Peugeot on paska auto

Expeugeotisti

Peugeot on paska auto ensinnäkin siksi että tuleeko paljon vikoja, takalasin pyyhin roikkuu alas rekisterikilven päälle,koiranluut, iskarit ja taka-akselisto menee mäsäksi eli hajoaa. Vesi menee suuttimeen ja tulee käy kolmella pytyllä vika. Kiihtyy huonosti max 40 kilometriin tunnissa vaikka saisi ajaa 50 tai 60 kilometriä tunnissa. En suosittele!

33

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loistopeli

      Mulla on uusi 308 kyllä pelannut kuin unelma jo toistasataa tuhatta mutta tuo kolmella käyminen, sitä on esiintynyt.

    • tuuiluut

      Mitäs paskan autoosi

    • peeuugeeoot

      Peugeot 206 on jääkylmä koppura ja siinä ovat kivikovat penkit niin kuin mun tuttava Cedric sanois.

    • HuonoAuto

      Huonot ajo-ominaisuudet, vikaherkkyys ja meluisuus ovat paskojen paskoja yhdistävät ominaisuudet. Leijona kruunaa koko surkeuden.

      • uyguy

        Sun pitää toistella tuota vähän useammin, unohdit meinaan sen ahtaat sisätilat joka on ollut vuosia mukana tuossa hokemassasi.


    • Idioottifghfghg

      Taitaa vituttaa kun ajaa joko jollain riisikupilla tai sitten ylihintaisella muka paremmalla saksalaisella.

    • SaksalainenPyllynNuolija

      Minulla on pensa Pögötti kestänyt jo 220tkm ilman mitään sen kummempaa. No ilmastointilaiteen lauhdutin meni vaihtoon ja maksoi sellaiset 300€, yksi laakeri ja jarrulevyt ja palat eteen. Taakse pelkät palat. Ei tuo nyt niin kamalalat ole tuntunut erään F:llä alkavan merkin jälkeen. Seuraava kirjain ei muuten ole i.
      Öljyt vaihtelen nykyään itse, joten ei noita huoltokuluja kaan kovin runsaasti ole tullut.
      Otsikon väite ei pidä paikkaansa ja monet muutkin ovat perustelemattomia.

    • pösöonihanhyvä

      Olen ajanut usealla automerkillä. Olen seurannut autotekniikkaa tarkasti 35 vuotta.
      Voin sanoa että nykypäivän yksi parhaimmista hinta laatu ja vähäinen vikitiheys on ehdottomasti pösössä.

    • Ei pösö ole niin huono! mul 406 1,9td 1998 530 000km ajettu ja viel pelaa.

      • TottaTuriset

        Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata.


      • vikalista

        Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata, mutta noinhan se on kaikilla merkeillä.


      • TottaTuriset
        vikalista kirjoitti:

        Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata, mutta noinhan se on kaikilla merkeillä.

        On on, mutta jos kerrotaan että autolla on ajettu 530tkm, niin ei se ilman remontteja sitä matkaa ole taivaltanut.

        Joten, informaatio on aikalailla nollassa, sillä jokainen auto taittaa sen 530tkm, kunhan vaan jaksaa niitä remontteja tehdä/teettää.

        Itsekin ajan 406:lla joten tiedän mistä puhun, mittarissa 380tkm ja vielä matka etenee, mutta on joutunut niitä osiakin vaihtamaan, keskimäärin korjauksiin menee 500 - 700 euroa vuodessa, johon sisältyy myös tuulilasin vaihto ja rengashankinnat.

        Onko tuo sitten paljon vaiko ei? Auton arvonalennus käytännössä olematon ja jos vertaa uudempiin tai jopa uusiin autoihin, niin eihän tuo paljon eroa yhden vuosihuollon hinnasta.


      • Kulujettaja

        Helposti tuolla parin litran 406 HDI tai TDI pösöllä 500tkm päästelee ja ilman mitään ihmeellisempiä remppoja. Motti kyllä kestää. Ajotavasta riippuen tuohon lukemaan voi päästä ilman kytkimenkin vaihtoa. Kuluvaa osaa noissa menee samalla tavoin kuin muissakin. Koiranluissa kannattaa aina valita aina jokin laadukkaampi vaihtoehto vaikka se muutaman euron kalliimmaksi tuleekin. Omasta mielestäni 406 on ajettavuudeltaan vieläkin erinomainen ja pesee mm. korealaiset kipot mennen tullen.


    • Täytyysanoa205hyvä

      No, myönnetään että Peugeot 206 on paskimmasta päästä, mutta Peugeot 205 GTi ja Peugeot 205 Rallye ovat parhaimmasta päästä.

    • Ruma-tikki

      Mulla vanha Pilote 470R vm-88 ajettu 130t/km , käynyt Nordkapissa ja Gibraltarilla , Suomessakin aina joskus välillä.- Hyvin on vanha täti pelannut vaikka heppoja ei ole kuin 78 :D

      • Anonyymi

        Pösöötä paskempi on siträään, mikä on autoista superpaskin


    • Loistopeli

      Peugeotin on ollut varmatoiminen. Ja Ford. Niiden välissä oli oikea kauhumobiili. En viitsi edes mainita merkkiä, huono ajaa ja paljon vikaisampi kuin maine antaisi ymmärtää. Projektissa on just toisinpäin: maine on mitä on, osti 45t ajetun edullisesti - ja olen ajanut 100t ilman isompia murheita. Ajaminen on kivaa ja hallinta hyvää. Puretec tomaatilla kuljettaa kovasti ja tilaa on valtavasti.

    • peugeotleijona

      Höpslöps. Peugeot on legendaarinen rattimiehen vehjes. Jo 70 luvulla ajomiehet ajoi Pösöllä, taksit ja kaupparatsut. Ja kovia nopeuksia. 70 luvulla laulajatähti Erkki Junkkarinen ajoi pääasiassa 504- ja 505-Pösöllä. Ja 80 luvulla myytiin paljon ja merkki tahkosi rallivoittoja. Sen jälkeen datsunkansamme osti niitä vähemmän ja ihmettelen. Nyt onneksi on herätty kun tuli hieno 508, 308 kakkonen ja nyt uudet katumaasturimallit. Pösöllä menee nyt lujaa. Vahvoja ovat olleet aina ja laadukkaita. Mustamaalausta yrittää vissiin japsien myyjäfirmat, mutta niitä ei kannata kuunnella.

    • tättärääpippijuu

      "Mulla on uusi 308 kyllä pelannut kuin unelma jo toistasataa tuhatta mutta tuo kolmella käyminen, sitä on esiintynyt. "
      Samaten omassa autossani paljon tuota kolmella pytyllä käymistä, mutta pääasia, että auto kulkee.

    • häähähähähä

      Paskoja kaikki, ihan jokainen.

      • kusetuskos

        Aivan.
        Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo:

        ”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä.”

        Salonen on aloittanut Facebookissa Öljynkulutus-yhteisön, jonka kautta hän on saanut sanojensa mukaan satoja yhteydenottoja samanlaisista ongelmista kärsiviltä Audin omistajilta. Tykkääjiä sivulla oli 29.5. aamulla 3 656 kappaletta. Tavoitteen on kerätä riittävästi ihmisiä, jotta asiasta voisi tehdä ryhmäkanteen.

        Salonen sanoo menevänsä asian kanssa ”niin pitkälle, kuin tarve vaatii”.

        ”En voi sietää tällaista epäoikeudenmukaisuutta!” Salonen sanoo.

        Mistä siis pähkinänkuoressa hänen mukaansa on kyse?

        ”Siitä, että VV-Auto Group ei halua kantaa vastuutaan valmistusvirheellisistä auton moottoreista”, Salonen sanoo.

        Salonen osti oman TFSI-moottorilla varustetun Audi A5:n 22.10.2010 raisiolaisesta autoliikkeestä. Hän huomasi, että auto syö ihmeellisen paljon öljyä. Autolla on nyt ajettu 110 000 kilometriä.

        Jupakasta uutisoineen Ylen mukaan öljyongelmassa on kyse vuosien 2008–2011 mallisten TFSI-moottorien tyyppiviasta. Auton moottorin männät tai männänrenkaat eivät toimi oikein.

        Salonen kysyi Turun Audi Centeristä, mitä vian korjaaminen maksaisi: vähintään 6 500 euroa.

        Maahantuoja ei halua osallistua kustannuksiin, vaikka Salosen mukaan kyseessä on valmistajasta johtuva vika.

        Salonen kertoo tarkastelleensa ensirekisteröintitilastoista, että ongelmista useimmiten kärsiviä, kyseisten vuosimallien TFSI-bensamoottorilla varustettuja Audi A4 ja Audi A5 -mallisia autoja on ensirekisteröity suomeen vajaat 5 000 kappaletta.

        Jo nyt hän on saanut satoja yhteydenottoja samoista ongelmista. Tämä viittaisi siihen, että kyseessä ei ole yksittäistapaus ja että prosentuaalisesti vikaa on monissa autoissa.

        Asiasta myös uutisoinut Ilta-Sanomat pyysi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.

        ”Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista. Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin”, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoi IS:n mukaan.

        Salonen kertoo, että on huollattanut autoaan Audi-liikkeessä ohjeiden mukaan. Vika ei siis voi johtua virheellisesti tehdyistä huolloista.

        Salonen päätti esittää julkisesti kaksi kysymystä VV-Auto Group Oy:lle Facebookissa öljyongelman tiimoilta. Kysymykset kuuluivat tiivistettyinä:

        ”Jos Audi A5 2,0L TFSI vm. 2010 männät tai männänrenkaat eivät toimi kuin n.100 000 km, onko kyseessä valmistusvirhe?

        Ja:

        ”Miten perustelette, että nykyisen tai edellisen omistajan pitää maksaa em. korjauksesta euroakaan?”

        28.5. VV-Auto Groupilta vastattiin Saloselle. Seuraavassa suora lainaus yhtiön asiakaspalvelupäällikön sähköpostista, jonka Salonen välitti HS:lle:

        ”Esittämässänne mallissa öljynkulutuksen epäilyyn on ensisijaisena korjaustoimenpiteenä kampikammion huohottimen vaihtaminen ja moottorin ohjainlaitteen päivittäminen. Osaa mallisarjaan tämä toimenpide ei ole mahdollinen. Mikäli edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen öljynkulutus on korkea, niin autolle suoritetaan valmistajan ohjeiden mukainen öljynkulutustesti. Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan.”

        Ja:

        ”Näihin korjauksiin jälleenmyyjillä on käytettävissä hyvät vastaantulot. Vastaantulot ovat aina tapauskohtaisia, ja niihin vaikuttavat muun muassa seuraavat asiat: virheen havaitsemisesta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa, auton käyttöikä, ajetut kilometrit ja valmistajan huolto-ohjelman noudattaminen. Vastaantulot saattavat olla myös erilaiset eri moottoreissa ja eri moottorin osissa.”

        Salonen ei ollut tyytyväinen vastuksiin.

        ”Mielestäni kysymykseni olivat hyvin selkeitä. Niihin tässä ei kuitenkaan todellisuudessa vastattu”, Salonen sanoo.
        Salosen mukaan ihmisille on Audi-huolloissa kerrottu, että öljynkulutus on normaalia kyseiselle mallille, vaikka se on ollut selkeästi valmistajan ilmoittaman maksimimäärän yläpuolella.

        Salonen kertoo, että autoliikkeet eivät halua ottaa vastaan viallista autoa vaihdossa – edes korjattuna.

        ”Autokeskus sanoi minulle suoraan, että emme ole ottamassa vastaan autoa, ja vaikka ottaisimmekin, niin vaihtohinta tulee olemaan tuhansia euroa pienempi mitä normaalisti’. Samantyylisiä vastuksia olen saanut kymmenissä eri liikkeissä Raision alueella.”

        Salosen mukaan monet ihmiset ovat ottaneet häneen yhteyttä nimenomaan yksityisviesteillä facebookissa tai sähköpostitse. He pelkäävät, että autoliikkeet eivät ota heidänkään autojaan vastaan vaihdossa, jos vika tulee autoliikkeiden tietoon.


    • Pökäle405

      Paska, paskempi, peugeot.
      Niin se vaan on.

    • 2008w

      Mulla kans käy kolmella.
      Mutta tarkemmin katsoin niin siinä oli vain kolme tulppaa
      Oliskohan tuo kolmipyttyinen vehje ja kulkee nimellä IHMEMOOTTORI.
      ÖLJYKYLVYSSÄ ON JAKOHIHNAKIN.

    • voevoeveovoevo

      Jos ostat 20v vanhan auton, on aivan selvää, että se vaatii korjauksia ja huoltoa. Jos ostaisit kerralla uuden Peugeotin ja ajaisit sillä 10v, olisi kokemuksesi aivan jotain muuta.

    • dsgsfsdfsd

      Mersu on aivan umpipaska.

      • tojotero.minä

        Niin on myös Toyota.


    • fourouseven

      Hämmästyttävän työläs ja kallis ylläpitää tuo 407. Ei bensakoneella ole kovin taloudellinenkaan ja jostain vanhasta etumoottori-Ferrarista lainattu muoto takaa sen, että tilankäyttö auton kokoon nähden on onnetonta. (Takapellissä satunnaisesti toimivien takavalojen välissä on hevosen tilalla leijona.)

    • puolesta

      Hämmästyttävän hyvä ja kestävä auto tuo Peugeotin 407. Vain normaalia kuluvaa osaa mennyt ja mittarissa 360.000km. Pieni kauneusvirhe autossa oli tuo lämmityslaitteen läppien akseli, joka on selvä suunnitteluvirhe ja hajottuaan kustansi 800 euroa. Polttimoita harvakseltaan, tuulilasia ja rengasta sekä jarruremppoja. Parit pyöränlaakerit ja alapallot. Siinä kaikki.

      Hyvin toimii edelleen ja mikä parasta, näyttää hyvältä.

      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        407 ei ole koskaan näyttänyt hyvältä


    • Otto.Miljonär

      Peugeot on rahamiesten auto, siitä nimi Pösö. Kuluvat osat ovat kirjaimellisesti sitä ja sähkö- ym. pikkuvikoja riittää. Lompakon on oltava kunnossa Peugeot-kuskilla. Katsokaapa sillä silmällä seuraavaa vastaantulevaa Pösöä. Siinä menee rahaa, ei mikään persaukinen riisikupittelija.

    • ei_koskaan

      Ostin aikoinani 307 diesel ja ajoin sillä 90,000 km ja auto oli 14 kertaa pajalla siitä meni rikki lähes kaikki mahdollinen jopa turbon letkut olivat liian lyhyet ja sähkövikoja paljon. Ei koskaan Ranskalista nyt Toyota hybridejä itsellä ja henkilökunnalla ja ei vikoja.

      • JustJuuJaSitäRataa

        Minulla oli samanlainen ja se oli 72 kertaa pajalla vuoden aikana, autosta hajosi IHAN KAIKKI, jopa kori vaihdettiin uuteen. Ainoa mitä oli alkuperäistä niin vasemman takarenkaan venttiiliä ei vaihdettu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe