Juominen loppui - ja yöunet?

alcha

Join melkein vuoden ajan noin 60 kaljatölkkiä viikossa. Kun lopetin, nukuin vielä kahden viikon ajan helposti sen 9 tuntia päivässä. (toki olin silti väsynyt). Kolmen viikon abstinenssin jälkeen yöunet alkoivat kärsiä. Kohta tulee 7 viikkoa selvinpäin ja herään vieläkin 5-6 tunnin nukkumisen jälkeen enkä tunne oloani virkeäksi. Joillekkin se riittää, itse tarvin vähintään sen 8 tuntia.

Voikohan tuo unettomuus johtua tuosta alkoholista vai pitäisiköhän siihen etsiä vaihtoehtoisia selityksiä?

Kiitos

4

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliihanhirveetä

      varmasti johtuu alkoholista, itse toivun nyt kun oli liikaa juova poikakaveri, ei antanut minunkaan nukkua, ja lopetin suhteen..

    • kokenut.rohkaisija

      Tässä on taas erinomainen esimerkki siitä kuinka vaarallista raitistelu on. Juo rohkeasti suositellut 17 alkoholiannosta päivässä niin uniongelmat katoavat.

    • pitää.vaan.lotrata

      Oluen kanssa lotretessa yöunet sellaisia kemiallisia, ei oikeita, itsekin sen havainnut. Tosin ei väsytä vaikka lyhimmillään unet ovat 2-3 tuntia.

    • pöhönaama

      Juomisen lopettamisen jälkeen tulee univaikeuksia jotka ajan kanssa sitten hellittävät. Mun mielestä ihan normaalia... Mulla kävi niin että, illalla kun ei enää ollut juonut niin sängyssä piti tovi pyöriä kun uni ei tullut. Olinhan tottunut olemaan humalassa melkein joka ilta.. Sain lääkäriltä apua, söinhän antabustakin kolme vuotta ennekuin uskalsin yrittää olla ilman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe