Joulu lähestyy ja perheeni on varaton ja työtön ja lapsia on paljon.
Mistä voisi saada apua joulun laittoon ja ruokiin ja lasten lahjoihin, kun sosiaali ei avusta.
Pyydän vastaukset tälle palstalle, kitos.
MISTÄ JOULUAPUA VÄHÄVARAISILLE
22
2648
Vastaukset
- tukkitullajollottaa
Isäntä voisi käydä vasektomiassa. Noin aluksi.
- ehkäsieltä
Kysypä ODL. Näyttävät ainakin keräävän jatkuvasti Oulun alueen vähävaraisille.
- Riittävän.rikas
Joko se jouluruikuttaja on taas herännyt ruikuttamaan?
Itsepä olet itsesi tahallasi ja tiettesi tuohon tilaan saattanut jos osaksikaan totta kirjoitat.
Joskus sitä sentään saa sitä, mitä tilaa. Ja hyvä näin!
Rikkain ei ole se jolla on eniten vaan se jolta vähiten puuttuu.- Niinsevaanmenee
Köyhä antaa vähästäänkin,rikas ei paljostakaan!
- syyttäjäsyytön
onko tytöttömyys aina oma vika mielestsäsi?
- sydämenKyllyydestä
Niinsevaanmenee kirjoitti:
Köyhä antaa vähästäänkin,rikas ei paljostakaan!
JUURI NÄIN SE MENEE.
- parempiMieskö
onko työttömät tilanneet työttömyytensä?
- Joulumieli.kerää
Hyvä Joulumieli -keräys alkaa viimeistään joulukuun alussa ja MLL ainakin lahjoittaa keräysvaroista n 70e lahjakortteja vähävaraisille lapsiperheille. Kannattaa ilmoittautua ts tiedustella MLL toimipisteestä.
- Osani.maksanut.veroissa
Arvaapas, paljonko on MLL:n päällikön vuosipalkka!
Niinpä. - Keräyksistä
Joulumieli.kerää kirjoitti:
Hyvä Joulumieli -keräys alkaa viimeistään joulukuun alussa ja MLL ainakin lahjoittaa keräysvaroista n 70e lahjakortteja vähävaraisille lapsiperheille. Kannattaa ilmoittautua ts tiedustella MLL toimipisteestä.
MLL lisäksi SPR jakaa Hyvä Joulumieli keräyksen lahjakortteja. Ainakin aiemmin on jakanut. Sitten on Joulupuu- keräys isommilla paikkakunnnilla ja siihen lahjoitetut lahjat osoitetaan saajilleen sosiaalitoimen kautta. Joulupuu -keräykseen pitää laittaa paketin päälle mitä se sisältää ja minkä ikäiselle lapselle ja tytölle/pojalle. Vain uutta ostettua tavaraa tai uutta käsintehtyä. Ei kirppiskamaa. Keräyspisteitä on yleensä isot liikkeet/tavaratalot jos olet lahjoittamassa.
- Lapsia-On-Paljon
Eli olet vanhoillislestadiolainen - nykypäivän perhe ei hanki enempää lapsia kuin pystyy itse ne elättämään ja hoitamaan. Ei se taivaspaikka aukea lapsia synnyttämällä. Ikävä kyllä.
Oulun korkeudella monilapsiset perheet ovat poikkeuksetta vanhoillislestadiolaisia.
Eikös SRK auta suurperheellisiä? SRK:n huru-ukot ovat ehkäisyn kieltäneet ja elävät vielä Abrahamin aikaa. Jos kysyisit paikalliselta ry:ltä apua ahdinkoosi.- ookkomukanähny
Älä uneksi - Ei köyhää lestaa ole olemassakaan.
- ihanufojoulu
väsyttää nää ainaiset kerjäläiset
eikö se joulu tule ja mene vähemmälläkin?
ei ennenkää ollu kauheena mitää erikoisia ruokia ja kultaa ja timantteja jouluisin
hyvä jos omenan tai piparkakun sai joululahjaksi ja hyvä mieli tuli
myöhemmällä ajalla saattoi saada lahjaksi jopa lakritsipiipun tai jopa sarjakuvalehden tai villasukat ja se oli todellakin jo ylellisyyttä että perhe oli nii vaurastunut että pystyi tollasii joululahjoja antamaa niinku ostolehtiä oikein joissa oli värillisiä kuvia ja makeisia
kaipaan sitä entisajan yksinkertaisuutta ja aidon juhlan tuntua ja vähstä kiitollisuutta
nykyään ei riitä mikään ei vaikka ufon ostais lahjaksi- Praha.kauan.sitten
Minä taidan hakea pitkäripaisesta pullon kirkasta jouluksi. Kun ei ole sitä joulumuoriakaan rassattavaksi. Eikä nalkuttamassa. Jouluglögiä ehkä Lidlistä lantringiksi. Alkon glögejä en enää osta: meinasin viime jouluna kuolla sellaiseen. Mitä lienee ollut, poltti mahassa vaikka vähän maistoin. Vein takaisin ja sain rahani pois. Kerran ennenkin sama juttu italialaisen vermutin kanssa. Ja joku viini kolmas. En enää uskalla sieltä ostaa muita kuin kirkkaita enkä votkaakaan, koska siinä on mausteena oksetusainetta. Eläkeläisapteekkari taannoin kertoi, mutta ei muistanut aineen nimeä, borrelioosi oli mennyt aivoihin... Vaan oli sillä mukava tyttö! Tosin rengastettu, niinkuin ne parhaat aina on.
- kiljuntekkoon
laitotin jo kiljut kähisemään pänikkään ja sopivasti tulee ytyä juomaa jouluski ku lisäilen parin viikon välein hiivaa ja sokeria ku käytän sitä joulukuun puolelle ja sittte puollotan ja eiku tjuomaan ku jouu saa ja telekaria töllötän ja juon omaekosta ei siihen jouluun sen kummempaa tarvi joulupäivänä on jo paarit auki ja ei tarvi yksin möllöttää se on niin erilaista eri ihmisill ätuo joulun vietto ja kauhia hösötys ja vaatimukset siuuria ja sit ei kuitenkaa olla tyytyväisiä ja onnellisia mitä vähempi kaikkea elämässä sitä parempi mieli ja onni
- jäinjunasta
stana antakaa mulle
- ParempaaJoulua
Voit kysyä seurakunnilta apua tässä asiassa. Ota yhteys Pelastusarmeijaan, joka toimittaa tavaroita vähävaraisille. Kysy sosialitoimistosta mitkä kaikki yhdistykset jakavat apua.
Toivottavasti saatte kunnon apua. On tosi kamalaa olla köyhä. Kaikesta puutetta. Ja vielä paljon lapsiakin...
Lapset voisivat askartelemalla saada aikaiseksi kaikenlaista hauskaa.
. - Jouluuu
Ota yhteyttä srk diakoniatyöntekijään.
- Kyllä_apua_saa_pyytää
Voit myös kokeilla jouluapua.fi sivustoa
- SeonSuomi100
No minä esimerkiksi jos pystyt todistamaan varallisuutesi ja tarpeesi.En ole minäkään varakas,päin vastoin olen pienituloinen mutta olen elänyt ns.persaukisen elämän ja olen valmis antamaan vähästä vähän sen tarvitsevalle.
- loppulappaminen
Miten olisi vasektomia/sterilisaatio? Loppuisi ainakin lapsentulo/teko.
- Karistakajahtaa
Onpa täällä ilkeitä ihmisiä. Aja Oritkarin P-alueelle ja nosta takakontti ylös. Pian saat yllätyslahjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733