Ranskattaret antavat sydämet Mercedeksiin

Nejnejnej

Hienolta tuntuu kun ostaa Mercedeksen ja toteaa pellin alle katsellessaan saaneensa Renaultin. Pienemmissä Mercedeksissä näin on. E-sarjaa taas myydäänkin ihan eri moottorilla, se on sentään Peugeotin ja Citroenin eli PSA:n tekele Ranskalainen sekin. Toki isoja omiakin moottoreita löytyy.
Esim Vito Espanjan lahja automaailmalle varustettuna Rankalaisella moottorilla. Tulee mieleen vain tuotteet, mistä pappa vainaa aina varoitti. Kaikkea se yhteistyö teettää, mutta en olisi uskonut, että Mercedes-Benz ikinä tuhoisi maineensa ranskalaisella tekniikalla joista joku malli on jo myyntikiellossa taxi käyttöönkin maahantuojan kuulopuheiden mukaan.

17

3855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisinajelija

      Jos se Rellu on sinulle kirosana, niin osta ihmeessä Mersusi bensakoneella tai 1,6-litraista isommalla dieselkoneella! Ne ovat M-B:n omaa tekoa.

      Itse ajan vain 12 tkm vuodessa, joten valintani oli bensa. Koin 1,6-litraisen turbomoottorin (115 kW eli 156 hv) piisaavan C-farkkuni nokalle tarpeisiini oikein hyvin enkä kaipaa vielä nyt 2½ vuotta ajettuanikaan tehokkaampaa. En tiedä, onko tämä kone M 274 DE 16 AL peräisin Untertürkheimin vai Kölledan tehtaalta, mutta M-B:n oma ja saksalaisvalmisteinen se joka tapauksessa on (itse auto on kasattu Saksan Bremenissä).

      Jos olisin dieselmiehiä, voisin mainiosti kelpuuttaa autoni nokalle Renaultinkin moottorin.

      • Romurautaarahisee

        Jaa jaa mikähän moottori E sarjan nokalla dieselinä kalisee ? 4 sylinteriset on PSA: moottorit Ranskasta.


      • Toisinajelija
        Romurautaarahisee kirjoitti:

        Jaa jaa mikähän moottori E sarjan nokalla dieselinä kalisee ? 4 sylinteriset on PSA: moottorit Ranskasta.

        ”The OM654 is produced at Mercedes-Benz’s Untertürkheim plant in Baden-Württemberg and by MDC Power in Kölleda in Thuringia. ”

        http://australiancar.reviews/mercedesbenz_OM654.PHP

        Mersun uusimman E-sarjan 4-sylinterinen dieselmoottori (1950 cm²) on tyyppimerkinnältään OM654. Se on M-B:n itse kehittämä ja M-B valmistaa sitä itse kahdessa tehtaassaan Untertürkheimissa (sijaitsee Stuttgartin lähellä Baden-Württembergissa) ja Kölledassa (sijaitsee Thüringenissä, joka on Saksaa sekin, entistä DDR:ää). Paikkakunnat ovat samat, joilla oman C-Mersuni 1,6-litraista bensakonetta (115 kW) valmistetaan.

        Se siitä PSA:sta ja Ranskasta M-B E:n yhteydessä.

        Ei pahaa sanaa PSA:n moottoriosaamisesta. Minulla on pitkäaikainen kokemus Peugeotista. Viimeisen Peugeotini (406 ST 2.0, bensa) moottorissa ja voimansiirrossa ei ilmennyt minkäänlaisia ongelmia vuosien 1996–2013 aikana (lähemmäs 17 vuotta!), jolloin auto palveli minua. Myönnettäköön, että kilometrejäkin kertyi vähänlaisesti, vähän alle 200 tkm.


    • RMB54

      PSA:n moottoreita käyttää monikin automerkki. Muun muassa Toyota, BMW, Fiat jne. Onneksenne ei kuitenkaan keulalla ole VAG:n tuotetta.

    • frasmannit

      Ja MB avolava on Nissanin kaa sama vai hinta on kymppitonnin kalliimpi .

      • Satanannilkki

        Osta sinä velaks nissan, minä ostan käteisellä mersun


      • karijob
        Satanannilkki kirjoitti:

        Osta sinä velaks nissan, minä ostan käteisellä mersun

        Mulla ois tarjolla siisti Eemeli vm 2003. Saksantuonti, ajettu vain 130 000 km. Kysy jos kiinnostaa!


      • Ruahahaha

    • RanutOsaa

      Nii-on, ja jos olet juhlinut Mercedes-McLarenin voittoa F1-sirkuksessa niin sekin on saavutettu brittiläisellä Ilmorin moottorilla.

      Yakavuosina mese ei olisi Ranskan koneita kelpuuttanut mutta kyllähän vanhat Indenor-dieselit nakuttivat maailman tappiin asti. Peugeottejahan nekin oli.

    • TekniikkaMuuttuu

      renault nissan dacia on kehittyvä firma....
      Mb on kai pieni yritys, niin se ostaa osaamisen ulkopuolelta?

      Monet mersut ei ole enää mersuja, koko käsite mersu on kärsinyt inflaation.
      Varmaan mb liitetään johonkin muuhun merkkiin ?

    • Tfyokå

      Ranskassa tehtiin autoja jo 1800 luvulla . Aasiassa vasta ajeltiin härillä riisipellolla ja kyhättiin kiireessä kameroita että saataisiin kaikki kuvattua ja matkittua Euroopasta. Semmoista sakkia ja jotkut vielä ostelee niiltä jotain. Aika luusereita.

      • Nopeitaoppimaan

        Jep, ranskalaiset on olleet mukana ihan ensimmäisten joukossa, oli höyryautot jo 1700 - luvulla - ja kaipa höyryauto on auto siinä missä sähköautokin. Moottoriautoja tehtiin tosiaan jo 1800-luvulla. Japanilaiset aloitti vasta sotien jälkeen. Mutta ei se huonoksi tee, sillä korealaiset aloitti vuosikymmeniä myöhemmin ja siltibtekevät parempaa. Samoin romanialaiset. Ihan laatukamaa halvalla.


      • oletkovajakki

        Mitenkäs sait riisikipot vedettyä keskusteluun, kun puhuttiin saksalaisista ja ranskalaisista autoista?


    • OletteTePellejä

      " Japanilaiset aloitti vasta sotien jälkeen"

      HAH! HAH! HAH! Vai että oikein sotien jälkeen aloittivat autojen valmistuksen. Kyllä on kikuli taas nukkunut päiväunta historian tunneilla! HAH! HAH! HAH!......

    • Anonyymi

      JAAHAS JA MIKÄS KOOMIKKO TÄNNE KIRJOITTAA... EIKS MERSU OO IHAN SAKSALAISTA TEKOA

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Opelissa nykyisin psa:n kone. Katso, vaikka rekkarin perusteella Motonetista. Öljynsuodattimesta sen sitten näet. Sivusta.
        https://youtu.be/vrKjDRuhEUg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe