Kokemuksia maahanmuuttajat vs. paikalliset

RandomWalker

Kokemukseni mukaan yhteiskunta kohtelee maahanmuuttajia paremmin kuin paikallisia, vaikka nämä olisivat terveyden tai muun syyn takia heikommassa asemassa. Minusta yhteiskunnan palvelut on aina ensisijassa omille kansalaisille tottakai eikä Suomi voi olla mikään maailman sosiaalitoimisto ynnä kaikkine viranomaisineen. Varsinkin kun moni keplottelee itsensä tänne ties millä verukkeellä, näkeehän sen jo päälle päin ihan tv-kuvasta kuka tarvii apua kuka ei, jos ja kun on ymmärrystä ihmisen toiminnoista.

Omat kokemukseni rajoittuu lähinnä pizzerioihin. Ihmetyttä vaan, että nämä saavat laukoa suusta ihan mitä sattuu, mutta samalla mitalla ei saisi sanoa takaisin. Tottakai varsinkin jos terveys on heikompi, pitää hyväksyä tietty ylikompensaatio. Mutta ihan miten vain, en minä se suurin kärsijä ole, mutta mitä tahansa ei tarvitse hyväksyä silti. Enkä puhu vain itsestäni vaikka niin varmaan luulette.

Minä olen nostanut yhteiskunnan kannalta paljon merkittävämpiä asioita, joilla saavutettaisiin laaja-alainen hyöty sekä suuret säästöt ihmisten paremman terveyden takia. Sinne pitäsi pistää lisäpaukkuja kiireesti. Terveydenhuollossa esim. on aivan liikaa porukkaa, jonka asenne ja osaaminen on hengenvaarallista. Olen osaltani ilmoitellut sinne ja tänne, mutta mitään ei tapahdu. Moni suomalainen olisi oikeutettu mittaviin etuihin ja korvauksiin, mutta ei vaan saa. Mutta samaan aikaan maahanmuuttaja saa ihan kaiken, vaikka olisi terveyttä ja rahaakin.

Minun joka sanomiseeni ja tekemiseeni takertuminen ei hyödytä yhtään ketään ja varsinkaan jos ei äly riitä moniulotteiseen ajatteluun. Muistuttaisin myös, että minulla on aika hyvä pitkäkestoinen muisti varsinkin negatuiivisissa asioissa. Pidetään tunteet kurissa ja käytetään järkeä, niin silloin kaikki on paremmin varsinkin ventovieraiden kesken.

En ole aikaisemmin ollut kovin mamu-vastainen, mutta kokemukset muokkaa ihmistä tässäkin asiassa.

16

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RandomWalker

      Mitä mammanpoikia sitä oikein ollaan jos herkästi ilmoitellaan vaikka sanon asiasta eli kun esim. sorrutte henkilökohtaisuuksiiin! Jos vittuilee sairaalle joka ei ole edes tilaansa aiheuttanut, se on väärin ja saattaa olla jopa rikos mutta jos taas sanoo asiasta, se on ok vaikka tulisi paha mieli. Joku tolkku johtopäätöksiin. Tämmöset asiat pitää selvittää muuten eikä joka välissä huutaa yhteiskuntaa apuun, mutta eihän nykyihmiset osaa ottaa vastuuta sanomisistaan ja tekemisistään. On myös hyvä miettiä miten saa kanssaihmisten arvostuksen.

      Mitä taas puhun oikeista ongelmista eli miten helposti vältetään vakavia vammautumisia ja kuolemia , esim. puuttumalla hormoneihin ja tulehduksiin ajoissa. Jos näissä ja ylipäänsä tällaisissa isoissa asioissa tehdään virheitä, silloin tarvitaan viranomaisia. Täällä Loimaalla on tuoreita esimerkkejä, ja voin arvostella koska hallitsen nämä asiat paljon muuta.

      Se että käynkö juuri minä pizzalla, ei varmaankaan haittaa, mutta ei kyseisen kaltainen tilanne muutenkaan myyntiä helpota.

    • RandomWalker

      Ei tule mitään kommenttia... Ihmiset sivistyneet vai? Yleensä piikikkäimmin kantaa ottavat terveet ja persoonallisuushäiriöiset, jotka ei osaa ottaa vastuuta omista sanomisistaan ja tekemisistään vaan vierittävät syyn monessa ongelmassa ns. nosebon avulla toisaalle.

      • Terveisetterveiset

        Yleensä piikikkäimmin kantaa ottavat terveet ja persoonallisuushäiriöiset?
        Itsestäsikö puhut? Kumpi?
        Mene vaikka pitsalle ja nauti tuoppi olutta. Ja unohda nyt hetkeksi ne hormonit, Valviran valitukset, antibiootit, sotesopan ja mitä kaikkia niitä onkaan.


    • ihmisoikeussopimuksia

      Maahanmuuttajia tarvitaan antamaan turvaa kunnolliselle suomalaisten vähemmistölle väkivaltarikollista suomalaisten äänestäjien enemmistöä vastaan. Äänestäjien enemmistö on pahempi väkivaltarikollinen kuin perinteiset rikolliset. Kansainvälistä rikollisuutta varsinkin äänestäjien enemmistön kätyreiden taholta. Länsimieliset kätyrit inhoavat venäjäseuralaisia, kiinaseuralaisia ja kuubaseuralaisia. On kokemusta tästä.
      Helsingissä asuessani kätyrit hyökkäsivät asuntooni. NATO-kumppanuushiki haisi kätyreillä. aatanan valkotakki ja sinitakki, jotka vielä minua venäjäseuralaista uhkailivat. Jouduin muuttamaan ja elämä meni siksi piloille.
      YKn periaatteita ja EUn ihmisoikeussopimusta pitäisi äänestäjien enemmistön kätyreineen noudattaa.

      • Primääriäly

        En yhtään ihmettele, että sinitakit ovat vieneet sinut, minne sitten veivätkin. On nuo kirjoitukset sen verran erikoisia, että näin heikkolahjaisena en pääse tolkulle.


    • Sotesoppatykittää

      Investointeja nyt Suomi24 keskustelu Loimaa

      Nimimerkki KöyhäKapitalisti 28.11.18 klo 8.29

      Taisi olla RW tuotakin kirjoitusta kyhäämässä koskien maahanmuuttajien pitserioita, on niin tutunoloista.

    • ihmisoikeuksia2

      Pizza ja oluttuoppi olisi hyvä idea, jos ravintolaan kykenisi menemään. Olen kuitenkin 5 valkotakin ja 2 sinitakin ilkeilyjen vuoksi vaikeavammainen.
      Suomi sai jatkosodan päätyttyä ilmeisesti liian helpot rauhanehdot, koska äänestäjien enemmistö edelleen hyökkäilee juoksupoikiensa avulla venäjäseuralaisia vastaan. YK on kieltänyt hyökkäilyt.
      En tiedä riittäisikö rahat pizzaan, sillä jouduin olemaan 10 vuotta ilman työmarkkinatukea.

    • ihmisoikeuksia3

      Ymmärrän pakolaisia hyvin, sillä pakolaisilla ja osalla kantasuomalaisia eli venäläisille haiskavilla on yhteinen vihollinen eli kotiinhyökkääjävihollinen. En tällaisia kirjoittelisi, jos NATO-kumppaniporukat eivät olisi kotiini hyökänneet. Kotiin hyökkäämisestä tuli valtavat harmit. Tämä osoittaa sen, ettei vastuuttomilla äänestäjillä saisi olla äänioikeutta. Liikaa puhaltaa länsituuli varsinkin Helsingissä.

      • Alienko

        No onneksi kotiisi ei hyökännyt Alien eikä vienyt sinua avaruuteen!


    • Anonyymi

      Mitä helvettiä sää selität? Noi mamut saa vähemmän mitä kantaauomalainen. Ja hyvä josovat yrittäviä että pyörittävät pizzerioita ja muuta. Kannattaa ottaa faktoista selvää. Semmosta se on kun oma elämä on retuperällä niin onhan se syytön syntipukki ja sylkykuppi löydettävä omalle elämän kurjuudelle.
      Katkeruutesi ja luuseriutesi paistaa kauas. Todennäkösesti olet mennyt itse ensin aukomaan päätää ja saanu sanallisesti pataan takas mikä on oikein. Kannattas kattoa peiliin vaa. Eipä ne mamut oo jotka tuntemattomille aukoo vaan kaltaisesi luuseri, ihan nassikoita myöten.

      • Anonyymi

        Jaa tämmönen nosto, että onkos täällä ollut jotain kahnauksia lähiakoina....?
        Aloitus voisi olla vaikka omani, mutta tänne Loimaalle se ei sovi 🙄 Kyllä niitä syntipukkeja ja sylkykuppeja hakee monikin eri yhteyksissä, varmaan sinäkin. En muuten ole ihan täysi luuseri enkä ole päätäkään aukonut tuolla tavoin kuin meinaat, vaikka kritiikkiä voinkin esittää ja joskus kärkevästi. Minä voisin olla osaltani periaatteessa vuosittain kymppitonnejä veroja maksava, jos olisi tehty niinku olen sanonut ja olisin tehnyt ajat sitten - toisin kuin moni luulee!

        Ei ne sen vähempää saa, jos katotaan kaikki. Ei kaikki mamut tietysti ole pahoja, mutta kyllähän 2015 esimerkiksi tuli paljon väärin perustein ja näkyy rikostilastoissakin.
        Nyt Ukrainasta tulee semmosia pakolaisia mitä kriittisempikin on valmis auttaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        On muuten aika kummallista ja luuserimeininkiä tämmönen nosto yli neljän vuoden takaa pelkkää haukkumista varten!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten aika kummallista ja luuserimeininkiä tämmönen nosto yli neljän vuoden takaa pelkkää haukkumista varten!

        lajijasuris

        Kun jotkut haluavat pyöritellä eivätkä osaa ajatella tarpeeksi pitkälle ja monelta kantilta sekä äärimmäistä tyhmyyttä, niin tehdään nyt vielä kerran selväksi ettei kyse ole suinkaan yksistään minusta kyse, - työ esi suuri intohimo - vaan mikä on oikea suhtautumistapa mihinkin ja kehenkin laajemmassa kuvassa. On myös veronmaksajan näkökulma, ja on päivän selvää, että tulevaisuudessa leikataan sosiaalietuja, jotenka on entistä tärkeämpää katsoa kenelle ja millon maksetaan, kun rahaa niukasti sekä pyrkiä kannustavaan ja yritteliäiseen kulttuuriin latistamisen sijaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        No huh....suoraa sontaa suollat. Kantaväestöön kuuluva töitä tehnyt ja sairaseläkkeellä,ei mitään saa ilmaiseksi vaikka on pieni eläke. Täytyy valita välillä,lääkkeet tai ruoka. Meitä on Suomessa monia, kyllä nuo sossu maahanmuuttajat elää leveästi,kaikki maksetaan,töihin ei tarvii mennä,uudet vaatteet, kotimaahan lomat.?lääkkeet,asunnot,kivat huvimatkat,kaikki kotiin ostetaan veronmaksajan piikkiin jne.että näin. Aivan eri asia on nyt tulevat Ukrainan lapset,äidit,..he ovat ahkeraa väkeä ja todell a lähteneet järkyttävää sotaa pakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huh....suoraa sontaa suollat. Kantaväestöön kuuluva töitä tehnyt ja sairaseläkkeellä,ei mitään saa ilmaiseksi vaikka on pieni eläke. Täytyy valita välillä,lääkkeet tai ruoka. Meitä on Suomessa monia, kyllä nuo sossu maahanmuuttajat elää leveästi,kaikki maksetaan,töihin ei tarvii mennä,uudet vaatteet, kotimaahan lomat.?lääkkeet,asunnot,kivat huvimatkat,kaikki kotiin ostetaan veronmaksajan piikkiin jne.että näin. Aivan eri asia on nyt tulevat Ukrainan lapset,äidit,..he ovat ahkeraa väkeä ja todell a lähteneet järkyttävää sotaa pakoon.

        No huh...jne edelleen oli vastaus kommenttiin mitä helv.....sä selität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huh...jne edelleen oli vastaus kommenttiin mitä helv.....sä selität.

        Aivan, mä jo kerkisin ihmetteleen onko jotenkin luettu/ymmärretty väärin.
        Olen samaa mieltä kanssasi. Sitte on sekin puoli, kun julkinen talous ei oikein kestäisi maksaa omillekaan kaikkea sosiaaliturvaa, niin sitäkin tärkeämpää olisi katsoa mitä kaikkea pakolaisuuteen liittyy, alkaen siitä kuka sitä apua todella tarvii. Jo pitkään ollut illuusio vauraudesta - velkarahalla, ja laskun maksaa tulevat sukupolvet! Eikä hommaa helpota huononolla strategialla hoidettu koronakriisi missä tuijotettiin ihan liikaa nykyhetkeen eikä huomioitu tulevaisuutta. Mikä onkaan hintalappu hoitovelasta ja pieleen menneistä opinnoista???

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe