1,9 tdi avq vääntö katosi? ei vikamerkkivaloja.

väännötkatosivat

Kuulostaa ja toimii täysin normaalisti mutta vääntö uupuu . Kuin olisi 50hv auto mutta toimii muuten ihan normaalisti. Kentis n 3500rpm ylöspäin on normaali veto ns tappiin saakka ,silloinhan jo muutenkin on veto heikentynyt joten voi olla ohi turbon toimi alueen jo silloin. Eikä vetoa ole kyllä enää siellä ehjänäkään ollessaan.
Ihme mylly .
Aiheesta on juttuja mutta onko joku varmain ensi tarkastuspaikka olemassa ? jokin joka ensimmäisenä tekee tuon vian. Vika tullut kuin salamakirkkaalta taivaalta ei pikkuhiljaa.
Vääntänyt ihan kelvosti aiemmin.

8

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansi halki. tyyppivika vw konsernin autoissa.

      • kierteet_korkkas

        ZKODA olet erehtynyt. Mainitsemasi viat ovat puhtaasti Toyotan vikoja! Aloittajan autossa on ilmamassamittari vaihdon tarpeessa. Hinta 80-100€, Helppo vaihtaa itse.


    • ystävänneuvo

      Katso ensimmäisenä ettei vv-auto ole käynyt salaa vaihtamassa autoosi vaikka tojotan turbotonta moottoria. He ovat ammattlilaisia siinä. He tulevat ja vaihtavat moottoreita ihmisten autoihin huomaamatta. Tälläkin palstalla väitteen mukaan niitä vaihdellaan tämän tästä.
      Jos sieltä löytyy vaihdettu tojon moottori, niin se ei väännä mihinkään.
      Kannattaa ottaa yhteys vv-autoon ja vittuilla heti ensiksi, vaikka et moottorin vaihtoa heti huomaisikaan.

    • aikaentineneipalaa

      Kannattaa kuitenkin korjata. Tuo 1.9 diesel on siltä ajalta, kun VW vielä keskittyi tekemään oikeita autoja, eikä kusemaan silmille asiakasta. Toisin on nykyään.

    • paljonvaginkanssa

      Saman tyyppinen vika vaivasi mun 1.9 tdi ssä.Auto meni ns.vikatilaan ja tehot hävisivät olemaatomiin.Vika löytyi välijäähdyttimelle menevältä putkelta.Kumi ja metalliputken liitoskohdassa oli klemmari löysällä.Jäänyt ilmeisesti jakohihnan vaihdon yhteudessä irti,kun keula on purettava kokonaan.Jos? on vasta tehty jakoremppa niin tarkistaisin turbon ja välijäähdyttimen väliset putket.

    • 560.000_KM_1.9TDI

      Turbon ohjauksen alipainoletku irti. Sellaista 4 mm kumiletkua... näkyvillä siinä yläosissa. Käy läpi kaikki liitokset.

      Kone ei siis vedä kunnolla kuin vasta kierroksilla siksi, ettei tajua alkaa ahtamaan kun alipaine-ohjattu turbo ei tee mitään.

      Itsellä ollut sama tilanne, auto vei 9 litraa maantiellä ja peräpeili ihan mustana noesta...

    • Anonyymi

      Sama vika. Tehot katoaa kun muutaman sekunnin ns kaasupohjassa KIIHDYTTÄÄ vaihteita läpi niin tuskin pääsee 100kmh kun tehot putoaa pois. Ei merkkivaloja ja on kuin 50hv vapari. Eli voi ohittaa mutta kiihdytys onnistuu normaalisti tavallisesti kiihdyttäen ja tehot on tallessa silloin. Kevyt kiihdytys onnistuu kuin ehjällä autolla. Ei savuta tai mitään ongelmaa vika päällä tai ei ainoastaan voima puuttuu jos se meneectuohon vikatilaan. Vikatilassa voi ajaa niin pitkkään kun jaksaa. Ei lisää kulutusta tms. On vain se 50hv koneinen silloin käytössä. Kun moottori käy sammuksissa tehot ovat taas käytössä ja pysyvät käytössä ellei kaasua pidä kuin muutaman sekunnin pohjassa kiihdytys tilanteessa joka vaihteella. Eli normi ajo sujuu hyvin. Ainoastaan jos on esim peräkärry ja kuormaa ja loivaa mäkeä jolloin kaasu on lähes pohjassa kompensoimassa vastamäen nousussa nopeuden putoamista niin saattaa pudottaa turbon pois toiminnasta. Kone on siis ehjä ja käy nätisti kulutuksen ollessa pientä eikä savuttele missään tilanteessa. Jokin arvo menee ohi rajojen ja poistaa turbon kertomukseni kukaan. AVQ 1.9tdi 100hv 74kw. Muuten hieno kone käyttöautossa oikein kiva muuten. Autossa on tämä ominaisuus ollut jo vuosia joten saisihan se pikkuhiljaa jo saada korjattuakkin mutta hyvin sillä on pärjännyt näinkin mutta nyt haluan sen täydelle teholle rajoituksetta kun tulee enempi vedettyä jatkossa koukussa painoa. Auto on noin puolivälissä käyttöikäänsä eli hyvin pitkään vielä,vuosia. Auton hinta on nyt jo liki ilmainen mutta käyttöarvo todella korkea. Korjaus lienee lopulta pikku juttu mutta mitä korjaan.

      • Anonyymi

        Eli kun esim 3vaihteella laittaa kaasun pohjan alhaisesta esim 1500rpm ja pitää pohjassa kierrosten noustessa nopeuden mukana loppupäässä aluetta putoaa turbo pois ahtamasta ja meno jatkuu vaikka dieselin loppumiseen saakka auton toimiessa jossain rajoitetussa tilassa ehkä 50hv tehoilla muuten normaalisti. Liekkö rättisitikka tasoa voiman tunne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      148
      11357
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8092
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5864
    4. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      9
      4604
    5. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      160
      4543
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      32
      4321
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4183
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3467
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80
      3230
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      48
      1731
    Aihe