Naisten tantereella

On lähes pakko purkaa hieman huvittuneen/harmistuneita ajatuksia palstastamme. Totuudellisesti on myönnettävä palstaa dominoivan rakkausketjun myötävaikuttaneen tämän päivän näkemykseeni.
Tällä naisvaltaisella palstalla, kukin hyväntahtoisesti kertoo oman näkemyksensä asiasta, joku pientä kaipuun aiheuttamaa kateuden tunnetta ilmentäen.
Tottahan aloittajan yksinäisyys on jo kaikkien tiedossa, eikä konkreettista lieventäjää siihen ole löytynyt. Eipä tässä äitelyydessä voi kuin siteerata apost. Johannesta, joka kehoittaa:
"Älkäämme rakastako sanoin ja puhein , vaan teoin ja totuudessa"

Samaa aloittaja varmaan tarkoittaa, mutta hitto vieköön eikö teot voisi olla jo muuta kuin kirjeenvaihtohakua keskustelupalstalla.
Siihen löytyy varmaan monta muutakin kanavaa, joten hyvää onnea etsinnälle!
Lopuksi toivotan Hyvää isänpäivää palstan isille ja vaareille, iloiten heidänkin osallistumisestaan kirjoittamiseen.

106

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

      Miten satuinkaan taasen kirjoittamaan Sini-Sirkun aloitukseen. Toivotin naisille tuolla hyvää isänpäivää johon sain naurut ja isänpäiväonnittelut. Rakkaus sanana on vain sana jota ei kannata käyttää sitä mieltä olen ollut ja kauan.
      Painolastia on siinä sanassa niin paljon etteihän sitä usko kukaan järissään oleva tosissaan sanotuksi.

      • Niin, alkoi se etoa kuin kuvana sen näin. Jokainen parastaan yrittää selventää alottajalle, mutta mikään ei ole kyllin hyvä 🤣 )))
        Nyt jo pääosin naurattaa, kun naiset tappelevat jonkun saamasta suosiosta, kaipa sekin kuuluu kuvaan.

        Kiva kuulla sinustakin, viihtynyt siellä varmaan olet, enkä ihmettele ollenkaan, moikka!


      • yksin.myös.minä
        sini.sirkku kirjoitti:

        Niin, alkoi se etoa kuin kuvana sen näin. Jokainen parastaan yrittää selventää alottajalle, mutta mikään ei ole kyllin hyvä 🤣 )))
        Nyt jo pääosin naurattaa, kun naiset tappelevat jonkun saamasta suosiosta, kaipa sekin kuuluu kuvaan.

        Kiva kuulla sinustakin, viihtynyt siellä varmaan olet, enkä ihmettele ollenkaan, moikka!

        Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta ja kuka tappelee hänen suosiostansa?
        Alkoi etoa, > Samaa aloittaja varmaan tarkoittaa, mutta hitto vieköön eikö teot voisi olla jo muuta kuin kirjeenvaihtohakua keskustelupalstalla.
        Siihen löytyy varmaan monta muutakin kanavaa, joten hyvää onnea etsinnälle!<

        Etkä tätäkin lausuntoasi voinut irjoittaa ao. aloituksen jatkona olevaan keskusteluun?

        Yhä enemmän vahvistuu mielikuva suosionhakuisesta palstalaisesta jolle mikään ei ole kyllin hyvää, jopa rekisteröityjen nimimerkkien vaihtaminen, kun toinen saa miinuksia, otetaan toinen pramille.

        Muutoin en ota kantaa.
        Rakkaudesta pitää puhua!
        Yksinäisyytensä saa jopa täällä tunnustaa!

        PS. En kilpaile kenenkään suosiosta, mutta en hyväksy kenenkään yksinäisen pilkkaamistakaan. En myöskään ole huomannut muiden kuin tämän aloituksen tekijän jollain nimimerkillään ruunen ystäväksi sanoutuneen ja sitten kuitenkin sylkee viestissään


      • yksin.myös.minä kirjoitti:

        Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta ja kuka tappelee hänen suosiostansa?
        Alkoi etoa, > Samaa aloittaja varmaan tarkoittaa, mutta hitto vieköön eikö teot voisi olla jo muuta kuin kirjeenvaihtohakua keskustelupalstalla.
        Siihen löytyy varmaan monta muutakin kanavaa, joten hyvää onnea etsinnälle!<

        Etkä tätäkin lausuntoasi voinut irjoittaa ao. aloituksen jatkona olevaan keskusteluun?

        Yhä enemmän vahvistuu mielikuva suosionhakuisesta palstalaisesta jolle mikään ei ole kyllin hyvää, jopa rekisteröityjen nimimerkkien vaihtaminen, kun toinen saa miinuksia, otetaan toinen pramille.

        Muutoin en ota kantaa.
        Rakkaudesta pitää puhua!
        Yksinäisyytensä saa jopa täällä tunnustaa!

        PS. En kilpaile kenenkään suosiosta, mutta en hyväksy kenenkään yksinäisen pilkkaamistakaan. En myöskään ole huomannut muiden kuin tämän aloituksen tekijän jollain nimimerkillään ruunen ystäväksi sanoutuneen ja sitten kuitenkin sylkee viestissään

        Tarkoitatko nimimerkkieni vaihtamista suosion hakemiseksi?
        Ei hyvä ihme, haavoittumista lähinnä se on ollut,...en minä mistään miinuksista ole piitannut, enkä myöskään omista ja toisten saamista plussista. Vastakaikua olen saanut ihan nätisti, jos sen olen ansainnut.

        Hyvähän se kun Ruunea puolustat, minäkin olen sitä tehnyt monta kertaa, mutta suosion haun suhteen olet niin väärässä kuin olla voi 😊))

        Kyllä ystävyyden pitää kestää rehellistä mielipidettäkin, puolen ja toisin!

        Minulleko mikään ei ole kyllin hyvää? Mistäköhän tuon nyt tempaisit, minähän pidän palstasta, ja olen kauan jo osallistunut sen toimintaan.

        Miksi minä Ruunemannia pilkkaisin, voinhan silti kokea yhden miehen ja meidän lukuisten naisten osallistumisen huvittavana.

        Tuohon miksi en jatkanut ketjuunsa mielipidettäni, oli juuri naisten välinen riitaisuus, joka alkoi etoa! terve


      • sivusta-seuraava

        Voiko täällä antaa miinuksiakin ? Ei minun koneellani sellaista mahdollisuutta näy vai rekatutko vain niitäkin voi antaa.


      • lukaisin

        Ei voi, vuosiin ei ole voinut täällä miinustaa, sehän jo kertookin moittijan olevan joku entinen. Pitäisihän se näkyä rekkaamattomillakin, että vain rekatuille on annettu tuo mahdollisuus.


      • Puskan.perältä
        sivusta-seuraava kirjoitti:

        Voiko täällä antaa miinuksiakin ? Ei minun koneellani sellaista mahdollisuutta näy vai rekatutko vain niitäkin voi antaa.

        Peukku alaspäin! Ja se etu vain vakituisille.
        Rekisteröityminen on verrattavissa asiakaskorttiin. Kahvitarjous koskee vain vakituisia, kortillisia.
        Minäkin olen vakituinen, mutta se on nykyisin niin ala-arvostettu asia, että kannattaa puskiintua. Vähemmän mieliharmia siitä tulee.

        Varmaan monikin meistä elää vailla rakkautta Ruunen lailla. Ruune jaksaa vielä toivoa ja odottaa. aikaa parempaa, mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut. Ikäisemme ihmiset vähenevät, sairastavat, kuolevat. masentuvat vaikeuksiensa keskellä. Ei riitä voimat rakkauteen.
        Monen Suuri Rakkaus on manan majoilla, tai osoittautunut muuksi kuin aikanaan on oletettu.


      • Puskan.perältä kirjoitti:

        Peukku alaspäin! Ja se etu vain vakituisille.
        Rekisteröityminen on verrattavissa asiakaskorttiin. Kahvitarjous koskee vain vakituisia, kortillisia.
        Minäkin olen vakituinen, mutta se on nykyisin niin ala-arvostettu asia, että kannattaa puskiintua. Vähemmän mieliharmia siitä tulee.

        Varmaan monikin meistä elää vailla rakkautta Ruunen lailla. Ruune jaksaa vielä toivoa ja odottaa. aikaa parempaa, mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut. Ikäisemme ihmiset vähenevät, sairastavat, kuolevat. masentuvat vaikeuksiensa keskellä. Ei riitä voimat rakkauteen.
        Monen Suuri Rakkaus on manan majoilla, tai osoittautunut muuksi kuin aikanaan on oletettu.

        "mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut."

        Olen mielipiteeni kirjoittanut jo aiemminkin (eräälle toiselle) ja saanut siitä haukut, kuten nyt sai sini-sirkku oikein "pirkkoarstilat"..."Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta"?

        Minä en usko "kuunakullanvalkeana", että 82-v invalidi mies, joka kulkee rollaattorin kanssa, saisi neti välityksellä vihdoinkin sen tosi R a k k a u d e n täältä.

        Miksi ei ole jo aikaisemmin saanut? Mikä oli silloin syynä? Miksi elää edelleen "poikamiehenä", vaikka kehuu naisten katseista ja tansseistaan? Nytkö se onni vihdoinkin löytyisi???

        Entäs ne aamuyön tuntena lähetetyt viestit, joissa listataan hyvät ja huonot kirjoittajat, aivan`kuin hänellä ei olisi muuta elämää, kuin arvostella palstan kirjoittajia.

        Vaikka en Raamatun lauseita tähän liitä, niin sini-sirkun mielipiteeseen voin samaistua, joten; "Antakoon kukin, kuinka hänen sydämensä halajaa, ei surkeillen, eikä pakosta, sillä ilosta antajaa Jumala rakastaa"!??
        Tämä teksti oli poikamiesten kämpän seinässä ja ilmeisesti löytyy Raamatusta.DD


      • robottia.tarjoo

        Minun on lähes mahdoton ymmärtää, että rakkaus tunteena pitäisi tulla ulkoapäin, sehän elää ja tuntuu sisällämme, rinnan täyteytenä, lämpönä!
        Kaikki kauneus ruokkii sitä, ihmisten, luonnon ja ajatusten luomina tunteina.
        Minusta on kaunista Ruunen kaipuu saada rakkautta,

        Nuo biologiset siteet lähimpiimme, on tunteiden luonnollisin ydin, eläinkunnassakin, mutta laajemmin omat tunteeni käsittää koko olemassaolon, Jumalaa myöten.
        Ihmisenkö luomana, tai ei,... syvä kiitollisuus ja rakkaus ihmisiin, ja elämään, jaksaa yhä onnellistuttaa vanhaa sydäntäni.

        sini.sirkku


      • sivusta-seuraava kirjoitti:

        Voiko täällä antaa miinuksiakin ? Ei minun koneellani sellaista mahdollisuutta näy vai rekatutko vain niitäkin voi antaa.

        Sori, kokeilin tuota alaspeukutusta :( se näkyy minulle tummanpunaisena, en saanut sitä poistettua joten anteeksi.


    • Etsivä löytää. Ainahan rakkautta kannattaa etsiä. myös henkistä tietoa, sielulle sisältöä, vietäväksi henkisiin maailmoihin, elämän jälkeen.
      ALS'iin sairastuneen, liikuntakyvyttömän Kosmologi Stephen Hawking'inkin hoitaja rakastui Stepheniin ja naimisissa ovat.

    • että.ilman.rakkautta.sel

      Tuossa edellä annettiin ymmärtää, ettei yksinelävä koe rakkautta. Varmaan noin on.
      Toisaalta on todettava, ettei rakkautta ole usein myöskään sellaisten ihmisten välillä, jotka ovat keskenään avioliitossa. Ei avioliitto käytännössä rakkautta edellytäkään.

    • Suurestarakkaudesta

      Eikö usein ole rakkautta avioliitossa ? Kyllä vaan on , ei sutä vaan kaikille palstoilla kuulutella.

      • Omistamisenluulo

        "Usein" on ja vielä useammin ei ole. Siksi kai, että rakastaminen tarkoittaa toisille aivan jotain muuta kuin toisille. Yksi maailman väärin ymmärretyimmistä aiheista.


    • Kaikki_hyvin

      Minusta leskiäidin elämä on täynnä rakkautta, se on toiminnan motiivi,
      kun on kaksi lasta ja perheet heillä sekä lapsenlapsia molemmilla.
      Muitakin ihmisiä on paljon, joihin tunnen rakkautta,
      ja lisäksi ovat kaikki rakkaat muistot jo eletyn elämän ajalta.
      ❤️ Olen tyytyväinen ja kiitollinen, sydän on täynnä kiitollisuutta.

      • Jatkan_vähän

        Olen isosta perheestä, josta olemme vain me kaksi iltatähteä enää elossa.
        Siitä seuraa, että surujuhlissa olemme tavanneet viime vuosina usein, ja yhdet
        hautajaiset ja muistojuhlan olemme myös järjestäneetkin sisarellemme, jonka läheisin
        wli aviomis kuoli jo aikaisemmein.
        Muisto siitä juhlasta on hyvä, mieleeni ovat jääneet kaikki ohjelmat, meidän nuorinpien sisarten pitämät luheet lastenlasten kaunis lauluesitys "Niin kuin muuttolintusen tie..."
        ja yhden lapsenlapsemme soittama Järnefeltin kehtolaulu Berceuse:

        https://www.youtube.com/watch?v=Mou3m3IuwlY

        Voin nähdä ja kuulla vielä sen esityksen.

        Kaikkea tuotakin on ollut rakkaus.


      • Hups-kirjoitusvirheitä-

        wli p.o. eli
        luheet = puheet

        Mutta nuorempaa polvea, sisarten ja veljien sukua, on paljon täälläkin ja monessa muussa
        kaupungissa, he ovat kaikki yhtä rakkaita ja tuntuvat omilta.


      • Täti-immeinen

        Minä myöskin rakastan siskojeni ja veljieni lapsia ja lastenlapsia! vasunkin niitä, jotka olen ihan pienenä tavannut ja joitain heistä olen hoitanutkin. Siitä se rakkaus on alkanut viriämään.


    • rakkauskilpailuko

      Susikin pentujaan rakastaa, tarviitseko noin itsestäänselvyyttä täällä vakuutella, ikäänkuin pitäisi todistaa jotain.

    • antakaa.jo.rauha

      Enemmistön mielestä, vanha ja invaliidi ei tarvitse, eikä ikinä löydä rakkautta!
      Avatkaa silmänne,
      Ei ole monta päivää kun julkisuudessa oli jopa valokuvien kanssa tosi juttu , *tosivanhasta pariskunnasta*

      Ja vaikka olette mitä mieltä, lopettakaa ihmeessä tämä henkisesti raskasta taakkaa asianomaiselle kasvattava tarinointinne.

      Kun olette henkisesti sairaan saaneet pois palstoilta henkisellä ajojahdilla, nyt on toinen hampaissanne.

      Säälin teitä rakkaudettomuudestanne.
      Vaikka sanotte rakastavanne, teiltä puuttuu lähimmäisenrakkaus.

      Ositan ensiksi sormellani aloittajaan, muka ystäväkin vielä ja kehtaa aloittaa ajojahdin yksinäisyyden paljastavasta ihmisestä jolle ei elämä ole muutoinkaan ruusuja polulle levitellyt.

      Häpeäisitte edes!

      • Hyvää.huomenta

        Hieman suhteellisuuden, ja realiteettien tajua nyt peräänkuuluttaisin sentään noissa kiukkuisissa moittessakin !

        Aloituksessani en ole tietoinen mistään ajojahdista, erkaantumisesta kyllä sellaisesta missä en viihtynyt!


        PS

        Tää nyt temppuilee nimimerkkien kanssa, mutta

        eiköhän se rauhakin tule asioiden tajuamisen myötä, toivon.

        sini.sirkku


      • Sinua-en-ihaile

        Aloituksessani en ole tietoinen mistään ajojahdista, erkaantumisesta kyllä sellaisesta missä en viihtynyt!

        PS

        Tää nyt temppuilee nimimerkkien kanssa, mutta

        eiköhän se rauhakin tule asioiden tajuamisen myötä, toivon.

        sini.sirkku


        Olisit jättänyt mainitsematta mistä ja miksi lähdit!
        Siten olisit osoittanut olevasi hienosti käyttäytyvä nainen!
        Toisin kävi, jatkat ja jatkat, voisit edes lopettaa kommentointisi, mutta pitkä ketju lieneekin tavoitteesi. kun taiteestasikaan ei kukaan kiinnostu, kirjoita siitä, aloita ketju oikeasta asiasta, älä valita muiden asioista.

        Vertaan tätä kyllä Pöyristyttävään arvosteluun, josta täällä olette käyneet keskustelua.
        Tunsitko sen kassajonon nuoren naisen?
        Tunnethan nimimerkin josta niin kuvastakin loukkaannuit?


      • syntipukkiako.etsit
        Sinua-en-ihaile kirjoitti:

        Aloituksessani en ole tietoinen mistään ajojahdista, erkaantumisesta kyllä sellaisesta missä en viihtynyt!

        PS

        Tää nyt temppuilee nimimerkkien kanssa, mutta

        eiköhän se rauhakin tule asioiden tajuamisen myötä, toivon.

        sini.sirkku


        Olisit jättänyt mainitsematta mistä ja miksi lähdit!
        Siten olisit osoittanut olevasi hienosti käyttäytyvä nainen!
        Toisin kävi, jatkat ja jatkat, voisit edes lopettaa kommentointisi, mutta pitkä ketju lieneekin tavoitteesi. kun taiteestasikaan ei kukaan kiinnostu, kirjoita siitä, aloita ketju oikeasta asiasta, älä valita muiden asioista.

        Vertaan tätä kyllä Pöyristyttävään arvosteluun, josta täällä olette käyneet keskustelua.
        Tunsitko sen kassajonon nuoren naisen?
        Tunnethan nimimerkin josta niin kuvastakin loukkaannuit?

        Mistä voi kummuta tuollainen viha?


      • huutoja.suolta
        syntipukkiako.etsit kirjoitti:

        Mistä voi kummuta tuollainen viha?

        Tuo lausehan on tästä, lue kuka oli tuo Hyvää. huomenta

        Hyvää.huomenta
        14.11.2017 8:30
        Hieman suhteellisuuden, ja realiteettien tajua nyt peräänkuuluttaisin sentään noissa kiukkuisissa moittessakin !

        Aloituksessani en ole tietoinen mistään ajojahdista, erkaantumisesta kyllä sellaisesta missä en viihtynyt!

        PS

        Tää nyt temppuilee nimimerkkien kanssa, mutta

        eiköhän se rauhakin tule asioiden tajuamisen myötä, toivon.

        sini.sirkku
        Kommentoi1IlmiannaJaa

        ***** sinua.en.ihaile nikki ei sitä lausetta kirjoittanut, lueppas tarkemmin!
        Ajokoira juoksee ruunen perässä, jos ajojahdista kysymme.


    • että.tuntisi.kosketuksen

      Kuinka paljon onkaan joukossamme, jotka kaipaavat rakkautta!
      Yhtä hyvin on niitä, jotka kaipaavat toisen ihmisen läheisyyttä ja edes tämän kosketusta.
      Sen huomaa niin usein, kun hakee tanssikumppanikseen päälle 80-vuotisen tai tulee tällaisen hakemaksi.

    • Olen kuin äimän käkenä. En ole etsinyt rakkautta! Kirjoitin vain käsitykseni tunteesta nimeltä rakkaus.

      Sini-sirkku sotki koko käsitteen täysin.

      Tein ilmoituksen kirjeenvaihdostakin kun niin vaadittiin.

    • Täyttähepreaa

      Ymmärtääkö joku tämän ketjun sanoman?

      • enkä.määkään.tajua

        Aloittaja varmasti! Hän kun kauhistui Ruunen kuvaakin ja täällä kun naiset tappelevat Ruunen suosiosta, siis Rakkautta ei voi..jne. ketjussa. (aloittaja oli sitä mieltä, sanomansa mukaan)
        Tässä ketjussa nyt varmasti on paljon kivempaa aloittajallakin, täällähän on ihan viihtyisä tunnelma kaiken kaikkiaan, kun kukaan ei riitele!

        Kyll' hän pian tulee tänne kuvakkeita piirtelemään, ainakin ne Deet, kun on niin kiva!
        Tällaiset ketjut kun kukkivat juuri sitä mitä palstalla sanotaan oikeasti!


    • Mitä ihmeen kuvaa Ruunesta olisin muka kauhistellut? Toiseen kertaan siitä jo mainitaan, mitä lie sisäpiirin juoruja.

      Naurattaa ihan koko farssi, ruune äimän käkenä, ja pasmat sekaisin koko pulinapuljussa!

      Minäpä otan langanpätkän ja pujotan sen äimään, (neulansilmään) kirjaillakseni edes laulun sanat tähän, ettei hyvät langat menis ihan hukkaan.

      ~🎀☘~🌷~° Puhutaan hiljaa rakkaudesta kuiskaten °~🍒~🌿~😋~ moi moi

      • merkittävä.huomio

        Jospa puhutaan siitä rakkaudesta. Kyllä sitä on joka puolella, rakkaushan on ikuista, vain kohde muuttuu. Näin monelle käy, mikäpäs siinä. Lopulta rakastetaan vain itseämme, siitähän kaikki alkaa.... onneksi olen oivaltanut jo ajoissa, mennyt on mennyttä, mutta minä elän!😋


      • sitä.on.ilmassa

        mutisi harmaaparta.


      • entvallatonville

        kommentti kysymykseen:mitä on rakkaus

        torin äänet kuulen
        heinäsirkan niin ikään
        olen riisunut yksinäisyyteni pakkopaidan
        unohtanut kadun kiviset kaiut
        varpaani upotan kesän hiekkaan
        tänään osaan aaltojen tanssin
        pystyn kulkemaan tuulien tien
        taivaan sinen olen nähnyt
        rakkaani katseessa
        meren kohinan kuullut hänen suudelmissaan
        välittäisinkö enää narsisseista
        kauniimmin kukkivat metsäorvokit
        hänen lähteellään


      • sydänsulaa
        entvallatonville kirjoitti:

        kommentti kysymykseen:mitä on rakkaus

        torin äänet kuulen
        heinäsirkan niin ikään
        olen riisunut yksinäisyyteni pakkopaidan
        unohtanut kadun kiviset kaiut
        varpaani upotan kesän hiekkaan
        tänään osaan aaltojen tanssin
        pystyn kulkemaan tuulien tien
        taivaan sinen olen nähnyt
        rakkaani katseessa
        meren kohinan kuullut hänen suudelmissaan
        välittäisinkö enää narsisseista
        kauniimmin kukkivat metsäorvokit
        hänen lähteellään

        Ihana runo ! Varmasti ihanaa olla rakastettusi.


      • entvallatonville
        sydänsulaa kirjoitti:

        Ihana runo ! Varmasti ihanaa olla rakastettusi.

        Kiitos kuuluu vaimolleni, ei minulle, nostin vain voittoarvan!


      • Onneksiolkoon-
        entvallatonville kirjoitti:

        Kiitos kuuluu vaimolleni, ei minulle, nostin vain voittoarvan!

        Onneksi olkoon teille molemmille, kun vielä elämän ehtoolla rakkaus leimuaa !


    • että.ei.rakasta

      Susikin pentujaan rakastaa, kirjoitti joku.
      Se on luultavastikin emosusi. Tuskin se muuten niiden pentujen isää rakastaa.

    • Yksin.myös.minä. 13,56

      Matolääkettä taisi tämän ketjun aloittaja joutua sylkemään, kas' kun hellittelysanojen käyttäjänä, meni outo aloitus kuin matolääke sisuksiin 😊 heh heh

      • voijeesus

        Onko täällä yhtään ilkeämpää kirjoittajaa kuin sinä sini.sirkku!

        Kukaan ei ansaitse tuollaista . KaikkihaN TIETÄVÄT, ETTÄ TARKOITAT RUUNEN KIRJEENVAIHTOJUTTUA.

        Mitä tuo hänelle vastanneen nimimerkki tuossa tekee?
        Hänelekkö vittuilet?


      • hälytyskellotsoi
        voijeesus kirjoitti:

        Onko täällä yhtään ilkeämpää kirjoittajaa kuin sinä sini.sirkku!

        Kukaan ei ansaitse tuollaista . KaikkihaN TIETÄVÄT, ETTÄ TARKOITAT RUUNEN KIRJEENVAIHTOJUTTUA.

        Mitä tuo hänelle vastanneen nimimerkki tuossa tekee?
        Hänelekkö vittuilet?

        Kyllä se ilkeistä ilkein on se joka susmorsianta vainosi enkä ihmettele jos nyt toinen palstalemmikki eli ss on tähtäimessä. Kaiken voi vääristynyt persoona vääristellä oman sairaan maaimansa mukaisesti.


      • No, johan on älytöntä! Tosi rumia ajatuksia on nyt kuvitelmissa, ihanko väen väkisin yrittäisit vääntää mustasukkaisuutta peliin 😊 Voi Eetu sitä ihmismielen alkeellisuutta!


    • noinhan.täällä.asia.koet

      Onhan täällä varsin yleisesti tiedossa, että kolme naiskirjoittajaa täällä on - ainakin useimpien miespuolisten kirjoittajien näkemyksen mukaan - ylitse kaikkien muiden.

      • Yks' tuttu nimimerkki, on ainakin matkoilla tällä hetkellä, eikä nimettömistä voi tietää mitään.
        Nyt pitää jatkaa yx homma loppuun, uutisetkin on justiinsa tulossa, heippa


    • Ruunejass

      ss kävi Ruunen luona tänne tultuaan. Kakki sen muistaa. .Sitten Ruune kirjotti ettei se hotsittannu.

      • Ruunejass

        Voisitko toistaa tuon, en saanut selvää tarkotustasi?


      • että.ei.kelvannutkaan

        hotsittanu = ei ollut asianomaiselle mieleen


      • katajajistosta

        Mitäpä raavas kokematon mies, moista kultturisieluista tyyppiä kestäiskään.


      • Älä.muuta.sano

        Ei kokematonkaan, mutta silti!

        !!


      • Turvat kiinni! Älkää kertokoon perättömiä!


      • Älä kirjoita roskaa


    • kaxkertanenprinssi

      Herran dyydeli, meillähän on täällä aatelisia.

      Ratsastetaan kaikki miehen aatelisuudella, kun emme osaa piirtää vaakunoita.
      Kaaduin ulkona ja tuli lumelle pyllyn kuva, kelpaiskohan?

      • Mä ihmettelin miten nää ketjut on yhdistyneet,... hah hah noin ne pyllonkuvat piirtyy puhtaalle hangelle nauroi Doddi kyllä kelpaa sosiaalitunnus!


    • hile-ma

      Kyllä naisten suosiossa ovat eri miehet kuin tämän palstan nahjukset.

      • Mitä hi-lema noin väheksyvästi tulee ketjuun laukomaan?

        Eihän näiden keskusteluarenoiden tarkoituksena ole rankata ihmisiä ?
        väheksyvillä etiketeillä vieläpä, vaan toimia viihteenä ja leppoisina kommunikointipaikkoina.

        Kumman riitaista on ilmanala ollut, liekö sukuvika ja pimeän pirtin peruja ?


      • höpölöpööö

        moninikki Pilivi-texanelli-tähtisilmä-sinisirkku-noela
        plus kaekki muuttii nikkisä kaikki muine nikkeineen siintä ottaa selevästäASSIIsta tolokkuu.


      • joopajoota
        höpölöpööö kirjoitti:

        moninikki Pilivi-texanelli-tähtisilmä-sinisirkku-noela
        plus kaekki muuttii nikkisä kaikki muine nikkeineen siintä ottaa selevästäASSIIsta tolokkuu.

        Se kun on puhelias, ehtii puhua kaikilla nikeillä ja välihuutoja pikanimellä.
        Eihän ketju jatku jos ei joka väliin kommentoisi, muutamaan jopa kahesti!


      • omamalka

        Joopajoota on kuitenkin aina joka välissä mutta eipä maha mittää.


      • Tuon kaltaista voi juuri odottaa nimettömiltä, heh heh, nimiä hakuun itsekkin vaan, niin vois' suusta tulla muutakin kuin pelkkää sontaa!


      • Joopajoo tytöt, jos yksi noista nimimerkeistä sentäs sanois kiltisti " syäkää anteeks, 🙃))) eiku suokaa, moi."


      • mitähähhh
        höpölöpööö kirjoitti:

        moninikki Pilivi-texanelli-tähtisilmä-sinisirkku-noela
        plus kaekki muuttii nikkisä kaikki muine nikkeineen siintä ottaa selevästäASSIIsta tolokkuu.

        Ottkos itse se toinen moninikki, se meriliisatuliisamia ? Siinä vasta kameleontti.


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Joopajoo tytöt, jos yksi noista nimimerkeistä sentäs sanois kiltisti " syäkää anteeks, 🙃))) eiku suokaa, moi."

        Sorry sirkku!
        Tuot ylellistä elämääsi ehkä liikaa esille!
        Olet ihan mukava kirjoittelija,mutta jätä se ylellinen elämäsi ja asetu tavallisen tallaajan tasolle.
        Älä kerro,kuinka sinä mätät lautasellesi mättöä,josta vain köyhä eläkeläinen voi haaveilla?
        Kiitos sini_sirkku,päivitä ajatelmasi reaaliaikaan ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Sorry sirkku!
        Tuot ylellistä elämääsi ehkä liikaa esille!
        Olet ihan mukava kirjoittelija,mutta jätä se ylellinen elämäsi ja asetu tavallisen tallaajan tasolle.
        Älä kerro,kuinka sinä mätät lautasellesi mättöä,josta vain köyhä eläkeläinen voi haaveilla?
        Kiitos sini_sirkku,päivitä ajatelmasi reaaliaikaan ama

        Kerron tietenkin onnellisuudestani tällä korvessa,mutta voitaisko jättää ne ylikorostukset,kuinka hienot chatobiriaanit oli lautasella.
        Ne minun saunamakkarani peruunasalaatinkanssa olivat hivelievän ihania rantasaunanterassilla.

        Minä olen aina ihmetellyt,minkätähden ihmisen täytyy luoda omatuonnollista glamouria ympärilleen?
        Minkätähden minä amana yrittäisin olla yliihminen,jota kuiteskaan en ole?


      • korjaus
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kerron tietenkin onnellisuudestani tällä korvessa,mutta voitaisko jättää ne ylikorostukset,kuinka hienot chatobiriaanit oli lautasella.
        Ne minun saunamakkarani peruunasalaatinkanssa olivat hivelievän ihania rantasaunanterassilla.

        Minä olen aina ihmetellyt,minkätähden ihmisen täytyy luoda omatuonnollista glamouria ympärilleen?
        Minkätähden minä amana yrittäisin olla yliihminen,jota kuiteskaan en ole?

        Yli-ihminen tarkoitat. Ikävä riidanhalu Amalla nyt jatkuu ja jatkuu,,,,tuttua.


      • korjaus kirjoitti:

        Yli-ihminen tarkoitat. Ikävä riidanhalu Amalla nyt jatkuu ja jatkuu,,,,tuttua.

        Ylijäämänainen voin olla?
        Onko se riidanhalua,jos näkee toisen mielipiteen omalta kannaltaan erilaisena?
        Sehän on luultavasti keskustelua?
        Eduskunnassa sitä ainaskin nimitetään keskusteluksi?

        No niin puskis? Olenko syönyt evääsi?Olenko polkenut itsetuntosi maanrakoon,vai mikä mättää?


    • noinhan.asia.on.käsitet

      Vanhat. pierut kinastelevat.

    • Hähhäh

      Onko Moonicaa näkyny?????

      • Riitelijöitä

        Ottiko Ss yhteen Moonikankin kaa?


      • kylmäävääää
        Riitelijöitä kirjoitti:

        Ottiko Ss yhteen Moonikankin kaa?

        Monika kävi vähän jokaisen kimppuun. Mikä helvetin ajojahti taas on käynnissä, miksi yrität sinisirkusta tehdä jotain pahista ? Kuvio on ihmeen tuttu susm kohdalla, häntäkin vainosit.


      • No sitä hirviötä ei ole ikävä


      • kylmäävääää kirjoitti:

        Monika kävi vähän jokaisen kimppuun. Mikä helvetin ajojahti taas on käynnissä, miksi yrität sinisirkusta tehdä jotain pahista ? Kuvio on ihmeen tuttu susm kohdalla, häntäkin vainosit.

        Ei kukaan täällä mitään ajojahtia harrasta.Monica murreketjuineen oli palstalla aikoinaan ja haukkui jokaisen,jolla oli eriävä mielipide??
        Läheltä liippas,etten vetänyt hänet oikeuteen kunnianloukkauksesta?
        Se runoilu ei ele vielä vanhentunut,jonka hän runoili palstalla omaishoitajasta joka makaa ja jakaa??Onko todella se elämä seiniemme ulkopuolella niin ahdasta,että käperrymme omaan
        itsekyytemme ja majakanvalot eivät loista enää ja valaise tietämme lähimmäisenrakkauteen?


      • että.älä.välitä
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ei kukaan täällä mitään ajojahtia harrasta.Monica murreketjuineen oli palstalla aikoinaan ja haukkui jokaisen,jolla oli eriävä mielipide??
        Läheltä liippas,etten vetänyt hänet oikeuteen kunnianloukkauksesta?
        Se runoilu ei ele vielä vanhentunut,jonka hän runoili palstalla omaishoitajasta joka makaa ja jakaa??Onko todella se elämä seiniemme ulkopuolella niin ahdasta,että käperrymme omaan
        itsekyytemme ja majakanvalot eivät loista enää ja valaise tietämme lähimmäisenrakkauteen?

        "... joka makaa ja jakaa." (rit..)
        Mitä erikoista tuossa on? Niin moni muukin täällä tekee eikä siitä melua nosta.


      • onhan-se-niin-hienoa
        että.älä.välitä kirjoitti:

        "... joka makaa ja jakaa." (rit..)
        Mitä erikoista tuossa on? Niin moni muukin täällä tekee eikä siitä melua nosta.

        "Mitä erikoista tuossa on?"

        Hän on syntynyt Hesassa, joten siitä se "erikoisuus", kun ei tiedä, että Hesassa "sitäkin" tavaraa jaetaan eniten!DDD


    • Mistä.lie.kysymys

      Täällä aina päivitellään "sisäpiiriä ja sisäpiiriläisiä ". No tämä ketju osoittaa kiistatta, että sellainen on, sillä ulkopuolinen ei käsitä mitään koko ketjusta.

      • Ei-tiietä-ei

        eikä haluta tietää,
        olkoot


    • pulunennennen

      Onhan ollut vuosia selvästi muutamilla yliote palstaan ja kirjopittajiin, jotkut hyväksytään taas sitten on ne joille kaadetaan kuraa niskaan. Pitkään eläneenä olen minäkin oppinut että ne joilla todellisuudessa on *jotain* henkisiä ominaisuuiksia ja maallista mammonaa osaavat käsitellä täälläkin asian kuin asian, tämähän on 70 kymppisille, ja rikkaudet ja rakkaudet mahtuu mukaan.
      Se miten ne itsekullakin tulee esille ? Toiset kerskuu turkeilla toiset millä mitenkin keksivät!

      Onhan se jo tunnistettava että kaikki mahtuu kirjoittelemaan, jos vaikka lainahousuissa istuisi netissä. Ikäisillämme on eletty elämä jo öopuillaan olisiko paljon pyydetty? JOS?
      Jokainen hyväksyy myös toisten olemassaolon?
      Ei aina tarvitse olla parempi tai pahempi aihe kuin aihe kelpaa, se vastaa ken haluaa ja rikkaudet jäävät tänne tietääkseni, eivät niitä maan poveen monikaan kätke?

      Luonne muistetaan lähipiirissä, kuten täälläkin.

      • soatanna

        Miten hajun katkerat kommintit voisi hyväksyä? ei sit niin millään. Kaikki muutkin kirjoituksensa niin vihantäyteistä.


      • Todella hyvä kannanotto!
        Oletan,että kriittisyys ei aina anna oikeaa kuvaa kirjoittajasta?
        Hänellä vain painekasautuma,siis huolet ja murheet ovat kirjoitushetkellä ottaneet ylivallan?

        Omaishoitajana aikoinaan sain palstalta niin paljon kuraa niskaani,että ihmettelin,etten tukehtunut?
        No siirtymiseni omaishoitajien palstalle ei tätä saittia tehnyt yhtään siistimmäksi,puskikset jatkoivat samaan malliin höykytystään?
        Ei minun elämäni tarkoitus ole olla kirjoittelija,joka aina pahallapäällä?


    • mitähäntarkoitat

      Mikä turkki ? Mitkä rikkaudet ? Kuka sellaisilla on kerskunut ? Pitääkö olla sossun asiakas, kirjaston koneella kirjoittava vuokrayksiössä asuva että ei leimata kerskuriksi ? Toisaalta tuo tekstisi on niin sekavaa, ei selviä keitä oikein osoitat syyttävällä sormella. Kaunaisuutesi siinä puhuu.

      • Kyllä minua nyt naurattaa, kun muistan sen mustan miehen silmät siellä Hakaniemen tuulisella torilla.

        Vaikka se täyspyöreä viittani, jonka helman myrskytuuli heilautti miehen kasvoille, olis ollut säkkikangasta, yhtä hämmästyneen nauravat silmät olis pyörineet siinä lumipyryssä ja liikennekaaoksessa.

        On se turkisreunus jäänyt lujasti jonkun mieleen kehuna 🤣, vaikka huvittavuus olikin valkoisen lumen seassa, naurava musta mies !

        Suustaan räväkämmät vaan tykkää heittää riitelybensaa liekkeihin, siitä vaan!


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Kyllä minua nyt naurattaa, kun muistan sen mustan miehen silmät siellä Hakaniemen tuulisella torilla.

        Vaikka se täyspyöreä viittani, jonka helman myrskytuuli heilautti miehen kasvoille, olis ollut säkkikangasta, yhtä hämmästyneen nauravat silmät olis pyörineet siinä lumipyryssä ja liikennekaaoksessa.

        On se turkisreunus jäänyt lujasti jonkun mieleen kehuna 🤣, vaikka huvittavuus olikin valkoisen lumen seassa, naurava musta mies !

        Suustaan räväkämmät vaan tykkää heittää riitelybensaa liekkeihin, siitä vaan!

        Ihan aikuisten oikeesti!sini_sirkku!
        Olet ollut keskustelupalstan kantava voima,mutta nyt harhailet ajatuksissasi?
        Ruune on ollut idolisi ja nyt lyttäät hänen ajatelmansa vuodenajasta riippuen,huitsinnevadaan??

        Tämä keskutelupalsta on ihan oikeesti palsta,jossa me koemme,me tunemme kuuluvamme tervejärkistenyhteisöön ama


      • äläihmettele
        sini.sirkku kirjoitti:

        Kyllä minua nyt naurattaa, kun muistan sen mustan miehen silmät siellä Hakaniemen tuulisella torilla.

        Vaikka se täyspyöreä viittani, jonka helman myrskytuuli heilautti miehen kasvoille, olis ollut säkkikangasta, yhtä hämmästyneen nauravat silmät olis pyörineet siinä lumipyryssä ja liikennekaaoksessa.

        On se turkisreunus jäänyt lujasti jonkun mieleen kehuna 🤣, vaikka huvittavuus olikin valkoisen lumen seassa, naurava musta mies !

        Suustaan räväkämmät vaan tykkää heittää riitelybensaa liekkeihin, siitä vaan!

        Entäs se Diorin iltapuku jonka monesko miehesi se nyt olikaan, osti Pariisista ? Kyllä ne taxilla ajelut ja siivoojan käyntien jatkuva maininta ja ostoksilla ja kahviloissa ajan kuluttaminen on aikamoista kehuskelua ja muistetaan siinä missä kristiinan fileet köyhien nenän edestä leipäjonossa. Ruunen kansa soittelette ja julistat sen koko maailmalle kuten kaikki oman elämäsi vaiheet juurta jaksain. Ei minua haittaa mutta älä ihmettele jos piikitellään. Olet jalustan rakentanut myös tuosta taiteilijana esiintymisestä ja tieteellisistä aloituksista, jotka taitaa olla lyhennelmiä Tiedelehdestä.. Hyvinkö ovat taulusi kaupaksi käyneet ?


      • äläihmettele kirjoitti:

        Entäs se Diorin iltapuku jonka monesko miehesi se nyt olikaan, osti Pariisista ? Kyllä ne taxilla ajelut ja siivoojan käyntien jatkuva maininta ja ostoksilla ja kahviloissa ajan kuluttaminen on aikamoista kehuskelua ja muistetaan siinä missä kristiinan fileet köyhien nenän edestä leipäjonossa. Ruunen kansa soittelette ja julistat sen koko maailmalle kuten kaikki oman elämäsi vaiheet juurta jaksain. Ei minua haittaa mutta älä ihmettele jos piikitellään. Olet jalustan rakentanut myös tuosta taiteilijana esiintymisestä ja tieteellisistä aloituksista, jotka taitaa olla lyhennelmiä Tiedelehdestä.. Hyvinkö ovat taulusi kaupaksi käyneet ?

        Taaskin naurattaa! Kas' kun koskaan en ole kertonut Dior'in iltapuvusta. Kerroin toki Pariisista kivijalka kaupasta ostetun viehättävän puvun, josta Kristiina Cruisen hovimestari lausui ihailunsa ☺️
        Siihen vastasi silloinen Seku, myöhemmin ann'lis, "minullapa onkin juuri aito Diorin puku 🤣))) " Näistä ne syntyy nuo aika useinkin palstalla väärinkytkökset,..ei ne minua haittaa.
        Sekuhan teilasi mieheni kanslerien muotokuva maalaukset Åbo Akatemialle keksityiksi, (huoh,ja hih), mutta Iso Äidin mukaan tulo hiljensi silloin nuo väärät olettamukset.

        Juu juu ihan on kaikki suoraa kopiointia tiedelehdistä:D Yhtään omaa ajatusta ei päässäni löydy,
        ja ruunemannikin on ihan hyljännyt minut😊 puhelimessa, facebook kun on vapaa pahansuovista trolleista. moi moooi, koeta pärjätä!


      • kaikensorttist
        äläihmettele kirjoitti:

        Entäs se Diorin iltapuku jonka monesko miehesi se nyt olikaan, osti Pariisista ? Kyllä ne taxilla ajelut ja siivoojan käyntien jatkuva maininta ja ostoksilla ja kahviloissa ajan kuluttaminen on aikamoista kehuskelua ja muistetaan siinä missä kristiinan fileet köyhien nenän edestä leipäjonossa. Ruunen kansa soittelette ja julistat sen koko maailmalle kuten kaikki oman elämäsi vaiheet juurta jaksain. Ei minua haittaa mutta älä ihmettele jos piikitellään. Olet jalustan rakentanut myös tuosta taiteilijana esiintymisestä ja tieteellisistä aloituksista, jotka taitaa olla lyhennelmiä Tiedelehdestä.. Hyvinkö ovat taulusi kaupaksi käyneet ?

        öö tässähän tuo palstan nälvijä paljastuikin koko rumuudessaan, hyi helvata miten muljahtikin kaikki kohalleen.


      • kerro-tarkemmin
        kaikensorttist kirjoitti:

        öö tässähän tuo palstan nälvijä paljastuikin koko rumuudessaan, hyi helvata miten muljahtikin kaikki kohalleen.

        "muljahtikin kaikki kohalleen."

        Mitähän tuolla tarkoitit?

        Siis oliko sini-sirkku jotenkin ylimielinen, kun kertoi, että ajelee taxilla Stockmannille hakemaan ruokansa turkikset liehuen ja sehän on väärin mielestäsi, vaikka varaa olisikin siihen?

        Entäs sitten Kristiina23, joka hakee ruokansa kaupan vanhentuneista tuotteista, saaden sieltä keran jopa sisäfile pihvit 2 kpl, jotka nekin pilasi taitamattomuuttaan, niin sekin ärsyttää, kun "varastaa", siis vie köyhiltä "nenän edestä", mutta onneksi ei varasta kaupasta.

        Entäs tämä arvio sini-sirkusta;
        "Ruune on ollut idolisi ja nyt lyttäät hänen ajatelmansa vuodenajasta riippuen,huitsinnevadaan??"

        Eikö todellakaan ole mahdollista muuttaa mielipidettään kehenkään henkilöön? Ainakin minä olen muuttanut useinkin, koska vastapuoli on osoittautunut minulle vaikeaksi ymmärtää, niin miksi minä häneen enää pitäisin yhteyttä?


      • No, johan on taas yhteenvetoja tällä tantereella, missä naisväki Kuka kumma on taas lytännyt R: man'in mielipiteitä, häh 😊

        ===== Ihan hiljattain muistelen sanoneeni, * tykkääväni eritoten hänestä tyyppinä* ! Tarvinneekohan aina ymmärtää edes itseään, saati sitten kanssakulkijoitaan. ei siihen kykene millään! ------

        Miksi ihmeessä tässä aamutuimaan pitää henkilötasolla pyöriä ? maailmahan odottaa muine aiheineen,..nyt aamun uutisiin! hei


      • sini.sirkku kirjoitti:

        No, johan on taas yhteenvetoja tällä tantereella, missä naisväki Kuka kumma on taas lytännyt R: man'in mielipiteitä, häh 😊

        ===== Ihan hiljattain muistelen sanoneeni, * tykkääväni eritoten hänestä tyyppinä* ! Tarvinneekohan aina ymmärtää edes itseään, saati sitten kanssakulkijoitaan. ei siihen kykene millään! ------

        Miksi ihmeessä tässä aamutuimaan pitää henkilötasolla pyöriä ? maailmahan odottaa muine aiheineen,..nyt aamun uutisiin! hei

        "No, johan on taas yhteenvetoja tällä tantereella, missä naisväki Kuka kumma on taas lytännyt R: man'in mielipiteitä, häh 😊"


        "Entäs tämä arvio sini-sirkusta; kirjoitti(rituliini)
        "Ruune on ollut idolisi ja nyt lyttäät hänen ajatelmansa vuodenajasta riippuen,huitsinnevadaan??"

        Luitko rituliinin kirjoituksen, josta on tuo kopio? Entäs tämän?;
        "No siirtymiseni omaishoitajien palstalle ei tätä saittia tehnyt yhtään siistimmäksi,puskikset jatkoivat samaan malliin höykytystään?"

        No, mitä tästä voit päätellä? Teit niin tai näin, muta aina teet väärinpäin: Haet ruokasi Stockmannin herkku tiskiltä taxilla ja toinen hakee ruokansa ilmais jakelusta, mutta kumpikaantoiminta ei ole hyvä?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "No, johan on taas yhteenvetoja tällä tantereella, missä naisväki Kuka kumma on taas lytännyt R: man'in mielipiteitä, häh 😊"


        "Entäs tämä arvio sini-sirkusta; kirjoitti(rituliini)
        "Ruune on ollut idolisi ja nyt lyttäät hänen ajatelmansa vuodenajasta riippuen,huitsinnevadaan??"

        Luitko rituliinin kirjoituksen, josta on tuo kopio? Entäs tämän?;
        "No siirtymiseni omaishoitajien palstalle ei tätä saittia tehnyt yhtään siistimmäksi,puskikset jatkoivat samaan malliin höykytystään?"

        No, mitä tästä voit päätellä? Teit niin tai näin, muta aina teet väärinpäin: Haet ruokasi Stockmannin herkku tiskiltä taxilla ja toinen hakee ruokansa ilmais jakelusta, mutta kumpikaantoiminta ei ole hyvä?

        Ihmetellä täytyy?Evakkoruokinta oli ennen stokan lihatiskejä?
        Kaiketi Krisu muistat ajat?No kaiketi sinulle on edes kerrottu,niistä ajoista jolloin maitoa ei osattu purkittaa ja naapuriakin kunnioitettiin?

        Jotenkin Krisu,sinulla todellisuudentaju,inhimillisyys,toisen ihmisen huomioonottamisen
        tajunta on hämärtynyt,olisko siellä evakkoreissulla tapahtunut jotain,joka kertoo menetystä tyylitajustasi??
        Myrsky yltyy rantatilallani aivan totaallisesti ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ihmetellä täytyy?Evakkoruokinta oli ennen stokan lihatiskejä?
        Kaiketi Krisu muistat ajat?No kaiketi sinulle on edes kerrottu,niistä ajoista jolloin maitoa ei osattu purkittaa ja naapuriakin kunnioitettiin?

        Jotenkin Krisu,sinulla todellisuudentaju,inhimillisyys,toisen ihmisen huomioonottamisen
        tajunta on hämärtynyt,olisko siellä evakkoreissulla tapahtunut jotain,joka kertoo menetystä tyylitajustasi??
        Myrsky yltyy rantatilallani aivan totaallisesti ama

        "Jotenkin Krisu,sinulla todellisuudentaju,inhimillisyys,toisen ihmisen huomioonottamisen
        tajunta on hämärtynyt,olisko siellä evakkoreissulla tapahtunut jotain,joka kertoo menetystä tyylitajustasi??"

        Ja sinullako on kyky ottaa minut huomioon inhimillisesti ja arvostella "tyylitajuani", mitä lieneekään mielestäsi??

        No, johan oli taas arvio ja todella utopinen. Voin olla kaikkia noita mainitsemiasi, mutta evakkoreisulla en ole koskaan ollut ja lapsuuskodissani kasvatettiin karjaa, siis oli lehmiä, sikoja, kanoja, joskus jopa pari hevosta, siis mistään ei ollut puutetta, siis en ainakaan kokenut sitä, jos olikin huonot vaatteet, mutta niin oli toisillakin.

        Miksi sinä rituliini haukut nyt "väärää puuta", kun mainitset kohdallani evakoista, vaikka olihan meillä lapsuudessani evakoita majoitettu, mutta minä en kuulunut niihin.

        Todella toivon, että hieman olisi harkintaa jokaisella, kunnes tulee tänne syyttelemään olemattomia asioita kohdallani ja kuten sini-sirkkukin on saanut kokea rikkauksillaan ja minä köyhyydelläni, mutta onneksi osaamme ruokamme hakea ja elossa pysymme hamaan kuolemaan saakka..


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Jotenkin Krisu,sinulla todellisuudentaju,inhimillisyys,toisen ihmisen huomioonottamisen
        tajunta on hämärtynyt,olisko siellä evakkoreissulla tapahtunut jotain,joka kertoo menetystä tyylitajustasi??"

        Ja sinullako on kyky ottaa minut huomioon inhimillisesti ja arvostella "tyylitajuani", mitä lieneekään mielestäsi??

        No, johan oli taas arvio ja todella utopinen. Voin olla kaikkia noita mainitsemiasi, mutta evakkoreisulla en ole koskaan ollut ja lapsuuskodissani kasvatettiin karjaa, siis oli lehmiä, sikoja, kanoja, joskus jopa pari hevosta, siis mistään ei ollut puutetta, siis en ainakaan kokenut sitä, jos olikin huonot vaatteet, mutta niin oli toisillakin.

        Miksi sinä rituliini haukut nyt "väärää puuta", kun mainitset kohdallani evakoista, vaikka olihan meillä lapsuudessani evakoita majoitettu, mutta minä en kuulunut niihin.

        Todella toivon, että hieman olisi harkintaa jokaisella, kunnes tulee tänne syyttelemään olemattomia asioita kohdallani ja kuten sini-sirkkukin on saanut kokea rikkauksillaan ja minä köyhyydelläni, mutta onneksi osaamme ruokamme hakea ja elossa pysymme hamaan kuolemaan saakka..

        Joku kyselikin,että oletko nicciä vaihtanut monica?Olet yhtä hyökkäävä,jotenkin olen jäänyt jalkoihisi,koska en ole jatkuvasti päivystävä kirjoittelija.
        Sinä itse olet kirjoitellut elämästäsi ja joskus minullakin on ollut aikaa lukea kirjoitelmiasi.
        Aivan sama,mistä olet kotoisin ja mistä haet ruokasi.Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste


      • antaa-olla
        rituliini_38 kirjoitti:

        Joku kyselikin,että oletko nicciä vaihtanut monica?Olet yhtä hyökkäävä,jotenkin olen jäänyt jalkoihisi,koska en ole jatkuvasti päivystävä kirjoittelija.
        Sinä itse olet kirjoitellut elämästäsi ja joskus minullakin on ollut aikaa lukea kirjoitelmiasi.
        Aivan sama,mistä olet kotoisin ja mistä haet ruokasi.Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste

        Tuo oli hyvä ohje, ei pidä kertoa sellaista mistä ei kärsi ottaa vastaan kommentteja. Leipäjono on monelle arka paikka ja häpeällinen tilanne, ei ihme että hyvää eläkettä nauttivan mummon fileitten ja muunkin tavaran rohmuamista ei hyvällä katsota. Varsinkin kun tekee siitä jonkinlaisen vitsin. Kristiina on hyökkäävä toisaalta nuoleskelija. Ei kannata ruutia hukata tuollaiseen.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Joku kyselikin,että oletko nicciä vaihtanut monica?Olet yhtä hyökkäävä,jotenkin olen jäänyt jalkoihisi,koska en ole jatkuvasti päivystävä kirjoittelija.
        Sinä itse olet kirjoitellut elämästäsi ja joskus minullakin on ollut aikaa lukea kirjoitelmiasi.
        Aivan sama,mistä olet kotoisin ja mistä haet ruokasi.Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste

        "Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste"

        Pyydän anteeksi, jos olen ollut sinua kohtaan hyökkäävä ja tunnet jääväsi jotenkin huomiotta, siis oliko se jalkoihini?

        Et todellakaan ole, sillä olet kai huomannut, että ei täältä paperi lopu, joten olet saanut vapaasti kirjoitella omat kuulumisesi ja hyvin koskettavasti koin myös koirasi kuoleman, jonka itsekkin olen kokenut neljä kertaa ja se viimeinen jäi kaihertamaan, koska oletan edelleen, että naapuri sen myrkytti.

        Minä en ole monica, joka kirjoitteli näitä laihdutus ohjeita ja oli kovinkin kärkäs, jos joku epäili(sain minäkin häneltä ojennusta), että tee ja korppu ei ole ikäisillemme ihmisille riittävä ravinnon saanti ja mikäli minä käsitin, tämä monika oli itse joku "laiheliini" ja vartioi aina jonkun 2-3 kg painoa.

        Tuo viittaus, tuosta;"Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste"

        Saahan siitä kommentoida aivan vapaasti ja minäkin siitä vitsailen, koska tämä juttu meni täällä niin, että ensin rohmuan köyhien edestä ruokaa(ne mainitsemani fileet yhden keran) ja sitten se muuttui että köyhien lasten edestä varastan ruokaa, joten täällä ne "hovissa" muuttuu nuo syytöksetkin jopa linna tuomioksi! Jotenkin naurettavaa, että tuollainenkin asia paisui täällä jopa varkaudeksi, jolle en voi muuta kuin naureskella.

        Tosiasiassa meitä on noin kymmenkunta, jotka käymme siellä ruokajaossa ja siellä on paljon jaettavaa, joten tämän Kierrätyskeskuksen pakastinkin on aina täynnä, josta voi hakea kaikkina arkipäivinä näitä ruokia, paitsi tietenkin maitotuotteet ei sovi pakastettavaksi, mutta niitäkin on sitten kylmäkaapeissa.

        Yritetään nyt pärjätä täällä ja lupaan, että en koskaan puutu kirjoituksiisi(edes sala nikillä) mitenkään, joten ole siitä huoletta.

        Anteeksi vielä kerran, pyydän ja Hyvää Joulun odotusta sinulle.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste"

        Pyydän anteeksi, jos olen ollut sinua kohtaan hyökkäävä ja tunnet jääväsi jotenkin huomiotta, siis oliko se jalkoihini?

        Et todellakaan ole, sillä olet kai huomannut, että ei täältä paperi lopu, joten olet saanut vapaasti kirjoitella omat kuulumisesi ja hyvin koskettavasti koin myös koirasi kuoleman, jonka itsekkin olen kokenut neljä kertaa ja se viimeinen jäi kaihertamaan, koska oletan edelleen, että naapuri sen myrkytti.

        Minä en ole monica, joka kirjoitteli näitä laihdutus ohjeita ja oli kovinkin kärkäs, jos joku epäili(sain minäkin häneltä ojennusta), että tee ja korppu ei ole ikäisillemme ihmisille riittävä ravinnon saanti ja mikäli minä käsitin, tämä monika oli itse joku "laiheliini" ja vartioi aina jonkun 2-3 kg painoa.

        Tuo viittaus, tuosta;"Älä kerro asioita,joita et halua kommentoitavan,Piste"

        Saahan siitä kommentoida aivan vapaasti ja minäkin siitä vitsailen, koska tämä juttu meni täällä niin, että ensin rohmuan köyhien edestä ruokaa(ne mainitsemani fileet yhden keran) ja sitten se muuttui että köyhien lasten edestä varastan ruokaa, joten täällä ne "hovissa" muuttuu nuo syytöksetkin jopa linna tuomioksi! Jotenkin naurettavaa, että tuollainenkin asia paisui täällä jopa varkaudeksi, jolle en voi muuta kuin naureskella.

        Tosiasiassa meitä on noin kymmenkunta, jotka käymme siellä ruokajaossa ja siellä on paljon jaettavaa, joten tämän Kierrätyskeskuksen pakastinkin on aina täynnä, josta voi hakea kaikkina arkipäivinä näitä ruokia, paitsi tietenkin maitotuotteet ei sovi pakastettavaksi, mutta niitäkin on sitten kylmäkaapeissa.

        Yritetään nyt pärjätä täällä ja lupaan, että en koskaan puutu kirjoituksiisi(edes sala nikillä) mitenkään, joten ole siitä huoletta.

        Anteeksi vielä kerran, pyydän ja Hyvää Joulun odotusta sinulle.

        Ei ole mitään anteeksi pyydettävää!
        Olet haastava kirjoittelija,mutta Sinustakin löytyy empatiaa,Sinusta löytyy kuiteskin sitä ihmistä,jota me kaikki kirjoittelijat arvostamme,räväkkyytä,keskustelutaitoa,kannanottoa?

        Joskus menet kyllä Krisu liikaa ihmisen ihonalle?
        Jos me kumpikin vain pidämme oman refiirimme ja vain myötäilemme elämämme kulkua,niin kaikki hyvin valtakunnassa? aman mielipide ,vain toistaiseksi


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ei ole mitään anteeksi pyydettävää!
        Olet haastava kirjoittelija,mutta Sinustakin löytyy empatiaa,Sinusta löytyy kuiteskin sitä ihmistä,jota me kaikki kirjoittelijat arvostamme,räväkkyytä,keskustelutaitoa,kannanottoa?

        Joskus menet kyllä Krisu liikaa ihmisen ihonalle?
        Jos me kumpikin vain pidämme oman refiirimme ja vain myötäilemme elämämme kulkua,niin kaikki hyvin valtakunnassa? aman mielipide ,vain toistaiseksi

        ",vain toistaiseksi"
        "Joskus menet kyllä Krisu liikaa ihmisen ihonalle?"

        Mikäli oikein muistan, niin olit todella loukkaantunut kirjoituksestani, jossa epäilin, että meidän ikäisillä taitaa olla jo kovin hakuisessa tuon uuden rakkauden löytyminen ja tietenkin kirjoitin vain omasta näkökannastani, jota en olisi saanut rinnastaa sinuun, mutta tehty mikä tehty, siis kirjoitettu osaltani. Anteeksi vielä kerran.

        Tuota en kyllä ymmärrä, että menen liikaa ihmisen ihon alle, vai onko se sitä, että en usko tämän ikäisten löytävän enää sitä suurta rakkautta?

        Tietenkin olisi mielenkiintoista kuulla, jos se sinulla onnistuu, tai edes ruunella ja joskus on tullut mieleeni sellainenkin ajatus, että miksi te kaksi ette tapaa toisianne?

        Olisi todella kaikille palstalaisillekkin ilo, jos saataisiin Suomen 100-v juhliin edes joku pari, jotka ovat löytäneet toisensa näiden kirjoituksien vuoksi?

        Ruunehan runoili marraskuun 6 pv, joten joulukuun 6;denteen olisi vielä aikaa!DDD

        "refiirimme"....ei kantsi liian hienostelevaksi käydä, koska Wiki tietää;
        "Reviiri on eläimen elinpiiri, eli alue pesän ympärillä, jota eläin puolustaa tunkeilijoita ja kilpailijoita vastaan. Joskus reviiri on myös laajemmin alue, jolta eläin hankkii ravintonsa. Reviirillä voidaan joskus tarkoittaa rajaa."


    • teretule

      Ei pahoiteta toisien mieltä oli asia mikä tahansa.

      Ruuneman on aina oikeassa!

      • lisäksi

        Rituliini on ainakin se joka ymmärtää ja on myös kaunis ei apina.


      • tsemppiärituliini
        lisäksi kirjoitti:

        Rituliini on ainakin se joka ymmärtää ja on myös kaunis ei apina.

        Rituliini on jäntevä ja hoikka kuvassa, tekee paljon ruumillista työtä , tosi reipas nainen ja kovia kokenut. Hän voi myöntää virheensä ekä jurnuta täällä loputtomiin jostain vääryydestä. Oikein piristävä tapaus hän on palstalla, hänestä kyllä pidetään yleisesti.


      • Ritustapidetään

        se on niin.


      • tsemppiärituliini kirjoitti:

        Rituliini on jäntevä ja hoikka kuvassa, tekee paljon ruumillista työtä , tosi reipas nainen ja kovia kokenut. Hän voi myöntää virheensä ekä jurnuta täällä loputtomiin jostain vääryydestä. Oikein piristävä tapaus hän on palstalla, hänestä kyllä pidetään yleisesti.

        Nyt tuli parhain Joululahjani!
        Sinulle "lisäksi" ja "tsemppiärituliini" te salaiset myötävaikuttajani teitte elämästäni elämisen arvoista.Kaiken kestäneenä ama haleja ja kiitos,pelastitte,ette vain elämäni,vain itsetuntoni kiitos


    • Kiitos sini-sirkku!
      Avasit elintasokuilun,jossa ovat hyvin toimeentulevat ja me jatkuvsti köyhtyvät?
      Enhän minä Sinua sini-sirkku katehdi?Olet maatilanemäntänä varmaankin lunastanut paikkasi auringossa?
      Minä nautin nyt maatilan kasvattina,ilmaisena piikana aikoinaan olostani ja heitän kateuden roskakoppaan?ama vain materiaalisesti köyhä,ei järjellisesti

      • Ihana oivallus sinulta Ritu,... Olihan hetki menneisyydessä, iäkkään kumppanin jakaessa minullekin helpompaa elämää, nythän taas elän mielestäni ihan tavallisen kivaa elämää.

        Siinäpä se onkin, niinkuin sanoin aikanaan,..varsinainen pääoma on meillä hartioiden yläpuolella 😍
        Kiitos Ritu, voi hyvin ja iloitse!


      • noinhan.siinä.käy

        "... me jatkuvasti köyhtyvät."
        Eivät suuret tulot, vaan pienet menot, kuuluu vanha totuus

        Silläkin köyhtyy, kun kuluttaa muutaman tölkillisen olutta päivässä.

        Jos sen liäksi jättää palauttamatta tölkit kauppaan niin köyhyyttä tulee kaksin verroin.

        Kaiken lisäksi terveys menee ja tulee höppänäksi..

        Köyhtyminen on yleensä omaa syytä.


      • noinhan.siinä.käy kirjoitti:

        "... me jatkuvasti köyhtyvät."
        Eivät suuret tulot, vaan pienet menot, kuuluu vanha totuus

        Silläkin köyhtyy, kun kuluttaa muutaman tölkillisen olutta päivässä.

        Jos sen liäksi jättää palauttamatta tölkit kauppaan niin köyhyyttä tulee kaksin verroin.

        Kaiken lisäksi terveys menee ja tulee höppänäksi..

        Köyhtyminen on yleensä omaa syytä.

        No ehkä kerronnallinen totuus ei ole sitä minkä verottaja näkee?Siis puolet pois ja huulivara?
        Minä elän omavaraistaludessa,en juo kaljaa,en tunne itseäni höppänäksi,joten ton elämänviisauden ja elämänohjeet voin sivuuttaa?

        Kaikenkaikkiaan se myrsky jo näkyy täällä ja aallokko todella syöksyy rantalaituriani vasten.
        On niin ihanaa esiintyä omana itsenään,ei millään peiteniceillä noinhan.siinä.käy
        Kerro sinä,mikä on sinun ongelmasi,minä olen sen kertonut avoimesti ama


      • noinhan.siinä.käy kirjoitti:

        "... me jatkuvasti köyhtyvät."
        Eivät suuret tulot, vaan pienet menot, kuuluu vanha totuus

        Silläkin köyhtyy, kun kuluttaa muutaman tölkillisen olutta päivässä.

        Jos sen liäksi jättää palauttamatta tölkit kauppaan niin köyhyyttä tulee kaksin verroin.

        Kaiken lisäksi terveys menee ja tulee höppänäksi..

        Köyhtyminen on yleensä omaa syytä.

        Kaljatölkien kulutuksellako on nyt määritelty köyhyys? Voihan se olla niinkin, sillä mielestäni yhteiskunta on tullut riittävästi apuun, mutta ei todellakaan siihen kaljan ostoon.


      • että.hyvin.menee.kun.on
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kaljatölkien kulutuksellako on nyt määritelty köyhyys? Voihan se olla niinkin, sillä mielestäni yhteiskunta on tullut riittävästi apuun, mutta ei todellakaan siihen kaljan ostoon.

        Eihän yhteiskunta voi valvoa, mihin sen antamia rahoja ns. köyhä käyttää.
        Köyhä voi säästää ja ostaa niillä auton. Autoon hän voi ostaa polttoainetta.
        Hän voi matkustaa myös ulkomaille.
        Jos hän ei noita kumpiakaan tee, hän voi ostaa päihdyttäviä aineita, olut mukaan lukien.


      • noinhan_tekee_köyhä

        Tunnetun sanonnan mukaanhan köyhän ei kannata halpaa ostaa.
        Siksi hän ostaa kallista.
        Toisin sanottuna: Jotta hän pysyisi köyhänä, hänen tulee ostaa kallista.
        Eikö näin olekin, palstan köyhä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5510
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      165
      4289
    3. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4103
    4. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3850
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3181
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      22
      2680
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      35
      2504
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2500
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2326
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2237
    Aihe