Hakemistopalvelu ongelmaa?

Konemies79

Terve,

Tässä kohta 2 vuotta yritttäjänä nyt olleena on tullut jonkin verran oppirahoja maksettua näihin kirouksen hakemistopalveihin. Tämä suomenyritysrekisteri mahto olla ensimmäinen, joka mulle soitti samana päivänä kun y tunnuksen perustin. No se täti siellä puhelimessa vakuutteli, että kyseesssä on pakollinen yrityksen y tunnukseen liittyvä rekistöröitymis lasku joka on aina 12kk välein. Enpä tiennyt tästä ja kuulosti niin viralliselta, toki hätäiseltäkin, mutta menin sitte kiireessä tottakai sanomaan, että kyllä joo on osoitteet oikeen yms. Sieltä sitten 1,5 viikon päästä pamahti lasku, 264,6 e mahto olla hintaa ja alvit päälle. Toki sen maksoin kun ajattelin, että pakko oli. Sitte alko puhelin piriseen sen jälkee..Opas sitä, näkyvyys tätä, 118kalajokea mitälie. ja kaikista kieltäydyin kyllä, koska alko hiukan mietittyttämään tämä pakollinnen tyrkyttäminen. Menikö 2 kk niin tuli lasku suomen 118 ja oulun puhelin luettelosta...Soittelin niihi numeroihin ja sanottiin, että oon kuulemma puhelimessa ne tilannut. Halusin nauhoitteen, sitä en saanut tietänkään. Yrityksellä ei kuulemma ole peruutus oikeutta vaan puhelimessa tehdyt kaupat on sitovia. Kylläpä suomen oikeus meitä pienyrittäjiä kohtelee lämpimällä kädellä, tässäkin asiassa. Soitin sinne uudestaan ja sanoin, että maksan nämä perkeleen laskut jos että enää koskaa ota minuun yhteyttä ja en enään ikinä tämän jälkeen teiltä tule mitään tilaamaan! Joku äijä siellä puhelimessa molemmista paikkaa vakuutteli, että kyllä me laitamme tänne merkinnän, että teille ei saa enään koskaa meiltä soittaa tai laskuttaa. Seuraava puolivuotta menikin sitten aiko hiljaisesti kunnes alkuvuodesta 2017 tuli lasku kuntatiedot.fi 295,6 e verollinen. Olin, että mitähän vittua nyt taas. Soitin taas sinne numeroon 15 minuutin jonotuksen jälkeen kukaan ei vastannut. Laitoin sähköpostilla, että en ole teiltä tälläistä palvelua tilannut, että lasku on aiheeton. Olen kuulemma joulukuun 15 2016 käydyssä puhelinkeskustelussa tilannut 12kk näkyvyyspalvelun ja lasku oli toivottu 60pv päähän tilauksesta! Olen siis sanonut, sille soittajalla, että soitappa keväällä uudestaan. Millä perusteella laskun voi tästä kirjoittaa?? arvakkaapa jouduinko sen maksamaan, koska puhelinkaupat ja tilaukset ovat puhelinmyyynnissä sitovia. Jumalauta. Tänä kesänä sain sitten puhelun verkkoviestintäkeskukselta. kaveri tyrmäs puhelussa heti alkuun, että ei ole tarjoamassa mainoksia näkyyvksiä , joten kysyin mikä asia sitten on? Kertoi sitten, että soittaa yrityksestä, joka auttaa ja konsultoi yrittäjiä hakemisto ongelmien suhteen. Kertoi, että heidän palvelullaan pääsee irti kaikista näistä hakemistoista ja heille saa lähettää kaikki tulevat laskut reklamoitavaksi. Aluksi hiukan epäröin hommaa, että onkohan näin, että ensin myydään näkyvyyttää ja sitten myydään irtisanomista, vaikka tämä kaveri kyllä muistaakseni mainitsi, että mistään pakollisesta ei ole kyse vaan päinvastoin. Siinä sitten tiukan kyselyn ja tätä konsultoijaa hiillostaessa, päästiin viimein sopuun hinnasta ja siitä, että tämä palvelu ei jatku vuodesta vuoteen ilman minun lupaa, sekä kirjallisena halusin sopimukset lukea ja kirjoittaa mikä kyllä kuuluu heidän palveluun normaalistikkin. Ja lyötiin kaupat lukkoon..illalla menin kotiin avasin koneen ja näppäilin verkkoviestintäkeskus googleen ja olin, että voi paska. Sieltä tuli muutama uutinen, että tämäkin palvelu on huijausta. HEti mietin, etää tämä on peruttava heti. Soitin seuraavana aamuna samaan numeroon mistä myyntipuhelu tuli ja yllätykseksi sama kaveri vastasikin puheluun, kuin eilen. Kerroin, että haluan perua palvelun. Kaveri kysyin suoraa, että ai niiden vanhojen nettikirjoituksien takia ja alkoi selventämään minulle hieman tarkemmin mistä kyse ja kaikki tuntu ihan järkevältä, joten päätin itse palvelun sittenki pitää. Ajattelin, että katotaan tää viiminen kortti...Noin 2 kk siitä kun maksoin irtisanomispalvelun laskun, Tuli tuttu lasku postista Suomen yritysrekisteri 303,6e. Olin, että jaahas. Laitoin emailia suomen yritysreisteriin ensin, että en ole tilannut tätä ja laskua en maksa. Sieltä tuli soitto ja he sanoivat, että en ole irtisanonut vanhaa sopimusta, joten sopimus jatkuu vielä seuraavat 12kk. Siinä vaiheessa meni tunteisiin ja huusin sinne puhelimeen niin lujaa haista p.ska!! että kuuluu! Sitten muistin, tänä irtisanonmispalvelun. Kaivoin heidän tiedot ja lähetin kyseisen laskun heille ja sanoin, että en ole tilannut voitteko hoitaa. 3pv päästä tuli ilmoitus, että lasku on reklamoitu, eikä aiheuta teille maksutoimenpiteitä. Tuossava vaiheessa olin kyllä erittäin onnellinen, että ostin hädään hetkellä tän palvelun. Tuon suomen yritysrekisterin laskun jälkeen on mulle tullut 6 muuta hakemisto laskua ja yhtäkään ei oo tarvinnut enään maksaa. Ja mikä parasta, puhlein ei enää soi juuri milloinkaan hakemisto soittajien suhteen ja nyt tietää mitä niiden kans pitää tehdä. Onko muilla kokemuksia kyseistä palvelusta,?ite ainakin voin suositella, kellä ongelmia on.

7

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123bluffi

      Suomen yritysrekisteri soitti minullekin heti yrityksen perustamisen jälkeen ja menin samaan halpaan kun sinäkin heidän puhuessaan pakollisuudesta ym. Selvitin asiaa hiukan ja soitin ko. firmaan takaisin ja sanoin, että tämä palvelu ei ole mitenkään pakollista. He suostuivat pudottamaan hinnan 1 vuodeksi neljännekseen alkuperäisestä. Mietin siinä silloin, että tämä sopimus ei sitten kyllä jatku vuotta pidempään minun kohdallani. No hyvissä ajoin ennen sopimuksen päättymistä sama rouva soitti ja lateli lukuja hauista ym. ja totesi, että hyvin mennyt ja katkaisi puhelun, jolloin mietin, että taisi olla jatkosopimussoitto. Kyseiseen numeroon ei tietenkään saatu enää yhteyttä ja hoidin asian mailitse ja pyysin kirjallisen vahvistuksen siitä, että sopimukseni on päättynyt. Eivät ole sen jälkeen vaivanneet. Tosin muita soittajia on ollut kymmenittäin, joihin paras todeta suoraan, että en osta mitään.

    • Ainaihmetellyt

      Miksi laitatte puh. numeron yrityksen perustamispapereihin???

    • vakiovastaus

      Näitä puheluja tulee aina silloin tällöin. Minun vakiovastaus näille soittajille on "en osta mitään, en tilaa mitään, en maksa mitään ja menihän tämä varmasti nauhalle!?" yleensä sieltä kuuluu "joo" sitten vain toivottelen hyvät päivän jatkot. Ei tule laskuja.

    • etsilleenmeillä

      Ei mitään hakemistopalveluita. Webbisivut kuntoon ja hakukoneoptimointi kanssa, niin asiakkaat löytää.

    • Rituliinayrittäjä

      Koskaan EI saa laittaa puhelinnumeroa yrityksen perustamispapereihin!

      Minä en laittanu eikä puheluita ole tullut.

    • tkorhonen

      Keksitty juttu, ei sellaista yrittäjää olekkaan, joka ei nauhoita kaikkia puheluitaan.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3940
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3742
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      605
      3738
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      14
      2383
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      72
      2332
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      328
      1995
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      1976
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1816
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1489
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe