TM koeajoi 5008:n

Ammattilaisettietää

"Vaikea löytää parempaa isoa perheautoa samaan hintaan". Suora sitaatti koeajosta.

59

5699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raipei

      Kun ne saisi ne bensakoneet kestämään niin ostaisin riemusta kiljuen.

    • hjjkkll

      Ne bmw jakoketjukoneet ei kestä esim 156thp.
      Mutta puretech koneet ok tavaraa.
      Itsellä puretec vm -13 ja ei pahaa sanaa.

      • vehonmies

        Melkoinen asiantuntija? Mistäs tiedät ettei muka uusin kehitysversio e-165 THP kestäisi muiden koneiden lailla? Onhan tossa jo vahvistettu jakoketju ja uusimallinen kiristin. Imusarjaakin taisivat kehittää luotettavammaksi pari vuotta sitten. THP on hiton hyvä kone ominaisuuksiltaan. 130-Puretekki on alamittainen jo 3008 ja surkean alamittainen 5008. Kolmipyttynen on muutenkin heikko kestämään ja rasittuu isossa korissa.


      • lajfdlaskndadasd
        vehonmies kirjoitti:

        Melkoinen asiantuntija? Mistäs tiedät ettei muka uusin kehitysversio e-165 THP kestäisi muiden koneiden lailla? Onhan tossa jo vahvistettu jakoketju ja uusimallinen kiristin. Imusarjaakin taisivat kehittää luotettavammaksi pari vuotta sitten. THP on hiton hyvä kone ominaisuuksiltaan. 130-Puretekki on alamittainen jo 3008 ja surkean alamittainen 5008. Kolmipyttynen on muutenkin heikko kestämään ja rasittuu isossa korissa.

        Mistä sinäkään tiedät että ne uudet palikat toimii ja kestää?

        Peugeot palstalla esiintyvien kommenttien perusteella, epäilen vahvasti että nuo uudetkaan osat ei moottoria tee kestäväksi.


      • vehonmies
        lajfdlaskndadasd kirjoitti:

        Mistä sinäkään tiedät että ne uudet palikat toimii ja kestää?

        Peugeot palstalla esiintyvien kommenttien perusteella, epäilen vahvasti että nuo uudetkaan osat ei moottoria tee kestäväksi.

        Peugeot palstalla? Ei täällä ole kommentteja uuden version hajoamisherkkyydestä.


      • Hyväkone
        vehonmies kirjoitti:

        Peugeot palstalla? Ei täällä ole kommentteja uuden version hajoamisherkkyydestä.

        Pakko myöntää ettäkettäkäsitykseni puretecin luotettavuudesta on aika hyvä. Osa pikkuturboista on aika susia mutta ei välttämättä siksi että viritysaste olisi liian korkea vaan siksi että niissä on suunnitteluvirhe. Puretecit samoin kuin Fordin ekotekit eivät ole samalla tavalla hajoilleet kuin akun perin skleroottisilla öljykanavilla tehty vW:n Tsi. Uskoisin että näidenkin öljyjen, öljynvaihtovälien ja öljysuodattimien kanssa saa olla tarkka....mutta kulutus on maltillista ja vääntää silti aika kivasti.


      • lajfdlaskndadasd
        vehonmies kirjoitti:

        Peugeot palstalla? Ei täällä ole kommentteja uuden version hajoamisherkkyydestä.

        Sori, tarkoitin peugeot foorumia

        http://peugeot-foorumi.com/


      • tali_domiini
        Hyväkone kirjoitti:

        Pakko myöntää ettäkettäkäsitykseni puretecin luotettavuudesta on aika hyvä. Osa pikkuturboista on aika susia mutta ei välttämättä siksi että viritysaste olisi liian korkea vaan siksi että niissä on suunnitteluvirhe. Puretecit samoin kuin Fordin ekotekit eivät ole samalla tavalla hajoilleet kuin akun perin skleroottisilla öljykanavilla tehty vW:n Tsi. Uskoisin että näidenkin öljyjen, öljynvaihtovälien ja öljysuodattimien kanssa saa olla tarkka....mutta kulutus on maltillista ja vääntää silti aika kivasti.

        eihän nuilla puretekeillä ole ajettu vielä yli sataatuhatta. kukas noista voi vielä sanoa mitä kestää...pikkuturbot on fordissa tehtaalta mitoitettu kuulemma maksimissaan 250 tonnin ajomatkalle ja sitten romikselle kone, ei kovinkaan taloudellista..ai niin mites imuventtiilit tässäkin suorasuihkussa??


      • kuulemma_mitoitettu
        tali_domiini kirjoitti:

        eihän nuilla puretekeillä ole ajettu vielä yli sataatuhatta. kukas noista voi vielä sanoa mitä kestää...pikkuturbot on fordissa tehtaalta mitoitettu kuulemma maksimissaan 250 tonnin ajomatkalle ja sitten romikselle kone, ei kovinkaan taloudellista..ai niin mites imuventtiilit tässäkin suorasuihkussa??

        Puretechit on ollu markkinoilla jo niin monta vuotta, että niillä on kyllä ajettu jo satoja tuhansia. Pikkuturbot on kestäneet korkeintaan paremmin kuin mm. erään konsernin huijaus- ja öljynsyöntimoottorit. Tosin sen erään konsernin pikkumoottoreissakin on kyllä ollut ongelmia...


      • turhuuttaseon
        tali_domiini kirjoitti:

        eihän nuilla puretekeillä ole ajettu vielä yli sataatuhatta. kukas noista voi vielä sanoa mitä kestää...pikkuturbot on fordissa tehtaalta mitoitettu kuulemma maksimissaan 250 tonnin ajomatkalle ja sitten romikselle kone, ei kovinkaan taloudellista..ai niin mites imuventtiilit tässäkin suorasuihkussa??

        "pikkuturbot on fordissa tehtaalta mitoitettu kuulemma maksimissaan 250 tonnin ajomatkalle ja sitten romikselle kone, ei kovinkaan taloudellista.."

        Kuulemma? No, kuulemma koko autokin mitoitetaan tuolle samalla kilometrimäärälle. Suomessa, jossa ajetaan vanhoilla autoilla, 10% autoista ylittää elinkaarensa aikana 300tkm rajan, joten miksi moottorit pitäisi mitoittaa kestämään 500tkm? Vapaastihengittävät bensamoottorit, vuosituhannen vaihteesta kestää tuon 500tkm ajomäärän, mutta aivan turhaan kun suurimmalla osalla sitä ajomäärää ei tehdä.


      • mikäkone

        Onko uudessakin thp koneessa ongelmaa? Tuohan on tarjolla uudessa 5008 mallissa ja sellaista mietitään perheeseemme. Tulossa kohta uusi vauva ja toinen on eskarilainen. Koeajolla dieselinä oli kiva mutta kun ajetaan paljon lyhyttä ajoa niin bensa olisi hyvä. Maantiematkaa tulee välillä mökille ja tehokkaampi bensa olisi kiinnostava. Mutta eikö tuollaista 165 hepoista thp konetta sitten kannata laittaa?


      • Olavikolavi
        vehonmies kirjoitti:

        Melkoinen asiantuntija? Mistäs tiedät ettei muka uusin kehitysversio e-165 THP kestäisi muiden koneiden lailla? Onhan tossa jo vahvistettu jakoketju ja uusimallinen kiristin. Imusarjaakin taisivat kehittää luotettavammaksi pari vuotta sitten. THP on hiton hyvä kone ominaisuuksiltaan. 130-Puretekki on alamittainen jo 3008 ja surkean alamittainen 5008. Kolmipyttynen on muutenkin heikko kestämään ja rasittuu isossa korissa.

        Ei se ole noin vaan puretech 130 on täysin riittävä 5008.lle. Kaikki jotka väittää downsizing turboja nuhapumpuiksi perustaa käsityksensä menneisyyteen. Menkää nyt edes koeajolle ensiksi ja todetkaa asia. Ei sillä jää jalkoihin. Jos tahtoo sporttia niin tietysti jotain ihan muuta kuten 308 gti.
        Sama juttu tyypeillä jotka sanoo että ne kestää vain 150t, ihan täyttä mutua.


      • puretechollapitää

        Mielenkiintoinen havainto: nettiautossa tai autotalli.comissa ei ole yhtään esittelyautoa tai uutta ajamatonta halliautoa 3008:ssa tai 5008:ssa e-THP165:na. Miksi? Veikkaan että autoliikkeet tietää moottorin fataalin maineen ja eivät halua sellaista edes uutena halliinsa odottamaan nollaa ostajaa. Kaikki jo tietää että THP on kirosana Peugeot-Citroenilla.


      • Bisnesguru
        puretechollapitää kirjoitti:

        Mielenkiintoinen havainto: nettiautossa tai autotalli.comissa ei ole yhtään esittelyautoa tai uutta ajamatonta halliautoa 3008:ssa tai 5008:ssa e-THP165:na. Miksi? Veikkaan että autoliikkeet tietää moottorin fataalin maineen ja eivät halua sellaista edes uutena halliinsa odottamaan nollaa ostajaa. Kaikki jo tietää että THP on kirosana Peugeot-Citroenilla.

        Eli siis Peugeot- jälleenmyyjä välttäisi Peugeotien myymistä ettei vaan huonontunut maine haittaisi Peugeotien myymistä? Mielenkiintoinen ansaintalogiikk


      • PSA_tietäjä
        Bisnesguru kirjoitti:

        Eli siis Peugeot- jälleenmyyjä välttäisi Peugeotien myymistä ettei vaan huonontunut maine haittaisi Peugeotien myymistä? Mielenkiintoinen ansaintalogiikk

        No oma lehmä sikäli ojassa, että jos THP-koneella myydään uusi Peugeot kaupasta, niin aikanaan jos sen omistaja aikoo vaihtaa uuteen Peugeotiin, tulisi THP-auto liikkeeseen riippakiveksi vaihtoautona. Ja merkkiliike tietää millaisia harmeja tuosta koneesta tulee käytettynä. Tehdas ei toiselle omistajalle korvaa jakoketjuremppoja eikä karstoittuneen imusarjan putsauksia, vaan ne menee uuden kakkosomistajan lompakosta. Siksi myös Peugeotliike ei edes halua myydä THP-koneisia malliversioita vaan Puretechia joka on jokseenkin huoleton moottori.


      • pösöllämenee
        mikäkone kirjoitti:

        Onko uudessakin thp koneessa ongelmaa? Tuohan on tarjolla uudessa 5008 mallissa ja sellaista mietitään perheeseemme. Tulossa kohta uusi vauva ja toinen on eskarilainen. Koeajolla dieselinä oli kiva mutta kun ajetaan paljon lyhyttä ajoa niin bensa olisi hyvä. Maantiematkaa tulee välillä mökille ja tehokkaampi bensa olisi kiinnostava. Mutta eikö tuollaista 165 hepoista thp konetta sitten kannata laittaa?

        Thp taitaa olla riski. Mielestäni 120 diesel ja 130pt on varmoja valintoja. 150 dieseliä ei saa automaatilla. Itsellä tulossa 120 diesel automaatti allure. Kannattaa koeajella kaikki koneet eri vaihteistoyhdistelmillä.


      • pösöä_miettivä
        pösöllämenee kirjoitti:

        Thp taitaa olla riski. Mielestäni 120 diesel ja 130pt on varmoja valintoja. 150 dieseliä ei saa automaatilla. Itsellä tulossa 120 diesel automaatti allure. Kannattaa koeajella kaikki koneet eri vaihteistoyhdistelmillä.

        Kertoisitteko viisaammat miksi THP moottori olisi riski? Noita on ollut käytössä iät ja ajat psa vehkeissä. Mikä THPstä tekee riskin ostoksen? Keväällä koe ajoin 3008 mallin 165 hv moottorilla ja oli tuo THP. Erittäin hyvä moottori oli.


      • RMB54

        Ei THP-moottori huono ole. Siinä on vaan pieniä ongelmia. Jakoketjun venyminen on yksi niistä. Venttiilien karstoittuminen on myös ongelma vai johtuisiko nykypolttoaineista. Tarkkana saa myös olla öljypumpun magneettiventtiilin öljyvuodon kanssa. Helposti tulee turhaa korjattua väärää vuotoa.


      • pösöä_miettivä
        RMB54 kirjoitti:

        Ei THP-moottori huono ole. Siinä on vaan pieniä ongelmia. Jakoketjun venyminen on yksi niistä. Venttiilien karstoittuminen on myös ongelma vai johtuisiko nykypolttoaineista. Tarkkana saa myös olla öljypumpun magneettiventtiilin öljyvuodon kanssa. Helposti tulee turhaa korjattua väärää vuotoa.

        No kuulostaapa maalikosta ainakin jo pahalta tuollaiset viat! Jakoketju venyy? Miten kauan ketju edes sitten kestää? Venttiilit karstoittuu missä kilsamäärässä? Taitaa olla kalliita vikoja korjata?


    • Kaupallisuus

      TM:n testimenestys korreloi lehden mainosten määrään, onko pösö alkanut mainostamaan lehdessä..?

    • Helppo_koeajaa

      ja testata uusia autoja. Koeajoihin ja testeihin pitäisi etsiä entisiä n. 100 tkm ajettuja 3-4 v vanhoja Leasing-autoja. Siinäkin vaiheessa alkavat autojen erot tulla esille hyvässä ja pahassa. Autot ovat kuitenkin huollettuja eikä käyttökään niin merkittävästi eroa eri merkkien ja mallien välillä koska ovat työkaluja.

    • nousuajalaskua

      Peugeoteja hehkutettiin kehua myös 80-luvun nousukausi-vuosina. Hype alkoi v. 1983 esitellystä 205:sta jota kehuttiin kaikissa autoalan lehdissä myös Suomessa. Tuulilasin kestotestissä 204 1,4 GR alkoi käryämään ja johtosarjaa odotettiin Ranskasta vissiin ainakin kuukausi ja auto seisoi. Siinä oli paljon pikkuvikoja mutta ajomukavuutta kehuttiin. Pösö 309 1,6 GR sai todella kehnot arviot saman lehden kestotestissä 1987 eli koneen imuventtiilit olivat totaalisen karstoittuneet ja auton puhti poissa, lisäksi sisustuksen muoviosat eivät kestäneet normaalia käyttöä eikä auto käynnistynyt kovissa pakkasissa. Pösö 405 sisälsi myös pikkuvikoja ja sen käynnistyminen oli lämpimällä koneella hankalaa kaasutinongelman takia. Noita malleja ostettiin tuolloin maassamme paljon, osaksi merkin kovan ralli-imagon vauhdittamana. Myöhemmin into laantui kun omistamisen arki koitti. Nyt on ns. uusi nousu uusin mallein, katsotaan minne rahkeet nyt riittävät vai riittävätkö.

      • nykypäivää

        Ja sitten kun vielä kerrot mitkä tuonaikaiset merkit olivat vapaita pikkuvioista? Rolls Royce? Muutenkin aivan naurettavaa jauhaa jostain yli 30 vuoden takaisista jutuista, kun autoteollisuus, lainsäädäntö ja standardointi ovat muuttuneet noista ajoista huomattavasti. Nykyään ne pahimmat ja kalleimmat viat tuntuvat olevan ihan muun maalaisissa autoissa kuin ranskiksissa...


      • vainykypäivää

        Mä voin kertoa esim. toyota carina ja camry kesti ajoa vaikka kuinka.
        Olen omistanut monta Peugeotia ja totuus on että ns. japsi laatua ei taatusti niistä löydy.
        Viimeisimpänä pököttinä 3008 jossa sähkövikaa riittää(myös muilla kuin minun autossani), pyöränlaakerit yms.


      • psa_mon_amour
        vainykypäivää kirjoitti:

        Mä voin kertoa esim. toyota carina ja camry kesti ajoa vaikka kuinka.
        Olen omistanut monta Peugeotia ja totuus on että ns. japsi laatua ei taatusti niistä löydy.
        Viimeisimpänä pököttinä 3008 jossa sähkövikaa riittää(myös muilla kuin minun autossani), pyöränlaakerit yms.

        Ja paskat. Peugeot on Citroenin kanssa paras automerkki. Luonnetta, mukavuutta, tyyliä ja laatua. Minulla on Peugeoteja ollut 8 kpl ja Citroeneja 3 kpl ja kestäneet ovat, ei missään yhtään ylimääräistä vikaa tai häiriötä. Kaikilla ajetu aina se 3 vuotta ja noin 80-90 tkm ja taas uuteen. Nyt 308 hdi 2015 ja ei vian vikaa, ja ensi vuonna uuteen, ehkäpä uuteen 3008-maasturimalliin. On se todella hieno.

        Japsiriisikuppeja en ikipäivänä voisi omistaa enkä edes ajaa. Ne ovat jo päältäpäin niin luotaantyöntäviä että. Ja vikoja niissä vasta kuulemma onkin. Tojotan koneet syö öljyä paljon eikä niiden arvokaan säily yhtään paremmin. Ihmiset antavat huijata itsensä.


      • 307Feline180

        Minulla kolme autoa ja yksi niistä 2008 vuosimallin Peugeot 307 (130kw). Siinä on kaikenlaisia pieniä s-vikoja ja muitakin kyllä enemmän, kuin muissa yhteensä. Etu ja takajousi on mennyt poikki. Lämmönsäätimen rattaat hajonneet, Penkin airback johdot poikki, Jäähdytinnesteen varoitusvalo paloi koko ajan (kunnes otin koko johdon pois), Ilmastointi vuotaa, pakoputki on korjattu kahteen kertaan. Viat ovat pieniä ja kun pääosin olen itse korjaillut, niin kulutkin pieniä. Mutta kyllä tuo on vikaisempi ollut, kuin yksikään aikaisemmin omistama auto. No ehkä jenkki pick upissa oli aikoinaan kanssa kaikenlaista pientä.
        Toisaalta 307:n 177hp:n kone, täysnahkasisustus (myös ovet ja kojelauta) sekä erinomaiset ajo-ominaisuudet ovat plussaa. Samoin kori on todella hyvin sinkitty eli ruosteeton. Kone toimii ja on toiminut moitteetta. Jakohihna on pieni miinus, eli meidän ajoilla 4v välein vaihto. Se e kuitenkaan ole vika vaan ominaisuus.


      • Ajatmuuttuurteroseni
        vainykypäivää kirjoitti:

        Mä voin kertoa esim. toyota carina ja camry kesti ajoa vaikka kuinka.
        Olen omistanut monta Peugeotia ja totuus on että ns. japsi laatua ei taatusti niistä löydy.
        Viimeisimpänä pököttinä 3008 jossa sähkövikaa riittää(myös muilla kuin minun autossani), pyöränlaakerit yms.

        On totta että ranskikset oli 80- luvulla ruostuvia ja huonosti tehtyjä.ja japsit ruostuvia ja hyvin tehtyjä. Nykyään japsit on ruostuvia ja huonosti tehtyjä ja ranskikset ruostumattomia ja hyvin tehtyjä.

        Oikein ikävä tulee vanhoja Crowneja ja Carinoita. Avesta asti on taso laskenut. Tokihan 30 vuotta on pitkä aika. Jenkkien ja brittien autoteollisuus ajettiin osinkoon paljon lyhyemmässä ajassa.


      • epäloogista
        Ajatmuuttuurteroseni kirjoitti:

        On totta että ranskikset oli 80- luvulla ruostuvia ja huonosti tehtyjä.ja japsit ruostuvia ja hyvin tehtyjä. Nykyään japsit on ruostuvia ja huonosti tehtyjä ja ranskikset ruostumattomia ja hyvin tehtyjä.

        Oikein ikävä tulee vanhoja Crowneja ja Carinoita. Avesta asti on taso laskenut. Tokihan 30 vuotta on pitkä aika. Jenkkien ja brittien autoteollisuus ajettiin osinkoon paljon lyhyemmässä ajassa.

        No miksi näitä psa vehkeitä ei sitten osteta meillä enempää ja niiden arvo tippuu nopeasti? Jos ne ovat nykyisin japseja vahvempia ja hyvintehtyjä, miksi se ei näy edelleenkään arvostuksessa? Luulisi että samalla lailla se näkyisi myynnissä ja arvossa kuten Opelilla viime vuosina, kun se 90 luvun laaturomahdus on 2000 luvulla saatu kuntoon. Miksi se ei näy Pösön ja Citikan myynnissä? Kerropa. Varmaan väität, että kansa ei uskalla ostaa. Miten se uskaltaa ostaa Opelia, vaikka kaikki tiesi sen heikkoudet 20 v sitten.


      • Avemies
        Ajatmuuttuurteroseni kirjoitti:

        On totta että ranskikset oli 80- luvulla ruostuvia ja huonosti tehtyjä.ja japsit ruostuvia ja hyvin tehtyjä. Nykyään japsit on ruostuvia ja huonosti tehtyjä ja ranskikset ruostumattomia ja hyvin tehtyjä.

        Oikein ikävä tulee vanhoja Crowneja ja Carinoita. Avesta asti on taso laskenut. Tokihan 30 vuotta on pitkä aika. Jenkkien ja brittien autoteollisuus ajettiin osinkoon paljon lyhyemmässä ajassa.

        Toyota tekee kuitenkin tämän hetken kestävimmät autot. Ne ovat vieläpä ylivoimaisesti kestävimmät. Voi olla,että Carina oli vielä kestävämpi.


      • RealismiaKehiin
        Avemies kirjoitti:

        Toyota tekee kuitenkin tämän hetken kestävimmät autot. Ne ovat vieläpä ylivoimaisesti kestävimmät. Voi olla,että Carina oli vielä kestävämpi.

        Muistuttaisin siitä avensiksen dieselmoottorista joka tulee uusia 200tkm välein...


    • Jopa.tojollakin

      Menin itse aikoinani halpaan. Peugeot 405 valittiin -89 Vuoden Autoksi. Kiva mallihan se oli ja hyvä ajaa. Muttei se sitten kovin kummoinen ollut omistaa. Vikoja piisasi - ne sähköt, ne sähköt....Ei ole sen jälkeen ranskalaiseen tullut sorruttua.

      • JoopatiJoopa

        No mikä niissä sähköissä nyt sitten meni pieleen?

        405 on niin yksinkertainen auto sähköjen puolesta, että se ei ole edes vaikea korjata jos joku menee boschin laitteissa pieleen.

        Okei, sedan mallissa oli takavalojen maadoitus ongelma yleinen, sekö sulla oli ongelmana?


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

        Miten kirjoituksesi liittyy aiheeseen: TM koeajoi 5008:n?

        Ei mitenkään.


      • Tiedetään.tiedetään

        Täällä kanssa yksi Peugeottiin hairahtanut. 407 1,6:n dieselillä. EGR kosahti 60 tkm:ssa, ajotietokoneen näyttö 80 tkm:ssa, ohjausvaihde takuuaikana, "alapallo-härpäkkeet 80 tkm;ssa, vaihtoon 120 tkm:ssa, kun kone alkoi vedellä viimeisiään...


    • Kaunis_Mies

      Peugeot 5008 on yhtä upea auto, kuin Audi Q7.

      • Sakut_ylihintaisia

        Näin on. Eikä ole hinnassa ns. premium lisää 5008:ssa.


    • Upeaauto

      On kyllä todella upea auto! Kaiken kruunaa markkinoiden upein sisustus!

    • Riisipussi

      TojoTerot, vetäkää karvareuhka syvemmälle päähänne ja pysykää siellä riisipussienne sivuilla, täällä puhutaan autoista!

      • VaiAutoista

        😂😂😂😂😂😂😂


      • ranskankuraa

        Peugeot ja auto ei todellakaan kuulu samaan lauseeseen, 508 Peugeot täys paska.


      • ranskanpottuilija

        Sanat auto ja Peugeot eivät sovi saman yhteyteen.


      • tietoaonranskankakasta

        Eikös täällä pitäisi puhua Peugeotista, eli autoista ei todellakaan silloin puhuta.
        Kukaan normijärkinen omilla rahoillaan oleva ei sorru peugeotiin.


    • peugeooottia

      Asiallinen vastaus.
      Itse olen ajanut useilla automerkeillä ja täytyy rehellisesti sanoa että Peugeot on parhaasta päästä.
      Korjaamoilla ei ole myöskään täytynyt asioida. Hyvä merkki.

    • Kodiaq_voitti

      Uusimmassa Moottori-lehdessä vertailutestissä Pösö 5008 130 puretch automaatti ja Skoda Kodiaq 1,4 tsi dsg. Kodiaq voitti selvästi, arvosana 9 ja Pösössä 8,5. Peugeotia haukuttiin ärsyttävistä toiminnoista (mittaristo/pikkuratti, vaikeat kosketusnäytön valikot), ajettavuus oli pikkuautomaisempi kuin ison auton mukavuutta antaneessa Kodiaqissa, Pösö oli meluisampi eikä istuma-asento yhtä korkealla. Jää 5008 melkoisen kuriositeetiksi maamme katumaasturimarkkinoilla.

    • Testaajien_tottumukset
      • arjen_voittajako

        Katsotaan onko testivoittaja vielä kasassa ja luotettava ilma korjauksia sanotaanko vaikkapa 3 vuoden päästä. Pösöstä en usko.


      • Sakut_ylihintaisia

        Katsotaan katsotaan myös ton skodan osalta....


    • dsgsfsdfsd

      Kukaan järkevä ei edes harkitse Skodaa, oikeesti.

      • Anonyymi

        tsekeissä tehdään varmasti parempaa tavaraa kuin ranskiksissa


    • Skodamyy

      Mutta tyhmiä lampaita riittää 😂

    • Muutenkaihyvä

      Harmi vaan ettei voi laittaa sitä parin tonnin vaunua siihen vetokoukkuun. Mistähän se heikkolenkki tullut tuohon pösöön?

    • 5008_tulossa

      Tilattu tuollainen joulukuussa e-165THP automaattina. Dieselinä en uskaltanut ostaa kun niitä mustamaalataan, ja kun myyjä kertoi että uudet THP-koneet ovat täysin ongelmattomia (jakoketju kestää nyt auton iän eikä imusarja karstoitu) niin paperiin tuli nimi. Tilausaika Allurelle tuli arviona 4-5 kk eli kesän korvalle menee. Vaihtoehtona oli alussa Skoda Kodiaq mutta en tykännyt koeajossa yhtä paljon. Minulla oli aiemmin Peugeot 508 156THP mutta sen moottorissa piti jakoketju vaihtaa 20-30 tkm välein ja imusarjan puhdistus 60 tkm kohdilla. Onneksi Peugeot-liikkeessä sai aikaan melko hyvät kaupat, Skeidaliike olisi hyvittänyt noin 40% vähemmän.

      • etteivaan

        Toivottavasti sait kirjallisena nuo myyjät vakuutukset imusarjan ja nokkaketjun toiminnasta. Minä en meinaan tuota usko.


      • punkkumies_
        etteivaan kirjoitti:

        Toivottavasti sait kirjallisena nuo myyjät vakuutukset imusarjan ja nokkaketjun toiminnasta. Minä en meinaan tuota usko.

        Onko sinulla todisteita väitteellesi, ettei muka uusin THP165 kestä? PSA on jättimäinen autonvalmistaja, ja teki autoja kun esimerkiksi korealaiset asuivat puussa ja metsästivät nuolipyssyillä. Ei PSA kauaa katsele moottoriongelmia, ne on THP:ssä korjattu aikaa sitten! Ken muuta väittää, todistakoon asian luotettavalla merkkikorjaamon konekorjaus-raportilla.


      • etteivaan
        punkkumies_ kirjoitti:

        Onko sinulla todisteita väitteellesi, ettei muka uusin THP165 kestä? PSA on jättimäinen autonvalmistaja, ja teki autoja kun esimerkiksi korealaiset asuivat puussa ja metsästivät nuolipyssyillä. Ei PSA kauaa katsele moottoriongelmia, ne on THP:ssä korjattu aikaa sitten! Ken muuta väittää, todistakoon asian luotettavalla merkkikorjaamon konekorjaus-raportilla.

        Hyvä että otit asian puheeksi.

        Ilmeisesti tuo 165 moottori on todellakin parempi kuin 156. Selvitin asiaa netistä pari tuntia ja löysin vain kaksi viittausta, joissa puhuttiin 165 moottorin ongelmista. Toisessa oli selkeästi virhe, ja se käsittelikin 156 moottorin jakopääongelmaa. Toinen löydös oli suomenkielisellä sivulla ja siinäkin ongelmat jäivät arvauksen varaan.

        Pohjasin näkemykseni tuohon suomenkieliseen kirjoitukseen, jonka olin lukenut jo vuosia sitten, mutta eihän sille taida sittenkään olla perusteita.

        Aika toki näyttää mikä tulee noiden kesto olemaan, mutta tekemäni selvitys avasi itselleni uusia mahdollisuuksia käytettyjen peugeottien kohdalla. Nyt jos etsii vuosimalleista 2008 - 2013 käytettyä peugeottia, joutuu jättämään bensamoottorit valitsematta, ihan laatuongelmien vuoksi.

        Erittäin hieno homma jos/kun tuo 165 onkin kestävä moottori.


      • Anonyymi

        Minulla ollut 3008 allure e-THP 165 automaatti vuodesta 2018. Ei vielä ole ollut ainuttakaan ongelmaa. Ei edes pikkuvikoja. Onkohan sitten tiistai versio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ollut 3008 allure e-THP 165 automaatti vuodesta 2018. Ei vielä ole ollut ainuttakaan ongelmaa. Ei edes pikkuvikoja. Onkohan sitten tiistai versio.

        Paljonko olet autolla ajanut, se on aika ratkaiseva asia vikojen ilmaantumisen kanssa.


    • Anonyymi

      THP165:ssa ja sitä voimakkaammissa on erilainen eli vahvempi jakopää kuin THP156:ssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3401
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1439
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      163
      793
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe