Onko paikkaa, jossa tekijät voivat keskustella?

missä.keskustellaan

Hei kaikki hämeenlinnalaiset, kaipailen tietoa siitä onko olemassa jokin palsta tai muu vastaava kokoontumispaikka tai "ilmoitustaulu", jossa alueen ihmiset voivat "etsintäkuuluttaa" vaikka johonkin yhdistystoimintaan halukkaita ja kiinnostuneita tahoja. Tai tarjota pienimuotoisia työtehtäviä ja -tilaisuuksia.

Tämä suomi-palsta vaikuttaa vähän turhan ärhäkkäältä millekään rakentavalle toiminnalle tai sellaisesta keskustelemiselle.

Kaipaan siis palstaa, joka ei ole paikallisten korttelipoliitikkojen taustajoukkojen otteessa, eikä myöskään senssi-palstasta ole kyse. Vaan alueen ihmiset kertovat mitä olisi tarjolla ja minkälaista henkilöä haetaan johonkin tarkoitukseen.

Onko tällainen olemassa vai pitäisikö perustaa?

39

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koetaetsiä

      On olemassa Hämeenlinna Facebook. Mistä löytyy, en tiedä.

    • tällaista.ajan.takaa

      Kiitos tiedosta mutta en käyttäisi Facebookia, mikäli vain mahdollista. Esimerkkejä siitä mitä ajan takaa:

      - Tarvittaisiin suosituksia auton rengastyön tekijää varten
      - Joku tarvisi koiran ulkoiluttajaa viikonlopuksi
      - Joku etsii yhdistystoiminnasta kiinnostuneita
      - Tarjotaan jokin työtehtävä paikallisen henkilön tehtäväksi

      Ja kaikki tämä ilman puolue- tai järjestöpoliittisia paineita. Ihmiseltä ihmiselle paikkakunnalla.

    • EiOoIlmaistaIlmaa

      Kunnei avaajalle oikein noi korttelipoliitikot kelpaa, niin vetoaako si yhtään tämä trendikäs peräronkkipolitrukointi!? Ilmaa, eikä suinkaan ilmaista, muutamalla miljardilla ostanu valtiosihteeri emeritus O-P. (kykykok) varmaankin osaa selittää näitä asioita asiantuntevammin.

    • dfsfsfsfsf

      Haen nimenomaan keskustelualustaa, jossa voisi esittää rakentavia tarjouksia ilman äkkijyrkkyyttä tai puoluepolitiikkaa. Jos joku tarvitsee koiran ulkoiluttajaa viikonlopuksi tai pitää löytää rengastyöntekijä paikkakunnalta, niin eihän siihen liity politiikka mitenkään.

      Vai liittyykö Hämeenlinnassa?

      • Niitäriittää

        Mielisairaille kaikki on harhaa.


      • miina.erikseen

        Tarkoitat tietysti äkkiväärää.


    • eikannatatäällä

      Jos tälle palstalle panet jonkun asiallisen kysymyksen/toivomuksen, takuu varmasti kaikenlaiset rääpijät vastaavat.

      • totta-puhut

        Perziikit ei pysy asiallisena edes SCC käräjillä.


    • paikallista.palvelua

      > Jos tälle palstalle panet jonkun asiallisen kysymyksen/toivomuksen, takuu varmasti kaikenlaiset
      > rääpijät vastaavat.

      Kyllä ikävä kyllä. Juuri siksi haen vaihtoehtoa tai on jopa mahdollista sellainen luoda, ellei vielä ole.

      Paikallinen palvelu paikallisille ihmisille.

      • JennaVaaan

        Hei! Tarkoitat siis että yhdessä tehden? Minä voisin anoa kaupungilta 2000000 euroa tähän projektiin ja olla itse sen projektin ainoa vetäjä. Pyritään vaikka keräämään kiipeilyteline torille. Voipi kestää 6 vuotta mutta eipä haittaa, palkka juoksee.


    • otappasinneyhteyttä

      Prisman ilmoitustaululla voisi löytyä keskustelukumppani. Turuntie 20 on liike missä ei paljon keskustella, mutta löytyy kumppani.

      • ettäsillein

        Niin siellä on aamulla ennen 8 OPEN värivaloilla. Puoliltapäivisin on sammutettu. Ei varmaan värkit kestä enempää.


    • me.kaupunkilaiset.hml

      Ilman muuta tehdään yhdessä. Minun ideani pyrkii monesti tietynlaiseen omavaraisuuteen - näin emme jää kiitollisuudenvelkaa kenellekään ja meistä kohoaa itsenäinen voima ja uusi mahtitekijä alueelle ajan myötä. Valikoima lisääntyy ja kaupunki kasvaa ja kehittyy alhaalta ylöspäin.

      Tietenkään sellaista ei kaikki katsele hyvällä - tuoreen voiman nousua - mutta se ei ole minun ensisijainen huolenaiheeni. Näen tarpeen ja haluan luoda ratkaisun - ja haastan kaikki mukaan ratkaisutalkoisiin kykyjensä mukaisesti.

      Terv.: Me Kaupunkilaiset (rekisteröimätön puoluepoliittisesti sitoutumaton yhdistys)

    • www.meKaupukilaiset.hml

      Nyt juuri olisi tarpeita esimerkiksi tällaisille tekijöille alueeltamme:

      - Valimoalan osaaja taikka harrastaja pienehköille metalliosille
      - Messinkijuotostyön osaaja
      - Sammakkomieskurssia tiedustellaan löytyykö paikkakunnalta vai pitääkö mennä t:reelle.

      Kaikkea tällaista mielenkiintoista voisi aina silloin tällöin kuulutella, jos olisi sopiva alusta tarkoitukseen esimerkiksi www.meKaupunkilaiset.hml (idea-asteella).

    • tietääkö.tiernapoikia

      Nyt tiedustellaan missä voisi jouluaattona tai joulupäivänä nähdä Tiernapoikien esityksen, jos haluaa nähdä jyrkän styrankin ja murjaanien kuninkaan kuin ennenwanhaan lapsena?

      • asunnotonmummou

        Tapiolan Stockmannilla bongasin.


      • eipä.näkynyt.herotesta

        En nähnyt tiernapoikia tänä jouluna. Minusta ennenwanhaan tiernapoikia oli joka kaupungissa ja torilla esittämässä herotesta, jyrkää styrankia ja omaa suosikkiani murjaanien kuningasta.


      • valkoisen.miehen.taakka
        eipä.näkynyt.herotesta kirjoitti:

        En nähnyt tiernapoikia tänä jouluna. Minusta ennenwanhaan tiernapoikia oli joka kaupungissa ja torilla esittämässä herotesta, jyrkää styrankia ja omaa suosikkiani murjaanien kuningasta.

        Viimemainitusta lienee tullut viime vuosikymmeninä poliittisesti erittäin epäkorrekti, joten niin sanotut tiedostavat feministipiirit varmaan käyttäneet tapansa mukaan tilannetta hyväkseen.


      • Hajusi.karkottaa

        Ei sinun tarvitse pelätä että käytetään hyväksi.


      • itselleen.liian.fiini

        > lienee tullut viime vuosikymmeninä poliittisesti erittäin epäkorrekti

        En jaksaisi välittää sellaisista korreloinneista enää ollenkaan, ovat hyvinvointivaltion vähäisimpiä onkelmia - joutavaa puppua tekemisen puutteesta kärsiville.


      • marttyriydesta.ja
        itselleen.liian.fiini kirjoitti:

        > lienee tullut viime vuosikymmeninä poliittisesti erittäin epäkorrekti

        En jaksaisi välittää sellaisista korreloinneista enää ollenkaan, ovat hyvinvointivaltion vähäisimpiä onkelmia - joutavaa puppua tekemisen puutteesta kärsiville.

        Ynseydestään sellaiset tunnistetaankin.


    • EiKytköksiä

      Tori.fi vois toimia paikallisten ilmoitustenkin osalta.

    • lennokkikerhoko

      Nyt kyselee joku onko kaupungin alueella lennokkikerhotoimintaa.

    • mahdoitteko.huomata.hml

      Huomasitteko muuten tämän päivän keltaisessa lehden lööpissä juttua nimenomaan tiernapojista ja murjaanien kuninkaasta?

      Minulla on jo monta vuotta ollut tällainen ihmeellinen kyky, että pystyn ennustamaan päivää taikka kahta ennen mikä aihe alkaa kiinnostaa keltaista lehdistöä. Ilmeisesti joku jossain luulee, että tuossa on kaveri jota kannattaa vähän peesailla. Veikkaan jotain "suomen tietotoimistoa". Ei se mitään, juttuaiheita ja ideoita riittää jatkossakin kiertoon laitettavaksi.

      Olen ikäänkuin reportterien jonkinlainen Arvo Ylppö - alan vanhin ja viisain.

      • omaehtoinen.ohjaus

        "Tulis jo vanhaks että pääsis itseään kehumaan." sanoi edesmennyt mummokin.


      • sulla.mun.luanto

        Sulla on mun luanto.


      • olenkohan.narsissinen
        sulla.mun.luanto kirjoitti:

        Sulla on mun luanto.

        Hmmm... jotakin oudon koukuttavaa tässä on ollut turbulenssista ja muusta huolimatta.


      • jyrkkä.ei.vartijoille.hm

        On palautettava kansalaisluottamus - emmehän kaikki voi olla veljemme ja siskomme vartijoita.


      • lierot.reportterit.hml

        Entä jos lehtenne konttoriin tehdään ratsia ja paljastuu laajamittaisia luvattomuuksia? Siihen minä ainakin pyrin eli käräyttämään sellaiset lierot "reportterit".


      • tuomittavaa.toimintaa

        Tuli hiljaista. "Reportteri" pari viestiä ylempänä käytti sanaa, jota itse olin hiljattain käyttänyt jollekulle lähettämässäni sähköpostissa. Näin "reportteri" toisaalta luo pelon ilmapiiriä ja toisaalta antaa ymmärtää ettei mikään tietojenvaihto voi pysyä häneltä salassa. Kyseessä paikallisen kokdemlehden desanttireportteri.

        Tällainen on täysin tuomittavaa toimintaa ja potkaisee pohjan pois kansalaisluottamukselta - syyllinen mitä todennäköisimmin istuu lehden konttorissa juuri nyt ja saa vaivanpalkakseen kohtuullista kuukausipalkkaa ja eläke-etua.

        Sitten toisten pitäisi täällä yrittää tulla toimeen miten taitaa ja hankkia elanto omien ideoidensa pohjalta kun on sata bolsua ja desanttia niskassa joka kulman takana.


      • mielipuoli.reportteri

        Hei "reportteri" - etkö itse yhtään ymmärrä olevasi kajahtanut mielipuoli?

        Sinua ja kaltaisiasi vastaan täällä joudutaan puolustautumaan - puolustamme elintärkeitä etujamme ja turvallisuuttamme tarvittaessa oikein napakasti.


      • tässä.kuvio.purettuna.hm

        Tässä on kuvakaappaus hiljattain lähettämästäni omaa ideaani jollekulle kuvailevasta sähköpostista: https://postimg.org/image/vayk7u6ad/

        Ja tässä on ote "reportterin" viestistä ylempää: "jotakin oudon koukuttavaa tässä on ollut turbulenssista ja muusta huolimatta."

        Hän siis on koukussa minun sähköpostieni luvattomaan tekniseen tarkkailuun.

        Nämä tällaiset ovat vakaasti sitä mieltä, että meille kaupunkilaisille ei kuulu mitään oikeuksia kuten oikeutta vaihtaa ideoita sähköpostin välityksellä ilman että asiasta täytyy huomautella suomi-palstalla.

        Mitä mieltä te muut kaupunkilaiset olette tällaisesta ammattimaisesta yksityisyyden loukkaamisest ja sillä rehentelyllä?

        Ne ovat tämän entisen kunnallispoliitikon reportterikaverit, jotka teidän kaikki mahdolliset ja mahdottomat tietonne luvattomasti hankkivat käyttöönsä esiintyen reporttereina.


      • emme.ole.kuubassa.hml

        Hei "reportteri" - on todennäköistä ettei koukussa olemisesi katkea ilman ammattiauttajan apua. Saatat ryhtyä epätoivoisiin tekoihin. Otathan huomioon, että tarvittaessa haen sinulle lähestymiskiellon oikeudesta. Sen jälkeen viranomaiset voivat ratsata tietokoneesi.

        Aiheutat minulle ja yhteistyökumppaneilleni turvallisuus- ja elintasoriskin, joka ei ole hyväksyttävää Suomessa.

        Ollaan Suomessa - ei kuubassa.


      • kova.ja.raaka.juoni.h

        Voiko joku ottaa "reportterin" viestin tunnistetiedot talteen, jossa on sanat "koukuttavaa" ja "turbulenssista"?

        Kyse voi olla varsin vakavasta asiasta, joka ei suinkaan ole minun ongelmani vaan minä olen sen ongelman kyennyt avaamaan ja myöskin suojautumaan yksityisyyden loukkauksen aiheuttamaa häikäilemätöntä toimintaa vastaan.

        Kyseessä mustan porvarin häijy juoni puolueiden ja ammattiliittojen kautta toteutettuna.


      • miten.kommentoitte.senki

        Asia saattaa liittyä taannoiseen viestikoelaitos-jupakkaan, jossa yhteydessä paljastui näiden paskojen seuraavan meitä kaupunkilaisia herpaantumatta meidän kaupunkilaisten kustantamissa huippuvarustelluissa puitteissa, joita olemme luulleet käytettävän valtion turvallisuustarkoitukseen eikä turvattomuustarkoitukseen.

        Herra istuva presidentti - oletteko tietoinen massiivisista ja jatkuvista yksityisyyden loukkauksista Suomessa?

        Onko puolueenne myyneet meidät kaupunkilaiset kuin karjalauman mustalle porvarille muutamaa hopearahaa vastaan? Oletteko ylpeitä aikaansaannoksistanne?

        Miten kommentoitte asiaa, herra presidentti ja rouva entinen presidentti?


      • bannia.pliis
        tässä.kuvio.purettuna.hm kirjoitti:

        Tässä on kuvakaappaus hiljattain lähettämästäni omaa ideaani jollekulle kuvailevasta sähköpostista: https://postimg.org/image/vayk7u6ad/

        Ja tässä on ote "reportterin" viestistä ylempää: "jotakin oudon koukuttavaa tässä on ollut turbulenssista ja muusta huolimatta."

        Hän siis on koukussa minun sähköpostieni luvattomaan tekniseen tarkkailuun.

        Nämä tällaiset ovat vakaasti sitä mieltä, että meille kaupunkilaisille ei kuulu mitään oikeuksia kuten oikeutta vaihtaa ideoita sähköpostin välityksellä ilman että asiasta täytyy huomautella suomi-palstalla.

        Mitä mieltä te muut kaupunkilaiset olette tällaisesta ammattimaisesta yksityisyyden loukkaamisest ja sillä rehentelyllä?

        Ne ovat tämän entisen kunnallispoliitikon reportterikaverit, jotka teidän kaikki mahdolliset ja mahdottomat tietonne luvattomasti hankkivat käyttöönsä esiintyen reporttereina.

        Hullu kuin pullosta tullut!!!


      • saisiko.myös.tämän

        Myös tämän tunnistetiedot pitäisi saada talteen. On valmistauduttava oikeudelliseen kamppailuun.


    • ei.bolsun.panttivanki

      Me kaupunkilaiset emme ole teidän bolsujen panttivankeja. Emme suostu alistumaan tilanteeseen, jossa yksityisyyden loukkaaminen on arkipäivää ja tapahtuu erilaisten ulkoapäin legitiimien laitosten suojissa piilossa kaupunkilaisten katseilta.

      Meidän pitäisi sitten vielä ne puitteet kustantaa - hohhoijaa puolueet ja ammattiliitot. Moponne ei keuli vaan se on riistäytynyt hallinnasta.

    • voi.tulla.omaan.nilkk

      Vietiliikenteen seurantaan tarvitaan oikeuden päätös - seuranta on aina määräaikaista. Kenellä ei ole tällaista lupaa esittää mutta on minun taikka jonkun muun viestiliikenteestä tietoja tai niitä on käytetty jossakin yhteydessä päätyy ilman muuta leivättömän pöydän ääreen ja haetaan lähestymiskielto ja korvauksia aiheutuneesta haitasta ja ansionmenetyksistä.

      Se että luulee että voi ottaa jotain tietoja vastaan joltain puolueen tai liiton agentilta johonkin tarkoitukseen vaikka olisi mikä psykoterapisti tai reportteri niin erehtyy pahasti - vedämme jokaisen sellaisen tahon oikeuteen ja esitämme todisteet luvattomuuksista ja aiheutuneista vahingoista.

      Puolustamme määrätietoisesti meidän kaupunkilaisten oikeutta yksityisyyteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe