Citroen on paska auto ensinnäkin siksi että tulee tosi tosi paljon vikoja,eikä vain piekkuvikoja. Taka-akselisto menee mäsäksi eli hajoaa varsinkin kuoppaisella ja soraisella tiellä, tulee 1000 ekun remontti taka-akselistosta. Kiihtyy huonosti max 40 kilometriin tunnissa vaikka saisi ajaa 50km tai 60km tunnissa. Onhan niitä myös pyttyvikaisia eli siis käy kolmella pytyllä vika melko yleinen myös. En suosittele!
Citroen on paska auto
39
2987
Vastaukset
- Kun_käviskin_kolmella
Mun sitikassa on vain kaksi.
- sylinteriä.moottorissa
Mulla on kolme.
- Jäkengrillit
Onhan ranskalaiset hyviä...grilliltä..täytyykin huomenna ajaa liisan grillille jäkee
- HuonoAuto
Huonot ajo-ominaisuudet, vikaherkkyys ja meluisuus ovat paskojen paskoja yhdistävät ominaisuudet. Tuplanuoli kruunaa koko surkeuden.
- Guud1
C5 on hyvä auto ja kaikki nuo luettelemasi puuttuu
- C5Tourer
Samaa mieltä. On hyvä ajaa, normaalit huollot riittävät, ja on hiljainen verrattuna myös ns. premiumeihin, puhumattakaan halpiksiin. Eipä ihme, että nyt on jo toinen C5 ajossa.
- nevertohjo
Grillituotteita lukuunottamatta mainitut laatumääreet kuuluvat Toyotalle!
- Yksilöitäkö
Itse asiassa kokemuksia Citroën 1kpl ja 2kpl Peugeot autoja on ollut ihan hyvät siis yllättävän hyvät, ei vikoja mitkä olisi tielle jättäneet! Koneina ollut 1.4 bensa (206) 1.6 16v bensa (picasso) ja 1.5 diesel (106) ...
Sitten voisin sanoa että Ford on ollut huonoin auto mitä on ollut niitäkin 3kpl :)- Kokemustaonranskiksista
Peugeot 206 1,3 ja 1,4 bensakoneella meinasi lähteä valumaan kesällä 2014 Lohjan Sammatissa taaksepäin, mun piti työntää sitä. Meinasin jäädä alle, takaa tuli VW Transporter vm. 91-03. Onneksi ei tarvinnut maksaa Volkkariäijälle vahingon korvauksia, hyvä niin! Myös Citroen Saxo vm. 99 bensakoneella oli paska koska siinä olivat akselit hajonneet. Tuhannen euron remontteja tulee näihin Pskoihin eli PSA tuotteisiin.
- Heze69
-aika pökötti on ollutkin jos oikein kahdella bensakoneella on, sekä 1,3 että 1,4 -harvassa -autossa nyt kahta moottoria on!
-jopas se vain olikin tuore sitikka, ainoastaan parikymmentä vuotta vanha ;-) -tosin sen ikäinen japski olisi jo ruostunut jäljettömiin
-toki jos ostaa muutaman satkun vanhan lintan niin johan siihen kohta tulee tonnin remonttia
-itsellä oli 407 pökötti seitsemän vuotta (uudesta asti) ja ei sen kummempia vikoja kun normi määräaikaishuollot ja nyt on menossa kuudes vuosi sitikan C4 kanssa ja sama meininki jatkuu!
-automerkkejä -kaikki uutena hankittuja- on tosiaan ollut laidasta laitaan (2xLada, Fiat, Opel, Honda, Ford, 2xNissan,Peugeot, Citroen)
-huonoimmat ja kylmimmät autoni ovat olleet nuo pari Nissan Primeraa P11 1.6 & P12 2.0 -ihan onneton ajotuntuma niissä, aivan kuin ilmatyynyaluksella olisi leijailut!
-itse taasen olen tykästynyt ranskisten ajomukavuuteen ja etenkin lämpimyys talvella on yllättänyt positiivisesti!
-minun puolestani itse kukin saa ajaa millä ajoneuvolla lystää, mitäpä se muille kuuluu!
-turha tänne on tulla purkamaan omaa pahaa mieltään kun ei ole mahdollista itse ajaa uudehkolla autolla :-(
- häähähähähä
Paskoja kaikki, ihan jokainen.
- kusetuskos
Aivan, saksalaista laautua sen olla pitää.
Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo:
”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä.”
Salonen on aloittanut Facebookissa Öljynkulutus-yhteisön, jonka kautta hän on saanut sanojensa mukaan satoja yhteydenottoja samanlaisista ongelmista kärsiviltä Audin omistajilta. Tykkääjiä sivulla oli 29.5. aamulla 3 656 kappaletta. Tavoitteen on kerätä riittävästi ihmisiä, jotta asiasta voisi tehdä ryhmäkanteen.
Salonen sanoo menevänsä asian kanssa ”niin pitkälle, kuin tarve vaatii”.
”En voi sietää tällaista epäoikeudenmukaisuutta!” Salonen sanoo.
Mistä siis pähkinänkuoressa hänen mukaansa on kyse?
”Siitä, että VV-Auto Group ei halua kantaa vastuutaan valmistusvirheellisistä auton moottoreista”, Salonen sanoo.
Salonen osti oman TFSI-moottorilla varustetun Audi A5:n 22.10.2010 raisiolaisesta autoliikkeestä. Hän huomasi, että auto syö ihmeellisen paljon öljyä. Autolla on nyt ajettu 110 000 kilometriä.
Jupakasta uutisoineen Ylen mukaan öljyongelmassa on kyse vuosien 2008–2011 mallisten TFSI-moottorien tyyppiviasta. Auton moottorin männät tai männänrenkaat eivät toimi oikein.
Salonen kysyi Turun Audi Centeristä, mitä vian korjaaminen maksaisi: vähintään 6 500 euroa.
Maahantuoja ei halua osallistua kustannuksiin, vaikka Salosen mukaan kyseessä on valmistajasta johtuva vika.
Salonen kertoo tarkastelleensa ensirekisteröintitilastoista, että ongelmista useimmiten kärsiviä, kyseisten vuosimallien TFSI-bensamoottorilla varustettuja Audi A4 ja Audi A5 -mallisia autoja on ensirekisteröity suomeen vajaat 5 000 kappaletta.
Jo nyt hän on saanut satoja yhteydenottoja samoista ongelmista. Tämä viittaisi siihen, että kyseessä ei ole yksittäistapaus ja että prosentuaalisesti vikaa on monissa autoissa.
Asiasta myös uutisoinut Ilta-Sanomat pyysi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.
”Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista. Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin”, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoi IS:n mukaan.
Salonen kertoo, että on huollattanut autoaan Audi-liikkeessä ohjeiden mukaan. Vika ei siis voi johtua virheellisesti tehdyistä huolloista.
Salonen päätti esittää julkisesti kaksi kysymystä VV-Auto Group Oy:lle Facebookissa öljyongelman tiimoilta. Kysymykset kuuluivat tiivistettyinä:
”Jos Audi A5 2,0L TFSI vm. 2010 männät tai männänrenkaat eivät toimi kuin n.100 000 km, onko kyseessä valmistusvirhe?
Ja:
”Miten perustelette, että nykyisen tai edellisen omistajan pitää maksaa em. korjauksesta euroakaan?”
28.5. VV-Auto Groupilta vastattiin Saloselle. Seuraavassa suora lainaus yhtiön asiakaspalvelupäällikön sähköpostista, jonka Salonen välitti HS:lle:
”Esittämässänne mallissa öljynkulutuksen epäilyyn on ensisijaisena korjaustoimenpiteenä kampikammion huohottimen vaihtaminen ja moottorin ohjainlaitteen päivittäminen. Osaa mallisarjaan tämä toimenpide ei ole mahdollinen. Mikäli edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen öljynkulutus on korkea, niin autolle suoritetaan valmistajan ohjeiden mukainen öljynkulutustesti. Jos öljynkulutustestissä kulutus ylittää valmistajan ohjerajan 0,5L/1000km, niin auton moottori tarkistetaan ja tarvittaessa kunnostetaan.”
Ja:
”Näihin korjauksiin jälleenmyyjillä on käytettävissä hyvät vastaantulot. Vastaantulot ovat aina tapauskohtaisia, ja niihin vaikuttavat muun muassa seuraavat asiat: virheen havaitsemisesta on ilmoitettu kohtuullisessa ajassa, auton käyttöikä, ajetut kilometrit ja valmistajan huolto-ohjelman noudattaminen. Vastaantulot saattavat olla myös erilaiset eri moottoreissa ja eri moottorin osissa.”
Salonen ei ollut tyytyväinen vastuksiin.
”Mielestäni kysymykseni olivat hyvin selkeitä. Niihin tässä ei kuitenkaan todellisuudessa vastattu”, Salonen sanoo.
Salosen mukaan ihmisille on Audi-huolloissa kerrottu, että öljynkulutus on normaalia kyseiselle mallille, vaikka se on ollut selkeästi valmistajan ilmoittaman maksimimäärän yläpuolella.
Salonen kertoo, että autoliikkeet eivät halua ottaa vastaan viallista autoa vaihdossa – edes korjattuna.
”Autokeskus sanoi minulle suoraan, että emme ole ottamassa vastaan autoa, ja vaikka ottaisimmekin, niin vaihtohinta tulee olemaan tuhansia euroa pienempi mitä normaalisti’. Samantyylisiä vastuksia olen saanut kymmenissä eri liikkeissä Raision alueella.”
Salosen mukaan monet ihmiset ovat ottaneet häneen yhteyttä nimenomaan yksityisviesteillä facebookissa tai sähköpostitse. He pelkäävät, että autoliikkeet eivät ota heidänkään autojaan vastaan vaihdossa, jos vika tulee autoliikkeiden tietoon. - Ihmetyttääpi
Ihmetyttää 6500 euron remppa jos vaihdettaisiin oikeanlaiset mannänrenkaat ja kansipahvi plus muutama tunti työtä. Taidetaan korjauskset teettää 'kauhiastiihmettelen' korjaamolla.
- c5hdi
Ihmetyttääpi kirjoitti:
Ihmetyttää 6500 euron remppa jos vaihdettaisiin oikeanlaiset mannänrenkaat ja kansipahvi plus muutama tunti työtä. Taidetaan korjauskset teettää 'kauhiastiihmettelen' korjaamolla.
Siltä varalta että valmistajan on otettava osaa kustannuksiin kannattaa korjausarvio virittää mahdollisimman korkeaksi. Jos todelliset kustannukset; työ varaosat ovat luokkaa 1000 euroa niin tuossa 6500 euron arviossa kun jakaa sen 70/30 niin jää vielä 1000 euroa voittoa valmistajalle. Omistaja on iloinen kun sai 6500 euron korjauksen 2000 eurolla, VW on tyytyväinen kun sai 1000euroa voittoa korjauksesta, kaikki voittivat.
Tämän vuoksi VW ja Toyota on paras ostos, kaikki ovat tyytyväisiä.
- dwww
Osta kunnon auto
http://platesmania.com/catalog/hyundai - C3pyttyä
Tyytyväinen olen ollut Citroën c3 neljävuotias ei mitään vikaa ollut normaalit vuosihuollot kestävä auto!
- välirahaRatkasee
Meillä on ollut autoja ranskalaisia,saksalaisia, amerikkalaisia jopa japsi ja autoilla on ajettu keskimäärin 40000 kilometriä enne vaihtoa ja hyvin on pelanneet, ei koskaan ongelmia.
- Valitisinmukavimman
Saksalainen sen auton olla pitää!
Ostaessasi varmistu kuitenkin ensin ettei sisällä tuoksu kalma tai
pakokaasut. Saksalaiset kun tekivät törmäystestejä ruumiilla ja nyt tarkistavat
pakokaasutestiensä väärennöksen läpimenon apinoilla ja ihmisillä.
Siis jos haisee krematoriolle tai näkyy ihmisen kudosjäämiä, harkitse uudelleen.
Excitroenistille suosittelen tekstin perusteella panssarivaunua, vieläköhän
Venäjältä löytyisi vanhoja neukkuaikaisia?
Citroen on koko historiansa ajan ollut suunnannäyttäjä ajo-ominaisuuksissa,
tilankäytössä, varustelussa ja muotoilussa.
Minä jatkan sitikalla, olen tehnyt vain kaksi erehdystä ajourani aikana
ostamalla ja pettymällä saksalaisiin. - ieupfoidavoiu
Kyllä jämpti on näin! Jousitus hajoaa muutaman tuhannen km välein. Setämiehelllä on C5, ajettu 380 000 km, joten hän on joutunut uusimaan jousituksen jo 127 kertaa. Yksi kerta maksaa 5000 euroa, eli rahaa on palanut huoltoihin 635 000 euroa. Niin, ja tietenkin öljynvaihdot vielä päälle.
- Jousihajos
Useammin kuuluu VAG:n autoissa olevan jouset poikki kuin PSA:n autoissa, Cvitosesta puhumattakaan.
- höpötihöpötihöp
Edellisen ieupfoidavoiu tekstin tekijän kannattaisi pyrkiä
Talenttiin, voisi päästä valtakunnanvalehtelijaksi.
Kykyjä on!- kdjökafjökfj
Yritin, mutta CITROEN hajosi matkalla. Jousipallo lensi mäkeen ja sitten tuli vielä karhuryhmä tutkimaan, kun jalankulkija oli löytänyt vihreän, kranaatin näköisen ammuksen ojasta!
- aktiivijouset
Kannattaa todellakin silloin pysyä tutuissa ja turvallisissa lehtijousissa,
saattavathan nekin joskus veltostua mutta jopa kyläsepät pystyvät takomaan
niitä taas uudelleen ja katkenneitten tilalle saattaa löytää uusia mistä tahansa
ladosta vanhoista hevoskärryistäkin.- Citroen_asiantuntija
Niin jos jousi katkeaa ja useastihan se citikoissa tapahtuu menee siinä myöskin useasti rengas ja ajoturvallisuudesta ei sitten kannata puhuakkaan samalla viikolla. Jos sitten sattuu olemaan mehujouset niin onhan se pieni lohtu kuitenkin niin kauan kun sopat pysyy sisällä ja pallot palkeissa.
- aktiivijouset
Minulta puuttunee tuota asiantuntemusta sitikasta koska allani on vasta
10,s sitikka, elämäni aikana ei ole yhtään jousta katkennut ja vain kaksi
joustinpalloa olen tarvinnut uusia nekin edullisia ja simppelit vaihtaa.
Ajokilometrejä kummassakin tapauksessa yli 200 000
Ajomukavuudesta kannatta sellainen hinta maksaa!
Citroen_asiantuntijan kannattaisi varoittaa Mercedes Benziä koska
ne onnettomat ovat menneet ostamaan Citikalta korkeapainepumput
ja jousielementit taakse 500 ja 600 sarjoihin, lienevät köyhälistön
halpisautoja.
Vielä enemmän valistuksesi tarpeessa ovat Rolss Royce ja Bentley
ne kun ovat varustaneet samoilla jousilla koko auton.
Antoisaa valistusmatkaa! Taotahan kyläsepällä lehtijousesi hyvään
kuntoon niin voit samalla esitellä 2000 luvun tekniikkaa. - citroencitroen_no_no
oma sittini ei ehjää päivää nähnyt kaupan ovesta ulos ajettua. Jatkuvaa korjaamista, kaikki liikkuvat osat piti vaihtaa mutta erityisen vaikeita olivat sähköviat. Jätti tielle erinäisiä kertoja ja lopulta meni kuppi nurin mokoman kanssa ja laitoin kiertoon.
- tritornado
Kun citikan kehittämiä osia laitetaan laatuautoihin niin citkkamiehen nysä kangistuu.
Mutta. Jousijärjestelmällä ei ole mitään yhteistä citikoissa käytettävien kanssa.
Nyt citikkamiehen prinssinakki löystyy.
Itselleen sitä voi valehdella aina. Ketä muuta sitä niin pettäisi.
Citikkamiehellä on erektio-ongelma. - luuloeioletieto
Kirjoitinpahan vain omista kokemuksistani.
Ajakoon jokainen sillä mikä miellyttää ainakin minä teen niin
ja ilman että tarvitsee lähteä solvauslinjalle.
Ne "laatuautot" ostavat jousitusjärjestelmänsä osat Citroenilta
mikä tarkoittanee sitä että jotain yhteistä on, vai olisiko
vastaavia osia tarjolla jossain muualla? - Elänykypäivää
PSA taitaa olla laadukkaampi kuin VAG. Taitaa olla vanhoja juttuja noi ettei kestä, itselläni ei ikinä ongelmia Ranskalaisten autojen kanssa, ja muutenkin kulutus osat ovat halpoja
- läpilohkosta
Ei niistä ainakaan kiertokanget lentele tielle niin kuin Passateista!
- parastaajettavuutta
Citroen xantia activa 3.0 paras ajaa. Nopeusennätys hirvitestissä edelleen rikkomatta. Citroen antaa huimasti tasoitusta urheiluautoille kuormassa, korkeudessa, dengasleveydessä, maavarassa, spoilereossa jne. Silti mikään urheiluauto ei ole pystynyt citikkaa kovemmin ajamaan hirven väistössä, vaikka ennätyksestä aikaa jo 19v. Toisrksi paras mclarenkin jää citikannopeudesta peräti 2km/h
- Niio
Sitikka toimii takuuajan ihan hyvin, ellei satu olemaan todella maanantaikappale. Sen jälkeen alkavat ongelmat tai jos niitä ei ole, huolto kyllä järjestää sellaisia.
- turhaapuhetta
Tulit sitten paskaa puhumaan vaikka et tiedä citroenista mitään.
- Niio
Vain noin 14v. kokemusta useammastakin sitikasta.
- hagisBoy
Iskän mielestä yli 10v vanha Sitikka on ihan hyvä auto.
Meidän autossa ei ole piekkuvikoja, mutta jotain muuta kyllä välillä tulee, ja luultavasti melko vakavaakin koska iskä ei osaa itse korjata niitä, vaikka sillä on auto manuaalikin.
Mutta kyllä se jo harjoittelee Toyotankin korjaamista, joten ehkä merkki kohta vaihtuu, ja uudempaan malliin.
Hieno auto kuitenkin Sitikka on !! - shit_mennään
Ainakaan Hydaktive 3 autoissa ei saa tonnia remonttiin millään ilveellä.
Taka kynkän laakeripaketti maksaa 47€ /kpl, jousipallot 42€/ kpl ja Iskunvaimenninta vastaavat sylinterit saa kuntoon 12€ / sylkkä.
Eikä niitä ole tarvinnut korjata omaani liki 300 tkm aikana, jos se on paljon, niin onnittelen omistat ikiliikkujan.
Audi, biimeri ja mersu kuuluvat 20 huonoimman listalle, katso vaikka autotoday listaa. - Vika_ranskis
Xsaran lukot on ihan paskoja ja ne toimii säätilan mukaan. Kesällä keskuslukitus toimii vaihtelevasti. Joskus toimii, joskus ei. Talvella pakkaskelissä ovia ei saa ollenkaan lukkoon. Keskuslukitus avaa ne saman tien kun on kääntänyt avaimesta lukituksen päälle.
- Loeb
Jouduin olosuhteiden pakosta ostamaan mahdollisimman tilavan auton. Vaihtoehtoja oli lopulta vain kaksi: Citroën Berlingo ja VW Caddy. Vuosi oli 2015.
Ikinä en ole omistanut Citikkaa. Volkkarit, Hondat, Toyotat ja Saabit ovat tulleet aiemmin tutuiksi. Valinta Berlingon ja Caddyn välillä ei ollut vaikea, sillä hintaeroa Berlingon hyväksi oli yli 10 000 euroa.
Kilometrejä on Berlingossa nyt takana yli 110 000. Kulutus on 5,5l/100km. Viaton auto ja tilaa riittää. Toimivuudesta ja tiloiltaan paras auto, jonka olen omistanut. - ainacitikalla
On se ihan paska C5 ei päässyt ihan 500 tkm kun kopsahti koivuun.
Nyt olis hyviä osia myynnissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851