Vuoden sisällä olen saanut n. 5-7 kertaa kohtauksia. Kesällä näitä tuli enemmän. Mm. Hernekeiton voimakas haju vei jalat alta ja jalkoihin ja muualle kehoon tulee ns. Pakkoliike. Ne tärisevät ja en saa lopetettua sitä millään. Joka sitten siirtyy koko kroppaan. Kohtaus tulee vähän niinkuin purkautumisena. Tuntuu että sisällä olisi tulivuori joka haluaa puskea nämä oireet pihalle. Usein tunnistan olo tilan ennen kuin kohtaus tulee.
Hengittäminen on vaikeaa ja monesti riisun itseni alasti (en muista tästä mitään) mutta vaatteet on aina pois kohtauksen loputtua.
Silmissä pimenee, mutta jotkut valot näkyvät todella kirkkaina. Olen puoliksi jossain tilassa.
Usein myös kun saan näitä kohtauksia, minulla on paljon deja vu tunteita ja kohtauksen jälkeen mieleen tulevia "kauhu-kuvia" / nukahdan silmät auki ja virkoan hetken päästä.
Myös paikkoja nykii ja vetää suonesta. Mahaan sattuu kohtauksen aikana. Eilen sain kaksi kohtausta ja jälkimmäinen kohtaus tuntui siltä että sytyn palamaan/ todella kuuma aalto ja hikoilu ja pahoinvointi, jonka jälkeen jalat petti. Puhe puuroutuu ja saatan maiskutella /toistaa sanoja. Nenässä voimakkaita tuoksuja/ savun hajua. Kohtauksen jälkeen käsissä / aivoissa outo tunne, sähköinen/värisevä.
Tänään minulle nousi kuume, en tiedä johtuuko se kohtauksesta vai kohtaus siitä kuumeen noususta. Voi olla että eilen oli jo lämmöt koholla.
Olen käynyt lääkärillä, hänen mielestä voimakkaita paniikkikohtauksia. Nyt odottelen uutta aikaa ja en usko että ovat paniikkikohtauksia, koska olen saanut niitä myös mutta tämä on jotain ihan muuta ja tulevat ilman syytä paniikkiin.
Mitä tällöisen kohtauksen aikana ensiavuksi? Kannattaisiko lähteä päivystykseen? Kohtaukset kestää muutaman minuutin.
Voisiko nämä olla epilepsia kohtauksia?
4
168
Vastaukset
- täälläluulotellaan
Tuohon ei kukaan palstalla osaa antaa vastausta. Usko mieluummin lääkäriäsi.
- Neki
En kyllä yhden käynnin perusteella usko varsinkin kun se oli lääkäriltäkin vain epäily. Sen verran outo paniikkikohtaus, jos taju lähtee. Ja jatko tutkimuksiin tässä ollaan joka tapauksessa menossa. Mielenrauhaa antaisi uutta aikaa odotellessa, jos jollakin olisi vertaiskertomuksia/neuvoja.
Varmasti osaa vastata. Sinun kommentistasi lähinnä ei ole mitään hyötyä kiitos silti, kun halusit osallistua ja mukavaa päivän jatkoa. - aikasikuluksi
Neki kirjoitti:
En kyllä yhden käynnin perusteella usko varsinkin kun se oli lääkäriltäkin vain epäily. Sen verran outo paniikkikohtaus, jos taju lähtee. Ja jatko tutkimuksiin tässä ollaan joka tapauksessa menossa. Mielenrauhaa antaisi uutta aikaa odotellessa, jos jollakin olisi vertaiskertomuksia/neuvoja.
Varmasti osaa vastata. Sinun kommentistasi lähinnä ei ole mitään hyötyä kiitos silti, kun halusit osallistua ja mukavaa päivän jatkoa.Haluaisit siis vertaistukea kauhukertomuksista, joita jotkut ovat saattaneet paniikkikohtauksissaan kokea?
- Neki
Suosittelisin sinua hakemaan apua ja vertaistukea huomion kipeyteesi muualta. Zemppiä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145