Lexus ei ole pysynyt kilpailijoiden mukana yhtään

Eipysyperässä

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/lexukselta-uusi-tila-auto-kolmella-istuinrivilla/dNE5buRF Tässä lukee että lexuksella oli uudistumiseen myös aikansa sillä se ei ole pysynyt kilpailijoiden perässä. Kaikkihan sen tietää ettei lexusta ole koskaan voinut saksalaisiin verrata mutta että se ei enää ole edes perässä pysynyt.

12

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyotalexukset

      Lexus,jaguar,alfa,infiniti kuuluu ns lower premium luokkaan maailmalla ja sitten saksalaiset on eri luokassa näiden edellä. Siksi myös laatu on heikompaa kauttaaltaan ja esim sisusta on lexuksessa jäänyt paljon kilpailijoiden sisustoista. Infotainment järjestelmät lexuksessa on graafisesti heikkoja sekä epä intuitiivisia käyttää. Lexusta myydään lähinä toyota miehille jotka eivät osaa ostaa muutakun toyotaa.

      • Mielipide____

        Jaa, kumma juttu kun tuolla suuren meren takana käytännössä aina vertailutesteissä on MB, Bmw ja Lexus. Joskus neljäntenä Audi tai Infiniti, mutta yleensä nuo kaksi viimeksimainittua ovat siellä lower-luokassa yhdessä Volvon, Acuran ja Cadillacin seurassa.


    • Semmoista

      Hohhoi..

    • TuttuPolku

      Silloin kun Lexus tuli markkinoille oli se hyvä auto. Näin Toyota toimii, kuten teki myös aikanaan Priukset kanssa. Ensimmäiset autot tehdään paremmin ja kun saadaan maine hyväksi, niin palataan normaaliin halpisautoja.

      • Naurettaviaautoja

        Lexus on toyotan premium malli enemmän kun oma merkkinsä. Aikanaanhan ne myös nimettiin toyota lexus nimisiksi ja tuo sitten muutettiin myöhemmin muka omaksi merkikseen. Tosiasia on se että jopa automaattivaihteiston D-P-R-N ”kartta” on ohjaamoissa samanlainen kun monissa toyotoissa joka antaa todella halvan kuvan..tiedättehän sen viher-oranssi-punaisen vaihdekepin muovisen vierustan kirjaimineen:) samoin mittaristot ja ratit on aikalailla samoja mutta laitettu vaan lexus merkki toyotan tilalle.


      • Semmoista

        Heh..käy vähän uusimmissa lexuksissa niin tiedät.
        Avensiksen mittaristo

        https://im.mtv.fi/image/5182060/landscape16_9/1024/576/85c8785fa3354908eb326706d01fa28c/hG/flockler-image-4173-toyota-avensis-mittaristo.jpg

        Tossa vaikka is..niin ja tuota saan muutettua monen näköseksi..

        cdn.nettix.fi/live/asset/car/article/440/lexus-is300h-f-sport-mittaristo-778364c200729f26_brand.jpg

        Ja tuossa sulle se vaihteiston kartta

        lexusenthusiast.com/images/weblog/x16-02-25-gallery-lexus-lc-500h-interior-03-400x250.jpg.pagespeed.ic.vUWJKNBaaY.jpg


    • Lexuselämää

      Lexus on siitä kiva auto ettei se ole niin usein ja kalliisti ”huollossa” kuin esim nämä saksalaiset esikuvat. Siksi mb se jo kolmas vaihtui lexukseen eikö ole tarvinnut katua yli 100tkm jälkeen. Tosiaan kolme mb: tä oli joita sepittiin usein jopa täydellinen moottorivaurio oli yhdessä. Minun vähät rahat ei siihen riittäneet ja tarvitsen autoa liikkumiseen läpi suomen usein. Mb laatu on jäänne seitsemänkymmentä luvulta.

      • GS450h_rules

        Eipä oletosiaankaan tarvinnut katua hetkeäkään. En ole toistaiseksi tarvinnut huollon apua kuin takuuaikana koska öljynvaihdon ja normaalit pikku rutiinitarkastukset sekä kulutusosien vaihdot voi helposti tehdä itsekin ilman että autolle täytyy opettaa esim. että nyt on jarrupalat vaihdettu. Sitä ei aina ymmärrä että yksinkertaisistakin asioista on joissakin nykyautossa tehty niin vaikeita ettei tavallinen ihminen pysty niitä itse tekemään vaan maksaa kalliisti merkkihuollolle. On minullakin muutamia Mersuja ollut, viimeksi 90-luvun puolivälissä 300TE. Osa niistä olikin vahvoja ja varmatoimisia mutteivät kaikki. Vanhaan dieseliin tehtiin koneremonttikin ja muutamaa vanhempaa autoa hitsattiin. Onneksi on hyvät mahdollisuudet tehdä kaikenlaista, tarpeellista ja joskus tarpeetontakin.


      • Kyläpajan_Antti
        GS450h_rules kirjoitti:

        Eipä oletosiaankaan tarvinnut katua hetkeäkään. En ole toistaiseksi tarvinnut huollon apua kuin takuuaikana koska öljynvaihdon ja normaalit pikku rutiinitarkastukset sekä kulutusosien vaihdot voi helposti tehdä itsekin ilman että autolle täytyy opettaa esim. että nyt on jarrupalat vaihdettu. Sitä ei aina ymmärrä että yksinkertaisistakin asioista on joissakin nykyautossa tehty niin vaikeita ettei tavallinen ihminen pysty niitä itse tekemään vaan maksaa kalliisti merkkihuollolle. On minullakin muutamia Mersuja ollut, viimeksi 90-luvun puolivälissä 300TE. Osa niistä olikin vahvoja ja varmatoimisia mutteivät kaikki. Vanhaan dieseliin tehtiin koneremonttikin ja muutamaa vanhempaa autoa hitsattiin. Onneksi on hyvät mahdollisuudet tehdä kaikenlaista, tarpeellista ja joskus tarpeetontakin.

        Tuossa on minun mielestä juuri Lexuksen vahvuus. Vaikka auto on hieno ja sisältää monimutkaista tekniikkaa, sitä ei tarvitse tuon tekniikan osalta huoltaa lainkaan kun kaikki näyttää toimivat häiriöittä. Kaikki normaalit huoltohommat on helppo tehdä eivätkä ole sen kummoisempia kuin halvemmissakaan autoissa. Olen huoltanut itse paria kylän miehen autoa ja alussa yllättynyt kuinka yksinkertaista kaikki lopulta on. Sähkö- eikä elektroniikkapuoleen ole onneksi tarvinnut puuttua vielä koskaan. Tuollainen hyvä käytetty Gs-malli on itselläkin haaveissa kunhan tässä vaurastutaan.


    • Lexustaelämään

      Olet nyt käsittänyt väärin lexus idean , sinun ei tarvitse kilpailla eikä korjuutella noita ns hyviä autoja!
      Voit aina liikkua edustavasti ja tyylikkäästi ja elämä on auvoista!
      Kilpailu on heikkoja mieliä varten.

    • Lexusis

      Kyllä on mukava peli vaikka pikkulexus onkin.viimekeväänä laitoin uuden is lexuksen ja tyytyväinen olen.
      Monta eri merkkistä koeajoin mutta olihan tuo hieno..eikä tuu samanlaisia jokapäivä vastaan.
      GS 450h toki olis..hinta vaan pompsahtaa..

      • Mielipide____

        Kannattaa katsella hiukan vanhempia. Mulla on 2012 GS450h, eikä vuodet kyllä tunnu lainkaan. Hintakin oli pari vuotta sitten ostettaessa kohtuullinen, vaikka tottakai samalla rahalla olisi saanut jonkun saksalaisen karvalakkimul##njatkeen uutena. Maksoin autosta noin neljän vuoden ikäisenä 45 000€ ja ajaminen on todella kohtuuhintaista niin kulutuksen kuin huoltojen suhteen. Vikojahan näissä ei ole lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe