Olen mielestäni saanut väärän diagnoosin. Määrättiin 400mg leponex ja olen nyt sitä lopetellut. Nyt menee 150mg ja on kauhea olo. Ahdistaa paljon ja saatan ehkä kuvitellakin asioita ja sillai. Haluaisin eristäytyä, koen ihmiset pahana, he nauravat minulle. Sisälläni on tyhjää, en koe mielihyvää juurikaan. Tämä masentaa.
Ajatukset pyörivät parissa ikävässä asiassa enkä saa niiltä rauhaa.
Mitenkä ulos tästä ongelmasta?
Vaikea ahdistus, leponex lopettaminen
8
3748
Vastaukset
- jjpprr
Olet vähentäny lääkettä liian nopeasti. Jätä nyt vähentämättä. Ota ainaki se 150 mg illalla että saat nukuttua. Yritä liikkua ulkona ja syödä terveellisesti. Yritä pitää säännöllinen elämänrytmi . Nouset aamulla sängystä, yritä touhuta päivällä jotain ja illalla nukkumaan. Käy turvakokeissa lääkärin ohjeen mukaan niin ei veriarvot mene tietämättä huonoksi. Puhu lääkärisi kanssa tuosta vähennyksestä. Välttämättä diagnoosi ei ole väärä. Lääkkeitä voi vähentää myös lääkärin valvonnassa. Suosittelisin melkein että kerrot tuosta lääkeasiasta omahoitajallesi tai lääkärillesi. Ajallaan jos vointisi on parantunu voi lääkettä taas vähentää. Tuon leponexin annostus pitäs olla tasainen eli joka päivä sama annos koska vaikuttaa myös veriarvoihin. Ota huomenna yhteyttä hoitajaan jos olo huono.
- ziltrrra
en ole liian nopeasti lopettanut, 25mg kahden viikoin välein. Olen huomannut että mielialani muuttuvat useasti päivän aikana. Joskus suunnaton vitutus, joskus suht hyvä, sitten taas pohtii elämää, sitten taas kokee jonkinlaisen valaistumisen ja saman päivän aikana kaikki tapahtuu. En ole skitsofreenikko se on varma. Korkeintaan masentunut. Nyt olo on taas ihan ok. Muutama tunti tuon viestin lähettämisestä. Hmmm... mielenkiintoista
- Mietinvaan99
Mielialalääkkeet saattavat aiheuttaa skitsofreniaa. Voi olla että skitsofreenisiä oireita alkaa näkyä kun lopetat psyykelääkkeen.
- ziltrrra
Kuinka vaikea on saada esim. Rivatril resepti?
- NauranIloissani
No älä oikaise!!! Älä vaadi myöntämisiä!!! Anna asian ja äitisi olla!!! Mikä vittu tässä on niin vaikeaa sulle?!? MIKSI SÄ JANKUTAT MONTA VUOTTA TÄTÄ SAMAA????
- kenfke
jos vaan kuvittelet asioita niin se diagnoosisi on oikea.
leponex on ihan hyvä lääke..se pitää vainot poissa eikä masenna. - ienjifhih
ettekö tiedä että jos haluaa lopettaa leponexin niin se pitäs tehdä aika nopeasti koska haittavaikutukset ja muut pitkittyy???
niistä tulee puhtaasti vierotusoireita eli sama kun krapula.
ja sit opettelet nukkuu ilman lääkettä....se vaatii vähän jos oot kauanki käyttänyt tota... - 81_syntynyt
Mulla oli nuorempana 500 mg leponexii päivässä. Meni vuosia ja painoa tuli yli 180 kg. Sitten rupesin kunnolla liikkumaan ja jätin alkoholin ja kaikki herkut pois. Sain ihan kivasti pois painostani ja leponex lääkettä pudotettiin. Rupes taas kalja maistuu ja paino alko oleen yli 190 kg. Leponex lopetettiin asteittain ja aluksi oli ihan hyvä muuten paitsi olin hermostunut ja levoton. Loppujen lopuksi en nukkunut enää kuin 2-3 tuntia yössä. Oli pakko ottaa leponex takaisin. Nyt menee 125 mg aamuisin ja olen aivan tyytyväinen siihen. Jos oikeesti rupee leponexia vähentämään tai tulee sellasia ajatuksia et nekin vois ottaa pois ni kannattaa harkita. Mulle se oli sellanen taka-askel et huh huh. Koita pärjätä , eikä sitä lääkitystä tarvitse hävetä , vaikka olisi vähän enemmänkin kuin mitä sinulla nyt on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031655
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271432En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621153
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708