Sain juuri kuulla että kaverini on menehtynyt itsemurhan johdosta lastenkodissa. Sanattomaksi vetää. En tiedä miten tätä pitäisi käsitellä.
Itsemurha lastenkodissa
5
1007
Vastaukset
- MissäVanhemmat
Lääkkeilläkö?
- Neeberi
Voin suoauitella rivittrillaila 2mggng
Hei nimimerkki, Minä1999
Otan osaa suruusi. Raskas tilanne. Toivottavasti sinulla on ollut joku tukenasi näinä ensimmäisinä päivinä, omat vanhemmat tai ystävä tai joku muu läheinen. Mietit miten käsitellä kaverin kuolemaa, itsemurhaa. Ensimmäinen asia on, että älä jää yksin. Ja surun ja tämän monenlaisia kysymyksiä nostavan asian käsittely on tärkeää. Juttele siitä, kuka tai ketkä ovatkaan niitä kenen kanssa voit puhua turvallisesti ja luottamuksellisesti. Puhu, kirjoita, piirrä, keksi itsellesi sopivia tapoja purkaa mielessäsi olevia ajatuksia ja murhetta. Voit mennä koulun terveydenhoitajan tai psykologin tai kuraattorin luokse tai seurakunnan nuoriso-ohjaajan luo. Huolehdi itsestäsi.
Lämpimin ajatuksin,
Pirkko-pappi- ei_seurakuntaan
Seurakunnan nuoriso ohjaajille surusi aihe on liian raskas.
- sfromaworld
Todella todella todella ikävää!!! Mutta haluan vain sanoa, että et masentuisi. NO onpa hyvä apu "älä masennu" onpa helppoa. Mutta oikeesti. Elämä ei oo makeeta suklaata se voi olla välillä väkevääkin ja todella väkevää. Olen kokenut itse todella paljon myös. Olen itse masentunut. Mutta jatkan elämistä koska minulla on rakkaita ihmisiä. Ystävät. En rakasta vanhempia, mutta olen aivan järkyttävän kiitollinen, että synnyin ja muustakin vaikka haluaisinkin itse tehdä itsemurhan. Elän ja kidun. Mieluimmin se kun satuttaisin toisia ihmisä Tälläinen minä olen. Kaverisi valitsi helpomman vaihtoehdon. Ja tuotti muille tuskaa. Mutta on hänelläkin oli syitä varmaankin. Häntä ei voi syyttää myöskään koska se oli hänen elämä. Hänkin varmasti rakasti rakkaita, mutta ei riittänyt voimia taistella ongelmien kanssa. Sille ei voi mitään... mennyttä on mennyttä, mutta sinä voit ainakin muuttaa elämää. Nyt on nyt ja huominen on huomenna ja sinä päätät mitä teet. Elämä on sinun käsissäsi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1787514Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.344671Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1232720- 772194
- 901576
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2141510Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731141Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202161077- 481019
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225987