Hei!
Tietäisikö joku miten opettaa ex ravurille laukka. Hevosella on myös ongelmana pään viskominen vaikka suitset ja satula ovat hyvät. Jos joku tietäisi miten pään viskomisen saisi kitkettyä pois tai miten laukan kanssa tekisi, niin tulkaa kertoon vaan!:)
Miten opettaa ex ravurille laukka?
3
867
Vastaukset
- Hepotin
Pään viskely myös voi tulla kuolaimen epäsopivuudedta, vaikka olisi hyvän mittanen niin jos on niin matala kitalaki niin esim nivel kuolain voi ottaa kiinni sinne, ja hampaat, onko ne ok?
- onneayritykselle
Olen opettanut ravurille laukannoston siten,että kaartessa annan laukka-avut ja samalla raipalla napsaus ulkopuolen lavalle,jos hevonen ei nosta laukkaa vaan kiihdyttää ravia pidätä takaisin rauhalliseen raviin tai käyntiin,älä anna nostaa ravin kiihdytyksen kautta.Yleensä kannattaa käynnistä nostaa laukka,onnistuu rauhallisemmin.Et kertonut miten kauan hevonen on olut ratsuna,mielestäni laukan opetusta ei kannata kiirehtiä,vaan ensin totuttaa hevonen rauhalliseen raviin ja antaa hevosen löytää uusi tasapaino,ratsastajan kanssa liikkuminen on hevoselle erilaista.Hyvä olisi myös että hevonen jo ymmärtää pohje- ja painoapuja,niitä se oppii erilaisilla kiemura-urilla ja ympyröillä.Pään viskomista olen saanut pois siten että olen ratsastanut hyvin kevyellä ohjastuntumalla,melkein vapaalla ohjalla enimmäkseen vaihtelevassa maastossa mutta myös kentällä kiemuroita ,pikkuhiljaa hepo oppii ottamaan kuolaintuntumaa ja viskely vähenee.
- Exravuri12
Kiitos neuvoista! Tästä on paljon apua:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3012638Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä482521- 1211700
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461370- 1181370
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301235PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421193- 741069
- 691060
- 701000