Tarina alkaa näin: syksyllä plantagenista ostettuun reunatraakkipuuhun tuli villakilpikirvoja, joita yritin häätää pari kuukautta, ei onnistunut joten heitin roskiin. Sen jälkeen itse kasvattamani mandariinipuu kävi kovaa vauhtia kuolemaan, lehdet tippuivat.
Ja nyt kahdessa kiinanruusussa on lähes jokainen lehti alkanut käpristymään reunoilta ja joissain lehdissä täpliä.
Mikä hiton kasvitauti täällä asunnossa pyörii vai mistäköhän johtuu?
Kiinanruusut kuolevat
1
328
Vastaukset
- jenniina11111
Onko niissä hienonhienoa seittiä? Lehtien alapuoli muuttuu harmahtavaksi, kuivan näköiseksi. Siinä tapauksessa kehrääjäpunkki. Ne voi juuri ja juuri nähdä silmillä hyvässä valossa. Pienenpieniä punaisia pisteitä.
Tässä hyvä keino, millä kilpikirvat (villa- ja tavalliset) ja kerhrääjäpunkit saa tapettua. Kummatkin ovat hankalia normaalisti. Aina on minulla tehonnut, vaikka edellisellä kerralla kun laitoin jonnekin ohjeen, oli yksi henkilö väittämässä ettei toimi.
Laita kasvi jätesäkkiin tai muuhun pussiin, jonka saa suljettua pyykkipojilla. Suihkuta pussiin reippaasti Raidia. Heiluta sumutinpulloa, jotta sumu menee kaikkialle. Sulje pussi pyykkipojilla ja anna olla yön yli tai ainakin 4 tuntia suljettuna. Suihkuta kasvi. valmis. Itse teen käsittelyn kylpyhuoneessa, jotta haju ei leijaile muualle ja helppo suihkuttaa kasvi jälkikäteen. Kannattaa tuon jälkeen tarkkailla kasvia ja mahdollisesti uusia viikon tai hkahden kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004997404- 2272588
- 262561
- 1591879
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145- 741143