Aliexpress.comin rahojen palautus

rahatviety

Minulla on Aliexpressiltä saamatta kahdesta tuotteesta rahojen palautus. Ensimmäistä tuotetta ei koskaan tullut minulle ja toisen tuotteen kanssa meni niin, että ostin ja maksoin sen, mutta muutaman minuutin kuluttua peruutin tilaukseni koska en halunnutkaan kyseistä tuotetta. Rahat kuitenkin menivät eivätkä ole tulleet takaisin.

Mitä tällaisessa tilanteessa tulee tehdä? Mistä/miten löydän apua ja mihin paikkaan olen yhteydessä?

Jos sinulla on vastaavaan liittyviä kokemuksia muista verkkokaupoista, olisin kiitollinen jos voisit kertoa niistäkin.

4

4530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäiseksi kirjoitetaan viesti lähettäjälle kysyen ohjeita ja jos asia ei selviä, avataan virallinen Dispute.

Disputen avaamista ennen ja ilman kontaktin ottoa myyjään pidetään rujona käytöksenä.

Ulkomailla ei suomalainen suoramyyntilaki ole voimassa, joten kauppoja ei peruta eikä tavaroita palautella mielin määrin ilman syytä ilmaiseksi. Ali Expressin toiminta muutoin on reilua.

• Anonyymi

Älkää tilatko kyseisestä puljusta mitään! Tuotteet eivät tule perille eikä rahoja takaisin saa useista anomuksista huolimatta!

• Anonyymi

Aliexpress on iso huijarifirma.

Tilasin RC-auton pojalle. Lupasivat 60 päivässä toimituksen. Kun reklamoin 60 pv kuluttua, muttivat yksiluolisesti toimitusajan ajan 90 päivään. Kun 90 pv oli kulunut eikä paketti ollut saapnunut avasin reklamaation/disputen. Seurantakoodi näytti, ettei paketti ole saapunut koskaan Suomeen, mutta AliExpressin vastaus oli, että hae postista. Sinne meni 90 euroa, enkä saanut tuotetta, kun AliExpress ei korvannut mitään. Tähän ei ole mitään keinoa valittaa.

• Anonyymi

Minulle joskus palautettu rahat PayPal-tilille. Älkää suostuko vaan pitäkää kiinni Alipayn kautta maksusta, tällöin myyjät 'joutuvat tarkkailuun'. Aliexpressin myyjät ovat käsittääkseni tavallisia vähittäismyyjiä jotka myyvät tuotteitaan Ali:n kautta, vähän kuin eBay:ssäkin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      168
      1412
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe