Miten ulkomaisten pankkien talletustileille maksamat korot verotetaan tai näkyvät mahdollisesti verotuksessa? Lähdevero vai pääomavero?
Lähdevero vai pääomavero?
5
665
Vastaukset
- hkuyh
Ulkomailta tuleva korkotulo on normaalia pääomatuloa. Huomaa kuitenkin, että jos ulkomaisella pankilla on sivuliike Suomessa, se maksaa "kotimaista" korkotuloa, josta menee lähdevero.
Esim. TF-bankilla ja Bigbankilla on sivuliikkeet Suomessa.- OttoNormalverbraucher
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitä muita pankkeja kuin nuo mainitsemasi on lähdeverollisia?
- hkuyh
OttoNormalverbraucher kirjoitti:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Mitä muita pankkeja kuin nuo mainitsemasi on lähdeverollisia?
Olisiko kenties helpompi toisin päin, eli jos olet kiinnostunut tietystä pankista etkä löydä itse tietoa aiheesta, kysy siitä täältä.
Jossain internetin ihmeellisessä maailmassa saattaa tietysti olla lista kaikista mahdollisista pankeista, joilla on Suomessa pääkonttori, sivuliike tai joku muu vastaava toimisto, mutta ainakaan minun hatustani sellaista ei löydy. - Penninpyörittäjä
hkuyh kirjoitti:
Olisiko kenties helpompi toisin päin, eli jos olet kiinnostunut tietystä pankista etkä löydä itse tietoa aiheesta, kysy siitä täältä.
Jossain internetin ihmeellisessä maailmassa saattaa tietysti olla lista kaikista mahdollisista pankeista, joilla on Suomessa pääkonttori, sivuliike tai joku muu vastaava toimisto, mutta ainakaan minun hatustani sellaista ei löydy.Tämäpä oli mielenkiintoinen tieto. Miten kauan verottaja säilyttää tietoja näistä tällaisista pääomatuloista? Tietääkö kukaan?
- Sivuliike_Suomessa
OttoNormalverbraucher kirjoitti:
Suomessa toimivat ulkomaisten pankkien sivuliikkeet:
http://rvv.fi/pankkiluettelo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235548Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891918Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1221088
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60825- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714