Adhd lääkitys & päihdeongelma

Nark0maani

Ketään muuta ketä adhd lääkityksellä ja päihdeongelma samal? Itsellä ns. Hallittu riippuvuus ku korvaushoidossa suboxonella ja nyt pitkän taistelun jälkee alotetaa strattera adhd:n hoitoon... kellää kokemuksia kyseisest lääkkeest tai muista, samal ku riippuvuuksia on?

9

3006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sxdhdejnjcfr

      Strattera ja Voxra voi olla varmaankin mahdollinen. Nämä eivät ole kovin voimakkaita keskittymiskykyä lisääviä lääkityksiä. Esimerkiksi reiluannoksisen Concerta-hoidon jälkeen Stratteran vaikutus aivojen dopamiinitason lisääjänä on mitätön.

      Päihdeongelma kannattaa hoitaa pois.

    • Nark0maani

      Joo ongelma hoidossa, kohta 4vuotta ilman muuta kuin k-hoito lääkettä ja sekin ens vuonna loppuu vihdoin:) kolmas päivä menossa stratteran kanssa ja ei muuta apua ku oksentelua ja pahoinvointia(kuulemma loppuu muutamassa viikossa kun vaikutus alkaatoivottavasti). Niin tällei jos on päihde historiaa niin on mahdotonta muuta lääkettä saadakkaan kuin voxra/strattera, ettei tule uusia ongelmia. Siksi kovat toiveet että auttaisi tämä nyt kun ensi vuonna alkaisi koulukin!

    • Onko päihdeongelmaisen mahdollisuutta saada elvansea/dexedrineä jos päihdeongelma on hoidettu pois? Tällä hetkellä on lääkityksenä 54mg Concerta. Olen menossa päihdehoitoon.

    • Nark0maani

      meillä päin ainakaan ei, tai no riippuu tottakai millaisen päihdehistorian omaa ja mikä tilanne nyt ja kuinka kuntoutuu. Pääsääntöisesti ei anneta jos ei ole lapsena/teininä ennen päihdeongelmaa saanu kyseisii lääkkeitä. Näin siis meillä päin.
      PS. Oksentelu jatkuu ja paha olo stratterasta :X lääkäri mielestä ei mahollista että jatkuu näin pitkään ja arvelee että on psykologista !! V***u! :(
      sain nyt kuitenkin pahoinvointi lääkkeitä jotka vähän edes auttaa..
      PSS. Strattera muuten kyllä auttaa, sen verran että pystyy jopa olla paikallaan kauemmin kuin 10sec,!!!

    • anpfgnasdgop

      Mä oon ens kuussa menossa yksityiselle adhd testeihin ja mullla on melko pitkä päihdehistoria,mutta olen lopettanut piikityksen kokonaan 7 vuotta sitte ja olen käyttänyt amfea noin kerran pari vuodessa ja savuja polttelen noin kerran kuussa. Onkohan tolla vaikutusta lääkkeiden saamiseen mikäli saan diagnoosin? Alkoholia menee kyllä hermojen takia jonkun verran,ehkä pari kolme kertaa viikossa,joskus harvemmin mutta ei kännejä vaan ihan rentoutukseen. Olis kiva näin etukäteen tietää etten vaan sössi mitään.

    • En ymmärrä miksi elvansea voisi määrätä vaikka on päihdehistoriaa, jos on ollut kuukausia päihteittä koska lisdeksamfetamiini muuttuu deksamfetamiiniksi vasta elimistössä eli jos vaikka elvansen vetää suoneen ni ei se toimi mitenkään joten hankala väärinkäyttää. Toimii ainoastaan syömällä.

    • Siis miksi sitä ei voisi määrätä. Kun tuntuu että nämä 54mg concertat aiheuttaa liikaa rasitusta keholle niin elvanse voisi olla keholle lempeämpi.

    • Eihuumeitaaddiktille

      Nyt on kyllä pakko tulla kommentoimaan.
      6v2kk puhdasta aikaa takana.
      Alotin elvanse lääkityksen n.viikko sitten, jos oikeasti haluat olla selvinpäin etkä narkata niin ei kyllä kannata alottaa Elvansea.
      Ensinnäkään päihdeongelmaa ei voi "hoitaa pois"
      Ja tulipa taas todistettua että addiktin elimistö ei erota kyllä mikä on lääkärin määräämää...
      Eilen aamulla ku heräsin ni oli sellainen olo ku olis vuoden narkannu. Ja ihanko olis ollu tos viikon aikana vajarit päällä koko ajan, koko ajan sellainen olo et pitäis ottaa viel yks ja yks, Elvanse on pitkävaikutteinen mutta mulla jäi kaikki ikäänkuin vajaaksi vaikka annosta nostettiin, ja jos tuntui tehokkaalta ja siltä miltä todennäköisesti sen kuuluu.
      Niin apu oli uskomaton. Mutta kesti sen 3-5h ja sitten kauheet vajarit ja laskut ja purnukalla olis tehny mieli käydä useaan otteeseen päivän aikana.
      Myös kaikki mitä mulla vetäessä ongelmii, kuten vainot ja vitullinen jumi, ja poskien syöminen ja kynsinauhojen nyppiminen yms ärsyttävä paska alko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe