Keskiaikainen katollilaista kirkkolatinaa oleva Adventti sana liittyy Jouluun. Adventti sana on peräisin pimeästä katolilaisuudesta johon Whiten kannattajat mieltyivät.
Pitävätkö adventistit Joulua raamattullisena juhlana?
Ilmeisesti adventistit, mormoonit ja jehovat eivät juhli ollenkaan Jeesuksen ylösnousemus päivää?
Sana ”adventismi” (ja adventisti) ei sovi mihinkään muuhun kuin harhaoppiin. Latinalaisen termin adventti käyttö alkoi pimeältä keskiajalta. Sen käyttö on Raamatun yhteyksissä täysin perusteetonta. Joulu ei ole raamatullinen juhla eli ei voi olla mitään raamatullisia adventteja edeltämässä sitä. Ellen White, tuo väärä profeetta, on muokannut tuon keskiajalta lähtöisin olevan latinalaisen termin adventti omaan käyttöönsä, ajamaan omia tarkoitusperiään.
Adventti = Keskiaikaista kirkkolatinaa
15
205
Vastaukset 15
- pyhpy225621
Aloittajan valheellinen levy pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii pyörii ....
- latinisti.olen.vain
Sana "adventti" tulee kylläkin muinaislatinan "adventus" -sanasta, jota Vulgata, latinankielinen raamatunkäännös, käyttää Jeesuksen toista tulemista tarkoittavan paruusia -sanan käännöksenä. Aloittaja on pihalla kuin lumiukko vesisateessa.
- Äläsyökinkkua
"Adventus" on katolilaista kirkkolatinaa pimeältä keskiajalta.
Uusi testamentti käyttää Jeesuksen toisesta tulemisesta pääasiassa kahta sanaa, jotka ovat: 'apokalypsis' ja 'epifaneia'. - kielenkääntäjä
Äläsyökinkkua kirjoitti:
Uusi testamentti käyttää Jeesuksen toisesta tulemisesta pääasiassa kahta sanaa, jotka ovat: 'apokalypsis' ja 'epifaneia'.Höpöhöpö. Uusi testamentti käyttää sanaa "paruusia" 19 kertaa Jeesuksen toisesta tulemisesta, ja 18 kertaa se on käännetty sanalla "adventus" latinankieliseen Vulgataan.
Minulle sinun on turha valehdella, koska luen latinaa ja kreikkaa. - ÄäliöDiitsii
kielenkääntäjä kirjoitti:
Höpöhöpö. Uusi testamentti käyttää sanaa "paruusia" 19 kertaa Jeesuksen toisesta tulemisesta, ja 18 kertaa se on käännetty sanalla "adventus" latinankieliseen Vulgataan.
Minulle sinun on turha valehdella, koska luen latinaa ja kreikkaa.Tämä ääliö Äläsyökinkkua ei ymmärrä mistään mitään. Kunhan pyörittää typerää levyään päivästä toiseen. Ei varmaan ole tarpeeksi älyä osatakseen edes hävetä paljastaessaan tällä tavoin oman tyhmyytensä päivästä toiseen.
- Äläsyökinkkua
Äläsyökinkkua kirjoitti:
Uusi testamentti käyttää Jeesuksen toisesta tulemisesta pääasiassa kahta sanaa, jotka ovat: 'apokalypsis' ja 'epifaneia'.Tiedätkä mitä tarkoittaa 'apokalypsis' ja 'epifaneia'?
Vulgata on katolisten käyttämä Raamattu pimeällä keskiajalla.
Tiedätkö mitä tarkoittaa kirkkolatina ja ketkä sitä käyttivät ja milloin?
- Hyvin-lähellä
Ateismi/ateisti tiedostaa, että jumalat ovat ihmisen mielikuvituksen tuotosta.
Adventismi/adventisti näyttää toteen sen, että jumalat ovat ihmisen mielikuvituksen tuotosta.- pyhpyh23526532
Valheesi ei hetkauta.
- Random-975
Adventistit ottavat vastaan Jeesuksen! Tämä tapahtuu pian!
Hei-
"Adventum" =latinaa, ja suom. = "tuleva."
Kieli muuttuu ajassa. Alkukielistä nykykieleen kaikissa kielissä on tapahtunut muutosta vuosituhansien mittaan.
Keskiaikaisessa kirkossa on ollut yksilöitä joilla on vilpitön oman ymmärryksensä mukainen usko ja totuuden etsintä. Ihmisiä on johdettu harhaan Raamatusta sitten varsinkin silloin kun keskiaikainen kirkko ja keisarillinen tai kuninkaallinen valta on ryhtynyt pitämään yhtä.
Minä polveudun isä-äiti linjaa pitkin 1,5 tusinasta keskiaikaisista 1400 luvun kirkonherroista/ kappalaisista. Paavin selibaatti-naimattomuus käsky ei ole tavoittanut pohjolaa siihen aikaan.
Yhdessä keisarillisen vallan kanssa alueittain, mm. muualle Euroopassa paavin käskyt "bullat" saivat jalansijaa enemmän. Kalmarin unionin aikainen ja Ruotsin kuninkaallinen hallintokoneisto ei ollut liian läheinen keskiajan kirkolle vallanpidossa.
Mutta keskiaikainen kirkko piti valtaa kuitenkin. "Kappalainen" oli keskiajalla arvonimi, joka tarkoittaa "Teidän pyhyytenne."
Mm. nuijasodan aikainen Ilmajoen kirkkoherra Matti Stuut joka oli Mulle-Stutaeaus pappis-sukua, -hän sai "punaisen kirjan," johon Kyröönkin kirkkoherra yhtyi kannatuksessa. Punaisessa kirjassa oli uusia Jumalan palvelusohjeita, mutta vahvan katolisuuden maallisen vallan vuoksi ei saanut kirjaa käytäntöön. Marsalkka Flemingin sotilaat tappoivat kirkkoherran. Mulle- oli turkulainen porvariperhe. Isännöivät paljon isoja upouusia keskiaikaisia kivikirkkoja. Saksasta olivat kotoisin, ja mahdollisesti toivat katolisuutta.
Ilmajoellakin poltettiin noitia, kun keskiajan kirkko oli määrittänyt neljätoista noituuden erilaista lajia, joita sitten maallisen vallan kanssa pantiin toimeen. Mulle-Stuteaus tuli Ilmajoelle isä-äiti linjaa pitkinTurun, Köyliön, Satakunnan monen kirkon, Tammelan kirkon ja Köyliön Pyhän Henrikin kirkon-
Hämeenkyrön kautta Ilmajoelle, jossa sitten minun Matti Stuut Ilmajoen kirkkoherra kantaisäksi. Ilmajoen ensimmäisen kirkon vihki käyttöön Suomen viimeinen katolinen piispa Arwid Kurki vuonna 1516.
Kurjet polveutuvat samasta miehestä kuin minä Turun linnanpäällikkö Klaus Djäknin tyttärestä.
Djäkn oli pahamaineinen linnan herra. "Vouti" oli virkanimi alueen ylimmästä johtajasta, kuninkaan veron kerääjästä. Djäkn ei ole Mulle-Stutaeauksia kuitenkaan, ja minuunkin polveutumisessa toiseen isovanhempaani tulevat, kuin Stuteaus-Mullet. Minä polveudun kahdesta Klaus Djäknin tyttärestä Märtasta ja Annasta. Minun kantaisiä noin 20 sukupolven takana on ihka oikeina ritareina, alueensa ylimpinä kuninkaan virkamiehinä, maan ylimpänä tuomarikuntana useita nimiä. Djäkn oli pääkaupunkiseudun ylin päällikkö Turun linnassa.
Jos Klaus Djäkn ei olisi tappanut ensimmäistä vaimoaan Elinaa ja esikoislastaan, ei minuakaan olisi olemassa. Hän meni uusionaimisiin polttomurhalla kun ei ollut täysin tyytyväinen vaimoonsa. Toinen avioliitto oli onnellinen josta syntyi puoli tusinaan tyttäriä, ja kolme poikaa.
Pojat eivät lisääntyneet, mutta tyttärillä oli valtaisat kartanot ja aviossa maan ylhäisaateliston kanssa. Mm. Kuitian kartano Paraisilla oli Märtan avioliiton hallussa. Annan kartano on palanut pois. Kalmarin Unionin aikaan ylhäisaatelisto muutti Tanskasta ja Ruotsista Suomeen.
Adventtilaisten missio liittyy II-adventtiin, jossa on kyse Jeesuksen tulosta.
Jeesuksen ylösnousemuspäivä ei ole juhlapäivä, koska Jeesus ei asettanut päivää uuden liiton velvoitteeksi. Allakka on täynnä ihmisten kehittämiä juhlia.
Raamattu on asettanut viikottaisen lepopäivän ja uskonkasteen. Pääsiäistä kuitenkin vietetään, sekä ehtoollista. Tuossa onkin kaikki neljä Adventtikirkon juhla-aikaa. Häät lisäksi ja haudataankin.
Joulu on yksilöllinen kiitollisuuden aika Jeesuksesta. Virallinen Adventtikirkon juhla ei joulu ole.
Joulua ihmiset ovat viettäneet monin tavoin. Kiitollisuus Jeesuksesta on sopiva "joulunhenki."
t. jarinhotelliAdventus on verbistä advenire johdettu substantiivi. Tulla lähemmäksi, luokse tai kohti — luokse tuleminen. Se on ihan normaalia perussananstoa eikä sillä ole siksi mitään erityiskytkentää mihinkään uskonnolliseen organisaatioon tai oppiin.
Latinasta on tuotu suomenkieleen muitakin sanoja kuten kakka ja krapula. Nekään eivät ole mitään erityistä kirkkolatinaa.- te.älyttömät
Vähä älyset syövät sian kinkkua.
- Yksi_usko
Kaikki, jotka odottavat Herramme saapumista, ovat adventisteja, sanan varsinaisessa merkityksessä.
<<Pitävätkö adventistit Joulua raamattullisena juhlana?>>
Joulun alkuperä on pakanallinen eikä sillä ole Jeesuksen syntymän kanssa mitään tekemistä.
<<Ilmeisesti adventistit, mormoonit ja jehovat eivät juhli ollenkaan Jeesuksen ylösnousemus päivää?>>
Jumala ei ole Raamatussa käskenyt juhlia Jeesuksen ylösnousemuspäivää. Raamatussa on annettu sapatti, joka on viikoittainen juhlamme sekä Herran juhla-ajat, joihin pakanallinen joulu ei kuulu.
On adventisteja, jotka viettävät joulua pelkästään perinteen takia. Adventistit käsittääkseni tietävät sen, ettei Jeesus kuitenkaan ole syntynyt jouluna. Useimmat tietänevät myös joulun pakanallisen alkuperän. 🎄🎅🏼 🤶🏼 - Äläsyökinkkua
Katolinen kirkko julisti Vulgatan viralliseksi raamatuntekstiksi Trenton kirkolliskokouksessa vuonna 1546.
-Paavin Raamatusta löytyy "adventus".Äläsyökinkkua kirjoitti: «-Paavin Raamatusta löytyy "adventus".»
Varmaan löytyy muutkin kielen yleisimmät sanat. Onko sillä jokin uutisarvo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va491474Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää831289Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai279940- 51927
- 78918
Teköäly löytää teidät
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani200878- 128842
Miesten vs naisten älykkyys
Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br228806- 62719
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu11688