Mitä Sinä haluaisit sen Joulupukin vievän niitä

todella tarvitseville omasta lahjapinostasi?
No se lahjojen yltäkylläisyys ei ole vielä tätä päivää,mutta se krääsä jota me käärimme lahjapakettiheihin ja jotka eivät edes ilahdutua edes vastaanottajaa.
Ymmärrän kyllä lapset,mutta nyt meille aikuisillekin on tehty lähes lahjonnallinen tapahtuma?

Tavallaan yritetään pyytää anteenksi vuoden toilailuja,Yöpaitoja rakastetulle,anteeksi olin silloin muualla,kun oli pitänyt olla luonasi??
No mummille shaali lämmittämään poissaoloani ja niin edellen

Suosio saavutetaan vain lahjonnalla liikemaailmassakin,joten Joulupukkikaan ei kaikkea voi tietäää??..kun matkaan käy??

34

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laulun sanoin; "se oli, silloin, mutta nyt"

Silloin, kun lapset oli pieniä ja omat vanhempani elivät, niin olihan se lahjojen tulva joskus liikaakin, koska kaikki Joulut vietimme siellä ja ansiotyössä olimme, joten rahasta ei ollun kovinkaan paljon puutetta.

Mutta ne muistot sieltä on kultaakin kalleimmat, kuten joulukuusen haku, jossa lapset oli mukana ja innoissaan saivat sen koristeltua.

Tapanina moottorikelkan ajelut aikuisille, kun takana oli oikea "kirkkoreki", ...niin, keitä meitä olikaan siellä? Lapsilta kielletty ohjelma se kuitenkin oli, koska mummi hoiti lapset.DD

Lahjojen antaminen on minulla nyt supistunut, sillä olen jo vuosia kuitannut lahjat pienellä, 50,.-€/kk lastenlasten tilille ja toisille en osta mitään. Vävy tuo kyllä ihanan Joulukorin minulle ja Eläkeliitto tuo toisen, joskaan ei niin runsas antista, mutta tarpeellista.

• Näinhän se menee Kristiina23 minullakin!
        En enää viitsi kutoa sukkia ja tumppuja aikuisille akoille,tyttärilleni ja heidän tyttärilleen.
        Testamentin olen tehnyt tyttärienitytöille ja se saa riittää.

Olin aikoinaan pankkiautomaatti,jopa keskellä yötä,vaihdettuani pankkia saan nykyisin yöni nukkua rauhassa,se jälkikasvuni rahankulutuksesta.Olin maailman paras äiti viikonloppuisin,kun omasin tietyn pankin tunnusluvut??

• Ihanaaaaaaa

Ihanaa kristiina, nyt sinun ei tarvii mennä muutamaan päivään leipäjonoon sisäfileetä jonottamaan kun herkkukoreja tuodaann!

• Omillaanelävä

Rahasta ei ollut paljonkaan puutetta....
        Mihin sinä omaisuutes ja Ravas tuhoaisit kun lripäjonoon on mentävä?

Minulla on alin ollut vähän rahaa, puutettakin, mutta ikinä en ole leipäjonoon mennyt, enkä hyväntekeväisyydestä ole kukaan avustuskoreja kotiini kantanut. Omillaan on tultava toimeen, tai jätettävä kehumatta kuinka oli rahaakin...

Jos ei osaa säästää, on turha puutetta välittää ja sitten kuitenkin elää leveästi ja on niin komeaa ja loistavaa. Jos on tehnyt töitä elääkseen, pitää osata elää eläkeläisenäkin omillaan. Sairaat ja työttömät kuuluu leipäjonoon, ei sinne pitäisi kaikilla olla mitään asiaa.
        Miettihän millaisen kuvan taas itsestäsi piirit Kristiina.

• varoituskellot

Kuin raivostunut härkä tämä,iskiessään hampaansa Kristinan saamiin fileisiin.Eihän tuo tervettä kaunaa enää ole, kadehtia noin sinnikkäästi kauppojen ylijäämäjakelua !!! ja ettei rahasta ollut puutetta.Olis hyvä syynätä mikä pohjimmainen syy vihaan onkaan ???

• ja-rahaakin-on
        varoituskellot kirjoitti:

Kuin raivostunut härkä tämä,iskiessään hampaansa Kristinan saamiin fileisiin.Eihän tuo tervettä kaunaa enää ole, kadehtia noin sinnikkäästi kauppojen ylijäämäjakelua !!! ja ettei rahasta ollut puutetta.Olis hyvä syynätä mikä pohjimmainen syy vihaan onkaan ???

"varoituskellot"

On jäänyt jollekin "piikki lihaan", siis ääretön kateus, kun joku hakee ilmaista ruokaa.

• rauhoitunyt

Kukaan ei tuon kristiinan leipäjono saaliita takuulla kadehdi. On vaan irvokasta hyvin toimeen tulevan eläkeläisen tullakehumaan miten hän hamstraa vaikka olisi varaa itse ostaa. Kyllä Suomessa todella tarvitsijoitakin on. Joku pakkomielle hänellä ruokaan, kun aina kertoo miten lapset tuo, joulunakin saa herkkukorin ja jopa eläkeliitto tuo ruoka apua. Ihan tervettä naljailua ja tuo kristiina koko ajan itse lisää vettä myllyyn.

• soo-soo
        rauhoitunyt kirjoitti:

Kukaan ei tuon kristiinan leipäjono saaliita takuulla kadehdi. On vaan irvokasta hyvin toimeen tulevan eläkeläisen tullakehumaan miten hän hamstraa vaikka olisi varaa itse ostaa. Kyllä Suomessa todella tarvitsijoitakin on. Joku pakkomielle hänellä ruokaan, kun aina kertoo miten lapset tuo, joulunakin saa herkkukorin ja jopa eläkeliitto tuo ruoka apua. Ihan tervettä naljailua ja tuo kristiina koko ajan itse lisää vettä myllyyn.

Irvokastako, minusta löydöstään iloitseminen on vielä kaukana irvokkuudesta.
        Palstahan koostuu normaalin toimentulon saavista ihmisistä, jotka eivät koe nälänhätää sentään!
        Kateus rinnassa on kuin kyinen pelto.

Irvokkaita on palstalle kirjoitetut irstaat sukupuolisuudet , kahvipirttiä myöten.

Pidähän käsitteet erillään!

• kukamissämitä
        soo-soo kirjoitti:

Irvokastako, minusta löydöstään iloitseminen on vielä kaukana irvokkuudesta.
        Palstahan koostuu normaalin toimentulon saavista ihmisistä, jotka eivät koe nälänhätää sentään!
        Kateus rinnassa on kuin kyinen pelto.

Irvokkaita on palstalle kirjoitetut irstaat sukupuolisuudet , kahvipirttiä myöten.

Pidähän käsitteet erillään!

Sukupuolisuusko irvokasta ? Minusta se on hieno, arvokas asia. Tuskin kahvipirtin vaki kävijät irstaita sukupuolisuuksia kirjoittaa, mutta käyhän sinne joku aina ruikkimassa.

• seuranne-ei-viisastuta

Kristiina23
        28.11.2017 18:22
        UUSI
        Laulun sanoin; "se oli, silloin, mutta nyt"

Silloin, kun lapset oli pieniä ja omat vanhempani elivät, niin olihan se lahjojen tulva joskus liikaakin, koska kaikki Joulut vietimme siellä ja ansiotyössä olimme, joten rahasta ei ollun kovinkaan paljon puutetta.

Mutta ne muistot sieltä on kultaakin kalleimmat, kuten joulukuusen haku, jossa lapset oli mukana ja innoissaan saivat sen koristeltua.

Tapanina moottorikelkan ajelut aikuisille, kun takana oli oikea "kirkkoreki", ...niin, keitä meitä olikaan siellä? Lapsilta kielletty ohjelma se kuitenkin oli, koska mummi hoiti lapset.DD

Lahjojen antaminen on minulla nyt supistunut, sillä olen jo vuosia kuitannut lahjat pienellä, 50,.-€/kk lastenlasten tilille ja toisille en osta mitään. Vävy tuo kyllä ihanan Joulukorin minulle ja Eläkeliitto tuo toisen, joskaan ei niin runsas antista, mutta tarpeellista.

YLLÄ KRISTIINAN VIESTIVastaus kopioituna:

SIIHEN JA MUUHUN KERTOMAANSA JA TÄÄLLÄ KEROTTUUN VIITTATEN ON KIRJOITETTU VIESTI:

Omillaanelävä
        29.11.2017 8:55

Minulla on alin ollut vähän rahaa, puutettakin, mutta ikinä en ole leipäjonoon mennyt, enkä hyväntekeväisyydestä ole kukaan avustuskoreja kotiini kantanut. Omillaan on tultava toimeen, tai jätettävä kehumatta kuinka oli rahaakin...

Jos ei osaa säästää, on turha puutetta välittää ja sitten kuitenkin elää leveästi ja on niin komeaa ja loistavaa. Jos on tehnyt töitä elääkseen, pitää osata elää eläkeläisenäkin omillaan. Sairaat ja työttömät kuuluu leipäjonoon, ei sinne pitäisi kaikilla olla mitään asiaa.
        Miettihän millaisen kuvan taas itsestäsi piirit Kristiina."""""

Eikä muuta kommentoitavaa näille irvokkaasta puhuville.
        Minä syön omiani ja voisin antaa muillekin, mutta täällä en kehu sitä mitä min ulla on, kuten jo sanoin.
        Eläkkeelläni pyrin tulemaan toimeen, enkä apuja pyydä täältäkään: Mene nyt itseesi, juu mene todellakin!
        He lasten leivän söivät, laulaa se joka ei puhu leskistä!

• muukalainennuukana
        seuranne-ei-viisastuta kirjoitti:

Kristiina23
        UUSI
        Laulun sanoin; "se oli, silloin, mutta nyt"

YLLÄ KRISTIINAN VIESTIVastaus kopioituna:

SIIHEN JA MUUHUN KERTOMAANSA JA TÄÄLLÄ KEROTTUUN VIITTATEN ON KIRJOITETTU VIESTI:

Omillaanelävä
        29.11.2017 8:55

Miettihän millaisen kuvan taas itsestäsi piirit Kristiina."""""

Eikä muuta kommentoitavaa näille irvokkaasta puhuville.
        Minä syön omiani ja voisin antaa muillekin, mutta täällä en kehu sitä mitä min ulla on, kuten jo sanoin.
        Eläkkeelläni pyrin tulemaan toimeen, enkä apuja pyydä täältäkään: Mene nyt itseesi, juu mene todellakin!
        He lasten leivän söivät, laulaa se joka ei puhu leskistä!

juuri noin,
        kertoo olleensa töissä tai sanoo"olimme töissä", minäkin tein töitä niska limassa, vaan ei heru lahjakoreja. Enkä kehtaa valittaa, en ees näille "ymmärtäville, kun se nyt on varaton niin tarviihan se", leipäjonottajasta(jista).
        En osaa kerjätä, enkä valittaa, siinä se vika, vika, vika, vika, kun en kerjää syön pottuja ja soosia, läskisoosia jouluna. Kuka tulee kaveriksi, tarjoon samasta. Varmasti nälkä lähtee!!!!

• pulkkis-eno

Oma joululahjusto on sen verran hoikka, ettei siitä taida lohjehta sirkamaakaan. Tai onhan tosi osattomat pohjoisen talven sinnittelijät, linnut olemassa.
      Tiaiset, keltasirkut fasaanit. Varislintujen aateliset, korppi ja närhi eivät tuppa pihalintujen siemenapajille. Vähille harakoille annan pois ruuan tähteet. Innokkaille naakoille olen varannut ritsoja jo pieniä linkokiviä maalipytyllisen.

Toen etteen, aikuinen sukulaisttö kävi jo kuumana viime jouluna kun joulukortin hänelle vaan lähetin. Kysyn hänet huoltajaperheeltä, mitä tytö eniten toivoisi.

• Samoin pulkkis-eno!
        Minuakin lähinnä tintit ja oravat jo heille auringonkukkaa mennyt lähes säkillinen ja talit päälle.
        On se vain niin ihanaa katastella ,kun ympärillä on elämää.

• Onko todella tullut tosta Joulusta vain piikki suomalaisten kauppaketjujen tulokseen?
        Ainakin käsketään kuluttamaan ja ostamaan,jopa velaksi? Osta nyt ja maksa joskus ensi vuonna?
        Nuoriso syöstään velkavankeuteen jossain pitäis olla raja tolle halvanrahan mainonnalle.
        Minulla on roskapostisuodatin,joten kaikki menee sinne suodattimeen,eivätkä ne tarjoukset minua tavoita.Niitä tulee noin viitisenkymmentä päivisin.

Tosin oli sinne mennyt palovakuutuskin.Onneksi lähettivät viestin kännykkään ja pelastuin jälkisäädöksiltä.Ohjelmoin E-laskuksi,minulla kaikki muukin laskutus tulee jo ilman posteljoonia.Onhan se tietty väärin,saatan tehdä siitä posteljoonista tarpeettoman ja hän menettää työpaikkansa??

• pulkkis-eno
        rituliini_38 kirjoitti:

Samoin pulkkis-eno!
        Minuakin lähinnä tintit ja oravat jo heille auringonkukkaa mennyt lähes säkillinen ja talit päälle.
        On se vain niin ihanaa katastella ,kun ympärillä on elämää.

Leikkelin pihan varislinnuille tänään savulohen nahkoja ja rustoja. Olivat jo puiden latvoissa katsomassa tulekko tänään päivällistä ollenkaan.
        Herra varis, isomman oikeudella näytti vievän parhaat palat. Orava on häirikkö kun se kanta poskipusseissaan auringonkukan siemenet maastoon jemmaan. Tuskin se edes hakee niitä vaan uutta seuraavana päivänä alkaa jemmaamaan.
        Naapurin mies harmistui niin että syötti oravalle myrkkyä. Näytti kuolleen puunhaaraan. Kun linnun sen söivät käviköhän sama kohtalo.
        Sekin mies kuoli kyllä omia aikojaan vuosia sitten.

• Kyllä vaan se Joulunsanoma ja Joulurauhanjulistus tuo sen tunteen,jonka haluaisin tuntea jokaisena elämäni päivänä.

Jotenkin sitä vain tuntee onnellisuutta,tyytyväisyyttä,rauhaa ja vielä Sylvian Joululaulun sanat tuovat esille sen vapauden,itsenäisyyden,jota sillä häkkiinsuljetulla linnulla ei ollut.

Kuljettuani Sorrennon kukkuloilla ja Etnan hahmon nähtyäni,sanoinkin miehelleni,kaiketi sanoittaja on nähnyt sen näkymän,kirjoittaessaan sanoja Mis sypressit tuoksuu nyt talvellakin,
      istun oksalla uljaimman puun....
      Ja Etnampa kaukaa mä siintävän nään...

• Per-kel

No varmaan sen jälkiveron jota tässä odottelen :(

• Otan osaa!
        Minäkin jouduin mieheni kuoleman jälkeen omaishoitajantuloistani maksamaan mätkyjä.
        Hän sentään oli laitoshoidossakin vuoden,tasan eivät käy verotettavattulot??

• KrPennonen
        rituliini_38 kirjoitti:

Otan osaa!
        Minäkin jouduin mieheni kuoleman jälkeen omaishoitajantuloistani maksamaan mätkyjä.
        Hän sentään oli laitoshoidossakin vuoden,tasan eivät käy verotettavattulot??

Mätkyt? Kysehän on lainan takaisin maksusta!
        Reippaamman kokorkokannan aikaan laina oli vieläpä korotonta joten maksoin tuloveroa niin vähän kuin verotoimisto suostui laskemaan pidätystaulukkoani ja nautin 1.5 vuoden korottoman lainan eduista. Inflatio oli taattu.

Olen ihmetellyt ihmisten hinkua maksaa ylisuurta veroa ennakkoon?!

• teretule

En anna lahjoa vaan rahaa, olen vanha ja viisas-----kuin Per-kel.

• Varmaankin toi Joulu,olettamus poikalapsen syntymästä jossain nykyisellä sotatoimialueella,
        tuskin kaikkia kiinnostaa?
        Toi lahjonta tietenkin jäi elämään,kun kultaa ja mirhamia tuotiin ilman tullausta jonnekkin karjasuojaan?

En kiellä,etteikö jotain tarkoitusta olisi minunkin elämälläni?
        Se linnun kuolema todisti,joka kuoli käsiini hernekerttu,että se lintu näki jotain kuolinhetkellään,mitä minä en nähnyt.Se avasi ne kuolinverhon sumentavat silmänsä ja kurotti kaulansa taivasta kohti ja visersi niin uskomattomasti.
        Sen linnun hautasin todella hartaudella ja jotenkin tunsin,olin suuremman voiman välikappaleena silloin

• kertomaasi
        rituliini_38 kirjoitti:

Varmaankin toi Joulu,olettamus poikalapsen syntymästä jossain nykyisellä sotatoimialueella,
        tuskin kaikkia kiinnostaa?
        Toi lahjonta tietenkin jäi elämään,kun kultaa ja mirhamia tuotiin ilman tullausta jonnekkin karjasuojaan?

En kiellä,etteikö jotain tarkoitusta olisi minunkin elämälläni?
        Se linnun kuolema todisti,joka kuoli käsiini hernekerttu,että se lintu näki jotain kuolinhetkellään,mitä minä en nähnyt.Se avasi ne kuolinverhon sumentavat silmänsä ja kurotti kaulansa taivasta kohti ja visersi niin uskomattomasti.
        Sen linnun hautasin todella hartaudella ja jotenkin tunsin,olin suuremman voiman välikappaleena silloin

Sinä, kun et "akoille" viitsi kutoa, kuten pauhasit tuolla ylhäällä, missä toinen poikasi vaikuttaa?
        Pidäthän yhteyttä häneen, kun juuri mitään et hänestä mainitse?

• Skypetän poikani kanssa lähes päivittäin!
      Oliko muuta,joka kiinnostaisi sinua?
      Kerron kyllä avoimesti ama

• Kiinnostaa toki.
        Olen kummastunut kun aloituksessa olet kuin taistelumielellä, teilaten kautta linjan aika ronskisti yöpaitojen ostot, ja mummon lämpimät shaalit ym., vain huonon omantunnon ilmaisuiksi? Ankean masentavaa luettavaa!

Miksi kyyninen näkemyksesi pitää lähestyvään jouluun liittää? Moni saattaa tuntea valmistaessaan lämpimiä hyviä ajatuksia, joita riisut halveksuen.

Sitten kyllä itsellesi kerrot aidon tunteen liittyvän jouluun, ja herkistyt linnun hautaamista.

Me saimme lahjoista suurimman, Joulun Lapsen,.... rakkauden lähettiläänä. Mekö emme sitten soisi mitään läheisillemme, vaikka lämmittävää ja tarpeellistakin?

PS. Joululahjoja annetaan joka taholla keräyksiin ja Pelastusarmeijan joulupatoihinkin vähäosaisille.
        Hyvää tahtoa toivoisi ainakin voivan toisille osoittaa.

• sini.sirkku kirjoitti:

Kiinnostaa toki.
        Olen kummastunut kun aloituksessa olet kuin taistelumielellä, teilaten kautta linjan aika ronskisti yöpaitojen ostot, ja mummon lämpimät shaalit ym., vain huonon omantunnon ilmaisuiksi? Ankean masentavaa luettavaa!

Miksi kyyninen näkemyksesi pitää lähestyvään jouluun liittää? Moni saattaa tuntea valmistaessaan lämpimiä hyviä ajatuksia, joita riisut halveksuen.

Sitten kyllä itsellesi kerrot aidon tunteen liittyvän jouluun, ja herkistyt linnun hautaamista.

Me saimme lahjoista suurimman, Joulun Lapsen,.... rakkauden lähettiläänä. Mekö emme sitten soisi mitään läheisillemme, vaikka lämmittävää ja tarpeellistakin?

PS. Joululahjoja annetaan joka taholla keräyksiin ja Pelastusarmeijan joulupatoihinkin vähäosaisille.
        Hyvää tahtoa toivoisi ainakin voivan toisille osoittaa.

"Hyvää tahtoa toivoisi ainakin voivan toisille osoittaa."

Kirjoitit, kuin minun ajatukseni, joita en rohjennut täällä sanoiksi pukea. Onneksi olit rohkeampi, vaikka olet (jäi jotenkin erityisesti mieleeni) saanut jo aikaisemmin samaiselta kirjoittajalta sapiskaa, koska uskalsit kirjoittaa chateaubriandin syömisestä, etkä makkarasopasta!D

Ja silloin, kun teit kirjoituksen ruunen makkarasoppaan, niin senkin teit väärin, siis lisäsit siihen turhia lisukkeita!, nyt en muista mitä sinulla oli?D

Eihän täällä saa noin kirjoittaa, koska joku on tehnyt töitäkin "niska limassa", mutta ei ole saanut riittävää eläkettä, kuten minä olen saanut.

Toisaalta ihmetyttää tuo leipäjono kirjoittelu kohdallani, jos on kilometrien jonot jossakin, niin täällä ei ole, mutta kaikki on paisunut asioiden vääristelyyn, joskus jopa olettamukseen, että varasta lapsilta ruokaa, kuten tämäkin kirjoitus;
        " hyväntekeväisyydestä ole kukaan avustuskoreja kotiini kantanut. Omillaan on tultava"

- ja minä kirjoitin, että vävyni tuo minulle tuon korin, ei mikään hyväntekeväisyys järjestö, mutta Eläkeliitto tuo jokaiselle jäsenmaksunsa maksaneelle kyllä "Joulukassin".

Tuohon viestini kopiointiin, jossa kirjoitin;Kristiina23
        nuoruuden Jouluistamme ja siihen vastaukseen en ota kantaa, koska en ymmärrä, miksi tuo oli nyt niin loukkaava jotakuta kohtaan, mutta kaikkihan täällä on jotenkin outoa, kuka milloinkin otetaan "ruodittavaksi" ja kirjoitti hän mitä hyvänsä, niin kaikki on vastaan suurinpiirtein teemalla, että " Väärin sammutettu"!DD

Onhan se toisaalta valaisevaa, että ainakin täällä huomaa, kuinka kelvoton ihminen oletkaan, sillä jos vain tapailee omia tuttaviaan, voi piankin kuvitella, että oletpa sinä ystävällinen ja ennenkaikkea s ä ä s t ä v ä i n e n!D

• Enhän minä Ruunemannin aloituksessa keittänyt ollenkaan makkarasoppaa, kommentoin ainoastaan 😊 )) Sekoitat nyt asiat Kristiina23

Eihän tämä vastaus Rituliinille kasittele ollenkaan leipäjonoja, jouluun liittyviä käsityksiähän tässä vaihdetaan!

• sini.sirkku kirjoitti:

Enhän minä Ruunemannin aloituksessa keittänyt ollenkaan makkarasoppaa, kommentoin ainoastaan 😊 )) Sekoitat nyt asiat Kristiina23

Eihän tämä vastaus Rituliinille kasittele ollenkaan leipäjonoja, jouluun liittyviä käsityksiähän tässä vaihdetaan!

" Sekoitat nyt asiat Kristiina23"
        No, ilmeisesti käsitin väärin kirjoituksesi, mutta kyllä sinulla oli mielestäni lisukkeita siihen makkarasoppaan.

Huomaan kyllä että kirjoitukseni ei miellytä sinua, joten anit´olla. Kasitellaan vain.

• sopat-soppana
        sini.sirkku kirjoitti:

Enhän minä Ruunemannin aloituksessa keittänyt ollenkaan makkarasoppaa, kommentoin ainoastaan 😊 )) Sekoitat nyt asiat Kristiina23

"Käytän kattilanpohjaa paistamiseenkin, lisäten hiljaa nesteen liemikuutiot, ja valitsemani juurekset, lehtikaalin ja kokonaisen purjonkin pätkittynä, miks'ei pienen riisi, tai makarooninkin lisäyksellä."

Ei sitten kelvannut ruunen makkarasoppa, kun täytyi lisätä lehtikaali, purjo, riisit ja makaroonitkin? Onko se enää makkara keitto?

Todellakin, Kristiina23 erehtyi kommentoimaan sinulle, koska ei huomannuit, että;
        "Enhän minä Ruunemannin aloituksessa keittänyt ollenkaan makkarasoppaa,."

Et todellakaan.

• krääsätön

Oikeastaan arvokkainta antamisistani on aikani. Sitä annan eri muodoissa. Mutta piiriin ei mahdu uusia,ei muita kuin lapsenlapsia tai vävyjä. Bonuslapsiakin on liuta.

• työstävapaalla

Aikaa voi käyttää myös vaikka kirjalahjan miettimiseen ja hankkimiseen. Krääsä on erikseen. Eläkeläisillä vapaata aikaa on, en hirveän isoa numeroa siitä viitsi tehdä .

• krääsätön

Minulla tuppaa aika olemaan kortilla, vaikka olenkin eläkeläinen. Hoitelen kahta kuolinpesää, hoidan lapsenlapsia, olen järjestötyössä aktiivinen, seurustelen.

• kiitoksiapaljon
        krääsätön kirjoitti:

Minulla tuppaa aika olemaan kortilla, vaikka olenkin eläkeläinen. Hoitelen kahta kuolinpesää, hoidan lapsenlapsia, olen järjestötyössä aktiivinen, seurustelen.

Hienoa että ehdit tänne tavallisten eläkeläisten palstalle kaikilta kiireiltäsi ja seurustelultasi, meitä rikastuttamaan . Ehdit syventyä tällaiseen pitkään aika sekavaan ketjuunkin.

• aika-ei-ole-rahaa

Paras lahja on olla tukena ja apuna koko vuoden.
      Lahjan antaja kun ei aina ole se vanhin joukosta, hän on joskus itse lahjan saaja ja silloin ei tarvita krääsää eikä kimalluksia.
      Aikaa ja rakkautta, huolenpitoa ja mielen virikkeitä vanhemmille ihmisille.
      Kuuntelija, auttaja, piristäjä, ilon tuoja. Siinä sitä lahjaa.

Eihän täällä pysy enää jäljillä mitä missäkin ketjussa kirjoitetaan ja mistä jutellaan, kun aina on pelkkää kinaa ja nälvimisiä puolin ja toisin.
      Tänne palstalle jos voisin lahjoittaa ymmärtämystä ja toinen toisensa kunnioittamista, sen antaisin mielihyvin.

• Näinhän se todella on!
        Se aika ja rakkaus! Nyt tulee mielipide joka ei maksa meille lahjojen antajille,kuin omaa menetettyä aikaamme.
        Meille se Joulumieli voisi asettua asumaan pidemmäksikinaikaa,kuin vain niinä muutamana päivänä,hyväntahdon päivänä.
        aika-ei-ole rahaa kiitos mielipittestäsi,se koskettaa,se toivottavasti koskettaa meitä kaikkia ja voimme laskea sen Joulunsanoman puhuttelemaan meitä jokaista ama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe