NASTARENKAAT !!!! EEEEEIIIIII !!!

Eiiihh. Näin tänään nastarenkaallisen auton liikenteessä!! AAARGHH. En kestä tätä järkytystä! AUTTAKAA!......NASTARENKAAT....AUTOSSA....TALVELLA....!! EI VOI OLLA TOTTA. Nyt menee taas hermot. Maailman suurin ongelma tai ainakin Suomen. Suomi tuhoutuu!! Pitäisikö taas tilata lääkärille aika jos se vaikka määräisi lääkettä jolla ahdistus poistuisi päästäni. Kilju on jo loppu ja liimakin vähissä. EEEIIHHH...APUAAAA!!.....
Ilmianna
Jaa

33 Vastausta


Siedätyshoito voisi olla paikallaa,men kuppaajalle ja pyydä nastoilla päästää pajhat veret pois.
Ilmianna
Jaa
Ei pöly ole nastojenaiheuttamaa,katselin tänään NATGEO ohjelmaa kun luotain laskeutui Saturnuksen kuuhun ja pölyä oli ja mitään eivät puheet ettäSaturnuksenrenkaat olis nastarenkaat
Ilmianna
Jaa
Pääsitkö hoitopaikasta pois tänään, kun vasta nyt niitä näit? Onhan niitä jo yli kuukauden näkynyt (ja varsinkin kuulunut) täällä stadissakin, eikä yhtenäkään päivänä niitä ole tarvittu. Se kertoo hyvin, kuinka paljon lääkitystä tarvitsevia ihmisiä täällä on. Taidat tosin asua jossain muualla, kun talvesta puhut. Täällähän ei vielä talvi ole, joten kesärenkailla mennään edelleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Sitä tässä on pitkin matkaa ounasteltu, nyt sen itse julkaisit.
"joten kesärenkailla mennään edelleen."
Vaikka talvirengaspakko jo voimassa!
Eikö laitos olisi juuri se sopiva paikka kaltaisellesi liikennettä vakavasti vaarantavalle sääntöjen rikkojalle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuinka.on kirjoitti:
Sitä tässä on pitkin matkaa ounasteltu, nyt sen itse julkaisit.
"joten kesärenkailla mennään edelleen."
Vaikka talvirengaspakko jo voimassa!
Eikö laitos olisi juuri se sopiva paikka kaltaisellesi liikennettä vakavasti vaarantavalle sääntöjen rikkojalle?
Kyllä se laitos on oikea paikka niille mielisairaille, joiden päässä stadin talvi kestää puoli vuotta. Vaihdan talvirenkaat alle, kun talvi tänne tulee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laitokseen.vähä-älyiset kirjoitti:
Kyllä se laitos on oikea paikka niille mielisairaille, joiden päässä stadin talvi kestää puoli vuotta. Vaihdan talvirenkaat alle, kun talvi tänne tulee.
Siis olet sääntöjä vakavasti rikkova vajakki, ja sen oikein itse tunnustat, joka sinällään on harvinaista.
Menepä peilin eteen ja kysy, että onko sinulla varaa turpa vaahdossa huutaa kenenkään rengasvalinnoista, kun et itse pysty/halua edes alkeellisia, kaikkien parhaaksi laadittuja, sääntöjä noudattamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.iltalehti.fi/autot/2015091720366943_au.shtml

Kitkoilla pärjää kun tiedostaa puutteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Kyllä kitkoilla pärjää jos ei ole liukasta sehän on selvä. Mutta jos on liukasta pitää olla nastarenkaat ja sekin on selvä. Kitkoilla kun ei tee mitään talvella ja vielä vähemmän kesällä. No sehän on ollut aina selvä juttu. Kitkat on parhaimmillaan veneen kyljessä eikä missään muualla, selvähän se.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
selvähänse kirjoitti:
Kyllä kitkoilla pärjää jos ei ole liukasta sehän on selvä. Mutta jos on liukasta pitää olla nastarenkaat ja sekin on selvä. Kitkoilla kun ei tee mitään talvella ja vielä vähemmän kesällä. No sehän on ollut aina selvä juttu. Kitkat on parhaimmillaan veneen kyljessä eikä missään muualla, selvähän se.
Asiaa puhut
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
selvähänse kirjoitti:
Kyllä kitkoilla pärjää jos ei ole liukasta sehän on selvä. Mutta jos on liukasta pitää olla nastarenkaat ja sekin on selvä. Kitkoilla kun ei tee mitään talvella ja vielä vähemmän kesällä. No sehän on ollut aina selvä juttu. Kitkat on parhaimmillaan veneen kyljessä eikä missään muualla, selvähän se.
Joudun ajeleen teillä 1471,2951,290 ja 292,niitä ei aurata joskus samanapäivänäkään kun lunta on satanut.Liikenteestä lumi pakkaantuu polanteeksi ja lauhtuessa on vesi pinnassa,tulee erittäin liukkaiksi,niitä III hoitoluokan teitä ei edes suolata ,hiekoiteta.Ollaan 100km päässä Helsingistä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eskoperttiliikennevaara kirjoitti:
Joudun ajeleen teillä 1471,2951,290 ja 292,niitä ei aurata joskus samanapäivänäkään kun lunta on satanut.Liikenteestä lumi pakkaantuu polanteeksi ja lauhtuessa on vesi pinnassa,tulee erittäin liukkaiksi,niitä III hoitoluokan teitä ei edes suolata ,hiekoiteta.Ollaan 100km päässä Helsingistä
Niin,näillä teillä ei ole kulkenut 10v joukkoliikennettä jolla vois menneä huonolla kelillä töihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eskoperttiliikennevaara kirjoitti:
Joudun ajeleen teillä 1471,2951,290 ja 292,niitä ei aurata joskus samanapäivänäkään kun lunta on satanut.Liikenteestä lumi pakkaantuu polanteeksi ja lauhtuessa on vesi pinnassa,tulee erittäin liukkaiksi,niitä III hoitoluokan teitä ei edes suolata ,hiekoiteta.Ollaan 100km päässä Helsingistä
Mitä yrität kertoa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
linkuttaja kirjoitti:
Mitä yrität kertoa?
Ajattelin että en kommentoi mitään,kun tulet ajokorttiikään auttokoulussa opetetaan liikennemerkit.Kun siihen voi menne pitkään kerron että ne on tien numeroita,jotka on risteyksen jälkeen sinisess lapussa tolpassa.Kun sattuu onnettomuus Aluehälyytyskeskuskin kysyy "Tien numero missä onnettomuus on"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eskoperttiliikennevaara kirjoitti:
Ajattelin että en kommentoi mitään,kun tulet ajokorttiikään auttokoulussa opetetaan liikennemerkit.Kun siihen voi menne pitkään kerron että ne on tien numeroita,jotka on risteyksen jälkeen sinisess lapussa tolpassa.Kun sattuu onnettomuus Aluehälyytyskeskuskin kysyy "Tien numero missä onnettomuus on"
Miksi häkestä kysyttäisiin tiennumeroa koska on todella marginaalinen mahdollisuus siihen että apua tarvitaan kohtaan jossa kyseinen tiennumero olisi jossain liikennemerkissä soittajan näkyvissä. Kukaanhan ei automaattisesti ajaessaan tarkkaile minkä numeroista tietä kulloinkin ajetaan. Itse olen neljä kertaa soittanut apua häkestä eikä tien numeroa ole kertaakaan kysytty vaan paikkakuntaa jossa onnettomuus on tapahtunut tai jotain tuntomerkkejä paikasta jos paikkakuntakaan ei ole tarkkaan tiedossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aivan oikein, kauhuissaan pitää ollakin jos liikenteessä törmää nastarenkailla ajaviin. Maailmassa on vain kaksi kansaa, jotka eivät ole ymmärtäneet miksi heille nauretaan nastoista– nimittäin suomalaiset ja venäläiset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Niinkö. Miksi ruotsalaisille ja norjalaisille ei sitten naureta?
Tai millekään muullekaan maalle, joka on yhtä pohjoisessa talviolosuhteineen?

Ja tuskinpa keskisessä euroopassakaan nauretaan, koska siellä sadekeleissä ei tietenkään nastoja tarvita. Jos joskus pikkusen pakastaa, niin suola hoitaa. Ja pahimmoilleen saattaa kerran pari talvessa jopa ankarissa olosuhteissa lumiketjuilla olla käyttöä jossain vuoristoissa.
Yleensä saamme lukea uutisia isoilla kirjaimilla liikennekaaoksesta, jos kaikesta huolimatta talvikeli pääsee yllättämään. Kouluissa ja virastoissakin on vapaapäivät jne....

Ettei pilkanomaista naurua vaan olisikin kohdistettu tähän naurettavaan pyrkimykseen luoda samanlaiset keskieurooppalaiset sadekeliolosuhteet tänne pohjolaankin väenväkisin suolaa mättämällä toista sataa miljoonaa kiloa talvisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Venäjällähän talvirenkaat eivät ole pakolliset eikä niitä hetikään kaikki edes käytä. No eipä kuolemankolarit ole siellä kovinkaan harvinaisia.

Eipä siis tuo venäläisrinnastuksesi oikein osunut kohdalleen. Ei edes lähelle....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MillehänNauretaankaan kirjoitti:
Niinkö. Miksi ruotsalaisille ja norjalaisille ei sitten naureta?
Tai millekään muullekaan maalle, joka on yhtä pohjoisessa talviolosuhteineen?

Ja tuskinpa keskisessä euroopassakaan nauretaan, koska siellä sadekeleissä ei tietenkään nastoja tarvita. Jos joskus pikkusen pakastaa, niin suola hoitaa. Ja pahimmoilleen saattaa kerran pari talvessa jopa ankarissa olosuhteissa lumiketjuilla olla käyttöä jossain vuoristoissa.
Yleensä saamme lukea uutisia isoilla kirjaimilla liikennekaaoksesta, jos kaikesta huolimatta talvikeli pääsee yllättämään. Kouluissa ja virastoissakin on vapaapäivät jne....

Ettei pilkanomaista naurua vaan olisikin kohdistettu tähän naurettavaan pyrkimykseen luoda samanlaiset keskieurooppalaiset sadekeliolosuhteet tänne pohjolaankin väenväkisin suolaa mättämällä toista sataa miljoonaa kiloa talvisin.
Mä ainakin nauran niile Norjan ja Alaskan hinausauto tosiTVtelevisiossa kun ne yrittää ajaa kitkoilla samanlaisissa olosuhteissa kun täällä maalla ,josta seuraa täys kaaos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MillehänNauretaankaan kirjoitti:
Niinkö. Miksi ruotsalaisille ja norjalaisille ei sitten naureta?
Tai millekään muullekaan maalle, joka on yhtä pohjoisessa talviolosuhteineen?

Ja tuskinpa keskisessä euroopassakaan nauretaan, koska siellä sadekeleissä ei tietenkään nastoja tarvita. Jos joskus pikkusen pakastaa, niin suola hoitaa. Ja pahimmoilleen saattaa kerran pari talvessa jopa ankarissa olosuhteissa lumiketjuilla olla käyttöä jossain vuoristoissa.
Yleensä saamme lukea uutisia isoilla kirjaimilla liikennekaaoksesta, jos kaikesta huolimatta talvikeli pääsee yllättämään. Kouluissa ja virastoissakin on vapaapäivät jne....

Ettei pilkanomaista naurua vaan olisikin kohdistettu tähän naurettavaan pyrkimykseen luoda samanlaiset keskieurooppalaiset sadekeliolosuhteet tänne pohjolaankin väenväkisin suolaa mättämällä toista sataa miljoonaa kiloa talvisin.
Mahtaako Etelä-Koreassa nastat olla sallittuja? Kyllä kai sielläkin talvi on, kun sinne talviölymppialaisetkin on myönnetty.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MillehänNauretaankaan kirjoitti:
Niinkö. Miksi ruotsalaisille ja norjalaisille ei sitten naureta?
Tai millekään muullekaan maalle, joka on yhtä pohjoisessa talviolosuhteineen?

Ja tuskinpa keskisessä euroopassakaan nauretaan, koska siellä sadekeleissä ei tietenkään nastoja tarvita. Jos joskus pikkusen pakastaa, niin suola hoitaa. Ja pahimmoilleen saattaa kerran pari talvessa jopa ankarissa olosuhteissa lumiketjuilla olla käyttöä jossain vuoristoissa.
Yleensä saamme lukea uutisia isoilla kirjaimilla liikennekaaoksesta, jos kaikesta huolimatta talvikeli pääsee yllättämään. Kouluissa ja virastoissakin on vapaapäivät jne....

Ettei pilkanomaista naurua vaan olisikin kohdistettu tähän naurettavaan pyrkimykseen luoda samanlaiset keskieurooppalaiset sadekeliolosuhteet tänne pohjolaankin väenväkisin suolaa mättämällä toista sataa miljoonaa kiloa talvisin.
Ruotsalaisissa talvirengastesteissä saattaa voiton viedä eurokitkakin. Selkeästi suhtautumisensa talvirenkaisiin on siis vähemmän hysteeristä kuin meillä. Huomioivat muunkin kuin jääpidon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Talvi on ollut jo III hoitoluokan teilä täällä maseudulla kuukauden,n 30km valtateist äoikealla ja vasemmalle.
Ilmianna
Jaa
"Kitkoilla pärjää kun tiedostaa puutteet."..Miksi ryhtyä riskikuljettajaksi?.Aja turvallisesti nastoilla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Etelä-Suomen talvissa on nykyään yhden käden sormilla laskettavissa ne kelit joissa kitkarenkailla voi olla nastarenkaita suuremmat vaikeudet. Niiden päivien takia en viitsi asfalttia rouhia, kuunnella nastojen ropinaa vaan haluan ajaa hiljaisemmilla renkailla ja jopa tehdä ekoteon, siis säästää yhteiskunnan varoja omalta pieneltä osaltani ja vähentää tiestön urautumista. Ja kertaakaan en ole kitkoilla pulaan joutunut vaikka niitä pahimpiakin ajokelejä on tullut vastaan. Pohjoisemmassa kitkoille riskikelejä on vielä vähemmän koska pakkaslumessa kitkat eivät häviä nastoille yhtään. Märällä jäällä jonkin verran.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
RiskikuljettajatMuualla kirjoitti:
Etelä-Suomen talvissa on nykyään yhden käden sormilla laskettavissa ne kelit joissa kitkarenkailla voi olla nastarenkaita suuremmat vaikeudet. Niiden päivien takia en viitsi asfalttia rouhia, kuunnella nastojen ropinaa vaan haluan ajaa hiljaisemmilla renkailla ja jopa tehdä ekoteon, siis säästää yhteiskunnan varoja omalta pieneltä osaltani ja vähentää tiestön urautumista. Ja kertaakaan en ole kitkoilla pulaan joutunut vaikka niitä pahimpiakin ajokelejä on tullut vastaan. Pohjoisemmassa kitkoille riskikelejä on vielä vähemmän koska pakkaslumessa kitkat eivät häviä nastoille yhtään. Märällä jäällä jonkin verran.
100km helsingistä,Talvi on ollut jo III hoitoluokan teilä täällä maseudulla kuukauden,n 30km valtateistä äoikealla ja vasemmalle.Teitä ei aurata ja lumi puristuu paannejääksi joka ilmojen sahatessa vuoroin pakkasta ja suojaa,pinta kostea ja peilijäätä,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
RiskikuljettajatMuualla kirjoitti:
Etelä-Suomen talvissa on nykyään yhden käden sormilla laskettavissa ne kelit joissa kitkarenkailla voi olla nastarenkaita suuremmat vaikeudet. Niiden päivien takia en viitsi asfalttia rouhia, kuunnella nastojen ropinaa vaan haluan ajaa hiljaisemmilla renkailla ja jopa tehdä ekoteon, siis säästää yhteiskunnan varoja omalta pieneltä osaltani ja vähentää tiestön urautumista. Ja kertaakaan en ole kitkoilla pulaan joutunut vaikka niitä pahimpiakin ajokelejä on tullut vastaan. Pohjoisemmassa kitkoille riskikelejä on vielä vähemmän koska pakkaslumessa kitkat eivät häviä nastoille yhtään. Märällä jäällä jonkin verran.
Tottahan tuo. Täällä eteläisellä rannikolla ja erityisesti pk-seudulla, hoidetaan tehokkaalla suolauksella talvikelit pois. Harvoin edes pakkasaamuisinkaan jäästä tienpinnoilla tarvii huolehtia, vaikka illalla olisi ollut vesisadetta. Suola-autot ovat ahkerasti liikkeellä kun vain on epäilyskään, että tienpinnat saattaisivat jäätyä. Täällä todella harvoin on pakkasta niin paljon, ettei suolaus pure. Yleisesti pakkasta on muutamia asteita korkeintaan.
Pehmeää vastasatanutta lunta on harvemmin kuin pakkasta ja sekin tamppautuu nopeasti kiiltäväksi ja kovapintaiseksi, mutta nämäkin muutaman kerran talvikaudessa olevat poikkeustilanteet hoituu kyllä nopeasti suolalla pois. Ja jos ei ehdi, niin liikenne puuroutuu nopeasti.

Jos liikkuminen rajoittuu vain tänne, niin kesärenkaatkin riittävät. Ne harvat kerrat, kun suolausta ei ole syystä tai toisesta ehditty tehdä, voi varmaan turvautua joukkoliikenteeseen. Nastoja ei tarvita.
Tavallisin keli on suolavetiset sulat tienpinnat ja loska.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä joo kun pysyy liukkaalla kelillä kotona tai kulkee bussilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
näin taksiautoilijana kommentoin. eilen aamulla oli se paska aamu kitkoille kova jää sivuteillä ja alla testivoittaja kitkat, hakukyyti laitakaupungilla oli pimeää kuin tontun perseessä ja talo rinteessä ja mäessä kova jää ja vielä märkää. No tietty kun pysähdyin niin auto lähtee liukumaan alamäkeen itsestään mut onneksi oli pientareella hiukan kiviä ja ruohoa että pysähtyi ennen ojaa. kyllä kitkoilla pärjää tietyissä olosuhteissa mutta joskus on nastat paikallaan. Ja jos ei olisi nasta autoja karhimassa teitä ei hommasta tulisi mitään pelkillä kitkoilla. ja hei muuten peruutan enemmän henkilöautoa kuin sinä ajat eteenpäin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Hyvä kirjoitus paljon ajavalta joka joutuu lähtemään keliin kuin keliin.
Niiden jotka selittää, että pysy pois liikenteestä niinä "muutamina" päivinä kun kitkoilla liikkuminen on hengenvaarallista, on syytä huomioida ettei se pois pysyminen ole kaikille mahdollista.
Jopa hyvinkin vähän ajavilla on mahdollista, että se tärkeä/pakollinen meno sattuu juuri silloin kun keli, turvalliseen liikkumiseen, edellyttäisi ehdottomasti nastarenkaita.
Joten miksi ottaa täysin tarpeeton riski, kun se on täysin vältettävissä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hei muuten peruutan enemmän henkilöautoa kuin sinä ajat eteenpäin.

Suomalainen ajaa vuosittain keskimäärin 20000 km tutkimusten mukaan. Se tekee päivää kohti 54 km. Sinä siis peruutat päivittäin VÄHINTÄÄN 54 kilometriä tai tietysti paljon enemmän koska joka päivä et sinäkään autoa aja. Kannattaisiko muuten miettiä mitä valheita tänne kirjoittaa? Kukaan ei peruuta yli 50 km päivässä. Eikä ainakaan taksikuskit jotka pyrkivät ajossaan pääsemään mahdollisimman helpolla ja sen takia kiertävät pitkiäkin matkoja peruutusta välttääkseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sellasta se on aikusten elämä maalla.Mä tulin yhden mäen takaperin alas kun hiekoittaja oli yhdellä ajolla hiekoittanut keskeltä ja kuorma-auton renkaat kulki hiekoituksen ulkopuolella.Kello oli kymmentä vaille 8,00 säkkipimeää ,Ehdin alas ,ja ajattelin kohta tulee takaa koululaiskuljetus .jarruttaessa etupyörät valui matalaan ojaan hellitin jarrut auton liike alaspäin nosti ne ojasta,taas jarrutin pyörät ojan,kekkailin koko mäen.meillä 45 vuodesta ajettu tavaraa.,joku toimittajan planttu sanoo "ei sellaisiakelejä ole".Faija näki TVH nousun hyväksi tienpitäjäksi,On nähty nyt kuinka alas voi III luokan tienhoito menneä kun ei ole TVH
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rahtarinpoika kirjoitti:
Sellasta se on aikusten elämä maalla.Mä tulin yhden mäen takaperin alas kun hiekoittaja oli yhdellä ajolla hiekoittanut keskeltä ja kuorma-auton renkaat kulki hiekoituksen ulkopuolella.Kello oli kymmentä vaille 8,00 säkkipimeää ,Ehdin alas ,ja ajattelin kohta tulee takaa koululaiskuljetus .jarruttaessa etupyörät valui matalaan ojaan hellitin jarrut auton liike alaspäin nosti ne ojasta,taas jarrutin pyörät ojan,kekkailin koko mäen.meillä 45 vuodesta ajettu tavaraa.,joku toimittajan planttu sanoo "ei sellaisiakelejä ole".Faija näki TVH nousun hyväksi tienpitäjäksi,On nähty nyt kuinka alas voi III luokan tienhoito menneä kun ei ole TVH
Aivan ennen oli tiekarhut ja kun ne ajoi oli lunta tai jäätä sen jälkeen mentiin koska, tosin nyt pitää suolata jo 40 kilometrin nopeusrajoituksella olevia tiestöä kun on jopa renkaat paremmat kuin 70 luvulla? Tosin tänään tienpitäjä aatteli et kun sohjon päälle laittaa hiekkaa..............
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Oot ajanu väääärrrin!,ek sä tiedä että ei niillä saa "testiolosuhteisiin " mennä,ei ole tarkoitettu siihen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
sanoo muistaakseni .kellää ei oo semmosia enään.sohjo ei lähde kunnolla kun tiekarhulla missä kumiterä
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

NASTARENKAAT !!!! EEEEEIIIIII !!!

Eiiihh. Näin tänään nastarenkaallisen auton liikenteessä!! AAARGHH. En kestä tätä järkytystä! AUTTAKAA!......NASTARENKAAT....AUTOSSA....TALVELLA....!! EI VOI OLLA TOTTA. Nyt menee taas hermot. Maailman suurin ongelma tai ainakin Suomen. Suomi tuhoutuu!! Pitäisikö taas tilata lääkärille aika jos se vaikka määräisi lääkettä jolla ahdistus poistuisi päästäni. Kilju on jo loppu ja liimakin vähissä. EEEIIHHH...APUAAAA!!.....

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta