Pellettiä leivinuuniin?

late

Onko kukaan vielä kehittänyt pellettien polttolaitetta, mikä sopii leivinuuniin? Korkeutta ei saa olla kuin 19cm enintään, pituutta saa olla 55cm. Minkälainen rakenne noissa polttomaljoissa on?

9

4817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leo

      reikä peltiä jalkojen varassa ja toimii hyvin, käy k-raurassa katsomassa ja tee matalampi itse.

    • rane

      Käy tuolta kattoon ja tee itse

      http://www.pellettiarina.com
      http://www.mtv3.fi/jka

      Tein tuollaisen leivinuuniin ja se ei jaksa lämmittää uunin kuin n.230 asteeseen.
      Pellettiä poltin 5kg kaksi kertaa peräkkäin.
      Voisi toimia jossain kevyemmässä tulisijassa.

      • Thuge

        Ei se uuni lämpiä,jos pelletit ovat jollain valurautaseulalla palamassa.Tulella pitää olla suora
        kontakti tiileen tai kiveen,muuten ei uuni lämpiä kunnolla.Ei se säteilylämpö riitä,hyvänen aika sentään!Aika uusavutonta meininkiä on lämmittää puu-uunia jonkin pellettiritilän päällä.
        Arinalle vaan,niin se uuni lämpiää!Älkää uskoko kauppiaiden keksintöjä.Rahastusta vaan...


      • kake
        Thuge kirjoitti:

        Ei se uuni lämpiä,jos pelletit ovat jollain valurautaseulalla palamassa.Tulella pitää olla suora
        kontakti tiileen tai kiveen,muuten ei uuni lämpiä kunnolla.Ei se säteilylämpö riitä,hyvänen aika sentään!Aika uusavutonta meininkiä on lämmittää puu-uunia jonkin pellettiritilän päällä.
        Arinalle vaan,niin se uuni lämpiää!Älkää uskoko kauppiaiden keksintöjä.Rahastusta vaan...

        kyllä varmaan lämpiää ilman suoraa kontaktia. Kyse on pääasiassa kuitenkin kiloista, joita poltetaan. Nuo määrät mitä noissa mainosten videoissa näytettiin on erittäin pieniä. Niillä ei varmasti leivinuuni lämpiä.


      • Anonyymi
        Thuge kirjoitti:

        Ei se uuni lämpiä,jos pelletit ovat jollain valurautaseulalla palamassa.Tulella pitää olla suora
        kontakti tiileen tai kiveen,muuten ei uuni lämpiä kunnolla.Ei se säteilylämpö riitä,hyvänen aika sentään!Aika uusavutonta meininkiä on lämmittää puu-uunia jonkin pellettiritilän päällä.
        Arinalle vaan,niin se uuni lämpiää!Älkää uskoko kauppiaiden keksintöjä.Rahastusta vaan...

        Näin jossain: Mitenkähän kestää markettien peltiset pelletikorit" Huonosti, onneksi ostin noita papanoita vain 20 kg säkin, viimeisen polttokerran jälkeen kori oli melkoisilla mutkilla, kävin heittämässä sen metallinkeräyslaatikkoon, rautakaupasta ostin, samoin pelletit. Puoli pesää koivuklapeja antaa monin verroin enemmän lämpöä.
        Eikä pellettejä saa laittaa suoraan uunin pohjalle palamaan, voi haljeta alusta. Kertoivat viisaammat.


    • peräkammarin ajattelija

      Pelletti hiilloksen päälle levitettynä? Takassakin sitä voi? polttaa tyhjään maitopurkkiin laitettuna puiden seassa.

      • Anonyymi

        Pellettipoltin uunin luukkuun asennettuna.

        Laiskempi laittaa öljypolttimen...


    • Anonyymi

      Pelletin polttaminen leivinuunissa on hankalaa. Ainoa tapa mikä jotenkin toimii on laittaa pellettiä jollain tavalla puiden sekaan ja väliin. Itse olen käärityt sanomalehden väliin ikään kuin lahjapakettiin. Ilmaa pitää antaa reilusti

      Takan puolella pelletinpolttokorissa palaa hyvin, kunhan ilmaa saa riittävästi.

      • Anonyymi

        Kokeilin erilaisia tapaa polttaa pellettiä sanomalehtipaperiin käärittynä ja polttopuun seassa. Lopputulos on, etten löytänyt hyvää tapaa. Ehkä jonkun litran tai kaksi voisi ehkä polttaa puiden seassa kerrallaan, mutta ei enempää. Luovutin ja poltan pelletit korissa takan puolella. Leivinuunissa poltan brikettejä ja/tai puita. Briketit palavat leivinuunissa erinomaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe