AutoBild kestotesti: 2srj moottori vaihtoon!

laadulla_hintansa

Karua luettavaa sadantuhannen kilometrin loppuraportti BMW 218i. Uusin Auto Bild Suomi-lehti, lukekaapas.

Moottori (bensa 3-sylinterinen turbo jota käytetään mm. 1-sarjassa ja Minissä) jouduttiin vaihtamaan laakerien kolinoiden takia uuteen 35 tkm ajettuna! Kytkinremontti myös, sekä ilmastointilaite meni rikki. Laatu on nyt siis bemarinkin osalta täyttä kuraa. Premiumia....

11

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin.yksilövika

      Onhan se aika heikko esitys, jos kampiakselin laakerit ovat lopussa jo noilla kilometreillä. Täytyy mennä ajassa takaisin 60-luvulle, kun noita vielä sattui ja silloinkin harvakseltaan. Puristettu liikaa tehoa liian pienestä ja alimitoitetusta koneesta.

      • takkuu

        Kehtoovat tuollaista sontoo kaupata immeisille hurjaan ylihintoon? Ei mittää rajjoo nykyvään?


      • älkääs_lässytelkö

        Noi pienet turbot kyllä kestää muilla merkeillä. Onhan niitä ollut jo vuosia. Joka päivä näkee liikenteessä näitä "alimitoitetulla" moottorilla ajavia, ja ilmeisesti moottorit toimii kun autot kulkee...


      • eri.olosuhteet
        älkääs_lässytelkö kirjoitti:

        Noi pienet turbot kyllä kestää muilla merkeillä. Onhan niitä ollut jo vuosia. Joka päivä näkee liikenteessä näitä "alimitoitetulla" moottorilla ajavia, ja ilmeisesti moottorit toimii kun autot kulkee...

        Kestäähän ne koneet Suomessa, kun täällä ei tarvitse koskaan käyttää lähellekään niitä koneen huipputehoja, kun hiipaillaan max 120 km/h ja sitäkin vain tunti kerrallaan. Saksan autobahnit ovat jo eri juttu, ei siellä kuminauha-hybriditkään juhli.


      • Anonyymi
        älkääs_lässytelkö kirjoitti:

        Noi pienet turbot kyllä kestää muilla merkeillä. Onhan niitä ollut jo vuosia. Joka päivä näkee liikenteessä näitä "alimitoitetulla" moottorilla ajavia, ja ilmeisesti moottorit toimii kun autot kulkee...

        P**kat kestä, googleta huviksesi vaikka ecoboostin moottoririkot, saatat yllättyä.


    • SaksalainenParasKaikessa

      Tuohan on vain sitä kuuluisaa Saksalaista laatua.

      • vikawaageneita

        Saksanseisojia ovat. Takuuaikakin vain 2 vuotta ja sen jälkeen tuollaiset vauriot omasta lompakosta. Samaa pskaa kuin volkkarikonsernin romut. Kierrän kaukaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ahtung!!!

      • Anonyymi

        Olet selvästi lukenut vain Korkeajännityksiä, ja nekin huonosti koska et osaa tuotakaan kirjoittaa :D

        Itse ongelma on kyllä ihan varteenotettava. Hybrideissä noi kestää toivottavasti vähän paremmin. Kone on voimakas ja vääntävä, mutta bensankulutus voisi olla niukempi. Noita 218i-malleja oli yhdellä sittemmin lopettaneella vuokrapalvelulla ja opin pitämään autosta.. Erittäin llaadukkaa ja jämäkän tuntuinen. Ja painavan. Ja kulki mutkissa kuin kiskolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selvästi lukenut vain Korkeajännityksiä, ja nekin huonosti koska et osaa tuotakaan kirjoittaa :D

        Itse ongelma on kyllä ihan varteenotettava. Hybrideissä noi kestää toivottavasti vähän paremmin. Kone on voimakas ja vääntävä, mutta bensankulutus voisi olla niukempi. Noita 218i-malleja oli yhdellä sittemmin lopettaneella vuokrapalvelulla ja opin pitämään autosta.. Erittäin llaadukkaa ja jämäkän tuntuinen. Ja painavan. Ja kulki mutkissa kuin kiskolla.

        "Ja kulki mutkissa kuin kiskolla."

        Kiskolaitteet mutkissa tuppaa menemään huonosti. Pykii ja vinkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe