Olen lueskellut sieltä täältä kirjoituksia aaltoilevaa on lienee hyvä että monia ei kiinnosta vastata täällä aamun hiljaisuudessa rauhassa heräten sitten huomaa halun kirjoitella.
Paperia riittää ja kynä on terotettu!
Aamu oli harvinaisen 'valoisa' heräsin jo hyvissä ajoin, menin terassille kuulostelemaan havaintoja, yksi oli ...kuu kumotti pilvikerrosten läpi, olihan se pitkästä aikaa suuri ihme.
Liikenne tauolla ei mitään ääniä, katulamput loistivat tummaa taivasta vasten, ja vesitipat antoivat oman raikkaan ilmeen.
Lehdettömät puut ja pensaat kauniissa lumiasussa, pensasaita runsaan lumitaakan alla vinossa vuoroin sinne ja vuoroin tänne. Ei ainuttakaan tämän talon ikkunaa valaistuna, siis koko talon väki nukkuu, vain minä hiivikelin paljain varpain ulkona, ja siksi kun heräsin liian aikaisin mutta uteliaisuus ympäristöstä, mitä sinne kuuluu?
Pääsin peiton alle sitten kuulin alaoven käyvän, askeleista tunsin lehden jakajan olevan asialla, siinä hiljaisuudessa kuulin postiluukkujen napsahduksia, siis päivän aviisit oli tilaajilla kuten kuuluu ollakin.
Sitten muistin laittaneeni vedenkeittimen päälle, olihan se suorittanut pyydetyn tehtävän ja sain kupillisen kuumaa ennen nukahtamista!
Näin on taas uusipäivä ja viikonloppu aluillaan, nautitaan elämästä ja vielä kiireettämistä joulun alus päivien kiireettömyydestä.
Tämä tapahtui jo muutama tunti sitten :-))))!
Miten muille on aamu valjennut?
Ja NYT tuli kiire!!
Ajatuksia aamuuN
4
106
Vastaukset
Aman aamu!
Heräsin jo viiden aikoihin.selasin postini,luin horoskoopin,tein loton,pelasin bingoa 40 sentillä.
Tietenkin horoskooppi on tärkeä,että tietää kannattako panostaa rahapelehin,vai rakkauteen???
No linnut ruokin ja laitoin rantasaunan pesuhuoneeseen lattialämmityksen päälle,mukavampi saunoa.Järvi rannat riitteessä ja ihana postikorttimaisema.
Minulle on pesiytynyt tänne musta kissa,joka todennäköisesti tuolta järventakkaa parikymmentä kissaa käsittävästä populaattiosta?
Olen ruokkinut sitä,mutta en enää halua lemmikkieläimiä,Tiedän nyt joku sanoo senkin olevan väärin,kun järvi jäätyy se kyllä palaa kotiinsa.
Juotostinaa,nimenomaan sähköjuotokseen sopivaa etsin äsken,löysin sen ja nyt alan korjaamaan ledvaloja,joita tonne ulos virittelen.
Näin se nuoruus hupenee amalla- mie.tteliäs
Tais Ama saada kissan itelleen, eihän kissa avoimen selän yli lumessa järviä ylitä, kun kerran ruokaa on saanut. Lähtenyt on uutta elipaikkaa etsimäänkin rantaa kiertäessään.
Ei se kissa oli jo keväällä,mutta saunanvintiile se ilmestyi vasta syksyllä.
Kaiketi mökkiläiset syöttivät sitä kesällä.
Ei kaiketi toi kulkukissa ole aloittajan toivelistalla ketjun kulkua ajatellen?
Muistaakseni hän ketoo oman aamunsa kulusta ja minä kerroin oman aamuni avauksesta.
Sain ihanat ledvalot,liitin kahdet yhteen,tosin loppuosa ei niin kirkkasti pala,mutta pimeällä valaisee aman pihapiiriä kummasti- rauhallinenmietiskelijä
Sinne jonnekin se päivä taas meni, ohi kuitenkin on se kaunis auringon lasku joka oli kirkkaampi kuin ikinä, tai silmät ovat tässä syksyn pimeydessä tulleet valon aroiksi, kumpi vaan,,,,käy.
Topakka olet ama kun lamputkin saat palamaan, minulle joskus tuottaa katkaisimestakin valon saanti vaikeuksia, syyn voin siirtää sormiini :-), uskokoon ken tahtoo.
Minä olen polttanut ulkokynttilöitä jotain valonpilkkuja on kiva laittaa uloskin, nyt on hiukan lunta täällä etelässä, voimakasta sulamista ja asteita lisänä, pian on taas tosipimeää.
Sulan maan aikana sähkövalokin on heikko eivät valaise paljoakaan,
fasaaneille vein kauran jyviä kun löysin tuolta jostain viikolla, tarkkaan oli löydetty ja tepasteltu jyväkasan ympärillä, muutaman kerran vielä riittää ja on haettava uutta kun kerran noista tykkäävät.
Kukko vaan on kukko...ajaa kanalauman heti huishelkkariin kun tulee, ja pyörii ympäriinsä että olisiko vielä pörhisteltävä vai menivätkö jo kaikki?
Mukava kuitenkin on seurata eläinten touhuja siksi minä niitä ruokinkin talvisin, tulevat taas seuraavanakin syksynä einestämään!
Eikös se päivä ole Tapaninpäivänä jo kukonaskelta pitempi? Tuumaillaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574