Peugeot on paska auto ensinnäkin siksi että tuleeko paljon vikoja, takalasin pyyhin roikkuu alas rekisterikilven päälle,koiranluut, iskarit ja taka-akselisto menee mäsäksi eli hajoaa. Vesi menee suuttimeen ja tulee käy kolmella pytyllä vika. Kiihtyy huonosti max 40 kilometriin tunnissa vaikka saisi ajaa 50 tai 60 kilometriä tunnissa. En suosittele!
Peugeot on paska auto
33
2131
Vastaukset
- Loistopeli
Mulla on uusi 308 kyllä pelannut kuin unelma jo toistasataa tuhatta mutta tuo kolmella käyminen, sitä on esiintynyt.
- tuuiluut
Mitäs paskan autoosi
- peeuugeeoot
Peugeot 206 on jääkylmä koppura ja siinä ovat kivikovat penkit niin kuin mun tuttava Cedric sanois.
- HuonoAuto
Huonot ajo-ominaisuudet, vikaherkkyys ja meluisuus ovat paskojen paskoja yhdistävät ominaisuudet. Leijona kruunaa koko surkeuden.
- uyguy
Sun pitää toistella tuota vähän useammin, unohdit meinaan sen ahtaat sisätilat joka on ollut vuosia mukana tuossa hokemassasi.
- Idioottifghfghg
Taitaa vituttaa kun ajaa joko jollain riisikupilla tai sitten ylihintaisella muka paremmalla saksalaisella.
- SaksalainenPyllynNuolija
Minulla on pensa Pögötti kestänyt jo 220tkm ilman mitään sen kummempaa. No ilmastointilaiteen lauhdutin meni vaihtoon ja maksoi sellaiset 300€, yksi laakeri ja jarrulevyt ja palat eteen. Taakse pelkät palat. Ei tuo nyt niin kamalalat ole tuntunut erään F:llä alkavan merkin jälkeen. Seuraava kirjain ei muuten ole i.
Öljyt vaihtelen nykyään itse, joten ei noita huoltokuluja kaan kovin runsaasti ole tullut.
Otsikon väite ei pidä paikkaansa ja monet muutkin ovat perustelemattomia. - pösöonihanhyvä
Olen ajanut usealla automerkillä. Olen seurannut autotekniikkaa tarkasti 35 vuotta.
Voin sanoa että nykypäivän yksi parhaimmista hinta laatu ja vähäinen vikitiheys on ehdottomasti pösössä. Ei pösö ole niin huono! mul 406 1,9td 1998 530 000km ajettu ja viel pelaa.
- TottaTuriset
Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata.
- vikalista
Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata, mutta noinhan se on kaikilla merkeillä.
- TottaTuriset
vikalista kirjoitti:
Pelaahan se kun jaksaa osaa vaihtaa ja helmoja hitsata, mutta noinhan se on kaikilla merkeillä.
On on, mutta jos kerrotaan että autolla on ajettu 530tkm, niin ei se ilman remontteja sitä matkaa ole taivaltanut.
Joten, informaatio on aikalailla nollassa, sillä jokainen auto taittaa sen 530tkm, kunhan vaan jaksaa niitä remontteja tehdä/teettää.
Itsekin ajan 406:lla joten tiedän mistä puhun, mittarissa 380tkm ja vielä matka etenee, mutta on joutunut niitä osiakin vaihtamaan, keskimäärin korjauksiin menee 500 - 700 euroa vuodessa, johon sisältyy myös tuulilasin vaihto ja rengashankinnat.
Onko tuo sitten paljon vaiko ei? Auton arvonalennus käytännössä olematon ja jos vertaa uudempiin tai jopa uusiin autoihin, niin eihän tuo paljon eroa yhden vuosihuollon hinnasta. - Kulujettaja
Helposti tuolla parin litran 406 HDI tai TDI pösöllä 500tkm päästelee ja ilman mitään ihmeellisempiä remppoja. Motti kyllä kestää. Ajotavasta riippuen tuohon lukemaan voi päästä ilman kytkimenkin vaihtoa. Kuluvaa osaa noissa menee samalla tavoin kuin muissakin. Koiranluissa kannattaa aina valita aina jokin laadukkaampi vaihtoehto vaikka se muutaman euron kalliimmaksi tuleekin. Omasta mielestäni 406 on ajettavuudeltaan vieläkin erinomainen ja pesee mm. korealaiset kipot mennen tullen.
- Täytyysanoa205hyvä
No, myönnetään että Peugeot 206 on paskimmasta päästä, mutta Peugeot 205 GTi ja Peugeot 205 Rallye ovat parhaimmasta päästä.
- Ruma-tikki
Mulla vanha Pilote 470R vm-88 ajettu 130t/km , käynyt Nordkapissa ja Gibraltarilla , Suomessakin aina joskus välillä.- Hyvin on vanha täti pelannut vaikka heppoja ei ole kuin 78 :D
- Anonyymi
Pösöötä paskempi on siträään, mikä on autoista superpaskin
- Loistopeli
Peugeotin on ollut varmatoiminen. Ja Ford. Niiden välissä oli oikea kauhumobiili. En viitsi edes mainita merkkiä, huono ajaa ja paljon vikaisampi kuin maine antaisi ymmärtää. Projektissa on just toisinpäin: maine on mitä on, osti 45t ajetun edullisesti - ja olen ajanut 100t ilman isompia murheita. Ajaminen on kivaa ja hallinta hyvää. Puretec tomaatilla kuljettaa kovasti ja tilaa on valtavasti.
- peugeotleijona
Höpslöps. Peugeot on legendaarinen rattimiehen vehjes. Jo 70 luvulla ajomiehet ajoi Pösöllä, taksit ja kaupparatsut. Ja kovia nopeuksia. 70 luvulla laulajatähti Erkki Junkkarinen ajoi pääasiassa 504- ja 505-Pösöllä. Ja 80 luvulla myytiin paljon ja merkki tahkosi rallivoittoja. Sen jälkeen datsunkansamme osti niitä vähemmän ja ihmettelen. Nyt onneksi on herätty kun tuli hieno 508, 308 kakkonen ja nyt uudet katumaasturimallit. Pösöllä menee nyt lujaa. Vahvoja ovat olleet aina ja laadukkaita. Mustamaalausta yrittää vissiin japsien myyjäfirmat, mutta niitä ei kannata kuunnella.
- tättärääpippijuu
"Mulla on uusi 308 kyllä pelannut kuin unelma jo toistasataa tuhatta mutta tuo kolmella käyminen, sitä on esiintynyt. "
Samaten omassa autossani paljon tuota kolmella pytyllä käymistä, mutta pääasia, että auto kulkee. - häähähähähä
Paskoja kaikki, ihan jokainen.
- kusetuskos
Aivan.
Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo:
”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä.”
Salonen on aloittanut Facebookissa Öljynkulutus-yhteisön, jonka kautta hän on saanut sanojensa mukaan satoja yhteydenottoja samanlaisista ongelmista kärsiviltä Audin omistajilta. Tykkääjiä sivulla oli 29.5. aamulla 3 656 kappaletta. Tavoitteen on kerätä riittävästi ihmisiä, jotta asiasta voisi tehdä ryhmäkanteen.
Salonen sanoo menevänsä asian kanssa ”niin pitkälle, kuin tarve vaatii”.
”En voi sietää tällaista epäoikeudenmukaisuutta!” Salonen sanoo.
Mistä siis pähkinänkuoressa hänen mukaansa on kyse?
”Siitä, että VV-Auto Group ei halua kantaa vastuutaan valmistusvirheellisistä auton moottoreista”, Salonen sanoo.
Salonen osti oman TFSI-moottorilla varustetun Audi A5:n 22.10.2010 raisiolaisesta autoliikkeestä. Hän huomasi, että auto syö ihmeellisen paljon öljyä. Autolla on nyt ajettu 110 000 kilometriä.
Jupakasta uutisoineen Ylen mukaan öljyongelmassa on kyse vuosien 2008–2011 mallisten TFSI-moottorien tyyppiviasta. Auton moottorin männät tai männänrenkaat eivät toimi oikein.
Salonen kysyi Turun Audi Centeristä, mitä vian korjaaminen maksaisi: vähintään 6 500 euroa.
Maahantuoja ei halua osallistua kustannuksiin, vaikka Salosen mukaan kyseessä on valmistajasta johtuva vika.
Salonen kertoo tarkastelleensa ensirekisteröintitilastoista, että ongelmista useimmiten kärsiviä, kyseisten vuosimallien TFSI-bensamoottorilla varustettuja Audi A4 ja Audi A5 -mallisia autoja on ensirekisteröity suomeen vajaat 5 000 kappaletta.
Jo nyt hän on saanut satoja yhteydenottoja samoista ongelmista. Tämä viittaisi siihen, että kyseessä ei ole yksittäistapaus ja että prosentuaalisesti vikaa on monissa autoissa.
Asiasta myös uutisoinut Ilta-Sanomat pyysi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.
”Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista. Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin”, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoi IS:n mukaan.
Salonen kertoo, että on huollattanut autoaan Audi-liikkeessä ohjeiden mukaan. Vika ei siis voi johtua virheellisesti tehdyistä huolloista.
Salonen päätti esittää julkisesti kaksi kysymystä VV-Auto Group Oy:lle Facebookissa öljyongelman tiimoilta. Kysymykset kuuluivat tiivistettyinä:
”Jos Audi A5 2,0L TFSI vm. 2010 männät tai männänrenkaat eivät toimi kuin n.100 000 km, onko kyseessä valmistusvirhe?
Ja:
”Miten perustelette, että nykyisen tai edellisen omistajan pitää maksaa em. korjauksesta euroakaan?”
28.5. VV-Auto Groupilta vastattiin Saloselle. Seuraavassa suora lainaus yhtiön asiakaspalvelupäällikön sähköpostista, jonka Salonen välitti HS:lle:
”Esittämässänne mallissa öljynkulutuksen epäilyyn on ensisijaisena korjaustoimenpiteenä kampikammion huohottimen vaihtaminen ja moottorin ohjainlaitteen päivittäminen. Osaa mallisarjaan tämä toimenpide ei ole mahdollinen. Mikäli edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen öljynkulutus on korkea, niin autolle suoritetaan valmistajan ohjeiden mukainen öljynkulutustesti. Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan.”
Ja:
”Näihin korjauksiin jälleenmyyjillä on käytettävissä hyvät vastaantulot. Vastaantulot ovat aina tapauskohtaisia, ja niihin vaikuttavat muun muassa seuraavat asiat: virheen havaitsemisesta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa, auton käyttöikä, ajetut kilometrit ja valmistajan huolto-ohjelman noudattaminen. Vastaantulot saattavat olla myös erilaiset eri moottoreissa ja eri moottorin osissa.”
Salonen ei ollut tyytyväinen vastuksiin.
”Mielestäni kysymykseni olivat hyvin selkeitä. Niihin tässä ei kuitenkaan todellisuudessa vastattu”, Salonen sanoo.
Salosen mukaan ihmisille on Audi-huolloissa kerrottu, että öljynkulutus on normaalia kyseiselle mallille, vaikka se on ollut selkeästi valmistajan ilmoittaman maksimimäärän yläpuolella.
Salonen kertoo, että autoliikkeet eivät halua ottaa vastaan viallista autoa vaihdossa – edes korjattuna.
”Autokeskus sanoi minulle suoraan, että emme ole ottamassa vastaan autoa, ja vaikka ottaisimmekin, niin vaihtohinta tulee olemaan tuhansia euroa pienempi mitä normaalisti’. Samantyylisiä vastuksia olen saanut kymmenissä eri liikkeissä Raision alueella.”
Salosen mukaan monet ihmiset ovat ottaneet häneen yhteyttä nimenomaan yksityisviesteillä facebookissa tai sähköpostitse. He pelkäävät, että autoliikkeet eivät ota heidänkään autojaan vastaan vaihdossa, jos vika tulee autoliikkeiden tietoon.
”
- Pökäle405
Paska, paskempi, peugeot.
Niin se vaan on. - 2008w
Mulla kans käy kolmella.
Mutta tarkemmin katsoin niin siinä oli vain kolme tulppaa
Oliskohan tuo kolmipyttyinen vehje ja kulkee nimellä IHMEMOOTTORI.
ÖLJYKYLVYSSÄ ON JAKOHIHNAKIN. - voevoeveovoevo
Jos ostat 20v vanhan auton, on aivan selvää, että se vaatii korjauksia ja huoltoa. Jos ostaisit kerralla uuden Peugeotin ja ajaisit sillä 10v, olisi kokemuksesi aivan jotain muuta.
- dsgsfsdfsd
Mersu on aivan umpipaska.
- tojotero.minä
Niin on myös Toyota.
- fourouseven
Hämmästyttävän työläs ja kallis ylläpitää tuo 407. Ei bensakoneella ole kovin taloudellinenkaan ja jostain vanhasta etumoottori-Ferrarista lainattu muoto takaa sen, että tilankäyttö auton kokoon nähden on onnetonta. (Takapellissä satunnaisesti toimivien takavalojen välissä on hevosen tilalla leijona.)
- puolesta
Hämmästyttävän hyvä ja kestävä auto tuo Peugeotin 407. Vain normaalia kuluvaa osaa mennyt ja mittarissa 360.000km. Pieni kauneusvirhe autossa oli tuo lämmityslaitteen läppien akseli, joka on selvä suunnitteluvirhe ja hajottuaan kustansi 800 euroa. Polttimoita harvakseltaan, tuulilasia ja rengasta sekä jarruremppoja. Parit pyöränlaakerit ja alapallot. Siinä kaikki.
Hyvin toimii edelleen ja mikä parasta, näyttää hyvältä.- sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
407 ei ole koskaan näyttänyt hyvältä
- Otto.Miljonär
Peugeot on rahamiesten auto, siitä nimi Pösö. Kuluvat osat ovat kirjaimellisesti sitä ja sähkö- ym. pikkuvikoja riittää. Lompakon on oltava kunnossa Peugeot-kuskilla. Katsokaapa sillä silmällä seuraavaa vastaantulevaa Pösöä. Siinä menee rahaa, ei mikään persaukinen riisikupittelija.
- ei_koskaan
Ostin aikoinani 307 diesel ja ajoin sillä 90,000 km ja auto oli 14 kertaa pajalla siitä meni rikki lähes kaikki mahdollinen jopa turbon letkut olivat liian lyhyet ja sähkövikoja paljon. Ei koskaan Ranskalista nyt Toyota hybridejä itsellä ja henkilökunnalla ja ei vikoja.
- JustJuuJaSitäRataa
Minulla oli samanlainen ja se oli 72 kertaa pajalla vuoden aikana, autosta hajosi IHAN KAIKKI, jopa kori vaihdettiin uuteen. Ainoa mitä oli alkuperäistä niin vasemman takarenkaan venttiiliä ei vaihdettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747