Juominen loppui - ja yöunet?

Join melkein vuoden ajan noin 60 kaljatölkkiä viikossa. Kun lopetin, nukuin vielä kahden viikon ajan helposti sen 9 tuntia päivässä. (toki olin silti väsynyt). Kolmen viikon abstinenssin jälkeen yöunet alkoivat kärsiä. Kohta tulee 7 viikkoa selvinpäin ja herään vieläkin 5-6 tunnin nukkumisen jälkeen enkä tunne oloani virkeäksi. Joillekkin se riittää, itse tarvin vähintään sen 8 tuntia.

Voikohan tuo unettomuus johtua tuosta alkoholista vai pitäisiköhän siihen etsiä vaihtoehtoisia selityksiä?

Kiitos
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta

varmasti johtuu alkoholista, itse toivun nyt kun oli liikaa juova poikakaveri, ei antanut minunkaan nukkua, ja lopetin suhteen..
Ilmianna
Jaa
Tässä on taas erinomainen esimerkki siitä kuinka vaarallista raitistelu on. Juo rohkeasti suositellut 17 alkoholiannosta päivässä niin uniongelmat katoavat.
Ilmianna
Jaa
Oluen kanssa lotretessa yöunet sellaisia kemiallisia, ei oikeita, itsekin sen havainnut. Tosin ei väsytä vaikka lyhimmillään unet ovat 2-3 tuntia.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Juominen loppui - ja yöunet?

Join melkein vuoden ajan noin 60 kaljatölkkiä viikossa. Kun lopetin, nukuin vielä kahden viikon ajan helposti sen 9 tuntia päivässä. (toki olin silti väsynyt). Kolmen viikon abstinenssin jälkeen yöunet alkoivat kärsiä. Kohta tulee 7 viikkoa selvinpäin ja herään vieläkin 5-6 tunnin nukkumisen jälkeen enkä tunne oloani virkeäksi. Joillekkin se riittää, itse tarvin vähintään sen 8 tuntia.

Voikohan tuo unettomuus johtua tuosta alkoholista vai pitäisiköhän siihen etsiä vaihtoehtoisia selityksiä?

Kiitos

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta