TyttöPerioidisella
3
652
Vastaukset
- emmaviikari
Kyllä minä menisin lääkäriin asiasta, että saa varmistuksen itselle,
- Terve.vaanmenoa
Luulosairas sinä olet. Tai trolli.
Miten tuo perioidinen oireilee päivisin sinulla? Itse en tuota tunnista mutta muuten olen kanssasi aika samassa tilanteessa. Siis minkälaisia muita oieita sinulla on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713538
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251279- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62755