Tiede turvautuu noituuseen

TiedePoppamiehet

Kun tiede ei pysty selittämään niin ateistinen tiede turvautuu mielummin vaikka noituuteen kuin Jumalaan.

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/yritykset/hammentavaa-tietoa-brittien-vesilaitosten-toiminnasta-the-guardian-yritykset-kayttavat-edelleen-taikavarpua-vesivuotojen-ja-putkien-paikantamisessa-6688663

22

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä kohtaa puhuttiin siitä, että tiede turvautuu noituuteen? Pidätkö vesilaitoksen asentajia tiedemiehinä? Entä missä kohtaa heidän väitettiin olleen ateisteja?

Onhan siellä toki oikean tutkijankin kommentti. ”Tämä ei ole mikään tekniikka, tämä on noituutta”, Leedsin yliopiston biologian laitoksen asiantuntija Christopher Hassal puuskahtaa Guardianille."

• TiedePoppamiehet

Yrität siis väittää selvää todisstusta vastaan että noituutta ei ole olemassa

• TiedePoppamiehet kirjoitti:

Yrität siis väittää selvää todisstusta vastaan että noituutta ei ole olemassa

Mitähän tuohonkin nyt sanoisi?
        Ensinnäkin minä en ole Christopher Hassal. Hän kertoi toiminnan olevan noituutta.
        Toiseksi onhan homeopatiaakin olemassa, vaikka sen toimimisesta ei ole oikein minkäänlaista näyttöä. Kyllä noituudeksi mainittua toimintaakin harjoitetaan, joten noituutta on siinä mielessä olemassa.

• räyhräyh

Hehheh, meikäläisen isävainaakin yleni nyt postuumisti tiedemieheksi, hän kun antoi varpu-ukon katsoa kaivon paikan. (Tosin hän kyllä oli itsekin vähän päätellyt paikalle kasvaneesta pajusta, että tuossa saattaisi olla vesi lähellä pintaa)

• räyhräyh kirjoitti:

Hehheh, meikäläisen isävainaakin yleni nyt postuumisti tiedemieheksi, hän kun antoi varpu-ukon katsoa kaivon paikan. (Tosin hän kyllä oli itsekin vähän päätellyt paikalle kasvaneesta pajusta, että tuossa saattaisi olla vesi lähellä pintaa)

Suomessa on aivan sama mihin kolon kaivaa, vettä tulee siihen 100% varmasti.

• TiedePoppamiehet
        agnoskepo kirjoitti:

Mitähän tuohonkin nyt sanoisi?
        Ensinnäkin minä en ole Christopher Hassal. Hän kertoi toiminnan olevan noituutta.
        Toiseksi onhan homeopatiaakin olemassa, vaikka sen toimimisesta ei ole oikein minkäänlaista näyttöä. Kyllä noituudeksi mainittua toimintaakin harjoitetaan, joten noituutta on siinä mielessä olemassa.

Minä uskon olevani poppamis. Älä sano MITÄÄN ellet usko mua.

• räyhräyh
        kekek-kekek kirjoitti:

Suomessa on aivan sama mihin kolon kaivaa, vettä tulee siihen 100% varmasti.

Ei joka paikassa kuitenkaan yhtä hyvä kaivon paikka ole. Jossain pohjavesi on lähempänä pintaa ja sitä riittää hyvin, jossain se on syvemmällä. Voi olla, ettei peruskallion päällä löydy yhtään ja pitää tehdä porakaivo.

• Oulun yliopistossa taikavarpumiestenkin hyväksymillä menetelmillä tehty tutkimus todisti varpuilun huuhaaksi.

• Juuri näin. Sekä taikavarpuilu että sen pitäminen noituutena kuuluu molemmat uskonasioihin eikä sillä että yksi uskovainen pitää toista noitana ole mitään tekemistä oikean tieteen kanssa.

Toisaalta lääketiede ja psykiatria pystynee antamaan apua tälle noitia joka paikassa näkevälle. Ja apua sellainen tarvitsee sillä noitien näkemisestä ei ole pitkä matka kun ollaan jo keräämässä polttopuuta roviota varten.

• Britanniassa parapsykologia on jo aikaa sitten hyväksytty yliopistojen tiedekuntiin. On ainakin ollut muutamia yliopistoja, joissa parapsykologiaa tutkitaan ja jopa opetetaaan.

Samoin muistaakseni oli Neuvostoliitossa aikoinaan asian laita. Mihin perustuu parapsykologian karttaminen siis tieteen piirissä? Aivotutkimus joka tapauksessa saattaa tuoda lisävaloa asioihin esim. telepatiaan, vaikka ei ehkä tiedetä lähteekö telepatia aivoista vai sielusta tms.

Parapsykologiaa voidaan siis tutkia tieteellisesti.

• kkhkhkjhhk

"Mihin perustuu parapsykologian karttaminen siis tieteen piirissä?"

Siihen, että tutkimus ei ole tuottanut riidattomia tuloksia. Toistasataa vuotta puuhastelua ja varsinainen näyttö ilmiöiden olemassaolosta puuttuu yhä. Telepatiastakaan ei ole mitään pitävää näyttöä aivotutkimuksesta huolimatta.

Ps. Mihin tiedekuntiin parapsykologia on hyväksytty briteissä?

• LondonVitenskap

Nyt kaipaisin jotakin lähdettä tälle jotta voisin katsoa asian luotettavuutta.
        Ps: Pet Shop Boys kotisivut eivät kelpaa.

• Eipä juuri ole tarjolla luotettavaa lähdettä. Luin sen muistaakseni Rauni-Leena Luukkaisen kirjasta: Kuolemaa ei ole tms. Eli saattaa olla, että hän vedätti huomattavasti kotiin päin .......?

• SuomalaistaMagiaa

Suomessa osataan turvautua paljon perinteiseen sanamagiaan modernein ottein, yksi yleisimpiä sanamagian muotoja on lausumattomuus. Kun siis jokin on tarpeeksi epämielyttävä, pelottava ja hävettävä, ei sitä mielellään mainita eikä siitä mielellään haluta puhua. Näin toivotaan sen asian menevän itsestään pois ja lakkaavan lopulta olemasta. Esimerkiksi köyhyydestä on Suomessa vaikea puhua, eikä köyhyyttä kovin mielellään halta tunnustaa. Mutta vaikka köyhyys on poissa mielestä, ei se katoa minnekkään silmistä. Varsinkaan kun kassipäivinä leipäjonot ovat useiden kilometrien pituisia.

• Kerran kun olin menossa katsomaan olisiko helluntailaisten kirpputorilla mitään hyviä vanhoja murharomaaneja eli Rex Stoutia myynnissä, siinä olikin leipäjono.

Puliveivariporukan näköistä oli koko sakki, eikä erityisen laihaakaan, eli kyllä se porukka hakee sitä ilmaista ruokaa jostain muusta syystä kuin köyhyyyttään.

• ExLeipäjonolainen
        kekek-kekek kirjoitti:

Kerran kun olin menossa katsomaan olisiko helluntailaisten kirpputorilla mitään hyviä vanhoja murharomaaneja eli Rex Stoutia myynnissä, siinä olikin leipäjono.

Puliveivariporukan näköistä oli koko sakki, eikä erityisen laihaakaan, eli kyllä se porukka hakee sitä ilmaista ruokaa jostain muusta syystä kuin köyhyyyttään.

Minä lopetin leipäjonossa jonottamisen koska vehnäleivän, possunlihan ja munkkipossujen syöminen joka päivä alkoi lihottamaan ja paino nousi. Nykyään syön vain yhden lämpimän aterian päivässä ja ruisleipä viipaleen aamupalaksi. Kasviksia ja salaattia syön vain viikonloppuisin koska ne ovat niin pirun kalliita.

• trintin

Vesisuonen paikantaminen, jos se tapahtuu puun avulla ei ole noituutta. En osaa sanoa, toimiiko se mutta niin väitetään. Jos toimii niin siinä on mukana fysiikan lait eikä suinkaan kristus tai paholainen.
      Velipoika löysi pajunoksalla vesisuonen ja siihen kaivettiin kaivo. Minun käsissä paju ei taipunut. En osaa sanoa huijasiko hän vai ei. Maasto oli kuitenkin sovelias pohjavedelle. Aikaisemmin kaivettu kaivo oli 50 metrin päässä.

Tieteen rajalla on aina selittämätöntä. Kun pulma joskus ratkeaa, siinä ei ole mitään erikoista.
      Universumin alkuvaiheet esimerkiksi on ratkaistu. Seuraava pykälä on se, miten valtavat materiamassat joutuivat suureen paineeseen ja pieneen tilaan ja mitä universumin ulkopuolella on. Kristukset eivät tutkimuksissa auta tippaakaan.

Newton väitti painovoiman olevan kristuksen asettama. Painovoimalaissa hän oli oikeassa mutta kristuksen suhteen väärässä.

• Olen ollut mukana leikkimielisessä testissä, jossa kokeiltiin varvun taipumista. Pari kaveria uskoi siihen tosissaan. Mutta kun silmille laitettiin liina ja kavereita kuskattiin vähän eri reittiä, merkinnät osuivat eri paikkoihin.
        Kyse on ilmeisesti ideomotorisista liikkeistä. Esijännitetty varpu taipuu helposti, kun sitä poikkeuttaa vähänkin.

Materiamassat joutuivat suureen paineeseen, kun materia syntyi inflaatonikentän romahtaessa BB:n inflatorisessa vaiheessa. Materia on inflatonikentän ekvivalenttia energiaa.

Universumilla ei ole ulkopuolta.

• putki-ukko
        agnoskepo kirjoitti:

Olen ollut mukana leikkimielisessä testissä, jossa kokeiltiin varvun taipumista. Pari kaveria uskoi siihen tosissaan. Mutta kun silmille laitettiin liina ja kavereita kuskattiin vähän eri reittiä, merkinnät osuivat eri paikkoihin.
        Kyse on ilmeisesti ideomotorisista liikkeistä. Esijännitetty varpu taipuu helposti, kun sitä poikkeuttaa vähänkin.

Materiamassat joutuivat suureen paineeseen, kun materia syntyi inflaatonikentän romahtaessa BB:n inflatorisessa vaiheessa. Materia on inflatonikentän ekvivalenttia energiaa.

Universumilla ei ole ulkopuolta.

Metallilankojen käyttö vesijohtojen ja kaapelien etsimisessä on vanha, käytännössä toimivaksi havaittu kikka jonka Suomessakin tietävät ainakin vanhemmat vesihuoltoalan ihmiset.

Löysin tuubista ainakin yhden videon jossa menetelmä esitellään

https://www.youtube.com/watch?v=AW_xDXDtDmc

• ota.haaste.vastaan

Toimiva taikavarpu on arvokas kapine.

Jos sellaisen vie tutkittavaksi Skepsiksen tilaisuuteen ja näyttää sen toimivan, niin siitä saa aivan oikeaa rahaa. Sen lisäksi taikavarvun saa takaisin.
        http://www.skepsis.fi/SkepsiksenHaasteJaStipendi

Testi voi olla esimerkiksi sellainen, että taikavarvulla tunnistetaan useasta samanlaisesta laatikosta se, jonka sisällä on vesikanisteri.

• oipoii

Pitäisihän se ymmärtää että vuotokohta löytyy parhaiten Raamattua tutkimalla ja Jumalan johdatuksella. Siellähän on monen mielestä kaikki tieto, vaikka en löydä sieltä sanaakaan Higgsin Bostonista tai gravitaatioaalloista.

• Oipoii

bosonista...
        Kirottu ennustava ennustava tekstinsyöttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1299
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe