Talliosake

epät2017

Onko kokemuksia talliosakkeesta sijoituskohteena. Väittävät olevan helppo vuokrattava ja vuokratuotto parempi, kun asunnonvuokraamisessa keskimäärin.

30

19367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumpperi667

Vajaan vuoden kokemus kahdella 40 neliöisellä uudella talliosakkeen tilalla. Hyvin on toiminut, tuottoa en ole laskenut. Vuokralaiset maksaa molemmat vastikkeet ja jää vähän ylikin.

• Anonyymi

Mites nyt, ei taida jäädä yli enää kun talliosake vuokrailee puoleen hintaa ku kukaan ei enää osta näitä

• Anonyymi

Aikoinaan ihan hieno idea, mutta näitä rakennettiin aivan liikaa todelliseen kysyntään nähden.

• Anonyymi

Näissä on aivan ylisuuret hoitovastikkeet eikä edes hankintahinta ole edullinen/ kilpailukykyinen.Itse ratkaisin asian ostamalla omakotitalon isolla tontilla missä on myös iso autotalli sekä useita muita varastotiloja.

• Anonyymi

Hinnat järjettömiä persnettoa tulee omistajille lisäksi nuo eivät mene kaupaksi eteenpäin ei sitten millään.

Sijoituksena täys paska, kierrä kaukaa.

• Anonyymi

Hinnat on järjettömiä, "liituraita" kaverit kusevat teidät mennen tullen.

• Anonyymi

Ostin 2016-2020 yhteensä 8 talliosaketta sijoitukseen. Melko hyvin on toiminut palvelu, vaikka muutama reklamaatio ollut ja joitakin kuukausia joku tila tyhjänä. Tuottoon olen ollut tyytyväinen, parempi kuin kolmessa vuokrakämpässä.

• Anonyymi

Onko näissä vuokrat pudonnut viime aikoina?

• Anonyymi

Ei ole, hinnat ovat järjettömiä...varmasti tulee pakkomyyntejä eteen kun korona lama etenee.

• Anonyymi

Jännä nähdä miten käy, kun osakeenomistajille tulee pakkomyynnit eteen ja kun ei kauppa käy niin vastikkeet ja pääomalainat jäävät maksamatta niin tuleekin melkoinen kupru. Ja niitähän menee nurin melkoinen määrä...

• Anonyymi

Ei saa pestä edes autoa. Rakennusvirheita . Senät auki alhaalta kosteus nousee ylös ja villat homeessa . Pysykää kaukana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa pestä edes autoa. Rakennusvirheita . Senät auki alhaalta kosteus nousee ylös ja villat homeessa . Pysykää kaukana

Kuullostaa perinteiselle Lestafirmojen ydinosaamiselle rakentamisen alalla.

• Anonyymi

Ihan oikeasti, katsokaa mihin paskaan astutte. Miettikää 35m2 osasto myydään teille 15000€ hintaan. Eli, tämän summan teidän tulee maksaa Talliosake Oy.lle. Yhtiölainaa sitten lankeaa 35 000€. Eli tämä osasto maksaa 50 000€ . Järjetön hinta. Mieti jos kiinteistöstä joku ei pysty maksamaan tuota 35t euroa, eli jättää maksamatta yhtiön lainaosuuden, sinä maksat senkin. Pysykää hyvät ystävät tästä kusetuksesta erossa. Netissä niillä on kyllä lobattu hyviä lausuntoja asiasta, muka huippu sijoituksia. Ottakaa järki käteen, ja miettikää, ennen kuin laitarre sopimus paperiin nimenne.

• Anonyymi

Periaate sama kuin asunto-osakeyhtiöissä.

Tällä logiikalla kannattaa pysyä kaikista osakeyhtiö-muotoisista omistuksista pois.

Jos joku ei maksa lainaosuutta, se lunastetaan yhtiölle ja myydään seuraavalle. Ei sen kummempaa.

• Anonyymi

Hinnan hahmottamisessa auttaa ihan perus matikka.
        Laske vaikka ne 10 tallia yhteen ja mieti maksaisitko puolimilliä peltihallista vuoktatontilla💸💸

• Anonyymi

Itse ollut tyytyväinen. Maksoin heti lainaosuuden pois. Talli omalla tontilla ja hoitovastike 80 euroa / kk 46 m2 tilasta pääkaupunkiseudulla. Sähkön lisäksi tuossa kaikki kulut. En ole itse löytänyt mitään yhtä kohtuuhintaista ja toimivaa tilaa aikaisemmin. Tila on niin korkea että vastaa puolet suurempia neliöitä. Seurannut markkinoita 18 vuotta, sen aikaa mitä yritys on toiminut. Oma toiminta verkkokaupan varastona ja suosittelen lämpimästi.

• Anonyymi

Joo firman tiloiksi varmaankin ihan ok juttu mutta yksityiselle epäedullinen "sijoitus".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo firman tiloiksi varmaankin ihan ok juttu mutta yksityiselle epäedullinen "sijoitus".

Voihan yksityinenkin vuokrata tilan yritykselle. Melko hyvä vuokratuotto näissä on.
        Itse vuokrannut yritykselle myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan yksityinenkin vuokrata tilan yritykselle. Melko hyvä vuokratuotto näissä on.
        Itse vuokrannut yritykselle myös.

12-18 kk päästä näitä saa edullisesti. Lainalla kstettu, jonka kulut nousee nyt todella nopeasti.

• Anonyymi

Eri firmalta ostettu mutta periaate sama. Omistanut 6vuotta yksityisenä osakkaana Vaasassa. Sama vuokralainen ollut 6 vuotta. Pankkilainalla hommattu. Muutama tonni käsirahaa. Vuokratuotto 15%. Kassavirtaa ei juuri tule. Ei käy vakuutena niin hyvin kuin normi sijoitusasunnot, mutta erittäin helppohoitoinen sijoitus. Vaikka ei olisi vuokralaista niin aina käyttöä löytyy. Oikein vituttaa ku on niin hyvä vuokralainen. Maksan velat tallista pois ensi vuoden aikana. 7 Kertaa joutunut lähettää sähköpostia 6 vuoden aikana. Siinä kaikki työ.
      Lämpötilat täytyy pitää minimi 15 astetta

• Anonyymi

kuka idiootti korjaa nykyään romuja ?

• Anonyymi

Riippuu mitä tarkoitat romulla.

• Anonyymi

Pakkomyyntejä pukkaa velkaelviksillä, korot nousee ja velkaosuus suoritukset vaikeutuu, kelpaa siinä kolhoosissa maksella peltitönöstä ja sähköstä kun reaalihinnat romahtavat pankin silmissä todella alas... pakkomyynnit edessä kun yksikin jättää velanhoidon pystyyn.

• Anonyymi

Kateelliset höpöttää ja haukkuu. Olen itse omistanut talliosakkeen reilut pari vuotta. On omassa käytössä. Loistojuttu. Pieni yhtiövastike ja muutoinkin kulut vähäiset. Aina lämmin tila käytössä (maalämpö).
      Tee ja harrasta mitä huvittaa. Kolistele vaikka koko yö, naapurit ei valita ja kotona paikat pysyvät puhtaina.
      Nuo haukkujat tietenkin haluaisivat tällaisen omistaa, mutta eipä näitä kovin paljoa myynnissä näe ja hinnatkin vain nousevat.
      - Suosittelen -

• Anonyymi

Puhut asiaa. Itselläni ollut talliosake nyt neljä vuotta. Maksoin lainan heti pois. Rakensin lisäksi 20 m2 parven, wc:n ja lämpimän veden. Upea paikka pestä autot.
        Yhtiövastike 78 euroa ja sähköt kulutuksen mukaan.
        Parvella pikkukeittiö, jossa jääkaappi, liesi ja kylmä/lämminvesi. Kiva lisätila olla ja puuhata. Alhaalla tallissa kaksi museoikäistä autoa lämpimässä sekä museoitu moottoripyörä.
        Ja hinta noussut nyt neljässä vuodessa n. 20 000. Suosittelen!!!

• Anonyymi

Kyllä,, ihmettelin itsekin mitä nuo tyhjätsskut haukkuu....
        Taitaapi olla niin ettei heillä ole varaa talliosakkeeseen .

• Anonyymi

Ei saa tehdä tulitöitä, ei saa harjoittaa korjaamotoimintaa, ei pesutoimintaa. Ei kunnon parkkipaikkoja. Käytännössä ainoastaan varastointiin ja harrastustoimintaan. Ei sovi yrityksille halliksi tästä syystä, eli todella hankala vuokrata. Paskaan iskin käteni.

• Anonyymi

Aivan, minä en ostanut enkä suosittele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, minä en ostanut enkä suosittele.

Mieluummin vaikka kontti tai pari pihalle siihen eristys ja sähköt.

• Anonyymi

Itse ostin 300 neliön hallin kun sain edullisesti 60 000 eurolla. Omassa käytössä varasto ja harrastetilana. Ehkä myöhemmin yrityksen varastona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe