Kannabis TULLAAN laillistamaan.

kannabiskettu

Suomi seuraa aina perässä muita maita ja pikkuhiljaa vaikka tässä homma vuosia aina meneekin koko ajan positiivisemmaksi muuttuvat laillistamisen myötä. Se on jo vähän kuin purettu tabu että puhutaan ja tiedetään että se tullaan laillistimaan. Edistys saattaa olla hidasta mutta ehkäpä 5 vuoden sisällä ollaan jo asiasta paljon varmemmalla pohjalla laillistamiselle.

54

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannabis_psykoosi_iskee

      Rehelliset suomalaiset eivät halua laillistaa sekakäyttöä. Terveen ja tasapainoisen ihmisen ei tarvitse paeta omaa elämäänsä sinne huumemaailmoihin,

      • verkkokiristyy

        Yritätkö siis lakaista pinnan alla kytevät mielenterveysongelmat maton alle? Siksi kannabis on laitonta?


      • menejohoitoon

        Sä olet vittu ihan omissa maailmoissas. Sun jutut on samaa mantraa vuodesta toiseen,oletko sä vittu oikeesti noin sekasin päästäs?


    • älyyyllflfl

      huumeissa ei ole mitään positiivista muutain hiv ym jos tätä ajatellaan..vitsi vitsi ..
      oikeasti ei ole mitään positiivista huumeissa ei vitsi.

      • JPöh

        Kannattaisi lukea vähän faktaa. Portugalissa veriteitse tarttuvat taudit väheni huumeiden dekriminalisaation myötä, huumekuolemat väheni, rikokset väheni. Kannabis on monille lääke. Mutta mene ihmeessä hakemaan se masennuslääkeresepti lääkäriltä niin hyvin menee. :D


    • efrgetgfc

      Hieno homma jos laillistuu mutta en jää odottamaan sitä. Pajauttelen kuten tähänkin asti, aina kun huvittaa. Oma pää ja oma on valintani. Kun katsoo miten on käynyt esim. coloradossa laillistamisen jälkeen niin hyvät puolet on helposti haittoja suuremmat.

      • blazeit420lol

        Ole varovainen. Tuolla on jonoksi asti ihmisiä joiden elämä mukamas parantuu sillä että he saavat narautettua "narkkarin". Yhdysvalloissa ilmiö muuttui niin pahaksi että kannabis oli pakko laillistaa, se olisi aiheuttanut sisällissodan muuten. Toivottavasti Suomessa ymmärretään paremmin ja moinen täysin turha vastakkainasettelu voidaan välttää.


      • ewretrtrdsf
        blazeit420lol kirjoitti:

        Ole varovainen. Tuolla on jonoksi asti ihmisiä joiden elämä mukamas parantuu sillä että he saavat narautettua "narkkarin". Yhdysvalloissa ilmiö muuttui niin pahaksi että kannabis oli pakko laillistaa, se olisi aiheuttanut sisällissodan muuten. Toivottavasti Suomessa ymmärretään paremmin ja moinen täysin turha vastakkainasettelu voidaan välttää.

        Tietenkin kannattaa olla varovainen. Tuon käräyttelyn voi tehdä turhaksi. Helvetisti vain ilmoituksia, mieluusti juuri käräyttäjistä. Prepaidillä ilmoittaa että nämä kasvattaa ja pössyttää. Kun tarpeeksi monta huomataan vääriksi ilmoituksiksi niin eivät niin innokkaasti ratsaa.

        Käyttörikoksesta voi teoriassa saada puolivuotta linnaa niin se antaa oikeuden kotietsintään. Eli älyttömän vähällä saa tunkea ihmisten koteihin. Kun oikeasti käytöstä saa sakot. On se valtio sellainen velmu että se saa muka sanella mitä ihminen ei saa tehdä itselleen.


      • ääliönistit
        ewretrtrdsf kirjoitti:

        Tietenkin kannattaa olla varovainen. Tuon käräyttelyn voi tehdä turhaksi. Helvetisti vain ilmoituksia, mieluusti juuri käräyttäjistä. Prepaidillä ilmoittaa että nämä kasvattaa ja pössyttää. Kun tarpeeksi monta huomataan vääriksi ilmoituksiksi niin eivät niin innokkaasti ratsaa.

        Käyttörikoksesta voi teoriassa saada puolivuotta linnaa niin se antaa oikeuden kotietsintään. Eli älyttömän vähällä saa tunkea ihmisten koteihin. Kun oikeasti käytöstä saa sakot. On se valtio sellainen velmu että se saa muka sanella mitä ihminen ei saa tehdä itselleen.

        tälläisiä nämä nistit on pitää tehdä kaikkensa että saa käyttää lempihuumettaan. ei mikään ihme kun verot nousee kaiken aikaa. vähä-älyiset tuhlaa virkavallan aikaa väärillä ilmoituksilla.


      • qwewreret
        ääliönistit kirjoitti:

        tälläisiä nämä nistit on pitää tehdä kaikkensa että saa käyttää lempihuumettaan. ei mikään ihme kun verot nousee kaiken aikaa. vähä-älyiset tuhlaa virkavallan aikaa väärillä ilmoituksilla.

        Ajattele jos kannabis laillistuu niin virkavallan ei tarvi juosta käyttäjien perässä.


    • NukkuvaTiedustelija

      Anonymous Finland muuten jakoi äsken videon kaliforniasta joka aikoo laillistaa psilosybiini sienet.

      • näensennäen

        Pitäisi puhua termillä de-illegalize, ottaen huomioon että alkuperäiskansat ovat niitä käyttäneet tuhansia vuosia. Sienimiehistä on luolamaalauksia mutta myös asteekkien ja mayojen rakennelmissa selvästi esillä.


    • Ennustajataja

      Kannabiksen laillistamisen myötä työllisyystilanteessa tapahtuisi jonkin verran muutoksia, esim. poliisien työmäärä vähenisi, mutta vastaavasti mielitautisairaaloissa hoitajia tarvittaisiin lisää.

      Myös kannabispykoosien hoitoon tarkoitettujen lääkkeiden menekki kasvaa huomattavasti.

      Työpaikkoja vapautuisi huomattavasti kannabiksen käyttäjien passivoiduttua ja kyllästyttyään yhteiskunnan oravanpyörässä olemiseen.

      Myös kuolleisuus huumeidenkäyttäjien kohdalla kasvaa, joten terveimmille jää tilaa elää.

      Tässä vain muutamia esimerkkiä kannabiksen laillistamisen seuraamuksista.

      • Atkis

        Miksi yhdellekään kannabiksen lääkekäyttäjälle ei ole tullut psykoosia, vaikka he käyttävät kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä?


      • Lowwes
        Atkis kirjoitti:

        Miksi yhdellekään kannabiksen lääkekäyttäjälle ei ole tullut psykoosia, vaikka he käyttävät kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä?

        Kannabiksen lääkekäyttäjät eivät käytä runsaasti LSD:tä kuten Joukon poika teki. Joukon poika sai LSD:stä kannabispsykoosin eli sairastui skitsofreniaan. Joukollakin on saman sairauden näkyviä oireita, mm. harhoja omasta suuruudestaan.


      • uytrhgfewd

        Noinhan sitä laillistamista vastustava luulee. Oikeasti laillistaminen toi uusia työpaikkoja, kasvatus, myynti ja turismi. Verotuloja odotettua enemmän, rikollisuus väheni. Jopa liikenneonnettomuudet väheni.

        Kaiken tuon voit tarkastaa googlamalla mitä coloradossa tapahtui kannabiksen laillistamisen jälkeen.

        Olisi ihan kiva jos oppisit puhumaan yhdestä aineesta kun kyse on kannabiksesta. Kun puhut huumeiden käyttäjistä niin silloin kyse on kaikista päihdyttävistä/huumaavista aineista. Laita joku linkki jos väität että kannabiksen käyttö aiheuttaa kuolemia. Sitä ei muuten kukaan usko.


      • Tarruss

        Yleensä ne psykoosiin joutuneet ovat yleensä käyttäneet jotain muutakin kannabiksen lisäksi(mitä ei myönnä) laittaa vain kannabiksen piikkiin koska ei halua jäädä muista jutuista kiinni. Tai on jo valmiiksi geeneissä/suvussa skitsofreniaa joka johtaa psykoosiin pidemmän päälle. Pelkkä kannabis ei aiheuta psykoosia. Herran jestas.


      • wertyrthdfgedf
        Tarruss kirjoitti:

        Yleensä ne psykoosiin joutuneet ovat yleensä käyttäneet jotain muutakin kannabiksen lisäksi(mitä ei myönnä) laittaa vain kannabiksen piikkiin koska ei halua jäädä muista jutuista kiinni. Tai on jo valmiiksi geeneissä/suvussa skitsofreniaa joka johtaa psykoosiin pidemmän päälle. Pelkkä kannabis ei aiheuta psykoosia. Herran jestas.

        Vaikka en ole nähnyt tai edes kuullut kenenkään joutuneen psykoosiin kannabiksen käytöstä niin voihan se olla mahdollista. Harvinaista ihan varmasti mutta mielestäni mahdollista. Omia kokemuksia on aika pitkältä ajalta, vuodesta 1989 alkaen. Siitä asti satunnaista käyttöä.

        Tiedän ja tunnen porukkaa joilla on vielä pidempi käyttöhistoria. Kilahtaneet mitä tiedän ovat aina käyttäneet vauhtia. Siihen paskaan en koske edes pitkällä tikulla. Tosin siinä pirissäkin liiallinen valvominen sekoittaa pään ennemmin kuin itse aine.

        Rehellistä valistusta odotellen aineista puhutaan vain tuomitsevalla tavalla. Oli se sitten viinaa, savuja, sieniä, piristeitä, opiaatteja tai mitä vaan niin valehtelulla ei varmasti saada muuta kuin mielenkiinto heräämään. Valistus se minutkin sai kiinostumaan kannabiksesta. Onneksi en uskonut porttiteoriaa tai muutakaan shaibaa. Vieläkään ei haluta kannabista kovempaa kamaa.


      • oifioasn
        Tarruss kirjoitti:

        Yleensä ne psykoosiin joutuneet ovat yleensä käyttäneet jotain muutakin kannabiksen lisäksi(mitä ei myönnä) laittaa vain kannabiksen piikkiin koska ei halua jäädä muista jutuista kiinni. Tai on jo valmiiksi geeneissä/suvussa skitsofreniaa joka johtaa psykoosiin pidemmän päälle. Pelkkä kannabis ei aiheuta psykoosia. Herran jestas.

        Kyllä se kannabis voi laukaista psykoosin ihan itsessäänkin mikäli on altis psykoosille. Myös alkoholi,stressi,valvominen ja uskonnot laukaisee psykooseja. stressi taitaa alkoholin lisäksi laukasta valtaosan psykooseista.


      • wrerery
        oifioasn kirjoitti:

        Kyllä se kannabis voi laukaista psykoosin ihan itsessäänkin mikäli on altis psykoosille. Myös alkoholi,stressi,valvominen ja uskonnot laukaisee psykooseja. stressi taitaa alkoholin lisäksi laukasta valtaosan psykooseista.

        Jep voi laukaista mutta se on pikkusen eri asia kuin aiheuttaa psykoosin. Kannabis on päihde ja sillä on haittansa mutta niiden älytön liioittelu on typerää. Laillinen alkoholi on suurempi psykoosiriski mutta kummasti siitä ei olla niin huolestuneita.


      • iegnweion
        wrerery kirjoitti:

        Jep voi laukaista mutta se on pikkusen eri asia kuin aiheuttaa psykoosin. Kannabis on päihde ja sillä on haittansa mutta niiden älytön liioittelu on typerää. Laillinen alkoholi on suurempi psykoosiriski mutta kummasti siitä ei olla niin huolestuneita.

        Mä oon 20 vuotta sitte polttanut ensimmäiset hatsit ja tän koko 20 vuoden aikana olen tavannut vain yhden ihmisen jolla psykoosi lauennut luutavasti kannabiksen takia,eli riski on todella pieni,mutta se on olemassa kuitenkin. Mä tunnen kuitenkin yhden ihmisen joka on joutunut psykoosiin rankan pirikuurin päätteeksi ,mutta voi kyllä polttaa kannabista ilman ongelmia,eli laukaseeko kannabis välttämättä ihan kaikkia riskityhmään kuuluvia?

        Oon myös nähny ja kuullu mitä kummallisimpia tarinoita,esim. kun poltettuaan savut, kaveri pelästyny niin pahasti että oli soittaa itselleen ambulanssin ku luuli kuolevansa,ei kuitenkaan menny psykoosiin,mutta ei enään kyllä poltellutkaan. Toinen ei uskaltanut ylittää ihan tavallista autotietä kun luuli,että auto ajaa päälle vaikka autoja ollu lähimainkaan,ei kuitenkaan mennyt psykoosiin,eikä polttanut toista kertaa. Eli onkohan tuo psykoosi asia vain vedetty todella pahasti överiksi,koska nämä "asiantuntijat" antaa olettaa,että se riski olisi paljon isompi mitä se todellisuudessa on. Nuo yllämainitut tarinat on vain tavallista voimakkaampaa vainotusta,mikä saa varmaan ihmiset kuvittelemaan joutuvansa psykoosiin,eli ei ole vaarallista,mutta saattaa pelästyttää pahasti.


      • ptosh

        Nuo ovat muuten kannabiksen käytön (epätodennäköisiä) seurauksia, eivät laillistamisen


      • POdess
        iegnweion kirjoitti:

        Mä oon 20 vuotta sitte polttanut ensimmäiset hatsit ja tän koko 20 vuoden aikana olen tavannut vain yhden ihmisen jolla psykoosi lauennut luutavasti kannabiksen takia,eli riski on todella pieni,mutta se on olemassa kuitenkin. Mä tunnen kuitenkin yhden ihmisen joka on joutunut psykoosiin rankan pirikuurin päätteeksi ,mutta voi kyllä polttaa kannabista ilman ongelmia,eli laukaseeko kannabis välttämättä ihan kaikkia riskityhmään kuuluvia?

        Oon myös nähny ja kuullu mitä kummallisimpia tarinoita,esim. kun poltettuaan savut, kaveri pelästyny niin pahasti että oli soittaa itselleen ambulanssin ku luuli kuolevansa,ei kuitenkaan menny psykoosiin,mutta ei enään kyllä poltellutkaan. Toinen ei uskaltanut ylittää ihan tavallista autotietä kun luuli,että auto ajaa päälle vaikka autoja ollu lähimainkaan,ei kuitenkaan mennyt psykoosiin,eikä polttanut toista kertaa. Eli onkohan tuo psykoosi asia vain vedetty todella pahasti överiksi,koska nämä "asiantuntijat" antaa olettaa,että se riski olisi paljon isompi mitä se todellisuudessa on. Nuo yllämainitut tarinat on vain tavallista voimakkaampaa vainotusta,mikä saa varmaan ihmiset kuvittelemaan joutuvansa psykoosiin,eli ei ole vaarallista,mutta saattaa pelästyttää pahasti.

        Kannabiksesta yliannostuksen ottaneet ihmiset eivät varmaan ole ihan paras esimerkki kannabiksen vaikutuksista.


      • aaaaaaaaaaaaaaasa
        iegnweion kirjoitti:

        Mä oon 20 vuotta sitte polttanut ensimmäiset hatsit ja tän koko 20 vuoden aikana olen tavannut vain yhden ihmisen jolla psykoosi lauennut luutavasti kannabiksen takia,eli riski on todella pieni,mutta se on olemassa kuitenkin. Mä tunnen kuitenkin yhden ihmisen joka on joutunut psykoosiin rankan pirikuurin päätteeksi ,mutta voi kyllä polttaa kannabista ilman ongelmia,eli laukaseeko kannabis välttämättä ihan kaikkia riskityhmään kuuluvia?

        Oon myös nähny ja kuullu mitä kummallisimpia tarinoita,esim. kun poltettuaan savut, kaveri pelästyny niin pahasti että oli soittaa itselleen ambulanssin ku luuli kuolevansa,ei kuitenkaan menny psykoosiin,mutta ei enään kyllä poltellutkaan. Toinen ei uskaltanut ylittää ihan tavallista autotietä kun luuli,että auto ajaa päälle vaikka autoja ollu lähimainkaan,ei kuitenkaan mennyt psykoosiin,eikä polttanut toista kertaa. Eli onkohan tuo psykoosi asia vain vedetty todella pahasti överiksi,koska nämä "asiantuntijat" antaa olettaa,että se riski olisi paljon isompi mitä se todellisuudessa on. Nuo yllämainitut tarinat on vain tavallista voimakkaampaa vainotusta,mikä saa varmaan ihmiset kuvittelemaan joutuvansa psykoosiin,eli ei ole vaarallista,mutta saattaa pelästyttää pahasti.

        kannabis heikentään koordinaatio ja reaktioaikaa joten jos paukuissa lähdet ulos ja vielä yrität suojatietä ylittää niin on varmaan parempi pitää suojatienkyltistä kiinni ja odottaa että autoja ei ole ensimmäistäkään. aika menee eteenpäin kuin olisi etana joten ei tiedä onko auto lähellä vai kaukana. jää vielä auton alle kun ei osaa arvioida oikeen. sitten pitää tehdä jotain hämähäkki liikkeitä ja hypätä auton yli. varmasti vähemmästäkin pelottaa. eikä tässä muuten ole mitään epätodennäköistä paitsi että joku pössypää tervekeuhko hyppäisi auton yli ilman että auto osuisi pössyyn.


      • de3trfyguh
        aaaaaaaaaaaaaaasa kirjoitti:

        kannabis heikentään koordinaatio ja reaktioaikaa joten jos paukuissa lähdet ulos ja vielä yrität suojatietä ylittää niin on varmaan parempi pitää suojatienkyltistä kiinni ja odottaa että autoja ei ole ensimmäistäkään. aika menee eteenpäin kuin olisi etana joten ei tiedä onko auto lähellä vai kaukana. jää vielä auton alle kun ei osaa arvioida oikeen. sitten pitää tehdä jotain hämähäkki liikkeitä ja hypätä auton yli. varmasti vähemmästäkin pelottaa. eikä tässä muuten ole mitään epätodennäköistä paitsi että joku pössypää tervekeuhko hyppäisi auton yli ilman että auto osuisi pössyyn.

        Kylläpä tyyppi yrittää olla hauska. Erinäisiä pelejä on tullut pelattua vaikutuksen alaisena ja ei mitään haittaa koordinaatiokykyyn. Siinä sentään vaaditaan silmien ja sormien yhteispeliä kun tilanteita tulee nopeasti.

        Sinä tuskin edes selvinpäin kykenisit sellaisiin reaktionopeuksiin kuin itse paukuissa? Hox peleissä liikutat hahmoa, vastustajat liikkuu ja kokonaisuutena pitää hahmottaa useita asioita yhtäaikaa ja reagoida niihin.


      • nsfaionfas
        aaaaaaaaaaaaaaasa kirjoitti:

        kannabis heikentään koordinaatio ja reaktioaikaa joten jos paukuissa lähdet ulos ja vielä yrität suojatietä ylittää niin on varmaan parempi pitää suojatienkyltistä kiinni ja odottaa että autoja ei ole ensimmäistäkään. aika menee eteenpäin kuin olisi etana joten ei tiedä onko auto lähellä vai kaukana. jää vielä auton alle kun ei osaa arvioida oikeen. sitten pitää tehdä jotain hämähäkki liikkeitä ja hypätä auton yli. varmasti vähemmästäkin pelottaa. eikä tässä muuten ole mitään epätodennäköistä paitsi että joku pössypää tervekeuhko hyppäisi auton yli ilman että auto osuisi pössyyn.

        Ei kaikilla,mä olen huomattavasti tarkkaavaisempi pilvessä kun selvänä. kokemusta löytyy kyllä. mulla on kuitenkin add joten se saattaa myös olla osasyy miksi. en väitä kuitenkaan että kaikilla olisi näin,mulla kannabis vain toimii hiukan eritavalla ku monilla muilla.


      • restydtyhstrg
        aaaaaaaaaaaaaaasa kirjoitti:

        kannabis heikentään koordinaatio ja reaktioaikaa joten jos paukuissa lähdet ulos ja vielä yrität suojatietä ylittää niin on varmaan parempi pitää suojatienkyltistä kiinni ja odottaa että autoja ei ole ensimmäistäkään. aika menee eteenpäin kuin olisi etana joten ei tiedä onko auto lähellä vai kaukana. jää vielä auton alle kun ei osaa arvioida oikeen. sitten pitää tehdä jotain hämähäkki liikkeitä ja hypätä auton yli. varmasti vähemmästäkin pelottaa. eikä tässä muuten ole mitään epätodennäköistä paitsi että joku pössypää tervekeuhko hyppäisi auton yli ilman että auto osuisi pössyyn.

        Kuitenkin niissä osavaltioissa missä kannabiksen lääkekäyttö on sallittua on vähemmän liikenneonnettomuuksia kuin ei sallivissa. Tähän oikeastaan ainoa selitys on että käyttäjät ajaa ylivarovaisesti. En usko että kannabis tekee kenestäkään parempaa kuskia mutta mikä tahansa onkaan syy niin onhan se aina plussaa kun onnettomuudet vähenee.


      • Ydellä
        restydtyhstrg kirjoitti:

        Kuitenkin niissä osavaltioissa missä kannabiksen lääkekäyttö on sallittua on vähemmän liikenneonnettomuuksia kuin ei sallivissa. Tähän oikeastaan ainoa selitys on että käyttäjät ajaa ylivarovaisesti. En usko että kannabis tekee kenestäkään parempaa kuskia mutta mikä tahansa onkaan syy niin onhan se aina plussaa kun onnettomuudet vähenee.

        Kannabiksen lääkekäyttäjät saavat myös ajaa autoa, vaikka käyttävät kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä.


      • vanhakäyrä
        Ydellä kirjoitti:

        Kannabiksen lääkekäyttäjät saavat myös ajaa autoa, vaikka käyttävät kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä.

        No daah. Ihan kuin en tietäisi tuota. Lääkekäytössä määrät on helposti sellaisia että alun jälkeen siitä ei enää saa päihdevaikutuksia. Viihdekäytössäkin huomasin ettei tietyn rajan jälkeen hyväkään kukka enää toimi.

        En tiedä sanooko sulle mitään g13/nicegay? Eräs lajike mistä pelkkä lehti potkii enemmän kuin keskiverto pl. Sitä kuitenkin kun poltteli niin vähintään 2 vrk täytyi pitää taukoa että miedommat poltot nousi päähän asti. Kukasta vielä vasiten ravistettiin irti että saatiin yhdenlaista hassissta.

        Okei se on jo sitten tietyssä mielessä pirtua jos sen vahvuuden helposti selittää. Peruslätkä oli sen jälkeen sama kuin olisi tupakkaa polttanut. Ei mitään vaikutusta. Mä olen vähän toiminut testaajana. Että kannattaako tuota ostaa? Se ole kauhean kivaa kun tykillä osoitetaan siitä kun sanoo että tämä on ihan turhaa polttoa.

        Ei ollut mun rahoista kyse kun ostan vain tuntemattomilta . Asetta pitävältä otin kädestä kiinni ja ohjasin päätä kohti. Sanoin että jos meinaat ampua niin ei ainakaan tule huti. Otin hengelläni riskin mutta eipä ole sen jälkeen huonoa polttoa yritetty ehdottaa.


      • Thöis
        vanhakäyrä kirjoitti:

        No daah. Ihan kuin en tietäisi tuota. Lääkekäytössä määrät on helposti sellaisia että alun jälkeen siitä ei enää saa päihdevaikutuksia. Viihdekäytössäkin huomasin ettei tietyn rajan jälkeen hyväkään kukka enää toimi.

        En tiedä sanooko sulle mitään g13/nicegay? Eräs lajike mistä pelkkä lehti potkii enemmän kuin keskiverto pl. Sitä kuitenkin kun poltteli niin vähintään 2 vrk täytyi pitää taukoa että miedommat poltot nousi päähän asti. Kukasta vielä vasiten ravistettiin irti että saatiin yhdenlaista hassissta.

        Okei se on jo sitten tietyssä mielessä pirtua jos sen vahvuuden helposti selittää. Peruslätkä oli sen jälkeen sama kuin olisi tupakkaa polttanut. Ei mitään vaikutusta. Mä olen vähän toiminut testaajana. Että kannattaako tuota ostaa? Se ole kauhean kivaa kun tykillä osoitetaan siitä kun sanoo että tämä on ihan turhaa polttoa.

        Ei ollut mun rahoista kyse kun ostan vain tuntemattomilta . Asetta pitävältä otin kädestä kiinni ja ohjasin päätä kohti. Sanoin että jos meinaat ampua niin ei ainakaan tule huti. Otin hengelläni riskin mutta eipä ole sen jälkeen huonoa polttoa yritetty ehdottaa.

        Mytomaani taas satuilemassa. Uskotko itse nuo juttusi?


      • Thoosi
        vanhakäyrä kirjoitti:

        No daah. Ihan kuin en tietäisi tuota. Lääkekäytössä määrät on helposti sellaisia että alun jälkeen siitä ei enää saa päihdevaikutuksia. Viihdekäytössäkin huomasin ettei tietyn rajan jälkeen hyväkään kukka enää toimi.

        En tiedä sanooko sulle mitään g13/nicegay? Eräs lajike mistä pelkkä lehti potkii enemmän kuin keskiverto pl. Sitä kuitenkin kun poltteli niin vähintään 2 vrk täytyi pitää taukoa että miedommat poltot nousi päähän asti. Kukasta vielä vasiten ravistettiin irti että saatiin yhdenlaista hassissta.

        Okei se on jo sitten tietyssä mielessä pirtua jos sen vahvuuden helposti selittää. Peruslätkä oli sen jälkeen sama kuin olisi tupakkaa polttanut. Ei mitään vaikutusta. Mä olen vähän toiminut testaajana. Että kannattaako tuota ostaa? Se ole kauhean kivaa kun tykillä osoitetaan siitä kun sanoo että tämä on ihan turhaa polttoa.

        Ei ollut mun rahoista kyse kun ostan vain tuntemattomilta . Asetta pitävältä otin kädestä kiinni ja ohjasin päätä kohti. Sanoin että jos meinaat ampua niin ei ainakaan tule huti. Otin hengelläni riskin mutta eipä ole sen jälkeen huonoa polttoa yritetty ehdottaa.

        "No daah. Ihan kuin en tietäisi tuota."

        Kannabiksen runsaankaan päivittäiskäytön ei siis katsota olevan riski liikenteessä, kunhan vain lääkäri määrää reseptin.


      • Donse
        Thöis kirjoitti:

        Mytomaani taas satuilemassa. Uskotko itse nuo juttusi?

        Tyyppi on katsonut liikaa elokuvia ja elää jossain keinotodellisuudessaan.


      • ertyhytrdsd
        Thöis kirjoitti:

        Mytomaani taas satuilemassa. Uskotko itse nuo juttusi?

        Olisi ihan kiva jos mua ei sekoitettaisi tyyppiin mikä spämmii tätä palstaa riesaksi asti. Sori kun aikaisemmassa selityksessä avauduin hiukan liikaa. Tiedän että mulla on paha tapa kertoa joskus vähän liikaa.

        Huonoa vaikka totuus että vanhana ei aina jaksa olla poliittisesti korrekti tai edes ystävällinen. Periaatteessa taidetaan olla samaa mieltä? Kannabis lailliseksi. Mulla sattuu olemaan sellaistakin kokemusta mistä en niin välittäisi.

        Jos pienikään mahdollisuus esim. lainmuutoksen kautta ettei muiden tarvi kokea samaa niin se on jo plussaa.


    • Juhapetsimulkku

      Meneekö se sitte siihe, että yhä useampi vaurioituu kannabiksen takia?
      Onko se vaarana? Esim kova käyttö, joka johtaisi pian psykooseihin, apatiaan, hermostoperäisiin häiriöihin, aivovaurioihin, masennukseen, ahdistukseen, paniikkihäiriöihin ja väkivaltaisuuskerroin myös nousisi samalla.
      Ootteko tota pohtineet koskaan, kun kysseessä kannabis-keskustelu??

      • C.Sativa

        Mistä on peräisin tuollainen väite?
        Olisi kiva joskus kuulla näiden vastustajien tiedonlähteitä.

        Kun heitetään mutu tuntumalla väitteitä ihan ääripäästä, niin se ei luo rakentavaa keskustelua. Asiaa pahentaa se, ettei ymmärretä erotella päihteitä toisistaan.

        Kannabis vaikuttaa hyvin yksilöllisesti. Jotkin ihmiset ovat vielä extra alttiita mille tahansa. On älytöntä väittää kannabiksen aiheuttavan yksistään kaikkea pahaa ilman mitään näyttöä.
        Tässä vaikka purtavaa aluksi. Kannabis voi aiheuttaa hermostumista, masennusta tai paniikkia, mutta se vaikutus kestää vain lyhyen ajan.
        Uskon myös psykoosin mahdollisuuteen niillä joilla se on perimässä, vaikkakin tapauksia on todella vaikea löytää (noin1/100 000). Psykoosi ei yleensä ole mikään ikuinen sairaus kuitenkaan.

        Pitää myös myöntää kannabiksen lääkkeellinen hyöty. Se voi auttaa hermostokipuihin, lihas kipu/jännitykseen, muistisairauteen, migreeniin, masennukseen (oikein käytettynä), psykoosiin (ironisesti cbd on antispykoosiainetta), paniikkiin, traumaperäiseen stressihäiriöön, add jne.
        Huomioitavaa on aineen oikea käyttö, johon tarvitsisi lääkäreiden apua. Kuten mikä tahansa lääke, tämäkin toimii yksilöllisesti.

        Kannabis on vaarallisimmillaan nuorilla alle 21 vuotiailla. Heidän keho ei ole täysin kehittynyt ja aineet kuten alkoholi, tupakka ja kannabis voivat vaurioittaa kehitystä.


        Aikuiselle se on haitallista, jos toimii liiallisena käyttönä.
        Auton rattiin ei saisi missään tapauksessa mennä aineen alaisuudessa. Väsymys tai reaktion hitaus voivat aiheuttaa vaaratilanteita.
        Pitää myös muistaa, ettei monet tykkää kannabiksen hajusta, joten toisten huomioiminen on tärkeää.
        Raskaana olevan vaikutus kannabiksen kanssa en tunne, mutta oletuksena se kannattaa jättää kokeilematta.

        Se kannabiksen ymmärtäminen on onneksi parantunut huomattavasti, ja tiedon mukana tulee vastuullisempaa opastusta mistä on oikeasti kyse.
        www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ajankohtaista/ehkaisevan-paihdetyon-uutiskirje/8/2017/10-neuvoa-kannabiksen-kayton-haittojen-vahentamiseen


      • kiuyibi
        C.Sativa kirjoitti:

        Mistä on peräisin tuollainen väite?
        Olisi kiva joskus kuulla näiden vastustajien tiedonlähteitä.

        Kun heitetään mutu tuntumalla väitteitä ihan ääripäästä, niin se ei luo rakentavaa keskustelua. Asiaa pahentaa se, ettei ymmärretä erotella päihteitä toisistaan.

        Kannabis vaikuttaa hyvin yksilöllisesti. Jotkin ihmiset ovat vielä extra alttiita mille tahansa. On älytöntä väittää kannabiksen aiheuttavan yksistään kaikkea pahaa ilman mitään näyttöä.
        Tässä vaikka purtavaa aluksi. Kannabis voi aiheuttaa hermostumista, masennusta tai paniikkia, mutta se vaikutus kestää vain lyhyen ajan.
        Uskon myös psykoosin mahdollisuuteen niillä joilla se on perimässä, vaikkakin tapauksia on todella vaikea löytää (noin1/100 000). Psykoosi ei yleensä ole mikään ikuinen sairaus kuitenkaan.

        Pitää myös myöntää kannabiksen lääkkeellinen hyöty. Se voi auttaa hermostokipuihin, lihas kipu/jännitykseen, muistisairauteen, migreeniin, masennukseen (oikein käytettynä), psykoosiin (ironisesti cbd on antispykoosiainetta), paniikkiin, traumaperäiseen stressihäiriöön, add jne.
        Huomioitavaa on aineen oikea käyttö, johon tarvitsisi lääkäreiden apua. Kuten mikä tahansa lääke, tämäkin toimii yksilöllisesti.

        Kannabis on vaarallisimmillaan nuorilla alle 21 vuotiailla. Heidän keho ei ole täysin kehittynyt ja aineet kuten alkoholi, tupakka ja kannabis voivat vaurioittaa kehitystä.


        Aikuiselle se on haitallista, jos toimii liiallisena käyttönä.
        Auton rattiin ei saisi missään tapauksessa mennä aineen alaisuudessa. Väsymys tai reaktion hitaus voivat aiheuttaa vaaratilanteita.
        Pitää myös muistaa, ettei monet tykkää kannabiksen hajusta, joten toisten huomioiminen on tärkeää.
        Raskaana olevan vaikutus kannabiksen kanssa en tunne, mutta oletuksena se kannattaa jättää kokeilematta.

        Se kannabiksen ymmärtäminen on onneksi parantunut huomattavasti, ja tiedon mukana tulee vastuullisempaa opastusta mistä on oikeasti kyse.
        www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ajankohtaista/ehkaisevan-paihdetyon-uutiskirje/8/2017/10-neuvoa-kannabiksen-kayton-haittojen-vahentamiseen

        Ongelma onkin siinä että ei haluta myöntää tosiasioita,pidetään viimeseen kiinni omasta mielipiteestä,olis se totta tai ei. Suomalainen mentaliteetti,tuomitsee kaiken viimeseen asti. Ei viitsitä edes tutustua mahdollisiin todisteisiin,vaan kielletään kaikki ilman minkäänlaista tarkastelua. Sääli...


      • adsfdfas
        kiuyibi kirjoitti:

        Ongelma onkin siinä että ei haluta myöntää tosiasioita,pidetään viimeseen kiinni omasta mielipiteestä,olis se totta tai ei. Suomalainen mentaliteetti,tuomitsee kaiken viimeseen asti. Ei viitsitä edes tutustua mahdollisiin todisteisiin,vaan kielletään kaikki ilman minkäänlaista tarkastelua. Sääli...

        Tuo on kirotun totta että faktoja ei haluta myöntää. Ei vaikka näyttöä on siitä miten se laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Kieltolaki kun toimii miten toimii, hyötyyhän siitä sentään diilerit.


      • xztr65yt76
        adsfdfas kirjoitti:

        Tuo on kirotun totta että faktoja ei haluta myöntää. Ei vaikka näyttöä on siitä miten se laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Kieltolaki kun toimii miten toimii, hyötyyhän siitä sentään diilerit.

        joskus kaikki kuvitteli että tupakointi on terveellistä. tulee aika kun kannabista on tutkittu tarpeeksi ja päädytään siihen että siitä on pitemmän päälle enemmän haittaa kuin hyötyä. sitten olette kuin pölkyllä päähän löytyjä.


      • adsfdlas
        adsfdfas kirjoitti:

        Tuo on kirotun totta että faktoja ei haluta myöntää. Ei vaikka näyttöä on siitä miten se laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Kieltolaki kun toimii miten toimii, hyötyyhän siitä sentään diilerit.

        joskus oli fakta että maapallo on litteä. joskus oli fakta että tupakointi on terveellistä. ennenkuin lähdette heitteleen noita teidän faktoja niin ajatelkaa tätä


      • Dromo
        adsfdlas kirjoitti:

        joskus oli fakta että maapallo on litteä. joskus oli fakta että tupakointi on terveellistä. ennenkuin lähdette heitteleen noita teidän faktoja niin ajatelkaa tätä

        Kannabis on edelleenkin maailman vähähaittaisin päihde.


      • RealRitvaSantakuormaaja
        adsfdlas kirjoitti:

        joskus oli fakta että maapallo on litteä. joskus oli fakta että tupakointi on terveellistä. ennenkuin lähdette heitteleen noita teidän faktoja niin ajatelkaa tätä

        Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa käytön jossain vaiheessa, kokematta yhtään mitään haittoja tai ongelmia. Eikä niitä koe edes kannabiksen lääkekäyttäjät, jotka kuitenkin käyttävät kannabista paljon enemmän kuin yksikään päihdekäyttäjä.


      • pelleääliöoot
        Dromo kirjoitti:

        Kannabis on edelleenkin maailman vähähaittaisin päihde.

        lopeta nyt toi idioottimainen valehtelu. kannabis ei ole ollut missään vaiheessa vähähaittaisin päihde. se tutkimus mihin selvästi viittaat siinä on selvästi sienet vähähaittaisempia.


      • Dromo
        pelleääliöoot kirjoitti:

        lopeta nyt toi idioottimainen valehtelu. kannabis ei ole ollut missään vaiheessa vähähaittaisin päihde. se tutkimus mihin selvästi viittaat siinä on selvästi sienet vähähaittaisempia.

        Eli vain sienet ovat kannabista vähähaittaisempia, ja niillä on myös paljon vähemmän käyttötarkoituksiakin. Moni ei myöskään pidä sienien vaikutuksista, liian voimakkaita monille, kannabiksestakin tykätään enemmän, eikä siitäkään monet pidä lainkaan. Onko sienet myös vastaus maailman energiaongelmiin, kuten hamppu voisi teollisesti ja laaja-alaisesti käytettynä olla?

        Kuinka paljon enemmän sienien lääkekäyttäjät käyttävät sieniä päivässä verrattuna päihdekäyttäjiin?


      • Brasses
        pelleääliöoot kirjoitti:

        lopeta nyt toi idioottimainen valehtelu. kannabis ei ole ollut missään vaiheessa vähähaittaisin päihde. se tutkimus mihin selvästi viittaat siinä on selvästi sienet vähähaittaisempia.

        Mikä "tutkimus"?


      • Batux
        Dromo kirjoitti:

        Eli vain sienet ovat kannabista vähähaittaisempia, ja niillä on myös paljon vähemmän käyttötarkoituksiakin. Moni ei myöskään pidä sienien vaikutuksista, liian voimakkaita monille, kannabiksestakin tykätään enemmän, eikä siitäkään monet pidä lainkaan. Onko sienet myös vastaus maailman energiaongelmiin, kuten hamppu voisi teollisesti ja laaja-alaisesti käytettynä olla?

        Kuinka paljon enemmän sienien lääkekäyttäjät käyttävät sieniä päivässä verrattuna päihdekäyttäjiin?

        Kun tarkastellaan sienien ja kannabiksen käytön kaikkia eri aspekteja, niin kyllä kannabis on paljon vähähaittaisempi. Kannabiksen lääkekäytössäkin satunnainen päihdekäyttöannostus moninkertaistetaan jopa useisiin grammoihin ja käyttö on myös jokapäiväistä, eikä lääkekäyttäjien keskuudesta ole tainnut uutisen uutista olla mistään kovinkaan merkittävistä haitoista.


      • xztr65yt76
        Dromo kirjoitti:

        Eli vain sienet ovat kannabista vähähaittaisempia, ja niillä on myös paljon vähemmän käyttötarkoituksiakin. Moni ei myöskään pidä sienien vaikutuksista, liian voimakkaita monille, kannabiksestakin tykätään enemmän, eikä siitäkään monet pidä lainkaan. Onko sienet myös vastaus maailman energiaongelmiin, kuten hamppu voisi teollisesti ja laaja-alaisesti käytettynä olla?

        Kuinka paljon enemmän sienien lääkekäyttäjät käyttävät sieniä päivässä verrattuna päihdekäyttäjiin?

        on monta ainetta vähähaittaisempia kuin kannabis. sienet oli vain yksi esimerkki.


      • z8888
        Dromo kirjoitti:

        Eli vain sienet ovat kannabista vähähaittaisempia, ja niillä on myös paljon vähemmän käyttötarkoituksiakin. Moni ei myöskään pidä sienien vaikutuksista, liian voimakkaita monille, kannabiksestakin tykätään enemmän, eikä siitäkään monet pidä lainkaan. Onko sienet myös vastaus maailman energiaongelmiin, kuten hamppu voisi teollisesti ja laaja-alaisesti käytettynä olla?

        Kuinka paljon enemmän sienien lääkekäyttäjät käyttävät sieniä päivässä verrattuna päihdekäyttäjiin?

        puhutaan päihdekäytöstä ja sitten lähdetään vässytään energia ja teollisuuskäyttöä. vai niin


      • huuno
        xztr65yt76 kirjoitti:

        on monta ainetta vähähaittaisempia kuin kannabis. sienet oli vain yksi esimerkki.

        monellako aineella on lääkekäyttöä saman verran kuin kannabiksella, ja monenko aineen keskimääräinen ja satunnainen päihdekäyttöannostus voidaan jopa monisatakertaistaa ja käyttää sen jälkeen tuo määrä ongelmitta ja päivittäin jopa vuosien ajan?


      • Mojox

      • Pärpärälämölömöö
        adsfdfas kirjoitti:

        Tuo on kirotun totta että faktoja ei haluta myöntää. Ei vaikka näyttöä on siitä miten se laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Kieltolaki kun toimii miten toimii, hyötyyhän siitä sentään diilerit.

        Oonko mä sanonu mitään kieltolaista??
        Häh?
        Ei kieltolaki oo viisasta.
        En osaa sanoa kannabiksesta juuta enkä jaata, mutta pahaa pelkään, että kannabis aiheuttaa tuhoa kovassa käytössä etenki.
        Mitä nuorempi jos käyttää sitä, sen vaarallisempi nuoremmalle.


    • töihinottaja

      Me emme ota töihin niitä, jotka eivät läpäise huumetestiä puhtain paperein. Eikä ota ne lukuisat muutkaan yritykset, joilla on sama käytäntö. Jos siis haluaa päästä johonkin töihin, niin täytyy suuntautua johonkin ...en tiedä mihin, mutta jonnekin muualle.

      • Batux

        Yrittäisit sinäkin löytää itsellesi jotain töitä, että ei tarvitsisi leikkiä noita typeriä roolileikkejäsi.


      • Tämätarvitaanjottatiedäm

        Muutama vuosi sitten oli uutisointia juurikin tästä (ei tosin Suomessa), eli jos työnhakija ei läpäise tiukkaa huumetestiä ei tule työpaikkaakaan.
        Nimittäin Amerikan mantereella FBI halusi perustaa hakkerointiin ja cyberturvallisuuteen keskittyvän työryhmän, ongelmaksi koitui että alan parhaimmat asiantuntijat eivät läpäisseet huumetestiä eivätkä he myöskään halunneet lopettaa kannabiksen käyttöä koska saivat parempipalkkaisen sopimuksen yktyiseltä työnantajalta joka myös ymmärsi olla tekemättä testejä. Näin FBI rajasi osaavimmat ammattilaiset pois työnhakijoista ja joutuivat tyytymään vähemmän osaaviin työntekijöihin, siis niiden joiden ammattitaito ei riittänyt kilpailemaan yksityisen puolen työpaikoista.
        Tiukka huumetestaus siis johti toistaitoisen työvoiman palkkaamiseen.
        https://www.google.fi/amp/s/motherboard.vice.com/amp/en_us/article/d737mx/the-fbi-cant-find-hackers-that-dont-smoke-pot


    • Thoosi

      Maailmassa on selvästi vallalla sellainen talous- ja päihdepolitiikka, että kumpikin niistä tähtää ihmisten orjuuttamiseen ja omaisuuksien ryöstämiseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe