Kyllä PV:n ylipäällikön pitää olla käynyt armeija

TJ0_ohi-on

Siksi Huhtasaari ei mielestäni sovi presidentiksi.

153

1804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisestti

Oliko Tarrrja käynyt

• TJ0_ohi-on

No jos minulta olisi kysytty, niin ei Tarjasta koskaan mitään presidenttiä olisi tullutkaan.

• glovnishow

Niin, vain 12 vuotta Tarja Halonen oli presidenttinä. Mistähän nekin äänet tuli? Vissiin demareilta ja feministeiltä! Ehkä viherpipertäjätkin kannatti nimenomaan naista!

• kuularuisku
        glovnishow kirjoitti:

Niin, vain 12 vuotta Tarja Halonen oli presidenttinä. Mistähän nekin äänet tuli? Vissiin demareilta ja feministeiltä! Ehkä viherpipertäjätkin kannatti nimenomaan naista!

Tarja oli käynyt punakaartikoulutuksen DDRssä,sotilasa-arvoltaan Kallion jääkäreiden plutoonankomentaja.Tämä on salaista tietoa Tiitisen listalta

• Pisantornistanähtynä
        glovnishow kirjoitti:

Tarja Halonen ei sopinut presidentiksi ..yhden asian nainen...tuki setaa koko presidenttiydellään!
        Laurassa on kyllä ainesta presidenriksi vaikkei ole käynyt armeijan!Parempi Laura on kuin Mauno ja Matti yhteensä! Lauran isänmaallisuus kuittaa tullen mennen Mauno Koiviston joka oli neuvostoliittomileinen eikä päässyt taudista irti koskaan.

• KamalaTavja
        Pisantornistanähtynä kirjoitti:

Tarja Halonen ei sopinut presidentiksi ..yhden asian nainen...tuki setaa koko presidenttiydellään!
        Laurassa on kyllä ainesta presidenriksi vaikkei ole käynyt armeijan!Parempi Laura on kuin Mauno ja Matti yhteensä! Lauran isänmaallisuus kuittaa tullen mennen Mauno Koiviston joka oli neuvostoliittomileinen eikä päässyt taudista irti koskaan.

Ei sopinut millään tavoin maan johtohahmoksi...sellainen lippispäinen mamma että näytti virallisissa tilaisuuksissa siltä kuin olisi ollut sienimetsään lähdössä.Aina sitä sai hävetä.

• majakanvalot
        KamalaTavja kirjoitti:

Ei sopinut millään tavoin maan johtohahmoksi...sellainen lippispäinen mamma että näytti virallisissa tilaisuuksissa siltä kuin olisi ollut sienimetsään lähdössä.Aina sitä sai hävetä.

Katselin häveten Halosen edesottamusta, kun hän tuli ruotsalaisen kulttuurikeskuksen avajaisiin päällään nilkkoihin asti ulottuva ei minkään värinen lerpattava hame ja läskipojakengät! Askel oli metrin luokkaa!Tanskan, Ruotsin ja Norjan kuninkaalliset olivat pukeutuneet ja osoittivat näin arvostustaan uudelle kulttuurikeskukselle!

• Lauravoittijo

Loistavasti sopii ja hän voi käyttää asiantuntijoita ja neuvonantajia .

• ei.liikaa.vaadittu

Ei sovi. Millainen esikuva on puolustusvoimain YLIpäällikkö, joka ei ole edes itse käynyt armeijaa? Armeijan käynti ei voi olla ylipäälliköltä liikaa vaadittu, jos kerran tavan talliaisetkin sen selvittävät, herranjestas.

• LauraonParas
        ei.liikaa.vaadittu kirjoitti:

Ei sovi. Millainen esikuva on puolustusvoimain YLIpäällikkö, joka ei ole edes itse käynyt armeijaa? Armeijan käynti ei voi olla ylipäälliköltä liikaa vaadittu, jos kerran tavan talliaisetkin sen selvittävät, herranjestas.

Todella hyvä esikuva on noin isänmaallinen ylipäällikkö ! Suomessa on iso liuta epäisänmaallisia " miehiä " jotka jättävät armeijan käymättä ja virkkaavat sen sijaan pipoja.

• TJ0_ohi-on
        LauraonParas kirjoitti:

Todella hyvä esikuva on noin isänmaallinen ylipäällikkö ! Suomessa on iso liuta epäisänmaallisia " miehiä " jotka jättävät armeijan käymättä ja virkkaavat sen sijaan pipoja.

Miten tämä Lauran isänmaallisuus ilmenee? Tämä ei ainakaan näytä kauhean isänmaalliselta:

https://twitter.com/laurahuhtasaari/status/743152636355022852

Jos ei ole kanttia käydä armeijaa, niin ei ole mielestäni mitään asiaa puolustusvoimain ylipäälliköksikään.

• Nytjonauran
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Miten tämä Lauran isänmaallisuus ilmenee? Tämä ei ainakaan näytä kauhean isänmaalliselta:

Jos ei ole kanttia käydä armeijaa, niin ei ole mielestäni mitään asiaa puolustusvoimain ylipäälliköksikään.

Lauran isänmaallisuus ilmenee oman kansan puolella olemisena .Minusta on täysin normaalia jos nainen ei ole käynyt armeijaa maassa jossa moni mieskin valitsee siviilipalveluksen ja noin 15 % menee kyllä asepalvelukseen mutta keskeyttää sen. Presidenttiehdokkaissa on mukana esim.siviilipalvelusmies Pekka Haavisto ja armeijaa käymättömät Tuula Haatainen ja Merja Kyllönen. Tämä osoittaa että Suomessa presidentiltä ei edellytetä asepalveluksen suorittamista .Miksi sitä siis erikseen vaadittaisiin nimenomaan Lauralta ...heheeeee ! Nils Torvalds ja Sauli Niinistö ovat käyneet intin 50 vuotta sitten eli en heidänkään tietämystään ajantasaisena pidä .

• NiinhänSeOn
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Mitä tuohon sinun linkkiisi tulee niin tuohan on fakta.Minä kysyin puolustusvoimissa kometajana olevalta naapurilta onko Suomella mahdollisuuksia jos Venäjä hyökkää ja hän naurahti ja sanoi että ei ole.

• TJ0_ohi-on
        NiinhänSeOn kirjoitti:

Mitä tuohon sinun linkkiisi tulee niin tuohan on fakta.Minä kysyin puolustusvoimissa kometajana olevalta naapurilta onko Suomella mahdollisuuksia jos Venäjä hyökkää ja hän naurahti ja sanoi että ei ole.

"Lauran isänmaallisuus ilmenee oman kansan puolella olemisena ."

Jotain konkretiaa tähän, kiitos? Kaikkihan nyt vaalipuheissaan ovat tietysti oman kansan puolella.

"Miksi sitä siis erikseen vaadittaisiin nimenomaan Lauralta ...heheeeee !"

Missähän kohtaa olen antanut ymmärtää, että armeijan käyminen vaadittaisiin VAIN Lauralta? Nyt en ymmärrä...

"Tämä osoittaa että Suomessa presidentiltä ei edellytetä asepalveluksen suorittamista ."

Ikävä kyllä ei edellytetä, mutta sen pitäisi olla edellytys. Itse en tule äänestämään ehdokasta, joka ei ole käynyt armeijaa.

"Minä kysyin puolustusvoimissa kometajana olevalta naapurilta onko Suomella mahdollisuuksia jos Venäjä hyökkää ja hän naurahti ja sanoi että ei ole."

Miksi minun pitäisi tämä uskoa? Kuka tahansa voi väittää täällä tuntevansa jotain isoja kihoja puolustusvoimista... Suomi pystyy laittamaan aivan hyvin kampoihin Venäjälle, siitä ei ole epäilystäkään. Ei se Venäjän hyökkäyssota Ukrainassakaan mitään voittokulkua ole, ja siellä on sentään täysin rapakuntoon päästetty Ukrainan armeija vastassa. Kauanko iivana joutui vääntämään Tshetsheniassa? "Supervalta" Neuvostoliitto sai aikoinaan turpaansa Afganistanissa puutteellisesti varustelluilta ja puutteellisesti koulutetuilta mujahideeneilta, supervalta USA otti köniin Vietnamissa ja niin edelleen. Mutta sinä olet valmis äänestämään armeijan käymätöntä naista ylipäälliköksi, joka ei itse usko puolustuskykyyn Venäjää vastaan...

• NiinhänSeOn
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Jotain konkretiaa tähän, kiitos? Kaikkihan nyt vaalipuheissaan ovat tietysti oman kansan puolella.

Missähän kohtaa olen antanut ymmärtää, että armeijan käyminen vaadittaisiin VAIN Lauralta? Nyt en ymmärrä...

"Tämä osoittaa että Suomessa presidentiltä ei edellytetä asepalveluksen suorittamista ."

Ikävä kyllä ei edellytetä, mutta sen pitäisi olla edellytys. Itse en tule äänestämään ehdokasta, joka ei ole käynyt armeijaa.

"Minä kysyin puolustusvoimissa kometajana olevalta naapurilta onko Suomella mahdollisuuksia jos Venäjä hyökkää ja hän naurahti ja sanoi että ei ole."

Miksi minun pitäisi tämä uskoa? Kuka tahansa voi väittää täällä tuntevansa jotain isoja kihoja puolustusvoimista... Suomi pystyy laittamaan aivan hyvin kampoihin Venäjälle, siitä ei ole epäilystäkään. Ei se Venäjän hyökkäyssota Ukrainassakaan mitään voittokulkua ole, ja siellä on sentään täysin rapakuntoon päästetty Ukrainan armeija vastassa. Kauanko iivana joutui vääntämään Tshetsheniassa? "Supervalta" Neuvostoliitto sai aikoinaan turpaansa Afganistanissa puutteellisesti varustelluilta ja puutteellisesti koulutetuilta mujahideeneilta, supervalta USA otti köniin Vietnamissa ja niin edelleen. Mutta sinä olet valmis äänestämään armeijan käymätöntä naista ylipäälliköksi, joka ei itse usko puolustuskykyyn Venäjää vastaan...

Eihän ole ehdokkaat olleet oman kansan puolella ja Lauran isänmaallisuus tuli selviten ilmi kun hän kohta Sipilän hyssyttelykokouksen jälkeen ainoana rohkeni nousta puolustamaan sananvapautta ja oman kansan puolella oleminen tulee ilmi kaikessa hänen puheessaan.
        Ja anteeksi kun en tajunnut ettet tarkoittanut nimenomaan Huhtasaarta, automaattisesti oletin niin koska tämä puheenaihe koskee häntä.
        Se että tuntee armeijan leivissä olevan henkilön ei ole mitenkään poikkeuksellista eikä minulla ole mitään syytä moisia juttuja keksiä. Olisin ollut iloinen jos hän olisi vastannut että Suomi vallan hyvin voisi pärjätä sodassa Venäjää vastaan vaikka toki omakin järkeni kertoo ettei sellainen ole mahdollista jo pelkästään suomalaisen kaluston vähyyden vuoksi. Venäjällä on taisteluhelikoptereita, satoja hävittäjiä, ydinsukellusveneitä jne. ja kyseessä on suurvalta joka on vuosikymmenet satsannut valtavasti varusteluun.
        Viron presidentti sanoi että vaikka Viro kuuluu Natoon niin Venäjän hyökätessä kaikki olisi ohi niin pian ettei kukaan ehtisi hätiin.
        Laura on realisti ja tässäkin asiassa myös rehellinen ja sitä samaa olisin toivonut muiltakin ehdokkailta.

• Rukivehr
        NiinhänSeOn kirjoitti:

Eihän ole ehdokkaat olleet oman kansan puolella ja Lauran isänmaallisuus tuli selviten ilmi kun hän kohta Sipilän hyssyttelykokouksen jälkeen ainoana rohkeni nousta puolustamaan sananvapautta ja oman kansan puolella oleminen tulee ilmi kaikessa hänen puheessaan.
        Ja anteeksi kun en tajunnut ettet tarkoittanut nimenomaan Huhtasaarta, automaattisesti oletin niin koska tämä puheenaihe koskee häntä.
        Se että tuntee armeijan leivissä olevan henkilön ei ole mitenkään poikkeuksellista eikä minulla ole mitään syytä moisia juttuja keksiä. Olisin ollut iloinen jos hän olisi vastannut että Suomi vallan hyvin voisi pärjätä sodassa Venäjää vastaan vaikka toki omakin järkeni kertoo ettei sellainen ole mahdollista jo pelkästään suomalaisen kaluston vähyyden vuoksi. Venäjällä on taisteluhelikoptereita, satoja hävittäjiä, ydinsukellusveneitä jne. ja kyseessä on suurvalta joka on vuosikymmenet satsannut valtavasti varusteluun.
        Viron presidentti sanoi että vaikka Viro kuuluu Natoon niin Venäjän hyökätessä kaikki olisi ohi niin pian ettei kukaan ehtisi hätiin.
        Laura on realisti ja tässäkin asiassa myös rehellinen ja sitä samaa olisin toivonut muiltakin ehdokkailta.

Suomi häviäisi sodan, se on ihan selvä mutta Laura ainoana uskaltaa sanoa totuuden. On teetetty aiheesta ihan tutkimuskin parisen vuotta sitten ja tulos on sama joten oikeassa oli se naapurisi :http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110620624791_uu.shtml

• A.Rokka
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Venäjän väkiluku on 144,3 miljoonaa...ja Ukrainallakin sentään 45 miljoonaa..me olemme niin pieni kansa että meidän voi olettaa pärjäävän sodassa korkeintaan Ahvenanmaalle :-D

• Pisantornistanähtynä

Laura sopii loistavasti presidentiksi....naisessa on ainesta ja hän sanoo sanottavansa huikean selvästi....tällaista naista Suomi kaipaa ja tarvitsee!
        Muistelen nolona erästäkin Mauno Koiviston puhetta. Hän pystyi puhumaan tunnin sanomatta mitää, näin se oli, keisarilla ei ollut vaatteita, mutta kukana ei voinut tietenkään sanoa presidentille että MITÄ?!

• shfhsfjhew
        Nytjonauran kirjoitti:

Lauran isänmaallisuus ilmenee oman kansan puolella olemisena .Minusta on täysin normaalia jos nainen ei ole käynyt armeijaa maassa jossa moni mieskin valitsee siviilipalveluksen ja noin 15 % menee kyllä asepalvelukseen mutta keskeyttää sen. Presidenttiehdokkaissa on mukana esim.siviilipalvelusmies Pekka Haavisto ja armeijaa käymättömät Tuula Haatainen ja Merja Kyllönen. Tämä osoittaa että Suomessa presidentiltä ei edellytetä asepalveluksen suorittamista .Miksi sitä siis erikseen vaadittaisiin nimenomaan Lauralta ...heheeeee ! Nils Torvalds ja Sauli Niinistö ovat käyneet intin 50 vuotta sitten eli en heidänkään tietämystään ajantasaisena pidä .

Laura Huhtasaari (s. 30. maaliskuuta 1979 ) on ikänsä puolesta paras valinta. Kakkosehdokas on Merja Kyllönen (s. 25. tammikuuta 1977 ).

Matti Vanhanen (s. 4. marraskuuta 1955 ) muistutti sairaalaareissun vastikään aiheuttaneilla sydämen rytmihäiriöilllään ikäihmisen olevan terveysriski. Ranskassa ymmärrettiin kilpailuttaa kahta nelikymppistä pääehdokasta keskenään viime kevään presidentinvaaleissa.

Suomalaisen kulttuurin tuhotilaa kuvaa se, että mielipidekyselyjen voittajaehdokas on ikänsä täysin väärinkäsittänyt eläkeikäinen (s. 24. elokuuta 1948) isoisä, jonka lapsenlapset saavat vaarinsa outojen puuhailujen takia uuden sedän tai tädin lähikuukausien aikana.

Muut vuoden 2018 presidentinvaalin ehdokkaat:

Tuula Haatainen (s. 11. helmikuuta 1960 )
        Pekka Haavisto ( s. 23. maaliskuuta 1958 )
        Nils Torvalds (s. 7. elokuuta 1945 )

• TJ0_ohi-on
        A.Rokka kirjoitti:

Venäjän väkiluku on 144,3 miljoonaa...ja Ukrainallakin sentään 45 miljoonaa..me olemme niin pieni kansa että meidän voi olettaa pärjäävän sodassa korkeintaan Ahvenanmaalle :-D

Talvisodassa: Neuvostoliiton väkiluku yli 200 miljoonaa. Suomen väkiluku vajaa 4 miljoonaa. Neuvostoliiton tavoite oli miehittää Suomi. Vaan kuinka kävikään?

Kuinka kävi Neuvostoliitolle Afganistanissa? Kauanko Venäjä joutui painimaan Tshetsheenien kanssa saadakseen heidät takaisin ruotuun?

Kuinka kävi USA:lle Vietnamissa?

Asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen, että väkiluku suoraan kertoisi sodan lopputuloksen. Jos kertoisi, niin Suomi ei olisi itsenäinen ollut päivääkään.

• TJ0_ohi-on
        NiinhänSeOn kirjoitti:

" Lauran isänmaallisuus tuli selviten ilmi kun hän kohta Sipilän hyssyttelykokouksen jälkeen ainoana rohkeni nousta puolustamaan sananvapautta ja oman kansan puolella oleminen tulee ilmi kaikessa hänen puheessaan."

Vaalipuheet ovat vaalipuheita. Pyysin konkretiaa. Mitä Laura on eduskunnassa olonsa aikana tehnyt Suomen Kansan hyväksi?

"Se että tuntee armeijan leivissä olevan henkilön ei ole mitenkään poikkeuksellista eikä minulla ole mitään syytä moisia juttuja keksiä."

Ei se ole poikkeuksellista, mutta ei minulla ole myöskään mitään syytä uskoa, että sinä ketään skapparia tuntisit. Täällä voi kuka tahansa väittää ihan mitä tahansa, ja ilman todisteita en usko lähtökohtaisesti mitään.

"Venäjällä on taisteluhelikoptereita, satoja hävittäjiä, ydinsukellusveneitä jne."

Näitähän sillä oli jo 1980-luvulla kun se yritti silloin vielä Neuvostoliitto-nimisenä nujertaa Afganistanin mujahideenit, mutta ei siinä onnistunut. Hassu juttu, eikö?

"Laura on realisti ja tässäkin asiassa myös rehellinen ja sitä samaa olisin toivonut muiltakin ehdokkailta."

Etukäteen luovuttaminen, varsinkaan kun siihen ei ole minkäänlaista syytä, ei ole realismia, vaan se on säälittävää.

Totta on, että Suomella on mies- ja kalustoalivoima Venäjään nähden, mutta sodan lopputulokseen vaikuttaa moni muukin asia kuin kaluston ja ukkojen määrän vertailu paperilla. Lisäksi hyvällä läntisellä yhteistyöllä voi olla mahdollista saada apua muilta mailta, ja meillä on kyllä ehdokkaita, jotka kannattavat läntistä sotilasyhteistyötä ja Nato-jäsenyyttä. Ai niin, mutta Laurahan ei oikein tainnut lämmetä näillekään... Kumma juttu: ei usko Suomen omaan puolustuskykyyn Venäjää vastaan, mutta vastustaa silti Nato-jäsenyyttä.

• Turhaanpanostat
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

" Lauran isänmaallisuus tuli selviten ilmi kun hän kohta Sipilän hyssyttelykokouksen jälkeen ainoana rohkeni nousta puolustamaan sananvapautta ja oman kansan puolella oleminen tulee ilmi kaikessa hänen puheessaan."

Vaalipuheet ovat vaalipuheita. Pyysin konkretiaa. Mitä Laura on eduskunnassa olonsa aikana tehnyt Suomen Kansan hyväksi?

"Se että tuntee armeijan leivissä olevan henkilön ei ole mitenkään poikkeuksellista eikä minulla ole mitään syytä moisia juttuja keksiä."

Ei se ole poikkeuksellista, mutta ei minulla ole myöskään mitään syytä uskoa, että sinä ketään skapparia tuntisit. Täällä voi kuka tahansa väittää ihan mitä tahansa, ja ilman todisteita en usko lähtökohtaisesti mitään.

"Venäjällä on taisteluhelikoptereita, satoja hävittäjiä, ydinsukellusveneitä jne."

Näitähän sillä oli jo 1980-luvulla kun se yritti silloin vielä Neuvostoliitto-nimisenä nujertaa Afganistanin mujahideenit, mutta ei siinä onnistunut. Hassu juttu, eikö?

"Laura on realisti ja tässäkin asiassa myös rehellinen ja sitä samaa olisin toivonut muiltakin ehdokkailta."

Etukäteen luovuttaminen, varsinkaan kun siihen ei ole minkäänlaista syytä, ei ole realismia, vaan se on säälittävää.

Totta on, että Suomella on mies- ja kalustoalivoima Venäjään nähden, mutta sodan lopputulokseen vaikuttaa moni muukin asia kuin kaluston ja ukkojen määrän vertailu paperilla. Lisäksi hyvällä läntisellä yhteistyöllä voi olla mahdollista saada apua muilta mailta, ja meillä on kyllä ehdokkaita, jotka kannattavat läntistä sotilasyhteistyötä ja Nato-jäsenyyttä. Ai niin, mutta Laurahan ei oikein tainnut lämmetä näillekään... Kumma juttu: ei usko Suomen omaan puolustuskykyyn Venäjää vastaan, mutta vastustaa silti Nato-jäsenyyttä.

Horise mitä horiset. Kyllä sinäkin sitten Lauran presidenttiaikana ehdit paremmin asiat ymmärtää vaikka nyt täällä omaa vastavaalikampanjaasi yrität käydäkin. Usko nyt että Laura on jo voittanut kansan sydämet puolelleen eikä sitä Suomi 24:n sepustukset muuksi muuta.

• OnneksionLaura
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Etukäteen luovuttaminen...no se tosiaan olisi viisainta jos Venäjä hyökkäisi koska miksi tapattaa turhaan vähiä miehiämme. Mutta luulenpa että todennäköisemmin suomipoika joutuu ottamaan matsia Irakin solttujen kanssa ...enkä ole varma senkään taiston lopputuloksesta.Ken elää hän näkee. Kaikissa tilanteissa tarvitsemme kuitenkin isänmaallisen ja suoraselkäisen presidentin, emme mutisevaa muumiota tai joka suuntaan nyökyttelijää. Valintamme on Laura Huhtasaari.

• NiinhänSeOn
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

No hän on ajanut maan etua lukemattomin tavoin kuten esim. vaatinut rajatarkastuksia takaisin ja vaatinut että kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita valvottaisiin nykyistä selvästi tiukemmin. Yksittäisen kansanedustajan mielipide ja vaatimukset Sipilän hallituksessa eivät paljon painoarvoa saa ( eiväthän he kuuntele ketään terrorismiasiantuntijoitakaan eivätkä edes islamilaisista maista tulevia varoituksia ) mutta tuota samaa toivoo enemmistö kansasta ja Laura on siis Suomen ja suomalaisten puolella.
        Presidenttinä hänen vaatimuksensa on noteerattava .Olen varma ettei Laurasta tule nykyisenlainen hymistelijäpresidentti joka sanoo joo ja ei yhtäaikaa.

• MinäÄänestänLauraa
        shfhsfjhew kirjoitti:

Laura Huhtasaari (s. 30. maaliskuuta 1979 ) on ikänsä puolesta paras valinta. Kakkosehdokas on Merja Kyllönen (s. 25. tammikuuta 1977 ).

Matti Vanhanen (s. 4. marraskuuta 1955 ) muistutti sairaalaareissun vastikään aiheuttaneilla sydämen rytmihäiriöilllään ikäihmisen olevan terveysriski. Ranskassa ymmärrettiin kilpailuttaa kahta nelikymppistä pääehdokasta keskenään viime kevään presidentinvaaleissa.

Suomalaisen kulttuurin tuhotilaa kuvaa se, että mielipidekyselyjen voittajaehdokas on ikänsä täysin väärinkäsittänyt eläkeikäinen (s. 24. elokuuta 1948) isoisä, jonka lapsenlapset saavat vaarinsa outojen puuhailujen takia uuden sedän tai tädin lähikuukausien aikana.

Aivan. Eiköhän meillä noita mummoja ja pappoja ole ollut jo ihan tarpeeksi. Nyt pitää olla maan Ykkösenä ihminen joka on kartalla ja ymmärtää tätä aikaa ja tämän ajan vaatimuksia. Kaksinaamainen Niinistö horisee kasakoista ja kuivakas Vanhanen myhäilee kaikkeen , Haavistoa ei voi valita koska Suomi alkaa olla naurunalaisena jo ilmankin. Laura on kaikin puolin paras mahdollinen valinta.

• TJ0_ohi.on
        OnneksionLaura kirjoitti:

Etukäteen luovuttaminen...no se tosiaan olisi viisainta jos Venäjä hyökkäisi koska miksi tapattaa turhaan vähiä miehiämme. Mutta luulenpa että todennäköisemmin suomipoika joutuu ottamaan matsia Irakin solttujen kanssa ...enkä ole varma senkään taiston lopputuloksesta.Ken elää hän näkee. Kaikissa tilanteissa tarvitsemme kuitenkin isänmaallisen ja suoraselkäisen presidentin, emme mutisevaa muumiota tai joka suuntaan nyökyttelijää. Valintamme on Laura Huhtasaari.

"Etukäteen luovuttaminen...no se tosiaan olisi viisainta jos Venäjä hyökkäisi koska miksi tapattaa turhaan vähiä miehiämme. "

Luovuttaminen Venäjälle ei tule kuuloonkaan. Mieluummin haudassa kuin ryssien pomoteltavana. On pv:n ylipäälliköksi haluavan suusta suorastaan edesvastuutonta antaa Venäjälle signaaleja, että täällä ei olla valmiita taistelemaan verisesti itsenäisyyden puolesta, mutta onneksi Laurasta nyt ei sentään mitään ylipäällikköä tule.

Onneksi talvisodan veteraanit eivät ajatelleet kuten sinä.

"Valintamme on Laura Huhtasaari."

Kai sille Laurallekin se oma marginaalinen äänestäjäporukka löytyy, mutta gallupien mukaan 76 prosentin valinta on Niinistö.

"No hän on ajanut maan etua lukemattomin tavoin kuten esim. vaatinut rajatarkastuksia takaisin ja vaatinut että kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita valvottaisiin nykyistä selvästi tiukemmin. "

No onko hän saanut aikaiseksi muuta kuin näitä iänikuisia vaatimuksia?

"Olen varma ettei Laurasta tule nykyisenlainen hymistelijäpresidentti "

Ei niin, sillä hänestä ei tule presidenttiä laisinkaan.

"joka on kartalla ja ymmärtää tätä aikaa ja tämän ajan vaatimuksia. "

No jaa. Itse olen kyllä saanut aivan päinvastaisen kuvan Laurasta. Ihan käsittämättömiä möläytyksiä ja esim. niissä evoluutio-kommenteissa paistoi ihan suoranainen tietämättömyys asiasta.

"Kaksinaamainen Niinistö horisee kasakoista "

Se Niinistön kasakka-lausunto oli erittäin osuva ja kaiken lisäksi paikkansa pitävä. Ukraina on sen paikkansapitävyydestä hyvä todiste. Itänaapurin roistovaltio miehitti Krimin heti, kun Ukraina oli sekaisin, eli Krim oli ns. löysästi kiinni.

"Haavistoa ei voi valita koska Suomi alkaa olla naurunalaisena jo ilmankin. Laura on kaikin puolin paras mahdollinen valinta."

Ja Laurako ei hieman yksinkertaisen oloisena nuorena naisena saisi maailmalla hymistelyä osakseen? Kuvitteletko jonkun Putinin saati Trumpin kunnioittavan häntä millään tavalla?

• IhanHyväTulevaisuus
        TJ0_ohi.on kirjoitti:

"Etukäteen luovuttaminen...no se tosiaan olisi viisainta jos Venäjä hyökkäisi koska miksi tapattaa turhaan vähiä miehiämme. "

Luovuttaminen Venäjälle ei tule kuuloonkaan. Mieluummin haudassa kuin ryssien pomoteltavana. On pv:n ylipäälliköksi haluavan suusta suorastaan edesvastuutonta antaa Venäjälle signaaleja, että täällä ei olla valmiita taistelemaan verisesti itsenäisyyden puolesta, mutta onneksi Laurasta nyt ei sentään mitään ylipäällikköä tule.

Kai sille Laurallekin se oma marginaalinen äänestäjäporukka löytyy, mutta gallupien mukaan 76 prosentin valinta on Niinistö.

"No hän on ajanut maan etua lukemattomin tavoin kuten esim. vaatinut rajatarkastuksia takaisin ja vaatinut että kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita valvottaisiin nykyistä selvästi tiukemmin. "

No jaa. Itse olen kyllä saanut aivan päinvastaisen kuvan Laurasta. Ihan käsittämättömiä möläytyksiä ja esim. niissä evoluutio-kommenteissa paistoi ihan suoranainen tietämättömyys asiasta.

Se Niinistön kasakka-lausunto oli erittäin osuva ja kaiken lisäksi paikkansa pitävä. Ukraina on sen paikkansapitävyydestä hyvä todiste. Itänaapurin roistovaltio miehitti Krimin heti, kun Ukraina oli sekaisin, eli Krim oli ns. löysästi kiinni.

"Haavistoa ei voi valita koska Suomi alkaa olla naurunalaisena jo ilmankin. Laura on kaikin puolin paras mahdollinen valinta."

Ja Laurako ei hieman yksinkertaisen oloisena nuorena naisena saisi maailmalla hymistelyä osakseen? Kuvitteletko jonkun Putinin saati Trumpin kunnioittavan häntä millään tavalla?

Ei kai tässä nyt sotaa olla julistamassa vaan presidenttiä maalle valitsemassa. Sinulla tuntuu olevan nyt hiukan vaikea vaihe elämässäsi mutta kyllä se sinullakin helpottaa sitten kun Laura Huhtasaari on presidenttinä ja saadaan palautettua yhteiskuntarauha ja sananvapaus ja ihmisten usko oman maan tulevaisuuteen.

• TJ0_ohi-on
        IhanHyväTulevaisuus kirjoitti:

Ei kai tässä nyt sotaa olla julistamassa vaan presidenttiä maalle valitsemassa. Sinulla tuntuu olevan nyt hiukan vaikea vaihe elämässäsi mutta kyllä se sinullakin helpottaa sitten kun Laura Huhtasaari on presidenttinä ja saadaan palautettua yhteiskuntarauha ja sananvapaus ja ihmisten usko oman maan tulevaisuuteen.

"Ei kai tässä nyt sotaa olla julistamassa vaan presidenttiä maalle valitsemassa. "

Suomi ei ole sotaa haluamassa, mutta Suomen mielipidettä asiaan ei välttämättä kysytä, kuten ei kysytty Ukrainan tai Georgiankaan. On otettava pahimmat skenaariot huomioon ja presidenttiä äänestettäessä tulee miettiä myös, että kuka olisi pätevin ARMEIJAN YLIPÄÄLLIKKÖ.

"Sinulla tuntuu olevan nyt hiukan vaikea vaihe elämässäsi "

Viemällä keskustelua henkilökohtaiselle tasolle osoitat vain olevasi väittelyssä heikoilla.

• EienääMuumimammaa
        TJ0_ohi.on kirjoitti:

Hihihi...Putin tai Trumpetti eivät kunnioita ainuttakaan suomalaista presidenttiä ..kuvittele nyt itse ! Näin pieni kansa on mitätön suurvaltajohtajien silmissä ja jokainen presidenttimme vuorollaan tuntee olonsa kovin kiusaantuneeksi noissa tapaamisissa ja yrittää keventää tunnelmaa epätoivoisella vitsailulla. Halonen oikoi kravatteja ja Niinistö heittelee humoristisia kommentteja mutta Laura tuossa tilanteessa katsoisi silmiin ja kohtaisi ihmisen avoimesti ilman omituisia höperehtimisiä ja sanavalmiina ihmisenä osaisi keskustella.

• HuippuLaura
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Ei kai tässä nyt sotaa olla julistamassa vaan presidenttiä maalle valitsemassa. "

Suomi ei ole sotaa haluamassa, mutta Suomen mielipidettä asiaan ei välttämättä kysytä, kuten ei kysytty Ukrainan tai Georgiankaan. On otettava pahimmat skenaariot huomioon ja presidenttiä äänestettäessä tulee miettiä myös, että kuka olisi pätevin ARMEIJAN YLIPÄÄLLIKKÖ.

"Sinulla tuntuu olevan nyt hiukan vaikea vaihe elämässäsi "

Viemällä keskustelua henkilökohtaiselle tasolle osoitat vain olevasi väittelyssä heikoilla.

Täh ? Armeijan ylipäällikkö ei yksin asioista päätä onpa käynyt armeijan tai ei .
        Vakuutus jonka virkaanastuva presidentti juhlallisesti antaa kuuluu seuraavasti :"Minä Laura Huhtasaari jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."
        Laura taatusti kykenee tuohon paremmin kuin muut .

• TJ0_ohi-on
        HuippuLaura kirjoitti:

Täh ? Armeijan ylipäällikkö ei yksin asioista päätä onpa käynyt armeijan tai ei .
        Vakuutus jonka virkaanastuva presidentti juhlallisesti antaa kuuluu seuraavasti :"Minä Laura Huhtasaari jonka Suomen kansa on valinnut Suomen tasavallan presidentiksi, vakuutan, että minä presidentintoimessani vilpittömästi ja uskollisesti noudatan tasavallan valtiosääntöä ja lakeja sekä kaikin voimin edistän Suomen kansan menestystä."
        Laura taatusti kykenee tuohon paremmin kuin muut .

"Laura taatusti kykenee tuohon paremmin kuin muut ."

Voihan näitä tällaisia heittoja täällä kirjoitella, mutta ne ovat vain sanahelinää. Vain Niinistön presidenttikyvyistä on näyttöä, ja ne ovat olleet varsin vakuuttavat. On tavattu maailman suurvaltojen johtajat plus Japanin pääministeri noin puolen vuoden sisällä jne.

"mutta Laura tuossa tilanteessa katsoisi silmiin ja kohtaisi ihmisen"

Ja Trump todennäköisesti ajattelisi, että "onhan tuo ihan kivannäköinen blondi".

• YlpeitäLaurasta
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Laura taatusti kykenee tuohon paremmin kuin muut ."

Voihan näitä tällaisia heittoja täällä kirjoitella, mutta ne ovat vain sanahelinää. Vain Niinistön presidenttikyvyistä on näyttöä, ja ne ovat olleet varsin vakuuttavat. On tavattu maailman suurvaltojen johtajat plus Japanin pääministeri noin puolen vuoden sisällä jne.

"mutta Laura tuossa tilanteessa katsoisi silmiin ja kohtaisi ihmisen"

Ja Trump todennäköisesti ajattelisi, että "onhan tuo ihan kivannäköinen blondi".

Kiva jos Trumpetti ajattelisi niin.Varmaan ajattelisikin koska hänellä on silmää naiskauneudelle. Meillä se olisi ihan ensimmäinen kerta kun presidenttimme näyttäisi kivalta. Ja kyllähän se tapaamisen ilmapiiriin vaikuttaa onko vastapäätä silmänilo vai kauhea porkkanapäinen Muumimamma tai koukkuleukainen Kasper-nukke .

• TJ0_ohi-on
        YlpeitäLaurasta kirjoitti:

Kiva jos Trumpetti ajattelisi niin.Varmaan ajattelisikin koska hänellä on silmää naiskauneudelle. Meillä se olisi ihan ensimmäinen kerta kun presidenttimme näyttäisi kivalta. Ja kyllähän se tapaamisen ilmapiiriin vaikuttaa onko vastapäätä silmänilo vai kauhea porkkanapäinen Muumimamma tai koukkuleukainen Kasper-nukke .

Joo, varsinkin kun Trump on erityisen tunnettu kunnioittavasta asenteestaan naisia kohtaan.

• TJ0_ohi-on

Jos sota Venäjää vastaan venyisi hyvin pitkäksi, vuosien mittaiseksi, niin Suomi saattaisi hävitä. Mutta mitään pikavoittoa Venäjä ei Suomesta saisi, vaikka ylipäällikköehdokas Laura antoi jotain tällaista ymmärtää twitter-viesteissään. Toisekseen, onko Venäjä valmis maksamaan sitä eittämättä todella kallista hintaa, minkä Suomen valloittamisesta joutuisi maksamaan: kymmeniä ellei satoja tuhansia kuolleita sotilaita, valtavat aineelliset tappiot, talouden kurjistuminen entisestään, kansan väsyminen jälleen yhteen sotaretkeen jne.

Hassua toki on sekin, että jos Laura ei kerran usko Suomen puolustuskykyyn Venäjää vastaan, niin miksi hän silti vastustaa NATO-jäsenyyttä...

• LuepasAsiaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

No en minä sanoisi että Laura tyhmä on NATO-jäsenyyttä vastustaessaan .Todellinen asiantuntijakin ajattelee pitkälti samoin :https://geopoliittinenkatsaus.wordpress.com/2015/04/23/suomi-on-joutumassa-sodan-jalkoihin-ja-paaosin-omasta-syystaan/

• Oletihanpihalla
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Jos sota Venäjää vastaan venyisi hyvin pitkäksi, vuosien mittaiseksi, niin Suomi saattaisi hävitä. Mutta mitään pikavoittoa Venäjä ei Suomesta saisi, vaikka ylipäällikköehdokas Laura antoi jotain tällaista ymmärtää twitter-viesteissään. Toisekseen, onko Venäjä valmis maksamaan sitä eittämättä todella kallista hintaa, minkä Suomen valloittamisesta joutuisi maksamaan: kymmeniä ellei satoja tuhansia kuolleita sotilaita, valtavat aineelliset tappiot, talouden kurjistuminen entisestään, kansan väsyminen jälleen yhteen sotaretkeen jne.

Hassua toki on sekin, että jos Laura ei kerran usko Suomen puolustuskykyyn Venäjää vastaan, niin miksi hän silti vastustaa NATO-jäsenyyttä...

Sota venyisi vuosien mittaiseksi...kysehän olisi vain päivistä !

• TJ0_ohi-on
        Oletihanpihalla kirjoitti:

Sota venyisi vuosien mittaiseksi...kysehän olisi vain päivistä !

Joo, niinkuin Ukrainassa ja Afganistanissakin.

• TJ0_ohi-on

• Minäkinluin
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Todellinen asiantuntija?

Ihan huippu. Miehellä on realistinen käsitys maailmasta ja Suomen asemasta siinä.

• TJ0_ohi-on
        Minäkinluin kirjoitti:

Ihan huippu. Miehellä on realistinen käsitys maailmasta ja Suomen asemasta siinä.

Millä perusteella hän on asiantuntija? Minullakin on realistinen käsitys maailmasta ja Suomen asemasta siinä, toki riippuen keneltä kysyy.

• Minäkinluin
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Millä perusteella hän on asiantuntija? Minullakin on realistinen käsitys maailmasta ja Suomen asemasta siinä, toki riippuen keneltä kysyy.

Sillä perusteella että hän on käynyt armeijan ! Sehän takaa riittävän asiantuntemuksen myös presidenttiehdokkaille, eikö sitä ole täällä jo toista päivää toitotettu !

• TJ0_ohi-on
        Minäkinluin kirjoitti:

Sillä perusteella että hän on käynyt armeijan ! Sehän takaa riittävän asiantuntemuksen myös presidenttiehdokkaille, eikö sitä ole täällä jo toista päivää toitotettu !

Ei armeijan käyminen tietenkään ole yksinään riittävä asiantuntemuksen lähde ylipäällikölle, vaan minimivaatimus. Jos ei ole edes armeijaa selvittänyt, niin miten voisi toimia armeijan ylimpänä keulakuvana?

Edelleen kysyn, miten linkitetyn tekstin kirjoittaja on asiantuntija? Mikä on hänen tutkintonsa? Työhistoriaa puolustushallinnossa? Sotahistorian laajoja tutkimuksia? Vai mitä? Mikset kerro???

• Minäkinluin
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Ei armeijan käyminen tietenkään ole yksinään riittävä asiantuntemuksen lähde ylipäällikölle, vaan minimivaatimus. Jos ei ole edes armeijaa selvittänyt, niin miten voisi toimia armeijan ylimpänä keulakuvana?

Edelleen kysyn, miten linkitetyn tekstin kirjoittaja on asiantuntija? Mikä on hänen tutkintonsa? Työhistoriaa puolustushallinnossa? Sotahistorian laajoja tutkimuksia? Vai mitä? Mikset kerro???

Ei kun pointti tässä on juuri se että armeijan käyminen tekee ihmisestä asiantuntijan mielestäsi. Minä taas uskon että tietämys on mahdollista hankkia armeijaa käymättäkin ainakin jos olet presidentin asemassa jolle on varmasti tarjolla kaikki mahdollinen konsultaatio. Nykyaikana nainen voi olla presidentti mutta naiselta ei voi edellyttää asepalveluksen suorittamista. Vänkää ja vänkää nyt vaan !

• TJ0_ohi-on
        Minäkinluin kirjoitti:

Ei kun pointti tässä on juuri se että armeijan käyminen tekee ihmisestä asiantuntijan mielestäsi. Minä taas uskon että tietämys on mahdollista hankkia armeijaa käymättäkin ainakin jos olet presidentin asemassa jolle on varmasti tarjolla kaikki mahdollinen konsultaatio. Nykyaikana nainen voi olla presidentti mutta naiselta ei voi edellyttää asepalveluksen suorittamista. Vänkää ja vänkää nyt vaan !

"Ei kun pointti tässä on juuri se että armeijan käyminen tekee ihmisestä asiantuntijan mielestäsi."

Älä sinä tunge sanoja minun suuhuni. On sanomattakin selvää, että asepalvelus ei anna mitään asiantuntijatason koulutusta, vaan kyseessä on enemmän symbolinen juttu: Armeijan ylipäällikkö on esikuva mm. varusmiehille ja reserviläisille. Kyllä Armeijan ylipäälliköllä itsellään pitää olla armeija käytynä, jos hänen johtamansa reserviläisarmeijan taistelijoillakin sellainen on käytynä.

"Nykyaikana nainen voi olla presidentti mutta naiselta ei voi edellyttää asepalveluksen suorittamista."

Kyllä naiselta voidaan edellyttää asepalveluksen suorittaminen siinä tapauksessa, että hän pyrkii armeijan ylipäälliköksi. Monet naiset sen suorittavat kunnialla. Myös Lauran ollessa siinä iässä oli armeijan käyminen naisille mahdollista.

• Meilläeiole
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Joo, niinkuin Ukrainassa ja Afganistanissakin.

No Ukrainassa on 45 ja Afganistanissa 34,66 miljoonaa asukasta. Ne painii ihan eri sarjassa kuin Suomi jolla on 5 miljoonaa asukasta ja siitäkin suurin osa vanhuksia tai sivareita.

• TJ0_ohi-on
        Meilläeiole kirjoitti:

No Ukrainassa on 45 ja Afganistanissa 34,66 miljoonaa asukasta. Ne painii ihan eri sarjassa kuin Suomi jolla on 5 miljoonaa asukasta ja siitäkin suurin osa vanhuksia tai sivareita.

Ukrainassa ja Afganistanissa voi olla enemmän asukkaita, mutta niiden armeijoiden/taistelijoiden sekä aseistuksen taso on paljon Suomea huonommalla tolalla. Pientä asukasmäärää Suomi kompensoi hyvin koulutetulla reserviarmeijalla ja modernilla ja hyvin huolletulla kalustolla.

Afganistanissa Neuvostoliiton möyhensivät mujahiden-sissit joilla oli hädintuskin kaikilla henkilökohtaiset aseet, puutteellinen varustus ja koulutuskin varmaan neukkujen vastaavaa aika paljon jäljessä. Tankeista ja tykeistä ei ollut tietoakaan ainakaan siinä määrin, että olisivat voineet niillä kilpailla supervalta Neuvostoliittoa vastaan.

Talvisodan aikana Suomessa oli noin 4 miljoonaa asukasta, Neuvostoliitossa yli 200 miljoonaa. Neuvostoliitto ei silti onnistunut parissa viikossa valtaamaan Suomea, vaikka niillä oli jo voitonparaatikin Oulussa suunniteltuna. Mites tämä on mahdollista?

Suorastaan PÖYRISTYTTÄVIÄ ne Lauran kommentit Twitterissä, etenkin kun muistetaan, että hän ei (tietääkseni) ole itse edes armeijaa käynyt.

• Nytonnäin
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Ei kun pointti tässä on juuri se että armeijan käyminen tekee ihmisestä asiantuntijan mielestäsi."

Älä sinä tunge sanoja minun suuhuni. On sanomattakin selvää, että asepalvelus ei anna mitään asiantuntijatason koulutusta, vaan kyseessä on enemmän symbolinen juttu: Armeijan ylipäällikkö on esikuva mm. varusmiehille ja reserviläisille. Kyllä Armeijan ylipäälliköllä itsellään pitää olla armeija käytynä, jos hänen johtamansa reserviläisarmeijan taistelijoillakin sellainen on käytynä.

"Nykyaikana nainen voi olla presidentti mutta naiselta ei voi edellyttää asepalveluksen suorittamista."

Kyllä naiselta voidaan edellyttää asepalveluksen suorittaminen siinä tapauksessa, että hän pyrkii armeijan ylipäälliköksi. Monet naiset sen suorittavat kunnialla. Myös Lauran ollessa siinä iässä oli armeijan käyminen naisille mahdollista.

Näitähn sinä voit pohtia tykönäsi ja tehdä vaikkapa ihan kansalaisaloitteen että presidentiltä on jatkossa vaadittava suoritettu asepalvelus. Nythän on ehdotettu vain että presidentin ei tarvitsisi olla syntyperäinen suomalainen kun suvakit niin kovin haluaisivat jonkun heimopäällikön maan johtoon.Tällä hetkellä presidenttiehdokkaina olevista naisista kukaan ei ole armeijaa käynyt ja minä en näe siinä mitään ongelmaa.Ehkä jatkossa armeijan käyneitä naisia tulee mukaan politiikkaan .

• Mitäväliäenää
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Ukrainassa ja Afganistanissa voi olla enemmän asukkaita, mutta niiden armeijoiden/taistelijoiden sekä aseistuksen taso on paljon Suomea huonommalla tolalla. Pientä asukasmäärää Suomi kompensoi hyvin koulutetulla reserviarmeijalla ja modernilla ja hyvin huolletulla kalustolla.

Afganistanissa Neuvostoliiton möyhensivät mujahiden-sissit joilla oli hädintuskin kaikilla henkilökohtaiset aseet, puutteellinen varustus ja koulutuskin varmaan neukkujen vastaavaa aika paljon jäljessä. Tankeista ja tykeistä ei ollut tietoakaan ainakaan siinä määrin, että olisivat voineet niillä kilpailla supervalta Neuvostoliittoa vastaan.

Talvisodan aikana Suomessa oli noin 4 miljoonaa asukasta, Neuvostoliitossa yli 200 miljoonaa. Neuvostoliitto ei silti onnistunut parissa viikossa valtaamaan Suomea, vaikka niillä oli jo voitonparaatikin Oulussa suunniteltuna. Mites tämä on mahdollista?

Suorastaan PÖYRISTYTTÄVIÄ ne Lauran kommentit Twitterissä, etenkin kun muistetaan, että hän ei (tietääkseni) ole itse edes armeijaa käynyt.

Ratkaisevampaa kuin varusteiden taso on halu puolustaa isänmaata ja sitä ei tunnu Suomessa olevan enää kuin muutamilla harvoilla. Jopa päättäjät ojentavat isänmaamme hopealautasella islamille ja suvakit halveksivat omia juuriaan ja kansaansa.

• TJ0_ohi-on
        Mitäväliäenää kirjoitti:

Ratkaisevampaa kuin varusteiden taso on halu puolustaa isänmaata ja sitä ei tunnu Suomessa olevan enää kuin muutamilla harvoilla. Jopa päättäjät ojentavat isänmaamme hopealautasella islamille ja suvakit halveksivat omia juuriaan ja kansaansa.

"Ratkaisevampaa kuin varusteiden taso on halu puolustaa isänmaata ja sitä ei tunnu Suomessa olevan enää kuin muutamilla harvoilla."

Suomessa nimenomaan on korkea maanpuolustustahto. Kysyttäessä valmiutta puolustaa Suomea aseellisesti on myönteisesti vastanneiden osuus vuodesta toiseen yli 70 prosenttia.

Tietenkään tuollaiset Lauran päästämien sammakoiden kaltaiset möläytykset eivät puolustustahdolle hyvää tee, mutta niidenkin aiheuttama haitta on todennäköisesti hyvin tilapäinen, onneksi.

• Rajatsulki
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Ratkaisevampaa kuin varusteiden taso on halu puolustaa isänmaata ja sitä ei tunnu Suomessa olevan enää kuin muutamilla harvoilla."

Suomessa nimenomaan on korkea maanpuolustustahto. Kysyttäessä valmiutta puolustaa Suomea aseellisesti on myönteisesti vastanneiden osuus vuodesta toiseen yli 70 prosenttia.

Tietenkään tuollaiset Lauran päästämien sammakoiden kaltaiset möläytykset eivät puolustustahdolle hyvää tee, mutta niidenkin aiheuttama haitta on todennäköisesti hyvin tilapäinen, onneksi.

Laura päinvastoin on luonut edes toivoa siitä että tätä maata vielä voi edes yrittää jotenkin puolustaa ja ensimmäinen asia olisi sulkea vihdoinkin raja. Veräjät on auki irakilaisten sotilainen marssia maahan...ja mitään ei saa tehdä estääkseen...ei ole kovin uskottavaa puhua samaan aikaan Suomen maanpuolustuksesta .

• TJ0_ohi-on
        Rajatsulki kirjoitti:

Laura päinvastoin on luonut edes toivoa siitä että tätä maata vielä voi edes yrittää jotenkin puolustaa ja ensimmäinen asia olisi sulkea vihdoinkin raja. Veräjät on auki irakilaisten sotilainen marssia maahan...ja mitään ei saa tehdä estääkseen...ei ole kovin uskottavaa puhua samaan aikaan Suomen maanpuolustuksesta .

Olen erittäin iloinen, jos Laura on tehnyt töitä rajojen sulkemiseksi perusteettomilta pakolaisilta. Se on todella hienoa, jos näin on. Siksi toivoisinkin, että hän jatkossa keskittyisi siihen työhön, ja unohtaisi naurettavan presidenttihaaveensa.

Laurahan voisi pyrkiä vaikka sellaiseen ministerinpestiin, jossa pystyy näihin pakolaisasioihin vaikuttamaan.

• Lauraonpuolellamme
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Olen erittäin iloinen, jos Laura on tehnyt töitä rajojen sulkemiseksi perusteettomilta pakolaisilta. Se on todella hienoa, jos näin on. Siksi toivoisinkin, että hän jatkossa keskittyisi siihen työhön, ja unohtaisi naurettavan presidenttihaaveensa.

Laurahan voisi pyrkiä vaikka sellaiseen ministerinpestiin, jossa pystyy näihin pakolaisasioihin vaikuttamaan.

Kyllä presidentin mielipide painaa edelleen suomalaisessa yhteiskunnassa todella paljon ja siksi onkin niin surullista että Niinistö ei ole osoittanut olevansa oman kansan puolella vaan puhuu ympäripyöreitä ja järkytyy ikihyväkseen kun 11v.maahanmuttaja myöhästyy bussista mutta kun suomalainen vuotta nuorempi raiskataan turvapaikanhakijan toimesta niin presidentiltä ei mene aamiaismurot väärään kurkkuun.

• TJ0_ohi-on
        Lauraonpuolellamme kirjoitti:

Kyllä presidentin mielipide painaa edelleen suomalaisessa yhteiskunnassa todella paljon ja siksi onkin niin surullista että Niinistö ei ole osoittanut olevansa oman kansan puolella vaan puhuu ympäripyöreitä ja järkytyy ikihyväkseen kun 11v.maahanmuttaja myöhästyy bussista mutta kun suomalainen vuotta nuorempi raiskataan turvapaikanhakijan toimesta niin presidentiltä ei mene aamiaismurot väärään kurkkuun.

Presidentin todellinen valta keskittyy ulkopolitiikkaan. Sisäpolitiikassa hän on vain mielipidevaikuttaja.

Jos Laura haluaa vaikuttaa pakolaisvirtoihin, niin miksi hän pyrkii presidentiksi? Miksei hän pyri sellaiseen virkaan tai asemaan, jossa on todellista de jure valtaa vaikuttaa niihin asioihin? Tietääkö Laura nyt oikeasti, mitä on tekemässä?

Noh, presidenttiä hänestä ei kuitenkaan tule, joten ehkä näemme Lauran tulevaisuudessa hyödyllisissä tehtävissä`...

• Metkamaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Presidentin todellinen valta keskittyy ulkopolitiikkaan. Sisäpolitiikassa hän on vain mielipidevaikuttaja.

Jos Laura haluaa vaikuttaa pakolaisvirtoihin, niin miksi hän pyrkii presidentiksi? Miksei hän pyri sellaiseen virkaan tai asemaan, jossa on todellista de jure valtaa vaikuttaa niihin asioihin? Tietääkö Laura nyt oikeasti, mitä on tekemässä?

Noh, presidenttiä hänestä ei kuitenkaan tule, joten ehkä näemme Lauran tulevaisuudessa hyödyllisissä tehtävissä`...

Ai niin meinaat että presidentillä ei ole mitään sanomista siihen ketä maahan tulee ja mistä. No mitäpä sitä sitten sotimaankaan ollenkaan. Voihan 10 miljoonaa venäläistä yksinkertaisesti vaan kävellä Suomeen. Eli armeijan joutaa kokonaan lakkauttaa.

• PauliViinistö
        Metkamaa kirjoitti:

Ai niin meinaat että presidentillä ei ole mitään sanomista siihen ketä maahan tulee ja mistä. No mitäpä sitä sitten sotimaankaan ollenkaan. Voihan 10 miljoonaa venäläistä yksinkertaisesti vaan kävellä Suomeen. Eli armeijan joutaa kokonaan lakkauttaa.

Niin ja kun papereita ei tarvitse olla eikä oikeaa henkilöllisyyttä kertoa niin 10 miljoonaa venäläistä voivat kaikki sanoa olevansa Syyrian sotalapsia, ihan vauvoja suorastaan. Mitä virkaa on presidentillä joka sallii tällaisen hullutusken oman valtionsa etua vastaan ?

• TJ0_ohi-on
        Metkamaa kirjoitti:

"Ai niin meinaat että presidentillä ei ole mitään sanomista siihen ketä maahan tulee ja mistä. "

Voihan presidentti asiasta mielipiteensä sanoa, mutta hänen valtansa siihen on aika ohutta. Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa, pääministerin johtama hallitus hoitaa sitten nämä raja-asiat, ennen kaikkea sisäministeri.

Laura voisi pyrkiä vaikka sisäministeriksi ja unohtaa naurettavan presidenttihömpötyksensä.

• IhanaaLauraIhanaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Ai niin meinaat että presidentillä ei ole mitään sanomista siihen ketä maahan tulee ja mistä. "

Voihan presidentti asiasta mielipiteensä sanoa, mutta hänen valtansa siihen on aika ohutta. Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa, pääministerin johtama hallitus hoitaa sitten nämä raja-asiat, ennen kaikkea sisäministeri.

Laura voisi pyrkiä vaikka sisäministeriksi ja unohtaa naurettavan presidenttihömpötyksensä.

Ei Lauran presidenttiehdokkuudessa ole sitten niin mitään naurettavaa.Jos jotakuta nyt naurattaa niin hymy hyytyy ensi keväänä kun ääniä lasketaan.

• Minäkintiedän
        IhanaaLauraIhanaa kirjoitti:

Ei Lauran presidenttiehdokkuudessa ole sitten niin mitään naurettavaa.Jos jotakuta nyt naurattaa niin hymy hyytyy ensi keväänä kun ääniä lasketaan.

Vai hömpötystä...hahaha..tulee monille aikamoisena yllätyksenä se minkä me jo tiedämme..tarkoitan siis sitä Lauran äänisadetta !

• LauranVoitto
        IhanaaLauraIhanaa kirjoitti:

Meidän porukka jo hiukan tiedusteli ja laskeskeli...ERITTÄIN hyvältä näyttää !!!

• höhhhhhöhköh
        LauranVoitto kirjoitti:

Meidän porukka jo hiukan tiedusteli ja laskeskeli...ERITTÄIN hyvältä näyttää !!!

Elämäm kolulaiset laski väärin.

• Apukoulurulettaa
        höhhhhhöhköh kirjoitti:

Elämäm kolulaiset laski väärin.

Ja teidän koulussa ei opittu edes kirjoittamaan :-)

• satamanvalot
        shfhsfjhew kirjoitti:

No ei presidentin vaaleissa ikä merkitse vaan pätevyys ja maailmankatsomus. Ei Laura Huhtasaarta ja Merja Kyllöstä voi laittaa samalle riville! Laurassa on ruutia ja voimaa. Täysin erilainen kuin kukaan muu ! Uskalias rohkea ja huikea ulosanti! Kyllönen on kommunisti ja siinä ei muuta selitystä tarvita...ei hyvä Suomelle!

• TJ0_ohi-on
        satamanvalot kirjoitti:

No ei presidentin vaaleissa ikä merkitse vaan pätevyys ja maailmankatsomus. Ei Laura Huhtasaarta ja Merja Kyllöstä voi laittaa samalle riville! Laurassa on ruutia ja voimaa. Täysin erilainen kuin kukaan muu ! Uskalias rohkea ja huikea ulosanti! Kyllönen on kommunisti ja siinä ei muuta selitystä tarvita...ei hyvä Suomelle!

Sekä Laura että Kyllönen ovat täysin huumoriehdokkaita. Kuvitelkaa nyt kumpi tahansa noista ARMEIJAN YLIPÄÄLLIKKÖNÄ, KENRAALIEN ESIMIEHENÄ!! HAHAHAHAH HAHAHA!

• Nojaajaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Sekä Laura että Kyllönen ovat täysin huumoriehdokkaita. Kuvitelkaa nyt kumpi tahansa noista ARMEIJAN YLIPÄÄLLIKKÖNÄ, KENRAALIEN ESIMIEHENÄ!! HAHAHAHAH HAHAHA!

En kuvittelekaan Lauraa armeijan ylipäällikkönä vaan maan presidenttinä, siitähän kohta äänestetään. Mutta kuvittehan homppeli Haavisto armeijan ylipäälliköksi tai edes presidentiksi kättelemään vieraita miehensä kanssa. Todellakin vitsiksi menee.

• Kasperalas
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

No ei Kasper-nukkekaan siinä roolissa kovin vakuuttavalta ole näyttänyt. Suukin on sivusta katsottuna aina siinä kajahtaneen näköisessä virneessä vaikkei edes hymyilisi. Ei pätkääkään sotilaallinen olemus.

• TJ0_ohi-on
        Nojaajaa kirjoitti:

En kuvittelekaan Lauraa armeijan ylipäällikkönä vaan maan presidenttinä, siitähän kohta äänestetään. Mutta kuvittehan homppeli Haavisto armeijan ylipäälliköksi tai edes presidentiksi kättelemään vieraita miehensä kanssa. Todellakin vitsiksi menee.

"En kuvittelekaan Lauraa armeijan ylipäällikkönä vaan maan presidenttinä"

No aika typerästi sitten ajattelet, sillä presidenttiä äänestäessäsi äänestät samalla armeijan ylipäällikköehdokasta.

"Mutta kuvittehan homppeli Haavisto armeijan ylipäälliköksi "

Haavistolla on sentään sotilasansiomitali. Ja mitä ihmettä Haaviston seksuaalinen suuntautuminen sinua stressaa? Mietitkö paljonkin sitä, että mitä ihmiset touhuavat kotioloissaan? Toki Haavistolta se armeijan suoritus puuttuu, joten en minä häntä ole äänestämässä.

"Ei pätkääkään sotilaallinen olemus."

Niinistö on reservin kapteeni, olisi kenties majuri, jos presidenttinä olisi aikoinaan ollut joku muu kuin Halonen.
        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/104240-kirja-halosen-pikkumainen-napaytys-niinisto-on-yha-reservin-kapteeni

Kapteeniksi yleneminen kertoo vankasta johtamistaidosta. Ei sellaisia natsoja ihan kaikille jaeta. Kyllä hän sinutkin olisi hiljentänyt jos olisitte olleet samaan aikaan sotaväessä, vaikka sieltä näppäimistön takaa onkin helppo huudella ja solvata armeijamme ylipäällikköä.

• Höpöjuttujasi
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"En kuvittelekaan Lauraa armeijan ylipäällikkönä vaan maan presidenttinä"

No aika typerästi sitten ajattelet, sillä presidenttiä äänestäessäsi äänestät samalla armeijan ylipäällikköehdokasta.

"Mutta kuvittehan homppeli Haavisto armeijan ylipäälliköksi "

Haavistolla on sentään sotilasansiomitali. Ja mitä ihmettä Haaviston seksuaalinen suuntautuminen sinua stressaa? Mietitkö paljonkin sitä, että mitä ihmiset touhuavat kotioloissaan? Toki Haavistolta se armeijan suoritus puuttuu, joten en minä häntä ole äänestämässä.

"Ei pätkääkään sotilaallinen olemus."

Niinistö on reservin kapteeni, olisi kenties majuri, jos presidenttinä olisi aikoinaan ollut joku muu kuin Halonen.
        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/104240-kirja-halosen-pikkumainen-napaytys-niinisto-on-yha-reservin-kapteeni

Kapteeniksi yleneminen kertoo vankasta johtamistaidosta. Ei sellaisia natsoja ihan kaikille jaeta. Kyllä hän sinutkin olisi hiljentänyt jos olisitte olleet samaan aikaan sotaväessä, vaikka sieltä näppäimistön takaa onkin helppo huudella ja solvata armeijamme ylipäällikköä.

En minä ketään solvaa, totesin vain ettei näytä jämäkältä ja sotilaalliselta eikä kapteenius ole antanut hänelle valtaa estää ulkomaisten sotilaiden marssiminen maahan joten on aivan sama onko presidentillä armeijataustaa vai ei ja miten hän palveluksensa suoritti jos suoritti.

• TJ0_ohi-on

"uskokaa tai älkää niin meille nauretaan !"

Ja kreationisti-Laura olisi tähän hyvä lääke? John McCain aikoinaan hävisi USA:n presidentinvaalit, koska nimesi varapressaehdokkaakseen Palinin.

• TJ0_ohi-on
        Höpöjuttujasi kirjoitti:

En minä ketään solvaa, totesin vain ettei näytä jämäkältä ja sotilaalliselta eikä kapteenius ole antanut hänelle valtaa estää ulkomaisten sotilaiden marssiminen maahan joten on aivan sama onko presidentillä armeijataustaa vai ei ja miten hän palveluksensa suoritti jos suoritti.

"En minä ketään solvaa, totesin vain ettei näytä jämäkältä ja sotilaalliselta eikä kapteenius ole antanut hänelle valtaa estää ulkomaisten sotilaiden marssiminen maahan"

Rajavalvonta-asiat ja muukaan sisäpolitiikka ei kuulu presidentin toimivallan alle. Kummallisen vaikeaa sinun on tämä sisäistää. Näistä rajavalvonta- ja maahanmuuttoasioista vastaa hallitus ja siellä ennen kaikkea sisäministeri.

Kuvittelet presidentin toimivallan ilmeisesti vielä samanlaiseksi kuin mitä se oli Urkin ja kumppanien aikana.

• Siinäpäsitäasiaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Laura Huhtasaari on kaikkea muuta kuin huumoriehdokas etkä sinäkään vaivautuisi täällä pätvästä toiseen häntä vähättelemään jos hänellä ei olisi mahdollsuuksia. Kahdesta muusta naisehdokkaastahan ei kukaan sanokaan yhtään mitään, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mutta Laura ! Siinä meillä on kaikinpuolin upea nainen maan johtoon :
        Presidentin tärkein tehtävä on Suomen ulkopolitiikan johtaminen. Tässä kohden Huhtasaari näkee presidentin myös osaltaan rauhan ja vakauden edistäjänä.

– On tärkeää säilyttää hyvät ulkosuhteet joka suuntaan. Suomi on rauhaa rakastava kansa, joka haluaa tehdä yhteistyötä kaikkien kanssa. Samalla presidentin pitää kuitenkin huolehtia kansallisvaltiomme edusta. Kansallisvaltio turvaa kansalaisten hyvinvointia paljon paremmin kuin ylikansalliset orgaanit. Juureton globalismi ei koskaan voi korvata kansallista identiteettiä.

Presidentin tulee olla syntyperäinen Suomen kansalainen. Viime viikolla eduskunnassa nähtiin erikoinen väittely aiheesta, kun suuressa salissa keskusteltiin kansanedustaja Pilvi Torstin (sd.) lakialoitteesta koskien muutosta tähän vaatimukseen. Huhtasaari ei innostunut aloitteesta.

– Suomi on vielä nuori valtio. En koe vaatimusta presidentin syntyperästä epätasa-arvoiseksi. Perustuslain mukaan presidentti on myös puolustusvoimien ylipäällikkö, näin sen on jatkossakin oltava, Huhtasaari painottaa.

• Laurallasanahallussa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"En minä ketään solvaa, totesin vain ettei näytä jämäkältä ja sotilaalliselta eikä kapteenius ole antanut hänelle valtaa estää ulkomaisten sotilaiden marssiminen maahan"

Rajavalvonta-asiat ja muukaan sisäpolitiikka ei kuulu presidentin toimivallan alle. Kummallisen vaikeaa sinun on tämä sisäistää. Näistä rajavalvonta- ja maahanmuuttoasioista vastaa hallitus ja siellä ennen kaikkea sisäministeri.

Kuvittelet presidentin toimivallan ilmeisesti vielä samanlaiseksi kuin mitä se oli Urkin ja kumppanien aikana.

Niinpä ja koska noin on niin maalle tarvitaan presidentti jonka mielipide ei jää epäselväksi ympäripyöreäksi mutinaksi kuten nyt on tupannut käymään.

• Vaikeneminen
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

En minä mitään kuvittele ja presidenttihän voi maan edun niin vaatiessa laajentaa valtaoikeuksiaan. Kansan tuki olisi taatusti hänen puolellaan . Hänhän on maan Isä tai siis tulevassa tapauksessa Äiti. Katsooko kukaan isä tai äiti hiljaa vieressä kun omia lapsia viedään kohti tuhoa ?

• KukaaneiäänestäPekkaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"uskokaa tai älkää niin meille nauretaan !"

Ja kreationisti-Laura olisi tähän hyvä lääke? John McCain aikoinaan hävisi USA:n presidentinvaalit, koska nimesi varapressaehdokkaakseen Palinin.

Tämä kommenttini ei liittynyt Lauraan vaan Haavistoon.

• TJ0_ohi-on
        Siinäpäsitäasiaa kirjoitti:

Laura Huhtasaari on kaikkea muuta kuin huumoriehdokas etkä sinäkään vaivautuisi täällä pätvästä toiseen häntä vähättelemään jos hänellä ei olisi mahdollsuuksia. Kahdesta muusta naisehdokkaastahan ei kukaan sanokaan yhtään mitään, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mutta Laura ! Siinä meillä on kaikinpuolin upea nainen maan johtoon :
        Presidentin tärkein tehtävä on Suomen ulkopolitiikan johtaminen. Tässä kohden Huhtasaari näkee presidentin myös osaltaan rauhan ja vakauden edistäjänä.

– On tärkeää säilyttää hyvät ulkosuhteet joka suuntaan. Suomi on rauhaa rakastava kansa, joka haluaa tehdä yhteistyötä kaikkien kanssa. Samalla presidentin pitää kuitenkin huolehtia kansallisvaltiomme edusta. Kansallisvaltio turvaa kansalaisten hyvinvointia paljon paremmin kuin ylikansalliset orgaanit. Juureton globalismi ei koskaan voi korvata kansallista identiteettiä.

Presidentin tulee olla syntyperäinen Suomen kansalainen. Viime viikolla eduskunnassa nähtiin erikoinen väittely aiheesta, kun suuressa salissa keskusteltiin kansanedustaja Pilvi Torstin (sd.) lakialoitteesta koskien muutosta tähän vaatimukseen. Huhtasaari ei innostunut aloitteesta.

– Suomi on vielä nuori valtio. En koe vaatimusta presidentin syntyperästä epätasa-arvoiseksi. Perustuslain mukaan presidentti on myös puolustusvoimien ylipäällikkö, näin sen on jatkossakin oltava, Huhtasaari painottaa.

"Laura Huhtasaari on kaikkea muuta kuin huumoriehdokas etkä sinäkään vaivautuisi täällä pätvästä toiseen häntä vähättelemään jos hänellä ei olisi mahdollsuuksia."

Minulla ei ole mitään syytä vähätellä Lauraa. Pointtini oli, että armeijan ylipäällikön tulee olla mielestäni armeijan suorittanut, ja sitähän Laura ei ole. Minulla ei ole varsinkaan syytä pelätä Lauran nousua presidentiksi, sillä hänen n. 3 % kannatuksensa ei pahempia pelonväristyksiä aiheuta.

Vastaavasti minä voisin sanoa, että ei sinulla olisi tarvetta täällä päivästä toiseen puolustella Lauraa, jos olisit vakuuttunut hänen mahdollisuuksistaan.

"Kahdesta muusta naisehdokkaastahan ei kukaan sanokaan yhtään mitään, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. "

Kertoo ehkä siitä, että Laura on hieman omituisine möläytyksineen herättänyt huomiota. Kaikki hänen saamansa huomio ei siis suinkaan ole ollut positiivista, päinvastoin.

"– On tärkeää säilyttää hyvät ulkosuhteet joka suuntaan."

No eiköhän tämä ole itsestäänselvyys? Tuskin kukaan ehdokkaista on tästä eri mieltä. Sale on kuitenkin ainoa, joka tätä hyvien ulkosuhteiden vaalimista joka suuntaan on käytännössä pressana tehnyt. Hän on tavannut lyhyen ajan sisään Trumpin, Putinin, Xin, Aben ja käynyt vielä Iranissakin elvyttämässä kauppasuhteita pakotteiden purkauduttua.

• Eimitäänmerkitystä
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

"Laura Huhtasaari on kaikkea muuta kuin huumoriehdokas etkä sinäkään vaivautuisi täällä pätvästä toiseen häntä vähättelemään jos hänellä ei olisi mahdollsuuksia."

Minulla ei ole mitään syytä vähätellä Lauraa. Pointtini oli, että armeijan ylipäällikön tulee olla mielestäni armeijan suorittanut, ja sitähän Laura ei ole. Minulla ei ole varsinkaan syytä pelätä Lauran nousua presidentiksi, sillä hänen n. 3 % kannatuksensa ei pahempia pelonväristyksiä aiheuta.

Vastaavasti minä voisin sanoa, että ei sinulla olisi tarvetta täällä päivästä toiseen puolustella Lauraa, jos olisit vakuuttunut hänen mahdollisuuksistaan.

"Kahdesta muusta naisehdokkaastahan ei kukaan sanokaan yhtään mitään, se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. "

Kertoo ehkä siitä, että Laura on hieman omituisine möläytyksineen herättänyt huomiota. Kaikki hänen saamansa huomio ei siis suinkaan ole ollut positiivista, päinvastoin.

"– On tärkeää säilyttää hyvät ulkosuhteet joka suuntaan."

No eiköhän tämä ole itsestäänselvyys? Tuskin kukaan ehdokkaista on tästä eri mieltä. Sale on kuitenkin ainoa, joka tätä hyvien ulkosuhteiden vaalimista joka suuntaan on käytännössä pressana tehnyt. Hän on tavannut lyhyen ajan sisään Trumpin, Putinin, Xin, Aben ja käynyt vielä Iranissakin elvyttämässä kauppasuhteita pakotteiden purkauduttua.

No sinulla on nyt ongelma tämän ylipäällikyyden kanssa kun Suomessa ei presidentiltä asevelvollisuuden suorittamista edellytetä . Jos se olisi katsottu tarpeelliseksi tai edes suotavaksi niin se olisi varmasti lisätty edellytyksiin sen jälkeen kun armeijaa käymätön Tarja Halonen valittiin Suomen presidentiksi 17 vuotta sitten.Kaikkien näiden vuosien aikana kukaan ei ole ajanut asiaa ja se jos mikä kertoo että se on täysin merkityksetön.

• TJ0_ohi-on
        Eimitäänmerkitystä kirjoitti:

No sinulla on nyt ongelma tämän ylipäällikyyden kanssa kun Suomessa ei presidentiltä asevelvollisuuden suorittamista edellytetä . Jos se olisi katsottu tarpeelliseksi tai edes suotavaksi niin se olisi varmasti lisätty edellytyksiin sen jälkeen kun armeijaa käymätön Tarja Halonen valittiin Suomen presidentiksi 17 vuotta sitten.Kaikkien näiden vuosien aikana kukaan ei ole ajanut asiaa ja se jos mikä kertoo että se on täysin merkityksetön.

Minulle on tärkeää, että armeijan ylipäällikkö on käynyt armeijan ja voin helpotuksekseni todeta, että hyvin suurella todennäköisyydellä meillä on seuraavienkin presidentinvaalien jälkeen armeijan käynyt ylipäällikkö.

En tosin pidä Lauraa muutenkaan millään muotoa hyvänä presidenttiehdokkaana, mutta se on toinen tarina.

• Voimilletuleeottamaan
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Minulle on tärkeää, että armeijan ylipäällikkö on käynyt armeijan ja voin helpotuksekseni todeta, että hyvin suurella todennäköisyydellä meillä on seuraavienkin presidentinvaalien jälkeen armeijan käynyt ylipäällikkö.

En tosin pidä Lauraa muutenkaan millään muotoa hyvänä presidenttiehdokkaana, mutta se on toinen tarina.

Toivotan sinulle jaksamista !

• Semmoinenvalinta
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Sinulla raukalla ei sitten ole kuin kolme mistä valita : Torvalds, Vanhanen tai Niinistö. Eipä käy kateeksi. Kaksi on eläkeikäistä ja toinen papparaisista saa vielä vanhoilla päivillään vauvan ja tientenkin kunnon miehenä omistautuu pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin yhteistä aikaa suodaan ja Vanhanen kuuskakkosena myös joutaa jo jättämään politiikan teon nuoremmille eikä ole presidenttiainesta muutenkaan. Sinulle jää siis ainoaksi mahdolliseksi ...Tovalds. Onneksi olkoon.

• NilsHolgersson1
        Semmoinenvalinta kirjoitti:

Sinulla raukalla ei sitten ole kuin kolme mistä valita : Torvalds, Vanhanen tai Niinistö. Eipä käy kateeksi. Kaksi on eläkeikäistä ja toinen papparaisista saa vielä vanhoilla päivillään vauvan ja tientenkin kunnon miehenä omistautuu pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin yhteistä aikaa suodaan ja Vanhanen kuuskakkosena myös joutaa jo jättämään politiikan teon nuoremmille eikä ole presidenttiainesta muutenkaan. Sinulle jää siis ainoaksi mahdolliseksi ...Tovalds. Onneksi olkoon.

Oi kamala ...mitä hänestä edes tiedetään ? Onkohan käynyt armeijan ?

• sameon
        NiinhänSeOn kirjoitti:

Isänmaallisuus ei torju ainoatakaan panssarivaunua.

• Slobongari
        A.Rokka kirjoitti:

Niin että ruvetaan suosiolla sloboiksi? Taidat olla Andrei Rokolovitshhh?

• Yloppilas
        ei.liikaa.vaadittu kirjoitti:

Onko Haavisto käynyt armeijan.

Haavisto on ylioppilas
        Ja ylpeä kuin kuningas

• alaylä

Enemmän hänessä on miestä kuin noissa Eurooppahuorissa.

• Äänisade

Todellakin ja siksipä juuri Laurasta tuleekin tälle maalle uusi ja kaikkien aikojen paras presidentti !

• kirin.paikka.Lauralla
        Äänisade kirjoitti:

Todellakin ja siksipä juuri Laurasta tuleekin tälle maalle uusi ja kaikkien aikojen paras presidentti !

Lauralla on tuosta 3 prosentista vähän kirittävää Salen 76 prosenttiin, mutta kiva että jaksat olla optimistinen. Se on terveydellekin varmasti hyväksi.

• OstakaaNessuja
        kirin.paikka.Lauralla kirjoitti:

Lauralla on tuosta 3 prosentista vähän kirittävää Salen 76 prosenttiin, mutta kiva että jaksat olla optimistinen. Se on terveydellekin varmasti hyväksi.

Minulta ja kenetäkään tuntemaltani ihmiseltä ei ole kysytty ketä äänestävät. Otanta on Ilta-Sanomien toimitusen kahvitauolta mutta vaaleissa vain annetut äänet lasketaan , ei auta mitään että ääntenlaskennan jälkeen Saulin kannattajat itkevät miten ennekkotietojen mukaan piti olla paljon enemmän.

• saulijyrääpressaksi
        OstakaaNessuja kirjoitti:

Minulta ja kenetäkään tuntemaltani ihmiseltä ei ole kysytty ketä äänestävät. Otanta on Ilta-Sanomien toimitusen kahvitauolta mutta vaaleissa vain annetut äänet lasketaan , ei auta mitään että ääntenlaskennan jälkeen Saulin kannattajat itkevät miten ennekkotietojen mukaan piti olla paljon enemmän.

Sauli sai kannattajakortit hetkessä kasaan. Esimerkiksi Paavo Väyrysellä on asian kanssa vaikeuksia. Saulin suuresta suosiosta on siis ihan selvää näyttöä.

• Lauranäänisade
        saulijyrääpressaksi kirjoitti:

Sauli sai kannattajakortit hetkessä kasaan. Esimerkiksi Paavo Väyrysellä on asian kanssa vaikeuksia. Saulin suuresta suosiosta on siis ihan selvää näyttöä.

Äänet ratkaisevat , palataan asiaan sitten vaalien jälkeen :-)

• tuskinpalaat
        Lauranäänisade kirjoitti:

Äänet ratkaisevat , palataan asiaan sitten vaalien jälkeen :-)

En todellakaan odota, että sinä asiaan enää vaalien jälkeen palaat.

• Lauranäänisade
        tuskinpalaat kirjoitti:

En todellakaan odota, että sinä asiaan enää vaalien jälkeen palaat.

Kyllä tulen julkaisemaan täällä onnittelurunon Laura Huhtasaarelle <3

• cfvghjkiuytr

Tavja on punikkien aluepäällikkö ei punikeilla sotilasarvoja ole kaikki ketkä saavat pistoolit ovat upseereita.

• eespäineespäin

Nåin se kuului: huomenta toverit nyt jaetaan kiväärit, ne jotka saavat pistoolit ovat upseerit. Ja kuinka kävikään?

• setänasse

Totta, punikkien ns. upseereilla oli tosiaan nagantit, mutta vastapuolella olikin sitten jo Ukko-Mauserit, että se siitä.

• Halla-aho

Armeija on hölmöjä varten.

• be56rvd

Kummasti yhteiskuntamme menestyneet ihmiset ovat yleensä armeijan käyneet, ja siellä vielä johtajakoulutuksetkin. Miksi te armeijan keskeyttäneet/laistaneet neropatit annatte hölmöjen kyykyttää itseänne?

• eivaikuta

Eikä ollut Suomen edellinen puollustusministerikään (Haglund) käynyt armeijaa mutta niin vaan sai pestin no nyt meikkä onkin Hyökkäysministeri joka hieman keulii.

• sotilaanperustaidot

Eiköhän hän osaa kuoria perunoita ja tiskata ja siivota ilman armeijaakin.

• jomking

Se riittää, jos esim.homppeli-Pekan puoliso on käynyt armeijan, niin siinä on tarpeeksi meriittiä Pekan ylipäällikkyydelle, koska asiantuntemusta on aina saatavilla hännänmitan päässä.Taas onkin toinen asia, josko tämä upea parkettien katseenvangitsija olisikin luistanut eteläamerikkalaisen kotimaansa velvollisuuksista tänne kaukaiseen pohjolaan poliitikon muiluttamana.

• gurhrhtu

Haavistolla on sotilasansiomitali.

• TriplaX

Samasta syystä Halla-Ahostakaan ei ole presidentiksi.

• asdfgasdfgasdfgm

Jos pitäis valita Halla-ahon ja Huhtasaaren väliltä, kallistuisin Halla-ahoon. Ja vain sen takia, että hän sentään on ateisti, eikä mikään lahkolaishihhuli ja kreationisti, kuten Huhtasaari.

• pisantornistanähtynä
        asdfgasdfgasdfgm kirjoitti:

Jos pitäis valita Halla-ahon ja Huhtasaaren väliltä, kallistuisin Halla-ahoon. Ja vain sen takia, että hän sentään on ateisti, eikä mikään lahkolaishihhuli ja kreationisti, kuten Huhtasaari.

Minä olen asiasta juuri päinvastaista mieltä! Laura presidentiksi...hän on fiksu ja älykäs ja tietää mitä tahtoo! Hän tahtoo Suomelle pelkkää hyvää eli suomettumisen kuorinta on alkamassa! On se sitten selväjärkinen nainen!

• asdfgasdfgsdfgfg
        pisantornistanähtynä kirjoitti:

Minä olen asiasta juuri päinvastaista mieltä! Laura presidentiksi...hän on fiksu ja älykäs ja tietää mitä tahtoo! Hän tahtoo Suomelle pelkkää hyvää eli suomettumisen kuorinta on alkamassa! On se sitten selväjärkinen nainen!

Ihminen, joka uskoo maailman olevan 6000 vuotta vanha ei ole selväjärkinen, piste.

• SelustatVarmistettava

Armeijaa ei ole ilmsn TOIMIVAA kotirintamaa.

• TJ0_ohi-on

Presidentti kuitenkin on armeijan, ei kotirintaman ylipäällikkö, joten presidentin pitää olla käynyt armeija.

• hdgawsfvaw

Armeijaa käymätön armeijan ylipäällikkö on vitsi.

• örn.Donner

ARMEIJAN KÄYNYT SAUKKO NYRVISTÖ ON VITSI. HÄN ON MYÖS ÄLYLLISESTI JA MORAALISESTI HEIKKO TAPAUS.

• JessikaTrollikka

Vain siviilissä - ylipäällikkyys siirtyy sotaan ryhdyttäessä kenraaleille.

• TJ0_ohi-on

No tuohan ei ole mikään automaatio. Se on täysin ylipäällikön päätettävissä, luovuttaako hän ylipäällikkyyden sotilalle vai ei.

Ettekö te oikeasti tämän paremmin tunne näitä asioita?

• Laurarulettaa
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

No tuohan ei ole mikään automaatio. Se on täysin ylipäällikön päätettävissä, luovuttaako hän ylipäällikkyyden sotilalle vai ei.

Mutta ei siis ole mikään ongelma siirtää päällikyyttä joten sinäkin voit nukkua yösi nyt rauhassa niin paljon kuin oletkin jo etukäteen tulevan presidenttimme vuoksi stressannut.

• DroneOnNyt
        TJ0_ohi-on kirjoitti:

Silloin on jo jostain muusta kysymys - armeijalle asetetaan vain tavoite ja siinä politiikot ynnä vaaleilla valittu presidentti väistyy taustalle mitenkään sotimisen kulkuun puuttumatta.

Presidentin ja hallituksen tehtävä on luoda ja varmistaa sotimisen edellytykset - tänään siihen ei riitä kokardi ja kivääri.

Jos asehankinnat ovat ulkoa saneltu, olemme jo sodan hävinnnet.

https://www.youtube.com/watch?v=9CO6M2HsoIA

• VenäjäTurvana
        DroneOnNyt kirjoitti:

Silloin on jo jostain muusta kysymys - armeijalle asetetaan vain tavoite ja siinä politiikot ynnä vaaleilla valittu presidentti väistyy taustalle mitenkään sotimisen kulkuun puuttumatta.

Presidentin ja hallituksen tehtävä on luoda ja varmistaa sotimisen edellytykset - tänään siihen ei riitä kokardi ja kivääri.

Jos asehankinnat ovat ulkoa saneltu, olemme jo sodan hävinnnet.

https://www.youtube.com/watch?v=9CO6M2HsoIA

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/f-35-n-kustannukset-paisuvat-liikaa-iso-britannia-saattaa-joutua-karsimaan-havittajahankintojaan-6689092

Joku taustalla, rajojen takana sanelee hankinnat - vierasdivisioonia onkin jo maassa.

• LauraOnValintani

Jos Huhtasaari ei sovi presidentiksi niin sitten meillä valitettavasti ei ole presidenttiä ollenkaan. Pappaa ei voi valita, homoa ei voi valita, Vanhaen on liian vaisu maan keulakuvaksi ja sopii paremmin kunnanjohtajaksi ja muut onkin intin käymättömiä siinä missä Laurakin.

• hfhjfhjfjhjh

Vuoden 2018 presidentinvaalin ehdokkaat:

Laura Huhtasaari (s. 30. maaliskuuta 1979 )
        Merja Kyllönen (s. 25. tammikuuta 1977 )
        Matti Vanhanen (s. 4. marraskuuta 1955 )

Kansaneläkkeen perusosaan oikeutettuja pyrkii myös mukaan:

Sauli Niinistö (s. 24. elokuuta 1948 )

• LauranVoitto
        hfhjfhjfjhjh kirjoitti:

Vuoden 2018 presidentinvaalin ehdokkaat:

Laura Huhtasaari (s. 30. maaliskuuta 1979 )
        Merja Kyllönen (s. 25. tammikuuta 1977 )
        Matti Vanhanen (s. 4. marraskuuta 1955 )

Kansaneläkkeen perusosaan oikeutettuja pyrkii myös mukaan:

Sauli Niinistö (s. 24. elokuuta 1948 )

Valitsen listan ensimmäisen, ei todellakaan tarvitse pähkäillä enää ja selvää on että tässä tilanteessa eläkeläisten on parasta jäädä nauttimaan ansaitiusta levosta etenkin kun toiselle heistä on pienokainenkin vielä tulossa.

• majakanvalot
        LauranVoitto kirjoitti:

Valitsen listan ensimmäisen, ei todellakaan tarvitse pähkäillä enää ja selvää on että tässä tilanteessa eläkeläisten on parasta jäädä nauttimaan ansaitiusta levosta etenkin kun toiselle heistä on pienokainenkin vielä tulossa.

Vaikka ihailen Laura Huhtasaarta ihaIlen myös Sauli Niinistöä Niinistöä!Pienokaisen tulo on pelkkää plussaa!

• Tärkeysjärjestys
        majakanvalot kirjoitti:

Vaikka ihailen Laura Huhtasaarta ihaIlen myös Sauli Niinistöä Niinistöä!Pienokaisen tulo on pelkkää plussaa!

Jep mutta kun isukki on jo seitsemänkymppinen niin eikö hänen kannattaisi antaa aikansa pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin heillä yhteistä aikaa vielä on.

• ardsgdfgs
        Tärkeysjärjestys kirjoitti:

Jep mutta kun isukki on jo seitsemänkymppinen niin eikö hänen kannattaisi antaa aikansa pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin heillä yhteistä aikaa vielä on.

"eikö hänen kannattaisi antaa aikansa pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin heillä yhteistä aikaa vielä on."

Eiköhän tuo ole ihan Salen ja hänen perheensä sisäinen asia. Se ei kuulu pätkääkään millekään suoli24:ssä koohottavalle pellelle, mitä Niinistö perheineen tekee.

• Yhteisiäasioita
        ardsgdfgs kirjoitti:

"eikö hänen kannattaisi antaa aikansa pienokaiselleen ja vaimolleen niin kauan kuin heillä yhteistä aikaa vielä on."

Eiköhän tuo ole ihan Salen ja hänen perheensä sisäinen asia. Se ei kuulu pätkääkään millekään suoli24:ssä koohottavalle pellelle, mitä Niinistö perheineen tekee.

Tottakai kuuluu. Presidenttihän on koko kansan keulakuva ja hänen tekemisensä ja tekemättä jättämisensä kuuluvat kaikille Suomen kansalaisille .

• Eläkekutsuu
        Yhteisiäasioita kirjoitti:

Tottakai kuuluu. Presidenttihän on koko kansan keulakuva ja hänen tekemisensä ja tekemättä jättämisensä kuuluvat kaikille Suomen kansalaisille .

Ehdottomasti ! Presidentti on esikuva ja millaisen mallin antaa mies joka vielä seitsenkymppisenä laittaa työn vastasytyneen lapsensa edelle ? En ihaile tuollaista. Hänen on aika siirtyä eläkkeelle ja antaa tilaa nuoremmille. Ei muissakaan töissä voi loputtomiin vanhukset pysytellä .

• gonagusgi2k17

No, loppujen lopuksi kaikki skapparit on perseestä joten eiköhän sekin mahtuisi joukkoon.

• Funlandiankansalainen

Nimenomaan sen vuoksi soveltuu, nato-kiima ei iske häneen niin herkästi. Presidentin tehtävä on hoitaa ulkoasioita ja nimenomaan ulkopolitiikkaa eikä puolustuspolitiikkaa niin kuin nykyinen presidentti tuntuu tekevän. Ulkopoliittisissa suhteissa Huhrasaarella ei ole mitään ongelmaa. Kai muistetaan kuinka nykyistä presidenttiä aikanaan moitittiin ja väheksyttiin muiden ehdokkkaiden toimesta sen vuoksi, että hänellä ei ollut ulkopoliittista kokemusta. Ja nyt sitten muka arvostetaan ulkopoliittisella kokemuksella. Kokemus tulee ainoastaan tekemällä ja tekemään pääsee ainoastaan tehtävällä ja presidentin tehtävään Huhtasaari on omiaan. Itse olen monesti törmännyt tilanteeseen, että joku kokenut on sanonut osaavansa, mutta tosiasissa on toistanut vain virheitään, joista hän ei koskaan muista kertoa. Kokemuksen tärkeys on tärkeää tiettyyn pisteeseen asti, mutta josain vaiheessa se on vain rasitus, este muuttua. Uutta voimaa ja energiaa tarvitaan ulkopolitiikkaan ja siksi Huhtasaari.

• TJ0_ohi-on

"Presidentin tehtävä on hoitaa ulkoasioita ja nimenomaan ulkopolitiikkaa eikä puolustuspolitiikkaa niin kuin nykyinen presidentti tuntuu tekevän."

Jos ei hoida puolustuspolitiikkaa, niin pian ei tarvitse hoitaa sitä ulkopolitiikkaakaan, kun epäitsenäisellä maalla ei sellaista ole. Sale on hoitanut kummatkin hienosti, HYVÄ SALE!

"presidentin tehtävään Huhtasaari on omiaan."

Pelkkää sanahelinää. Meistä kukaan ei tiedä, onko Huhtasaari omiaan presidentin tehtävään. Sale on kykynsä näyttänyt, ja olisi typerää vaihtaa hyväksi osoittautunutta valtionpäämiestä. Gallupien mukaan 76 prosenttia suomalaisista ajattelee samoin.

• Väiski_vaan

Haloska on ainut naispresidentti jota siesin ja tällainen politiikkaa täysin tajuamaton tytönhupakko ei todellakaan sovi johtamaan maatamme. Niinistöä vaan uudelle kaudelle ja toivon että Stubb olisi hänen jälkeen presidentti. Siinä on todella älykäs ja karismaattinen mies kauniine vaimoineen.

• Funlandiankansalainen

Puolustuspolitiikka on ainoastaan huonosti hoidetun ulkopolitiikan jatke. Jokainen jengeissä pyörinyt tai niiden toimintaa nähnyt tietää, että siinä vaiheeessa kuin oma tenho ei riitä niin turpaan tulee ellei ole vahvempi kuin henkisesti tai fyysisesti jengi . Ei ulkopolitiikka ole sen kummempaa. Ei pidä uhota, ei etsiä turvaa epämääräisistä porukoista, jotka lupaavat bonuksia taivaasssa pienelle tuki porukalle, Pitää vaan luottaa oman järkeen, kykyyn ja siihen, että itse yhdessä muiden kanssa vain voiu pistää vastaan, jos tarve tulee.

• Hukkaputki-Sale

Ehdotan Presidentiksi Jesse Torniaista. Kyllä todellakin. Suoran toiminnan mies. Ehkei avan täydellinen, mutta ei läheskään yhtä mätä, kuin nykyinen "poliittinen ns eliittimme" on. Häneltä puuttuu se tyhjänpäiväinen ja haitallinen poliittinen paskanjauhanta korrektiivuus, joka nyky paskanjauhajapoliitikoillamme on >>> estää noita turhakkeita saamasta aikaan yhtään mitään sellaista, jota ei oleisi ensin useaan kertaan hyväksytetty läpilahossa ja suorastaan teatterimaisessa EU:ssa. Jonkinmoinen uusnatsihan ? Jesse ilmeisesti on, mutta tuskin yhtään sen pahempi, kuin nykyiset "demokraattiset ja kaiken suvaitsevat politrukkimme" ovat. Oikeastaan Mutruhuuli-Salen paikalle kelpaa kuka tahansa. Pressan tärkein tehtävä on voivotella, huolestua, mutristella ja...pitää kerran vuodessa ns "eliitille", veronmaksajien kustantamat tyhjänpäiväiset bileet.

• mukavaalauantaita

Huumorimiehiä liikenteessä. Hahhahhah hyvät naurut sain! :-p

• 6ujere

Ennen talvisotaa ei Suomen poliittisesta johdosta kukaan ollut käynyt armeijaa. Olivat olleet armeijaikäisiä Venäjän vallan aikana jolloin suomalaisilla ei ollut asevelvollisuutta eikä omaa armeijaa.

Armeijan tarpeet olivat heille toisarvoinen asia.

Puolustusneuvoston puheenjohtaja Mannerheim olisi hankkinut USA:sta parisataa uudenaikaista hävittäjää ja kauppa oli jo valmiiksi neuvoteltu.

Valtiovarainministeri Väinö Tanner tyrmäsi kaupan ja haukkui Mannerheimin mielisairaaksi.

Stalin sanoi talvisodan jälkeen, että olisimme hävinneet sodan, jos Suomella olisi ollut lentokoneita . Kun puheeksi tuli etteivät neuvostojoukot osanneet hiihtää vaan pakkautuivat kilometrien letkoiksi teille.

Ilmasta käsin kolonnat olisi voinut tuhota.

• 54334

Sosiaalidemokraateilla oli kaikissa Pohjoismaissa ennen sotia suuri kannatus ja pasifistinen rauhanaate jonka mukaan armeija on tarpeeton.

Niinpä maat olivat erittäin huonosti varustautuneita. Ja olivat Stalinin ja Hitlerin ensimmäisiä uhreja.

• asdfgasfgasdfg

Eipä tuo väite kestä faktatarkistusta kovinkaan hyvin. Ruotsi vain vaurastui sotien aikana, Tanska ja Norja olivat hetken miehitettyinä, mutta kumpikaan ei siitä isommin kärsinyt. Ainoa joka jollain tasolla otti nokkiinsa oli Suomi, eli keskiarvoisesti pohjoismaat eivät kärisneet nimeksikään verrattuna melkeinpä mihin tahansa muuhun maahan/alueeseen euroopassa.

• 5tu5et

Suomelle heikko armeija oli katastrofaalisinta. Koska Suomeen hyökkäsi 1939 sodan voittajavaltioihin kuulunut Neuvostoliitto joka oli liitossa länsivaltojen kanssa.

Niinpä Suomelle tehty vääryyttä ei ole korjattu.

Tanska ja Norja miehitettiin helposti mutta miehittäjä Saksa hävisi sodan.

• irtyrr

Neuvostoliitto oli 1941 vuodesta alkaen liitossa länsivaltojen kanssa , Jotka halusivat antaa anteeksi sen rikokset 1939-1940.

• TavjaOnVokka

Linkki?

• lauraPMksi

mikä niinistö on? =troijalainen
      täys unionisti ja se syöttää Suomen ensimmäiselle ostajalle ja se
      hymyilee sitä pedonhymyään ja vaikenee

mikä sipilä on? = täys ryöstäjä ja huijari

mikä vajaavuori on? täys ryöstäjä ja huijari.

mikä stubbi oli? täys sekopää.

noista jokainen on paikallaan siksi että niiden sielussa on tyhjä kohta.
      vallanhimo ilman oikeaa aatetta.

AP: Laura ON LOISTAVA VALINTA PRESSAKSI
      JA VIELÄ PAREMPI PÄÄMINISTERIKSI.

• mitensäteetpäätöksiä

kannataktko sä vaikka karsinan suurinta sikaa vain siksi että se on armeijan käynyt tai feikkikäynyt?

MITEN sä teet päätöksiä?
      Sinäkö olit nostamassa samalla logiikalla vajaavuorta pormestariksi?
      ja nyt kaikki ja varsinkin Suomi kärsii siitäkin vesipäästä.

• Ihanhöpöjuttuja

Sanopa muuta ! Eihän nyt herranen aika joku armeijan käyminen ole mikään edellytys presidentin virkaan varsinkaan kun on kyse naispuolisesta ehdokkaasta.Jos sillä olisi jotain merkitystä niin toki se olisi mainittu ehdoissa samoin kuin vaikkapa se että vain syntyperäinen suomalainen voi asettua presidenttiehdokkaksi, mikä päivänselvää onkin.

• Onhanmeilläjärki
        Ihanhöpöjuttuja kirjoitti:

Sanopa muuta ! Eihän nyt herranen aika joku armeijan käyminen ole mikään edellytys presidentin virkaan varsinkaan kun on kyse naispuolisesta ehdokkaasta.Jos sillä olisi jotain merkitystä niin toki se olisi mainittu ehdoissa samoin kuin vaikkapa se että vain syntyperäinen suomalainen voi asettua presidenttiehdokkaksi, mikä päivänselvää onkin.

Luulevatko nämä manipulointia täällä yrittävät kirjoittelijat suomalaisia niin typeriksi että jättäisivät parhaan, aivan loistavan naispuolisen ehdokkaan äänestämättä ja äänestäisivät toiseksi parasta vain siksi että tämä on käynyt armeijan puoli vuosisataa sitten ? Ei kai me nyt niin typeriä olla !

• MänttiVaivainen

saa sydärin jo pelkästä ajatuksesta!

• GerboiseBleue

Meillä oli jo 12 vuotta armeijaa käymätön ylipäällikkö ja jälki sen mukana. Ei kiitos ikinä enää, ei VARSINKAAN mitään huhtasaarta...

Sale pressaksi, siinä on kunnon valtiomies!

• Rajansakaikella1

Sale on auttamattomasti liian vanha ,seitsemänkymppinen ja kaiken lisäksi tulossa isukiksi. Vanhojen pappojen työssäkäynti pitäisi lailla kieltää, se kaikki on lapsen yhteisestä ajasta isän kanssa pois.

• ergiienfpefm
        Rajansakaikella1 kirjoitti:

Sale on auttamattomasti liian vanha ,seitsemänkymppinen ja kaiken lisäksi tulossa isukiksi. Vanhojen pappojen työssäkäynti pitäisi lailla kieltää, se kaikki on lapsen yhteisestä ajasta isän kanssa pois.

Mitä helvettiä sinulle kuuluu Salen lapsensa kanssa viettämät ajat? Suorastaan perverssiä tuollainen toisten perheasioihin tunkeutuminen.

• Kovastikuuluu
        ergiienfpefm kirjoitti:

Mitä helvettiä sinulle kuuluu Salen lapsensa kanssa viettämät ajat? Suorastaan perverssiä tuollainen toisten perheasioihin tunkeutuminen.

Tottakai minulle se kuuluu kun asia on kerran julkisuuteen tuotu. Eri juttu sitten jos olisivat pietäneet omana tietonaan. Presidenttihän on esikuva koko kansalle, tietenkin olen kiinnostunut hänen valinnoistaan.

• huonomuist

Aloitteen tekijä on punavihree sivari,, Tarja Halonen kävikö armeijan, siinä se sössöttäjä on,,,

• wvhercgd

Miksi punavihree sivari vaatisi presidentiltä asepalvelusta? Nyt se korkki kiinni jo, huomenna on maanantai!

• ffcgf

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, Nyt kun armeijan käyminen on naisillekin mahdollista, niin kukaan femakkolehmäkään ei voi enää ammua, että olisi epätasa-arvoista vaatia pressalta armeijan käyntiä.

• Sillviissii

Se pittää sitten sinun männä intiin ja ruveta seuraaviin vaaliloihin ehokkaaks. Paitti että Laura huitasoo kaks kautta peräjäläkeen.

• ethbkekhbket

Millainen puolustusvoimien ylipäällikkö sanoo ettei armeijasta ole maan puolustamiseen vaan se antautuu ja maa vallataan parissa päivässä.

• Vitsisaari

Niinpä. Tuo Huhtasaari on ihan vitsi.

• hfewwfefweh

Mitä jordanialaiset sanovat suomalaisista, jos presidenttinä jatkaa outo lapsenlapsillensa uuden sedän tai tädin alkuunpannut seitsemänkymppinen papppara ?

Miten selitämme tämän Sauli-asian saudeille ?

• TottahanSeoN
        Vitsisaari kirjoitti:

Niinpä. Tuo Huhtasaari on ihan vitsi.

Itse olet vitsi. Laura on realisti .Mutta kuten nykyisin aina, totuutta ei Suomessa saisi sanoa.

• 330vrkOhiOn

Ylipäällikkönä on useissa maissa nimellisesti presidentti, vaikka hän ei käytännössä osallistu asevoimien johtamiseen . Talvisodan sytyttyä vuonna 1939 Kyösti Kallio luovutti ylipäällikkyyden puolustusvoimain komentajalle, sotamarsalkka, myöhemmin Suomen marsalkka Gustaf Mannerheimille ja kun hänestä tuli jatkosodan lopulla 1944 presidentti, ylipäällikkyys palautui luovuttajainstituutiolle. Risto Ryti on Suomen presidenteistä ainoa, joka ei ole lainkaan ollut ylipäällikkö.

Perustuslain mukaan tasavallan presidentillä oli mahdollisuus valtioneuvoston esityksestä luovuttaa ylipäällikkyys toiselle Suomen kansalaiselle myös rauhan aikana, mutta vuonna 2012 voimaan tulleessa muutoksessa ainoastaan poikkeusoloissa

Ylipäällikön alaisuudessa on asevoimien korkein upseeri, asevoimien komentaja tai pääesikunnan päällikkö. Näille tai jollekin muulle presidentti voi luovuttaa ylipäällikkyyden halutessaan, ja käytännössä varmasti niin tapahtuisikin, koska kellään nykyisistä presidenttiehdokkaista mukaanlukien niinistö ei ole sellaista sotilaallista näkemystä, tietoa ja taitoa että voisi toimia ylipäällikkönä.

Itse en pidä mitenkään välttämättömänä että presidentti olisi käynyt armeijan.

• fjfdgfukfthgf

Tietääks joku onks se Torvalds käyny armeijjan?

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe