Hakaristi paraatijoukkojen lipussa!!!

Pedon.merkki

Katsoin koostetta Kuopion sotilasparaatista, siinä oli hakaristi yhdessä lipussa, miten tämä voi olla mahdollista?!

25

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen historian pikakertaus näin juhlavuotena saattaisi olla paikallaan.

    • Pedon.merkki

      Ilmavoimien lippukomppania, Karjalan lennosto, lipun keskelle iso hakaristi jota oikein esitellään. Mitä helvetin natsimeininkiä tämä on?!

      • tumpputumppu

        oli käyössä ennen saksalaisia...


      • Joosefon

        Älä inise suvakki,ota selvää.


    • kannustaja

      hienoa, ettei perinteikkäästä merkistä ole luovuttu. Toivottavasti ei luovutakaan.

    • Pedon.merkki

      Natsien hakaristi lipussa, tämä on häpeällinen päivä!

      • Kun ei ole punatähteä lipussa, on lippu kunnossa. Suunsoittajat sivistykää!


    • Suomen ilmavoimien koneissa oli hakaristit jo 1918...

      • lukutaitojahistoria

        Suvakit paljasti jälleen tietämättömyytensä.


    • Höpölöpöä

      Verratkaa "sakaroiden" suuntaa ja valaistukaa.

    • 56u534et

      Ruotsalainen kreivi von Rosen lahjoitti Suomelle vuonna 1918 lentokoneen jonka siipiin oli maalauttanut ikivanhan hyvän onnen merkin hakaristin.

      Siitä tuli Suomen ilmavoimien tunnus. Hitler otti saman merkin Saksan lippuun paljon myöhemmin.

    • uj5rt

      Lentäminen oli alkuun vaarallista touhua. Hyvän onnen merkin siivissä ymmärtää.

    • Juhani_Käki

      Historialliset syyt puoltavat hakaristiä ilmavoimien tunnuksissa, mutta maailmalla tuo hakaristi yhdistetään fasismiin.

      Voisiko ilmavoimat harkita, että tunnus uudistettaisiin väärinkäsitysten välttämiseksi.

      • Minun mielestäni ilmavoimien kokardi tosiaan voitaisiin uudistaa takaisin alkuperäiseen, historialliseen kuosiinsa.


      • Pedon.merkki

        Aivan uskomatonta että ilmavoimat vielä käyttävät natsitunnusta, kansanedustajin on laitettava puolustusministeri lujille! Jos tunnusta ei poisteta on se selvä viesti!


    • TämmönenAjatelma

      Ei Intian tiikerikään elättäjäänsä hoitajaansa eläintarhassa pure, jos se on aina syötetty täyteen ja ähkyksi.

    • en_ole_robotti_

      Käynti optikolla auttaa.

      • JucenFani

        "Täällä sappi kiehuu on kokkeja miljoonin määrin. Täällä kaikki aina tajutaan väärin".


      • ÖööööTuota

        Meni kyllä. Kaikki tajuaa aina kaiken vääri.


    • perinteetkunniaan

      Hakaristi on suomalainen ilmavoimien tunnus jonka viiksivallu varasti logokseen ja laittoi lippuun vinoon.

    • VeikkaampaVaan

      Noi sotakoneitten hakaristit aletaan taas hetkessä hyväksyä kun suomalaisen sotamiehen pitää alkaa pelastaa Suomea sotien näille paskahousu suvakeille?

    • sameon

      Sotien jälkeisninä vuosikymmeniä tiedettiin, että Hitleriltä saatu elintarvike- ja sotilasapu suurella todennäköisyydellä pelasti jäljelle jääneen Suomen. Suomi 100 -tilaisuuksiin olisi totuuden mukaan pitänyt antaa sijansa myös Hitlerille ja oikealle hakaristille.

      • sameon

        Piti sanoa Saksan hakaristille.


    • OlliiiOotkoAatellut

      Hyvin sanottu. Laitanpa talteen, jotain tulevaa jaksoa varten.

    • Käy-koulusi-loppuun

      Nopean poiminnan tuloksena löytyy netistä hakaristejä pilvin pimein ympäri maailmaa. Se on ollut symbolina niin Intiassa kuin Pohjois Amerikassa ja Mexikossa. Se on iänkaikkisen vanha symboli Amerikan intiaaneille. Aloittaja on historiaa tuntematon sivistymätön juntti jonka hararistitietömyys tulvii hysteerisiä natsiyhteyksiä. Saksa on varmaan se kaikkein mitättömin hakaristin käyttäjä. Mene juntti vaikka mexikoon niin silmissäsi vilisee hakaristejä. Kivikaudella ihmiset kaiversivat eläinten luihin hakaristejä.

      https://i.pinimg.com/236x/b8/0c/af/b80cafd75edc65b95f13a53de80f5b3e--lucky-star-american-flag.jpg

      http://www.mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Swastikainamericanbuildingsandhistoricalmonumnets16.png

      https://d3axvdqkyu09xk.cloudfront.net/proxy.php?image=https://arizona100.files.wordpress.com/2010/09/swaztika-stormpattern_chinle1920nps.jpg&hash=cf26ab62d81d05858c00dc2b63431b5f

      https://p1.liveauctioneers.com/1220/25115/9186838_1_x.jpg?version=1305934140&width=1600&format=pjpg&auto=webp

      https://thumbs.worthpoint.com/zoom/images1/1/0408/02/hotel-astor-american-indian-grill-swastika-logo_1_04a4d0b1c2c129a7f619d9e2ac6b1410.jpg

      http://www.mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Swastika-in-american-private-buildings-and-historical-monuments12.png

      http://www.fullstopindia.com/wp-content/uploads/2010/02/Indian-swastika.jpg

      https://farm5.staticflickr.com/4046/4421777986_90d2e8c601_b.jpg

      http://c8.alamy.com/comp/C8CH57/swastikas-at-historic-shaffer-hotel-in-mountainair-new-mexico-usa-C8CH57.jpg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe