Hei!
Minulle ja ystävilleni on jäänyt hiukan epäselväksi RKP;n kanta niinkutsuttuun
pakkoruotsiin.
Asia lienee kohtalaisen arka keskuudessanne, päätellen siitä että asiasta ei ole aloitettu avointa keskustelua. Asia on kuitenkin hyvin tärkeä ja koskee satoja tuhansia suomalaisia lapsia ja nuoria koululaisia sekä välillisesti heidän vanhempiaan. Vaalit lähestyy päivä päivältä ja onhan asia menossa kai eduskunnan harkittavaksikin.
Jo edellämainituista syistä käsin voi todeta asian kiinnostavan hyvin suuria ihmisjoukkoja. Kysymykseen tulisi olla saatavilla helppo, jäsennelty ja ennenkaikkea perusteltu vastaus.
Jäänen palstalle odottamaan vastaustanne ja mahdollista perustelua kannallenne. Kiitos jo etukäteen,
Yst. Falkensee
Tiedustelu pakkoruotsista
7
122
Vastaukset
- tvångssvenskad
RKP:lle ns. "pakkoruotsi" on elämän ja kuoleman kysymys. Ilman pakkoruotsia poistuu myös virkamiesruotsi, ainakin niiltä alueilta, missä ruotsia ei puhuta. Monet svenskatalandet täälläkin vakuuttavat, miltei käsi raamatulla, ettei pakkoruotsi merkitse heille mitään, mutta annas olla, kuten kielikokeilujen yhteydessä, niin valtavan suuri kapina alkoi.
- oipoii
Meillä ei ollut koulussa sen enempää pakkoruotsia kuin pakkomatematiikkaakaan.
Mutta sekä ruotsia että matematiikkaa opiskeltiin ja hyvä niin.
Itsekin vastustin aikoinaan ruotsin opiskelua mutta sitten tulin jälkipuberteettiin, sain haivenia nenän alle ja viisastuin.- AmisViikset
Matematiikka ei ollut pakkoa koska sitä opiskellaan kaikkialla muuallakin, ruotsia taas ei kohta opetella edes Ruotsissa mutta Suomessa sitä on pakko opiskella mikä on täysin naurettavaa. Eli yhteenvetona voisi todeta että haivenet jäivät mutta järki ei.
- frii.man
Ruotsin kieli on vain alistuskeino, jolla ruoskitaan suomen kielisiä. Sitä se aina on ollut. Kun Suomi muuttuu yhä enemmän suomenkieliseksi, sitä enemmän sitä vastaan kapinoidaan.
- RKP-kanta
Lisää pakkoruotsitusta ja varsinkin susuille!
- kaikki-mulle-alamaiset
No senhän takia ne nyt PAKOLAISIA haluaa, että voi opettaa näille rantaruotsia.
Karjalan evakot ei näille kelvannu.
Sehän on poliittista peliä, mutta näihän se on.
Mine en ymmarra kieltä,, voihan vi**u , vaikka suomessa asuvat, olisiko tyhmyys osallisena asiaan.
Ei kai suomen kielen oppiminen ole näille mitään rakettitiedettä, mutta eivät viitsi, ja mankuvat kun vähäpojat. Kuten huomaat, asiallista ja avointa vastausta asiallisiin kysymyksiisi et saa RKP:lta.
Sen varsinainen toiminta tapahtuu pinnan alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777