Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissan kilpirauhasen liikatoiminta

Kissa_rakas

Moi! Meillä on n. 12 v kissa, jolla todettiiin kilpirauhasen liikatoiminta viime vuoden lopussa. Kissaa hoidetaan lääkkeillä, joita se saa kaksi kertaa päivässä koko loppuelämänsä ajan. Kissan kilpirauhanen on alkanut kasvaa huimasti viimeaikoina. Meinaamme viedä eläinlääkäriin, mutta onko teillä mitään faktatietoa asiasta? Tarvitseeko minun pelätä lopetusta tai mitään muuta?
Tarvitsen apua!

25

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • You-need-help

      Musta kannattas käyä eläinlääkärissä ja varmistaa missä mennään. Saattaa löytää jotain evidensian sivuilta, sillä on tietoo.

    • kilpparikissa

      Terveen oloinenkin vanha kissa pitäisi käytää eläinlääkärin tsekkauksessa kerran vuodessa, ja kilpirauhasen liikatoimintaa poteva mieluummin parikin kertaa, vaikka kissan käytös olisi normaalia.

      Tarkoitatko siis, että kissallasi on struuma? Siis kilpirauhanen näkyy?

      • Kissa_rakas2

        Siis tätä on nyt käytetty kuukausittain alussa ja nyt puolen vuoden välein, kun
        eläinlääkärissä käynti ei ole ollut akuuttia. Olemme nyt seurannut tilannetta ja kilpirauhanen ei siis varsinaisesti "näy", mutta se on kasvanut niin paljon, että sen kasvun tuntee🤔


      • kisssssat
        Kissa_rakas2 kirjoitti:

        Siis tätä on nyt käytetty kuukausittain alussa ja nyt puolen vuoden välein, kun
        eläinlääkärissä käynti ei ole ollut akuuttia. Olemme nyt seurannut tilannetta ja kilpirauhanen ei siis varsinaisesti "näy", mutta se on kasvanut niin paljon, että sen kasvun tuntee🤔

        Mulla oli kilpparin liikatoimintaa sairastanut kissa joka kiitos lääkityksen eli pitkän ja hyvän elämän. Se puoli siis on tuttua, mutta tuo rauhasen koon kasvaminen on kissojen kohdalla itselleni tuiki tuntematonta, ihmisillä tutumpaa.

        Olet tosiaan fiksu jos viet kissasi eläinlääkäriin mahdollisimman pian. Toivottavasti kyse ei ole mistään sellaisesta jota ei hoidolla saisi korjattua. Kissasi on toki iäkäs, mutta kyllä sillä vielä monia vuosia pitäisi jäljellä olla, elihän moni kissoistanikin parikymppisiksi.

        On sen verran kiinnostava tapaus, että viitsitkö kertoa lisää kun olet eläinlääkärissä kissaa käyttänyt? Kaikki uusi tieto ja oppi kissoista kun meille kaikille on tarpeen.

        Pidän teille peukkua!


      • Kissa_rakas3
        kisssssat kirjoitti:

        Mulla oli kilpparin liikatoimintaa sairastanut kissa joka kiitos lääkityksen eli pitkän ja hyvän elämän. Se puoli siis on tuttua, mutta tuo rauhasen koon kasvaminen on kissojen kohdalla itselleni tuiki tuntematonta, ihmisillä tutumpaa.

        Olet tosiaan fiksu jos viet kissasi eläinlääkäriin mahdollisimman pian. Toivottavasti kyse ei ole mistään sellaisesta jota ei hoidolla saisi korjattua. Kissasi on toki iäkäs, mutta kyllä sillä vielä monia vuosia pitäisi jäljellä olla, elihän moni kissoistanikin parikymppisiksi.

        On sen verran kiinnostava tapaus, että viitsitkö kertoa lisää kun olet eläinlääkärissä kissaa käyttänyt? Kaikki uusi tieto ja oppi kissoista kun meille kaikille on tarpeen.

        Pidän teille peukkua!

        Juu lupaan kyllä kertoo kui kävi😉 meillä tosiaan kilpikonnavärityksellinen myös ja kiva kun tääl saa tukea samaa ongelmaa kärsivil👍👍👍


    • vieheti

      kissi täytyy hoitaa.mee eläinlääkäriin ja heti ku voit .HETI KU ET YMMÄRRÄ VIE ELÄINLÄÄKÄRIIN.ELÄ KYSELE.VIE E.LÄÄKÄRIIN.OK.???!!eläinlääkärriin.jos otatkissan.ole valmis maksamaan eläilääkärikulut.ne voi olla joskus roimia.mut OLETHAN VALMIS MAKSAMAAN.PARHAASTA KAVERISTA,kissa tarvitsee nyt apua.

      • Kissa_rakas4

        Kiitos äidillisistä neuvoistasi, mutta osaan hoitaa kissaa, on minulla niitä jo useampi ollut. Osaan lukea myös tekstauskieltä ja kissalle varataan tnä/ huomenna eläinlääkäri, sillä minulla on silloin aikaa viedä se eläinlääkäriin. Olen myös valmis maksamaan kuluista, kiitos huolenpidosta👍


    • Kissa_rakas5

      Kyseinen kissa sai miedomman lääkityksen, joka helpottaa sitä.

      • kissssssat

        Hyvä homma!

        Mun kissani eli tosiaan vuosikausia kilpirauhasdiagnoosin jälkeen sen riesan suhteen terveenä ja hyvävointisena. Alkuunhan lääkitystä piti säätää kohdilleen ja jatkuvasti eläinlääkärissä ravata, mutta sitten menikin monta vuotta ilman ongelmia. Jos kissan käytös muuttui normaalista hepuloivaksi ja kovaääniseksi tiesin, että nyt on taas lääkkeen annostusta tsekattava. Onneksi tuota tapahtui vain hyvin harvoin.
        Kilpirauhasen liikatoiminta on varsinkin vanhoilla kissoilla yllättävän yleinen, mutta helposti hoidettavissa. Mokoma vaiva rasittaa maksaakin, joten siksipä olen aina nalkuttanut iäkkäämpien kissojen omistajille, että ainakin kerran vuodessa on katti verikokeissa käytettävä ja kilpirauhasen plus muitten sisäelinten kunto tsekattava.

        Mukavaa joulunalusaikaa ja joulua sulle ja kissallesi!!


      • turhakkeenelättäjä

        elä nyt viitsi tällaisia tyhjänpäiväisiä jaarituksia. kohta on vapahtajamme syntymäjuhla ja sinä vain turhamaisuuttasi kissan ruttaletta väkisin hengissä pidät. koita nyt hyvä ihminen saada elämääsi jotain tärkeämpää ajateltavaa. muista läheisiäsi ja mene ristin juurelle.


      • Ongelmako

        Jos sinua ei keskustelu miellytä, voit luultavammin lähteä pois keskustelusta. Joulu on iso juttu, mutta eläimet ovat rakkaita ihmisille. En näe keskustelua turhanpäiväiseksi.


      • Kissa_rakas6
        kissssssat kirjoitti:

        Hyvä homma!

        Mun kissani eli tosiaan vuosikausia kilpirauhasdiagnoosin jälkeen sen riesan suhteen terveenä ja hyvävointisena. Alkuunhan lääkitystä piti säätää kohdilleen ja jatkuvasti eläinlääkärissä ravata, mutta sitten menikin monta vuotta ilman ongelmia. Jos kissan käytös muuttui normaalista hepuloivaksi ja kovaääniseksi tiesin, että nyt on taas lääkkeen annostusta tsekattava. Onneksi tuota tapahtui vain hyvin harvoin.
        Kilpirauhasen liikatoiminta on varsinkin vanhoilla kissoilla yllättävän yleinen, mutta helposti hoidettavissa. Mokoma vaiva rasittaa maksaakin, joten siksipä olen aina nalkuttanut iäkkäämpien kissojen omistajille, että ainakin kerran vuodessa on katti verikokeissa käytettävä ja kilpirauhasen plus muitten sisäelinten kunto tsekattava.

        Mukavaa joulunalusaikaa ja joulua sulle ja kissallesi!!

        Kiitoksia😉 kilpirauhasen hoitaminen tosiaan on kallista ja samoin lääkkeet. Meidänkin vanhuksella on pitänyt jo kolmatta kertaa vaihtaa lääkitystä...
        Hyviä jouluja sinnekkin!


      • MerryChristmas
        turhakkeenelättäjä kirjoitti:

        elä nyt viitsi tällaisia tyhjänpäiväisiä jaarituksia. kohta on vapahtajamme syntymäjuhla ja sinä vain turhamaisuuttasi kissan ruttaletta väkisin hengissä pidät. koita nyt hyvä ihminen saada elämääsi jotain tärkeämpää ajateltavaa. muista läheisiäsi ja mene ristin juurelle.

        Kissan kilpirauhasvaiva on helposti hoidettavissa, eikä siinä ole kyse väkisin hengissä pitämisestä. Mene sinä ristin juurelle vaikka rähmällesi jos siitä autuaan olon saat, mutta muista se, että Jumala tykkää myös eläimistä. Muista myös tämä, rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi. Älä siis äksyä netissä vaan siedä meitä eläinrakkaita. Toivottavasti sinulla on läheiset ihmisesesi luonasi, minulla suurin osa on kaukana, kaukana tuolla jossain muilla mailla vierahilla.


      • turhakkeenelättäjä
        Ongelmako kirjoitti:

        Jos sinua ei keskustelu miellytä, voit luultavammin lähteä pois keskustelusta. Joulu on iso juttu, mutta eläimet ovat rakkaita ihmisille. En näe keskustelua turhanpäiväiseksi.

        näyttääpä sinulla nyt ongelmia olevan. kukaanhan täällä ei vapaaehtoiseti kekustele, mikäli kekustelu ei miellytä. ja silloin täältä voi olla pois. kissat ei ole kenenkään täysjärkisen jouluun kuuluva asia. joulun tärkein asia on vapahtajan syntyminen, ei kissan pitäminen hengissä väkisin. keskustelu todellakin on tärkeä.


      • Rumaakäytöstä
        turhakkeenelättäjä kirjoitti:

        näyttääpä sinulla nyt ongelmia olevan. kukaanhan täällä ei vapaaehtoiseti kekustele, mikäli kekustelu ei miellytä. ja silloin täältä voi olla pois. kissat ei ole kenenkään täysjärkisen jouluun kuuluva asia. joulun tärkein asia on vapahtajan syntyminen, ei kissan pitäminen hengissä väkisin. keskustelu todellakin on tärkeä.

        Sinulle näemmä joulunakin (kuten myös vuoden jokaisena muunakin päivänä) tärkeintä on keskustelupalstoilla riidan haastaminen ja turhanpäiväinen säksätys. En tiedä millaista raamattua luet, mutta niissä, joihin olen tutustunut, ei kyllä tuollaista käytöstä opeteta. Sinulla on siis pahimmanlaatuinen vinoutuma jossakin.


      • asiallistakäytöstä
        Rumaakäytöstä kirjoitti:

        Sinulle näemmä joulunakin (kuten myös vuoden jokaisena muunakin päivänä) tärkeintä on keskustelupalstoilla riidan haastaminen ja turhanpäiväinen säksätys. En tiedä millaista raamattua luet, mutta niissä, joihin olen tutustunut, ei kyllä tuollaista käytöstä opeteta. Sinulla on siis pahimmanlaatuinen vinoutuma jossakin.

        ei sinun tarvitse lukea kommentteja, joita et pyykkisesti kestä oikein hyvin. ei sille kukaan mitään voi, jos jonkun kommentit ovat mielestäsi riidan haastamista ja turhaa säksätystä. toivottavasti vinoutumasi ei pilaa koko jouluasi.


      • Kissa_rakas7
        asiallistakäytöstä kirjoitti:

        ei sinun tarvitse lukea kommentteja, joita et pyykkisesti kestä oikein hyvin. ei sille kukaan mitään voi, jos jonkun kommentit ovat mielestäsi riidan haastamista ja turhaa säksätystä. toivottavasti vinoutumasi ei pilaa koko jouluasi.

        Rauha! Keskustelu ei ole riitelemistä varten. Itselläni eläimet on ainakin iso osa joulua, mutta on myös ihmisiä jotka eivät pidä eläimistä. Luen keskustelua päivittäin ja saatan joskus raportoida kissan voinnista jotain. Jos keskustelu ei miellytä juuri kaikkia, niin ei tätä pakko ole lukea.
        Hyvää joulua kaikille, miten ikinä sen vietättekään😊


      • pösilöhänsinäolet
        asiallistakäytöstä kirjoitti:

        ei sinun tarvitse lukea kommentteja, joita et pyykkisesti kestä oikein hyvin. ei sille kukaan mitään voi, jos jonkun kommentit ovat mielestäsi riidan haastamista ja turhaa säksätystä. toivottavasti vinoutumasi ei pilaa koko jouluasi.

        Otapa neuvo omasta vaarista, tollo! Älä edes lue muiden kommentteja, jos et kestä niitä länkyttämättä ihan joka kommentissasi milloin mistäkin. Lue sitä raamattua.


      • Kissa_rakas8
        pösilöhänsinäolet kirjoitti:

        Otapa neuvo omasta vaarista, tollo! Älä edes lue muiden kommentteja, jos et kestä niitä länkyttämättä ihan joka kommentissasi milloin mistäkin. Lue sitä raamattua.

        En ole kirjoittanut muita kommentteja vain kissa_rakas kommentoijalla ja luulen että luen omaa keskusteluani😉


      • Ihanoikeesti123

        Jos keskittyisimme vain kissoihin, emme raamattuun


      • Eläin_rakas9
        pösilöhänsinäolet kirjoitti:

        Otapa neuvo omasta vaarista, tollo! Älä edes lue muiden kommentteja, jos et kestä niitä länkyttämättä ihan joka kommentissasi milloin mistäkin. Lue sitä raamattua.

        Anteeksi, luulin että kommenti oli minulle😂


      • pösilöhänsinäolet
        Kissa_rakas8 kirjoitti:

        En ole kirjoittanut muita kommentteja vain kissa_rakas kommentoijalla ja luulen että luen omaa keskusteluani😉

        Enpä ole sinulle tietääkseni mitään koskaan vastannutkaan, äly hoi. Ihan toiselle nikille vastasin, joten yritäs nyt keskittyä.


    • Kissarakkaan_äiti

      Tyttäreni (11-v.) taatusti pitää parasta mahdollista huolta kissastaan, jonka kanssa hän on varttunut vauvasta saakka. Naurettavaa sotkea kristinuskoa tähän keskusteluun, ym. muut irrationaaliset ja ilkeät kommentit täysin relevanttiin kysymykseen. Onneksi dg saatiin, ja kissa saa elää elämänsä armoitettuun loppun saakka onnellisena ja ilman kipuja. Eläimet ja lapset saavat näköjään tunteet pintaan toisilla... Armollista joulua kaikille eläinten ystäville!

    • Anonyymi

      moi! halusin tulla tänne päivittämään tietoja. kissani tosiaan pääsi kärsimyksestään viikko sitten. eli hyvän ja onnellisen elämän❤️ ikävä on kova.

      AP

      • Anonyymi

        Löysin tämän vanhan keskustelun. Tavoittaakohan ap:tä vielä?
        Miten nuo viimeiset vuodet sujuivat tuon kilpirauhasen kasvun kanssa?
        Meillä nyt sama juttu että kilpirauhanen kasvaa hurjasti... kissa on muuten ihan entisensä ja lääkitys on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe