Tätä viestiä ja kysymyksiä on vaikea pukea sanoiksi, mutta epäilen vahvasti miesystäväni olevan narsisti tai ainakin voimakkaat piirteet omaava. Suurin osa merkeistä täyttyy hänen kohdallaan mutta se hänen tyylinsä loukata ja piilonaljailla on aivan käsittämätön.. Hän ns ajaa minut raivon partaalle ja itse sitten tyytyväisenä ja rauhallisena sanoo, että taitaa olla päässäsi vikaa ym. Oudointa tässä on se, että hän kohdistaa kaiken tämän ilkeilyn minuun mutta esimerkiksi omassa lähipiirissään (suvussaan) on niin pidetty ja hyvätapainen. Minä jos sanon jostain, mistä olen loukkaantunut, niin hän aloittaa heti haukkumisen ja nimittelyn. Väliin tulee niitä hyvittelykausia jälkeenpäin. Joskus saattaa saada käsittämättömiä raivokohtauksia ja pommittaa viesteillä tai sitten huutaa puhelimessa. Yksi pieni outo asia minkä alkuvaiheessa (häntä silloin en vielä hyvin tuntenut) huomasin oli se, että hän piti ja pitää puhelimessaan lukitusnäytössä sekä taustakuvana omia kasvokuviaan. Jos ei narsistista, niin vähintäänkin outoa mielestäni.
Kokemuksia?
Narsistin tyyli ärsyttää toista
12
360
Vastaukset
- IMPULIAMPULIPÄÄ
No jos ei tunnu oikeelta kumppanilta, niin ota ero.
Ei kuulosta terveeltä ton miehesi käyttäytyminen sua kohtaan.
Mun mielipide.- tututmerkitmiehessä
Joo-o juokse ja kovaa mahdollisimman kauas hänestä, ellet sitten halua jäädä ovimatoksi.
- Huhhelishuu
Mm, tää kuulostaa just manipuloinnilta. Narsistit ja narsistiset ihmiset on siinä kyllä käsittämättömän häikäilemättömiä. Sitä ei voi ymmärtää. Ja juuri se, että vain se, joka siihen hulluuden partaalle ajetaan, lopultakin tajuaa, että eihän tässä ole mitään järkeä, kirjaimellisesti.
- lahdemenemaan
Tarinasi perusteella suosittelen lähtemään kyseisen myrkyllisen ihmisen piiristä mahdollisimman pian. Mitä kauemmin odottelet ja emmit, sitä isommaksi traumasi kasvaa ja ylitsepääseminen on hankalampaa.
- terapeuttipena
Ihan normaali mies tuntuu olevan, jota naisen jankuttaminen ärsyttää. Yksi pieni asia, joka pistää minunkin silmääni lukiessani tuota viestiäsi on kielellinen ilmaisusi "häntä silloin en vielä hyvin tuntenut" Sanojen epäjärjestys kertoo sinun olevan epävarma, herkästi loukkaantuva ja itsetunnoltasi heikko. Keskity itseesi ja anna miesystäväsi olla oma itsensä ja pitää kännykässään oma kuvansa. Tuntuu siltä, että olet kateellinen ja mustasukkainen, kun miehellä on ystäviä ja hyvät suhteet sukuunsa ja jäät itse hänen varjoonsa. Jos et kestä miesystäväsi egoa, niin mikä estää sinua jättämästä häntä. Ilmeisesti olet hänestä riippuvainen, eikä sinulla ole elämässä muita kuin vain hän. Olet leimannut miesystäväsi jo narsistiksi. En keksi mitään syytä miksi viihdyt ärsyttävän "narsistin" seurassa, joka saa sinut raivon partaalle. Ehkä sinun pitäisi keskittyä oman minuutesi ja itsetuntosi löytämiseen ja vahvistamiseen.
- Minä_taas
Minä taas en löydä aloituksesta mistään kohtaan tietoa että aloittajalla ei olisi ystäviä tai hyviä suhteita omaan sukuunsa. Ennemminkin niin että aloittaja on aidompi ja rehellisempi ihminen ja odottaa sitä samaa myös kumppanilta, joka tässä tapauksessa nyt taitaa olla ainakin kierompi ja purkaa kateuttaan aloittajaan.
Luultavasti aloittajalla aidot suhteet niihin ihmisiin keitä hänellä on, koska nyt hämmästelee tätä velmuilijaa. Velmuilijalla luultavasti jonkinlainen naamari jolla kohtaa muut kuin kumppaninsa, jonka valinnut kadehtimisen kohteekseen.
Siinä mielessä aloittaja voi olla oikeilla jäljillä, että juuri narsistit ovat pohjattoman kateellisia ja kostavat ätivihaansa ja kaikkea muutakin vihaansa (jota heillä riittää) kulloiseenkin uhriinsa...
Onkos terapeuttipenalta mennyt eilinen ilta jotenkin pieleen? Jäänyt soittelemaan lehdellä kun muilla on ollut hauskaa? Siksi verran kitkerä sunnuntaiaamu näkyy olevan kirjoituksista päätellen. - TONIDONITSI
Minä_taas kirjoitti:
Minä taas en löydä aloituksesta mistään kohtaan tietoa että aloittajalla ei olisi ystäviä tai hyviä suhteita omaan sukuunsa. Ennemminkin niin että aloittaja on aidompi ja rehellisempi ihminen ja odottaa sitä samaa myös kumppanilta, joka tässä tapauksessa nyt taitaa olla ainakin kierompi ja purkaa kateuttaan aloittajaan.
Luultavasti aloittajalla aidot suhteet niihin ihmisiin keitä hänellä on, koska nyt hämmästelee tätä velmuilijaa. Velmuilijalla luultavasti jonkinlainen naamari jolla kohtaa muut kuin kumppaninsa, jonka valinnut kadehtimisen kohteekseen.
Siinä mielessä aloittaja voi olla oikeilla jäljillä, että juuri narsistit ovat pohjattoman kateellisia ja kostavat ätivihaansa ja kaikkea muutakin vihaansa (jota heillä riittää) kulloiseenkin uhriinsa...
Onkos terapeuttipenalta mennyt eilinen ilta jotenkin pieleen? Jäänyt soittelemaan lehdellä kun muilla on ollut hauskaa? Siksi verran kitkerä sunnuntaiaamu näkyy olevan kirjoituksista päätellen.LOL
- JUGURTINNÄKÖNENNAINEN
Minä_taas kirjoitti:
Onkos terapeuttipenalta mennyt eilinen ilta jotenkin pieleen? Jäänyt soittelemaan lehdellä kun muilla on ollut hauskaa? Siksi verran kitkerä sunnuntaiaamu näkyy olevan kirjoituksista päätellen.Nää on näit asioit, et vaikee tietää, ku emme tunne kumpaakaan, mutta ainaki aloittaja selkeesti ilmaisee mielipiteensä miehestään, että se hänen temppuilu vaivaa häntä.
Voiha olla että tää kommentoija, jolle vastasit voi olla itte hieman narskumielinen, mutta paha tietää, ku emme tunne ketään . Emme oo jäävejä sannoon oikein mittään.
Ammattilaiset ainoastaan, ei välttämättä nekään, sillä lopulta me itse tiedämme lopulta totuuden itsestämme = me itte ollaan loppupelissä ittemme parhaita analyytikkoja.
Näinhä se jonku kuuluisan filosofin sanonta menee!
Eikö??
Jos selkeesti harjottaa pahuutta toiseen ihmiseen, se on väärin.
Nää kommenttikentät vaan aiheuttaa minussa hieman naurua, kun te riitelette toistenne kanssa.
LOL. Minä_taas kirjoitti:
Onkos terapeuttipenalta mennyt eilinen ilta jotenkin pieleen? Jäänyt soittelemaan lehdellä kun muilla on ollut hauskaa? Siksi verran kitkerä sunnuntaiaamu näkyy olevan kirjoituksista päätellen."Siinä mielessä aloittaja voi olla oikeilla jäljillä, että juuri narsistit ovat pohjattoman kateellisia ja kostavat ätivihaansa ja kaikkea muutakin vihaansa (jota heillä riittää) kulloiseenkin uhriinsa..."
Juu tuos ku luekskelin noita viime käyntini jälkeen tulleita kommentteja niin huomattu on että tuota äiti/naisvihaa näyttää olevan viimeaikaisissa kommenteissa näkyvillä.
Jotenkin huvittajalta kuullostaa sekin väite, ettei palstalla saisi aiheesta äiti/nainen narsistina puhua ollenkaan. Esim. tuo poiuhan täällä ny ollu pitkään puhumassa äidistään.- Juhapetsimulkku
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Siinä mielessä aloittaja voi olla oikeilla jäljillä, että juuri narsistit ovat pohjattoman kateellisia ja kostavat ätivihaansa ja kaikkea muutakin vihaansa (jota heillä riittää) kulloiseenkin uhriinsa..."
Juu tuos ku luekskelin noita viime käyntini jälkeen tulleita kommentteja niin huomattu on että tuota äiti/naisvihaa näyttää olevan viimeaikaisissa kommenteissa näkyvillä.
Jotenkin huvittajalta kuullostaa sekin väite, ettei palstalla saisi aiheesta äiti/nainen narsistina puhua ollenkaan. Esim. tuo poiuhan täällä ny ollu pitkään puhumassa äidistään.Poui on loistotyyppi. Mun suosikki tällä palstalla. Perustelee hyvin kantansa. Tosi mukava ja fiksu.
- No_sait
Juhapetsimulkku kirjoitti:
Poui on loistotyyppi. Mun suosikki tällä palstalla. Perustelee hyvin kantansa. Tosi mukava ja fiksu.
No sait sen tuolla vertaiskehulla jäämään ainakin yhdeksi lisävuodeksi eteenpäin kertomaan että ei siedä apuja ja äiti on psykopaatti ja isä narsisti ja hän näkee nälkää ja ja ja taas uudestaan sama, ei tykkää avuista ja äiti on...jne jne
- eikoskaanenää
Tapasin naisen ravintolassa, vanha tuttu vuosien takaa, niinpä saattelin hänet herrasmiehenä yömyöhällä kotiinsa. Se oli virhe, jota kadun. Kuuntelin hänen vaikeuksiaan alkoholistimiehen kanssa, josta oli siis eronnut jo useita vuosia sitten, erikoinen selviytymistarina. Ajattelin kannustaa häntä, kun oli ollut ilman miestä ja ilmeisesti hellyyttäkin. Se oli virhe.
Ihmiset soittelee paljon ja kertoo huolistaan, kuuntelen ja autan, joskus vain sillä, että saavat puhua asiasta jollekin. Tämä nainenkin alkoi soittelemaan ja riesaksi asti, hän oli takertuja. Olisi pitänyt sanoa enemmän kuin, että on töissä kiireitä, ettei ehdi tai olen tekemässä nyt jotakin muuta, että en sen vuoksi ehdi, noita vihjeitä hän ei ymmärtänyt. Vaan entistä tiukemmin alkoi pommittamaan viesteillä ja soitoilla, jouduin ikävään välikäteen, johon en ollut pyrkinyt. Kesken tärkeiden palaverien, myöhään iltaisin ja jopa yöllä, hän viestitteli ja niin monta viestiä tai soittoa peräkkäin, että oli pakko vastata. Autotallissa puuhailin toisella kädellä työhommia ja luuri korvalla kuuntelin hänen juttujaan, jotka alkoivat kääntyä valittamisen puolelle. Ajattelin, että tilanne helpottuu, kun hommaan prepaid-liittymän ja annan sen numeron hänelle, johon saa soittaa, niin ei häiritse niin paljon arkielämää. Se oli virhe.
Liian myöhään ymmärsin, että koukuttamalla hän oli saanut minut nalkkiin. Osasi aina sopivassa kohtaa kehua, että pysyin narussaan. Todellisuudessa en siedä naisia, jotka opastaa ja ohjaa kuin pientä lasta, ottaa tavaroita kädestä näyttääkseen miten joku tehdään, Rajoittaa jopa vähäistä saunankaljan juontia, ohjeistaa käsien pesulle ja ties mihin, alkoi ahdistaa. Mutta häneen ei olisi saanut ottaa hajurakoa, kun yritin irroitautua, niin siitä alkoi kauhea helvetti. Sain myös selville, että hänellä oli koukussaan toinen mies, se oli lopullinen herätys. Sen jälkeen mikään ei ollut enää entisellään, vauriot olivat melkoiset, kun hän kostonhimoisena keljuili tai kettuili. Hänestä tuli täysin arvaamaton kyttääjä, joka sitten kiitokseksi kaikesta kuuntelusta sanoi, että kusen päällesi. Olin ihmeissäni, että jos ottajia on jonoksi asti, niin miksi toimia noin.
Yllätys oli melkoinen, kun olin hänen mielestään mitätöijä ja narsisti. Mikä hän itse mahtoi olla, kun niin jahtasi mitätöivää narsistia? Sairasta touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205263Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271605- 1011470
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701429Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361349- 501341
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761292Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541085Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50958- 86955