Mikä auto taksiksi 1.7?

TulevaTaksari

Kävin katsomassa uutta Volvo v 90 ja uutta E sarjan Mersua.

Kohta täytyy tilata auto jotta pääsee heti ajoon kun vapautus alkaa 1.7. Kumpaa suosittelette? Mitä mieltä ammattilaiset?

Tarkoitus on ajaa itse joten auton täytyy olla kestävä ettei seiso pajalla. Auto ajossa niin pääsee tienaamaan.

Kannattaako liittyä lähitaksiin vai Hesan välitykseen? Ajattelin Hesaan koska siellä on enemmän asiakkaita kun Vantaalla.

Tietääkö kukaan onko pakko asentaa mittaria? Riittääkö kännykkä sovellus? En halua tehdä reikiä uuteen autoon. Saako sen tilausvälitys laitteen kiinni ilman reikiä? Hesassa se on aika iso.

Kiitti avusta. Tolpalla nähdään 1.7. Ellei olla ajossa ja minä ainakin tulen olemaan.

67

2821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kfkfkfkkfkf

      Vitsi kai tuo on, mutta voi olla, että saat asua autossasi saadaksesi sen maksettua ja vähän voita leivälle. No toisaalta jos muutat Mersuusi, niin säästät vuokrissa pitkän pennin.

      • TulevaTaksari

        Mitenkä niin vitsi? Nykyiset isännät ei osaa tehdä tehokkaasti työtä ja nyt pelottelevat alalle tulevia uusia innovatiivisia yrittäjiä jotka tekevät itse suorittavan työn. Näin jää itselle enemmän.

        Minä en tule ajamaan tyhjänä vaan reititän ajoni niin että asiakkaita tulee heti kun entiset on viety perille. Uudet sovellutukset auttavat tässä.

        Kun pidän autoni kunnossa ja olen itsekkin palveleva asiakaspalvelija on minulla suuri kilpailuetu. Tätähän nykyiset isännät kartellin suojassa ei ole tajunneet.

        Onneksi loppuu noi isäntien suojatyöpaikat ja oikeat yrittäjät pääsevät menestymään


      • Tarjavirta
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Mitenkä niin vitsi? Nykyiset isännät ei osaa tehdä tehokkaasti työtä ja nyt pelottelevat alalle tulevia uusia innovatiivisia yrittäjiä jotka tekevät itse suorittavan työn. Näin jää itselle enemmän.

        Minä en tule ajamaan tyhjänä vaan reititän ajoni niin että asiakkaita tulee heti kun entiset on viety perille. Uudet sovellutukset auttavat tässä.

        Kun pidän autoni kunnossa ja olen itsekkin palveleva asiakaspalvelija on minulla suuri kilpailuetu. Tätähän nykyiset isännät kartellin suojassa ei ole tajunneet.

        Onneksi loppuu noi isäntien suojatyöpaikat ja oikeat yrittäjät pääsevät menestymään

        Osta samantien bussi. Voit otttaa 40 asiakasta kerralla.
        Ajat 10 keikkaa päivässä olet miljonääri vuodessa.
        Miksi tehdä puoliteholla.


      • Kfkfkfkgkg
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Mitenkä niin vitsi? Nykyiset isännät ei osaa tehdä tehokkaasti työtä ja nyt pelottelevat alalle tulevia uusia innovatiivisia yrittäjiä jotka tekevät itse suorittavan työn. Näin jää itselle enemmän.

        Minä en tule ajamaan tyhjänä vaan reititän ajoni niin että asiakkaita tulee heti kun entiset on viety perille. Uudet sovellutukset auttavat tässä.

        Kun pidän autoni kunnossa ja olen itsekkin palveleva asiakaspalvelija on minulla suuri kilpailuetu. Tätähän nykyiset isännät kartellin suojassa ei ole tajunneet.

        Onneksi loppuu noi isäntien suojatyöpaikat ja oikeat yrittäjät pääsevät menestymään

        En ole isäntä, mutta muutama vuosi sitten harkitsin sitä. Voi hittolainen kuinka nyt vituttaisi, kun olisi ehkä juuri saanut oman luvan ja jo iskisi vapautus, jonka myötä tolpat täynnä jonneja ja Mehmettejä omissa autoissaan ja suurien pelurien sadat uudet autot, yhteensä tuhansia uusia autoja maahan, alalle, jolla leipä ollut hiton tiukassa tähän astikin. Todennäköisesti tullaan näkemään ihan kirjaimellisesti verisiä taistoja, kun moni toiveikkaana alalle lähtenyt törmää todellisuuteen, kymppitonnien velat niskassaan, alle 5e tuntipalkalla yötä myöten painaen. Ja tolpilla kilometrien jonot ja ”kollega” ottaa 5m päästä tolpasta käsipystyä..

        ***

        Toisaalta onhan tuossa ideaa, ehkä minäkin alan: ajan vain taksa päällä, aina täyttä autoa ja asiakkaita, jotka haluavat maksaa asiakaspalvelustani tuplahintaa ja tippaavat päälle!
        3e/km ja vuodessa ehtii helposti 200 pv x 8h x 100km x 3e = 480 000e. Kyllä tuosta jo Mersun maksaa!

        Bussi-idea on kyllä hyvä myös, mutta onhan Eemeli aina Eemeli, ei sitä voi rahassa mitata, varsinkaan reiätöntä sellaista!


      • Jereeeeh

        @KFfkfkfk Kuinka tyhmä sä oot, mene jumalauta takas sinne tissien väliin ja unelmoi Mersuista siellä.


      • Ktdkdkdkff
        Jereeeeh kirjoitti:

        @KFfkfkfk Kuinka tyhmä sä oot, mene jumalauta takas sinne tissien väliin ja unelmoi Mersuista siellä.

        Mitä se ihan jerenä siinä ulisee reppakulli?


    • matka-ja-aika

      Taksamittari vaaditaan myös uuden lain aikana jos kuljetuksen hinta perustuu matkan tai ajan mittaamiseen.

      Jos asiakas tilaa kyydin kännykkäsovelluksen avulla ja sovellus laskee sille kiinteän hinnan, niin taksamittaria ei tarvita. Samoin jos kuljettaja pystyy esim. navigaattorista katsomaan montako km ja minuttia asiakaan tilaama matka kestää ja laskee sille könttähinnan, niin taaskaan ei tarvita taksamittaria.

      Ilman taksamittaria ajettaessa ei kuitenkaan voi tehdä välipysähdyksiä ja laskuttaa niistä ajan tai matkan mukaan. Pysähdyksiä voi kyllä tehdä, mutta kokonaishinta ei saa muuttua.

      • TulevaTaksari

        Osaatko suositella mikä sovellus olisi paras?

        Tuota mittaria ei siis ole pakko laittaa. Edellyttääkä Taksi Hesa mittaria vai voinko ajaa kännykkäsovelluksella?


      • Jaska896
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Osaatko suositella mikä sovellus olisi paras?

        Tuota mittaria ei siis ole pakko laittaa. Edellyttääkä Taksi Hesa mittaria vai voinko ajaa kännykkäsovelluksella?

        Et voi.


    • VolvoTietrnkin

      Volvo ehdottomasti. Paljon parempi ajaa kun mese. Tilavampi.

      • tehthetheh

        Kaveri vaihtoi suosiolla Mitsubitsiin kun kävi kunnon päälle nostella mummoja lattianrajasta volvosta ja siksi bemareitakin vain sitkeimmillä.


    • 200cdi

      Täksi Helsinki sekä lähitaksi kyllä vaativat perinteisen mittarin. Se tosin ei ole sinun ongelmasi, uusia autoilijoita otetaan välitykseen todella varovasti ainakin aluksi.

      • TulevaTaksari

        Miten niin otetaan? Kyllä ne kaikki ottaaa jotka vaan haluavat liittyä. Näin olen kuullut. Sehän on näitten välitysfirmojen etukin että on paljon laadukkaita autoja.


      • Kfkfkfkfkf
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Miten niin otetaan? Kyllä ne kaikki ottaaa jotka vaan haluavat liittyä. Näin olen kuullut. Sehän on näitten välitysfirmojen etukin että on paljon laadukkaita autoja.

        Toisaalta on etu, mutta kun ne autoilijat omistavat välitysfirmansa, niin uudet jakajat kakulle eivät olekaan enää yksiselitteinen etu. Mikäli vaikka HTD pystyy nykyisellä autokannallaan vastaamaan kilpailuun sekä hankkimaan kivasti ajoja osakkailleen, niin kyllähän sen kannattaa laittaa ovet kiinni uusilta.
        Toinen juttu on sitten, ettei HTD välttämättä salli sinun ”sovellutuksiasi”, vaan vaatii, että käytät vain heidän keikkavälitystään. Näin se ainakin tähän asti ollut.


      • treqqaaz
        Kfkfkfkfkf kirjoitti:

        Toisaalta on etu, mutta kun ne autoilijat omistavat välitysfirmansa, niin uudet jakajat kakulle eivät olekaan enää yksiselitteinen etu. Mikäli vaikka HTD pystyy nykyisellä autokannallaan vastaamaan kilpailuun sekä hankkimaan kivasti ajoja osakkailleen, niin kyllähän sen kannattaa laittaa ovet kiinni uusilta.
        Toinen juttu on sitten, ettei HTD välttämättä salli sinun ”sovellutuksiasi”, vaan vaatii, että käytät vain heidän keikkavälitystään. Näin se ainakin tähän asti ollut.

        Ei pidä paikkaansa, sallii muidenkin välityksen. Kuten Kovasen ja Mankkaan taksin oman, Menevä järjestelmä Helsingin Taksipalvelulla, Kajonin oma jne eli sallii kyllä muuykin välitykset siinä sivussa omansa rinnalla.


      • Näinsemennene
        Kfkfkfkfkf kirjoitti:

        Toisaalta on etu, mutta kun ne autoilijat omistavat välitysfirmansa, niin uudet jakajat kakulle eivät olekaan enää yksiselitteinen etu. Mikäli vaikka HTD pystyy nykyisellä autokannallaan vastaamaan kilpailuun sekä hankkimaan kivasti ajoja osakkailleen, niin kyllähän sen kannattaa laittaa ovet kiinni uusilta.
        Toinen juttu on sitten, ettei HTD välttämättä salli sinun ”sovellutuksiasi”, vaan vaatii, että käytät vain heidän keikkavälitystään. Näin se ainakin tähän asti ollut.

        Ei pidä paikkaansa. Jos äppsi myy kerrankin eioota, asiakas siirtyy toiseen äppsiin. Ei ole varaa valkata.


      • 67uyhkcv
        Näinsemennene kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Jos äppsi myy kerrankin eioota, asiakas siirtyy toiseen äppsiin. Ei ole varaa valkata.

        Noin se ei mene.


      • 200cdi
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Miten niin otetaan? Kyllä ne kaikki ottaaa jotka vaan haluavat liittyä. Näin olen kuullut. Sehän on näitten välitysfirmojen etukin että on paljon laadukkaita autoja.

        Väärin olet kuullut


      • TulevaTaksari
        200cdi kirjoitti:

        Väärin olet kuullut

        Miten niin, nämä keneltä kuulin ovat oleet mukana Hesan taksikuvioissa jo pitkään. Perusteleppa vähän miksi olen kuulllut vääri. Sain kyllä aivan muuta tietoa.


      • Kkfkfkfkf
        treqqaaz kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, sallii muidenkin välityksen. Kuten Kovasen ja Mankkaan taksin oman, Menevä järjestelmä Helsingin Taksipalvelulla, Kajonin oma jne eli sallii kyllä muuykin välitykset siinä sivussa omansa rinnalla.

        Joo, voi sallia, jos on niin iso, ettei sille niin sanotusti mitään mahda, kuten Kovaselle, jolla jo on kymmeniä autoja. Mutta uudelle yksittäiselle sankarille kyllä mahtaa.


      • Fkfkfkfkff
        Näinsemennene kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Jos äppsi myy kerrankin eioota, asiakas siirtyy toiseen äppsiin. Ei ole varaa valkata.

        HtD:lla on riittävästi autoja myymään kysyntään, enemmän kuin millään muulla, joten ainakin alkuun heillä halutessaan on varaa valita edelleenkin.
        Sinulla sen sijaan ei ole riittävästi autoja.


    • Suhari2

      Osta Volvo, siinä on Mersua paremmat tilat. Siitä saa joku oivan auton vuoden tai parin jälkeen, vähän ajettu ja hyvin pidetty.

    • saleesti

      Joo, Hesassa (tirsk) on aika iso se reikä. Se on sun suurin ongelma. Just Slushissa käytii tämä läpi poikien kanssa.

      • EtOllutPaikalla

        Et ollut siellä. Fajtaa.


    • ikävä_ihminen

      "Tarkoitus on ajaa itse joten auton täytyy olla kestävä ettei seiso pajalla. Auto ajossa niin pääsee tienaamaan." Pistämätön logiikka, että kun itse ajaa niin auton pitää olla kestävä!
      Ja, hei, toi "auto ajossa ni pääsee tienaamaan" ihan loistava liikeidea, jolla varmasti peittoat meidät vanhat pierut mennentullen ens kesänä.

      • TulevaTaksari

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.


      • NykyinenIsäntä
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.

        Voisitko kertoa hieman tästä mullistavasta ideastasi?


      • Odoffkfkkfkfkf
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.

        Mistähän ihmeestä sinulle tuli kykyä toteuttaa ne mullistavat ideasi, kun ei ole juuri ymmärrystä edes autoista ja puhut yhdestä autosta, jota ajat itse. Melkoiset sankarisuunnitelmat saa olla, että yksin ajaen mullistaa markkinat.


      • Kokemusta_piisaaaaaa
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.

        Jotain voit saada aikaan n. 30 autolla kuskeineen ja vastuineen.

        Kiitos ja hei.


      • Vanha_lsäntä
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.

        Jaa, parhaimmat ideat kuten möttiäisen "monta asiakasta samaan autoon" ja uberin "pitääkö muka maksaa verotkin, häh" on jo käytössä. Sulle jäi vaan toi, että ajaa itse eikä tee reikää mesen kojelautaan.


      • 200cdi
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Näin on, eihän vanhat isännät aja edes itse. Siinä suurin vika ja yllätyksenä heille tulee että me uudet alalle tulevat oikeat yrittäjät tulemme mullistamaan koko alan.

        Kilpailu avautuu ja jolla on uusia tuoreita ideoita ja kykyä toteuttaa ne , ovat 1.7 jälkeen menestyjiä. Kuulun niihin, varmasti. Laskelmat tehty konsultin kanssa ja yritysidea punnittu tarkkaan.

        Monopolin olikin ja aika murtua.

        Minkälaista tulevaisuutta voi ennustaa tyypille, jonka tiedot alasta ovat niin alkeelliset, että vielä tänä päivänä luulee palkkakuljettajilla pyörivän auton elättävän myös yrittäjän joka ei itse aja? Tai yleensä käyttää vielä sanaa isäntä? Jos pelkällä autojen omistamisella aikoo tulla toimeen, tehokkaasti ajavia autoja täytyy olla vähintään neljä eli kahdeksan kuljettajaa. Yhdestä autosta saatava voitto on hyvällä tuurilla ( ei kolareita eikä sairaslomia) on kymppitonnin luokkaa. 8-10 työntekijän hallinto on jo kokopäivätyö eli ei siinä juuri tolpalle ehtisikään satunnaisia tuurauksia lukuunottamatta. Mitä tulee väitteessäni, että th ja ltd eivät ota uusia autoilijoita tarkoittaa sitä, että nykyään kun saat luvan, asiasi ja ammattitaiitosi ovat oletuksena kunnossa, joten pääset automaattisesti mukaan. Tulevaisuudessa uusia otetaan vain siinä tapauksessa että vanhoja lopettaa, autojen määrää ei ole syytä kasvattaa ainakaan alussa. Tervetuloa alalle, tuolla asenteella ja ammattitaidolla saatat sinnitellä jopa vuoden ennen vaikeuksia


      • Kgkgkgkgkg
        Vanha_lsäntä kirjoitti:

        Jaa, parhaimmat ideat kuten möttiäisen "monta asiakasta samaan autoon" ja uberin "pitääkö muka maksaa verotkin, häh" on jo käytössä. Sulle jäi vaan toi, että ajaa itse eikä tee reikää mesen kojelautaan.

        Kyllähän reiättömän Mesen jälleenmyyntiarvo on huomattavasti korkeampi, joten kyllä tuolla saattaa hyvinkin elättää itsensä leveästi!

        Kyllä ne vaikeudet alkavat no ensimmäisellä viikolla, jos osaa laskea tiliään. Jos ei, niin ehkä huomaa tilanteen tosiaan vasta vuoden kuluttua.


      • TulevaTaksari

        Tässä sen näkee vastauksista miten suojatyöpaikassa olleet monopolin hyväksymät taksiisännät, yrättäjän irivikuvat, ovat heti huutamassa kurkku suorana ettei tule mitään.

        Koville tuntuu ottavan meidän uusien, kyvykkäiden, idearikkaiden oikeiden yrittäjien tulo alalle 1.7.2018 alkaen. Kova on pelko ns. yrittäjillä mitä me uudet saadaan aikaan. Se on ainakin varmaa että parempi tuotto/h/ajettu km sekä tyhjänä ajon minimointi. Silloin kun lähdemme ajoon niin teemme taatusti tulosta. Nauttikaa vielä kun voitte.

        Ps. päädyin Volvoon. On tyylikkäämpi kui Mese.


      • 200cdi
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Tässä sen näkee vastauksista miten suojatyöpaikassa olleet monopolin hyväksymät taksiisännät, yrättäjän irivikuvat, ovat heti huutamassa kurkku suorana ettei tule mitään.

        Koville tuntuu ottavan meidän uusien, kyvykkäiden, idearikkaiden oikeiden yrittäjien tulo alalle 1.7.2018 alkaen. Kova on pelko ns. yrittäjillä mitä me uudet saadaan aikaan. Se on ainakin varmaa että parempi tuotto/h/ajettu km sekä tyhjänä ajon minimointi. Silloin kun lähdemme ajoon niin teemme taatusti tulosta. Nauttikaa vielä kun voitte.

        Ps. päädyin Volvoon. On tyylikkäämpi kui Mese.

        Emmä jaksa enää. Vati mikä vati


      • Irkffkfkfkkf
        TulevaTaksari kirjoitti:

        Tässä sen näkee vastauksista miten suojatyöpaikassa olleet monopolin hyväksymät taksiisännät, yrättäjän irivikuvat, ovat heti huutamassa kurkku suorana ettei tule mitään.

        Koville tuntuu ottavan meidän uusien, kyvykkäiden, idearikkaiden oikeiden yrittäjien tulo alalle 1.7.2018 alkaen. Kova on pelko ns. yrittäjillä mitä me uudet saadaan aikaan. Se on ainakin varmaa että parempi tuotto/h/ajettu km sekä tyhjänä ajon minimointi. Silloin kun lähdemme ajoon niin teemme taatusti tulosta. Nauttikaa vielä kun voitte.

        Ps. päädyin Volvoon. On tyylikkäämpi kui Mese.

        Se on varmaa, että tekin osaltanne syötte vanhojen leipää, vaikka sitten olisitte kuinka surkeita ja menisitte konkurssiin kuukaudessa. Silti sen kuukauden aikana ajamanne olisi ainakin osittain pois vanhoilta, joten ei sinänsä ihme, jos siksikin vastustavat tuloanne alalle.

        Lähes yhtä varmaa on se, että 200cdi osui tuossa hyvin oikeaan. Mutta ei se mitään, kyllä vatikin saattaa onnistua repimään laihan elannon itselleen tekemällä 80h viikkoja yöpainotteisesti.


      • KohtaIsäntänä
        200cdi kirjoitti:

        Minkälaista tulevaisuutta voi ennustaa tyypille, jonka tiedot alasta ovat niin alkeelliset, että vielä tänä päivänä luulee palkkakuljettajilla pyörivän auton elättävän myös yrittäjän joka ei itse aja? Tai yleensä käyttää vielä sanaa isäntä? Jos pelkällä autojen omistamisella aikoo tulla toimeen, tehokkaasti ajavia autoja täytyy olla vähintään neljä eli kahdeksan kuljettajaa. Yhdestä autosta saatava voitto on hyvällä tuurilla ( ei kolareita eikä sairaslomia) on kymppitonnin luokkaa. 8-10 työntekijän hallinto on jo kokopäivätyö eli ei siinä juuri tolpalle ehtisikään satunnaisia tuurauksia lukuunottamatta. Mitä tulee väitteessäni, että th ja ltd eivät ota uusia autoilijoita tarkoittaa sitä, että nykyään kun saat luvan, asiasi ja ammattitaiitosi ovat oletuksena kunnossa, joten pääset automaattisesti mukaan. Tulevaisuudessa uusia otetaan vain siinä tapauksessa että vanhoja lopettaa, autojen määrää ei ole syytä kasvattaa ainakaan alussa. Tervetuloa alalle, tuolla asenteella ja ammattitaidolla saatat sinnitellä jopa vuoden ennen vaikeuksia

        Hei rimpulamersun kuljettaja. Isäntä on yleisessä käyttössä oleva nimitys taksiyrittäjälle. Minkälaiset tiedot sinulla penen c-sarjan Mersun kuljettajalla on alasta? Ilmeisen huonot.

        Ilmeisesti pieni nuhapumppu merususi on saanut sinut ahdistumaan kun on noin valtavan paha mieli siitä että kilpailu vapautuu.


      • ESeOllaPitää
        KohtaIsäntänä kirjoitti:

        Hei rimpulamersun kuljettaja. Isäntä on yleisessä käyttössä oleva nimitys taksiyrittäjälle. Minkälaiset tiedot sinulla penen c-sarjan Mersun kuljettajalla on alasta? Ilmeisen huonot.

        Ilmeisesti pieni nuhapumppu merususi on saanut sinut ahdistumaan kun on noin valtavan paha mieli siitä että kilpailu vapautuu.

        C-Sarjan Mersu on kyllä liian pieni taksihommiin. Siinä olen samaa mieltä.


      • 2.0tdiex200cdi
        KohtaIsäntänä kirjoitti:

        Hei rimpulamersun kuljettaja. Isäntä on yleisessä käyttössä oleva nimitys taksiyrittäjälle. Minkälaiset tiedot sinulla penen c-sarjan Mersun kuljettajalla on alasta? Ilmeisen huonot.

        Ilmeisesti pieni nuhapumppu merususi on saanut sinut ahdistumaan kun on noin valtavan paha mieli siitä että kilpailu vapautuu.

        Olen ollut alalla 24 vuotta, kuljettajana ja yrittäjänä. Koskaan en ole ollut renki, enkä nykyään koe olevani isäntä. Arvostan myös työntekijöitä niin paljon että en kutsu heitä rengeiksi. Aivan kuten Lappeenrannan ja Japanin välissä oleva maakaistale ei ole enää Neuvostoliitto, eivät taksikuskit ole enää renkejä tai isäntiä. Menepä kutsumaan ketä tahansa kuljettajaa rengeiksi niin voit olla varma että saat kuskin huonolle tuulelle. Ei kilpailu minua millään lailla ahdista, vaan väärät luulot alasta. Suomessa on 9500 taksia, joista 90% on yhden auton yrityksiä. Näistä.suuri osa, omani nykyään mukaan lukien on yrityksiä, joissa yrittäjä ajaa yksin eikä palkkaa kuljettajia. Toistan nyt itseäni, mutta yksi taksi ei missään päin maata tuota niin paljon että sillä eläisi itse ajamatta. Aloittaja ei siis ole keksinyt mitään mullistavaa. Toinen ärsyttävä asia on ilmeinen asennevamma. Kun taksikuski on töissä, hän on siellä asiakkaita varten, eikä asiakkaat häntä varten. Ajatus siitä että "reititän ajoni niin, ettei tyhjää ajoa tule", on merkki väärästä asenteesta. Jos vaikka olet liikennealueesi itäpuolella, ja asiakas länsipuolelta tilaa kyydin, mitä teet? Kerrot että asiakas on väärässä paikassa, en tule hakemaan? Vai jäät nykyiselle paikalle odottamaan kahdeksi tunniksi mahdollista keikkaa? Voi uusilla sovelluksilla töitä tullakin,mutta en missään tapauksessa uskaltaisi aloittaa noin kalliilla autolla. Mersun tai Volvon pystyy maksamaan jos sillä ajetaan kahdessa vuorossa. Oma kuljettajani vaihtoi toisiin hommiin vuosi sitten ja vaihdoin Mersun halvempaan joten nimimerkkini ei ole enää paikkansapitävä. En ole ihan vaan omaa laiskuuttani vaihtanut.


      • Dkffkkffk
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Olen ollut alalla 24 vuotta, kuljettajana ja yrittäjänä. Koskaan en ole ollut renki, enkä nykyään koe olevani isäntä. Arvostan myös työntekijöitä niin paljon että en kutsu heitä rengeiksi. Aivan kuten Lappeenrannan ja Japanin välissä oleva maakaistale ei ole enää Neuvostoliitto, eivät taksikuskit ole enää renkejä tai isäntiä. Menepä kutsumaan ketä tahansa kuljettajaa rengeiksi niin voit olla varma että saat kuskin huonolle tuulelle. Ei kilpailu minua millään lailla ahdista, vaan väärät luulot alasta. Suomessa on 9500 taksia, joista 90% on yhden auton yrityksiä. Näistä.suuri osa, omani nykyään mukaan lukien on yrityksiä, joissa yrittäjä ajaa yksin eikä palkkaa kuljettajia. Toistan nyt itseäni, mutta yksi taksi ei missään päin maata tuota niin paljon että sillä eläisi itse ajamatta. Aloittaja ei siis ole keksinyt mitään mullistavaa. Toinen ärsyttävä asia on ilmeinen asennevamma. Kun taksikuski on töissä, hän on siellä asiakkaita varten, eikä asiakkaat häntä varten. Ajatus siitä että "reititän ajoni niin, ettei tyhjää ajoa tule", on merkki väärästä asenteesta. Jos vaikka olet liikennealueesi itäpuolella, ja asiakas länsipuolelta tilaa kyydin, mitä teet? Kerrot että asiakas on väärässä paikassa, en tule hakemaan? Vai jäät nykyiselle paikalle odottamaan kahdeksi tunniksi mahdollista keikkaa? Voi uusilla sovelluksilla töitä tullakin,mutta en missään tapauksessa uskaltaisi aloittaa noin kalliilla autolla. Mersun tai Volvon pystyy maksamaan jos sillä ajetaan kahdessa vuorossa. Oma kuljettajani vaihtoi toisiin hommiin vuosi sitten ja vaihdoin Mersun halvempaan joten nimimerkkini ei ole enää paikkansapitävä. En ole ihan vaan omaa laiskuuttani vaihtanut.

        Minä olin renkinä vuosia, enkä kertaakaan siitä ahdistunut, että siksi kutsuttiin. Että älä yleistä kaikkien alalla olevan huonoitsetuntoisia. Paljon suurempi ongelma itsetunnolle oli se, että ylipäätään moista paskaduunia päätyi tekemään naurettavan pienellä palkalla ja surkeilla työoloilla. Rengiksi sanominen ei koskaan haitannut, sehän oli sitäpaitsi totuuskin.

        Kannattavampaahan yrittäminen aina on, jos saa tuottoa investoinnille maksimaalisesti eli taksin kyseessä ollen auton pitäisi olla jatkuvasti liikenteessä, jos niin vain suinkin saa juoksevat kulut katettua. Yksinajamisen ihanne on siis talousmatikasta mitään ymmärtämättömän horinaa.
        Jos ja kun kaikki tunnit eivät ole huippukannattavia ja jos ja kun rengit eivät suostu ajamaan surkeita tunteja provikalla, eikä surkeista tunneista kannata maksaa vakiotuntipalkkaakaan, mutta yrittäjä silti haluaa surkeiden tuntienkin hilut kotiin, niin yrittäjän kannattaa antaa parhaat tunnit rengeille ja ajaa itse ne surkeimmat tunnit. Niiden osalta tuntipalkka ei tietenkään päätä huimaa, mutta yrityksen kannattavuus kuitenkin paranee ja mm. velanmaksukyky paranee.
        Kuskien käyttö riippuu toki myös toimipaikasta, jossain maalla ei varmaan vaan ajoja riitä.

        Autovalinnassa ei sinänsä pitäisi vaikuttaa velkaisuuden, sillä terveen yrityksen pitäisi olla riittävän kannattava maksaakseen tarpeenmukaisien työkalujensa lainatkin, jos ei tähän pysty, niin yritys on oikeastaan kannattamaton ja pitäisi lakkauttaa. Oma lukunsa sitten on, että mikä on se tarpeenmukainen työkalu eli auto taksiin? Joidenkin mielestä Mersu tai Volvokin ovat liian kalliita, mutta tämä varmaan riippuu yrityksen toiminnastakin. Käyttää se Kovanenkin premium-autoja, vaikka varmasti on tarkkaan laskenut mikä on kannattavinta? Kalliimpi auto tosiaan todennäköisesti edellyttää myös kovempaa käyttöä eli enempiä tunteja tullakseen kannattavaksi. Ainakin PKS:llä Mersun taksihuolto on ilmeisesti vahva syy valita Mersu ja tietenkin mitä enemmän tulee kilometrejä, sen enemmän hyötyy hyvästä huollosta ja lujasta laadusta, mikäli Mersu sitä aidosti tarjoaa.


      • RenkiStadi
        Dkffkkffk kirjoitti:

        Minä olin renkinä vuosia, enkä kertaakaan siitä ahdistunut, että siksi kutsuttiin. Että älä yleistä kaikkien alalla olevan huonoitsetuntoisia. Paljon suurempi ongelma itsetunnolle oli se, että ylipäätään moista paskaduunia päätyi tekemään naurettavan pienellä palkalla ja surkeilla työoloilla. Rengiksi sanominen ei koskaan haitannut, sehän oli sitäpaitsi totuuskin.

        Kannattavampaahan yrittäminen aina on, jos saa tuottoa investoinnille maksimaalisesti eli taksin kyseessä ollen auton pitäisi olla jatkuvasti liikenteessä, jos niin vain suinkin saa juoksevat kulut katettua. Yksinajamisen ihanne on siis talousmatikasta mitään ymmärtämättömän horinaa.
        Jos ja kun kaikki tunnit eivät ole huippukannattavia ja jos ja kun rengit eivät suostu ajamaan surkeita tunteja provikalla, eikä surkeista tunneista kannata maksaa vakiotuntipalkkaakaan, mutta yrittäjä silti haluaa surkeiden tuntienkin hilut kotiin, niin yrittäjän kannattaa antaa parhaat tunnit rengeille ja ajaa itse ne surkeimmat tunnit. Niiden osalta tuntipalkka ei tietenkään päätä huimaa, mutta yrityksen kannattavuus kuitenkin paranee ja mm. velanmaksukyky paranee.
        Kuskien käyttö riippuu toki myös toimipaikasta, jossain maalla ei varmaan vaan ajoja riitä.

        Autovalinnassa ei sinänsä pitäisi vaikuttaa velkaisuuden, sillä terveen yrityksen pitäisi olla riittävän kannattava maksaakseen tarpeenmukaisien työkalujensa lainatkin, jos ei tähän pysty, niin yritys on oikeastaan kannattamaton ja pitäisi lakkauttaa. Oma lukunsa sitten on, että mikä on se tarpeenmukainen työkalu eli auto taksiin? Joidenkin mielestä Mersu tai Volvokin ovat liian kalliita, mutta tämä varmaan riippuu yrityksen toiminnastakin. Käyttää se Kovanenkin premium-autoja, vaikka varmasti on tarkkaan laskenut mikä on kannattavinta? Kalliimpi auto tosiaan todennäköisesti edellyttää myös kovempaa käyttöä eli enempiä tunteja tullakseen kannattavaksi. Ainakin PKS:llä Mersun taksihuolto on ilmeisesti vahva syy valita Mersu ja tietenkin mitä enemmän tulee kilometrejä, sen enemmän hyötyy hyvästä huollosta ja lujasta laadusta, mikäli Mersu sitä aidosti tarjoaa.

        Erittäin hyvä kirjoitus. Kiitos.


      • 2.0tdiex200cdi
        Dkffkkffk kirjoitti:

        Minä olin renkinä vuosia, enkä kertaakaan siitä ahdistunut, että siksi kutsuttiin. Että älä yleistä kaikkien alalla olevan huonoitsetuntoisia. Paljon suurempi ongelma itsetunnolle oli se, että ylipäätään moista paskaduunia päätyi tekemään naurettavan pienellä palkalla ja surkeilla työoloilla. Rengiksi sanominen ei koskaan haitannut, sehän oli sitäpaitsi totuuskin.

        Kannattavampaahan yrittäminen aina on, jos saa tuottoa investoinnille maksimaalisesti eli taksin kyseessä ollen auton pitäisi olla jatkuvasti liikenteessä, jos niin vain suinkin saa juoksevat kulut katettua. Yksinajamisen ihanne on siis talousmatikasta mitään ymmärtämättömän horinaa.
        Jos ja kun kaikki tunnit eivät ole huippukannattavia ja jos ja kun rengit eivät suostu ajamaan surkeita tunteja provikalla, eikä surkeista tunneista kannata maksaa vakiotuntipalkkaakaan, mutta yrittäjä silti haluaa surkeiden tuntienkin hilut kotiin, niin yrittäjän kannattaa antaa parhaat tunnit rengeille ja ajaa itse ne surkeimmat tunnit. Niiden osalta tuntipalkka ei tietenkään päätä huimaa, mutta yrityksen kannattavuus kuitenkin paranee ja mm. velanmaksukyky paranee.
        Kuskien käyttö riippuu toki myös toimipaikasta, jossain maalla ei varmaan vaan ajoja riitä.

        Autovalinnassa ei sinänsä pitäisi vaikuttaa velkaisuuden, sillä terveen yrityksen pitäisi olla riittävän kannattava maksaakseen tarpeenmukaisien työkalujensa lainatkin, jos ei tähän pysty, niin yritys on oikeastaan kannattamaton ja pitäisi lakkauttaa. Oma lukunsa sitten on, että mikä on se tarpeenmukainen työkalu eli auto taksiin? Joidenkin mielestä Mersu tai Volvokin ovat liian kalliita, mutta tämä varmaan riippuu yrityksen toiminnastakin. Käyttää se Kovanenkin premium-autoja, vaikka varmasti on tarkkaan laskenut mikä on kannattavinta? Kalliimpi auto tosiaan todennäköisesti edellyttää myös kovempaa käyttöä eli enempiä tunteja tullakseen kannattavaksi. Ainakin PKS:llä Mersun taksihuolto on ilmeisesti vahva syy valita Mersu ja tietenkin mitä enemmän tulee kilometrejä, sen enemmän hyötyy hyvästä huollosta ja lujasta laadusta, mikäli Mersu sitä aidosti tarjoaa.

        Joo no, jätetään tuo renkikeskustelu sikseen. Siitä ei kahta sanaa, etteikö kahdessa vuorossa ajaminen olisi kannattavampaa kuin yksin. Itselleni olen perustellut asian näin: ajan pk seudulla, silti yökuskin löytäminen on lähestulkoon mahdotonta. Päiväkuskeja löytyisi, mutta en halua näillä vuosilla enää ryhtyä ajamaan pelkkää yötä. Ajan siis mieluummin Skodalla päivävuoroa kuin mesellä yötä ja muutenkin saan valita omat työaikani. Ajan arkipäivät ja satunnaisesti lauantai illan tai su päivän. En myöskään halua olla vastuussa palkollisista jos bernerskän viritys iskeytyy tuulettimeen oikein voimalla. Mitä autojen hintaan tulee, niin eihän se auton hinta ole ratkaiseva, vaan kuukausilyhennys. Saman maksaa kuukaudessa jos Skodan maksaa pois kahdessa vuodessa tai Mersun neljässä. Oma valintani johtuu siitä, että näin voin ajaa riskittömästi koko ajan autolla jossa on takuu voimassa. Lisäksi ajan mieluummin 200 k ajetulla Skodalla kuin 400 k ajetulla Mersulla.
        Sitten vielä, yksin ajamalla uskallan ajaa pelkällä liikennevakuutuksella, kaskon pois jättämällä säästää aika lailla. On siinä tietysti riskinsä, mutta viimeksi olen itse aiheuttanut kolarin 10 vuotta sitten ja ajan kuitenkin sen 100k/vuosi.


      • Dkfffffffff
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Joo no, jätetään tuo renkikeskustelu sikseen. Siitä ei kahta sanaa, etteikö kahdessa vuorossa ajaminen olisi kannattavampaa kuin yksin. Itselleni olen perustellut asian näin: ajan pk seudulla, silti yökuskin löytäminen on lähestulkoon mahdotonta. Päiväkuskeja löytyisi, mutta en halua näillä vuosilla enää ryhtyä ajamaan pelkkää yötä. Ajan siis mieluummin Skodalla päivävuoroa kuin mesellä yötä ja muutenkin saan valita omat työaikani. Ajan arkipäivät ja satunnaisesti lauantai illan tai su päivän. En myöskään halua olla vastuussa palkollisista jos bernerskän viritys iskeytyy tuulettimeen oikein voimalla. Mitä autojen hintaan tulee, niin eihän se auton hinta ole ratkaiseva, vaan kuukausilyhennys. Saman maksaa kuukaudessa jos Skodan maksaa pois kahdessa vuodessa tai Mersun neljässä. Oma valintani johtuu siitä, että näin voin ajaa riskittömästi koko ajan autolla jossa on takuu voimassa. Lisäksi ajan mieluummin 200 k ajetulla Skodalla kuin 400 k ajetulla Mersulla.
        Sitten vielä, yksin ajamalla uskallan ajaa pelkällä liikennevakuutuksella, kaskon pois jättämällä säästää aika lailla. On siinä tietysti riskinsä, mutta viimeksi olen itse aiheuttanut kolarin 10 vuotta sitten ja ajan kuitenkin sen 100k/vuosi.

        Jos vielä ajaisin, niin kuulostaisit täydelliseltä isännältä, itse kun tykkäsin ajaa stadissa vain öitä, päivisin kun työ oli raskaampaa ja ainakin provisiolla liksa taatusti paska, öisin sentään aina se pieni toivo kohtalaisesta liksasta. Lisäksi jos isännän vaihtoehdot ovat ei kuskia lainkaan tai minä, niin tulospaineet ja vaaditut tuntimäärät lienevät vähissä, jos provikalla ajaa. Mersu kelpaisi, muttei Skoda juuri huonompi, mieluummin prosentin paremmalla provikalla Skodalla kuin Mersulla ajaisi.

        Tämä nyt ei ollut työhakemus, en ole ajatellut lähteä takaisin rattiin ainakaan stadiin ja pelkäänpä tosiaan koko homman kannattavuuden menevän viemäristä alas kesällä.

        Piti vaan tarttua, kun hieman yllättikin, jos nimenomaan yökuskit kivenalla. Vaikka voihan olla, että tilanne muuttunut sitten omien aikojeni?
        Toisaalta jos vielä haluaisinkin ajaa, niin kai se pitäisi harkita tuota oman firman perustamistakin, riskithän sikäli pieniä, että auto käy kaupaksi tai sen voi jättää lopulta omaan käyttöön. Lieneekö sekin pian mahdollista, että jos ajot jäävät tietyn rajan alle, niin voisi ajaa omalla käyttöautollaan? Silloin ei tietenkään ihan täyttä leipää saisi taksista, mutta ehkä hyvää lisää kuitenkin.


    • pelkkää_tuloa

      Itsellä mese 280 kaikilla herkuilla odottelee pääsyä museoajoon ensi
      kesänä. Otetaan eurot kuleksimasta jotka ei ylpeille taksikuskeille
      kelpaa. Ajoa vähemmän, tuloa enemmän, koska en maksa kellekään
      välistävetäjälle senttiäkään.

      • VanhaLinttaEiOleTaksi

        Miten kirjoituksesi liittyy mitenkään takseihin. Museoromut eivät ole takseja. Tajuatko?


      • asiaton_teve10

        Sairas tyyppi ja nenä tiedossa.


      • lueuusilaki

        Uudessa laissa ei lainkaan määritellä ajoneuvon kokoa eikä ikää rajoituksena. Saat ajaa vaikka museo-Tunturilla tai kuorma-autolla jos haluat. Kannattaako sitten mikä tapa, se on oma lukunsa.


    • A.Postoli

      Hommaat nyt vain itsellesi kunnon Dacian, ja jos jotakin pitää kiinnittää, niin tee se plastic paddingilla. Jos sitten uudessa autossasi vähän dunkkaa, niin se raikastuu heiluttamalla sen sisätiloissa vanhaa suojeluskuntamanttelia. Ei muuta kuin asiakasrikkaita matkoja sinulle.

    • WanhaPieru

      Tota, jos ei pokaa riitä stadissa nykyisille 1500 autolle, miten niitä riittää 5000 autolle? Sitten ottakaa selvää taksien pakollisista kuluista, laskekaa, paljonko pitää ajaa, että selviää laskuista ja sitten pitäis vielä elää ja asua ja syödäkkin. Järkeväää, eikö?

      Luuletteko, että asiakasmäärät lisääntyy? 😂😂😂😂😂

    • Kokemusta_piisaaaaaa

      Berner ja Sipilä taisivat tässäkin asiassa keskustelun mm. veropuolen kanssa kuten monista muistakin asioista..

      Ei millään hyvällä mutta näistä koituu kuluja ja hatmeja vielä vallan hitsisti..

    • Junioryrittäjä

      Justiinhan Trafin määräysluonnokset on lausuntopyyntö kierroksella, johon voi vaikuttavat tahot yrittää kertoa mielipiteitänsä.
      Määräysluonnoksessa on esitetty että kaikissa taksiliikenteessä käytettivissä autoissa on oltava eu:n mittalaitedirektiivin täyttävä taksamittari. Eli ei ne kustannukset tulevaisuudessa ainakaan poistu.
      Kaikissa taksiliikenteessä olisi myös pakko käyttää taksivalaisinta katolla joka näyttää keltaista valoa.

    • NytSelvisKukaOn

      Tämän aloittajan on pakko olla entinen ViidenTähdenUber nykyinen ViidenTähdenTaxari. Sen verran typerää tekstiä on suoltanut aivoistaan ettei voi olla kukaan muu.

      • OnSeHän

        Uskon näin olevan.


      • Anonyymi

        Aina 5 tähteä on parempi kuin vaikka 2 tai 1 tähteä tai 3 tähteä tai jopa 4 tähteä eli ei oo mikään humpuukimaakari kyseessä jos 5 tähdellä on liikkeellä


    • Jereeeeeh

      Vaikea sanoa kun molemmat täyttä laatua ;D

      • VolvoParas

        Volvo asiakkaat kiittää.


    • ItsekkinSuunnitellut

      Osta taksisesi LTI:n TX4:

      http://www.levc.com/new-taxis/new_tx4_taxi/

      Rekisteröity 7:lle, 8-pisteen kaiuttimet, vakiovarusteena pyörätuolirampit, pyörätuoli mahtuu sisään kokonaisena, vakiona "kuljetustyöntekijän istuin", tehty kestämään 600 000 mailia (miljoona kilometriä), laturit, pumput, putsarit ja muu vaihdettava on asennettu moottorin ylöosaan (helppo huoltaa ja vaihtaa), saa myös vasemmanpuoleisella ohjauksella, sertifioitu koko eurooppaan, kääntösäde on niin pieni että kääntyy ympäri 2-kaistaisella tietä. Autossa erikoisvalmisetise taxi-renkat.

      Minä lähtisin tuosta liikkeelle. Siinä on perikunnallekkin autoa.

      • Kflrlcms

        Tällaista joku Suomessa kokeilikin. Liian matala maavara tekee autosta kelvottoman Suomen talveen. Lisäksi huoĺot ja takuukorjaukset ovat kysymysmerkki. Löhetetäämkö laivakontissa Englantiin, viikko/suunta ?


      • Junioryrittäjä

        Kalliimpi kuin mersu, paskempi ajaakuin mersu. Kulutus yhdistetty näytti olevan melkein 9 litraa sadalla eli todellisuudessa 10-12 litraa päästöjen ollessa 222 grammaa. Ei kyllä hanuri kestäisi tuollaisella ajella.
        Melutasokin oli 73desipeliä, joten saa vielä sijoittaa hyviin peltoreihin.
        Veikkaanpa ettei saa wepastoa.
        Pakkohan tolla on se miljoona ajaa kun ei tollaista kukaan halua jälkimarkkinoilla enään ostaa lukuunottamatta muutamaa invalidiä.
        Autona muuten olisi varmaan taksissa tosi käytännöllinen?


      • säästärahas

        tee jotain muuta


    • ViidenTähdenTaksari

      Hyvä että saadaan uusia yrittäjiä joilla on hyviä ideoita. Monopolin onkin aika murtua. Toivotan sinulle menestystä jota varmasti tulee. Peset möhämahaiset kaljut taksarit varmasti.

      • vvvvvvvvvvvvvv

        Pesetkö itseäsi koskaan saippualla?


    • OlaEspoo

      Miten tämä hieno hankkeesi etenee?

      Mitä olet jo hankkinut ja mihin välitykseen aiot liittyä?

      Harkitsen esimerkkisi innoittamana samanlaista kokonaisuutta. Annatko vinkkejä ?

      Kiitos jo etukäteen.

    • TulevaTaksari

      Vielä kysyn otanko tummat vai vaaleat nahat sisutaan? Huomenna pitää antaa tieto Volvolle.

      Kiitos vastauksista, paaluttamisiin ex ViidenTähdenUber

    • Anonyymi

      Osta Datsia Logan, se on farkku ja kuitenkin edullinen ostaa ja ylläpitää.
      Turhaan mersuja tai volvoja haikailet, tulot jää kuitenkin niin pieneksi ettet suoriudu lainan lyhennyksistä (kokemusta 10 v alalta)

      • Anonyymi

        Jaa oletkin jo vissiin lopettanut taksibisnekset, mutta kyllä halpa on aina edullisempi. Nahkapenkin värillä ei niin väliä, vaihdat vaan joka vuosi uudet penkit ja taas on tunnelma katossa.


    • Anonyymi

      Skoda Fabia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe