Syöpä on julma sana !

lähdön-tunnelmaa

Olemme sen ikäsiä, meille tuee jos jonkinlaista vaivaa,
useinmiten se on syöpä,
kohdallani on nyt huonot ennusteet, ultraäänessä on nähty epämääräistä muodostelmaa mahassa,
tutkimukset ovat kesken,
kaikenmaailman kokeissa pitää juosta, vaikka ei millää jaksaisi,
miski vanhaa ihmistä ei oteta sairaalaan sisään ja kerralla tutkita mistä on kysymys,
vielä parikymmentä vuotta sitten sos turva oli paljon parempi,
vanhukset otettiin viikoski sairaalaan sissään,
tutkittiin ja lääkkeet tasapainotettiin,
jonka jälkeen vanhus taas jaksi muutamia vuosia hyvää elämää,
nyt ei ole asiat suomessa enään niin hyvin,
kipeetä vanhusta juoksutettaan kokeista kokeisiin,
uupumus on aivan käsittämätöntä,
harmittaa, elämä on lyhyt
tässäkö se nyt oli,
en aio valmistautua mitenkään lähtöön,
kirjoitan vain jäähyväiskirjeen perillisille,
se on siinä,
olen niin väsyny,
en jaksa siivota, en jaksa valmistautua jouluun ,
annan kaiken olla vaan,
siivotkkoon sitten kun minua ei enää ole,

64

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perästä.tullaan

Mielestäni on oikein että kirjoittelet tänne. Eihän sinulla vielä syöpädiagnoosia ole. Vahvaan väsymykseen pitäisi löytää syy.
      Olen 80 v, muka terve äijän jässikkä. Nämä mustat myöhäissyksypäivät vetävät mielen synkäksi.
      Täällä kirjoitetaan paljon täyttä hömppää. Sairauksien poteminen on aina mielen päällä ja huolena. Niistä pitää kirjottaa. Sinnittele.

• herätkääjo

Totta tuo että sairaalassa ei saa viipyä kuin ihan välttämättömän ajan ja koskee se nuoriakin, esim. synnyttäjiä. Taas oli lehdessä juttu 90 vuotiaasta muistisairaasta vereraanista joka kotiutettiin vasten omaisten tahtoa. Hän putosi pyörätuolilla kerrostalon rappusissa ja kuoli. Samaan aikaan kun vanhat veteraanitkin on heitteillä, laittomasti maassa oleville nuorille ihmisille järjestetään lisäpalveluita. Rahaa on enemmän kuin koskaan ja veroja kerätään enemmän kuin koskaan , mutta oma kansa kärsii hätää. Terveysbisnes käärii valtavia voittoja, siksi haalitaan hoidettavia ympäri maailmaa.

• kukas.se.vinkuu

Ohhoh ompa vuodatusta!
        Vanhan ihmisen makuuttaminen ei ole hyväksi, senhän sanoo jo järkikin!
        Ei veteraaneilla mitään hätää ole, enempää kuin maamme vanhuksilla yleensä, - varallisuudesta riippuen.

Nuorissahan se on tämän maan tulevaisuus! Ei pyöri yhteiskunnan rattaat miltään osin, jos ei veronmaksajista, nyt olevista ja tulevista huolehdita. Siihenhän valtion kannattaakin satsata!
        "Kansa kärsii' mariset,,,,,, äh, kansa voi hyvin, ja koostuu lapsista, teineistä, työikäisistä ja vanhuksista.
        On turhaa tähdentää, ettei vanhuksista huolehdita, niinkuin tuot esimerkkisi,,,,,, onnettomuuksia sattuu kaikenikäisille!

Vanhusten määrän lisääntyessä, ei veronmaksajien niskasta voi sosiaali ja terveysalan kustannuksia ottaa, niin valtavista menoista on kysymys, joten yksityistäminen on pakon sanelemaa.

Sitten kitistään, että palveluja tarjoavat saavat valtavia voittoja,,,,, kustannuksittako odotat Soten sen järjestävän,..ja helpon kuolemankin vielä ? Täh?

Valtaosa maahanmuuttajista ei tulleet ilmaisen ylläpidon vuoksi, monet ovat jo työelämään sijoittuneetkin, ja ovat saaneet Suomen kansalaisuuden.

• olet-röyhkeä-
        kukas.se.vinkuu kirjoitti:

Ohhoh ompa vuodatusta!
        Ei veteraaneilla mitään hätää ole, enempää kuin maamme vanhuksilla yleensä, - varallisuudesta riippuen.

Nuorissahan se on tämän maan tulevaisuus! Ei pyöri yhteiskunnan rattaat miltään osin, jos ei veronmaksajista, nyt olevista ja tulevista huolehdita. Siihenhän valtion kannattaakin satsata!
        "Kansa kärsii' mariset,,,,,, äh, kansa voi hyvin, ja koostuu lapsista, teineistä, työikäisistä ja vanhuksista.
        On turhaa tähdentää, ettei vanhuksista huolehdita, niinkuin tuot esimerkkisi,,,,,, onnettomuuksia sattuu kaikenikäisille!

Vanhusten määrän lisääntyessä, ei veronmaksajien niskasta voi sosiaali ja terveysalan kustannuksia ottaa, niin valtavista menoista on kysymys, joten yksityistäminen on pakon sanelemaa.

Sitten kitistään, että palveluja tarjoavat saavat valtavia voittoja,,,,, kustannuksittako odotat Soten sen järjestävän,..ja helpon kuolemankin vielä ? Täh?

Valtaosa maahanmuuttajista ei tulleet ilmaisen ylläpidon vuoksi, monet ovat jo työelämään sijoittuneetkin, ja ovat saaneet Suomen kansalaisuuden.

OHOH jopa oli vuodatus,
        olet suomen kansan vihaaja ilmiselvästi,
        halveksit suomen kansaa,
        katsotaampa kun itse sairastut kuinka hyvin saat hoitoa ???

• onko-oikein

Ohhoh ompa vuodatusta!

Eläkeläiset ovat merkittävä veronmaksajaryhmä, maksavat isomman prosentin kuin työssäkäyvät, itse ansaitsemastaan eläkkeestä ! Meille ei tullut ilmaista koulutusta kansakoulun jälkeen, ei opintotukea, ei asuntotukea, ei ilmaista päivähoitoa lapsille. Nyt kuka tahansa matu lampsii tänne ja saa kaiken heti ilman mitään vastiketta. Hyvin pieni osa matuista on työllistynyt , perheet ovat suuria ja paljon saavat tulonsiirtoja. Kyllä osalla veteraaneista on ollut ja on vieläkin hätää ja puutetta, meni paras nuoruus sodassa, saattoi koulutuskin mennä ohi suun, terveys kärsi . Veteraanit eivät vaan vaadi ja vingu etuja ja huomiota.
        Kylläpä tuli suurin osa elintason perässä, todettu ylimmissö oikeusasteissa aheettomiksi turvapaikkaa saamaan. Nyt jäävät laittomasti maahan ja juuri Helsinki siunasi heille laajan sosiaaliturvan ja terveyspalvelut ILMAISEKSI. Kyllä nyt alkaa uusi valtava tunku, sana kiirii maailmalla. Meidän maksut vaan suurenee ja kelakorvaukset pienenee. ONKO OIKEIN ?

• Vihapuheet.pois

Ohhoh ompa vuodatusta!

Että viitsitkin VALEHDELLA, törkimys!
        Vai oletko valejutkujen lutkuttaja?

• sisu.saara

Siihen voi vielä kulua aikaa, ennenkuin Sinua ei ole ;) Kirjoituksesi huokuu nyt vain ymmärrettävää toivottomuutta, joka tuossa vaiheessa on luonnollista.
      Nyt kannattaa kuitenkin , omin avuin tai "perillistesi" avulla, kartoittaa paikkakunnallasi oleva apu, jonka voit kotiin saada.

On sekä siivousapua, kaupassa ja puolestasi apteekissa asioivia, tuntiveloituksella. Löytyy yksityisiä järjestöjä, siivousapua saat oman kunnan terv. keskuksen kautta.

Kukaan ei voi hyvin, antaessaan noin periksi, "siivotkoon sitten kun minua ei enää ole" Eihän siivous se kaikkein tärkein ole, vaan ruoka ja mielialan piristys, kun saat apua ;)

Periksi antamisen mentaliteetti ei auta mihinkään muuhun kuin tilanteesi kurjistumiseen!

Väsyneenä ja epätietoisena vielä tuloksistakin, voi silti ottaa asioista kiinni, siten voi keskittää voimansa mahdollisiin tuleviin hoitoihin.
      Joka tapauksessa, juttele nyt lastesi kanssa järkevästi tilanteesta, kun heitäkin kerran on! Tsemppiä!

• surkuteltavaaoli

Jos tautisi ei tapa, niin tuo itsesääliin vajoaminen tappaa hivuttamalla ja varmasti kuin syöpä.

Kun jotain sairautta tutkitaa, tai epäillään, on aivan selvää, että sitä lopullista diagnoosia odotellessa iskee pelko ja toivottomuus, mutta siitä on päästävä irti.
      Siitä toivottomuudesta pääsee vain taistelemalla, ottamalla itseään niskasta kiinni.

Kun vain makaa sängyssä tekemättä mitään oman hyvinvointinsa eteen, menevät ne vahvatkin voimat lopulta siinä maatessa.

Ihmiskeho vaatii liikuntaa ja voimien ponnistamista silloinkin kun tuntuu raskaalta nousta sängystä. Ylös ja ulos. Pieni lenkki talon ympäri, seuraavalla viikolla jaksaa jo korttelin ympäri kun on viikon jaloitellut.
      On turha puhua voimien loppumisesta jos onkin pelkästä haluttomuudesta kiinni!
      Kukaan ei kanna toiselle voimia repussa kotiin, ellei itse halua lähteä niitä hakemaan!

Se voima löytyy kun sitä haluaa, mutta itsesääli ja sängyn pohjalla makaaminen vie loputkin elämän halut ja voimat.

Jos lintukin jää vain oksalle istumaan, pian se ei jaksa lentää edes ruokansa hakuun.
      Ihmisen lihakset ovat kaikkien luiden ja nivelten tuki. Liikkumalla kasvatetaan lihakset ja pidetään selkä suorana ja pää pystyssä.

Itse kärsin aikoinaan masennuksesta ja kun avasin ovet ulkopuoliselle maailmalle ikäänkuin heräsin näkemään missä alennustilassa itseäni olin kiduttanut.
      Liikkumalla voimat palasivat ja se 500 metrin matka postilaatikolle sujuikin pian kuin siivillä olisin entänyt.
      Siksi tuo linnun oksalla istuminen onkin tarpeen.
      Ota siipesi käyttöön ja lennä elämään.

• Kaksipiippuinen asia tuo sairaalassa oleminen. Muistan, että vielä 60-luvulla infarktin saanut ikätätini makasi 6 viikkoa sairaalassa. Tänä päivänä vaadittaisiin häntä liikkumaan ja kuntoutumaan nopeasti.
      Ihmistä ei ole luotu makaamaan sängyssä. Mutta ymmärrän kyllä, että väsynyt ihminen kyllästyy, kun kokeisiin on päivittäin mentävä ja odoteltava auloissa vastaanottovuoroa huonoilla tuoleilla istuen. Tuloksiakin on odoteltava. Odottavan aika on pitkä.

Huoli terveydestä masentaa, mutta kokemuksesta voin kertoa, että nykyisin terveydenhuoltomme on huippuluokkaa. Tutkimukset tehdään, hoitosuunnitelmat selitetään tarkoin potilaalle, mitään ei jätetä arvailujen varaan, ja lohduttava tieto on, että hyvin suuri määrä syöpäsairauksista saadaan parannetuksi. Sen voin omakohtaisestikin kertoa. Olen sairastanut kaksi pahempaa syöpää ja pari ihosyöpää, kaikkiin on tarvittu leikkaushoidot, mutta olen hyvin selviytynyt.

Haluan tsempata ja vakuuttaa, että ei ole mitään vahinkoa siitä, että yrität virkistyä ja unohtaa masennuksen. Iloitse, että on joulu tuloissa. Iloitse kaikesta, mitä se tuo tullessaan. Joulumieli on hyvä lääke masennukseen ja alakuloon. Ymmärsin, ettei sinulla edes ole diagnoosia.
      Lippu korkealle vain!

• Petetty.asiakas

Ei muuten tutkita! Huitaistaan hihasta joku mukadiagnoosi ja jos olet eri mieltä, merkitään tietokoneelle että olet vaikea tapaus ja sinulle kostetaan.
        Minä tei kantelun Valviraan, etten pääse Oulussa verensokerin mittaukseen vaikka on diabeteslääkärin lähete. Ei muita tuloksia kuin että minua tutkimaton lääkäri pienensi minulle välttämättömän nukahtamislääkeannoksen alle puoleen minua mitenkään tutkimatta. En edes saa tietää tämän "lääkärin" nimeä!
        Tietysti vointehdä uuden kantelun Valviraan, mutta ei se mitään auta.
        Me elämme tässäkin suhteessa Pohjois-Koreassa.
        Ihimuutoksenikin tuomittiin yli 2 kk:n jälkeen olemattomaksi. Nyt minulla on niitä kolme, isompaa, ja jatkuvasti kasvavaa. Luultavasti ihosyöpää. Pitäisikö taas mennä käymään ja saada taas väärä diagnoosi ja maksaa siitä satanen, vaikka joka vuosi maksan tuhansia ns sairausvakuutusmaksua? Enkä saa yhtään mitään vastikkeeksi! Vaikka meillä kehutaan tämän asian olevan yksi maailman parhaista, kuten ennen Neuvostoliitossa. Muualla Euroopassa kyllä on yleistä, että vanhuksilla on ilmainen terveydenhoito ja ilmaislääkkeet sekä kaikille ilmaiset silmälasit.

• porvari-politiikkan-syy
        Petetty.asiakas kirjoitti:

Ei muuten tutkita! Huitaistaan hihasta joku mukadiagnoosi ja jos olet eri mieltä, merkitään tietokoneelle että olet vaikea tapaus ja sinulle kostetaan.
        Minä tei kantelun Valviraan, etten pääse Oulussa verensokerin mittaukseen vaikka on diabeteslääkärin lähete. Ei muita tuloksia kuin että minua tutkimaton lääkäri pienensi minulle välttämättömän nukahtamislääkeannoksen alle puoleen minua mitenkään tutkimatta. En edes saa tietää tämän "lääkärin" nimeä!
        Tietysti vointehdä uuden kantelun Valviraan, mutta ei se mitään auta.
        Me elämme tässäkin suhteessa Pohjois-Koreassa.
        Ihimuutoksenikin tuomittiin yli 2 kk:n jälkeen olemattomaksi. Nyt minulla on niitä kolme, isompaa, ja jatkuvasti kasvavaa. Luultavasti ihosyöpää. Pitäisikö taas mennä käymään ja saada taas väärä diagnoosi ja maksaa siitä satanen, vaikka joka vuosi maksan tuhansia ns sairausvakuutusmaksua? Enkä saa yhtään mitään vastikkeeksi! Vaikka meillä kehutaan tämän asian olevan yksi maailman parhaista, kuten ennen Neuvostoliitossa. Muualla Euroopassa kyllä on yleistä, että vanhuksilla on ilmainen terveydenhoito ja ilmaislääkkeet sekä kaikille ilmaiset silmälasit.

Pakostaki on tullu terveyskeskuksesta vaikutelma ,
        meidät vanhukset on luokiteltu toisenluokan kansalaiseksi,
        siis meistä osa on priorisoitu ihmisenä turhaksi,
        hoidot on ilmeisesti päätetty turhiksi,
        ilmeisesti lääkäri on tehny päätöksen että vanha kipee potilas kuolee jokatapauksessa piakkoin
        tai ainaki vaivoihinsa,
        kalliit hoidot on päätetty säästää kunnan kukkaroa,
        olen tullu myös siihen tulokseen,
        yksityinen lääkäri antaa hoidon vaikeessaki tapauksessa,
        inhimillisen hyvän kohtelun vanhallekki,
        näin on käyny omalla kohdallani,
        ilmeisesti myös politiikka vaikuttaa kuinka vanhuksia hoidetaan,
        siis politiikka suunitteella oleva sote ,
        jota ohjailee porvali-hallitus, ja tulos on myös sen näköstä,
        vanhukset ohjataan yksityisten lääkäriasemien palveluitten piiriin,
        vanhukset pakotetetaan käyttämään omaa rahaa hoitohin,
        omalla kohdallani olenki päättäny käyttää omaa rahaa hoitoihin, ( sori perilliset )
        ylpeys ei anna enää periksi mennä ruikuttamaan terveyskeskuksesta hoitoja,
        kun sieltä ei saa muuta kuin pahan mielen,
        olen loukkaantunu terveyskeskuksen piriorisoivaan toimintaan,

keskusta ja kokoomus on syylisiä terveyskekuksen nykytilaan,
        ja vanhusten priorisoivaan toimintaan,

• Varmasti.rutto
        porvari-politiikkan-syy kirjoitti:

ilmeisesti lääkäri on tehny päätöksen että vanha kipee potilas kuolee jokatapauksessa piakkoin
        tai ainaki vaivoihinsa,
        omalla kohdallani olenki päättäny käyttää omaa rahaa hoitoihin, ( sori perilliset )

Asun demarivetoisessa kunnassa, terveyskeskus toimii, hoidot ovat nopeita ja hoitajat päteviä.
        Luotan ammatti-ihmisten työhön, enkä rupea tekemään omia diagnooseja vastoin hoitohenkilöiden mielipiteitä.
        Olenko liian luottavainen? Tiedänkö itse paremmin?
        Pitäisikö siis luottaa luontaistuotteisiin ja perinnetietoon. Saunaan, tervaan ja viinaan.

• vanhaki-osaa-loukkaantua
        Varmasti.rutto kirjoitti:

Asun demarivetoisessa kunnassa, terveyskeskus toimii, hoidot ovat nopeita ja hoitajat päteviä.
        Luotan ammatti-ihmisten työhön, enkä rupea tekemään omia diagnooseja vastoin hoitohenkilöiden mielipiteitä.
        Olenko liian luottavainen? Tiedänkö itse paremmin?
        Pitäisikö siis luottaa luontaistuotteisiin ja perinnetietoon. Saunaan, tervaan ja viinaan.

Sori vaan jos ja kun kokee alentavaa välinpitämätöntä käytöstä lääkärin taholta, ( lääkäritki on kyllä yksilöitä, ei voi yleistää ) voihan lääkäriki olla kyllästyny työhönsä,
        ja kun ei saa minkäänlaista asiallista hoitoa, reseptit vaan uusitaan ,
        luottamus menee,
        on todella vaikeeta enään mennä semmoseen vastan otolle,
        vaikka mikä vaivaisi,
        se on selkeä vinkki mene yksityiselle lääkärille,
        ja kun yksityiseltä on saanu asiallista käytöstä,
        ohjattu kaikenlaisiin kokeisiin , todella etsitty syytä oireisiin,
        on saanu hoidon,
        kyllä tulee väkisinki vaikutelma priorisoinnista kunnalisessa terveyskeskuksessa,
        nuorempana oli toisin,
        kun vielä oli ihminen eikä vanha ja avuton,
        terveyskeskuski arvosti potilasta aivan eritavoin,

• Ammattivalittaja
        porvari-politiikkan-syy kirjoitti:

tai ainaki vaivoihinsa,

No eläthän sinäkin kaikesta päättäen yhä. Äläkä väitä, ettet ole saanut apua vaivoihisi lääkäriltä. Kyllä olet.

• diabeetikko

Petetty hömppä, kertomaasi tapausta sopii epäillä, meillä on hyvä terveydenhuolto ja verensokeria ei mittaa lääkäri, pyydä joku hoitaja tai jos on diab.hoitaja mitataan ja tulokset saa v'älittmästi.
      Tuollaisia sekavia ja täysin tuulesta temmattuja tuloksia tulet tänne uikuttamaan.
      Toisaalta en ihmettele vaikutat sekavalta ja sellaiselta ei voi todellista asiaa odottaakaan-.-.-

• Elämäntavatsyyniin

Miksi maalata piruja seinille ennen aikojaan? Vatsavaivat ja väsymys voivat olla merkki ihan mistä muusta tahansa.

• pääpehkuun

Nää on näitä, jotka liioittelevat ja keksivät moitteen syitä.. Tuossakin joku muka maksaa tuhansia euroja vuodessa vakuutusmaksuja, mutta ei saa mitään vakuutuksesta, Höpsis ja myssy naamariin, vuosia ovatkin saaneet mankua pahoivointiaan, kun ne mamut saa kaiken, niin teiltä se otetaan!
        Järki jo jättää.

• Nukuitsesiselväksi

Pää on todellakin syytä paina pehkuun jos puurot ja vellit ovat noinkin pahasti sekaasin.

• potilaat-kärsivät

Ongelmia on terveyskeskuksissa,
      tämä SOTE sotku aiheuttaa sekaanusta monella eritavoin,
      totta on porvari hallitus puoltaa yksityistämistä siinä selitys terveyskeskus vaikeuksiin,

• Varmasti.rutto

PORVARIT. Huoh.
      Soteuudistus on koko hallituksen, edustuslaitoksen, valiokuntien, tietoviisaiden yhteisyritys, joka ei ole edes valmis.
      Mutta PORVARIT sen on sotkeneet. Ovat keskenään oikein suunnitelleet, kuinka nyt rikastutaan köyhän kansan sairauksilla. Siinä ei raha lopu. Ikiliikkuja keksitty munimaan kultamunia.
      Muutu porvariksi, niin et sairastu.
      Pahus, kun meidän terveyskeskuksessa ei ole mitään vaikeuksia.

• se-entinen-kukkahame

Syöpä on ! julma.
      Minulla oli outoja väsymystiloja, mutta ei uni auttanut, pitkiä tutkimuksia viikottaisia näytteitä ja mitään ei löytynyt?
      Muutin pääkaupungista lähikuntaan ja diabeetikkona heti terveyskeskukseen ilmoittautumaan ja tulo kontrolliin. Kerroin vointini ja ettei minulta ole tutkimuksista huolimatta löytynyt mitään diagnosoitua vikaa. Minulle kerrottiin jo välittömästi ettei kaikki tosiaankaan olen nyt kunnossa.
      Sitten alkoi tutkimukset ja ensimmäinen tähystys aiheutti lisää tutkimuksia, sekä lähikaupungissa että omassa terveyskeskuksessa.
      Noin kk muuttoni jälkeen minulta leikattiin suolistoa reilu pala, syys syöpä.
      Kontrollissa alkuun useamman kerran vuodessa ja nyt jo useita vuosia vain kerran kuukaudessa.
      Aina, eikä kaikilla ole niin hyvää tuuria kuin minulla oli, elämä on ollut minulle suopea ja siitä olen hyvin kiitollinen.

On tärkeää että oireet ja tuntemukset kerrotaan ymmärrettävästi.

• se-entinen-kukkahame

KORJAUS edelliseen Kontrollissa alkuun useamman kerran vuodessa ja nyt jo useita vuosia vain kerran kuukaudessa.
      po 1 x VUODESSA.

• ei_toistaiseksi_syöpää

Sekä äidilläni, että siskoillani on ollut jonkun lajin syöpäkasvain. Niitä hoidettiin, mutta kukaan ei heistä kuollut syöpään.
        Sen sijaan veljeni kuoli agressiiviseen imusuonisyöpään varsin nopeasti. Ruuanlaadulla, uskon mielipiteenäni, on hyvin ratkaiseva osuus syöpien kehittymisessä. Olen mieshenkilö.

• teretule

Sokeri mitaan itse sivistyneissä valtioissa, pitkä sokeri terveyskeskuksessa.

Syöpä --itselläni ollut kaksi, viimeisin heinäkuussa. Vaimoni kuoli syöpään hoidin häntä yli kaksi vuotta ilman mitään korvausta kuin ex Suomessa.

jumalalla ei ole sanaa sairauksissa mutta monessa muussa.

• teretule

En tiennyt----surullista, mutta muisto säilyy hyvin tänään.

kiitos.

• teretule
        teretule kirjoitti:

En tiennyt----surullista, mutta muisto säilyy hyvin tänään.

kiitos.

Järkyttävä nähdä hautajaisia ja kuulla hänen laulavan.

Olkoon hänen sielulla hyvä elämä siellä valossa.

• teretule
        teretule kirjoitti:

Järkyttävä nähdä hautajaisia ja kuulla hänen laulavan.

Olkoon hänen sielulla hyvä elämä siellä valossa.

Ei jumala tee kuolemaa näin uskon. Uskon myös tavallaan ikuiseen "elämään" minun uskossa.

Muistan laulajaa....

• Lepää.Rauhassa.D.H

Dmitri oli mahtava. Pidin häntä niin upeana. Katutappelijasta tie maailmankuuluksi baritoniksi.
        Palstan länsinuolijat eivät noteeranneet Hvorostovskyn linkkejä, koska arvelivat venäläisyytensä tarttuvan heihin.

• teretule
        Lepää.Rauhassa.D.H kirjoitti:

Dmitri oli mahtava. Pidin häntä niin upeana. Katutappelijasta tie maailmankuuluksi baritoniksi.
        Palstan länsinuolijat eivät noteeranneet Hvorostovskyn linkkejä, koska arvelivat venäläisyytensä tarttuvan heihin.

Syöpä ei tapa vuodessa ei kahdessa vaan ajalla, näin totuus.

Kunnia hänelle.

• teretule
        Lepää.Rauhassa.D.H kirjoitti:

Olet apina koska kirjoitat suomeksi tässä.

PS. vastaan kun on aika.

• kirj..Hvorostovskista

Olen kantasuomalainen kuten sinäkin "xx9" > teretule < Mummoni oli vienankarjalaista runonlaulajasukua. Olen ylpeä suomalaisuudestani.
        Isälläni oli germaaniset sukujuuret.

• teretule
        kirj..Hvorostovskista kirjoitti:

Olen kantasuomalainen kuten sinäkin "xx9" > teretule < Mummoni oli vienankarjalaista runonlaulajasukua. Olen ylpeä suomalaisuudestani.
        Isälläni oli germaaniset sukujuuret.

Kiitos. Olen suomalainen aina niin ovat myös lapseni, eivät lapsenlapset puheessa ehkä tavallaan itsessä ainakin puoleksi.
        Luulen dna kokeella tiedän mistä 1000 vuoden tarkkuudella olen tullut, luulen sieltä kaukaa idästä.

• Syösokeriavieläenemmän

On se mutta se on jotensakin vielä julmemepaa että ihminen ihan itse omilla elämäntavoillaan järjestää syövän itselleen.

• jeah__

Olen sokeriaddiktiäijä. Lihoin muodottomaksi kittaamalla oluita, limsoja likööreitä yms.
        Sitten sain pahan säärihaavan työmaaonnetomuudessa. Lääkäri sanoi ettei se parane ennen maahanpanijaisiasi ellet oluesta ja sokereista luovu.

Podin shokkihoitoa viikon ennenkuin aloin tottumaan vichyveteen, rasvattomaan maitoon ja liikasyömiseen.
        Ellen vanhemmaksi eläisikään, olen tullut 10x häijymmäksi ja kriittisemmäksi heitä vastaan jota eivät opi...

• Mikäidea

Aloit tottumaan ... liikasyömiseen ?

• jeah---
        Mikäidea kirjoitti:

Aloit tottumaan ... liikasyömiseen ?

Oikeastaan elimistö hyväksyi sen etten enää tarpeettomasti syö. Jotkut sanovat että siinä elimistö puhdistuu kun ei saa haitallista energiaa.
        Kaalidieetti vei sen vahingollisen näläntunteen kokonaan pois.Se tapahtui n. 3 viikon aikana.
        Vahvan aamiaisen jälkeen syön muutaman tunnin päästä kevyen päivällisen. Sitten vaanmarjoja ja hedelmiä välipaloiksi.
        Lihan kanssa perunaa ja leipää voi syödä, mutta annostesten pitää olla pieniä kun nuo ovat kovin ravintopitoisia ruokia.

• Sorryettänipotan

Jos syö "vahvan aamiaisen" niin "muutaman tunnin päästä" riittää kevyt lounas. Päivällinen myöhemmin iltapäivällä voi sitten taas olla ns. runsaampi eli oikea, ravitseva lämmin ruoka. Terveellisiä sokerittomia, rasvattomia ja vehnäjauhottomia välipaloja sinne tänne väliaikoihin jos tuntee tarvetta.

Elimistö todellakin puhdistuu kun se lakkaa saamasta sokeria kasvavan hiivamäärän polttoaineeksi. Tehokkaampia puhdistuskuureja on tosin muitakin, paasto ehkä tunnetuin.

• jeah---
        Sorryettänipotan kirjoitti:

Jos syö "vahvan aamiaisen" niin "muutaman tunnin päästä" riittää kevyt lounas. Päivällinen myöhemmin iltapäivällä voi sitten taas olla ns. runsaampi eli oikea, ravitseva lämmin ruoka. Terveellisiä sokerittomia, rasvattomia ja vehnäjauhottomia välipaloja sinne tänne väliaikoihin jos tuntee tarvetta.

Elimistö todellakin puhdistuu kun se lakkaa saamasta sokeria kasvavan hiivamäärän polttoaineeksi. Tehokkaampia puhdistuskuureja on tosin muitakin, paasto ehkä tunnetuin.

Hyvästä aiheesta nipotat. Nyt erikoisesti Joulun tienoilla monille kertyy kilo pari ylimääräistä. Otamme nuo lisägrammat ilman lisäpaineita.
        Me nipottajat emme repeä edes joulun aikaan lisäkilojen saamiseksi.

Tuosta hiivamääräjutusta luen ensimmäistä kertaa. Kuitenkin tuntuu nyt kevyemmältä kuin aikaisemmin 5-6 kiloa painavampana.
        Pitää tarkkailla, mitä tapahtuu kun kahdella lämpimällä ruualla toistaiseksi sitkistelen.
        Parhaaseen kesän aikaan nautin juoman makeuttajana 12 keinomakeutuspilleriä. Joku kirjoitti että sakariinipitoinen makeutusaine voi olla sokeria haitallisempaa. Jätin ne laakistansa pois.

• Terveydenaakkoset

Jos immeinen panee poskeensa paljon sokerista kamaa, niin hiivahan se alkaa elimistössä juhlia ja vaatii aina vain lisää makeaa mahan täydeltä jotta juhlat jatkuvat. Kun hiiva vähentyy ja poistuu niin elo ja olo todellakin sekä keventyy että parantuu muutenkin.

• Minulta on okasolusyöpä leikattu kasvoista,paksusuolesta adenoma,joista 60% kehityy syöväksi.
      Tyvisolusyöpä nenästä leikattu,enkä tiedä olisko nimitys syöpä,sairauksille sen ihmeellisempää,kuin sydäninfarkti,tai verisuonen katkeaminen päästä?

Täällä paisutellaan asioita ja kerrotaan tavallaan,kuin ennen lapsena kummitusjuttuja?
      Haetaanko palstalta sympatiaa,no sen sanon,ei kannata aakkosia tuhlata moisen puuteen vuoksi.
      Lunta yleensä tulee tupaan,kirjoitti tänne vaikka kaljapullonkorkeista,jotka jo varmaankin keräilytavaraa??

No sekin yleensä lukijoita kiinnostaa,myöhäinen,varhainen hereilläolo,ollaanko sitä ympäri kännissä,vai eikö olla ja toimiiko vatsa vai onko hiivatulehdus alapäässä?
      Voin kertoa,kaikki hyvin amalla,toivon että teillä kaikilla ihanilla kanssakulkijoillakin samoin

• syäpä-paha-sana

Kuinkas rituliinin komentista tuli kitkerä vaikutelma,
        onko ama kateellinen alotus nimelle " syöpä on julma sana "

- totta kuitenki on,
        jos saa syöpä diaknoosin se varmasti täräyttää jokaista hyvin syvältä,
        alkaa kysymysten myrsky,
        kuinka vakavasta syövästä on kysymys,

on eri asteisia syöpiä,
        pahin on akressiivinen syöpä
        joka vie ihmisen muutamassa kuukaudessa tuonpuoleiseen,
        hyvänlaatusetki syöpälajit huolestuttaa koska ne voi muuttua myöhemmin myös akresiivikseksi,

• syäpä-paha-sana kirjoitti:

Kuinkas rituliinin komentista tuli kitkerä vaikutelma,
        onko ama kateellinen alotus nimelle " syöpä on julma sana "

- totta kuitenki on,
        jos saa syöpä diaknoosin se varmasti täräyttää jokaista hyvin syvältä,
        alkaa kysymysten myrsky,
        kuinka vakavasta syövästä on kysymys,

on eri asteisia syöpiä,
        pahin on akressiivinen syöpä
        joka vie ihmisen muutamassa kuukaudessa tuonpuoleiseen,
        hyvänlaatusetki syöpälajit huolestuttaa koska ne voi muuttua myöhemmin myös akresiivikseksi,

Mitä ihmettä sinä vaahtoat?Minä olen saanut syöpä diagnoosin kaksii kertaa ja adenoman poiston jälkeen olin seuranassa kymmenen vuotta,tähystetiin puolen vuoden välein paksusuoli.
        Nyt kasvoseuranassa olen samoin.Eihän sinulle diagnoosia ole edes annettu ja esiinnyt jonkun sanamuodon puolestapuhujana.
        En todellakaan ole kateellinen.Sanoin vain,ettei täällä vaivojaan kannata valittaa,minä tein sen virheen joskus ja lunta tuli todella reipaasti tupaan.

• Aloittaja on huolissaan ja peloissaan ja kysyy tukea kirjoittajilta. Kovin ovat kärkeviksi käyneet ketjun tekstit!
      Haluan tsempata aloittajaa ja toivon, että jaksaa pitää mielialaa korkealla. Meillä on hyvä terveydenhoito, ja jos olet päässyt tutkimuksiin, niin asia on hoidossa ja toivottavasti terveytesi taas kohenee.
      Eihän ne joulusiivoukset ole se joulun tärkein asia. Vähemmälläkin puuhaamisella joulu tulee.
      Hyvää joulunalusaikaa sinulle ja pidä lippu korkealla!

• elämä-on-kuolemista

Syöpä on raskas sairaus,
      pistää miettimään haluaako raskaat hoidot, varsinki silloin jo selviytymis mahdollisuus on epävarma,
      eräski sukulainen aikoinaan kieltäytyi suuresta leikkauksesta
      koska selvoityminen oli epävarma,
      hän kuoli aikanaa syöpään, vain kipuja hoidettiin,

enemmistö meitä on jo lähtökuopissa ,
      omalla kohdallani olenki päättäny katsoa ja antaa ajan kulua,
      luonto tehköön tehtävänsä,
      elämä on vain rajallista, hyväksyn sen,
      elän kuitenki niin pirteää elämää kuin kivuilta pystyn,
      harrastan kuntoisua kuin ennenki,
      kivut olkoon mun kavereita, niistä ei pääse enään irti,

koko kansan suosikki TV kasvo kuoli viimme lauantaina pitkäaikaisen sairauden murtamana 77v osanottoni omaisille,

• kukin.vuorollaan

Tosiaan. Rakastettu TV-kasvo Leena Akselitytär Kaskela menehtyi la. 2.12. Sanottiin että Kymmenen uutisten aikana. Eläkkeelle hän jäi v.2004.
        Myös että pitkäaikaiseen sairauteen. Hän olisi jolupäivänä täyttänyt 78v.
        Osanottoni myöskin Leenan omaisille.

• flegmaatti

Asenne- ja asennoitumiskysynmys.
      Omalla kohdalla kyse on suhtautumisesta tietoon.
      Asennoitumisella viittaan kokemukseeni terveyskeskuksesta.

Vajaa 7 vuotta sitten kävin muissa asioissa (prostata) pyllistelemässä tk:ssa ja lekuri totesi ettei ole mitään vikaa kunhan käyn hakemassa rasvaa apteekist.
      2kk myöhemmin urheilulekuri ehdotti muussa yhteydessä eturauhasen tunnistelua. Siitä vaan.
      Rauhanen oli kunnossa mutta hän totesi välittämästi, että täällähän on syöpä. poikkileikkaukaseltaan 1cm2:n kasvain ulottui sulkijan tuntumaan.
      Syöpä kehittyy hitaasti joten menimme parin viikon kuluttua suunnitelmiemme mukaan Espanjaan.
      Ensimmäisen viikon perjantaiaamuna alkoi anus tulvimaan punaista ja kotiin samana päivänä.
      Menin asian todenneelle yksityisekka ja sitten heti tk:een. Tapahtui toukokuun puolivälissä.
      Tähystystä ehdotettiin juhannuksen jälkeen. Yksityinen pani vauhtia ja tähytettiin saman viikon keskiviikkona, samassa tk:ssa.
      Tutkimukset, valmistelu yms. ja ensimmäinen leikkaus oli tehty ennen juhannusta.
      Että se niistä julkisen puolen kiireist.
      Missään vaiheessa en pelännyt mitään. Alkuun olin pettynyt koska olin asennoitunut, ettei minuun pysty mikään.
      Turha murehtria. Lapset pärjäävät hyvin omillaan ja vaimon loppuelämä on turvattu.

Tuohon tulee nyt aikaa 8 vuotta. Vatsa revittiin kolmeen otteseen molemmilta sivuilta ja keskeltä mutta hyvät pohjani edesauttoivat nopeassa kuntoutumisessa.
      Olen määräaikaisessa seurannassa.
      Ps. Ainoa jälkimainiki on se, että tiukemmissa maastavedoissa ja lyykyissä pidän paksua vaippaa.
      99% tuhaan mutta se 1%!

• koputtaa.puuta

Ovatko ihmistyn syöpätapaukset lisääntymässä? Sairastumisia kuitenkin aika paljon. Oletan että suurin osa on perimässä saatua alttiutta.

• saasteet-syyllisiä-

Toista mieltä,
        saasteen on syynä lisäntyvään syöpä ilmiöön,
        luonnon saasteista ei vaan puhuta julkisuuteen,
        terrafami ( siis talvivaaran kaivos ) on yksi erittäin paha luonnon saastuttaja,
        raha pitää suun tikasti kiinni,
        suomi tarvii rahaa siinä syys hiljaisuuteen,
        siis ilma
        ( ydinvoimalat saastuttaa ilmakehää esm. japanin tsynamin vaurioittama ydinlaitos vuotaa edelleen )
        ja veden saasteet on syylisiä lisääntyvään syöpäsairuksiin,

• Terve.vaanmenoa

Heh! Helvetin väliäkö sillä on miksi sairastuu syöpään. Valitse: haluatko sairastua syöpään vai parkinssonintautiin? Itse valitsen syöpäsairauden

• Terve.vaanmenoa

Ja vielä: kaksi syöpää hoidettu, kolmas todennäköinen. Onko loppu sitten. En tiedä eikä kiinnosta. Parkkia sairastavat kituvat ja hiipuvat pois

• 80-kymppinen.jäärä
        Terve.vaanmenoa kirjoitti:

Heh! Helvetin väliäkö sillä on miksi sairastuu syöpään. Valitse: haluatko sairastua syöpään vai parkinssonintautiin? Itse valitsen syöpäsairauden

Kokonaan toista mieltä. Terveellisillä ruokavaloilla uskotaan olevan yhdessä säännöllisen elämän kanssa voi kai välttää pahoja sairauksia.
        Alkoholi aiheuttaa paljon myös keuhkosyöpää, myös hyvin paljon muita sairauksia.
        Hyvät ihmissuhteet, vakiintuneen puolison kanssa on niitä peruskiviä edelleen ihmisten terveydentilassa.
        Olemme kuitenkin " v a i n" osa suurta luontoa, kehittyneitä kädellisiä.

• Syösokeriavieläenemmän

Saasteetkin voivat olla osasyy mutta suurin syy syöpien lisääntymiseen on se, mitä ihmiset mättävät suustaan alas.

• teretule

Syöpään kuoli isänisäni. Vaimoni myös mutta ei mitään yhteyttä jo matkan vuoksi. Äitini kuoli syöpään, siis hyvin moni kuolee syöpään.

Nykyisellä naisellani on parkinssonintauti pidän hänestä hän on lääkäri.

• elämä-on-kuolemista

Joitaki aikoja sitten tuli TV:stä jokin terveys ohjelma,
        siinä lääkäri totesi,
        "jokainen suomalainen jossainvaiheessa elämää sairastuu syöpään"
        joten se on meidän kaikkien kohtalo ,
        jos emme satu sitä ennen kuolemaan johonki muuhun tautiin,
        tai poistu tuonpuoleiseen jokin onnettomuuden kautta .

• Meidän suvussa ei taida olla syöpään kuolleita, viimetalvena sitten oli poikkeus vanhempi veli sairastui keuhkosyöpään kesällä leikattiin, nyt on seurannassa miten käynee jää nähtäväksi, sairastui vaikka on täysin raitis.

• on.se.ihme.patu

Monet ihmiset selviävät elämään vaikka syöpäsoluja on leikattu tai annettu sytostaattihoitoja. Ei taida kuitenkaan olla tahdosta kiinni.
        Ehkä elimistön elämänvoima on se tekijä, joka tuhoaa syöpäsolut kokonaan. Muistelen kirjailija Jörn Donnerin (84v.) selättäneen useita syöpäesiintymiään.

• tihentynyt.pissavaiva

Tätä aikaisemmin meni 5 vuotta ennen labrakokeissa käyntiä. Veli kehotti käymään kun olen kertonut että poden meidän suvun oiretta, suurentunutta eturauhasvaivaa.
      Ei kai kokeissa kuitenkaan liene mitään ilmennyt koskapa ei ole otettu yhteyttä uusintakäyntiin.

• pienivaiva.kokeissakäynt

Yli 70 vuotiaiden miesten pitäisi käydä joka toinen vuosi laboratoriokokeissa eturauhasen syöpävaaran takia.

• luoja-meitä-varjelkoon

Syöpä diaknoosin saatuaan , tuhannet kysymykset valoo mielelessä,
      onneksi nykyisin monenlaisia syöpäsairuksia saadaan jo parannettua,
      mutta mutta mutta
      on aina se joka ei paranekkaan,
      ja syöpä hyvin usein myös uusiutuu,
      syöpä disknoosi on kuin kuoleman tuomio ensin ennkuin tajuaa kuinka tästä eteenpäin,
      toivoisi vain että lähtö olisi kivuton,

• Jososaaja-aikooelää

Aika usein niissä tapauksissa joissa "ei paranekaan" tai "syöpä uusiutuu" potilas itse ei tee syöpää aiheuttaneille elämäntavoilleen mitään. Luottaa vain niihin lääkkeisiin, joita lääkäri määrää. Eikä myöskään lääkäri vaadi elämäntapoja ja -tottumuksia muuttamaan. Ne jutut täytyy hokata ihan itse.

• flegmaatti
        Jososaaja-aikooelää kirjoitti:

Aika usein niissä tapauksissa joissa "ei paranekaan" tai "syöpä uusiutuu" potilas itse ei tee syöpää aiheuttaneille elämäntavoilleen mitään. Luottaa vain niihin lääkkeisiin, joita lääkäri määrää. Eikä myöskään lääkäri vaadi elämäntapoja ja -tottumuksia muuttamaan. Ne jutut täytyy hokata ihan itse.

Myöhäisheränneisyys ei auta. Syövän kehittyminen on niin hidas prosessi, ettei myöhemmällä iällä sen syntymiseen oletettavasti aiheuttaneiden tekijöiden muutoksella ole enää vaikutusta itse syöpään. Elämisen laatuun ehkä, tai sitten ei.

Kyse voi olla myös puhtaasti genettisestä aiheuttajasta joka on saattanut hypätä ainakin yhden sukupolven yli kuten vaimoni tapauksessa.

Olen saattanut edesauttaa oman suolistosyöpäni syntyä menneinä vuosikymmeninä runsaalla punaisen lihan syönnillä ja alkoholin käytöllä josta yli 10 vuotta suurin osa muodostui itse jalostetusta pontiksta. Syöpäni havaittiin yli 10 vuotta viimeisen ponuryypyn jälkeen mutta en kiistä niiden aikaisempien mahdollista osuutta kehitykseen.
        Loppuvuosien laadun vuoksi olen muuttanut elintapojani mutta niillä ei ole mitään yhteyttä syöpäni mahdollisen uusimisen kanssa.

• Uusittupainos

Kuka sulle on niin sanonut? Kudokset ym. uusiutuvat kaiken aikaa, se miten jatkat, millä tavoilla ja ravinteilla, vaikuttaa varmasti.

• ollaan.siis.valveilla

Joskus olen pelännyt jonkun ihonalaisen kovettuman olevan syöpää. Kerran kesällä tuli auringonpaahtamman naamaani ruskeaa kudosta.
      Menin syöpälääkärin vastaanotolle. Hän vieraili terveyskeskuksessa. Ei syöpää, lääkäri tokaisi.
      Kun vakavampi syöpälöydös tehdään, kyllä minä alkaisin vähintään viikkoja laskea, mitä tulevia päiviä lie jälellä.
      Ian kuin arpapeliä; toiset selviävät. Aggessiiviset syövät vievät kantajansa nopeasti pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56