En tiedä miten lopunajat menevät. Kun luen Ilmestyskirjaa pohdin erityisesti luvun 14 ja 19 kohtia ja miten ne mahdollisesti liittyvät toisiinsa tai eivät liity - eli ovatko erillisiä tapahtumia vai yhtä tapahtumaa? Jos ovat erillisiä tapahtumia, tapahtuuko silloin Ilm. 14 - luvun leikkuu ensin ja myöhemmin Jeesus tulee takaisin kuten voimme Ilm. 19 - luvusta todeta? Jos ovat samaa tapahtumaa, perustelisitteko miksi näette, että olisivat samaa tapahtumaa?
Ilm. 14 - luvussa Jeesus istuu pilven päällä ja maa leikataan, kun taas Ilm. 19 - luvussa Jeesus ratsastaa taivaan sotajoukkojen seuratessa. Olen itse kääntymässä siihen, että nämä ovat kaksi erillistä tapahtumaa. Eli ylösotto tapahtuu ensin, ja myöhemmin Jeesus tulee takaisin sotajoukkojen kanssa. Luenko väärin vai oikein? Tietysti rukoilen Herralta viisautta, sillä Hän on se, joka viisauden antaa. Mutta ajattelinpa kysellä jos täällä joku tietäisi Herrassa miten nämä asiat menevät. Lisäksi, onko ylösotto ennenkuin pedonmerkki pakotetaan ihmisille tai muuten he eivät voi ostaa eikä myydä, vai sen jälkeen?
Ilm. 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
...
14 Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15 Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16 Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
Ilm. 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
Lopunajoista - voisiko joku Raamatulla perustella?
35
479
Vastaukset
- aloittaja_
Ja kenenkään ei tule pedonmerkkiä ottaa, koska jos sen ottaa, ei ikinä pääse taivasten valtakuntaan. Eikä pääse taivasten valtakuntaan jos ei ole Jeesusta ottanut Vapahtajakseen maan päällä ja seurannut Häntä.
- oipoii
Jumalalla taitaa olla aika huonosti nuo henkilörekisteriasiat hallussa jos ihmiset pitää merkitä ennakkoon kuten juutalaiset natsisaksassa. Ei sillä, onhan siinä kortistossa pitämistä kun jokaisen 2000 miljardin galaksin jokaisesta törniäisestä 13,8 miljardin vuoden ajalta on oltava tarkkailukortti. Kerrassaan jumalaton homma.
Noudattaakohan se muuten uutta henkilörekisterilakiakaan vai meneekö touhu rikollisen toiminnan puolelle.
Jos jotakuta seuraa häntä, niin eikö se ole jo perkeleellistä menoa se.
- 1234567---
Tempaus tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa. Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.
Kaikki vihat, vaivat, ahistukset , sodat, viimeiset vitsaukset ja pedon kumartamiset ovat, ennen tempausta.
Pedonmerkki on sunnuntai. Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti.
Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.- aloittaja_
Pedonmerkki on sellainen, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä. Katolinen kirkko eksyttää, ja siinä ei tule olla osallinen, mutta pedonmerkille on annettu Raamatussa kriteerit, jotka täyttää RDIF - siru. Sitä ei pidä ikinä ottaa. Kadotukseen joutuu myös, jos ei ole seurannut Jeesusta vaan kumartanut petoa.
- aloittaja_
aloittaja_ kirjoitti:
Pedonmerkki on sellainen, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä. Katolinen kirkko eksyttää, ja siinä ei tule olla osallinen, mutta pedonmerkille on annettu Raamatussa kriteerit, jotka täyttää RDIF - siru. Sitä ei pidä ikinä ottaa. Kadotukseen joutuu myös, jos ei ole seurannut Jeesusta vaan kumartanut petoa.
Piti kirjoittaa RFID - siru, ei RDIF - siru. Älkää ottako sitä käteenne.
- yksiuskova
Luvussa 14 Jeesus istuu pilven päällä. Luvussa 19 Jeesus ratsastaa hevosella. Jotenkin en usko tuohon sinun opetukseesi lopunajoista.
- PikimustaPeto
aloittaja_ kirjoitti:
Minä ainakin otan sirun heti. Se helpottaa elämää kummasti. Kannattaa lähteä riemuiten Saatanan matkaan.
- 1234567---
aloittaja_ kirjoitti:
>>>> Kadotukseen joutuu myös, jos ei ole seurannut Jeesusta<<<<<<
Jeesus sanoi: Tule ja seuraa minua. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita. Tänäpäivänä jos Jeesus sapattisin kolkuttelisi kirkkojen ovia, ne ovat tiukasti kiinni sapattisin Jeesuksella ei mitään mahdollisuutta päästä näihin kirkkoihin sapattisin sisälle.
- otetaan.selvää
Harmillista, että missään asiassa ei voi keskustella asiallisesti, vaikka olisi erimieltäkin. Aina pitää vetää viikamieskin mukaan.
Olen jossain aikaisemmin laittanut samoja asioita, mutta laitan tähänkin, mitä itse ajattelen asioista.
Ennen kaikkea uskovilla on tapana sekoittaa seurakunta ja Israel. Loppuun saakka Isällä on liitto valitun kansansa kanssa. Matteuksen 24. luku liittyy nimenomaan Israelin kansan lopun aikaan, sillä he joutuvat kohtaamaan vihan ajan, jos eivät ole uudestisyntyneitä.
Seurakunta ei missään kohdin ole Israelin sijainen, vain korvausteologiassa ajatellaan näin. Israelilla on oma liittonsa Jehovan kanssa, meillä on uusi liitto Kristuksen veressä.
Jeesus lähetettiin Israelin kansaa varten, mutta he eivät ottaneet Häntä vastaan.
Jeesuksen omat sanat:
Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Luuk. 13:34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
Ja koska Israel ei ottanut Jeesusta vastaan, niin me tulimme myös kanssaperillisiksi oksastuksen kautta, sillä meidät oksastetaan jaloon öljypuuhun, mutta siinä on myöskin luonnollisia oksia.
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Ne, jotka ovat ottaneet Kristuksen Messiaanaan vastaan, temmataan, olipa sitten kristitty tai messiaaninen juutalainen, kunhan on Kristuksen ottanut vastaan henkilökohtaisena Pelastajanaan.
Keitä opetuslapset olivat?
Messiaanisia kristittyjä, hehän uskoivat Jeesuksen olevan Messias, Kristus Herra.
Apostolien teot:
Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.
Paavali oletti, että Herra tulisi takaisin jo silloin, kuten jokainen sukupolvi on odottanut. Vielä on armon aikaa, mutta kukaan ei voi tietää kuinka kauan. Siksi tempaus onkin sellainen, joka voi tapahtua milloin vain. Kun taas 7 viimeistä vuotta voidaan laskea tietyistä asioista, joten se ei tule enää sitten yllätyksenä.
Jumalan valittu kansa on kuitenkin loppuun saakka Israel. He ovat Isän silmäterä.
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Israel on näkevä Messiaansa vasta sitten, kun he ottavat Jeesuksen vastaan Messaanaan.
Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
He luulevat antikristuksen olevan messiaan, mutta huomaavat liiton puolivälissä, ettei näin olekaan.
Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Israelissa on Temppeliinstituutti kertonut, että kaikki on valmiina uutta temppeliä varten, vain rakennus puuttuu ja sen rakentamiseen menee alle vuosi. Netistö löytyy heidän sivunsa, jossa kaikki on selostettuna, samoin youtubesta.
Israel ei vieläkään ymmärrä, että Jeesus Kristus oli ja on ainutkertainen uhri.
Loppuun saakka Jumala odottaa, että Hänen oma kansansa tulisi pelastukseen.
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.- otetaan.selvää
Ja vielä jatkoksi lisää, näitäkin olen aikaisemmin tänne laittanut muissa keskusteluissa, mutta laitetaan edelleen.
Ensinnäkin on turhaa väitellä ylösotosta, uskon itse, että meidän oma jumalakuvamme pitkälti määrittelee sen, miten uskomme Jumalan tässä asiassa toimivan.
Jos uskot oikeudenmukaiseen Jumalaan ja siihen, että Jeesuksen veri todellakin oli voimallinen ostamaan meidät kaikesta synnistä. Meidän ei tarvitse käydä läpi samaa uskottomien kanssa, koska miten se erottaisi meidät, silloinhan meillä olisi sama tulevaisuus kuin uskottomilla?
Iankaikkisuus on eri asia, mutta raamattuhan sanoo:
1 Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Ja miksi me odottaisimme luottavin mielin tulevaisuutta, jos me tiedämme, että meidätkin on määrätty vihan aikaan?
Raamatusta:
1 Tess. 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Mitä lohdutusta on siinä, jos odotamme vihaa ja tuhoa?
Ensinnäkin Ilm. 1:19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
1.Mitä olet nähnyt -luku 1-menneisyys-Kristuksen ristinkuolema, hautaus, ylösnousemus.
2.Mikä on nyt - luvut 2-3- seurakunnan historia, srk mainittu 19 kertaa.
3.Mitä tämän jälkeen- luvut 4-5- seurakunnan ylösotto
Huom ilm. 4:1Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva". Johannes otetaan ylös (harpazo)
4.Mitä tämän jälkeen- luvut 6-19- 7 vuoden vaivanaika srk:aa ei ole mainittu yhtään kertaa
5.Mitä tämän jälkeen- luku 20- tuhatvuotinen valtakunta
6.Mitä tämän jälkeen- luvut 21-22- uusi taivas ja uusi maa.
Seurakunnasta ei siis puhuta lukujen 6-19, koska seurakunta ei ole paikalla!
Nuo luvut käsittelevät vaivanaikaa, joissa seurakunnalla ei ole sijaa!
Vaivanaika on erityisesti juutalaisien pelastusta varten.
7 juutalaista juhlaa ovat myöskin ilmestyskirjan esikuvina.
Ylösotossa Jeesus tulee seurakuntaa varten, ja toisessa tulemuksessaan Hän tulee juutalaisia varten.
On olemassa siis kaksi eri tapahtumaa.
Eiväthän uskovat nouse ylös, Jeesus on vastassa ja sitten kaarretaankin saman tien takaisin maan päälle taistelemaan.
Herran tulemus on eri asia.
Ja toinen asia on se, että sekoitetaan seurakunta ja juutalainen kansa. Ne ovat myös eri asioita.
Eiväthän juutalaiset tunnusta Jeesusta Messiaanaan.
Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."
Ja mitä tulee Matt. 24, niin opetuslapsethan kysyvät mitkä ovat merkit, kun Jeesus saapuu.
Jeesushan käskee olla valmiina koko ajan. Jos ei olisi srk:nnan ylösottoa ennen vaivan aikaa, niin eihän silloin tarvitsisi huolehtia että on koko ajan valmiina. EIhän tarvitsisi miettiä, että jotakin tapahtuu "silmän räpäyksessä". Silloinhan tiedettäsisiin, milloin Herran tulemus on, koska tietyt tapahtumat täytyy tapahtua ennen Herran tuloa. vert. temppeli ja antikristus. (Dan. 9:27)
Monet asiat sekoitetaan keskenään.
Herran ilmestyminen - Herran tulemus- Herran päivä
Herran ilmestymista ja Herran tulemusta odotetaan, mutta Herran päivä ei ole ilon päivä. Ja Hänen omansa nimeonomaan pelastetaan vihasta.
Kautta koko raamatun Herran päivästä puhuttaessa tekstissä selviää, että kyseessä on todella vaikeuksien aika käsillä.
Vain muutama esimerkki raamatusta:
Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus-
Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niinkuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
Herran tulemuksesta taas puhttaessa on aivan toisenlainen toivo.
Katsotaanpas muutama esimerkki raamatusta:
Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
Mitä toivoa on siis Herran päivässä, joka on täynnä vihaa, vaikeuksia, tuhoa?
Mutta Herran tulemus taas on toivoa täynnä, ja me saamme lohduttaa toisiamme. - 1234567---
Olipa sitten kristitty tai Messiaaninen juutalainen. Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu kaikille. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. - eletääntiedonaikaa
1234567--- kirjoitti:
Olipa sitten kristitty tai Messiaaninen juutalainen. Kolmannen enkelin varoitussanoma kuuluu kaikille. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.Niin kyllä nykyään tietoa löytyy siitä ei ole puutetta. Ovathan kaikki lukutaitoisiakin tänäpäivänä.
- aloittaja_
1234567--- kirjoitti:
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.Edelleenkin sivuutat sen, että ilman pedonmerkkiä ei voi ostaa eikä myydä. Kun siis se tarjotaan ihmisille, ihminen, joka kieltäytyy, ei voi ostaa eikä myydä. Menet Jumalan Sanan ohi! Et suostu muuttamaan käsitystäsi, vaikka Jumalan Sana on antanut selvät kriteerit pedonmerkille. Toki katolinen kirkko on osa petojärjestelmää ja jos sitä kumartaa, yhtälailla ei ole näkevä iankaikkista elämää. Mutta Ilmestyskirjassa mainittu pedonmerkki on RFID - siru - implantti. Sitä ei pidä missään tilanteessa ottaa! En ala asiaa uudestaan toistamaan enää. Jokainen voi koetella itse Herrassa miten asia on ja tutkia Raamattua itse.
- 1234567---
aloittaja_ kirjoitti:
Edelleenkin sivuutat sen, että ilman pedonmerkkiä ei voi ostaa eikä myydä. Kun siis se tarjotaan ihmisille, ihminen, joka kieltäytyy, ei voi ostaa eikä myydä. Menet Jumalan Sanan ohi! Et suostu muuttamaan käsitystäsi, vaikka Jumalan Sana on antanut selvät kriteerit pedonmerkille. Toki katolinen kirkko on osa petojärjestelmää ja jos sitä kumartaa, yhtälailla ei ole näkevä iankaikkista elämää. Mutta Ilmestyskirjassa mainittu pedonmerkki on RFID - siru - implantti. Sitä ei pidä missään tilanteessa ottaa! En ala asiaa uudestaan toistamaan enää. Jokainen voi koetella itse Herrassa miten asia on ja tutkia Raamattua itse.
Mistä löytyy Ilmestyskirjasta RFID- SIRU-IMPLANTTI ? JA millätavalla se on vastakkainen Jumalan merkille, joka on sapatti 2.Moos.31:13. ?
- tietotuusjaelämä
1234567--- kirjoitti:
Mistä löytyy Ilmestyskirjasta RFID- SIRU-IMPLANTTI ? JA millätavalla se on vastakkainen Jumalan merkille, joka on sapatti 2.Moos.31:13. ?
Mielikuvitusta.
- aloittaja_
1234567--- kirjoitti:
Jolla on viisaus, se ymmärtäköön. Eihän katolista kirkkoakaan mainita Raamatussa, mutta tiedämme sen olevan Raamatussa varoitettu porttokirkko.
- 1234567---
aloittaja_ kirjoitti:
Jolla on viisaus, se ymmärtäköön. Eihän katolista kirkkoakaan mainita Raamatussa, mutta tiedämme sen olevan Raamatussa varoitettu porttokirkko.
1700 luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
Nyt kun ollaan tunnistettu peto 666 niin on helppo tunnistaa tämän pedon merkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. Katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr.
Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallankumouksessa. Kuolinhaava on parantumassa. Kun tulee aika, että peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi katsotaan sitten miten peto merkkiinsä suhtautuu, ja niihin, jotka eivät pedon määräyksiä tottele.
On turha kuvitella että kaikki tapahtuu tässä ja nyt heti.
Sinulle on tärkeää pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Tämä sinun ainakin tulee ymmärtää.
- luetaansanaa
vapaakirkko osiossa on vähän epäitä tuohon otsikon asiaan.
tärkeää on kuitenkin että itse perehtyy Raamatusta tarkoin asioihin .. aikaa se tosin vie, mutta onhän Jumalan omalle hänen sanansa tärkeää, jotta oppisimme tuntemaan Herramme. - evankeliuminaika
Danielin kirja on paras lähtökohta..
Sen jälkeen Ilmestyskirjan osia ja niihin yhdistettynä profeettojen kirjoista vastaavia asioita ja myös Jeesuksen profetiat lopun ajoista ja Paavalin ja muiden Uuden Testamentin kirjoittajien profetiat
Kaikki nuo edelläminitut asettuvat kuin paikalleen kuin palapelin palaset ja kokonaissuus hahmottuu hyvin ..
Nyt on evankeliumin aika, Jeesuksen ihmeiden aika ja herätyksen aika .. rientäköön kukin siis siihen työhön, johon Jeesus on hänet kutsunut. Jeesuksen antama tehtävä on kesken vielä pahasti.- aloittaja_
Kertoisitko lisää miten koet, että Ilmestyskirjan 14 ja 19 - luvun tapahtumat menevät Raamatun muiden kohtien kanssa. Minua pohdituttaa se, että luvussa 14 Jeesus istuu pilvenpäällä ja tapahtuu leikkuu. Ja luvussa 19 Jeesus istuu hevosen päällä ja ratsastaa taivaan sotajoukkojen kanssa. Nämä vaikuttavat kahdelta eri tapahtumalta. Ketään täällä, joka asian Herrassa tietäisi? En halua eksyä, vaan tietää totuuden näistäkin asioista.
- tietotuusjaelämä
Ilmestyskirjan kirjoittaja eli jo viimeisessä ajassa, noin 2000 vuotta sitten. En lähtisi ennustelemaan vaikka se tuntuisi Raamattua soveltaen uskottavalta. Teorioita ja fiktioita on, edes Poika ei tiedä mitä ja milloin tulee tapahtumaan. Eli mielestäni aivan turhaa arvailua, joka tähän asti on kaikilla ennustajilla mennyt karkeasti pieleen.
- Lukekaapa
Mielenkiintoista ja raamatullista tietoa lopunajoista. Ei tarvitse oman viisauden varassa yrittää! Siunattu kanava!
https://www.youtube.com/channel/UCRgR9rM6FRGP8Iv0jScIl4g - aloittaja_
Olisin toivonut vastausta nimenomaan noihin Ilm. 14 ja 19-lukujen kohtiin. Jos joku Herrassa tietäisi miksi Jeesus istuu pilven päällä luvussa 14 ja miksi Jeesus ratsastaa sotajoukkojen kanssa luvussa 19. Eli mitä nämä tapahtumat ovat? En halua eksyä vääriin oppeihin. Rukoilen viisautta ymmärtää nämä kohdat ja tietysti koko muukin Jumalan Sana.
- tietotuusjaelämä
Kyseessä on näky jonka sai yli 90-vuotias papparainen Johannes. Oli paossa Patmoksella. Mikä arvo näyillä yleensä on, niitähän ovat nämä palstat pullollaan? Kovin uskottaviksi ne ovat tehdyt.
http://forum.netmission.fi/forum/yleiset/yleiset-asiat/9976-mielenkiintoinen-ja-profeetallinen-vuosi-2017- saviseutulainen
>>Kyseessä on näky jonka sai yli 90-vuotias papparainen Johannes. Oli paossa Patmoksella. Mikä arvo näyillä yleensä on, niitähän ovat nämä palstat pullollaan? Kovin uskottaviksi ne ovat tehdyt.<<
Teetkö sinä onneton tyhjäksi Ilmestyskirjan pyhän ja profeetallisen ilmoituksen!?
Sinähän suorastaan lyöt lyttyyn Jumalan Sanan kauhistavalla herjauksellasi.
Sinä pilkkaat Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta mielettömyydessäsi! - Kompissaari
Eihän tuossa Jeesusta pilkata. Tuossa ihmetellään, miten jotkut voivat pitää vanhuksen vankeudessa saamia näkyhoureita luotettavina ennustuksina tulevaisuudesta, pitkien aikojen kuluttua.
- filade
Antikristuksen vallan päivät on täsmällisesti ilmoitettu Ilmestyskirjassa, joka tuolloin on uskovia rohkaisevin kirja, kestävyydestä on palkka ja lepo.
14 luku on osin väliin sijoitettu, jakeet 14-20 Jeesus pilvellä ja 19:11- Öljymäellä jo näkyvästi tuomitsee ensimmäisen ylösnousemuksen osallistuneiden kanssa Harmagedonin 300 km laajuudelle ulottuvan sodan.
Elon- ja viininkorjuu on siten Harmagedon (16:16).
Viinikuurnan polkeminen on kuvattu Jeesuksen toisessa tulemuksessa myös Jes 63:1-6.
RK:lle Jooel 4:12-13 liittää sen myös kansojen kansojen tuomioon.
Matt.13:39-50 enkelit ovat elonkorjuussa mukana, Jeesus puhui samasta Matt. 25:31-46.
Ps.149: 6-9.. ja heidän kädessään olkoon kaksiteräinen miekka, että he kostaisivat kansoille, kurittaisivat kansakuntia, panisivat kahleisiin niiden kuninkaat ja rautoihin niiden ylhäiset ja panisivat täytäntöön heistä kirjoitetun tuomion. Se on kunniaksi kaikille hänen pyhilleen. Halleluja! - aloittaja_
Ketään täällä, joka Herran antamalla viisaudella osaisi kertoa mitkä tapahtumat ovat Ilmestyskirjan lukujen 14 ja 19 tapahtumat? Toisessa luvussa Jeesus istuu pilven päällä, toisessa luvussa Hän ratsastaa hevosella taivaan sotajoukkojen kanssa.
Ehkä tästä linkistä jotain aukeaa. https://www.youtube.com/watch?v=g9NEsrgNuNM
- Valinta.on.sinun
Koska israelin kansa ei pitänyt jeesus nimistä jumalan poikana ei hänen tuleminen pidä paikkansa, valittu kansa olisi tästä saanut tiedon, näin ollen apostolien levittämä tieto jumalan pojasta on myytti mutta kukin voi uskoa siihen mielensä mukaan.
- aloittaja_
Edelleen odotan jos joku haluaisi kirjoittaa Raamatulla perustellen siitä miksi luvuissa 14 ja 19 olevat tapahtumat vaikuttavat eri tapahtumilta.
- poipoipoiupu
Koska ne ovat kaksi eri tapahtumaa. Kannattaa etsiä teitoa, opetuta löytyy kyllä. Kun rukoillen kulkee, Pyhän Hengen johdatuksessa, niin Henki erottaa mikä on oikeaa.
Kenelläkään tuskin on täydellistä tietoa lopun ajoista, mutta Herra johdattaa kyllä totuuteen, sehän on Hänen lupauksensa.
Tässä muutamia linkkejä, ja kaikki pitää aina tutkia raamatun valossa, meneekö opetus sen mukaisesti. Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa, joten täytyy tuntea myös Isän luonne ja Hänen Sanansa, ja sitä vasten peilata opetusta.
Tässä linkissä keskustellaan koko Ilmestyskirja läpi, mielenkiitoista kuunneltavaa.
http://www.tv7.fi/vod/series/49456/
Tässä joitain linkkejä, joissa opetusta, kaikkea en itse ole lukenut.
https://www.israelprofetiassa.fi/?state=login&
https://ajankohtainen.wordpress.com/tag/lopunaika/page/4/
Joskus nämä saavat olla, joskus linkkejä sisältävät lähtevät heti poistoon.
Tutankhamonin joka oli jumalan eli Faaraon poika, kerrotaan sanoneen, ' Olen poistanut synnin maailmasta, olen hävittänyt jumalan kuvat.'
Ehkä Tutankhamon kuoli sen takia nuorena tai hänent murhattiin.
Jeesuksen jumala oli Eli.
Eli oli aikoinaan ylimmäinen pappi, mutta ei jeesuksen aikana. Lisäksi kerrotaan että Elin pojat olivat kelvottomia miehiä.- aloittaja_
Lopeta harhaoppisi puhuminen kun et usko Jumalan Sanaa.
aloittaja_ kirjoitti:
Lopeta harhaoppisi puhuminen kun et usko Jumalan Sanaa.
Eikö Samuelin kirja ole Jumalan sanaa, siellä puhutaan Elin pojista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121752Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551257Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1431207- 48930
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html117884Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä73849- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62762- 56761