Saako ihmistä pilkata invaliditeetin ja vanhuuden

Rakastaviako

vuoksi?
Saako Suomi 24 ikäihmisten palsta loistaa arvosteluista ja arvioista jotka liittyvät persoonaan.

Onhan täällä aivan jokapäiväistä maahanmuuttajien syyllistämistä asiasta kuin asiasta, mutta se kohdistuu ryhmään, ei yksittyiseen henkillöön, ja niillä onkin selkeä ero kun puhutaan loukkaavasta kohdistamisesta persoonaan.

33

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noinhan.asia.lienee

      On otettava huomioon, ettei tämä palsta ole mikään julkinen tiedotusväline.
      Toisaalta noinhan aon otettava huomioon, että täällä ei käydä mitään kampanjaa mitään ihmisryhmää tai niomeltä mainittua henkilöä vastaan,
      Kirjoitellaan, vähän mitä sylki suiuhun tuo. Tavallisesti se on aika tyhjänpäiväistä.
      Annetaan palstan olla sellainen, jollaiseksi sitä yhdessä rakennamme.

    • Sietää.miettiä

      Yksilöön kohdistuva syylistäminen onko sille perusteita, persoona on identiteetti, luonteen piirre.
      Invateetti tai vanhuus kuka voi sitä pilkata kysyn vaan.

      • kopsaaja

        Yksilöön kohdistuva syylistäminen onko sille perusteita, persoona on identiteetti, luonteen piirre.
        Invateetti tai vanhuus kuka voi sitä pilkata kysyn vaan. ----Kysyy yllä kirjoittava, alla eräs vastaus josta asia selviää, voiko? Voi ja tapahtuu täällä,
        Vaikka tämä ei ole mikään - julkinen tiedotusväline - kuten yllä kirjoittaja sanoo, tämä on julkinen julkaisupalsta.
        Kaikki mikä tällä palstalla julkaistaan on JULKISTA ja sitä koskee sama laki kuin muitakin julkaisuja.

        Kristiina23
        13.11.2017 12:52
        Puskan.perältä kirjoitti:
        Peukku alaspäin! Ja se etu vain vakituisille.
        Rekisteröityminen on verrattavissa asiakaskorttiin. Kahvitarjous koskee vain vakituisia, kortillisia.
        Minäkin olen vakituinen, mutta se on nykyisin niin ala-arvostettu asia, että kannattaa puskiintua. Vähemmän mieliharmia siitä tulee.
        Näytä lisää...
        "mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut."

        Olen mielipiteeni kirjoittanut jo aiemminkin (eräälle toiselle) ja saanut siitä haukut, kuten nyt sai sini-sirkku oikein "pirkkoarstilat"..."Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta"?

        Minä en usko "kuunakullanvalkeana", että 82-v invalidi mies, joka kulkee rollaattorin kanssa, saisi neti välityksellä vihdoinkin sen tosi R a k k a u d e n täältä.


      • kopsaaja kirjoitti:

        Yksilöön kohdistuva syylistäminen onko sille perusteita, persoona on identiteetti, luonteen piirre.
        Invateetti tai vanhuus kuka voi sitä pilkata kysyn vaan. ----Kysyy yllä kirjoittava, alla eräs vastaus josta asia selviää, voiko? Voi ja tapahtuu täällä,
        Vaikka tämä ei ole mikään - julkinen tiedotusväline - kuten yllä kirjoittaja sanoo, tämä on julkinen julkaisupalsta.
        Kaikki mikä tällä palstalla julkaistaan on JULKISTA ja sitä koskee sama laki kuin muitakin julkaisuja.

        Kristiina23
        13.11.2017 12:52
        Puskan.perältä kirjoitti:
        Peukku alaspäin! Ja se etu vain vakituisille.
        Rekisteröityminen on verrattavissa asiakaskorttiin. Kahvitarjous koskee vain vakituisia, kortillisia.
        Minäkin olen vakituinen, mutta se on nykyisin niin ala-arvostettu asia, että kannattaa puskiintua. Vähemmän mieliharmia siitä tulee.
        Näytä lisää...
        "mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut."

        Olen mielipiteeni kirjoittanut jo aiemminkin (eräälle toiselle) ja saanut siitä haukut, kuten nyt sai sini-sirkku oikein "pirkkoarstilat"..."Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta"?

        Minä en usko "kuunakullanvalkeana", että 82-v invalidi mies, joka kulkee rollaattorin kanssa, saisi neti välityksellä vihdoinkin sen tosi R a k k a u d e n täältä.

        Ainakaan minä en ole etsinyt muuta kuin ihmistä läheiseksi tutuksi.

        Kaikki itseeni liittyvät tosiasiat ovat kirkkaina mielessä.

        Kirjoitin tunteesta nimeltä rakkaus. Päädyin kirjeenvaihto onkin. Entäs sitten?

        Koskaan palstalaiset oppivat ajattelemaan?


      • kopsaaja kirjoitti:

        Yksilöön kohdistuva syylistäminen onko sille perusteita, persoona on identiteetti, luonteen piirre.
        Invateetti tai vanhuus kuka voi sitä pilkata kysyn vaan. ----Kysyy yllä kirjoittava, alla eräs vastaus josta asia selviää, voiko? Voi ja tapahtuu täällä,
        Vaikka tämä ei ole mikään - julkinen tiedotusväline - kuten yllä kirjoittaja sanoo, tämä on julkinen julkaisupalsta.
        Kaikki mikä tällä palstalla julkaistaan on JULKISTA ja sitä koskee sama laki kuin muitakin julkaisuja.

        Kristiina23
        13.11.2017 12:52
        Puskan.perältä kirjoitti:
        Peukku alaspäin! Ja se etu vain vakituisille.
        Rekisteröityminen on verrattavissa asiakaskorttiin. Kahvitarjous koskee vain vakituisia, kortillisia.
        Minäkin olen vakituinen, mutta se on nykyisin niin ala-arvostettu asia, että kannattaa puskiintua. Vähemmän mieliharmia siitä tulee.
        Näytä lisää...
        "mutta karvas totuus monelle kahdeksaakymppiä lähestyvälle on valjennut."

        Olen mielipiteeni kirjoittanut jo aiemminkin (eräälle toiselle) ja saanut siitä haukut, kuten nyt sai sini-sirkku oikein "pirkkoarstilat"..."Helvetillisen ilkeästi kirjoitat ruunemanin rakkausaloituksesta"?

        Minä en usko "kuunakullanvalkeana", että 82-v invalidi mies, joka kulkee rollaattorin kanssa, saisi neti välityksellä vihdoinkin sen tosi R a k k a u d e n täältä.

        "kopsaaja"
        "Invateetti tai vanhuus kuka voi sitä pilkata kysyn vaan. --"
        "Voi ja tapahtuu täällä",

        Sen jälkeen kopsasit minun kirjoittamaani ja tulkitset se kiusaamiseksi kun kirjoitin;
        "Minä en usko "kuunakullanvalkeana", että 82-v invalidi mies, joka kulkee rollaattorin kanssa, saisi neti välityksellä vihdoinkin sen tosi R a k k a u d e n täältä."??

        Kirjoitukseni koski silloin todellakin ruuneperin Rakkauden etsimistä ja suosittelin oman ilmoituksen laatimista, joten hän laittoikin sitten oman seuranhakunsa kirjeenvaihtoon ja minä hölmö yhdistin sen, että hän hakee sitä tosi R A K K A U T T A kirjeenvaihdon kautta.

        No, huonosti ilmaisin mielipiteeni, koska epäilin moista juuri ruuneperin osalta, koska en itse usko tapahtuvan sen kenenkään kohdalla (edes itseni), mutta en ole kokeillutkaan. Korkeintaa sääliä jonkun taholta, joten uskokoon, ken tahtoo, mutta minua ei saa siihen uskomaan, vaikka onhan noita "rakastumisia" tapahunut aivan lähipiirissäkin.

        Joten, anteeksi ruuneperi ja kaikki te/me ikäihmiset, jotka jaksatte uskoa vielä uuden rakkauden löytymiseen.!? Kirjeenvaihto on jäänyt osaltani sinne teini-ikään ja olin kerran jopa ylpeä siskolleni, kun sain samallakertaa kahdeksan kirjettä!D


      • Kyllä rakkauden olemassaoloon täytyy uskoa.


      • Ruuneman kirjoitti:

        Kyllä rakkauden olemassaoloon täytyy uskoa.

        Hyvää huomenta Ruuneman, sillä heräsin jo kolmelta, koska kävin "levolle" klo 19 illalla.
        "Kyllä rakkauden olemassaoloon täytyy uskoa."

        Kyllä, kyllä Ruuneman, sillä onhan sitä rakkautta tietenkin olemassa, paljonkin ollut joskus omalla kohdallanikin, mutta se onkin eri asia, tulisiko se meidän kohdalle nykyisin uudestaan, yllättäen?D

        Kuten olet huomanut on minun kirjoitustaitoni hieman huono ja joskus kärkevä, koska en osaa asetella kirjaimia aina oikeaan järjestykseen, mutta olen huomannut, että ei ne toisetkaan osaa aina olla "mielinkielin" ja kaikkien mieleen.

        Mitä keskustelua se olisikaan, jos kaikki vain hymistelisi, että joo, joo, tai antaisi sen "vihreän peukun", että on lukenut kirjoituksen.

        Itsehän esitin sinulle sen kirjeenvaihdon laatimisen, kun muistelin niitä entisiä aikoja, jolloin täällä oli "pilvinpimein" näitä ilmoituksia, että kirjoittakaa minun henk.koht. s-postiini, ja sinäkin varmasti muistat sen?D

        Saanko kysyä? No kysyn kuitenkin. Kuinka lykästi ilmoituksesi kanssa? Oletan, että varmasti joku yksinäinen lady haluaa lukea ihania runojasi iltaisin ja mielikuvituksella painua viereesi ja näin kirjeitse voisitte kuvitella jatkonkin.


    • palautan.mieleenne

      Kuinka Pöyristyttävä juttu oli, kun tunnettu toimittaja omalla nimellänsä arvosteli naisen ulkomuotoa.
      Arvosteltu nainen oli ja pysyy tuntemattomana, mutta täällä Ruune tunnetaan ja arvostelu on, etten sanosi PÖYRISTYTTÄVÄMPÄÄ.

      Lukekaa ja verratkaa, tuttu nimimerkki Suomi24 palstoilla / vs. outo nainen kaupan kassajonossa.

      Olette te naiset viisaita!

      • Pysy.asiassa

        Et itse ole kovinkaan viisas, sanoisin jokseenkin pöyristyttävä paskan jauhaja.


      • palautan.mieleenne
        Pysy.asiassa kirjoitti:

        Et itse ole kovinkaan viisas, sanoisin jokseenkin pöyristyttävä paskan jauhaja.

        Minun aivoni on tutkittu!
        Testien tuloksena sain viisaan paperit. Olin jopa sairaalassa ja kaikki tehtiin hyväkseni.
        Kirjoittamiani oikeita artikkeleita on julkaistu arvostetuissa julkaisuissa, mutta niiden lukijat eivät ole vielä varmaankaan sinun viisautesi tasolla, koska kukaan ei ole osannut tutkia minua sivujen kautta.
        Olet huippututkija! Onnittelen! Näet näkemättä ja kuulet kuulematta, haistatko myös?


    • Pata kattilaa jne.... Tässä on jokainen kahdeksissakymmenissä. Kukaan ei ole hehkeä, ei kauneuskilpailumitoissa, eivät naiset eivät miehet.
      Lämpöä kaipaa jokainen. Jos tuntee jääneensä ainaiseksi sivustakatsojaksi ja kaikki "omat" ihmiset ovat kadonneet kaiken maailman tietä, voi masennus painaa jatkuvasti.

      Kysyjä kummastelee saako ihmistä pilkata invaliditeetin ja vanhuuden vuoksi. Ei tietenkään. Ihmistä ei saa pilkata minkään asian vuoksi.
      Luulisi, että tähän ikään ehtineet jo ymmärtäisivät, miten tärkeää on myötäeläminen ja ystävällisyyden osoitus. Moni omaishoitaja sanoo, ettei kukaan koskaan kysy hoitajan vointia ja jaksamista. Usein omaishoitaja tuntee olevansa täysin eristyksissä ilman tukea. Me vain emme tätä huomaa, sillä uskoisin, että monilla riittäisi lämpöä ja ystävyyttä, mutta emme ehkä löydä vastaanottajaa. Sekin on ongelma.

      Minä päivänä tahansa voi ikäihminen tuupertua syystä tai toisesta. Silloin se lähimmäinen on kullan arvoinen.

      • Mian-mielipide

        Minustakin henkilään menevät loukkaukset ja
        väärät syytökset ovat hyvien tapojen vastaisia.

        Nykyisin myös rikoksia. Nettipoliisi voi puuttua asiaan.


    • rehellinen-vastaus-

      Lukematta muitten vastauksia,

      Kukaan normaali ihminen ei pilkaa ketään ihmistä hänen sairautensa ,
      invalititeettinsä tai minkään muunkaan vamman ja puutteelisuuden vuoksi,

      "jokainen ihminen on laulun arvoinen " lauloi fiksu Veikko Lavi aikoinaan,

      siis jokainen ihminen on arvokas ,
      kunnioittakaamme toinen toisiamme,
      arvosta itseä ja anna arvo toisillekki,

      • Yhdyn-mielipiteeseesi

        Hyvin sanoit, olen samaa mieltä.
        Mia.


    • 71vee

      Tämä on 70 eikä 80 . Jos sinä ja muu sisäpiiri onkin 80, se ei tarkoita että kaikki olisivat. Kyllä moni 70-vuotias hyvin itsensä hoitanut ja normaalipainossa pysynyt on ihan hyvännäköinen ja seksikäs. Vamman ja sairauden pilkkaaminen on tuomittavaa, mutta itsensä sairaaksi ja muodottomaksi syönyt veltto nuori ja vanha ansaitsee moitteet.

      • Tuskinpa.vaan

        Ei ansaitse. Jokainen ihminen on laulun arvoinen, sanoo Lavi, kuten tuossa ylempänäkin muistutetaan.
        Olet 71-vuotias tänään, mutta vuoden kuluttua et ole. Saako sinua silloin pilkata? Jos olet silloin sairastunut etkä enää timmissä, asetutko vapaaehtoisesti pilkattavaksi?


      • Kiinnitit huomiosi sananvalintaani "kahdeksissakymmenissä".
        Sekö oli ainoa asia, jonka ymmärsit tekstistäni?

        Sanoin mm: "uskoisin, että monilla riittäisi lämpöä ja ystävyyttä, mutta emme ehkä löydä vastaanottajaa. Sekin on ongelma."
        Se oli oikeastaan sanomani ydin. Ikä on vain numero. Mutta moni ikäihminen huomaa jääneensä yksin.


    • teretule

      Ketään sairasta en koskaan ole pilkannut ja olen ollut luottamus tehtävissä töissä.

      Tähän kuitenkin lisäisin asian joka on tullut montakin kertaa esille Ruotsissa, rullatuolissa istujat ovat olleet täysin terveitä. Sadat miljoonat ovat pois valtiolta. Hyvin usein Titon kansalaisia.

    • En...myöskään

      sitä en tekisi ikinä.

    • Selvennykset.toivottavia

      Absurdi kysymys aloittajalta: "Saako ihmistä pilkata INVALIDITEETIN JA VANHUUDEN vuoksi."
      Lähtökohtana siis kysyjällä on, että periaatteessa ihmistä saa pilkata.

      On vain joitakin seikkoja, joita pilkatessa tulee välttää, ja kysyjä haluaakin nyt varmistaa, onko sallittua pilkata invaliditeettiä tai ikää.
      Muut pilkkaamisen kohteet hänellä ilmeisesti on tiedossa.
      Aloittaja haluaa olla kunniallinen kansalainen ja kohdistaa pilkkansa vain hyväksyttäviin kohteisiin.

      Koska palstamme täyttyy vähitellen pelkistä ilkeyksistä, mamuvastaisuudesta ja -myönteisyydestä, asuvalinnoista, rotukysymyksistä, kaksikielisyydestä, politiikasta ja poliitikoiden arvostelusta, muiden kirjoittajien halveksimisesta jne. niin onkin hyvä asioiden kirkastamiseksi saada luettelo asioista, joita saa pilkata.

    • puskahuuto

      Invaliditeetin ja vanhuuden takia ei sa a pilkata.

      Iäkkäitä ihmisiä tulee kunnioittaa, sillä heillä on sitä elämänkokemusta ja hyviä neuvoja antaa nuoremmillekkin.

      • Voi herra isä, mitä ihmeen opetusohjelmaa itsestään selvyyksistä täällä nyt kuorossa hoetaan? Silti lukiessa esim.poliittisia kannanottoja tänäkin aamuna, kolisteli sapelit taustalla ihan kuin ennenkin.

        Luetteloitako vallan, hih' jessus hjälp, kuinkahan pitkä siitä tulisi kun jokainen huutelis' ja "mun kantilta kans, eikä vaan sun!
        tervehdys 😋


    • Omavastuu

      Ei saa. Mutta se onkin sittena aivan toinen juttu jos otat itseesi, henkilökohtaisesti jonkun yleisluontoisen toteamuksen, mielipiteen tai kommentin. Tällaisilla sivuilla tekstituotokset tulee ymmärtää laajalla skaalalla koska mikään ei ole niin vaikeaa kuin säntillisesti ja täsmällisesti asioitten ilmaisu, sanominen ja kertominen.

    • Experienced__

      Ei saa on yleinen vastaus.

      Jos ihminen on vanhus ja vielä vammainen kun, suhtaudutaan tähän kuin saatetaan.

      • entinen.minä

        ja mitä tarkoitit sinä, eli sanoitko jotain?


      • mitäpä
        entinen.minä kirjoitti:

        ja mitä tarkoitit sinä, eli sanoitko jotain?

        Aivan, epäselvä ilmaus tuo "Jos ihminen on vanhus ja vielä vammainen kun, suhtaudutaan tähän kuin saatetaan. "


    • Vä-Synyt-elämään

      Jommin joutavaa jorinaa viikosta viikkoon....
      Sinä sanoit että minä sanoin että sinä sanoit jne...
      Kirjoittakaa vaikka pukista ja tontuista, niihin ei 'hallin hammaskaan' tokene, miks aina samaa toisten kirjoitusten ja elämäntapojen ruotimista?
      Lienee elämä jo niin kutistunut että vain *erään*-aukon kokoisesta tirkistellään maailmaa?
      Tämä palsta on dementiaaaaaa!

    • jjoutava

      Jommin joutavaa sähellystä. Olen Ruunen ikätoveri ja kerron tapauksesta kotona. Sp lähettäminen ei toiminut niin ryhdyin hakemaan vikaa asetuksista, Seurauksella ettei s-posti tullut eikä lähtenyt edes roskaposti. Noo, tein lisää muutoksia asetuksiin niin johan alko toimiin sp.

      Huom! Älä tee tätä kotona.)

    • Vä-Synyt-elämään

      Onhan päivänselvää tai ainakin elämässä opittua ettei ihmisten vaivat ja vajavaisuudet ole itsehankittua. Aivan omasta mielestäni päättelen että ei ole.
      Sivu on täysin hallitsematon ja vai kilpaillaan kuka löytää ilkeimmän muodon kirjoittaa arvosteluja, tuntuu kuin elämä tällaisten kohdalta on mennyt aivan hukkaan ja tullaan tänne kyselemään päivän selviä asioita.
      Ketään ei tarvitse arvostella millään asteikolla, vaan ottaa selvää asioista.
      Ei täällä monta 'avutonta' kyselijää ole mutta nekin voisivat opetella ensin elämään kurkkien välillä peiliin, ja ihmetellä omaa naamaa mitä sen naamakuvan takana löytyy?
      Vaikka saisin porttikiellon tänne salonkiin nyt painan entteriä

      • elämänhalu.huipussaan

        Kovin avutonko aloittaja mielestäsi?
        No, ei ole tarpeen vastata tuohon, mutta mielestäni täällä voi ja pitää saada kysyä, olkoon sitten kuinka avuton kysyjä tahansa.

        Jumala loi ihmisen, mutta ei jakanut empatiaakaan tasapuolisesti, jotkut jäivät ihan ilman!

        Toisilla sitä riittää jopa vastata avuttomien kysymyksiin asiallisesti.


    • pulunennennen

      Sait sinäkin tilaisuuden kukoistaa! ;-))

    • heinäpanta

      Itselleenkin nauramista kaivataan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe